To jest bardzo częsty objaw "iskrzenia" przetwornicy. Tylko naprawa, zakup używanego na pewno skończy się tym samym.
Potwierdzam zdanie kolegów, co do kierowania pilota w stronę lampki to nie jest konieczne. Modele z 97r. mają już radiówkę, a nie pilota na podczerwień. Na www.megane.com.pl był podobny problem opisywany, przeciekająca uszczelka anteny to częsty problem.
. A o szkolenie to się go chyba kolega mój nie pytał Musi, to podstawa, skąd inaczej będzie znał normy? Wujek Heniek też ma szyld, "masażysta" a jest masarzem. Ku przestrodze!
To będa chyba jednak te zaworki nieszczęsne, (wymieniałem rok temu),jak gasnie kontrolka po resecie kompa czyli wylaczeniu stacyjki to raczej to,u mnie (scenic 99r) jest tak że miedzy 1 a 2 jest taki jakby nadbieg,bieg hydrauliczny który nie ma lock-upa,na nim czasem jest takie wrażenie jakby przeciagał ale wtedy skrzynia jest jeszcze nienagrzana ale...
Dorzucę trochę z doświadczeń moich kolegów z francuzami. Jakiś czas temu w miejscu gdzie pracowałem nastała moda na "Sceniki". Nawet samochodowy "wyga", który auta zmieniał jak rękawiczki (co roku) też się na to złapał. Na początku były "ochy i achy" i wzajemne "pompowanie" siebie i kolegów. Minęło parę miesięcy i się zaczęło: 1) Renault Scenic [benzyna]...
Zazwyczaj negowanie tanich rozwiązań widzę że idzie ze strony osób które mają oryginalne interfejsy. Im fejs ma wiecej opcji, tym bardziej uwalisz auto. I problem sam sie robi , dodatkowy i calkiem drogi w porownaniu do pierwotnej usterki, czasami zupelnie nie zwiaznej. Ja nie potrzebuje profesjonalnego bo nic nie zamierzam grzebać głębiej ani tym...
Pasuje z tego samego modelu
Zobacz przy lusterku gdzie jest odbiornik podczerwieni czy przez otwór od anteny nie zbierała się wilgoć. Częsty przypadek w megane \ scenic. Dodatkowo do sprawdzenia zimne luty w pilocie. Profilaktycznie zaopatrz się w kod immo.
Albo UPC jest utopione, co bardzo często się zdarza
A pan piekarz nie wymieniał czasem żarówek z tyłu? Częsty się tak dzieje jak się zamiast żarówki dwuwłóknowej wstawi jednowłóknową. Drugi częsty powód to radio-plus za i przed stacyjką. Pan piekarz pojedzie do elektryka to naprawi.
Syrena od alarmu.
Witam, po kupnie auta zauważyłem że cieknie olej z części do której dochodzi rura od intercoolera, to mój pierwszy Diesel więc nie mam pojecia jak ona sie nazywa. Niżej zamieściłem zdjęcie i prosze o pomoc w rozpoznaniu tej częsci :P. olej wycieka z miejsca gdzie łączy sie z tą częścią przewod który odchodzi w dół komory silnika. Wiem że napisałem to...
Często tam śniedzieją styki
Naprawiałem trochę inny przypadek. Uszkodzeniu uległ tranzystor IRF3710S Jakiej wartości jest bezpiecznik koło szarego złącza i co tam wstawiacie?? - częsty przypadek uszkodzenia -ten który opisujesz -około 6,5A -bezpiecznik -rezystor raczej 30 Ohm a nie 300 ale lepiej się upewnij -przebarwienia na druku - normalne ze względu na to iż druk w tym przypadku...
Czy możecie wyjaśnić mi: - OL - gwałtowne przyspieszenie - to z angielskiego? Open Loop - stan pracy sterownika PB w którym ignorowane są wskazania sondy lambda a dawka paliwa jest dobierana ze sztywnej mapy z tendencją do mieszanek bogatszych i uwzględnieniem stanu zużycia silnika i podzespołów (LTFT - Long Term Fuel Trim). Stan taki występuje w kilku...
Przelotki myślę do sprawdzenia
Kolego Jak sprawdzisz jeszcze raz bezpieczniki, to zciągnij gumowe węże pomiędzy klapą, a karoserią w której znajduje się wiązka. Wtedy sprawdź jeszcze raz wszystkie przewody. Bardzo często przewody te pękają.
powodem blokowania hamulców był załamany przewód gumowy przy cylinderku dzięki wszystkim za pomoc
nie wiem jakie są zakresy ale wiem ze temat termometra w tych autach jest dość częsty proponuje wymienić czujnik temperatury który się znajduje w lusterku do strony pasażera i będzie po kłopocie(przewody od czujnika trzeba lutować)
Bardzo częsty problem . Sprawdz przewody w łączeniu elastycznym tynej klapy przewody najlepiej wymienić na nowe i problem z głowy . Część z nich jest urwana a reszta pewnie w stanie niedużo lepszym.
Nalałem bardzo śmieszne
Sprawdź dokładnie temp silnika podczas jazdy po trasie . renuwka jak widzi za wysoka temp rozłącza klime. Bankowo coś z układach chłodzenia . to częsta przypadłość.
Witam. Ten temat był już tu pewnie gdzieś poruszany, niemniej nie znalazłem. Chodzi o Renault Scenic 2.0 z 2000r. Wiem, że podobne historie z elektryką/elektroniką są częste w tych reniach. Otóż przy wciskaniu hamulca, na desce rozdzielczej miga na chwile kontrolka tylnych przeciwmgłowych (przeciwgłowe się nie zapalają). Po tym mignięciu czasem żarzy...
Witam potrzebuję schematu elektrycznego renault scenic iii z 2009roku z silnikiem 1.9dci w wersji bez nawigacji A konkretnie której części?
Oczyściłeś dolot spalin do EGR? Kolektor ssący? Olej w/g specyfikacji producenta? Częstym powodem zbyt dużej ilości oleju w dolocie jest brudny filtr powietrza,kiedy go zmieniałeś?
Witam! Jesli chodzi o stronę diagnostyki, to ni było żadnych problemów, kodów błędów. Ciśnienie głowne to było zgodne z specyfikacją producenta. Został dla pewnosci wymieniony czujnik cisnienia, oraz wykonany pomiar. Przyczyna była bardzo prosta - olej zastosowany do skrzyni po naprawie głównej nie spełniał wymogów specyfikacji. Po zastosowaniu własciwego...
Na rezystor dochodzi 14 z czymś i wychodzi tak samo na dmuchawę na najwyższym biegu i jak zmniejszam bieg wiatraka to pad spada
Witam.. Na wstępie zaznaczę iż przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu.. Otóz w Renault Scenic I z 98 roku, silnik 2.0 benz całkowicie przestał działać nawiew.. Kompletny brak reakcji na jaką kolwiek prędkość. Pamiętam iż idenatyczny problem miałem w Megane, problemem były podobno częste usterki przepalającej się wiązki , z tym że nie pamiętam...
Jak jeszcze żyje to diagnoza i odczytać numer części
czy możliwe że na przykład masa silnika jest skorodowana ? i na skrzyni, bardzo często
jeżeli wtryski były zatarte to na pewno sprawiły to opiłki produkowane przez zajechaną pompę wysokiego ciśnienia to częsty przypadek w tych autkach no chyba że masz system BOSCH ale on był rzadziej stosowany a w DELPI się właśnie tak dzieje i przy wymianie lub regeneracji wtrysków powinni cię poinformować że trzeba zajrzeć jeszcze do pompy
Nie szukam oszczędności wzlgędem bezpieczeństwa prowadzenia auta . Chcę założyć nowe częsci na których podobno auto lepiej sie zachowuje . A zarabiając niecałe 2k na ciężko nie szukać taniej . A OC wychodzi mi w lutym aż się boję .
Pewnie jedynka, bo to częste. Trzeba go po prostu wyszarpać, zazwyczaj wyjdzie sam przycisk, wtedy można resztę podważyć z dwu stron śrubokrętem. Jak wyjdzie jeden to zakrzywionym w L drutem podważasz od dołu drugi.
Dobrałem się do niego, ma uszkodzony tranzystor i diodę schottkiego. Nie znalazłem sklepu który ma, pozostaje kupić sztukę na części.
Moje auto Renault Scenic 1 FL 1.6 16V. Bez problemu kupisz zestaw rozrządu oryginalnych części renault .
Witam. Od ponad roku posiadam Renault Scenic I 2.0 benzyna/gaz 1997r autko ma przebieg 220 tyś, na gazie około 80 tyś. Regularnie wymieniam olej filtry gazu, powietrza co 10 tyś. Od pewnego czasu mam następujący problem. Na zimnym silniku auto odpala normalnie, na wolnych obrotach pracuje bez uwag. Podczas jazdy z większą prędkością powyżej 80 km/h...
smiało wykrecaj
No to pewnie padła pompa paliwa na zwarcie ( zajeździła się przy za małym poziomie paliwa w zbiorniku - nie miało jej co chłodzić) Częste przy pojazdach z LPG... Pozdr. J. ps mam 7-dmy samochód na gazie i w trzech padały pompy... Teraz w Reni z silnikiem 2,0 16V zawsze wożę co najmniej 20 litrów "zupy"
haha śmieszne jest bo żaden z twoich wytycznych się nie zgadał bo przyczyną było co innego haha
Po przeczyszczeniu wszystkich części pracuje jak nowy!
czy przyuczając nową kartę mogła coś popsuć iż mam teraz ten problem? Nie. lub wtyczki są skorodowane lub zgnite,szukanie igły w sianie. Po prostu się sypie auto. Teraz olej sprawdzasz, a jak często sprawdzałeś wcześniej?
Może nie ma przepływu powietrza ? Filtr kabinowy jest drożny ? A może taka jakość części których używasz ?
auto w miesiącu robi 50 km. To bardzo mało , częste przestoje , tarcze się nie wycierają. Pozostawienie z mokrymi powoduje jej miejscową korozję.Wielokrotnie się z tym spotykam. Panie pedał pulsuje przy hamowaniu . Wywiad - auto stało . Naocznie - gruba rdza na tarczy gdzie stykały klocki.
ECU się sypie, sprawdź też czy 5v nie głupieje, często też wtyczki ECU nie kontaktują.
i czujnik ciśnienia klimatyzacji , bo on przy jego uszkodzeniu często obciąża linie 5V
No to jak miga szybko, to brak zgody na start z uwagi na blokadę immo. Kluczyk masz IR (podczerwień) czy RF (fale radiowe)? Najpierw sprawdź pilot, jak nadaje sygnał (RF lub IR) to problem może wynikać z braku zasilania na któryś z elementów (często szwankuje instalacja i trzeba kopać w elektryce).
W Renault często wraz z wyłączeniem immo w sterowniku, "wyłącza" się również klima. Warto spróbować to naprawić, aby nie mieć potem dodatkowych problemów. Częstym powodem usterki może być brak styku w którejś z kostek lub awaria kluczyka.
Na pracującym silniku pryśnij plakiem w okolicy przepustnicy powietrza zobaczysz czy obroty się zwiększą, często lecą uszczelki.
Reset licznika to często zapowiedź całkowitego padnięcia. Clip najtańszy chinski kosztuje ok 8000 zł. l
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Skrzynka była podmieniana ,bez efektu.Wymontowana z rozbitka.Co prawda nie mam stuprocentowej pewności czy sprawna ,bo podczas uderzenia mogło coś w niej polecieć chociaż rozbitek dostał w tyłek.Wszystkie wtyczki, kostki wizualnie wyglądają ok.Nieprzypalone niezaśniedziałe . Co do pomiarów to jak wcześniej wspomniałem nie mam pojęcia gdzie, na jakim...
jak trafi się sprawny za 50 zeta to nie warto . obecny na części w razie W .
zbyt częste wymiany tego zawieszenia, ew regeneracja tylnej belki za 1 000 zł już mniej. Kolego raz zregenerowana belka nie za 1000zł a za 300-400 i masz spokój na 150-200tys km więc bez przesady. Poza tym sprawdź jakie inne auta mają z tyłu belkę bo każdy myśli, że tylko francuzy. A jak chcesz większe auto to zastanów się nad renault scenic, dobra...
Problemem są elektrozawory ciśnieniowe położone w górnej części hydrauliki. Zawsze się wymienia dwa.
I właśnie tu się zgadzamy zresztą tak opisałem w pierwszej części i na pewno to jest problem pomiędzy filtrem a przepustnicą ponieważ inaczej silnik dostawał by fałszywe powietrze i nie pracował by równo. Dla tego pytałem czy ktoś nie miał podobnego problemu żeby nie rozbierać za dużo nie potrzebnych części. Dzięki
wymieniłem panel sterujacy i nic,rezystor dobry nie działa nawiew renault scenic A wentylator sprawny? Sprawdzony? Nawymieniane części bez sprawdzenia podstawowego elementu? Pytam jeszcze raz, czy wentylator jest sprawny, ten od nawiewu.
niewiem oco hodi
Lewa strona, łączenie słupka A z progiem, za plastikiem jest kość łącząca instalację tylnej części auta z resztą instalacji.
Od pewnego czasu mam problem z odpalnaiem, rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Kontrolka imobilajzera zachowuje się prawidłowo po włożeniu kluczyka (sprawdzono na dwóch kluczykach). Problem wystepuje zawsze po kilkudniowym nieodpalniu, gdy już po dłuższym kręceniu "zaskoczy" problem ustępuje i silnik odpala od pierwszego przekręcenia. Chyba tylko...
Kolego wymiana samego bezpiecznika smd na długo nie pomoże... Poszukaj na all....pl, ktoś oferował części do naprawy takiego wyświetlacza.
Gdzie go szukać Prawa podłużnica Często oderwany bo mocowanie gnije
Sprawdź czy do rozrusznika dochodzi napięcie przy próbie uruchomienia, często jest kłopot z zaśniedziałą kostką stacyjki.
Profesjonalna naprawa liczników Renault Scenic i Espace. Częsta usterka tych liczników objawia się brakiem wyświetlania informacji na liczniku. Koszt naprawy to 280zł. Lokalizacja - Bydgoszcz, czas wykonania usługi - 1 dzień roboczy. Możliwość załatwienia sprawy wysyłkowo. Wykonuję również naprawy innego typu, np. komputery (UCH) Renault i inne z "samochodówki"...
Jak nie chcesz go zbyt często w warsztacie widzieć to usuń.
Objaw wskazuje na brak dobrego styku na złączkach lub wylutowanie się tranzystora w regulatorze ( "rezystorze" to częsta usterka tego modułu). poprawiałem te luty spoiwem wysokotemperaturowym. Chociaż w połączeniu z myjnią to obstawiałbym to pierwsze. Pozdr.J.
Ten rysunek nie bardzo odzwierciedla rzeczywistosc.Zawziołem sie udało mi sie dotrzec do tego opornika,i nalezy to zrobi wen sposób: 1.Zdemontowac osłony głosników na podszybiu z lewej i prawej strony,sa na zatrzaskach. 2.Zostana odsłoniete sruby ktore nalerzy odkręcic (wkrętak z gwiazdką) 3.Zdemontowac podszybie ciagnac je najpierw do tyłu samochodu,a...
kupiłam nie dawno renault scenic i nie mam kodu do radia napis na wyswietlaczu CODE nie wiem wogole o co chodzi czytam na forach i nic. Radio jest zablokowane Radia nie wiem jak wyjąć jak mogę odblokować radio?? Renault scenic 1,6benzyna 1999r na radiu tylko napis philips W dolnej części radia znajdują się dwa otwory, do demontażu można użyć kluczy...
Auto odpala, bo nie poczekał.... Immo jest odblokowane razem z centralnym (klucz z diodą IR.) lub osobno, w kluczu sterowanie radiowe. W pierwszym przypadku, odblokowanie zamka pozwala na uruchomienie auta w pewnym okresie czasu. Chyba nawet około 3-5 minut. W drugim przypadku, pilota radiowego, immo nie jest powiązane z centralnym, nie dałoby się w...
Mam problem z wycieraczkami w moim Renault Grand Scenic 2007 r. W czasie deszczu często przestają działać wszystkie "biegi" wycieraczek, włącznie z wycieraczką tylną. Po prostu przestają działać w czasie deszczu, a gdy przestaje padać wszystko wraca do normy jakby nigdy nic. Nie chcę wstawiać do warsztatu, bo nie jestem zainteresowany naprawą na zasadzie...
Diagnostyka. Ale często - Main Relay - słaby kontakt, przewody.
Witam, potrzebuję program taki jak do wyszukiwania części w sklepach dla samochodów renault scenic. Coś podobnego jak dla VW ETKA. Byłbym wdzięczny. PZDR
Vgate iCar2 na bluetooth. Łączy się świetnie, jest porządnym klonem ELM327 v2.2 Wspiera wszystkie funkcje, mały i solidny. Do tego idzie wyrwać za 50 zł. Dziś chińskie klony na PIC18F25K80 to loteria. Często w środku nie ma PIC-a tylko jakieś wynalazki.
sprawdź przewód gumowy który idzie do przepustnicy od takiego sterownika obok on steruje powietrzem robienia do mieszanki, jeśli będziesz miał tam jakąś dziurke to sprężania dobrego nie bedzie tylko na wysokich obrotach będzie ok, ja miałem coś podobnego i byłem na komp. to wykazał czujnik temp i obwód przepustnicy, a podobne objawy miałem, chyba że...
Witam. Nie wiem co do poduszek. Ale jak problemy na ciepłym to często tak lubią objawiać się padnięte czujniki halla. Pozdrawiam.
ale nikt nie potrafi podac przyczyny Bo danych brak, żadnych parametrów życiowych nie podałeś. Po Twoim opisie usterki mam pewien pomysł....... Zmień auto!! I tak na pałę wymieniasz części więc co z różnica?
Kiedy wymieniałeś olej? Przepracowany albo niewłaściwie dobrany olej jest najczęstszą przyczyną takiego zachowania.
Akurat to zjawisko jest ciężko wytłumaczyć bez podglądu paremetrow pracy. Analizując błędy jakie podałeś wyżej komputer odnotowuje je jako nieciagle, czyli zdarzajace się ale nie obecne cały czas czyli stałe. Może w wyniku uszkodznia koła zmiennej fazy przy takich obrotach komputer nie odbiera synchronizacji wału i walka i stad pojawiający się błąd....
Można szukać w obrazkach w google https://sprzedajemy.pl/renault-megane-sc... Często do sprzedania są części z urżniętymi wtyczkami.
To zapytaj czym podpinał , wiem że w tym aucie uniwersalne testery często wywalają właśnie ten błąd , a nie zmieniałeś czasem rozrządu.
Sprawdź czy klin na kole wałka rozrządu nie jest uszkoszony, to dość częsta przypadłość, bo wtedy rozrząd nie ,,stroi".
a jakiej firmy zakładałeś części do tego sprzęgła?
Jabym Polecił Elektronika: Stag Premium /ewentualnie tak jak decybel91 ISA2 Reduktor AC-R01/ ew. KME Silver, Odradzam reduktory firmy zavoli Wtryski Hany zielone/ ewentualnie tańsza listwa AC "Może warto skompletować zestaw samodzielnie i tylko zlecić montaż?" Nie ponieważ później możesz mieć kłopot z dostaniem Homologacji na montaż(każdy zakład montujący...
Chodzi o to, że trudno w ciemno coś doradzić, bo przyczyn może być wiele i porządna, umiejętnie zrobiona diagnostyka CLIP-em, powinna praktycznie w 100% wykazać, gdzie leży problem. Ja wyżej wspomniałem o potencjometrze gazu, bo kiedyś podobnie się działo w moim byłym 1,9dTi i naprawa (w ciemno, bez diagnostyki CLIP-em) potencjometru pomogła. Ale to...
Czyli jeśli wymienię silnik krokowy lub sterownik ewentualnie obie części i obroty i ładowanie winno wrócić do normy ?
Zwróć uwagę na licznik elektroniczny, często lubią padać, wtedy gaśnie, resetuje się, czasem nawet dodaje kilometrów.
A co nie działa? UCH wbrew pozorom często się nie psuje - o ile sam go ktoś nie zepsuje przy diagnozie
Czy może ktoś pomóc? Potrzebna Instrukcja serwisowa niezbędna do poskładania z części samochodu Renault Scenic 2000r, 2000cm3, benzyna.
Przepraszam ,żle napisałem zamiast Megane walnąłem Scenic :D .Co nie zmienia faktu że nie pasują te części!
Pompa albo wężyki elastyczne, stwaiam na te drugie, częsta usterka w wiekowych autkach.
Ten kondensator często się kruszy podczas otwierania karty. Raczej bez wpływu na rozładowanie baterii, sam mam bez niego i nic się nie dzieje.
W końcu znalazłem taki wąż za grosze. Polecam sprzedawcę z allegro "Renuwka_2005" - mają bardzo dużo wszelkich części do Renówek "od ręki". P.S. Dzięki za chęć pomocy.
Najczęściej jest to zgnity kabel do elektrozaworu w butli idący pod podwoziem, jest to częsta usterka objawiająca się tym że czasami po przełączeniu zachowuje się jakby gazu nie było. Z czasem ci się na pewno pogorszy :P
Po pierwsze idzie już 4 gen scenika po drugie drutowanie to nie naprawa po czwarte w zależności od sysytemu nawiewu są różne części , a problem jest łatwy w znalezieniu dla elektryka sam.
Jeśli uważasz że nie istotne to powodzenia w szukaniu części do megane V :lol: Wyczyść przepustnicę, oraz wymień uszczelki przepustnicy.
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Zrobione 5000 km i wszystko zaczyna się na nowo. Objawy takie same. Szarpanie i samochód chodzi znowu jak traktor. Albo mam pecha do tych regulatorów ciśnienia albo przyczyna leży gdzie indziej. Pytanie jest takie. Co może w tak szybki sposób wykańczać regulator ciśnienia. Paliwo leje na Orlenie i to Verva ON, więc nie mam pojęcia o co chodzi tym bardziej...
To jeżeli full wypas to znowu wiem, że jest takie coś jak Delphi, który jest nawet czasem tańszy od Clipa, a też do sporej części aut. Jedno jest pewne program za 1800zł odpada.
Najczęstszymi niedomaganiami zacisków jest ich zatarcie i mała siła odbicia dźwigni do końca :cry:
ale kto da mi gwarancje No to trzeba oddać licznik do naprawy...częsta usterka..można naprawić lub wymienić sam silniczek wskaźnika paliwa...
Nie wiem kompletnie co się dzieje tzn. traci moc, słabo się zbiera, kopci i to dość intensywnie. EGR czyszczone, przepływomierz był wymieniany max 5 miesięcy, temu z 3 miesiące temu poszła mi uszczelka pod wtryskiem .. wymienione zostały wszystkie 4. Dość niedawno jak jechałem na 1-4 biegu w zakresie obrotów 1500 to było słychać jakby metaliczny stuk...
częsty renault renault scenic obrotomierz kierunkowskaz renault scenic
rysunek odkurzacz multimetry radzieckie centralka alarm mercedes
stare obwody drukowane grundig firmware
Regulacja gaźnika w pilarce Faworyt RG 5300 18 Błąd silnika nr 21 w Mitsubishi L200 2005 - Czujnik ECT