Jakie masz błędy czy sprawdziłeś zasilanie przy zaworze Ecas
Załóż starą pompkę zasilającą.
ja miałem na myśli pompkę wstępną https://obrazki.elektroda.pl/2380773700_... bo skoro błąd dotyczy układu niskiego ciśnienia to ona jest najważniejszym elementem tego układu i jej wytrzymałość też nie imponuje. Tak jak powyżej Kolega pisze pompy wysokiego ciśnienia i wtryski oczywiście też do sprawdzenia - za niskie ciśnienie wysokiego...
Podłączenie lamp poniżej.
Jakie błędy skoro się zaswieca
Ja go uruchomię. To jest defekt immo
Ale teraz nie gaśnie tak???
Skrzynie ZF montowane są w wielu markach ciężarówek i ich problemy są podobne. Podwyższenie obrotów przez silnik przy redukcji na niższy bieg jest rzeczą normalną a chodzi o wyrównanie obrotów. Jeśli chodzi o szarpnięcia przy redukcji to może świadczyć o zużytym hamulcu bocznikowym zamontowanym w skrzyni biegów. Może też być problem z mocą silnika np....
Usterka główna szyny danych CAN żaden komunikat nie dociera do wyświetlacza.
Poszło na P.W.
Kolego korby dokręcamy kluczem dynamometrycznym na 35 Nm i kluczem kątowym dociągany o 150 stopni . A martwe to w zależności od średnicy szpilki , szpilki 14 dokręcamy na 80Nm i 180 stopni , a 16 dokręcamy na 100 Nm i 90 stopni
Tu masz opisy musisz zrobić diagnostykę zobaczyć co można odczytać.
Bo go nie znajdziesz - kierunkowskazy są w sterowniku oświetlanie. Mozna go diagnozować komputerem.
Zrób test z żarówką.
To dorzucę jeszcze http://obrazki.elektroda.pl/8841695900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4523707500_1...
Kolego wymień elektrozawor i będzie po problem. W midlumach padają jak muchy
Uwalony sterownik silnika lub VECU
Króćce serwisowe szukaj koło osuszacza lub zaworu czteroobwodowego.
1 błąd masz od ciśnienia doładowania czyli do sprawdzenia intelcooler oraz połączenia na szczelność układu doładowania, zawur na turbinie otwarty względnie zacia się w pozycji otwartej lub uszkodzone turbo może też być sam czujnik 2 i 3 błąd związany jest z czujnikiem temp na zewnątrz po prostu albo czujnik albo wiązka do naprawy
91 fmi 4-pedał przyśpieszenia,napięcie poniżej normalnego lub zwarcie do masy. 639 fmi 9-magistrala danych CAN-błąd komunikacji danych między VECU,a EECU silnika .
Mid128Psid201Fmi9 - przerwa w połączeniu szyny danych SAE J 1939 Jak dla mnie i znając życie, problem leży po stronie wiązki elektrycznej.
Jest wyświetlacz możesz wejść w diagnostyke i wyświetli błąd ebs podasz kod i dowiesz sie jak usterka .Jest takie coś jak pomógł.DZIEKI
Kolego sprawdz dokladnie rure miedzy kompresorem a podstawa osuszacza i tam chyba moze byc ten problem.
Jak Kolego piszczy, to znaczy że sygnalizuje załączony bieg. Do czujnika luzu dochodzą dwa przewody 1 i 12 . Gdzie pierwszy to masa, drugi to sygnał. Czujnik na położeniu luz, jest zwarty czyli na 12 musi być masa . I tym tropem idź do samego licznika. Mi się wydaje że nie masz masy na czujniku.
Może być i z pewnością jest uszkodzony, od tego należało zacząć ale musisz założyć oryginalny z odpowiednim ciśnieniem bo padnie pompa wysokiego ciśnienia
Elektrozawór wtryskiwacza cylindra nr 6 Nieprawidłowa odpowiedź systemu mechanicznego
Poniżej schemat.
Zgadzam się z kolegą wtryski do sprawdzenia na przelew , albo zaworek niskiego ciśnienia pompy hp .
Zasilanie ECU silnika w tym wehicule to SL3 - pin 10 (nr przewodu 229) po bezpieczniku F57 (15A) .Jeśli nie masz +24V na tym bezpieczniku , to skontroluj przekaźnik R47 , który daje zasilanie na wyżej wspomniany bezpiecznik .
Dziękuje za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że prawidłowe ustawienie jest następujące: - znak na kole zębatym pompy do znaku na kole pośrednim (to oczywiste) - UWAGA prawidłowe ustawienie wały to zawory na 1 cylindrze (licząc od rozrządu) na mijance a na 4 zamknięte Przy takim ustawieniu zapalił "na dotyk". Pozdrawiam
Zobacz czy nie urwał się kable od zasilania tacho i vecu przy heblu w skrzynce aku . Blad 92 i blad 200 to błędy od braku zasilania
Witam, u mnie podobny problem, na rozgrzanym silniku ciśnienie Max 1,5 bar (obroty jałowe) dodatkowo po zgaszeniu takiego rozgrzanego silnika i ponownym rozruchu musze czekać ok 10s aż pojawi się ciśnienie na zegarze. Rośnie powoli od 0,5 bar Co może byc przyczyną?
Temat rozwiązany uszkodzony był przekaznik r43 odpowiedzialny za ecu / vecu .
Szukam schematu instalacji silnika do Renault Midlum DXI 220
Koledzy, pomóżcie Renault Midlum 220 dxi 2009 r. Kod błędu Mid 128 pid 102 fmi 5 Występuje ograniczenie mocy... Pomoże ktoś rozkodować błąd?
U mnie ten sam problem. Odpalanie z prostownika opcja rozruch. Po podpieciu komputera wykazało, że spalony jest sterownik VECU a bezpiecznik F16 wywala bo modulator Wabcko robi zwarcie. Kupilem uzywany sterownik VECU a eletronik naprawił sterownik WABCO (jedna dioda robila zwarcie). Po zalozeniu nowego sterownika VECU i naprawionego modulatora WABCO...
RENAULT TRUCKS MAXEON SG6 15W-40
Kolego to jest ciśnienie na wolnych obrotach ? Jeśli tak to jest stanowczo za wysokie na wolnych powinno być około 3-3.5 bara
Koledzy potrzebuje wartości luzów zaworowych midlum dxi 280
Witam, falowanie ustąpiło po wymianie filtra paliwa, oczywiście niedawno był wymieniany, ale był bardzo zabrudzony, myślę, że paliwo jest coraz gorsze.
Mam schematy do DCI ale wątpię czy cie to urządza.
W pompie paliwa nie ma żadnego czujnika, wydarłeś pewnie pompę wysokiego ciśnienia i teraz masz problem. Trzeba ustawić wałek pompy w odpowiednim położeniu względem wału korbowego i gitara :D .
Zrób diagnostykę jakie kody usterki
Ja to rozbierałem pod pedałem i tam nie ma czujnika, jest tłoczysko które idzie bezpośrednio na pompę. A dostęp do pompy jest pod maską.
kolego brak zasilania spraw bezpieczniki w akumlatorach i. czy nie urwał się jakis kabel przy heblu
Jak idzie lekko czyli sprezasz powietrze z ropa,
A tak na poważnie. Alternator jest sprawny ,ładuje.Kable, wtyczki, złącza przy nim są OK.
Witaj Bary, mam ten sam problem który miałeś 7 m-cy wcześniej. Czy udało ci się zdobyć instrukcję do midlum 180.Jeśli tak czy możesz przesłać? jarekw(at)toya.net.pl
Włącznik silnika; przerwane okablowanie z przełącznika lub on sam jest uszkodzony.
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Może zacznij kolego od czujnika luzu w wybieraku na skrzyni
Łożyska główne: Jeśli M14 - 80Nm+180* jeśli M16 - 100Nm+90*. Łożyska korbowodów: 35Nm+150*. Luzy zaworów (na zimno): dolot - 0,25mm wydech - 0,5mm.
Kolego posprawdzaj bezpieczniki bo to brak jakiegoś zasilania
Witam. mid 136 sid 70 fmi 10 Czujnik zużycia okładzin ciernych hamulców, pierwsza oś, strona lewa FMI-10 Zbyt wysokie wahania mid 136 psid 30 fmi 1 MID 136 PSID 30 Niskie ciśnienie zasilania hamulców mid 136 sid 1 Czujnik prędkości obrotowej koła, pierwsza oś, koło lewe FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód
Jeżeli jest masa na bezpieczniku to jest zwarcie plusa do masy, sprawdź instalacje elektryczną i sterownik w środku czy spalenizną nie czuć. Ja osobiście sprawdziłbym instalację elektryczną od bezpiecznika do sterownika silnika , zwłaszcza na zagięciu odchylania kabiny.
Temat zakończony . Brakowało przekaźnika od wycieraczek
W Midlumkach tak jak w Ivecach nie trafisz z zaworami 😁 . Faktycznie żadko spotykane ale były takie montowane Wabco tzw. "JAMAL" . Były dwa rodzaje z gwintem calowym na 10bar i ze zwykłym na 12,5bar ,ale w obu przypadkach zawory te nie posiadają w sobie wyjścia sterowania sprężarką. Przyczyną może być przycinajaca się podstawa osuszacza - sprawdź...
kody błędów parametry paliwowe, turbo na 600 i 2000 rpm
U mnie problemem okazała się również wiazka silnika. Poczatkowa zapalał sie blad alternatora pomimo ze było ładowanie. W końcu przestala odpalać i wyswietliło bład immo. Po sprawdzeniu wiazki silnika okazalo sie ze ktos juz wczesniej pchał do niej łapy. Po przejsciach z dxi 5 czy 7 stwierdziłem ze nigdy więcej tego Deutza...
Witam,proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny bardzo niskich obrotów biegu jałowego.Samochód to Midlum 180 dci z 2002r i obroty dochodzące tylko do 500 [trzęsie całym silnikiem],nie działa mi pokrętło do regulacji obrotów przy kierownicy-nie wiem dlaczego[kiedyś działało].Co może być przyczyną tego i jak to naprawić?Każdy pomysł dobry.
Przepraszam pisałem z telefonu na szybko
608431389 wsiądź do samochodu i zadzwoń
Może to być wina zaworu apm
Witam. Czy temat jakoś rozwiązano? Mam podobny problem. Midlum 2005. Pali bezpiecznik F16,33,47. Nie da się odpalić, cała deska zgasła. Po przekręceniu zapłonu nie świeci licznik ani kontroliki ( poprostu ciemno), ale rozrusznik kręci. Jakaś rada? Pozdrawiam
witam potrzebuje schematu ustawienia pompy wysokiego cisnienia w renau;t midlum 180 dci pompa była regenerowana i teraz wyrzuca błąd synchronizacji
Nie wymienia się pompy na używkę, bo bez powodu z innego auta nie została wymontowana. Sprężarka nie wtłoczy oleju do układu wspomagania. Przy wymianie pompy należy wypłukać dokładnie układ i wymienić filtr w zbiorniczku wyrównawczym. Niedostateczny przepływ oleju ze zbiornika do pompy zawsze zawsze sprawi, że pompa wciągnie olej silnikowy. Bez tego...
Problem rozwiązany, szary to wyście na automat a niebieski zmienny plus.
Wtryski po regeneracji pompa wysokiego ciśnienia nowa reszta była sprawna wtryski 2 razy sprawdzane zawor ograniczajacy cisnienie oraz regulator ciśnienia oryginalny Bosch wymienione wszystkie błąd jaki pokazuje na EMS TO MID-128. PID 45 FMI 5 Wtryski dwa razy sprawdzane to i rozumiem, że dwa razy wkładane, pytanie czy długopisy są w dobrym stanie?...
Sprawdzę to wieczorem błąd jeden to 00060407000 Vecu A drugi ecu tylko sprawdzę po 17
Witam wszystkich, mam taki problem przy Renault Midlum 2011r 220dxi automat. Auto kupiłem 4miesiace temu po przejechaniu 500km uszkodziło przewód/rurkę od wysprzeglika, zamontowałem nowa z serwisu, po przejechaniu 1000km zrobiło sie to samo, mechanik stwierdził ze sprzęgło jest do wymiany, założyliśmy nowe kompletne sprzęgło, znów 2 tyg jazdy i ta sama...
Podłącz komputer i napisze jaki to kod błędu. A koduje się wtryski po wymianie?
Jak zlikwidować luz na kolumnie kierowniczej Renault Midlum 220?
Mid 185 psid 13 fmi 2 to usterka obwodu kontroli ciśnienia przyczepy gdzie wystąpiło ciśnienie wykryte przez APM było wyższe od 10bar - powinno być 8,5 bar. System APM uruchomił pracę awaryjną co oznacza brak regeneracji i ograniczenie ciśnienia. Przyczyna : usterka mechaniczna zaworu regulacji ciśnienia obwodu przyczepy lub usterka wewnętrzna np.Czujnik...
Jeszcze jeden błąd eecu 00063608032 i 00063608004 da radę rozszyfrować
Kody usterek czujników zużycia klocków MID 136 SID 70/71/72/73... Musisz wyjąć kazdy czujnik po kolei i sprawdzać skok tłoczka. Lub po prostu zobacz w parametrach zużycie procentowe każdego klocka i będziesz wiedział z którymi kołami sa problemy. To stały punkt programu, klocki nowe a w parametrach pokazuje zużycie w cały świat. Jak ustalisz który czujnik...
Mid136 Sid76 fmi12 - zawór hamulca nożnego. Opis: Nieprawidłowe połączenie zaworu hamulca nożnego, awaria mechaniczna zaworu, wadliwe EBS. Sprawdzić luz pedału hamulca (4 - 8mm). Sprawdzić połączenie zaworu. Sprawdzić poprawność instalacji zaworu.
Ja mam podobny problem z Midlumem 2005 r 220 dci... Podlaczylem kompa i po probie kalibracji nie dziala autopoziomowanie. Wywala bledy: 0A- Uklad blad kalibracji, stałe 20 - Elektrozawor prawy tyl, zwarcie z biegunem dodatnim lub obwod przerwany, stałe 29 - Prawy tylny czujnik poziomu: zwarcie z biegunem dodatnim lub obwod przerwany, stałe Czy midlum...
Proszę o pomoc w renaulcie Midlum Defekt 200, Simu z znakiem T 0 05201 04 12, Vecu 00063909033.
Witam, proszę o pomoc, nie wiem jak ustawić kąt wtrysku w Renault Midlum 220 z 2001r. Wyjąłem pompę do naprawy i teraz muszę włożyć z powrotem. Ponieważ naprawę musiałem robić nagle poza warsztatem, nie mam fachowej pomocy. Wiem, że pompę blokuję, ale nie wiem jak ustawić wał do włożenia pompy. We wcześniejszych modelach (Midliner) ustawiało się pod...
W pompie jest zaworek(jakby przelew) który decyduje o ciśnieniu.Być może on jest uszkodzony.U mnie było tak że zaworek się zaciął i podał max ciśnienia i muszę przyznać nie było dobrze(opadły zawory).Poz artur
Napompowac powietrze i na zaciąg gada.
Czym jest przesłany i dokąd to każdy się domyśla, proszę o informacje z kąd wychodzi sygnał lub (napięcie) jakie powiny być wartości bym mugł sprawdzić wiązke silnika
Wał nie ma luzów. A zdemontuj wał i sprawdź krzyżaki czy się nie zacinają . Powinny obracać się gładko bez żadnych zacięć, jeśli jest na nim zamontowane łożysko podporowe to też trzeba sprawdzić czy nie jest wybite. Czasem zdarza się ,że wał stracił blaszkę wyważającą bo po prostu rdza ją zjadła.Warto taż sprawdzić zawieszenie silnika /skrzyni biegów.
Z filmiku moim zdaniem wynika ,że większy luz jest na flanszy skrzyni biegów niż na wielowypuście.
Kolega trochę przesadza. Na każdym sklepie z częściami zamawiając części rano są na sklepie koło południa. Koło 12 godziny są 14-15. Zamówić nową, założyć i w drogę. Ile kosztuje postój auta?.
Czy chodzi ci o to : https://www.youtube.com/watch?v=kmQUfFuT... ??
Jeśli coś pojawiło się na wyświetlaczu to zapewne jest do tego przypisany kod błędu.
Mam duży problem. Jestem w trasie i wyświetliło mi się zabezpieczenie silnika. Po chwili podniosło temperaturę w samochodzie i pokazalo, że się przegrzewa. Po zatrzymaniu, temperatura spadła i wróciło do normy. Proszę o pomoc.
W Renault Midlum obok hamulca ręcznego jest wyjście żeby podpiąć pistolet do przedmuchiwania kabiny, moje pytanie gdzie kupię adapter na to wyjście żeby podpiąć standardowy przewód z pistoletem ,wiem że mogę kupić za grosze trójnik i wpiąć się w przewody od fotela kierowcy ale skoro jest to wyjście to dlaczego nie skorzystać,dodam że znalazłem na Allegro...
kolego z tego co piszesz najprawdopodobniej padł pedał gazu . Możesz jeszcze wyczyscić wtyczkę . Ale ja stawiam na pedał gazu
Sprawdź nie tylko kostki w połączeniach ABS ale i przewody. Jak zmieniłeś czujniki ( wszystkie ?) to przewody czujnik - kostka powinny być dobre. W tej marce ( mam już czwarte Reno) bardzo wrażliwe są połączenia w kostkach, aż do samej jednostki centralnej. Pozdr. J.
Witam koledzy. Reno max raczej zgadzam się z tobą. Jutro będę miał podobną Renie na warsztacie: też zero jakichkolwiek błędów, układ paliwowy ok, przeprogramowane vecu i eecu i nic. Podejrzewam sterownik eecu najlepiej jak bym miał inny sterownik do podłożenia. Co o tym sądzisz? Jak coś ustalę to dam znać na forum. Pozdrawiam.
Proszę o pomoc w rozszyfrowanie kodów błędów w Midlum 180 dci 2003r. EECU 0 01074 05 106 EECU 0 00016 03 126 EECU 0 01267 05 126 EECU 0 01074 05 004
MID:128 OCC:90 PPID:275 FMI:1 Masz opis błędu post 14 tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Także tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... itd. Trzeba trochę poszukać. O jego braku poinformował mnie serwis po zakupie auta i podczas kasowania błędółw DODAJĄC: "MA PAN SZCZĘŚCIE" Twoje błędy dotyczą układu...
Aha dziękuję zobacze czy nie ma tam zwarcia lub jakiejs kombinacji bo ogranicznik mi jest konieczny a komunikat arret atelier tez przez to moze byc ? Bo w tlumaczeniu roznie wychodzi?
Problem z reduktorem skrzyni. Wiem, ale serwis gdzie oddałem skrzynię nie widzi problemu. Potrzebuję niezależny warsztat który wrzuci na hamownię, podłączy obciążenie zamiast wału i wyda opinię na piśmie. Po odpięciu wału skrzynia chodzi cicho, więc takie sprawdzanie nie jest miarodajne.
co może być przyczyną tego lub chociaż od czego jest bezpiecznik F33?? Witam. Prawdopodobnie będzie to bezpiecznik od gniazda diagnostycznego (pin 2 ,przewód nr.260). Sprawdź czy dochodzi tam zasilanie.Jeżeli nie to szukać zwarcia na tym przewodzie. Co do pozostałych musi kolega sprecyzować o które bezpieczniki chodzi.
Viskoza do sprawdzenia. Załączona na stałe, potrzebna diagnostyka.
1267 Sterowanie zatrzymaniem silnika (pochylona kabina) Wyświetl komunikat - PRZYSTANEK WARSZTATÓW. Drobna usterka Następstwo: - Brak spadku mocy silnika - Awaria działania funkcji zatrzymania silnika za pomocą przełącznika Test: - Prawidłowe działanie przełącznika: • Styki przełącznika otwierają się w pozycji spoczynkowej. • Styki przełącznika...
Błąd sygnalizuje problem związany z wyposażeniem sprzętowym/zabudową pojazdu. Jaka jest jego zabudowa? Ostatnio miałem midlumkę DXi do przewozu dłużycy z takim komunikatem. Powodem była uszkodzona instalacja czujnika wysuwanych łap do załadunku.
midlum renault renault midlum sterownik zawory renault midlum
pomiar rezystywności gruntu zwarcie płycie laptop łącze bluetooth
renegade radio schemat skutera elektrycznego
Spadek obrotów silnika po włączeniu biegu – przyczyny i rozwiązania Zabezpieczenie N50 zamiast N75 w Pioneer SX P720?