W APM to elektronika steruje przepływem powietrza, także kolego przyczyna może być w niej i jej uszkodzeniu. Najlepiej dawać do regeneracji cały zawór. Poszukaj także czasami na allegro sprzedają same elektroniki.
Powietrze z układu sterowania skrzynią dostaje się do jej wnętrza poprzez uszczelniacze cylindra wysoka / niska , lub połówki .
Kolego powiem szczerze że to dziwny ciąg wydarzeń, proponuję żebyś sprawdził sprężarkę powietrza czy nie daje oleje w układ, sprawdź w zaworach które wymontujesz czy niema oleju.
Najczęściej problem polega z dużym wyciekiem powietrza i APM to rejestruje i pojawia się błąd lub nie wyzerowany filtr osuszacza (APM). Najlepiej jakbyś odczytał błędy ZAWANSOWANE/DIAGNOSTYKA/OBECNE USTERKI/APM i tu powinno być MID185 SID..... Przejdź na język ANGELSKI i wtedy EXPERTS/DIAGNOSTIC/PRESENTS DEFECT/APM
Była seria bez grzałki,później wymieniali Apm na taki z grzałką,pomysł nie wypalił. Różnica była w oprogramowaniu i tu powstaje pytanie co zrobił ten ktoś,przy błędzie podgrzewacza jeśli go nie ma ponownie przeprogramował bym właściwym oprogramowaniem.
Tak ucieka ale chyba nie tłumnikiem
Witam, proszę o pomoc w sprawie Renault Premium 2006r. Wyskakuje mi błąd: APM MID185 SID251 FMI5 Zawór nie spuszcza powietrza tylko uchodzi ono z przodu.
Możesz w danej chwili przeprowadzić reset z pokładu bez komputera.
Nabij powietrza i wypoziomuj.
Pamiętam z dawnych czasów że duży wpływ na spalanie miał filtr paliwa i filtr powietrza - zastosowanie tanich zamienników powodowało większe spalanie, ale chyba nie aż tyle.
MID130 G020 - Blok elektroniczny automatycznej skrzyni biegów PID37 Ciśnienie powietrza w układzie skrzyni biegów FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania MID220 D004 - Tachograf PSID6 Czujnik prędkości do tachografu FMI-9 Nieprawidłowa aktualizacja
Najprawdopodobniej zawiesiło się sterowanie zaworkami w głowiczce kompresora. Jak nie ma powietrza to odkręć rurę od kompresora i sprawdź czy pompuje.
Odpowietrzenie wysprzęglika od dołu szczykawką 100. Przy braku powietrza w układzie pneumatycznym pedał od razu twardy sprzęgło jest wtedy dobrze odpowietrzone.
Mam takie niejednoznaczne tłumaczenie tych kodów błędów i do końca nie wiem, czy chodzi mu u czujnik. temp zewnętrznej (który znajduje się w obudowie prawego lustra na dole), czy o czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale bardziej myślę, że o ten drugi. Jest on koło obudowy filtra powietrza na rurze dolotu.
Jak ściągniesz glowice, to dopiero wtedy nic nie będziesz wiedział. Wyjmij wtryski i oglądaj wszystko. pomagaj sobie ciśnieniem powietrza mniej niż 1 bar, wtedy zlokalizujesz o którą głowicę chodzi.
MID185 G051 - Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza PPID294 Ciśnienie w układzie pneumatycznym przyczepy FMI-8 Nieprawidłowa częstotliwość Układy pneumatyczne przyczepy i hamulca postojowego nie są zasilane. Uruchomić pojazd. Zwiększyć ciśnienie w układzie pneumatycznym do wartości 12 barów używając sprężarki pojazdu. Poczekać aż blok...
MID 130 PID 37 FMI 0 Ciśnienie powietrza, skrzynia biegów. FMI 0 Dane prawidłowe ale powyżej normalnego zakresu roboczego. Warunki wygenerowania kodu usterki: Wartość z czujnika jest za wysoka, ale nie ma zwarcia do napięcia akumulatora. Możliwa przyczyna: Ciśnienie powietrza jest za wysokie. Usterka czujnika. Trzeba by zmierzyć ciśnienie na zasilaniu...
Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa FMI-14 Instrukcje specjalne Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej G051 Blok...
Bankowa wymiana czy coś np może nie łączyć? Dlatego cały czas upuszcza? jak nie ma naczepy i wyświetla ten błąd a po podpięciu wszytko jest ok błąd znika.
W ciemno walę że są to obsady pompo-wtryskiwaczy. "wymieniłem węże paliwowe - poradzono mi tak nieoficjalnie w serwisie - bez rezultatów " Obstawiam że trafiłeś na jakiegoś kre...a :D. wymienia się wszystkie, czy tylko te wadliwe? Mówisz w ciemno, a jak sprawdzić czy na pewno to ten feler? Na powrót zakładasz przeźroczystego węża, jak idą bańki powietrza...
Witam, jestem w trasie i pojawil mi sie problem. Palą się zarówki swiatla postojowego (lewy tył). Po wymianie swiecą jakis czas ( max godzine) - w tym czasie nie ma na tej lampie stop-u. Gdy sie spalą, stop dziala poprawnie. Co moze byc ne tak, dam rade sam usunac usterke ? Gdzie szukac. Bezpiecznik OK. Miernika nie mam, mam skrzynie z wieloma narzedziami,...
Kod usterek: MID 144- PID 91 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID144 G001 - Blok elektroniczny pojazdu PID91 Położenie pedału gazu FMI-14 Instrukcje specjalne W odniesieniu do tego kodu usterki, licznik przypadków jej wystąpienia zlicza dane przy każdym włączeniu zapłonu. Urządzenie(a) objęte kontrolą: G001 Blok elektroniczny pojazdu C111...
Witam, zakładam temat problemu z odpalaniem i zapowietrzaniem premium dxi. Z własnego doświadczenia opisze wam usterkę która dopadła jedną z moich premiumek. Problem pojawił się około 1 miesiąc do tyłu. Auto miało moc dobrze chodziło nie zapowietrzało się podczas pracy. Problem pojawiał się po zgaszeniu auta ,ponowne odpalenie wiązało się z dłuższym...
Witam. Mam problem z zapalaniem premium 385. Jak postoi 3-4 dni to trzeba ręczną pompką podpompować bo inaczej nie da rady, z dnia na dzień bez problemu. Podejrzewam, że to jakiś zawór zwrotny tylko nie wiem gdzie on jest? Jeśli ktoś mógł by pomóc, to z góry dziękuję.
Witam. Mam problem. Po zakupie reni i podczepieniu naczepy pojawił się błąd: niskie ciśnienie paliwa. Czyli pompa do wymiany, więc wymieniłem pompę. Po odpaleniu na wolnych obrotach wszystko ok. Ale gdy dodam gazu to wywala mi uszczelkę spod filtra paliwa. Jakby ciśnienie było za duże. Czy to wina pompy czy jakaś inna usterka. Dodam, że na podstawie...
Witam posiadam Renault Premium DcI 2003r. Pokazała się usterka "awaria hamulca silnikowego", Lecz wszystko działą tzn. górski i retarder auto. działa. Proszę o pomoc;)
Witam Możliwa usterka podstawy osuszacza powietrza
Witam.Mam problem z renault premium 440 dxi z 2005 roku BEZ RETARDERA.Auto zakupione 2 miesiace temu i od samego poczatku mam z nim problem.Auto po plaskim nawet z obciazeniem nie wzbudza zastrzezen,ma moc i male spalanie.Problemy dopiero zaczynaja sie gdy jest jakas wieksza gorka,auto zaladowane,lub mocne przyspieszanie.temperatura idzie do gory,ogrzewanie...
Witam ! Jakiś czas temu ( 5-8 tyś km) podniósł się stan płynu w zbiorniczku ponad max, obserwowałem nic nie robiłem, jak zrobiło się chłodniej zauważyłem że na wolnych obrotach było słabe ogrzewanie, teraz stan podniósł się jeszcze bardziej, wywala płyn przez górny korek, temperatura skacze, ogrzewania brak. Nie jest to wina sprężarki ponieważ wykluczyłem...
Witam, mam problem z renówką Premium 300 '01/'02 przy odpalaniu, zazwyczaj już po kilku godzinach postoju auto mocno kopci na czarno/biało. Po chwili się uspokaja i jest wszystko ok w tej kwestii, natomiast silnik ma bardzo mało mocy i dodatkowo wysokie spalanie do 40L. Wtryski sprawdzone, 2 były robione reszta OK, nic nie pomogło. Ktoś mi mówił o jakimś...
Witam serdecznie kupiliśmy kilka RENO dxi 410 2007 rok i mam pytanie. Kilka ma po 1 zbiorniku na paliwo i ok Ale kilka ma po 2 i oto moje pytanie, w nich są tylko smoki nic poza tym, połączone są trójnikiem i ida do pompy czy to oryginalne rozwiązanie RENO? Lejąc do jednego baku powiedzmy 600 do drugiego nic zapowietrzy sie cały układ czy sie myle bo...
Witam, W Renault Premium 450DXI, występuje błąd jak w temacie. Co oznacza w menu diagnostics? Jak go usunąć?
Witam panowie, mam taki problem a mianowicie Renault Premium DXI brak ogrzewania, cały czas leci tylko zimne powietrze. Układ chłodniczy wyczyszczony, nagrzewnica wyczyszczona, termostat wymieniony, zaworek działa bez problemu, mimo tego cały czas zimne powietrze. Może ktoś coś pomoże?
Renault Premium 460 2013 rok pali bezpiecznik P49 , na desce świeci stop błąd ABS
Witam, Mam problem ze swoją Renią 370 dci Może ktoś mi coś pomoże autko ma wymienione wtryski bo lała w przelewy i dużo paliła. Teraz są nowe i nadal pali dużo 41L na 100 km w tym 40% na pusto. Była robiona diagnostyka nic nie pokazała (podobno) elektrozawory chodzą na 16% . Auto nie kopci, nie przerywa. Bardzo proszę o pomoc. Dziękuje z góry. Pozdrawiam.
Renualt Premium 450Dxi, Euro 4 Dzisiaj zapaliła sie kontrolka i bład actuate fuel bleed. Proszę o info co sprawdzić i czego moge sie się spodziewać. Dziękuje[/syntax]
Serwis sprawdzał szczelność układu doładowania chyba że chłodnica powietrza jest przytulana i ma za mały przepływ
Witam. Troche czasu minęło od rozwiazania problemu. A więc wystarczyło ze pobawiłem sie srubką przy czteroobwodowym i pomogło. Dziękuję za podpowiedz. Pozdrawiam.
Nabij powietrza do pełna i wtedy zobacz czy ci wyświetla ten błąd
Witam. Ten wynalazek przy kole to może być złącze kabli do czujnika ABS lub czujnika zużycia okładzin. Fotka z kolejnymi luźnymi wtyczkami nic mi nie mówi. Błąd MID 128; ciśnienie powietrza doładowania nieprawidłowe dane. Sprawdź czujnik doładowania w kolektorze ssącym i jego okablowanie. MID 144; nieprawidłowe sygnały prędkości z tachografu - uszkodzony...
Musisz nabić powietrza w układ i powinno puścić.
Nieszczelny dolot powietrza przy turbinie
A co pokazuje zegar ciśnienia powietrza w układach 1,2 i 3. Wilgoć w układzie pneumatycznym plus niska temperatura robią swoje. Nabój osuszacza wymieniałeś jesienią? A sprzęgło też działa po czasie?
Sprawdziłbym czujnik temp.i ciśń.doładowania powietrza czasam wystarczy go przemyć no i jakie wartości wskazuje.
MID 128 PSID 106 FMI 12 Katelizator; wadliwy element. MID 128 PSID 98 FMI 1 ciśnienie w układzie wtrysku powietrza ; dane są wiarygodne ale poniżej normy. MID 128 PSID 45 FMI 14 wysoka zawartość NOx ; instrukcje specjalne
Renault też ma. Nabić powietrza do odbicia zaworu APM. Powoli naciskać hamulec, chwilę przytrzymać i powoli puszczać. Zgasić samochód i odczekać chwilę, aż zgaśnie tacho. O to chodzi?
EBS 1087 - FMI: 07 Niewystarczające ciśnienie powietrza
Witam Ogrzewanie znajduje się po prawej części kabiny po łóżkiem odkręcasz osłone webasta dwie nakrętki m6 po łóżkiem i dwie śrubki M6 za fotelem pasażera ogólnie za fotelem pasażera jest wlot powietrza do ogrzewania nie może nic w tym miejscu znajdować jak zdemotujesz osłone ogrzewania to będziesz widział ogrzewanie przy ogrzewaniu jest sitko od zasysanego...
1,2/ W dalszym ciągu masz coś nie tak z zaworem APM ,osuszaczem, sprężarką lub z ubytkami powietrza w ciągniku albo naczepie. Sprężarka nie osiąga ciśnienia 12,5 bara aby mogła się wyłączyć więc pewnie pracuje non stop. 3,4 / problem z modulatorem oś 2 lewy.
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Kolega Reno max ma rację masz nieszczelny kolektor wydechowy bardzo popularne w tych renówkach Dodano po 4 A co serwis powiedział na te błędy związane z nox psid 46 i na układ powietrza doładowania psid 98 przecież te błędy zapalą kontrolkę obd i co ograniczy moc .
Wymieniono osuszacz powietrza i wszystko jest ok.
Wszystko wskazuje na brak zasilania . Sterownik APM nie jest zasilany i powstają wycieki powietrza stąd też komunikat odnośnie powietrza.
Tyle co niemy z sędziowaniem, ale nie do końca, bo ciągła praca sprężarki w połączeniu z uszkodzoną uszczelką głowicy kompresora, mogła doprowadzać do wtłaczania powietrza do ukł. chłodzenia. Czyli temat wróci, lub nie..
Wymieniony czujnik przy filtrze powietrza a błąd nadal aktywny.Jest jeszcze błąd Mid144 Sid243 fmi5.
Witam,problem udało się rozwiązać po sprawdzeniu siłownika grzechotki i wałka rozpieraka wszystko było ok ,okazało się że problem leżał w modulatorze ebs jest to ten zawor do którego dochodzi przewód powietrza od siłownika.Po obu stronach są takie same,może komuś się przyda pozdrawiam.
teraz to juz całkiem padła błędów jest od groma BBM MID 249 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 90 EBS MID 136 SID 70 FMI 10 OCCURRENCE 62 ECS MID 150 PSID 200 FMI 9 OCCURRENCE 3 EMS MID 128 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 255 IC MID 140 PPID 20 FMI 0 OCCURRENCE 255 VECU MID 144 PSID 227 FMI 9 OCCURRENCE 8 APM MID 185 PID 84 FMI 2 OCCURRENCE 126 mozesz to rozszyfrowac?...
Czy usterka zaświeca się tylko w momencie zgaśnięcia informacji o za niskim ciśnieniu powietrza i kontrolki STOP???
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
W sobotę będę miał komputer i wtedy powiem wszystko co wykaże. Z tych objawów dodam że wymieniłem czujnik temperatury powietrza dolotowego ten w kolektorze. Przez 3 dni auto szło jak dzikie spalanie z 35 przy różnych obciążeniach zeszło do 33 przy ciągłym 24t. I nagle wróciło do swojej dawnej słabej formy. Czy ten zawór i ta grzałka moglyby tak z dnia...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
MID 128 Engine PID 171 Ambient Air Temperature FMI 9 Abnormal Update Rate Coś z czujnikiem temperatury powietrza atmosferycznego albo zasysanego do silnika.
Powiedz mi co wspólnego ma kompresor i pompowanie powietrza z paskami klinowymi i napinaczami ???
witam mam problem z renault premium 385 zawór powietrza z lewej strony na dole przy wale przy ośmiu atmosferach ma duży ubytek powietrza,czasami się zakleszczy i póki trzyma powietrze to wszystko jest ok ,ale jak postoi trzy cztery godziny to nie może się zakleszczy i ucieka powietrze,zaznaczam że zawór wymieniłem na nowy wabco i kostka z prawej strony...
renault premium powietrza zawor powietrza renault premium renault premium ciśnienie powietrza
oporność głośnik czujniki ruchu bezprzewodowe sprzęganie wokalu
bateria parkside styki interfejs diagbox
Peugeot 3008 1.6 HDi Allure - Zapach ropy i brak wskazań zużycia paliwa Hasło serwisowe do pompy infuzyjnej Medima S300 - bezpieczeństwo i regulacje