Renaud Raczej RENAULT ;) Na początek warto by podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy.
jaki can komputer mówi że zawór to wymień zawór a nie szukaj w kablach a jeśli sobie nie radzisz zadzwoń 698626345 przyjadę i zrobię
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
To co się wyświetla na desce to komunikat o aktywowaniu układu ASR czyli systemu który ma zapobiegać boksowaniu osi pędnej. Często dzieje się tak gdy czujniki abs osi przedniej są oddalone od koronek i system nie widzi prędkości z przednich kół i traktuje jak by samochód boksował. Powinien być klawisz który pozwoli wyłączyć ASR z takim samym znaczkiem...
Sprawdzanie żarówką zasilania modulatora jest realna tylko w przypadku sprawnej elektroniki w modulatorze,jeśli coś z nim nie tak moduł sterujący EBS załącza napięcie na modulator na dwie-trzy sekundy i wtłacza. Żeby wykasować błąd metodą powyżej musi być nabite ciśnienie do odbicia zaworu głównego APM,przyciskać pedał w ciągu ok.5-7 sek,przytrzymać...
Szyniu, coś słaba ta wiedza Twoja i tych Twich fachowców. Jakbyś zaczął sam samodzielnie działać zgodnie z radami jakie Ci koledzy na forum podawają to byś już auto uruchomił. Oczywiście dołączam schemat ECU sterownika silnika, ale co to da, przecież diagnostyka by wykazała błędy w podłączeniu. Nie pali: pompa zamontowana prawidłowo - sygnały z czujnika...
Witam, potrzebuję pomocy, bo już nie daję rady. Mam problem z Renault Premium 410 DXi 2008. Brak komunikacji ze sterownikami podczas diagnozy. Delphi łączy się tylko przez EOBD ze sterownikami silnika i AdBlue. Na desce świeci "zjazd do warsztatu" oraz niski poziom płynu chłodzącego. Kod błędu, jaki wyświetla się na desce po wejściu w menu diagnozy:...
A nie lepiej zacząć od podłączenia pod komputer i sprawdzić, które sterowniki są martwe?
Witam. W premium 440 dxi mam problem z wskaznikiem cisnienia oleju.Pokazywal zawsze 4,9 bara na zgaszonym silniku rowniez.W servisie po podlaczeniu pod komputer stwierdzili ze to czujnik.Wymienilem czujnik i teraz pokazuje 4,2 bara rowniez gdy silnik nie chodzi.Co moze byc tego powodem?
Witam. Mam Renault Premium 420 DCI z 2004r E3. Mam nowy problem. Wypisał mi komputer pokładowy "awaria cruiser control". Pomóżcie co robić lub gdzie szukać?
Nie przeprowadzono żadnych testów wtrysków , pompy , wyważenia cylindrów jak samochód był podpięty pod komputer serwisowy ? Ten kto podpinał nie określił przyczyny niskiego ciśnienia ? Ile km ma przejechane i jaki rocznik , co było robione ? Tak to nawet z fusów nie ma jak wróżyć
to rozumiem, jest wszystko podłączone (emulator), bezpieczniki wyjęte ale niestety dalej jest komunikat o ograniczonej mocy i powód tego komputer w samochodzie pokazuje MID 128 psid 42 fmi 14 Przerwane dawkowanie- nieznany symbol usterki i o to jest cały ten temat, nie powinno tego być a dalej wyskakuje
Zasadniczo podłącz komputer i sprawdź zużycie sprzęgła bo jego wartości mogą być nie właściwe.
Witam Kolego. Pisałem w piątek w sobotę RENIA wjechała ponownie na warsztat została zdjęta miska mechanik coś grzebnął przy tym zaworze wymienili olej, filtry ponownie,założyli barometr do kabiny. wróciłem wczoraj, cały tydzień OK, nic się nie zapala żaden komunikat, siła jest. Ciśnienie na zegarze ok 5bar na wysokich obrotach,różni się od tego co pokazuje...
pozostaje jechać na komputer i ustalić zdiagnozować błąd .... obstawiam ze może być jeszcze gdzieś przerwane na kostce łącze zaśniedziałe od soli i błota nie ma pełnego przejścia sygnału
Kolego podepnij komputer i sprawdz kody błedów i parametry bo przyczyn może być wiele
Jeszcze jedno pytanko czyli komputer da się skalibrować żeby pokazywało wagę osi na komputerze?I jeszcze jedno pytanko orientujecie się ile taka premiumka. Powinna spalać 2013 r eev 460 automat na dzień dzisiejszy nieprzeladowana masa całkowita 40 ton 35 litrów jest do wymiany czujnik turbo czy ma jakiś wpływ na spalanie? Dodano po 55 Mowa też o wersji...
Kolego RENO-MAX dziękuje za zainteresowanie. ściągnąłem pokrywę z góry i faktycznie mam uszkodzony czujnik obrotów. Patrze na wiązki i ze zmartwieniem stwierdzam że nie ma możliwości wymiany samego czujnika ponieważ on jest z całą instalacją. Czy czeka mnie wymiana całej wiązki czy jest opcja wymiany samego czujnika? Z opisu usterki wnioskuje że na...
Podpiąć po komputer i spr. Parametry elektrozaworów powinny być w granicach 28%-32% .
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PID26 Prędkość pracy wentylatora chłodzenia silnika FMI-3 Napięcie nadmiernie wysokie lub zwarcie z układem o wyższym napięciu MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika SID230 Czujnik nr 1 położenia spoczynkowego pedału gazu FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód Dodano po 2 kontrolka wtrysku wyskoczył od uszkodzonej...
Wyjęliśmy intercooler i zrobiliśmy test szczelności (pozytywnie) brak oleju w IC . Jedyne co zrobiliśmy to umyliśmy IC z zewnątrz i od razu chłodnice też. Brak efektów poprawy (auto jak sie grzało tak się grzeje pod górkę i mocy jak nie było tak nie ma) Komputer wciąż wskazuję niskie ciśnienie doładowania. Jakieś sugestie?
Co myślisz o tym zawórze w pompie wysokiego ciśnienia? Gdzieś się dowiedziałem że jak się zatnie to pompa nie poda paliwa na wtryski? Dodano po 1 Co myślisz o tym zawórze w pompie wysokiego ciśnienia? Gdzieś się dowiedziałem że jak się zatnie to pompa nie poda paliwa na wtryski? Komputer nie pokazuje zadnych błędów. ..
Jeśli zatkało katalisator. Wszystko opiera się na diagnosytyce komputerem serwisowym. Należy wydać równowartość 10 litrowego kanistra AdBlue na diagnostykę w serwisie ;p ewentualnie u kogoś kto takowy komputer posiada.
Jutro podepniemy do auta komputer i spróbujemy go zdiagnozować.
Sprawdziłem miernikiem wszystkie piny i niby wszystko jest ok, wiązkę rozebrałem też jeszcze kawałek dalej i przewody wyglądają bardzo ładnie. Chwilowo nie mam możliwości podjechania gdzieś na komputer ale chyba nie będzie wyjścia. Potocznie dużo osób mówi że jak ta kontrolka się zapala to że "dpf się wypala" i wtedy nie można wyłączać silnika. Zastanawia...
mam to samo ,na zimno jedzie z 15km po powtórnym uruchomieniu, potem awarie co 2km . przekopany cały układ . kasa na 2 krotne regeneracje itp. komputer " za wysokie ciśnienie " a wyszło że coś się przytyka między smokiem zbiornika a pompką paliwa (jak ma awarię " wciąga " tłoczek ręcznej pompki ). Zwykłe przedmuchanie nie pomogło, trzeba patroszyć po...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
W sobotę będę miał komputer i wtedy powiem wszystko co wykaże. Z tych objawów dodam że wymieniłem czujnik temperatury powietrza dolotowego ten w kolektorze. Przez 3 dni auto szło jak dzikie spalanie z 35 przy różnych obciążeniach zeszło do 33 przy ciągłym 24t. I nagle wróciło do swojej dawnej słabej formy. Czy ten zawór i ta grzałka moglyby tak z dnia...
Kolega mi podpowiedział że jest oczko w skrzyni po prawej stronie z 5-10 cm od dołu skrzyni. Mówił coś o kalibracji skrzyni, że pod komputer trzeba podłączyć. Czy ktoś coś takiego robił? https://obrazki.elektroda.pl/5438010800_...
Przy okazji przy tych objawach komputer wyświetla błąd EECU 0 00818 00
Może mi coś doradzicie. mam problem z tą renówką 450 DXI ciągłe błędy jak powyzej.W serwisie tylko podłączają coś wymieniają w układze adblu, a to czujnik nox a to filtry ,i dalej sypie błędy. Wiem że auto było po kolizji może tu jest przyczyna , jakieś zwarcie w instalacji a może to sam komputer jest wadliwy. Możecie mi coś doradzić lub polecić jakiegoś...
Przyczyną tego że samochód jest słaby może być wiele rzeczy ale jeżeli układ paliwowy od strony niskiego ciśnienia sprawdzony (byle tylko nie przeoczyć separatora bo lubi namieszać) to jedziemy dalej do poprawnego sprawdzenia wtryskiwaczy przydały by się charakterystyki wtrysku komputer serwisowy jest to w stanie sprawdzić, na podstawie tych wykresów...
Dziękuje za odpowiedz. Z tachem to juz wiedziałem ze jest coś nie tak bo są założone opony 80 jedzie dużo szybciej w sensie na zegarze pokazuje 93 i komputer oszukuje w spalaniu. Dziekuje jeszcze raz może ktoś jeszcze rozkoduje mi reszete błedów.
Tylko że podłączenie niczego nie wniesie, bo VECU go nie zobaczy. Czyli muszę podpiąć moje auto pod komputer diagnostyczny i włączyć tę funkcję :?:
Jak wyżej. Duże spalanie, brak mocy Komputer pokazał błąd z czujnikiem ciśnienia paliwa. Mam wrażenie że kiepsko słychać turbo a na teście pokazało 30kpa sam ciągnik. Spr. Czujnik doładowania i wymieniłem, jak by przez chwile lepiej było słyszeć turbo. Problemów z adblue nie ma. Luz na turbinie dopuszczalny, brak jakiegokolwiek dymienia, katalizator...
Witam Kolego usterka 103 alternatora to brak wzbudzenia alternatora (wzbudza się na wysokich obrotach). Na alternatorze jest z tyłu przykręcany pojedyńczy kabelek. On a ma przerwę. Co do nierównej pracy silnika to proponuję wizytę u pompiarza z wyjęciem wszystkich wtrysków i sprawdzeniem .Jestem świeżo po takim przeglądzie a objawy miałem podobne .Auto...
Witam. Dwa problemy dotyczące marki renault. Pierwsze pytanie dotyczy spalania w Premium 270 DCI 2005r. Na samochodzie załolżona zabudowa typu bramowiec wcześniej auto jeździło pod śmieciarką. Auto jeździ większość czasu bez obciążenia a spalanie wychodzi 47 l\100 Co może być przyczyną ? Żadnych błędów związanych z silnikiem (jedynie ABS i klocki się...
Wystarczy podłączyć komputer i zdiagnozować, usterka może wystąpić nawet podczas wyrzucenia skrzyni na luz podczas jazdy.
Witam. Przy naprawie ABS nie odpięli jakiejś kostki? Wygląda, że komputer nie może dostosować dawki paliwa do obrotów, temperatury i powietrza. Dlatego falowanie.
Witam Mam już drugi tydzień problem z autem, może ktoś pomoże: 1-tydzień Zaświecił się kierowcy błąd MID:128 SID:1 FMI:10 nic się z autem nie działo, normalnie jechał, pełna moc, jedynie jak się zatrzymywał na światłach czy gdzieś w korku to auto wchodziło w tryb awaryjny, ale zjechał na parking odczekał 10-15 min i błąd gasł. Tak miał przez pierwszy...
APM do regeneracji , uszkodzony reduktor ciśnienia w APMie. Na czerwonym ciśnienie nie może przekraczać 8,5 BAR. Dodano po 4 Najprościej podłącz komputer , zobacz wartość ciśnienia układu ręcznego lub manometr pod czerwoną słuchawkę i masz czarno na białym czy wina jest po stronie zaworu czy elektroniki APM.
Zawór wymieniony na nowy czy używany ? Jeśli nowy to do sprawdzenia wiązka od zaworu do sterownika EBS. Jeśli używka to niekoniecznie musi być sprawna. Nowy oryginał kupiony w servisie,będę jeszcze drążył temat,nie było elektryka z komputerem,jak sądzisz czy może byc uszkodzony sterownik ?,a moze komputer pamieta bład i nie mozna go skasowac z pamieci...
Temat rozwiązany- zawieszał się 5-ty wtryskiwacz, komputer nie wykrywał błędu. Po wymianie wtrysku na inny auto śmiga jak nowe. Dla ciekawostki żabojady liczą nr cylindrów od tyłu, tj. od koła pasowego- 6,5,4,3,2,1. Oczywiście nie wiedząc o tym pierwotnie wymieniłem 2-gi zamiast 5-tki ;). Temat do zamknięcia.
MID 128 PSID 89 FMI 14. Wtryskiwacz AdBlue / Zbyt wiele zamarznięć AdBlue. MID128 PPID 386 FMI 5 Czujnik temperatury spalin nr 1 / Prąd poniżej normalnego lub otwarty obwód. MID 128 PSID 46 FMI 14 Usterka elektryczna systemu kontroli poziomu NOx. Pozostaje diagnostyka oraz serwis.
Witam Mam problem z Premiumką a konkretniej z AdBlue, kupiłem niedawno ten pojazd i się okazało że jest zamontowany emulator AdBlue, teraz chciałbym to wszystko wywalić i uruchomić AdBlue tak jak być powinno. Czy ma ktoś może jakieś schematy elektryczne i od czego zacząć taką akcje naprawczą dodam że komputer diagnostyczny nie łączy się w ogóle z AdBlue....
Jak młotkuje to musi być usterka , podłącz pod komputer , i niech ktoś poogląda parametry. Taka prośba to musi być osoba, dla której nie jest priorytetem samo połączenie ze sterownikiem
Witam. Mam takie pytanie odnośnie zielonego pola na obrotomierzu w Premiumce DXI 460 a mianowicie po włączeniu kluczyka świecą wszystkie pola normalnie cały zielony zakres a po zapaleniu zostaje tylko jedna kreseczka w zakresie miedzy 11 a 12 tys obrotów i w czasie jazdy tak samo czasem druga mrugnie na chwile czasem tylko ta jedna pomruguje o czym...
Dziękuję wszystkim za każdą podpowiedź i zainteresowanie tematem. Opiszę co się dowiedziałem może kiedyś komuś się przyda ! Auto trafiło do ASO bo tylko tam fachowo się tego podjęli - po szeregu niezliczonych testów łącznie z wymianami szyn can wykluczono błąd w samochodzie - winny okazał się komputer sterujący - według fachowców zanika w nim szyna...
Tu masz kody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Tu schematy https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Kolega ma rację z tymi kablami, najczęściej pod nogami zmiennika jest problem. Przechodzą tam tak trochę dziwnie zamocowane że lubią tam się przecierać. Chociaż ja kiedyś też się namęczyłem i dopiero po rozcięciu wiązki kasety silnika za rozrusznikiem okazało się że komuś się wcześniej tam spaliła pewnie przez rozrusznik i niezbyt się przyłożył do jej...
premium komputer renault premium premium kostek komputer
gorenje blokada drzwi prąd rozrusznik rozruchowy silnik synchronizacja maszyna
zawód elektryk polski filtr dyskryminatora
Alarm zamrażarka Electrolux – sygnał dźwiękowy, wysokie temperatury, diagnostyka, modele No-Frost Pralko-suszarka LG F1203CD nie włącza się - diagnostyka i rozwiązania