Zacznij od sprawdzenia czy wtedy dochodzi napięcie do silnika.
A przełącznik w porządku? Czy światel nie da się wyłączyć wcale czy jak silnik pracuje?
To są nity, rozwiercić łby i gotowe
Witam.Podczepiam się do tematu ponieważ w moim traficu wycieraczki oszalały.Proszę o instrukcję działania jak zreanimować silnik wycieraczek.
Sprawdź solidnie bezpieczniki. Potem sprawdź krańcówki w silniku wycieraczek. .
Wycieraczkę włącza się opcjonalnie na stałe lub włącza się czasowo-impuls spryskiwacza, stąd dwa przewody zasilania silnika.
Sprawdź czy w położeniu parkowania napęd wycieraczek podaje masę na cienkim kablu we wtyczce zasilającej silnik.
Rozgarnięty mechanik powinien bez problemu ustalić przyczynę złego zachowania wycieraczek. Mechanizm przestawia się na dźwigience przekładni silnika przykręconej do osi napędowej, wszystko schowane jest pod plastikowym podszybiem
Ja bym szukał w przełączniku wycieraczek lub w wiązce do silnika wycieraczek.
Pewnie przekaźnik.
DOpisz do .... silnik .... wycieraczek.
To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
Czy po wyłączeniu wycieraczki wracają na miejsce??? Niestety ze schematu wynika że mogą być uszkodzone 3 rzeczy włącznik, silnik, wiązka. Niestety trzeba wziąć kontrolkę i sprawdzać po kolei
Mam problem z wycieraczkami po włączeniu wycieraczek nie działają i spryskiwacze tez nie włączają się auto to Renault Master z 2007r. silnik 2,5
Teraz nie ma wody, zajrzyj do silnika.
Na spokojnie trzeba - na YT jest film z naprawą wycieraczek clio. Okazało się wynny styk manetki wycieraczek. Trzeba by prześledzić cały tor zasilania i oczywiście, ze moze tez to być zgnity silnik.
Może moduł zwariował. I to nie ma nic wspólnego z manetką. To już nie te metody projektowania samochodów, że manetka wycieraczek jest spięta z silnikiem.
Witam Wycieraczka ma napięcie stałe po kluczyku .Trzeci przewód przeważnie jest przewodem sterującym ,czyli tym który uruchamia wycieraczkę.Musisz sprawdzić co pojawia się na tym przewodzie.Ogólnie powinien być (+),lecz nie reguła.
Silniki, wycieraczki miały aktualną ochronę, wewnątrz bimetalii.
przełącznik był już wpodmieniany ... możliwe , że jest coś z silnikiem wycieraczek ??
https://schematy24.pl/renault-clio-iii-2... F14-5A https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... 5A ?- troche mało jak na silnik wycieraczki!... A może z innego źródła? https://obrazki.elektroda.pl/9188049200_... e marcus
Renault Clio 4 faza 1. Od około 2 lat tylna wycieraczka raz działała, raz nie. Aktualnie przestała całkowicie działać. Odłączyłem wtyczkę od silnika i podłączyłem z zewnętrznego zasilacza napięcie 12V, minus na korpus silnika, plus na bolec który łączy się z fioletowym przewodem we wtyczce. Silnik pracuje normalnie i po zaniku napięcia, wycieraczka...
Czy woda w wiązce może powodować niewłaściwą pracę szyny CAN?Może ktoś miał podobną sytuację. NIe, raczej sterowanie dochodzi z samego silnika.
problemem jest skrzynka bezpieczników w komorze silnika u mnie wystąpiła ta sama usterka
Manetka robiła zwarcie. Wymieniona, brak przejścia na jednym z przewodów między bezpiecznikami a silnikiem wycieraczek. Temat zamykam.
Trzeci przewód to tzw "park switch" , Info dla BCM . Wychodzi na spalony silnik.
poszukuje schematu instalacji elektrycznej do renault clio rok 1991 silnik 1.1rn,50km
problem jest łączony brakiem zasilania na bezpieczniku Zasilanie na bezpieczniku pojawia się dopiero po włączeniu tylnej wycieraczki a jej silnik włącza UCH, wycieraczki przód włącza moduł UPC obok akumulatora. Sprawa pierwsza-zdemontuj podszybie i sprawdź czy silnik przednich wycieraczek nie siedział czasem w akwarium. Dobrze by było zrobić też diagnostykę,...
Najbardziej podejrzana jest stacyjka. Zdejmij osłonę kierownicy i sprawdź na kostce. Wyłącza te obwody, które są wyłączane na czas rozruchu silnika.
Złącze PP1 (złącze 8-ścieżkowe) pin nr 2 idzie na silnik tylnej wycieraczki, przewód koloru beżowego wchodzi do kostki koloru zielonego przy silniku na pozycji nr 2.
A który jest od silnika wycieraczek przednich?
Wycieraczki nie pracują w pozycji pracy przerywanej Nie dostaje silnik napięcia. Sprawdzić włącznik. Wytarte, zaśniedziałe styki.
Prawdopodobnie wysiadł czujnik krańców w silniku wycieraczek, dlatego niewracają do poziomu.
jeżeli F1 30A TO SILNIK wycieraczki przód
Zamykam temat. Przyczyną był silnik wycieraczek. Po wymianie objawy ustały.
Sugerując się opisem bezpieczników,za pracę wycieraczek odpowiedzialne oprócz typowego bezpiecznika wspólnego w Lagunie II dla przednich i tylnich są bezpiecznik od klimatyzacji i bezpiecznik oznaczony STOP. (wszystkie te bezpieczniki w kabinie przed kolanami kierowcy). Wycieraczki zaczęły zwalniać? Albo stopniowo zacierały się albo styk na którymś...
...silnik wycieraczek działa, ale sterowanie nim już jakoś nie bardzo.
A powiedz mi jeszcze czy ta usterka sama w sobie jest groźna? Może spowodować uszkodzenie czegoś itp.? Uszkodzony kabel będzie się przegrzewał w tym miejścu, kiedy będzie duży pobór mocy (szyba). Może to doprowadzić do jego upalenia. Ogrzewanie szyby również nie będzie pracowało z pełną mocą, a silnik wycieraczki może być wtedy bardzo „leniwy”.
Zdemontuj Silnik rozbierz zobacz stan szczotek i uzwojenia . Rozbierz i nasmaruj przekładnie zobacz stan ślizgaczy . sprawdź czy silnik ładnie łapie masę (na obudowie)
Najprawdopodobniej zalane UCH - skrzynka bezpiecznikowa nad nogami kierowcy. Wyjmij, spróbuj wysuszyć a jak nie pomoże to raczej czeka Cię jego wymiana. UCH jest częścią systemu immo więc po jego wymianie nie odpali - trzeba dopisać do auta/usunąć immo ze sterownika silnika/wymienić wraz ze sterownikiem silnika i transponderem z kluczyka.
mam też lagunę 2 u mnie przy takich efektach był uwalony przełącznik pod kierownicą,ale sprawdź też silnik.
na szrocie o laguny to nie latwo ..
Do podłożenia zostaje jeszcze włącznik wycieraczek, choć osobiście stawiam na silnik wycieraczki. Wszystkie biegi wychodzą z UPC (pod maską) sprawdź jeszcze wiązkę.
Jeżeli wycieraczki nie pracują (przy sprawnym bezpieczniku )odłącz mechanizm od silnika i sprawdź.Nie napisałeś w czym problem.
Nic nie było grzebane na początku tak zatrzymywały się tylko na czasówkach w innych trybach zatrzymywały się w tym miejscu w którym zostały wyłączone. Ale chodzi o cały mechanizm czy tylko o silnik wycieraczek
Temat rozwiązany dla zainteresowanych uszkodzony był silnik wycieraczek, na kurtko pracował ale komputer odcinał zasilanie.
Nie wiadomo jaki silnik, robiłeś diagnostykę?
A wycieraczki wracają normalnie do swojej pozycji "parkowania"?
spalony silnik, spalony bezpiecznik, coś się wywaliło w ucebiku\uch
Co do megane sprawdż nadkola może plastiki ocierają o oponę
Witam W renault midlum 2005 220 dci nie działa pierwszy bieg wycieraczek i wycieraczki nie schodzą na dół . Przełącznik sprawdzony silnik jest też raczej ok. Co może być jeszcze powodem tej usterki?
Brakuje ci podtrzymania pracy silnika do punktu parkowania. Nie pamiętam, jak to jest tam rozwiązane, ale jeśli tradycyjnie, to szukaj styku na przekładni silnika. Sprawdź też najpierw, czy do silnika dociera stały plus po stacyjce, niezależny od wyłącznika wycieraczek (on zasila silnik do położenia parkowania piór).
musi gdzieś być zwarcie albo: silniki wycieraczek muszą być czymś przyblokowane , przez co może płynąć zbyt duży prąd przez silnik co bedzie powodować palenie bezpiecznika
sprawdziłem przewody wszystkie ok bez czasówki tez pali bezpiecznik ,wychodzi na to ze silnik robi zwarcie
Witam. W moim Masterze II 2008 r przestał działać 2 bieg wycieraczek, czyli praca ciągła (wolna)- szybka działa ,czasowa działa . Gdzie szukać : Przekaźnik , manetka czy silnik. Z góry dzięki .Piotr
Manetka podmieniona i nic wycieraczki nie chodzą ma ktoś rozpiske kostek z modulu UCBIC w komorze silnika(skrzynka bezpieczników)
Witam, Problem dotyczy Renault Megane II. Z powodu niewłaściwego odwodnienia korytka w którym pracuje silniczek od wycieraczek czesto ulega on awarii. W korytku podszybia gdzie znajduje się silniczek są dwa otwory odprowadzające wodę z podszybia. Ten z prawej strony jeszcze nigdy mi się nie zapchał natomiast ten z lewej gdzie pracuje silnik wycieraczek...
Problemem okazał się silnik wycieraczek. Po jego wymianie wszystko jest ok.
Napięcie które podłączone jest na stałe dochodzi nie pojawia się natomiast impuls pobudzający silnik. Co może być tego przyczyną?
Już wiem, że przekaźniki są w kabinie, gdzieś po stronie kierowcy (tego PDF-a też już widziałem) Nie ma osobnych przekaźników do wycieraczek, steruje nimi moduł zespolony kabiny, zwany UCH. Jeżeli oglądałeś pdf,a to wyraźnie go widać, lepiej grzebać w nim z głową, w przeciwnym razie poza wycieraczkami, przestanie odpalać też silnik. Trzeba rozebrać...
Tez mialem ten problem w Renault kangoo, i znalazlem ja na podszybiu, tzn w okolicach silnika wycieraczek tylko po lewej stronie pod taka plastikowa maskownica. pozdr Witek
Silnik wymieniony na nowy. Jest szansa że manetka się uszkodziła?
Renault Modus - nie działające wycieraczki przód Modus 1.2 benzyna 2006r nie działają przednie wycieraczki, bezpieczników w kabinie i silniku sprawdzone, brak prądu na wtyczce przy silniczku wycieraczek, silnik sprawdzony na krótko - działa... Wymieniony pająk, lecz to nie pomogło... Tylna wycieraczka, spryskiwacze działają... Brak również klaksonu...
Po wyłączeniu silnika włączają się kontrolki temperatury i paliwa i wycieraczki a było tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej pracował został dołożone dodatkowy kabel masowy po dwóch tygodniach od nowa to samo co to może być :( :(
witam!pomysł na zrobienie silnika już mi przeszedł ,jak ktoś chce to mam na sprzedaż silnik z wycieraczek renault za 8zł plus przesyłka. po sezonie mam okazje kupna silnika firmowego ,sprzęt chiński ,uciąg 45 "czegoś tam" kolesiowi nawala tylko regulacja prędkości ,wymieniał już tą część 2 razy , i tu rodzi się moje pytanie, czy jest możliwość zrobienia...
Co to jest UPC i gzie go szukać. Wiązke sprawdzałem jest dobra. Dzisiaj ściągnełem mechanizm,chodzi lekko a silnik pracuje ciągle na szybkim biegu
Jeżeli alarm daje tylko sygnał dźwiękowy to na 90% padła syrenka(wylewają się akumulatory w syrence) Jeżeli alarm był montowany w serwisie to syrenka jest na podszybiu od strony kierowcy(koło silnika wycieraczek)
Witam, posiadam Clio IV 0.9 TCe hatchback z 2013 roku. Mam problem taki, że tylna wycieraczka po pewnym czasie żyła własnym życiem. Chodzi o to, że po wrzuceniu wstecznego powinna ona chodzić i po jego rzuceniu przestawać. U mnie zaczęło dziać się tak, że ona chodziła, jak chciała, nagle stawała w połowie lub nie wracała na miejsce wyjściowe, czyli...
Na 99% zanika masa na silniczku. Można rozebrać silniczek i przeczyscic wewnątrz blaszkę dotykająca do obudowy ,ale szybciej i solidniej można przykręcić dodatkowy przewód masowy od silniczka do budy. Spróbuj podać masę z zewnatrz dotykając jednym kablem do minusa akumulatora i drugim końcem do obudowy silniczka przy włączonych wycieraczkach , uważając...
Gdzie konkretnie ją sprawdziłeś? Silnik i buda mają dobrą?
Popalily sie styki czujnika polozenia w silniku. Trzeba wyjac silniczek, rozebrac i zobaczyc jak to wyglada. Moze byc tak, ze prad plynal przez blaszke ktora opiera sie o plastikowa krzywke ktora jest w przekladni slimakowej w wycieraczce (to duze kolko) - i ta blaszka po nagrzaniu wtopila sie w krzywke. Rozbierz i zobac - na 100% jest cos w obwodzie...
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Wisi na tym jeszcze syrena alarmu (wtyczka na podszybiu, koło silnika wycieraczek) oraz moduł sterowania elektrycznie sterowanych foteli(jeśli takowe są to moduł jest chyba pod fotelem kierowcy)- w obu miejscach pojawia się korozja złączy więc może tam...Jeśli nie to zwarcie w instalacji
W clio III jest filtr przeciwpyłkowy więc nic nie powinno się dostać do silnika. Powodem jest często zacierająca się tulejka wentylatora( posmarować WD40) Powodem zacierania tulejki jest zatkany śmieciami wylot wody z podszybia. Jeśli nie usunie się zatoru z śmieci , kolejną awarią będzie zacierający się mechanizm wycieraczek. Nie wspominając o brzydkim...
Sprawdzone, wszystko ok, przekaźnik tez tyka, wiec obstawiam silnik wycieraczki, ponoć lubią padać albo tracić masę, nie obejdzie się bez wizyty u mechanika.
Schemat z Atris technik po nr. vin, ale wiadomo jak to z francuzami. Jak na moje patrząc na zdjęcie ze stykami, pin 1 i 3 idzie na silnik tak jak na schemacie.
Witam. Mam problem z wycieraczkami w Clio2. Najpierw ,,zaginął'' pierwszy bieg - ten czasowy, potem dwa szybsze. Sprawdziłem bezpiecznik, ale do silnika się nie dobierałem. Pytanie mam takie: Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie wskazać w instalacji punkt, do którego po przyłożeniu zasilania (z pominięciem manetki i sterownika) zacznie pracować silnik...
Hmmm, ale nie są sprężyste. Ja myślałem czy nie zastosowac kotwiczki z przekaźnika, wiesz, podobne jak styk krańcówki w silnikach wycieraczek. Jak sądzisz, ma to sens?
Witam, Proszę o podesłanie rozpiski pinów do UCH - w szczególności potrzebne mi są piny wyjściowe do zasilania silnika wycieraczki tylnej. Generalnie poszukuję także schematu UCH zawierającego przekaźnik silnika tylnej wycieraczki - ale mając piny powinienem sobie poradzić (mam nadzieję). Pozdrawiam Peffenb1
Nie moduł "BSI" tylko UPC szukaj rozwiązania w ciągłym zasilaniu silnika wycieraczek.Czy przy całkowicie wyłączonym zapłonie również pracują?? Auto oryginał czy "anglik"?
dzięki jak możesz powiedz mi jeszcze czemu wycieraczki mi nie działają.
instrukcje mam po francusku , bez zdjęć , tylko o silniku ,oleju, i wycieraczkach i gwarancji. Ale dziekuje
jakoś też wariuje wycieraczka się podnosi Wsadź tam wreszcie dobry akumulator
Sprawdź czujnik położenia w silniku, często winą jest smar, który blokuje styki
Witaj, a odpala normalnie? Sprawdź dokładnie bezpieczniki, jest tam opisany jako UCH. Jak sam napisałeś zwarcie lub przeciążenie poszło z tylnej klapy. Silnik wycieraczki lub przewody w przelotce.
proponuję sprawdzić połączenie przy silniku wycieraczek chodż szczerze mówiąc mała szansa raczej bym obstawiał, że to coś z modułem UCH
Zasilanie było ok. pomogło czyszczenie styków ślizgowych w ukł. silnika wycieraczek, auto jeżdzi miesiąc czyli jest ok. Dzięki za pomoc.
Cześć, sprawdzałeś może, czy w napędzie jest zabudowany przekaźnik. Zdarza się, że do podtrzymania, a w zasadzie wykonania pełnego obrotu, w samym napędzie jest przekaźnik. Wystarczy zimny lut i po pracy. Trzeba zdemontować napęd i wtedy sprawa się wyjaśni. Oczywiście zakładam, że sprawdziłeś już bezpieczniki i obecność napięcia na stałe i po włączeniu...
ale nie mam problemu z zapaleniem silnika tylko z kierunkowskazami wycieraczkami szybami i centralnym zamkiem raz chodzi raz nie
witam jestem nowy potrzebuje pomocy scenik 2000rok 1.9 dci zginely kierunki awaryjki wycieraczki otwieranie kluczykiem szyba kierowcy silnik odpala bez problemu swiatla sa sprawne prosze o pomoc
mam ten problem w aucie - gdzie szukać tego modułu, silnik jest na podszybiu - ale dochodzą do niego tylko 2 przewody zasilające - nie widziałem tam tego rezystora i diody, czy muszę wykręcić cały silnik ?? Czy trzeba odkręcać wycieraczki ? proszę o jakieś podpowiedzi jak się dobrać do tego modułu nie wymując silnika pozdr. marcin_dob
Wyłącznik czasowy obsługujący tylną wycieraczkę znajduje się pod deską rozdzielczą. Aby się do niego dostać należy zdjąć dolną osłonę. Pod osłoną znajdują się trzy rzędy przekaźników i wyłączników czasowych. Ten, o który pytasz /wyłącznik czasowy tylnej wycieraczki, włączający ją co jakieś 1,5 minuty/ to drugi od lewej strony w środkowym rzędzie przekaźników....
Renault Megane Classic 1,6b 98/99r. Problem polega na tym, że silnik gaśnie np. po załączeniu kierunkowskazów, awaryjnych, wycieraczek, albo po spuszczeniu szyby. Po tym słychać przekaźniki jakby zwierały się (cykanie). Po podłączeniu do komputera w silniku błąd "Napięcie zasilania sterownika" w centralnym układzie elektronicznym, błąd zwarcia w/w podzespołów...
jest to silnik dti, a co może mieć z tym wspólnego złe działanie wycieraczek??
Witam wtyczka to linia can średnia a więc hamulec ręczny i upc licznik działają na tej szynie tak więc jeśli upc i silnik idą po szynie wysokiej a upc ma zwarcie na szynie średniej to to przywarcie szyny średniej wpływa na szynę wysoką sprawdż tą kostkę miałem taki przypadek włączały mi się też wycieraczki
Poprawej stronie pod podszybiem tam gdzie silnik wycieraczek . Maxifuse. Ale nie licze żeby elektronika przeżyłą.
No własnie z manetki nie wychodzi sterowanie, BRAK... Naprawię silnik i wtedy zobaczę co ze spryskiwaczami Dzięki
Wymieniłem Antenę na Nową która mieści się na podszybiu pod wycieraczkami i godzina wróciła.
Witam, Renault Megane I 1.6 16V Sirius 32. Samochód nie odpala dioda immo po włączeniu zapłonu mruga tak samo wolno jak po wyjęciu kluczyka. Nie działa spryskiwacz, wycieraczki, kierunkowskazy i szyby w lewych przednich i tylnych drzwiach. Padnięte uch ? W silniku błąd immo.
moze byc tez uszkodzony silnik tylnej wycieraczki, co do licznika to nie bedzie problem bezpiecznikow
silnik wycieraczek renault renault wycieraczek silnik wycieraczek
ekspres delonghi alarmy indukcyjność łuku mruga kranik
pilot emtec instrukcja pralka electrolux ewt1260
Schemat czujników paliwa Audi A6 C5 1999 - szczegóły i diagnostyka Optymalne ciśnienie w sprężarce: stałe 7 bar czy wyższy zapas?