Jasne . to chodzi o 2 stary, dzwig, ostrówek, 3 żuki, renault premium, lublin.
Na komputerze pokazuje mi ładowanie w granicach 26-27 Volt
Witam. W premium 440 dxi mam problem z wskaznikiem cisnienia oleju.Pokazywal zawsze 4,9 bara na zgaszonym silniku rowniez.W servisie po podlaczeniu pod komputer stwierdzili ze to czujnik.Wymienilem czujnik i teraz pokazuje 4,2 bara rowniez gdy silnik nie chodzi.Co moze byc tego powodem?
Co do EBS do sprawdzenia czujnik ABS lewy/tył ,sprawdzenie koła fonicznego lewy/tył (czy proste,nie ma ubytku zębów itp.),luzów na łożysku w tym kole.Jeżeli wszystko będzie sprawne ,ustawić min. szczelinę czujnika ABS i wykonać jazdę próbną powyżej 20 km/h. Pozostałe błędy to brak ,lub zakłócenie komunikacji CAN pomiędzy sterownikami EBS ,VECU ,ASTRONIC...
Nie mam zadnego sprzetu do sprawdzania. Facet od tacho cos tam podłączał pod tacho jakis komputerek.
Witam. Dwa problemy dotyczące marki renault. Pierwsze pytanie dotyczy spalania w Premium 270 DCI 2005r. Na samochodzie załolżona zabudowa typu bramowiec wcześniej auto jeździło pod śmieciarką. Auto jeździ większość czasu bez obciążenia a spalanie wychodzi 47 l\100 Co może być przyczyną ? Żadnych błędów związanych z silnikiem (jedynie ABS i klocki się...
Witam, proszę o pomoc w następującej sprawie: Renault Premium 420 DCi nie chce odpalić, po ręcznym pompowaniu paliwa (jeden z nas pompuje, drugi w tym samym czasie kręci rozrusznikiem) odpala bez problemu i chodzi dalej bez żadnych kłopotów, żadnego kopcenia. Po zgaszeniu i ponownej próbie normalnego odpalenia (bez ręcznego pompowania), dalej nie odpala...
Witam. Zmiana jezyka komputera pokładowego na polski. Może ktoś się orientuje jak wgrać polską nakładkę do renault.
To normalne zjawisko że w odstojniku wydaje się ze jest powietrze , jakby było to od razu by zgasł. Kolego sprawdź ciśnienie paliwa kręcąc rozrusznikiem. Musi być min 3 bary. Podłącz dobry komputer. Zawołaj doświadczonego mechanika bo tak po omacku to szkoda kasy
Witam, od dłuższego czasu męczę się z premiumkom DCI. W aucie zostało sprawdzonych już wiele rzeczy. Wymieniona pompka wstępna na nową, wtryski po regeneracji, pompa wysokiego ciśnienia wstawiona od drugiego, sprawnego auta. Problem nasila się wraz z wzrostem temperatury silnika. Gdy jest zimny auto odpala, lecz z oporem. Gdy już odpali, wymagane ciśnienie...
Witam. Niedawno kupiłem premiumke 420 dci. Auto stało 3 tyg bo robiłem sprawy wizualne i mylem silnik. 3 dni temu chciałem pojechać poluznic szpilki, odpalam wóz, bije powietrze, wyjeżdżam z bramy a tu brak mocy, 1000 do 1200 obrotów maks. Zwróciłem i pod bramą auto zgasło, podpompowalem ręcznie i odpalil. Wymieniłem filtry, wyczyscilem układ i nic....
Witam. Mam takie pytanie odnośnie zielonego pola na obrotomierzu w Premiumce DXI 460 a mianowicie po włączeniu kluczyka świecą wszystkie pola normalnie cały zielony zakres a po zapaleniu zostaje tylko jedna kreseczka w zakresie miedzy 11 a 12 tys obrotów i w czasie jazdy tak samo czasem druga mrugnie na chwile czasem tylko ta jedna pomruguje o czym...
Witam wszystkich. Muszę przyznać, że ten post piszę już chyba piąty raz. Staram się opisać jak najdokładniej objawy Renaty. Zacznę więc od początku występowania. Jakiś czas temu zauważyłem, że jeżeli auto ciągnie tony pod obciążeniem (wzniesienie), zaczyna się tak jakby głośne "ćwierkanie". Przypomina to jak w jakieś osobówce stary pasek od alternatora...
Witam. Postanowiłem pojechać w trasę osobiście celem sprawdzenia objawów. Trasa około 300km, auto wyczyszczone z błędów do zera. Pierwsze 100km wszystko było w porządku, po zgaszeniu auta i ponowny uruchomieniu pierwsze objawy, auto normalnie przyspiesza ,i nagle jak by puścił pedał przyśpieszenia. Ponowne puszczenie całkowicie, i wciśnięcie wszystko...
Psid 45 wstrzymanie dozowania błędy sprawdź komputerem. Jeśli olej w katalizatorze to do wymiany kat. Dodano po 11 fmi 0 wygenerowano jedne lub więcej kodów usterek obróbki układu adblue
Witam, potrzebuję porady odnośnie premiumki w automacie 6, dmc 18t na pusto waży 10t. Macie doświadczenie z takim sprzętem? Ile to powinno palić? Komputer wskazuje mi 34/100 na pusto wskazówka od paliwa szybko spada ku rezerwie przy naprawdę spokojnej jezdzie i delikatnym operowaniem gazu. Silnik odpala na pół obrotu nie dymi ma moc więc nie wiem co...
Witam Mam problem z Premiumką a konkretniej z AdBlue, kupiłem niedawno ten pojazd i się okazało że jest zamontowany emulator AdBlue, teraz chciałbym to wszystko wywalić i uruchomić AdBlue tak jak być powinno. Czy ma ktoś może jakieś schematy elektryczne i od czego zacząć taką akcje naprawczą dodam że komputer diagnostyczny nie łączy się w ogóle z AdBlue....
Jak skasować błędy z okienka diagnostyki bez komputera.
tak był podpinany komputer. po błędzie mid 136 sid 68 fmi 7 wymieniłem zawór Europa. chwile był spokój i pojawił się zaraz ten drugi błąd Mid 140 pid 209 fmi2 i do tego wrócił ten pierwszy. podłącze diagnostykę jeszcze raz sprawdzę ciśnienie. nowej wiązki nie dostane mam z używki z 2013 r z renaty, ale myślę ze będzie taka sama
Po pierwsze zacząć od rzeczy podstawowych separator tuż obok zbiornika jeżeli jest plastikowy przeźroczysty to wyczyścić a jeżeli typu filtr wymienny wymienić na nowy , dalej wymienić filtry paliwa , wyczyścić odstojnik pompki ręcznej na silniku. Kolejną rzeczą jaką bym zrobił a zrobił bym to przed wymianą filtrów to test komputerowy sprawdzenie ciśnień...
W większości wypadków przyczyna tkwi w instalacji tzn.jeśli jest gniazdo do ABS przyczepy to prawdopodobnie na pin 5 gniazda" dostaje się" masa,nawet przez brud lub wilgoć-wyczyścić. Może też tak dziać się w wiązce przewodów(wilgoć,przetarcia)Takiej usterki nie da się skasować-zniknie przyczyna,zniknie usterka po ponownym załączeniu stacyjki.Diagnostyka...
Powiem ci szczerze że trzeba było by zrobić porządną diagnostykę komputerową, może wtryski ???
Tak wynika z opisu błędu na komputerze.
Błędy które masz dotyczą emisji i zostają zapisane przez sterownik określony czas, nie da się ich wykasować. Natomiast biorąc pod uwagę że system silnika oraz sterowanie adblue podczas diagnostyki sgłąszają błędy w sposób duplikacyjny. Tzn w kasecie silnika są błędy silnika a także adblue i odwrotnie. Możliwa jest sytuacja że podczas podjazdu pod wzniesienie,...
Witam.Na początku chciałem podziękowac za zainteresowanie moim tematem. Ale po kolei autko kupiłem w zeszłym roku i nie paliło, po teście na komputerze wyszły wtryski 2,4,5,6.Dałem do regeneracji i autko chodzi OK pali około 34 nie dymi. Po zgaszeniu i momentalnym odpaleniu zapali sam, ale jak trochę postoi to bez samostartu nie odzywa się wogule.Jestem...
Witam. Skoro wyświetla się błąd wtrysku to przyczyną noże być błąd elektryczny typu: uszkodzona wiązka, komputer silnika, czujniki. A czy sprawdzał ktoś czy zawór nadmiarowy na listwie comon rail działa prawidłowo? Być może "uklepał" się i otwiera sie zbyt wcześniej obniżając ciśnienie na szynie. I najważniejsze czy była robiona jakaś diagnostyka komputerowa...
witam. mam problem. moje premium euro3 zaczyna młotkowac. jak je zgasze i znow zapale to jakis czas jest ok i propblem wraca. nieraz jest dobrze kilka dni a nieraz dzieje sie to co 10 km. elektrowtryski w zima zakladane nowe BOSCH. nie pala zadnych bledow. pod komputerem wyszlo ze jest blad cisnienia ale nie pisalo czy za wysokie czy za niskie. pomiar...
Witam. Mam Renault Premium 420 DCI z 2004r E3. Mam nowy problem. Wypisał mi komputer pokładowy "awaria cruiser control". Pomóżcie co robić lub gdzie szukać?
Wiadomo, że nie da się tego dokładnie zmierzyć. Ja tankuję kocioł pod korek robię kilometry i sprawdzam przebieg do następnego tankowania pod korek i wtedy wiem ile litrów spalił podczas przejechanych kilometrów. To jest sprawdzona metoda która stosuję i niestety pokrywa się z tym co pokazuje komputer.
Ja pytanie kierowalem do mechaników a nie do akustyków.Ale dzieki za odpowiedz.Po podlaczeniu komputera wiem juz ze padły mi dwa wtryski.
Może mi coś doradzicie. mam problem z tą renówką 450 DXI ciągłe błędy jak powyzej.W serwisie tylko podłączają coś wymieniają w układze adblu, a to czujnik nox a to filtry ,i dalej sypie błędy. Wiem że auto było po kolizji może tu jest przyczyna , jakieś zwarcie w instalacji a może to sam komputer jest wadliwy. Możecie mi coś doradzić lub polecić jakiegoś...
Witam serdecznie autko jak w temacie silnik DCI. Problem polega na tym że kierowca po wyjechaniu z bazy zrobił 10 km i autko zaczęło słabnąć na odcinku 400m i wreszcie zgasło co ino przed tym zapaliła się informacja (stop ,usterka wtrysku). Zostały zmienione separator i filtry paliwa, Diagnostyka komputerowa pokazała błąd zbyt wysokiego ciśnienia wtrysku,...
Witam serdecznie problem z samochodem jak wyżej a raczej z zegarami. Autko kupione , więc podpoiłem do komputera NG3 testowanie itd chciałem zmienić język deski rozdzielczej na polski więc wybrałem parametryzację języka wybrałem odpowiednie trzy języki i ok. Proces parametryzacji się skończył 100% ok i zegary już się nie obudziły teraz ciągle się świeci...
Jeśli zatkało katalisator. Wszystko opiera się na diagnosytyce komputerem serwisowym. Należy wydać równowartość 10 litrowego kanistra AdBlue na diagnostykę w serwisie ;p ewentualnie u kogoś kto takowy komputer posiada.
Jadąc pod obciążeniem jak zobaczy górkę zaczyna silnik pracować (klekotać) jakby mu brakowało paliwa. Wtryski sprawdzone wszystkie, głowica zrobiona (nie trzymał ciśnienia na drugim tłoku), układ zasilania przejrzany i wyczyszczony a on dalej swoje. Na komputerze przed regeneracją głowicy pokazywał 1 i 2 wtrysk do regeneracji. Oba były dobre (serwis...
Witam Kolego usterka 103 alternatora to brak wzbudzenia alternatora (wzbudza się na wysokich obrotach). Na alternatorze jest z tyłu przykręcany pojedyńczy kabelek. On a ma przerwę. Co do nierównej pracy silnika to proponuję wizytę u pompiarza z wyjęciem wszystkich wtrysków i sprawdzeniem .Jestem świeżo po takim przeglądzie a objawy miałem podobne .Auto...
Musisz z webasta odczytać ile jest wolnych mignięć , szybkie to przerwa . Drugi problem to najprawdopodobniej usterka głównego zaworu hamulcowego, ale musisz sprawdzić to komputerem. Ewentualnie sprawdź czy jak wyświetla się ta usterka to czy wtedy działają światła stopu.
Renaud Raczej RENAULT ;) Na początek warto by podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy.
Najprawdopodobniej pojawia się problem któregoś z wtryskiwaczy, komputerem serwisowym jest możliwość sprawdzenia charakterystyki wtrysku co obrazuje w jakim stanie jest sam wtryskiwacz. Pojawia się pewno przydymianie, spalanie wzrosło,auto jest słabe i tarakocze. Jedną rzeczą co też jest bardzo ważna jest separator jeżeli jest szklany to problemu nie...
Przyczyną tego że samochód jest słaby może być wiele rzeczy ale jeżeli układ paliwowy od strony niskiego ciśnienia sprawdzony (byle tylko nie przeoczyć separatora bo lubi namieszać) to jedziemy dalej do poprawnego sprawdzenia wtryskiwaczy przydały by się charakterystyki wtrysku komputer serwisowy jest to w stanie sprawdzić, na podstawie tych wykresów...
Przecież Renault jest wyposażony fabrycznie w 2 przetwornice 12V. Jedna nad radiem w schowku nad głową, a druga z prawej pod łóżkiem. Orginalnie gniazdo 12V jest mniejsze niż od zapalniczki. Jeśli chcesz podłączyć komputer to sprawdz czy Twoja przetwornica na 240V może tolerować napięcia wejściowe od 12V do 36V. Takie są w sprzedaży, i wtedy możesz...
Jak sie okazało błedow bylo wiecej ,na diagnostyce wyszło ze 1,2,i 3 wtrysk padniety .Trudno uwierzyc ze trzy padły od razu.Usterka była w przetartym przewodzie w wiazce z komputera silnika do wtryskiwaczy.Ten jeden przewod miał wplyw na prace trzech wtryskow do tego połowa pompy wysokiego cisnienia była bardzo goraca.Sprawa rozwiazana
Komputerem diagnostycznym
Jak wyżej. Duże spalanie, brak mocy Komputer pokazał błąd z czujnikiem ciśnienia paliwa. Mam wrażenie że kiepsko słychać turbo a na teście pokazało 30kpa sam ciągnik. Spr. Czujnik doładowania i wymieniłem, jak by przez chwile lepiej było słyszeć turbo. Problemów z adblue nie ma. Luz na turbinie dopuszczalny, brak jakiegokolwiek dymienia, katalizator...
Podpiąć po komputer i spr. Parametry elektrozaworów powinny być w granicach 28%-32% .
Zawsze możesz nie pojechać . Musisz naprawić ABS skoro ma defekt. Musisz sprawdzić rezystancję czujników abs,kontrola czujników procentowego zużycia klocków /czujniki są indukcyjne/ i porównać z rzeczywistym sumarycznym zużyciem tarcz i klocków,kontrola zasilania modułu ebs,kontrola kompatybilności danych oprogramowania itd. LUB podłączyć pod komputer...
Witam, mam pytanko czy samemu bez wizyty w serwisie i podłączania komputera można ustawić stałą wysokość poziomowania się na poduszkach ciągnika siodłowego jeżeli jest taka możliwość prosiłbym o podpowiedzi jak to zrobić . Mam dwie jedną 440 i 450 jedna muszę podnieść a drugą opuścić .
W zasadzie bez dobrej diagnostyki komputerowej i analizy parametrów niczego sam zdziałasz jeśli na blacie nie występują błędy o usterkach...., co mogło by pozwolić Ci pomóc online.
Problem wygląda tak. Renault Premium 420 dci, wyświetla STOP i postój awaryjny, auto chodzi cały czas jakby na ssaniu, wydaje taki dźwięk jakby wisco cały czas chodziło. Moc ma, nie kopci nie przerywa. Układ paliwowy ok, filtry nowe. Czujnik temp. wody ok. Wtyki komputera sprawdzone. Brak mi już pomysłów, za jakiekolwiek podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Jutro podepniemy do auta komputer i spróbujemy go zdiagnozować.
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PID26 Prędkość pracy wentylatora chłodzenia silnika FMI-3 Napięcie nadmiernie wysokie lub zwarcie z układem o wyższym napięciu MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika SID230 Czujnik nr 1 położenia spoczynkowego pedału gazu FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód Dodano po 2 kontrolka wtrysku wyskoczył od uszkodzonej...
Tylko że podłączenie niczego nie wniesie, bo VECU go nie zobaczy. Czyli muszę podpiąć moje auto pod komputer diagnostyczny i włączyć tę funkcję :?:
A po to że ile można z tą samą usterką na serwis jeździć , nie wspomnę już o telefonach od kierowcy ze znowu nie może pod górę na Czechach wjechać i co ma robić. A ten spec żeby było ciekawiej to właśnie z autoryzowanego serwisu reno, nie powiem gdzie z wiadomych przyczyn. Dodano po 5 Dodam, że wszystkie serwisy w Polsce już objechałem z tą renówką...
Witam i proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kodów błędów. MID 128 PSID 89 FMI 14. MID128 PPID 386 FMI 5 MID 128 PSID 46 FMI 14 Będę wdzięczna za pomoc, Wyskakuje ze zostało 22 godz. i moc idzie na łąkę paść się.... Czy można usunąć błędy w Renault bez dostępu do komputera??? pomóżcie....
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z Renault Premium 450 DXI manualna z 2007 roku , wyświetla mi usterkę pedału gazu oraz zwalniacza. Renatka nie wchodzi powyżej 1200 obr/min. A oto błędy jakie odczytałem z komputera: VECU: MID 144 PID 91 FMI 14 Przypadek 38 APM AIR: MID 185 SID 229 FMI 2 Co jest nie tak ? Proszę o pomoc :)
Jak młotkuje to musi być usterka , podłącz pod komputer , i niech ktoś poogląda parametry. Taka prośba to musi być osoba, dla której nie jest priorytetem samo połączenie ze sterownikiem
Kolego podepnij komputer i sprawdz kody błedów i parametry bo przyczyn może być wiele
Sprawdzanie żarówką zasilania modulatora jest realna tylko w przypadku sprawnej elektroniki w modulatorze,jeśli coś z nim nie tak moduł sterujący EBS załącza napięcie na modulator na dwie-trzy sekundy i wtłacza. Żeby wykasować błąd metodą powyżej musi być nabite ciśnienie do odbicia zaworu głównego APM,przyciskać pedał w ciągu ok.5-7 sek,przytrzymać...
Witam Kolego. Pisałem w piątek w sobotę RENIA wjechała ponownie na warsztat została zdjęta miska mechanik coś grzebnął przy tym zaworze wymienili olej, filtry ponownie,założyli barometr do kabiny. wróciłem wczoraj, cały tydzień OK, nic się nie zapala żaden komunikat, siła jest. Ciśnienie na zegarze ok 5bar na wysokich obrotach,różni się od tego co pokazuje...
PSID:204 FMI:8. jak znależć konkretniejszy kod?Ja nie pracuje na serwisowym komputerze
Temat podobny był już poruszany ale nie padły konkrety więc może teraz coś się uda ustalić. Auto to Premium 420 DCI z 2003r a problem polega na tym że auto zaczęło młotkować pod obciążeniem głównie w zakresie obrotów użytkowych tz. 1200 do 1500(odczuwalne cały czas ale w tym zakresie najbardziej) więc zrobiłem diagnostykę ,spr zawór na listwie cr i...
Kolego RENO-MAX dziękuje za zainteresowanie. ściągnąłem pokrywę z góry i faktycznie mam uszkodzony czujnik obrotów. Patrze na wiązki i ze zmartwieniem stwierdzam że nie ma możliwości wymiany samego czujnika ponieważ on jest z całą instalacją. Czy czeka mnie wymiana całej wiązki czy jest opcja wymiany samego czujnika? Z opisu usterki wnioskuje że na...
Witam. Potrzebuję skasować błąd który mi się wyświetla po włączeniu zapłonu. Nie jestem pewny czy to akurat o to chodzi ale mam nadzieje że tak. Zaraz po włączeniu wyświetla mi się serwis. W menu komputera wychodzi na to że własnie minął jakiś czas temu przebieg gdzie trzeba było zrobić przegląd osuszacza. W związku z tym że wymieniałem osuszacz i sprężarkę...
Witam ponownie Dzięki RENO-MAX za chęci Z braku czasu i nie bardzo palącego problemu renia nie została podpięta pod komputer. Problem rozwiązał się sam . Nagle z niewiadomej przyczyny w kieleckich górkach z ładunkiem renia dostała w kość i temperatura zaczęła zachowywać się "normalnie" .Trochę mnie to przestraszyło ale stan płynu był ,ok nic nie ubyło...
Witam! 3 dni temu kupiłem renówkę sprowadzoną z francji. premium 320dxi rok 2006.11 euro 4 z adblue. świeciły się jakieś błędy więc pojechałem a serwis. co się okazało. Uszkodzony podgrzewacz filtra adblue. uszkodzona pompa adblue(nie działała ale mechanik coś podłubał i zaczęła chodzić ale znów jakiś zawór przy niej nadal jest uszkodzony) i co najgorsze...
Witam.Mam problem z renault premium 440 dxi z 2005 roku BEZ RETARDERA.Auto zakupione 2 miesiace temu i od samego poczatku mam z nim problem.Auto po plaskim nawet z obciazeniem nie wzbudza zastrzezen,ma moc i male spalanie.Problemy dopiero zaczynaja sie gdy jest jakas wieksza gorka,auto zaladowane,lub mocne przyspieszanie.temperatura idzie do gory,ogrzewanie...
Podłączenie komputera powinno wykazać niezgodność numerów fabrycznych.
Witam. Mam na firmie taką renówke i od sierpnia ciągle przy niej coś majstrują i nie mogą nic wymyślić. Objawy są następujące: Po odpaleniu nie równo pracuje i słychać młotkowanie jak się odpuści z gazu. Spalanie ma w normie. Dysponuje tam komputerem texa, ale nie jestem jeszcze na tyle doświadczony, żeby poprawnie interpretować wyniki i wykresy. Błędy...
Witam. Mam taki problem, Na komputerze nic, zadnego bledu a silnik chodzi jak był w trubie awaryjnym, spalanie jak na robote która robi o jakies 2-3 litry za duże, wtryski już trzeci komplet zalozony (po regeneracji) i zadnej roznicy. Chciałbym zrobić pomiar ciśnienia paliwa i ciśnienia sprężania ale nie bardzo wiem ile one powinny wynosic, 5litrow...
ETS2 to dość dziwna gra, dziwnie napisana. Prawdopodobnie coś jest z nią nie halo. Czy sprawdzałeś na stronie producenta czy są jakieś patche? "What's new in this update 1.16.2 64-bit build New large truck dealer / showroom Truck fixes: shadows in Scania R, Scania Streamline, Volvo FH16 2012, Renault Magnum 2009 + sideskirts; mirror in MAN TGX, Renault...
Witam podepnę się pod temat potrzebuje rozszyfrować błąd o nazwie "sensor defect" z ikonką zegarów, w komputerze błąd znajduję w "IC" MID:140 PID:171 FMI:5 OCCURENCE:15. Ciężarówka to również renault premium dxi 380 2006r. Po wyświetleniu błędu nic nadzwyczajnego się nie dzieję normalnie odpala test zegarów jest pomyślny nie mam pojęcia co jest grane....
Witam serdecznie. Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Pojawił się problem z czujnikiem prędkości/impulsatorem na tacho i nie pokazuje prędkości prędkościomierz. Sprawdziłem przewody są w porzadku, nieprzerwane, nowy czujnik na skrzyni ale dalej nie działa. jedna rzecz jaka mnie zastanawia to 4 przewody która idą z kabiny a na kostce przed...
Witam mój problem polega na braku wycieraczek na I biegu i przy użyciu spryskiwacza. Reszta działa bez zarzutu. Na komputerze wyświetla się błąd wycieraczek ale nie mogę sprawdzić kodu. Tak jak napisałem wyżej jest to Renault Premium 370 dci 2005r. Jedynie te udało mi się odczytać: VECU 00185804009 VECU 00009104127 EECU 00009804022 Bardzo dziękuje za...
To co się wyświetla na desce to komunikat o aktywowaniu układu ASR czyli systemu który ma zapobiegać boksowaniu osi pędnej. Często dzieje się tak gdy czujniki abs osi przedniej są oddalone od koronek i system nie widzi prędkości z przednich kół i traktuje jak by samochód boksował. Powinien być klawisz który pozwoli wyłączyć ASR z takim samym znaczkiem...
Wystarczy podłączyć komputer i zdiagnozować, usterka może wystąpić nawet podczas wyrzucenia skrzyni na luz podczas jazdy.
Dzisiaj po przejechaniu kilkunastu km zapalił się komunikat AUTO REDUCTION G/B FUNCTION, samochód w automacie redukuje biegi do 11, w manualu jest ok. W weekend wymieniałem osuszacz (założony z odolejaczem) i od jakiegoś czasu pali się kontrolka ABS. Sądze że ma ona wpływ na ten komunikat, ale nie jestem pewien czy tylko ona czy coś jeszcze. Oczywiście...
To że po odłączeniu sterowania zaczyna bić to wskazuje na uszkodzenie cewki w APM. Można to naprawić. O ile to nie przypadek że akurat wtedy przestaje bić powietrze, bo często zawiesza się zaworek w głowicy sprężarki, Spróbuj uderzyć czymś w głowice jak ci przestanie pompować. Ale najlepszym sposobem diagnostyki będzie podpięcie komputera. Chętnie pomogę...
Jaki byl powod regeneracji pompy i jak ktos wpadł na pomysl zeby to zrobic nie majac teraz czym tego sprawdzic . A co z wtryskami , jezeli auto ciezko pali a przed remontem bylo ok to znaczy ze cos zostalo spartolone bez komputera sie nie da tego zrobic . Gdzie mieszkasz?
Nie zagłębie się od czego był ten rezystor ponieważ komputer wskazał uszkodzenie pompy i zaworu chłodzenia wymieniłem pompę i ten zawór w sumie cały ten zespół defekt pompy i tego zaworu uszkodził dwa tranzystory i ten rezystor . Sprawdzę te grzałki bo nie pomyślałem o tym.
Witam, Mam problem z Renault Premium 420 DCI 2004r. Nie odpala, paliwo dochodzi do wtryskiwaczy, natomiast wtryski nie dają na cylindry ( nie ma sterowania, tak mi się wydaje ). Dodatkowo Brak komunikacji z komputerem diagnostycznym. Tester TEXA nie komunikuje się z samochodem, podejrzewam ze brak zasilania w gnieździe diagnostycznym . Ponadto wyświetla...
Wczoraj sprawdziłem wiązkę abs która idzie od czujników do głównego gniazda pod atrapą i przewody nie są nigdzie przerwane ,czujniki na komputerze pokazało że są niby ok, zastanawiam się czy ten bład abs może generować któryś modulator przy kole mam możliwość podmiany z drugiego auta i sprawdzenia tylko niewiem czy to ma sens pomoże ktoś?
Mam Renie 460DXI 2009, jest z nią taki problem ze przy ruszaniu czasem nie reaguje na pedał gazu, miej więcej co drugie, trzecie ruszanie. Nie świecą się żadne błędy, na komputerze też nic nie znajdują. Był wymieniany pedał gazu ale nic to nie dało, myśleliśmy że to wina sprzęgła ale też nie. Teraz wymieniliśmy turbine i tlumik, no i dalej nic. Może...
Witam. Mam taki problem: posiadam Premium 450 Dxi e4 rok 2007 i mam problem, bo strasznie dużo pali, 38 - 40 l przy 24 tonach w jedną stronę a z powrotem 12 ton, ile na komputerze pokazuje tyle pali. I też nie zależy to od kierowcy, bo czy Roman czy Tomek wychodzi podobnie. Proszę o pomoc, bo te auto mnie zje!!
powiem tak, kupilem jakies chinskie gowno z opoltrans biedronka (alternator) i napiecie bylo mierzone i bylo takie samo jak na komputerze w aucie (23-24). Teraz ten oryginał i wlasnie 26-27. W dodatku dodam ze po zgaszeniu go dwa, trzy razy jest problem z odpaleniem, tak jakby akumulatory siadly. Akumulatory sprawdzone i sa ok.
Witam szanownych kolegów, jestem nowy na forum. Auto spędzające sen z powiek jak w tytule, ale do rzeczy. Auto jak kupiłem miało problem z odpalaniem po postoju ze stanem paliwa poniżej pół zbiornika, jak było na full to mogło i miesiąc stać i odpalało na strzała. Druga kwestia to, że od niedawna pojawił się kolejny problem i dziwne zachowanie. Auto...
Zawór wymieniony na nowy czy używany ? Jeśli nowy to do sprawdzenia wiązka od zaworu do sterownika EBS. Jeśli używka to niekoniecznie musi być sprawna. Nowy oryginał kupiony w servisie,będę jeszcze drążył temat,nie było elektryka z komputerem,jak sądzisz czy może byc uszkodzony sterownik ?,a moze komputer pamieta bład i nie mozna go skasowac z pamieci...
Dzięki kolego jutro sprawdzę :) Dodano po 5 Dodam jescze że po podłączeniu komputera nie wykrywał żadnych bledów?
Co myślisz o tym zawórze w pompie wysokiego ciśnienia? Gdzieś się dowiedziałem że jak się zatnie to pompa nie poda paliwa na wtryski? Dodano po 1 Co myślisz o tym zawórze w pompie wysokiego ciśnienia? Gdzieś się dowiedziałem że jak się zatnie to pompa nie poda paliwa na wtryski? Komputer nie pokazuje zadnych błędów. ..
Mam drugą premium ze sprawnym ad blue to podmienię jak się odkręci ale czy ten emulator nie ma zastępować noxa? Dodano po 1 Ok niech zostaną, ale mam ograniczona moc pojazdu jak się tego pozbyć, jakaś dłuższa jazda to rozwiążę ? Dodano po 1 z emulatorem tez mam ograniczoną moc, komputerem na 10 s mogę usnąć 2 z 3 błędów zostaje 1. MID 128 psid 42 fmi...
Dzięki wielkie za informacje, które przekazałem dalej. Niestety muszę temat odpuścić na 2-3 tygodnie. Odezwę się na forum lub na priv jak tylko będę w stanie siedzieć przed komputerem, a póki co ewentualne spadki mocy i spalanie mają być monitorowane i zobaczymy co to da.
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
Zapewne masz rację tylko jeśli zaworek kulkowy o którym pisałem nie trzyma to cofa się paliwo do zbiornika i dlatego jest problem z odpaleniem. Łatwe i proste do sprawdzenia.A ciśnienia wstępnego w tym aucie żadnym komputerem się nie sprawdzi. Jedynie manometr jak to zrobił autor tylko nawet gdy podczas pracy gdy jest dobre nie oznacza że zaworek jest...
Po podłączeniu pod komputer okazało się że skrzynią biegów jest od innego auta tj takiego gdzie była odstawka mocy i tu komputer widzi brak tej odstawka. Natomiast po wymianie czujnika temperatury powietrza dolotowego pojawił mi się błąd EMS nie 128 psid 102 fmi 5. Pojawia się tylko na odpalonym silniku na zgaszonym nie. I w chwili gdy odpalę to zdążę...
APM do regeneracji , uszkodzony reduktor ciśnienia w APMie. Na czerwonym ciśnienie nie może przekraczać 8,5 BAR. Dodano po 4 Najprościej podłącz komputer , zobacz wartość ciśnienia układu ręcznego lub manometr pod czerwoną słuchawkę i masz czarno na białym czy wina jest po stronie zaworu czy elektroniki APM.
Witam, Posiadam Premiumke 420 dci która stała ok. Pół roku po czym zaczęły dziać sie różne problemy z elektryką, min. Problemy z magistralą Can. Pech chciał ze było zwarcie na manetce od hamulca górskiego (pokrętło na czubku manetki od wycieraczek) i w momencie gdy przekręciłem je, spaliły się bezpieczniki od VECU i hamulca górskiego (FU57 i FU662)...
nie ma żadnych kodów w komputerze Dodano po 52 wymieniłem zawór zwrotny w głowicy silnika,a podstawa filtrów paliwa cała nowa wraz z zaworkiem paliwa i czujnikiem ciśnienia na niej montowanym Dodano po 2 Gdyby to się działo po dłuższym postoju,ale nie ma regularności usterka występuje rzadko i zanika na dłuższy okres
Temat rozwiązany- zawieszał się 5-ty wtryskiwacz, komputer nie wykrywał błędu. Po wymianie wtrysku na inny auto śmiga jak nowe. Dla ciekawostki żabojady liczą nr cylindrów od tyłu, tj. od koła pasowego- 6,5,4,3,2,1. Oczywiście nie wiedząc o tym pierwotnie wymieniłem 2-gi zamiast 5-tki ;). Temat do zamknięcia.
Dziękuje za odpowiedz. Z tachem to juz wiedziałem ze jest coś nie tak bo są założone opony 80 jedzie dużo szybciej w sensie na zegarze pokazuje 93 i komputer oszukuje w spalaniu. Dziekuje jeszcze raz może ktoś jeszcze rozkoduje mi reszete błedów.
Po podłączeniu komputera wyskoczyło, że czujnik ciśnienia paliwa padł lub wiązka.
Witam Mam problem z renault premium dxi adblue. Mianowicie, gdy nie ma błędu, adblue chodzi, robi ciśnienie 5barów, czyli w normie, dozuje itd... Gdy pochodzi auto minutę i zgaszę silnik, to opróżni układ i jest ok. jak chodzi dłużej, np. 10min i zgaszę go, to nie opróżnia układu adblue, zostaje w układzie ciśnienie i przy ponownym...