Jeśli ktoś z was ma problemy z instalacją Clipa w wersji powyżej 212 i wyświetlaniem błędu Dll non trouvee: isodrv.dll to nie kopiować żadnych śmieci z patcha typu AAVIMIsellection.dll bo to nie załatwia sprawy tylko psuje program i ten łapie fatal error... Piszę tutaj rozwiązanie bo w internecie kupa bzdur jest i nie idzie tego ogarnąć... Sami goście...
Końcówka mocy w sterowniku, ten element elektroniczny który załącza masę na sondę.
Bez różnicy. Grunt to nie korzystać z netu podczas pracy dla bezpieczeństwa.
Problemem nie jest sonda .
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Czyli za zawyżone spalanie w moim Renault Thalia odpowiedzialna jest raczej pierwsza sonda? Na wysokie spalanie ma wpływ wiele czynników. Ale zacznij od sondy.
Wygląda na uszkodzenie sondy za katalizatorem. Dojście do sondy od spodu samochodu, wtyczkę najłatwiej zlokalizujesz idąc po przewodzie od sondy. Na zdjęciu katalizator z widocznymi obiema sondami: https://obrazki.elektroda.pl/1392645300_...
Jak już miałeś podpiętego kompa to było trzeba odczytać parametry temperatury silnika i parametry sondy
A dlaczego nie napiszesz do sprzedawcy?
Witam. Problem występował w wersji zainstalowanego systemu. System jaki był zainstalowany był 64 bity a powinien być 32 bity. Pozdrawiam
Podstawowy problem przy używaniu takich zabawek jest taki, że przykładowo pokaże ci błąd sondy lambda bez wyszczególnienia czego on dotyczy, no to wymieniasz sondę, szerokopasmowa to koszt ok 500zł, i co, błąd jest dalej. Jedziesz do warsztatu, po podłączeniu normalnego skanera pokazuje błąd sondy mieszanka zbyt uboga, wymiana uszczelki korpusu przepustnicy...
Są dwie sondy.
procekkk napisał: a na zlaczu przy sondzie dalaby od razu odpowiedz dlaczego blad sie pojawia... Kolego możesz mi wytłumaczyć o co chodzi w tej części zdania? Mam się wpiąć w kable przy sondzie z miernikiem czy o co chodzi? CLIPa osobiście nie mam, tylko byłem na podłączeniu ostatnio. Zależy mi na rozwiązaniu tego problemu. chodzi o to zeby sprawdzic...
Daj wykresy z sondy
http://www.autodiag.pl/index.php?p189,uk... Brałem działają.
sonda została sprzedana
czyli czy ta sonda can to ON-LINE czy to jednak wejscie USB czyli zwykla sonda http://moto.allegro.pl/item583179962_ory...
Ja bym sie dobrze przypatrzyl Cewce zaplonowej,ten sam problem w Sintrze przerabialem stwierdzili ze zawory pozniej ze swiece po wymianie Dis-a jak reka odjol,tez sonda wskazywala bogata mieszanke.Oczywiscie auto stalo w miejscu,brak mocy!
Mam do Megane 3/2015r. z tym silnikiem, schemat powinien pasować 887-sonda górna 242-sonda dolna
Czyli jakie napięcie pokazuje sonda?
To że białe to zasilanie grzałki to wiedziałem. Chodzi mi o to który idzie do sterownika. I czy na pewno do pinu 80 w tym sterowniku? Z tym szarym akurat byłem w błędzie. Ale to dlatego że jeszcze nigdy nie miałem problemu z sondą.
...a jak odepniesz wtyczkę od sondy?
No, ale to też tylko na zimnym sondę zbadać?
USB/VID_079B&PID_0017
Sprawdź czy połączy się czymś innym. Prawdopodobnie problem z sondą Clip lub oprogramowaniem.
Błędy jakieś są? Może sonda.
Błąd masz z drugiej sondy i jaki ? Czasem pomaga założenie przedłużki.
Nie masz wtyczki wyjściowej z auta, ani przy sondzie?
DF980 - tyczy się sondy lambda
Mnie się wydaje że 1,5v na sondzie to za bogata mieszanka, objawy też na to wskazują. Pozdrawiam
A sondy jak pracują?
Jakie wskazania ma pierwsza sonda?
Pojedź do kogoś kto zajmuje się elektryką w pojazdach. Niech podłączy ci tester np cdif-a. On sobie dobrze radzi z francuzami. Jeśli masz jakies pojęcie o sprawach elektrycznych podłącz miernik między masę a sygnał sondy, najlepiej analogowy. Włącz silnik i zobacz czy oscyluje sygnał pomiędzy 0 a 1V. Jeśli tak to sonda ok. Jeśli wskazanie stoi to sonda...
od dołu, pomiędzy ścianą grodzowią a silnikiem, dostęp trudny
Więc sprawdź napięcia na pedale gazu, na czujniku ciśnienia powietrza doładowującego. Wystarczy że te dwie gałęzie sprawdzisz w stanie normalnym i jak zaczyna się coś dziać. https://www.icarsoft-france.fr/code-defa...
Na ciepłym czy zimnym silniku? Sprawdzić parametry sondy lambda.
Druga sonda nie ma nic do pracy silnika. . Ooooo! Tym stwierdzeniem bym tak nie szastał. To jest Renault , nie V.A.G. :D Zaczął bym od podmiany MAP sensora.
ja mam oryginał i podobny problem ! mam też chińczyka i ten działa ok . rozwiązaniem dla podróbek jest podmiana jednego pliku . jak cos to mogę podesłać . natomiast oryginał wysypał mi sie tak że niezbędny jest upgrade firmwaru bo po canie auta jak robie to wywala błąd " urządzenie błędnie zainicjalizowane " . podmieniałem z chińczyka zawartości obu...
Jak zapłon wypada na wolnych a na wysokich jest lepiej, i auto ma itd moc itd, to by świadczyło np o dziurze w dolocie. NIe napisałeś nic o kodach ani o tym czy wypada na konkretnym garze czy na wszystkich. Błąd jaki popełniłeś to nie zwrócenie uwagi na grzałki czy też poczekanie na rozgrzanie sondy. Może być też tak że tylna sonda została "wymazana"...
Sonda ma oscylować.Na wykresie ma być sinusoida.Jak stoi na 0.45 to raczej padnięta.A napięcie miałeś sprawdzić na wtyczce przy odpiętej sondzie bo sonda może być np ok a padnięte będzie połączenie lub ecu.Przecież błąd dotyczy obwodu sondy nie sygnału.Patrząc na ten śmieszny wykres gdy błąd nie występuje pojawia się jakaś oscylacja.
Wymienić sondę.
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
On nie wie dlaczego wyskakuje błąd P0420. Niech użyje emulatora sondy .
Po pierwsze nie wyżucaj kata, bo to jest głupota, jak masz zapchany to wymien go na metalowy odpowiednik, który szybciej sie nagrzewa i dzieki temu szybciej zaczyna działać, no i stawia mniejsze opory dla przepływu spalin. A co do sondy to jest taka sprawa, jezeli masz jedną sonde przed katem to nie robi jej różnicy czy jest kat czy go nie ma, natomiast...
Podłącz żarówkę zamiast bezpiecznika, i wtedy możesz w miarę bezpiecznie szukać zwarcia. Zacznij od grzałki sondy.
Podczas jazdy z podpiętym interfejsem sprawdźcie jaka wartość jest doładowania jak pracuje zawór egr. Wydaje mi się że wasz problem leży w wadliwie działającym egr lub w turbinie. Bo jeśli mieszanka będzie miała za mało powietrza będą błędy prawidłowych parametrów odczytanych przez sondy.
Program instalowałem z płyty. Dodano po 47 A jeszcze jedno, po restarcie systemu mam uruchomić program czy najpierw podpiąć sondę?
Nie wierze w te tryby awaryjne w tym silniku spowodowane usterką 2 sondy.
A zainstalowałeś drivery do sondy?
mam nadzieje że to tylko sonda
Bez katalizatora zawsze będziesz miał błąd na drugiej sondzie.....
clip sam w sobie jest sondą
Może masz ECU zmienione (po uszkodzeniu) na wersję z jedną sondą.
Skład podciąga sobie sam ,próbując wzbudzić sondę
W sterowniku silnika status immo aktywny, błędów brak(oprócz sondy).
Do tego służy sonda renault clip lub jakiś porządny tester.
Reguluj zawory Sprawdź sondę
Lub wykręcic sondę
sa jakies błedy w sterowniku moze to byc sonda
Sonda naprawiona, podmieniony RAM i ruszyła. Dla potomnych dodaje plik z wsadami do eeprom i flash sondy opartej na AN2131QC.
Cześć. Jak dokładnie jest opisany błąd w Delphi'm ? Co do wiązki to narazie bym Sobie głowy nie zawracał. Najpierw trzeba zacząć od sondy. Zacznij od sprawdzenia przewodu, (tego który jest razem z sondą) czy nie jest uszkodzony. Ale na początek podaj nazwę tego błędu sondy.
Np. błąd sondy lambda itp.
To zrób porządną diagnostykę a nie czytanie. Renault 16v nie lubi zamienników sond.
Okazało się, że sonda lambda.
W pierwszym przypadku ustalić na którym cylindrze -cylindrach , spróbować podmienić cewkę , świecę zapłonową . W drugim przypadku sonda może mieć zwarcie np. grzałki , wypiąć wtyczkę i multimetrem pomierzyć. Trzeba też obejrzeć na ile się da wiązkę przewodów dochodzącą do sondy.
Dzisiaj podłączałem pod sondę renault Espace IV z 2004 roku i sonda działa z nim poprawnie stąd pytanie czy scenic II i Espace IV komunikują się po CAN czy po lini K ? Dodam ze przy podłączenu espace miga zielona dioda iso jak i can
Odczytasz prawidłowo oprócz tego, że "zamienia" sondy miejscami.
Tylko nowy clip
Czy ta kontrolka wygląda jak na tym zdjęciu? https://www.google.com/search?q=kangoo+k... Jeżeli tak, to masz kłopot z katalizatorem lub sonda lambda.
Wyczyścić układ dolotowy ,przepustnicę, silnik krokowy następnie sprawdzić sondę lambda miałem takie przypadki w Renatkach albo dolot albo sonda
Powodem okazała się instalacja elektryczna, a dokładnie kostka od sondy lambda.
Jeden włącza zasilanie sterownika, drugi pompę paliwa i grzałkę sondy
Wszystko się wyregulowało po wymianie sondy lambda za silnikiem.
jak sprawdzić sondę w renault laguna 2.0 8v sonda do1v trzy przewody??????????
Poszukuje informacji w ktorym miejscu jest wkrecona sonda lambda w Renault 19 silnik F3P 1.8 1794ccm.Sonda trzyprzewodowa.
Błąd wykazany w clipie to P1094 ? Oddaj to auto do kogoś kto ma pojęcie o robocie, Clip wyświetla kody specyficzne dla Renault czyli DF,xxx nie Pxxxx, poza tym P1094 to błąd sondy lambda i nijak ma się do ABS, u
a da się to sprawdzić,jakoś domowym sposobem,tj jakieś oględziny czy odłączenie sondy?
Nie wiem czy sebastian2209 juz wrócił z trasy, w końcu dziś nie piątek. A swoją drogą może podałbyś składniki tego magicznego sosu do mycia sondy.
Sonda wymiana
Jeśli słyszysz zamykające się elektrozawory tzn ,że nie dochodzi gaz lub go jest brak. A może jest zbyd skręcony na śrubie regulacyjnej i go brakuje (mieszanka za uboga).
Ja nie twierdze ze wina lezy po stronie sondy tylko bylem u kilku gazownikow i kazdy mowi co innego. Ze trzeba wymienic porownik lub membramy nastepny ze powolna sonda na gazie. Kazdy dokonuje regulacji i po wyjezdzie od nich jest ten sam problem z wolnymi obrotami.Wymienie membramy porownika na nowe i udam sie do gazownikow na regulacje.Ciekawy jestem...
czy jest tam przepływka jest przepływomierz sami szpece :))) Sprawdź sygnał z sondy
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Powinien jechać skoro to ten sam silnik, w lagunie i sceniku są 100 procent zamienne. Ciekawe co jeszcze namłodzone. Jaki kod silnika cały. Zresztą jedne mają 1 sondę drugie 2 sondy.
Katalizator.
No chyba że przy okazji naprawy "przypadkiem" masz już inną (niż miałeś poprzednio) sondę lambda ;-)
nie sprawdzałem Dodano po 14 A czy mże być coś jeszcze innego od sondy?
Witam Jakie mogą być objawy zepsucia Sondy Lambda Renault Megane 1.4 8V 96r. i czy to ma coś wspólnego z problemem odpalenia samochoddu
Witam. Proszę o pomoc w połączeniu odpowiednich kabli. Druga sonda uległa uszkodzeniu, lecz ku mojemu zaskoczeniu, ktoś zamontował uniwersalną, czyli bez wtyczki. Został mi aktualnie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=7K-rZifA... Lecz niestety nie wiem, które kable połączyć. Pozdrawiam.
Może sonda lambda?
Poszukaj sonda Clip Renault będziesz mógł wszystkie reno zrobić łącznie z kangurem.
Za tego typu objawy może odpowiadać sonda lambda ?
Witam :) ostatnio wymieniłem sondę lambda w moim Oplu Astrze G 1.6 8v. Wsadziłem drugą sondę od Renault Laguna 1. Samochód chodzi dobrze tylko strasznie dużo pali , powodem może być sonda lambda?:)
Uszkodzona była sonda lambda.
Do pełnej diagnostyki to tylko sonda CAN.
Problem z górną sondą NOx, po wymianie problem zniknął.
A jaką temperature widzi sterownik silnika pod diagnostyką. Wypnij przepływkę i zobacz czy jest różnica, jesli w tym silniku jest przepływka (chyba że jest MAP) Zobacz też czy jest różnica na wypiętej sondzie.
Po pierwsze sonde sie sprawdza na goraczym silniku bo ona pracuje tylko po osiagnieciu odpowiedniej temp. Po drugie wskazania powinny byc takie jak podal kolega wyzej ale to jest skok sinusoidalny i przy 3000 obrotow ma miec 10 - 12 wychylen sinusoidalnych oczywiscie sprawdzasz to tak aby nie rozlaczac wtyczki wiec proponuje podpiac go pod komputer...
Tam jest raczej tylko jedna sonda... a jeśli w silniku R4 są 2 sondy to jedna przed katalizatorem (upstream), a druga (downstream) - za. "Drugi rząd" jest w silnikach o układzie V.
przed wymianą rozrządu nie telepało nim . z tego co ja widziałem w książce to kręcąc wałem w prawo wał powinien dojść do blokady, czyli w lewo powinien się beż problemu obracać . Teraz mam tak ze ustawiam GMP na czujnik i blokady nie przykręce . Podłączyłem go pod komputer to mi pokazało pierwszą sondę
renault sonda sonda katalizator renault renault thalia sonda
wymiary akumulatorów volvo silnika cienki blacha spawać
sprawdzanie sondy lambda honda gcv170
Pompa wody do kotła Junkers Cerapur Midi ZWB24-1Ar DPC Latency Checker w BIOS MSI H81M-E35 V2: Ustawienia i wpływ na dźwięk