Samochód stuka mi na dołach. Ale fachowcy nie są w stanie zlikwidować tych stuków. Wymieniłem już większość części i dalej stuka. Wymieniono : poduszkę górną amortyzatora, łącznik stabilizatora, końcówkę drążka kierowniczego, tuleję wahacza i dalej puka. Amortyzatory są dobre. Co jeszcze pada w Lagunach co jest do wymiany? Proszę o jakieś sugestie
Czy to jest to 21 które mnie zawsze .... podnieca?
Wczoraj zajrzalem pod samochod i okazalo sie ze plastikowa oslona byla przymocowana niespelna polowa wymaganych srub. Dokrecilem pozostale zona twierdzi ze jest znaczna poprawa ale jakies jeszcze stuki sa. Mysle ze trzeba bedzie sie wybrac do konkurencji i zobaczymy co powiedza.
w tylnej belce mogą stukać uszkodzone tuleje metalowo -gumowe Dodano po 4 Naprawa wymaga posiadania prasy do wyciśnięcia tulei oraz przyrządu do ustalania wysokości tylnego zawieszenia,przyznaję pracochłonna robota,ale można to zrobić
Chyba jedyne co moze sie nagrzac w czasie pracy zawieszenia to olej w amortyzatorze.
Odwiedź porządnego mechanika to raz, dwa sprawdź poduszki silnika. W megance jest proste zawieszenie, nie ma tam wiele to zużycia się. Zapewne jest to jakiś element metalowo-gumowy, wyższa temperatura to miększa guma więc zużyta może dobijać.
I co mam zauważyć na tym zawieszeniu ?
Dotknij sprawdź czy nie jest luźna
Witam. Posiadam samochód wymieniony w temacie. Poniżej w punktach przedstawię co obecnie się dzieje w tym autku. Bardzo proszę o pomoc. 1. W czasie jazdy słychać z przodu głuche stuki (jazda przy prędkości do ok. 80 km/h przy niewielkich wybojach przy większej tego nie odczuwam) 2.Również w czasie jazdy słychać skrzypienie w zawieszeniu zarówno z przodu...
Witam. Posiadam Renault Megane Scenic 97' 1,6 e , w ostatnich dniach zakupilem doniego alufelgi 15' (dedykowany model do tego samochodu) i dzisiaj w trakcie wyjazdu przy z bieraniu zakretow pojawily sie delikatne stuki w przednim zawieszeniu (wyczuwalne na kierownicy). Mam w zwiazku z tym pytanie: czy przyczyna tych stukow moga byc zuzyte koncowki na...
Witam. Od dłuższego czasu walczę z problemem stuków w Renault Scenic 2 silnik 2.0 16v. Zawieszenie nie ma luzów. Stuki występują przy gwałtownym dodaniu gazu lub hamowaniu silnikiem. Auto podniesione na podnośniku, koła w górze i przy szybkim puszeniu sprzęgła następuje pukanie. Na moje oko to silnik za bardzo chodzi na boki. Wymienione zostały wszystkie...
Jeśli poduszka nie ma dużego luzu to raczej to nie pomoże. Dogłębna diagnostyka zawieszenia raz jeszcze na innej stacji.
Przyjrzałbym się jeszcze poduszkom i łożyskom mcpersonów, ale to dopiero po wyeliminowaniu tłuczenia ze strony gum stabilizatora ;) Osobiście miałem przypadek (w innym aucie), że wskazywali na maglownicę, na SKP nic nie wyszło, zawieszenie hałasowało a ostatecznie wyszło na poduszki i łożyska mcpersonów. Jedyna różnica: u mnie czasami "przeskakiwało"...
Na razie nie kupowalbym amortyzatorow. Skierowalbym sie do warsztatu, zeby sprawdzili cale tylne zawieszenie bo stuki moga pochodzic niekoniecznie od amortyzatorow. Jest tam jeszcze sporo innych elementow ulegajacych zuzyciu ale bez ogledzin fachowca sie nie obedzie. Pozdr
W scenic 1,9 dci gdy mam zimny silnik słyszę stukanie z prawej strony, ale co ciekawe jak np zmieniam biegi albo nagle puszczam gaz( gdy maleją nagle obroty). Sprawdzone mam zawieszenie i nic tam nie widać. Natomiast jak się rozgrzeje tego problemu nie ma. Mieliście takie coś??
Ja mialem cos takiego u siebie.Pojechalem ustawic zbieznosc i tam podniesli mi caly przod do gory i okazalo sie za lekko jest wybity sworzen wachacza a mimo tego zadne stuki nie dochodzily z zawieszenia. Wymienilem obydwa sworznie, ustawili zbierznosc i przez okolo 6 tys.km wszystko jest ok.
amorki powinny być wymieniane co 7lat lub 80-90tys km. To znaczy, ze nie znasz jeszcze francuskich samochodow. To, co podajesz, to "normy" sprzed 40 lat. Ja mam samochody (wylacznie francuskie od ponad cwiercwieku) "po dwudziestce" i 300 000 km na liczniku z oryginalnymi amortyzatorami. Sa tylko dwa kryteria wymiany: - wycieki oleju - pomiar skutecznosci...
W związku z tym, że walczę z tym pukaniem, trochę elementów zawieszenia już wymieniłem. Są założone na obu wahaczach nowe tulejki, z lewej strony (stąd dochodzą stuki) nowy sworzeń. W lewym kole było rozwalone łożysko, więc założyłem całą używaną zwrotnicę (wyglądała na sprawną, nie miała luzu, nic nie wyje). Założyłem też McPersony, też używki, ale...
Myślę, że może, ale i z zawieszeniem przednich kół (luzy), stabilizator, itp., też. Sprawdzałeś już coś? Pewnie nie! Dlatego niestety nie ma Ci jak pomóc! Skoro są stuki, to coś jest nie tak, a co? Cóż, jak wyżej opisałem - zacznij coś sprawdzać, a jeśli nie wiesz jak, to podjedż na warsztat i Ci posprawdzają o co kaman.
Proponuję podjechać na stację diagnostyczną na szarpaki. Powinni odnaleźć przyczynę stuków. Podejrzewam, że może to być luz na elementach gumowych zawieszenia.
Poduszki zużyte zawieszenia silnika można usłysześ podczas gwałtownego hamowania (charakterystyczny stuk), a poduszki skrzyni można sprawdzić z kanału lub podnośnika
Witam Posiadam Renault Megane Scenic 96 roku poj. 1.6. Zauważyłem, iż na dołkach z przedniego zawieszenia dobiega dziwny stuk, a ponadto przy delikatnym skręcie gdy prostuje koła, kierownica wraca tak pulsacyjnie nie płynnie. Dodam, iż w dwóch amortyzatorach, były ostatnio wymieniane łożyska, gdyż całe się rozleciały.
W takim Peugeocie zawieszenie aby nie delikatniejsze, niż w Audicy, no i czy nie droższe w utrzymaniu, jak np ktoś ma hopla na punkcie jego stuków? Jest dokładnie na odwrót. Zawieszenie Peugeota jest trwalsze i tańsze niż w Audi.
stuki zawieszenia stuki tylnego zawieszenia astra stuki zawieszenia
kamera reset spawarka normy bezpiecznik zasilacza komputera
Kondensator bipolarny vs elektrolityczny w audio Schemat wtyczek radiowych Renault Trafic 2: ISO, FAKRA, Quadlock