Sprzęgło nie ma nic do uszczelki pod głowica chyba że wymienili cały silnik. :D
Dane masz na opakowaniu uszczelki. Do tego silnika wszystko bedzie ok.
Jak wymienić uszczelkę, pod głowicą w Renault Espace 2,0T, bez wyjmowania silnika z samochodu?
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Sprawdź kable czy nie są przetarte od czujnika temperatury i wentylatora. Wentylator nie działa i się grzeje, co innego gdyby działał wtedy można podejrzewać uszczelkę pod głowicą.
Witam. Najprawdopodobniej walnięta uszczelka pod głowicą albo pompa stoi.
Powodem takiego zachowania auta było uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
Starszy silnik renault 1.9d f8q. Nadchodzi czas wymiany uszczelki pod głowicą (wyciek oleju). Pasowało by mi zwiekszyć również nieco kompresje poprzez założenie cienszej uszczelki o jeden rozmiar. Głowica nie bedzie planowana. Czy uszczelka ciensza o 0.10mm od zalecanej bedzie powodowała kontakt tłoka z zaworami czy producentowi chodzi tylko o niepoządane...
operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
Może być wszystko. Blok, głowica, uszczelka.
Reinz,Erling raczej
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
ZA mało informacji żeby diagnozować wrażenia dźwiękowe na odległość . Teoretycznie ta maź na silniku to nie smar z przegubu tylko płyn chłodzący z pod uszczelki głowicy
Podejrzyj temperaturę w parametrach motoru.
Powinny być dwie żeby uniknąć nieprawidłowego ustawienia głowicy oraz uszczelki
Odpowietrz. Pewnie uszczelka pod głowicą .
Jakieś sugestie? uszczelka głowicy
Naprawić głowice, uszczelkę pod głowicą lub blok silnika.
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
jeśli dany wyciek jest spowodowany przez uszczelkę pod głowica to dlaczego ta uszczelka uległa uszkodzeniu??? Pozdrawiam:-)))
Kolega podał grubość uszczelki a ile przy takiej uszczelce ma wystawać tłok.
A no tak Renault Modus 1.2 benzyna 75KM 2005 rok
Uszczelka głowicy do wymiany
Jeżeli chodzi o mnie to mam schemat i widzę jak jest namieszane z tymi znakami ale nie jest to aż tak dramatyzujące
5Nm 30Nm 300 stopni
Kolega widzę obstukany, i bardzo dobrze, ale jak myślisz moduł mocy umarł by po wymianie uszczelki pod głowicą?
uszczelka pod głowica??
Na sto procent uszczelka pod głowicą.
kolega Robert dobrze ci radzi to uszczelka pod głowicą
Tzn ?? Wymiana uszczelki pod głowicą??
Robiłem silnik gdzie trzeba było mocno splanować blok. Szlifierz skrócił tłoki o tą samą wartość . Poszła nominalna grubość uszczelki pod głowicą.
Sprawdź jeszcze czy nie masz w oleju płynu chłodniczego i czy nie masz żadnych wycieków na silniku, bo może to uszczelka pod głowicą???
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
Może uszczelka pod głowicą? Sprawdź czy na wlewie oleju nie masz śladów płynu chłodniczego lub w zbiorniku wyrównawczym śladów oleju.
Prawdopodobnie walnięty termostat. A jak pojawiają się bąbelki w zbiorniczku namiarowym lub wywala z niego chłodziwo to uszczelka pod głowicą.
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
Jeżeli wszystko jest dobrze to trzeba sprawdzić ,po jeżdzie czy węże sa twarde i czy nie wyrzuca płynu.Może uszkodzona uszczelka głowicy
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
Dziękuję wszystkim za odzew. Problem już rozwiązałem :) Brakowało uszczelki pod jednym wtryskiem, musiała zostać przy głowicy jak dawałem do planowania. Ważne, że już wszystko OK. :)
K9K 700 też nie ma przepływki i intercolera. To silnik o mocy 65kM.Sprawdz kolego czy nie ubywa płynu chłodniczego .Jak tak to może być uszczelka pod głowicą .
Tłok wali po głowicy za cienka uszczelka , trzeba zdjąć głowicę zmierzyć ile wystają tłoki i dobrać grubość uszczelki.
Za mało danych podałeś (gaz, benzyna) Stawiam na uszkodzenie głowicy, uszczelki pod głowicą i zaworów. Pozdrawiam.
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
Zaslep chlodniczke EGR na wejściu spalin albo połącz razem węże płynu od chłodniczki. Co do uszkodzenia chłodniczki EGR w tym silniku chyba się nie spotkałem, uszczelki pod głowicą się zdarzają.
Jak będzie wywalać przez zbiornik, to pewnie uszczelka pod głowicą ma przedmuch. Test szczelności uszczelki jednoznacznie odpowie. Odpowietrzanie przy otwartym na max. zaworze przepływu przez nagrzewnicę.
Witam. Ile może mnie kosztować wymiana uszczelki pod głowicą w silniku Renault Thalia 1,4 benzyna - 2004 rok. Wiąże się to oczywiście z wymianą wszystkich uszczelek które podlegają w demontażu głowicy. Mam wyciek oleju przy 185000 km a samochód mam od nowości. Może ktoś mi podać przybliżony koszt naprawy?
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
zawsze będą twarde bo ciśnienie reguluje zawór w korku,może tylko wyrzucac płyn ze zbiorniczka przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
moze byc sama usczelka walnieta pod glowica
Mogło wydmuchać uszczelkę głowicy między cylindrami
To zależy... Progi zdrowe? Jakieś uszkodzenia?
Układ chłodzący odpowietrzony. Auto czasem ma momenty że jest słabsze. Akurat dzisiaj jechałem 100km. i na 70km autko przyspieszało, na 5 biegu docisłem pedał i wyprzedalem fajnie. Nagle nawet podczas redukcji nie mogłem go rozpędzić ponad 70km/h. I tak jak by go coś przytykało. Wcześniej nie wiem jak było, auto mam od 3 miesięcy, w zimie się tak nie...
Niekoniecznie go musiał męczyć, te silniki są z RENAULT, pękające głowice i wypalone uszczelki głowicy w nich to normalna sprawa
Witam, Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w Renault 133.14 MWM D226-6. Więc moje pytania: -Jaki powinien być moment dokręcenia śrub na głowicy?? -W jakiej kolejności odkręcać i zakręcać śruby ??
Wycieki drobne sprawdza się na zimnym motorze a odnośnie znikającego płynu jeżeli na pewno nie ma wycieków odsyłam cię do początku twojego forum ja nadal sugeruje że walnięta uszczelka pod głowicą.
Witam wszystkich forumowiczów jak wyżej w temacie mam problem z Renault Clio II 1.2 benzyna Po zapaleniu silnika bije kompresja wlewem oleju i ssuwa symerynga z wałka rozrzadu. Wymieniona uszczelka pod głowica. Jaka może byc przyczyna ?
Nie ma magicznych, jedynie szukanie kożuchów, takiej jakby pianki która się tworzy w miejscu bardzo małego wycieku, lub stosowanie pompki podłączanej zamiast korka i pompowanie w układ powietrza tak aby płyn sam nam powiedział gdzie wychodzi. Zaraz będą mówić o głowicy, ale poczekaj sprawdź wszystko inne, uszczelkę zawsze zdążysz wymienić.
Zobacz czy przypadkiem po odkręceniu korka od zbiorniczka płynu chłodniczego objaw nie ustąpi na krótką chwilę, prawdopodobnie masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Termostat został wymieniony na nowy pompa też,dzięki za pomoc gdy wymienią uszczelkę dam znać czy pomogło
Mogło też powstać jakieś pęknięcie w głowicy ale i tak musisz zdjąć głowicę i sprawdzić uszczelkę.
Jaka będzie kolejna teoria? W pierwszym poście pisałeś że to nie wilgoć z wydechu. Jeżeli by to była uszczelka to gdzie podziałby się ten płyn? Z jakiego to powodu miały by być wyższe obroty z winy uszczelki pod głowicą?
Mam problem. Chciałbym wyjąć głowicę z silnika 1,9 dCi z powodu uszkodzonej uszczelki. Jak najprościej dostać się do tej głowicy i wymienić uszkodzona uszczelkę? Proszę o szybką pomoc! Pilne.
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
auto już pali przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera. Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
Informacyjnie moge podać Tobie ze uszczelka do Renault Megane 1.4 kosztowala mnie 50zł. Robocizna u mechanika 150zł+ 50zł(planowanie głowicy).
Rozwiązane, padła uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem.
Dopóki nie zdejmiesz kolektora, to nie zobaczysz skąd cieknie - czy spod uszczelki, czy z pękniętej głowicy.
Witam. Potrzebuję pomocy. Padła uszczelka pod głowicą w moim Scenicu. Wymieniłem pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicą - głowica była planowana - no i ją złożyłem. Kół od rozrządu nie ruszałem. Ładnie poskładałem ustawiłem zawory a tu klapa. Kręci ale nie odpala. Świece zalane i jakby tego było mało zapaliła się kontrolka od sekcji wtrysku. Czy może...
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Najlepiej porównywać po kodach silników, ew po numerach samych głowic. W praktyce da się porównać wizualnie, czyli czy ma zmienna fazę, kształt uszczelek kolektorów, króćce płynu itp.
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Należało przed zmianą uszczelki oddać głowicę do planowania, co wykluczyło by wszelkie nierówności, oraz mikropęknięcia. https://autokult.pl/36055,planowanie-glo...
Zła uszczelka pod głowicę została założona,za cienka.
Może uszczelka głowicy - głowica.
silikonem...może nie wypcha... ????? Ja bym to ściągnął raz jeszcze. Sprawdził głowicę. Dał jeszcze raz nową uszczelkę. A w jakiej kolejności dokręcałeś śruby??
Płyn nie ma innej drogi,uszkodzona uszczelka lub pęknięta głowica. 2 świece mokre?płyn czy ropa?
Uszczelka pod głowicą uszkodzona, na 100%. Pozdrawiam.
Jezeli wymieniałeś nowa uszczelke pod głowicą , zazwyczaj do uszczelki dołaczona jest instrukcja z momentem jak i kolejnością dokrecania szpilek.
Między głowicą a wtryskiwaczem masz miedzianą uszczelkę. Czas na jej wymianę. Może trzeba było najpierw wtryskiwacze odkręcić a nie głowice ściągać. Tam nie mas skąd olej lecieć - to nie olej.
miałem trzy v6 we francuzach i w każdym było to samo, mija 10 lat i pada uszczelka pod głowicą,przy rozbiórce wymienia się oringi i tuleje przy okazji bo tam tez puszcza,przy tej wartości auta według mnie naprawa nieuzasadniona ekonomicznie sprzedaj całość na części
Sprawdź ustawienie rozrządu
Wyreguluj zawory, ale pewnie nic to nie da. Robiłeś coś przy głowicy? Typu uszczelka i płaszczyzna?
spusc cisnienie z ukł chlodniczego (popusc korek wlewu) na zimnym silniku, zakreć korek spowrotem, odpal samochod i zobacz czy ci "puchną" węże od ukł chłodzenia (po prostu czy zbiera sie w nich ciśnienie). jeśli tak to niestety uszczelka albo głowica. pozdr
Więc źle Cię zrozumiałem, przepraszam. Jeżeli przewody do parownika masz powyżej odpowietrzników, to będziesz je musiał ściągać do odpowietrzania, żeby nie został bąbel powietrza. W każdym razie spróbuj go porządnie odpowietrzyć, nie musi to być tak dokładne jak w układzie hamulcowym, coś tam powietrza może zostać. Jak to nie pomoże to pozostaje wirnik...
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
Jeśli silnik przestał pracować z dnia na dzień to myślę że to własnie uszczelka pod głowicą. A brak ciśnienia na cylindrach obok siebie to argument za. Jeśli głowica będzie na wierzchu to dobrze by było splanować i podfrezować zawory i gniazda co do kupna innego używanego silnika hmnn. Można by było szukać z jakiegoś Renaulta ale czy trafi się z taki...
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ???
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
Po wymianie uszczelki pod głowicą i wymianie rozrządu w Renault Espace 2.2 dT przy próbie uruchomienia pompa wtryskowa nie podaje paliwa na wtryskiwacze.
mialem taki sam ptroblem ale zniknął po wumianie uszczelki pod głowicą,klijęt ją zglaszal już wcześniej, po wymianie wyrególowalem zawory i bylo ok.to może być przyczyną
Miałem podobny problem z meganką dusiła się i muliła ale z rury wydechowej zaczeła lecieć para.Jak się okazało poszła uszczelka pod głowicą .Po z planowaniu głowicy i wymianie uszczelki auto jeżdzi ale pali jak smok.Mechanik z serwisu Renault powiedział że nie powinno się planować głowicy w tych autach.Sprawdz ciśnienie w cylindrach to pewne żeczy wykluczysz.
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
Skoro wybija Ci sam wiec musi być bardzo wysokie ciśnienie w układzie ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą ale mogę sie mylić
wyczyściłem głowicę odtłuściłem blok to samo i złożyłem . Co zrobiłeś? Uszczelkę wymieniłeś? Jak głowicę dokręciłeś? O planowanie nawet nie pytam.... Nie dziwne że gadać nie chce.
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
uszczelka głowica renault scenic uszczelka głowica renault megane renault wymiana uszczelka głowica
trzeszczenie zasilacza bascom input bajty lanca dysza
skrzynia schemat skrzynia schemat
Panel sterowania lodówki Mastercook LC-518A - usterki i diagnostyka Renault Megane II 2006 z szybami z 2004 roku - dlaczego?