Bez różnicy. Grunt to nie korzystać z netu podczas pracy dla bezpieczeństwa.
Końcówka mocy w sterowniku, ten element elektroniczny który załącza masę na sondę.
Ja bym sie dobrze przypatrzyl Cewce zaplonowej,ten sam problem w Sintrze przerabialem stwierdzili ze zawory pozniej ze swiece po wymianie Dis-a jak reka odjol,tez sonda wskazywala bogata mieszanke.Oczywiscie auto stalo w miejscu,brak mocy!
Problemem nie jest sonda .
Jeśli ktoś z was ma problemy z instalacją Clipa w wersji powyżej 212 i wyświetlaniem błędu Dll non trouvee: isodrv.dll to nie kopiować żadnych śmieci z patcha typu AAVIMIsellection.dll bo to nie załatwia sprawy tylko psuje program i ten łapie fatal error... Piszę tutaj rozwiązanie bo w internecie kupa bzdur jest i nie idzie tego ogarnąć... Sami goście...
Wygląda na uszkodzenie sondy za katalizatorem. Dojście do sondy od spodu samochodu, wtyczkę najłatwiej zlokalizujesz idąc po przewodzie od sondy. Na zdjęciu katalizator z widocznymi obiema sondami: https://obrazki.elektroda.pl/1392645300_...
Witam. Problem występował w wersji zainstalowanego systemu. System jaki był zainstalowany był 64 bity a powinien być 32 bity. Pozdrawiam
Tylko nowy clip
Czyli za zawyżone spalanie w moim Renault Thalia odpowiedzialna jest raczej pierwsza sonda? Na wysokie spalanie ma wpływ wiele czynników. Ale zacznij od sondy.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Druga sonda nie ma nic do pracy silnika. . Ooooo! Tym stwierdzeniem bym tak nie szastał. To jest Renault , nie V.A.G. :D Zaczął bym od podmiany MAP sensora.
Ponawiam :)
Sonda ma oscylować.Na wykresie ma być sinusoida.Jak stoi na 0.45 to raczej padnięta.A napięcie miałeś sprawdzić na wtyczce przy odpiętej sondzie bo sonda może być np ok a padnięte będzie połączenie lub ecu.Przecież błąd dotyczy obwodu sondy nie sygnału.Patrząc na ten śmieszny wykres gdy błąd nie występuje pojawia się jakaś oscylacja.
Mnie się wydaje że 1,5v na sondzie to za bogata mieszanka, objawy też na to wskazują. Pozdrawiam
Jak już miałeś podpiętego kompa to było trzeba odczytać parametry temperatury silnika i parametry sondy
Po pierwsze nie wyżucaj kata, bo to jest głupota, jak masz zapchany to wymien go na metalowy odpowiednik, który szybciej sie nagrzewa i dzieki temu szybciej zaczyna działać, no i stawia mniejsze opory dla przepływu spalin. A co do sondy to jest taka sprawa, jezeli masz jedną sonde przed katem to nie robi jej różnicy czy jest kat czy go nie ma, natomiast...
Są dwie sondy.
Błąd masz z drugiej sondy i jaki ? Czasem pomaga założenie przedłużki.
Więc sprawdź napięcia na pedale gazu, na czujniku ciśnienia powietrza doładowującego. Wystarczy że te dwie gałęzie sprawdzisz w stanie normalnym i jak zaczyna się coś dziać. https://www.icarsoft-france.fr/code-defa...
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Jak zapłon wypada na wolnych a na wysokich jest lepiej, i auto ma itd moc itd, to by świadczyło np o dziurze w dolocie. NIe napisałeś nic o kodach ani o tym czy wypada na konkretnym garze czy na wszystkich. Błąd jaki popełniłeś to nie zwrócenie uwagi na grzałki czy też poczekanie na rozgrzanie sondy. Może być też tak że tylna sonda została "wymazana"...
Niestety nie leży dalej w koncie
Mam do Megane 3/2015r. z tym silnikiem, schemat powinien pasować 887-sonda górna 242-sonda dolna
USB/VID_079B&PID_0017
http://www.autodiag.pl/index.php?p189,uk... Brałem działają.
procekkk napisał: a na zlaczu przy sondzie dalaby od razu odpowiedz dlaczego blad sie pojawia... Kolego możesz mi wytłumaczyć o co chodzi w tej części zdania? Mam się wpiąć w kable przy sondzie z miernikiem czy o co chodzi? CLIPa osobiście nie mam, tylko byłem na podłączeniu ostatnio. Zależy mi na rozwiązaniu tego problemu. chodzi o to zeby sprawdzic...
Jeśli słyszysz zamykające się elektrozawory tzn ,że nie dochodzi gaz lub go jest brak. A może jest zbyd skręcony na śrubie regulacyjnej i go brakuje (mieszanka za uboga).
Sprawdź czy połączy się czymś innym. Prawdopodobnie problem z sondą Clip lub oprogramowaniem.
Poszukuje informacji w ktorym miejscu jest wkrecona sonda lambda w Renault 19 silnik F3P 1.8 1794ccm.Sonda trzyprzewodowa.
Daj wykresy z sondy
od dołu, pomiędzy ścianą grodzowią a silnikiem, dostęp trudny
Czyli jakie napięcie pokazuje sonda?
Podstawowy problem przy używaniu takich zabawek jest taki, że przykładowo pokaże ci błąd sondy lambda bez wyszczególnienia czego on dotyczy, no to wymieniasz sondę, szerokopasmowa to koszt ok 500zł, i co, błąd jest dalej. Jedziesz do warsztatu, po podłączeniu normalnego skanera pokazuje błąd sondy mieszanka zbyt uboga, wymiana uszczelki korpusu przepustnicy...
...a jak odepniesz wtyczkę od sondy?
A sondy jak pracują?
No, ale to też tylko na zimnym sondę zbadać?
Nie masz wtyczki wyjściowej z auta, ani przy sondzie?
Katalizator.
To że białe to zasilanie grzałki to wiedziałem. Chodzi mi o to który idzie do sterownika. I czy na pewno do pinu 80 w tym sterowniku? Z tym szarym akurat byłem w błędzie. Ale to dlatego że jeszcze nigdy nie miałem problemu z sondą.
DF980 - tyczy się sondy lambda
Błąd wykazany w clipie to P1094 ? Oddaj to auto do kogoś kto ma pojęcie o robocie, Clip wyświetla kody specyficzne dla Renault czyli DF,xxx nie Pxxxx, poza tym P1094 to błąd sondy lambda i nijak ma się do ABS, u
Za 100 do do 200 to interfejs np. do grupy VAGa czy do starszych BMW pod INPA. Do grupy PSA Lexia Proxia. Do Renault to sonda CLIP ale to już troszkę więcej kosztuje.
czy muszą być dwie jakieś specjalne. nie muszą
Pojedź do kogoś kto zajmuje się elektryką w pojazdach. Niech podłączy ci tester np cdif-a. On sobie dobrze radzi z francuzami. Jeśli masz jakies pojęcie o sprawach elektrycznych podłącz miernik między masę a sygnał sondy, najlepiej analogowy. Włącz silnik i zobacz czy oscyluje sygnał pomiędzy 0 a 1V. Jeśli tak to sonda ok. Jeśli wskazanie stoi to sonda...
Tak zawory też regulowałem ,zapomniałem napisać. Od cewki wychodzi jeden przewód WN do aparatu zapłonowego.A do cewki dwie wtyczki biała 2 przewody i czarna 1 przewód czyli jedna cewka ,chyba że się myle bo to renault :| .sonda też ok 0,7v
Błędy jakieś są? Może sonda.
Na ciepłym czy zimnym silniku? Sprawdzić parametry sondy lambda.
Temperaturę płynu of kors ? Ogólnie wszystkie temperatury jakie widzi sterownik bo na ich podstawie reguluje skład mieszanki.
czyli czy ta sonda can to ON-LINE czy to jednak wejscie USB czyli zwykla sonda http://moto.allegro.pl/item583179962_ory...
sonda została sprzedana
jak sprawdzić sondę w renault laguna 2.0 8v sonda do1v trzy przewody??????????
To zrób porządną diagnostykę a nie czytanie. Renault 16v nie lubi zamienników sond.
Sonda naprawiona, podmieniony RAM i ruszyła. Dla potomnych dodaje plik z wsadami do eeprom i flash sondy opartej na AN2131QC.
Jakie wskazania ma pierwsza sonda?
https://allegro.pl/oferta/renault-dacia-...
Wtyczka łączy dokładnie? USB to przy sondzie lubi się wypinać.
Np. błąd sondy lambda itp.
Odczytasz prawidłowo oprócz tego, że "zamienia" sondy miejscami.
ja mam oryginał i podobny problem ! mam też chińczyka i ten działa ok . rozwiązaniem dla podróbek jest podmiana jednego pliku . jak cos to mogę podesłać . natomiast oryginał wysypał mi sie tak że niezbędny jest upgrade firmwaru bo po canie auta jak robie to wywala błąd " urządzenie błędnie zainicjalizowane " . podmieniałem z chińczyka zawartości obu...
Wszystko się wyregulowało po wymianie sondy lambda za silnikiem.
W ASO Renault po podpiwciukomoa okazało się że to sonda lambda dokonała żywota. Już wymienione i wszystko cacy. Dziękuję wszystkim za chęć pomocy i porady.
Skład podciąga sobie sam ,próbując wzbudzić sondę
Może masz ECU zmienione (po uszkodzeniu) na wersję z jedną sondą.
Witam wszystkich. Trochę czasu minęło od zakończenia naprawy tego autka. Błąd podgrzewania drugiej sondy lambdy lambdy jest jako błąd sporadyczny, sonda praktycznie pokazuje 0 MV więc biorę to za dobrą monetę. Nie zapalił się czek od około pół roku i nie ma żadnego innego błędu.
To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
Bez katalizatora zawsze będziesz miał błąd na drugiej sondzie.....
Wymienić sondę.
Okazało się, że sonda lambda.
Tak, podstawa ciśnienie paliwa. Sygnały wał wałek, napięcie podczas kręcenia, sterowanie wtryskami. A jak tobie czy mechanikowi się nie chce nic sprawdzać to chociaż test sond przy WOT. Rozumiesz w ogóle co z tego?
Brak możliwości obydwie były takie same.
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Problem z górną sondą NOx, po wymianie problem zniknął.
Niestety padła mi sonda do diagnostyki moich ukochanych Renault. Upadła i zakończyła żywot. Miała 7 lat. Co teraz kupić najlepiej? Przeglądałem różne serwisy i szczerze mówiąc nie wiem, są jakieś teraz wersje gold, silver, czy kompletnie nie są opisane. Co radzicie kupić? Sprawa dość pilna. Z góry dziękuję
Uszkodzenie sondy myślę że można wykluczyć, ewentualnie coś nie tak z oprogramowaniem.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Czy ta kontrolka wygląda jak na tym zdjęciu? https://www.google.com/search?q=kangoo+k... Jeżeli tak, to masz kłopot z katalizatorem lub sonda lambda.
mam nadzieje że to tylko sonda
Moje clio 1.2 pali 7,5 do 9 litrów na mieście przy temperaturach powyżej 10 stopni . Zimą 8,5 do 12 . Sąsiad ma twingo i u niego podobnie .
Sterowniki sondy zajnstalowały się prawidłowo .
To teraz zamontuj kolanko na drugą sondę jak nie pomoże, zmień komputer na taki z 1 sondą. Bo jazda na b10 potrafi wywalić błąd sprawności katalizatora.
A zainstalowałeś drivery do sondy?
Jak każda sonda w rurze wydechowej przed katalizatorem, a druda za katalizatorem.
Nie wierze w te tryby awaryjne w tym silniku spowodowane usterką 2 sondy.
On nie wie dlaczego wyskakuje błąd P0420. Niech użyje emulatora sondy .
Podłącz żarówkę zamiast bezpiecznika, i wtedy możesz w miarę bezpiecznie szukać zwarcia. Zacznij od grzałki sondy.
Witam Jakie mogą być objawy zepsucia Sondy Lambda Renault Megane 1.4 8V 96r. i czy to ma coś wspólnego z problemem odpalenia samochoddu
clip sam w sobie jest sondą
Tam jest raczej tylko jedna sonda... a jeśli w silniku R4 są 2 sondy to jedna przed katalizatorem (upstream), a druga (downstream) - za. "Drugi rząd" jest w silnikach o układzie V.
Powodem okazała się instalacja elektryczna, a dokładnie kostka od sondy lambda.
Ja nie twierdze ze wina lezy po stronie sondy tylko bylem u kilku gazownikow i kazdy mowi co innego. Ze trzeba wymienic porownik lub membramy nastepny ze powolna sonda na gazie. Kazdy dokonuje regulacji i po wyjezdzie od nich jest ten sam problem z wolnymi obrotami.Wymienie membramy porownika na nowe i udam sie do gazownikow na regulacje.Ciekawy jestem...
Słowa klucz na znanym portalu aukcyjnym - Emulator katalizatora (drugiej sondy lambda) lub http://lepard.eu/emulator-katalizatora/.
Sonda wymiana
czy przez wadliwą sondę lambda może gasnąć silnik podczas jazdy?
Dzisiaj podłączałem pod sondę renault Espace IV z 2004 roku i sonda działa z nim poprawnie stąd pytanie czy scenic II i Espace IV komunikują się po CAN czy po lini K ? Dodam ze przy podłączenu espace miga zielona dioda iso jak i can
Do tego służy sonda renault clip lub jakiś porządny tester.
Witam :) ostatnio wymieniłem sondę lambda w moim Oplu Astrze G 1.6 8v. Wsadziłem drugą sondę od Renault Laguna 1. Samochód chodzi dobrze tylko strasznie dużo pali , powodem może być sonda lambda?:)
Lub wykręcic sondę
sa jakies błedy w sterowniku moze to byc sonda
poszukuje schematu podłaczenia sondy sondy lambda do renault megan 1.6 16v z 2001 roku czy może ma ktoś taki schemat urwały się kable od wtyczki instalacji i zrobił się problem sonda 4 kable 2x biały szary czarny druga strona rózowy zielony pomarańczowy brązowy
LIIphI 1,816V -objawy: chwilowy brak reakcji na pedał gazu, szarpanie w czasie jazdy, po uruchomieniu silnika któtkotrwały spadek obrotów, świeci się kontrolka check. Podłączyłem ddt, poniżej błąd, dodatkowo jak zdiagnozować sondy, wiem, że za pomocą wykresu w ddt, tylko nie pamiętam jak, proszę o podpowiedź.
sonda renault sonda katalizator renault renault thalia sonda
onvif device czujnik położenie pedał hamulec oscyloskop laptop
lutowanie miedzi lakiernia proszkowa
Jak zablokować impuls 2 V, 100 ms? Błąd komputera silnika, katalizatora i FAP - przyczyny