Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Sprawdz czy masz czysty filtr powietrza i najlepiej wymien filtr paliwa i sprawdz czy nie ida babelki powietrza do pompy wtryskowej. Jesli to nie pomoze sprawdz czy masz dobra kompresje. Mogl sie rowniez przywiesic wtryskiwacz ale tego bez przyrzadu nie sprawdzisz czy np "nie leje" zamiast rozpylac. Pozdrawiam.
Ktoś "wyregulował" wolne obroty. :)
Wtyczka i przewody cewki 4 cylindra
Może trzeba zmienić bieg na wyższy?:) A tak na poważnie to o co ci chodzi?
To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
Pokaż wykres tych obrotów przez 1min.
Raczej ciśnienie oleju się kończy na wolnych obrotach.
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
Zalecany ekonomiczny zakres obrotów
Nie przepustnicva to to w niebieskim kółku pozdro i daj znać oc i jak. ----------------------------------------... no więc ja to już dzisiaj poczyściłem i dalej nic...jak gasł tak gaśnie... Sprawdziłem że jak mi gaśnie to czujnik temperatury pokazuje ok 3kohm czyli jakieś 20 oC może za wcześnie pokazuje ze sie ciepło robi?
Podnieś obroty na gazie.
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
no do końca to nie wiadomo czy to przepustnica może być też komputer
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
Miałby wtedy podwyższone obroty.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Poczytaj na forum na temat silników krokowych które regulują kąt przepustnicy na niskich obrotach - na elektrodzie jest tego mnóstwo. pozdrawiam
(at)mecenas71 Witam, już wiesz, co jest przyczyną tych wibracji w tym zakresie obrotów?
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
Napięcie mierzyłeś na podłączonym czujniku czy nie ?Jak na podłączonym może zwarcie w samym czujniku.Tak czy tak szukaj 5v bo rozumiem że te 1.2 to napięcie na wtyczce? Mam tylko 2.5 dci g9u 750.
Nie chodzi mi o obroty tempomatu, to kazdy wie ze mozna zmienic. Po odpaleniu auta na biegu jalowym ma 500 obr/min a powinien miec 600. Po kazdym odpaleniu silnika podnosil bys sobie tempomatem? ciekawe jak szybko by ci sie znudzilo. Po prostu nie czytasz ze zrozumieniem, za pomocą tempomatu da się zmienić na 600 obr i zapisać, ale szukaj dalej w parametrach...
Oporność może być dobra ale czujnik może nie widzieć wieńca z którego zczytuje obroty.
Nie Szukaj nieszczelności w kolektorze
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
Z tego co widziałem w podobnym ciągniku obroty miał ustawione na 680.
regulator napiecia jest na alternatorze od tylu
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
Czujnik obrotów wału.
Lista zrobionych rzeczy w mojej opini jest... właśnie taka. że dużo pali (nie jestem w stanie powiedzieć ile bo prawdopodobnie przy ABS nie działa nic, z tego co mi powiedziano), Działa pomiar spalania. ABS go nie blokuje. Pod komputer gdy został podłączony jest mega dużo błędów, zostały pousuwane i jutro zobaczę jakie jeszcze wyszły. To jest podstawa...
Nie mam .To jest z oryginalnej książki od magnum dxi.Powinno zadziałać .Jak nie to jedż na komputer powinni ustawić diagiem ale spróbuj jeszcze raz na spokojnie ,pamiętaj o wciśnięciu i puszczeniu pedału hamulca bądz sprzęgła.
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Słuchaj, pomogłem ci? To nie wnerwiaj mnie resztą bzdurnych i lamerskich pytań, ok?
Miełem podobny problem w Lagunie.na wolnych obrotach ciezej sie krecilo a czesem wogole nie bylo wspomagania.To byla pompa.Pozdrawiam
Ten ,,bukiet,, z wykrzyknikiem
Podglądałeś odczyt obrotów silnika podczas diagnozy?
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Wg danych producentach moc maksymalna przy 5500rpm a prędkość maksymalna to 210 km/h więc coś nie tak z 4000 obrotów przy 120km/h.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
Albo zaciął się silniczek krokowy.
a odłącz zawór egr i spróbuj wtedy czy będzie ci się to działo i daj znac co i jak
witam ponownie w orginale w miejscu tej twojej sruby,jest silnik krokowy wolnych obrotów,bez tego jak zimny to musiszgo troche potrzymac na obrotach żeby mógł sam chodzić na wolnych a żeby sprawdzić te wtryski zrób tak zapal na gazie i przy akumlatorze masz taka czarną skrzynke a od niej w kierunku chłodnicy wisza na kablach 2 przekazniki i jeden z...
Nie, czujnik podciśnienia!
cos z pedalem gazu , tak jak wyszlo w tescie. brak kontaktu, połączenia , przerwa w obwodzie. pewnie użyles wd 40 lub inne podobne co izoluje zamiast poprawiac kontakt.
miałem podobne objawy i pomogła regulacja zaworów
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Czego nie ma jak nie odpala? Iskry, paliwa, sterownik widzi obroty silnika?
Masa powietrza jaka? Na wolnych obrotach masz 40 kilo na godzinę? Przy podwyższonych jaka?
Witam, Mam problem ze swoją renówką, a mianowicie, podczas jazdy np. dojeżdżając do świateł wrzucam na luz, w aucie zaczynają się podnosić obroty do 4-5 tys, dodaje gwałtownie gazu ale to nie zawsze pomaga, rozpędzam się i szybko hamuje: działa ale za którymś razem. Problem pojawia się co jakiś czas, ostatnio niestety jest to coraz częściej. Mechanik...
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Gaz jest,kiedy były regulowane zawory?
Sprawdź kompresję i zawory.
To , że błędów nie ma (a pewności co do tego również nie ma, bo nie wszystkie błędy powodują zaświecenie "MIL") nie ma znaczenia, wprawny diagnosta po ocenie parametrów prezentowanych przez sterownik silnika jest w stanie ocenić przyczynę usterki. Więc błędy to nie wszystko. Pierwszą moją sugestią byłby zawór EGR, ale bez rzetelnej diagnostyki to wróżenie...
To co się wyświetla na desce to komunikat o aktywowaniu układu ASR czyli systemu który ma zapobiegać boksowaniu osi pędnej. Często dzieje się tak gdy czujniki abs osi przedniej są oddalone od koronek i system nie widzi prędkości z przednich kół i traktuje jak by samochód boksował. Powinien być klawisz który pozwoli wyłączyć ASR z takim samym znaczkiem...
witaj sprawdz czujnik temp podstawe gumowa pod mono wtryskkiem lewe powietrze itp ostatecznie krokowy ma dosc 4 lub 5 przewodowy .
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Trochę bym się tu kłócil bo można by było zobaczyć wtyczkę i zrobic staranne mycie przepustnicy przed wymiana przepustnicy. Adaptacji jako takiej nie ma. Można wskazywać adaptacje wszystkie z ecu i wtedy sam sobie zrobi adaptacje.
Może to być czujnik obrotów.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Właśnie na innym forum typowo pod renault dostałem odpowiedź że tak nie powinno być. No to działaj
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Przy odłączonym EGR jaki przepływ powietrza na jałowych obrotach?
Czy w tym czasie pali się pomarańczowa kontrola od silnika? Jeżeli problem występuje na PB proponuję skasować wszystkie błędy w ECU PB przełączyć na zasilanie benzynowe i zrobić z 500km w celu zaobserwowania czy problem jest po stronie auta czy instalacji gazowej
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
Skrzynie ZF montowane są w wielu markach ciężarówek i ich problemy są podobne. Podwyższenie obrotów przez silnik przy redukcji na niższy bieg jest rzeczą normalną a chodzi o wyrównanie obrotów. Jeśli chodzi o szarpnięcia przy redukcji to może świadczyć o zużytym hamulcu bocznikowym zamontowanym w skrzyni biegów. Może też być problem z mocą silnika np....
Renault Scenic nie wchodzi na obroty
Regulator kanału obejściowego przepustnicy może być.
Po pierwsze nie uszczać w samochodzie a po drugie pourywane poduszki pod silnikiem Wymieniłem lizak i dalej to samo. Po drugie - lizaki słuźą jak sama nazwa wskazuje do lizania. Po wylizaniu juź do wymiany się nie nadają. Po trzecie - nie ten dział na Forum.
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
Potencjometr przepustnicy
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Naprawić układ>sprawdzić ciągłość wiązki tacho>impulsator oraz czy nie ma przebicia do masy. Rozpruć wiązkę na ?bananie/ i pooglądać czy nie ma przetarć.
Manta nie chcę wtrącać się ale uważam, że problem jest w zasilaniu paliwem a nie w wałkach ,(nigdy nie miałem problemu z wałkami, chyba że pękł pasek). Pozdrawiam.
Podnieś wolne obroty
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa. Powdzenia!!!
No to zostaw im auto, żeby mieli zimny, skoro tylko na zimnym to się dzieje. Jak usterka się nie pojawia podczas diagnostyki, to co mają zgadywać?
masz żle ustawioną mieszankę zatarty silniczek krokowy wolnych obrotów lub uszkodzony.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
One mają bez obciążenia 620obr./min. Tak jak Yaris,Jazz itp.
To po co wprowadzasz w błąd pisząc że masz pięciobiegową skrzynkę. Jest to czterobiegowa typ DP0 (w Sceniku nie było 5-cio biegowych). A na zdjęciu zaznaczyłem umiejscowienie czytnika obrotów wejściowych:
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
a czy oby ta przypadosc nie ma miejsca w silnikach 1.4?
Witam.... Ja w swoim aucie mialem podobna sytacje. Niestety nie mam Renault tylko Fiata. Mialem identycznie dokladnie cos takeigo jak Ty i dodatkowo, podczas postoju samochody na biegu jalowym obroty rosly to 1500 i oscylowaly wokol tej warosci +- 500 obr. Poczatkowo dzialo sie to tylko jak silnik byl zimny i ustepowalo po przejechaniu paru km jak sielnik...
Pompa wtryskowa zrobiona (stwierdzono jej zgon! zrobiony bardzo kosztowny remont tej pompy i nic nie dało!). Zdesperowani podmieniliśmy pompę na taką ze sprawnego auta i nic. Kolega w pierwszym poście pisze, że przełożyli pompę ze sprawnego auta i jest to samo więc samą pompę można chyba wykluczyć.
Witam, chciałem zapytac czy wie ktoś co mogło stać się w moim samochodzie. Sprawa wyglada następująco. Jechałem sobie wczoraj autostradą - wszystko super, żadnych problemów, aż w pewnym momencie z wnętrza samochodu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki, trochę jak dźwięk motoru? tylko nie aż tak intensywny. Patrzę a tu dodając gazu prędkość cały czas spada,...
Pin 2 ecu
renault master obroty renault mascott obroty renault wchodzi obroty
modernizacja linii napowietrznej szczotka bosch oryginalny podłączenie przyczepki gniazda
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Sonda lambda w skuterze Piaggio X8 125 2006 - funkcje i wygląd Schemat instalacji elektrycznej BMW E87 - źródła i porady