Najprawdopodobniej uszkodzony zawór sterowania hamulcem górskim lub jego instalacja elektryczna.Podaj jeszcze FMI do kodu błędu.Znajduje się on z od strony kierowcy na bloku silnika przed i poniżej sprężarki powietrza.
Powietrze z układu sterowania skrzynią dostaje się do jej wnętrza poprzez uszczelniacze cylindra wysoka / niska , lub połówki .
Nabij powietrza i wypoziomuj.
Witam Możliwa usterka podstawy osuszacza powietrza
Jakie ciśnienie uzyskuje turbina. Czy sprawdzono szczelność chłodnicy powietrza?
W APM to elektronika steruje przepływem powietrza, także kolego przyczyna może być w niej i jej uszkodzeniu. Najlepiej dawać do regeneracji cały zawór. Poszukaj także czasami na allegro sprzedają same elektroniki.
Możesz w danej chwili przeprowadzić reset z pokładu bez komputera.
Programowanie zeruje licznik litrów powietrza
Usterka w układzie osuszacza powietrza, polecana diagnostyka.
Wyczyść je, zwłaszcza okrągłą kratkę powietrza.
Mam takie niejednoznaczne tłumaczenie tych kodów błędów i do końca nie wiem, czy chodzi mu u czujnik. temp zewnętrznej (który znajduje się w obudowie prawego lustra na dole), czy o czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale bardziej myślę, że o ten drugi. Jest on koło obudowy filtra powietrza na rurze dolotu.
Nieszczelny dolot powietrza przy turbinie
Najprawdopodobniej zawiesiło się sterowanie zaworkami w głowiczce kompresora. Jak nie ma powietrza to odkręć rurę od kompresora i sprawdź czy pompuje.
A co oznacza ten APM ? Air Product Management (system wytwarzania powietrza).
Pamiętam z dawnych czasów że duży wpływ na spalanie miał filtr paliwa i filtr powietrza - zastosowanie tanich zamienników powodowało większe spalanie, ale chyba nie aż tyle.
Kolego powiem szczerze że to dziwny ciąg wydarzeń, proponuję żebyś sprawdził sprężarkę powietrza czy nie daje oleje w układ, sprawdź w zaworach które wymontujesz czy niema oleju.
EBS 1087 - FMI: 07 Niewystarczające ciśnienie powietrza
Odpowietrzenie wysprzęglika od dołu szczykawką 100. Przy braku powietrza w układzie pneumatycznym pedał od razu twardy sprzęgło jest wtedy dobrze odpowietrzone.
Jak ściągniesz glowice, to dopiero wtedy nic nie będziesz wiedział. Wyjmij wtryski i oglądaj wszystko. pomagaj sobie ciśnieniem powietrza mniej niż 1 bar, wtedy zlokalizujesz o którą głowicę chodzi.
Bankowa wymiana czy coś np może nie łączyć? Dlatego cały czas upuszcza? jak nie ma naczepy i wyświetla ten błąd a po podpięciu wszytko jest ok błąd znika.
Musisz nabić powietrza w układ i powinno puścić.
Ilość wolnych mignięć czyli ile razy miga podświetlenie włącznika po wygaśnięciu pieca???gdzie szukać tego dolotu powietrza???
Nabij powietrza do pełna i wtedy zobacz czy ci wyświetla ten błąd
Witam. Modulator osi 2, prawa strona. Prawdopodobnie masz problem pneumatyczny (wyciek powietrza, zamarznięcie, zbyt duża różnica ciśnień między prawą a lewą stroną itp.). Dobrze by było zrobić diagnostykę odpowiednim sprzętem.
Witam .Spróbój kolego zaślepić egr na stale. EGR był zaślepiony na samym początku poszukiwania przyczyny, auto pracowało 2tygodnie na zaślepionym EGR i paliło około 30l, po naprawie EGR jest tak samo jak na zaślepionym, no może troszkę mnie pali. Dodam, że wymieniłem czujnik przepływu powietrza.
MID130 G020 - Blok elektroniczny automatycznej skrzyni biegów PID37 Ciśnienie powietrza w układzie skrzyni biegów FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania MID220 D004 - Tachograf PSID6 Czujnik prędkości do tachografu FMI-9 Nieprawidłowa aktualizacja
Wymieniono osuszacz powietrza i wszystko jest ok.
Witam. Przy naprawie ABS nie odpięli jakiejś kostki? Wygląda, że komputer nie może dostosować dawki paliwa do obrotów, temperatury i powietrza. Dlatego falowanie.
Witam. Troche czasu minęło od rozwiazania problemu. A więc wystarczyło ze pobawiłem sie srubką przy czteroobwodowym i pomogło. Dziękuję za podpowiedz. Pozdrawiam.
Czy usterka zaświeca się tylko w momencie zgaśnięcia informacji o za niskim ciśnieniu powietrza i kontrolki STOP???
Sprawdziłbym czujnik temp.i ciśń.doładowania powietrza czasam wystarczy go przemyć no i jakie wartości wskazuje.
Była seria bez grzałki,później wymieniali Apm na taki z grzałką,pomysł nie wypalił. Różnica była w oprogramowaniu i tu powstaje pytanie co zrobił ten ktoś,przy błędzie podgrzewacza jeśli go nie ma ponownie przeprogramował bym właściwym oprogramowaniem.
Tak ucieka ale chyba nie tłumnikiem
W ciemno walę że są to obsady pompo-wtryskiwaczy. "wymieniłem węże paliwowe - poradzono mi tak nieoficjalnie w serwisie - bez rezultatów " Obstawiam że trafiłeś na jakiegoś kre...a :D. wymienia się wszystkie, czy tylko te wadliwe? Mówisz w ciemno, a jak sprawdzić czy na pewno to ten feler? Na powrót zakładasz przeźroczystego węża, jak idą bańki powietrza...
Jeśli nie ma to 100% kompresor powietrza, sprawdź jeszcze drożność przewodu APM-kompresor.
MID 130 PID 37 FMI 0 Ciśnienie powietrza, skrzynia biegów. FMI 0 Dane prawidłowe ale powyżej normalnego zakresu roboczego. Warunki wygenerowania kodu usterki: Wartość z czujnika jest za wysoka, ale nie ma zwarcia do napięcia akumulatora. Możliwa przyczyna: Ciśnienie powietrza jest za wysokie. Usterka czujnika. Trzeba by zmierzyć ciśnienie na zasilaniu...
Wszystko wskazuje na brak zasilania . Sterownik APM nie jest zasilany i powstają wycieki powietrza stąd też komunikat odnośnie powietrza.
Wymieniony czujnik przy filtrze powietrza a błąd nadal aktywny.Jest jeszcze błąd Mid144 Sid243 fmi5.
Powiedz mi co wspólnego ma kompresor i pompowanie powietrza z paskami klinowymi i napinaczami ???
MID 128 Engine PID 171 Ambient Air Temperature FMI 9 Abnormal Update Rate Coś z czujnikiem temperatury powietrza atmosferycznego albo zasysanego do silnika.
Witam. Ten wynalazek przy kole to może być złącze kabli do czujnika ABS lub czujnika zużycia okładzin. Fotka z kolejnymi luźnymi wtyczkami nic mi nie mówi. Błąd MID 128; ciśnienie powietrza doładowania nieprawidłowe dane. Sprawdź czujnik doładowania w kolektorze ssącym i jego okablowanie. MID 144; nieprawidłowe sygnały prędkości z tachografu - uszkodzony...
Najczęściej problem polega z dużym wyciekiem powietrza i APM to rejestruje i pojawia się błąd lub nie wyzerowany filtr osuszacza (APM). Najlepiej jakbyś odczytał błędy ZAWANSOWANE/DIAGNOSTYKA/OBECNE USTERKI/APM i tu powinno być MID185 SID..... Przejdź na język ANGELSKI i wtedy EXPERTS/DIAGNOSTIC/PRESENTS DEFECT/APM
witam mam problem z renault premium 385 zawór powietrza z lewej strony na dole przy wale przy ośmiu atmosferach ma duży ubytek powietrza,czasami się zakleszczy i póki trzyma powietrze to wszystko jest ok ,ale jak postoi trzy cztery godziny to nie może się zakleszczy i ucieka powietrze,zaznaczam że zawór wymieniłem na nowy wabco i kostka z prawej strony...
MID185 G051 - Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza PPID294 Ciśnienie w układzie pneumatycznym przyczepy FMI-8 Nieprawidłowa częstotliwość Układy pneumatyczne przyczepy i hamulca postojowego nie są zasilane. Uruchomić pojazd. Zwiększyć ciśnienie w układzie pneumatycznym do wartości 12 barów używając sprężarki pojazdu. Poczekać aż blok...
Tyle co niemy z sędziowaniem, ale nie do końca, bo ciągła praca sprężarki w połączeniu z uszkodzoną uszczelką głowicy kompresora, mogła doprowadzać do wtłaczania powietrza do ukł. chłodzenia. Czyli temat wróci, lub nie..
A co pokazuje zegar ciśnienia powietrza w układach 1,2 i 3. Wilgoć w układzie pneumatycznym plus niska temperatura robią swoje. Nabój osuszacza wymieniałeś jesienią? A sprzęgło też działa po czasie?
Wita,. Nad skrzynią nie ma zadnego siłownika. zaznaczam półautomat. Nie słychac zadnego powietrza. mysle ze problem ze sterowaniem tylko nie wiem gdzie szukac.......
Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa FMI-14 Instrukcje specjalne Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej G051 Blok...
Witam. Ssie od smoka do pompki paliwowej, dalej jest ciśnienie. Zawór zwrotny jest tylko w pompce paliwowej, czyli jeśli na tym odcinku nie ma nieszczelności paliwo nie będzie się cofać. Ciśnienie powietrza najlepiej w rozsądnych granicach 2-4 bar.
Przy zapowietrzonym sprzęgle pedał wpada w podłogę. Może jest problem z pneumatyką wspomagania sprzęgła ( siłownik). Może to być spowodowane ubytkami powietrza na obwodzie nr.3, trudno powiedzieć za mało informacji czy coś było wcześniej robione czy stało się nagle.Powolne przełączanie połówek - stawiam na pneumatykę. Za mało powietrza w układzie sterowania...
Witam,problem udało się rozwiązać po sprawdzeniu siłownika grzechotki i wałka rozpieraka wszystko było ok ,okazało się że problem leżał w modulatorze ebs jest to ten zawor do którego dochodzi przewód powietrza od siłownika.Po obu stronach są takie same,może komuś się przyda pozdrawiam.
Renault też ma. Nabić powietrza do odbicia zaworu APM. Powoli naciskać hamulec, chwilę przytrzymać i powoli puszczać. Zgasić samochód i odczekać chwilę, aż zgaśnie tacho. O to chodzi?
Kolega Reno max ma rację masz nieszczelny kolektor wydechowy bardzo popularne w tych renówkach Dodano po 4 A co serwis powiedział na te błędy związane z nox psid 46 i na układ powietrza doładowania psid 98 przecież te błędy zapalą kontrolkę obd i co ograniczy moc .
MID 128 PSID 106 FMI 12 Katelizator; wadliwy element. MID 128 PSID 98 FMI 1 ciśnienie w układzie wtrysku powietrza ; dane są wiarygodne ale poniżej normy. MID 128 PSID 45 FMI 14 wysoka zawartość NOx ; instrukcje specjalne
ręczny działa ,blokada siłowników jest ok powietrza jest dosyc-jedynie świeci sie kontrolka ABS-a po wduszeniu hamulca tył nie chodzi
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Wyciągasz całą rurę zasilającą , zaślepiasz szczelnie z jednej strony zalewasz preparatem do czyszczenia kominków i odstaw na godz. (im dłużej tym lepiej ). Powtórz czynność kilka razy jak jest bardzo zabita. Po każdym razie przepłucz rurę wodą najlepiej pod ciśnieniem jak masz taką możliwość. Preparaty do kominków bardzo dobrze rozpuszczają ten zapieczony...
Te błędy nie........natomiast złe parametry poniżej wypisanych czujników powodują ograniczenie mocy: - Czujnik ciśnienia doładowania - Czujnik temperatury w układzie chłodzenia - Czujnik temperatury powietrza doładowania - Czujnik prędkości obrotowej silnika na kole zamachowym dodatkowo - Elektrozawór hamulca wydechowego - Wtryskiwacze
Kod usterek: MID 144- PID 91 - FMI 14 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID144 G001 - Blok elektroniczny pojazdu PID91 Położenie pedału gazu FMI-14 Instrukcje specjalne W odniesieniu do tego kodu usterki, licznik przypadków jej wystąpienia zlicza dane przy każdym włączeniu zapłonu. Urządzenie(a) objęte kontrolą: G001 Blok elektroniczny pojazdu C111...
to kod błędu doładowania powietrza, możliwe że intercooler zaczyna puszczać, lub poprostu wystarczy przeczyścić czujnik doładowania. U mnie też tak się działo jak wydmuchało ustrzelkę między turbiną a korektorem. Musisz sprawdzić auto pod tym kątem
Witajcie, mam problem z tą renówką :( . Wymieniłem dzisiaj w zaworze wabco (nr 4630790030) i siłowniku wszystkie o-ringi bo się zacinały.Zawór i siłownik ten jest z lewej strony na końcu skrzyni. Skrzynia biegów to B18 ( na skrzyni pisze RB/ RB2 ).Nie słychać po przebiciu wajchą biegów charakterystycznego syknięcia powietrza. I to jest właśnie mój problem....
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
kolega 1310 ma rację ,ogrzewanie jak było w serwisie to awarię silnika wyłapaliby mechanicy na komputerze. Jest to starsze RENO prawdopodobnie ogrzewanie zasysa chłodne powietrze gdzieś z zewnątrz a nie z kabiny dlatego nie działa sterowanie,webasto "myśli" że w kabinie jest zimno i chodzi z pełną mocą czujnik temperatury jest na kasecie w ogrzewaniu...
1,2/ W dalszym ciągu masz coś nie tak z zaworem APM ,osuszaczem, sprężarką lub z ubytkami powietrza w ciągniku albo naczepie. Sprężarka nie osiąga ciśnienia 12,5 bara aby mogła się wyłączyć więc pewnie pracuje non stop. 3,4 / problem z modulatorem oś 2 lewy.
Witam i od kilku miesięcy walczę z problemem jaki ma moja Renault Premium z 1998r 400KM a mianowicie brak jest jej mocy i do 1500 obr kopci jak huta a powyżej 1500 obr już nie kopci. Wymieniłem filtr paliwa powietrza turbosprężarkę i membranę z tyłu pompy a auto dalej nie ma mocy. Wtryskiwacze były sprawdzane i gość co to sprawdzał powiedział że są...
Witam! Mam taki problem, zdarza się, że po przekręceniu kluczyka na zapłon nie wyświetla się przebieg za to wyświetlają się błędy immo/powietrza/silnika/skrzyni/blokady/h... Po jakimś bliżej nie określonym czasie "pstryka" przekaźnik R11 (bezpieczeństwa i autoryzacji przechyłu kabiny) i pojawia się przebieg i znikają wszystkie błędy, auto normalnie...
Przed wyjęciem pompowtrysku sprawdziłem(tak na wszelki wypadek) jeszcze raz smok w baku. Po uruchomieniu silnika ze smoka(powrót) wydostają się bąbelki powietrza. Podpiąłem texę i sprawdziłem ciśnienie zasilania po wyłączeniu silnika. Ciśnienie spada do zera w około 10 sekund! Potem silnik już nie zapala. W czasie pracy silnika na poziomie 600obr wszystkie...
W sobotę będę miał komputer i wtedy powiem wszystko co wykaże. Z tych objawów dodam że wymieniłem czujnik temperatury powietrza dolotowego ten w kolektorze. Przez 3 dni auto szło jak dzikie spalanie z 35 przy różnych obciążeniach zeszło do 33 przy ciągłym 24t. I nagle wróciło do swojej dawnej słabej formy. Czy ten zawór i ta grzałka moglyby tak z dnia...
Nie wiem jak w Magnum, ale w Premium miałem identyczny przypadek i była linka a okazało się ze linka chodziła razem z pancerzem, wyskoczyła taka metalowa blaszka blokująca pancerz.
Witam, mam proglem z zaworem apm, dziala on prawidlowo jak jest temperatura na zewnatrz wieksza od 5 stopni. Gdy temperatura spadnie nie mozna nabic powietrza, apm caly czas upuszcza, przestaje na chwile po dotknieciu pedalu gazu. Gdy oszukam czujnik temperatury zewnetrznej w prawym lusterku( podgrzeje go naprzyklad zapalniczko zeby temperatura wzrosla...
Witam. Mam problem z Premiumką 400 z 99r. A wiec kopiłem ja tydzień temu i jeżdżę pod lodka na żwirowni. Mam z nią wielki problem a mianowicie pali mi ok 56-58l/100km. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy, czujnik temperatury powietrza doładowującego oraz czujnik ciśnienia powietrza doładowującego i dalej jest to samo. Szczelność intercoolera tez sprawdzałem...
Nie zawsze jest gdyż często jest wywalany bo nie jest tani ale zwykle montowany fabrycznie obok filtra powietrza często z pompka ręczną na sobie może być szklany bądź wkład jak standardowa paliwówka z reguły w tym typie jest podgrzewacz od spodu tam jest plastikowy odstojnik przezroczysty.Ja osobiście nie spotkałem się z innym montażem ma duże znaczenie...
Niekoniecznie. Jeśli temperatura spadnie poniżej -10 to silnik dalej pracuje a AdBlue nie. W autach niemieckich "M" brana jest też pod uwagę wilgotność powietrza i jeśli jest bardzo sucho to AdBlue tez zużywa więcej. W sterownikach MID128 często zmieniano software, np dla zwiększenia histerezy błędu czujnika NOx (tzw kampnia). Może czujnik już coś nieprawidłowo...
Co do błędu EBS kolega HADŻI myślę że wyczerpał temat całkowicie. Natomiast wracając do kwestii płynu chłodniczego, to spotkałem Premium dxi gdzie poziom płynu podnosił się w momencie załączenia sprężarki powietrza. Po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w pneumatyce i rozłączeniu kompresora płyn wracał do normalnego poziomu i tak cyklicznie proces...
Gdzie sprawdzać.. po kablach, jak nie masz schematu. Co to za nabijanie klimy, jeśli nie została uruchomiona, lub przynajmniej nie podana diagnoza usterki- chyba, że sobie nie życzyłeś.. Jeśli ta lampka zgasła, tzn, że czujnik funkcjonuje dobrze, przynajmniej w odniesieniu do zbyt niskiego ciśnienia- jest jeszcze w nim obwód zbyt wysokiego (jest wkręconyw...
teraz to juz całkiem padła błędów jest od groma BBM MID 249 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 90 EBS MID 136 SID 70 FMI 10 OCCURRENCE 62 ECS MID 150 PSID 200 FMI 9 OCCURRENCE 3 EMS MID 128 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 255 IC MID 140 PPID 20 FMI 0 OCCURRENCE 255 VECU MID 144 PSID 227 FMI 9 OCCURRENCE 8 APM MID 185 PID 84 FMI 2 OCCURRENCE 126 mozesz to rozszyfrowac?...
Witam. Jakieś ok 2tyg temu zauważyłem duży skok zużycia paliwa. Ładunki rożne, raz na ciężko , raz na lekko, średnie spalanie 29-32 l/100km. Teraz wychodzi ok 37-38 l/100. Wymieniłem filtry paliwa, separator, filtr powietrza, nowy czujnik doładowania. Moc nie spadła. Auto ma przejechane 693 tys km. Aktywne błędy na wyświetlaczu to defekt ABS ( uszkodzony...
Witam po mojemu na 90% jest walnięty zawór główny hamulca ten pod pedałem hamulca dlaczego tak stwierdzam w firmie w której pracuje jest około 30 sztuk reno premium DXI i w każdej z nich przyczyną był ten zawór pamiętam poraz pierwszy kierowca wrócił z trasy i mówił zę podczas hamowania hamulce zniknęły pedał sie zrobił twardy i siła hamowania mocno...
Witam wedlug mnie problem tkwi w zawór sterowania powietrzem na samochodzie . Podlączenie kompa rozwikla problem.
Witam W związku z tym, że posiadam mało wystarczającą dokumentacje do tego pojazdu szukam porady. Wiem, że silniki Volvo mają takie przypadłości i na forum był temat wiele razy poruszany, ale dotyczyło to silników większych z FH lub Magnum. Ja mam kłopot z DXI 11 Euro 3 bez VEB z EPG, niecałe 800.000 km przebiegu. Sprawdzone zostały luzy zaworowe i...
Zdiagnozuj swój samochód za pomocą smartfona lub tabletu z Androidem... i dowiedz się, dlaczego świeci się kontrolka check engine... nie musisz już iść do mechanika. Podłącz interfejs OBD ELM 327 do (OBD2) swojego samochodu i uruchom aplikację: możesz dowiedzieć się o usterkach silnika i skrzyni biegów, a także uzyskać pełną wizualizację wszystkich...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
Marka: RENAULT Model: Logan Sandero II Model: Logan Sandero II Rok produkcji: 05 2015 Typ pojazdu: B8AL Vehicle_fabrication_number A485455 Kod silnika: K9K612 Nr silnika: D292516 Gearbox_type_and_suffix JR5368 Gearbox_fabrication_number A094296 Drive: Z lewej strony Opcje: Typ pojazdu: B8AL; Numer fabryczny pojazdu:...
Sprawdź jaką temperaturę mają rurki doprowadzające płyn chłodniczy do nagrzewnicy.
Mam pytanko, od jakiegoś czasu rosło mi spalanie i pojawiało się kopcenie (niebiesko-białe) przy podjeżdżaniu na górki, potem to już nawet i z lekko załadowaną naczepą. Były błędy mechaniczne fmi 10 od 2 pompowtrysków, więc oddałem je do sprawdzenia i w konsekwencji regeneracji. Potem oczywiście ustawienie zaworów itp. Po regeneracji błędy od wtrysków...
Przy zapytaniu o znaczenie kodów usterek podać należy dodatkowo: - system jaki generuje błąd np.EMS, EBS, EDC itp. - numer błędu - FMI błędu (dla pojazdów MAN, VOLVO version 2, Renault DXI) - numer jednostki jeśli jest wyświetlany (dla pojazdów SCANIA serii R) - nr VIN będzie dodatkowym atutem dla dokładnego podania kodu usterki/schematu - dodatkowo...
renault premium powietrza renault premium ciśnienie powietrza zawor powietrza renault premium
schemat rozruchu zamek klapa octavia skoda octavia odpalać zimne silnik
czyszczenie głowicy canon pixma czyszczenie głowicy canon pixma
Namierzenie skradzionego dysku twardego MSI 1TB Projektowanie odbiornika AM 118-174 MHz: kluczowe elementy