To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
Może trzeba zmienić bieg na wyższy?:) A tak na poważnie to o co ci chodzi?
no do końca to nie wiadomo czy to przepustnica może być też komputer
Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Nie Szukaj nieszczelności w kolektorze
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Napięcie mierzyłeś na podłączonym czujniku czy nie ?Jak na podłączonym może zwarcie w samym czujniku.Tak czy tak szukaj 5v bo rozumiem że te 1.2 to napięcie na wtyczce? Mam tylko 2.5 dci g9u 750.
Przyucz krokowca
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Tak jak widać na następnym zdjęciu uszczelka stara była twarda i po odkształceniu nie wracała do dawnego kształtu. Po mocniejszym naciśnięciu pękła. Obok zdeformowanej starej uszczelki na zdjęciu leży nowa ( grubsza i idealnie okrągła). Dodatkowo umieściłem schemat układu dolotowego: 1. Przepustnica 2 .Gruba uszczelka od obudowy filtra 3. Wymieniona...
Wg danych producentach moc maksymalna przy 5500rpm a prędkość maksymalna to 210 km/h więc coś nie tak z 4000 obrotów przy 120km/h.
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
http://obrazki.elektroda.pl/5864773700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2542330500_1...
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
dodam ze przed naprawa problemu nie bylo Więc sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. :D Należy sprawdzić to co zostało naprawione :| Na pewno masz źle wybrany model silnika podczas diagnostyki . Pytanie czy te błędy które widzimy to na pewno te błędy . :?: Masz wybrany F9Q z EDC15 a w samochodzie masz M9R z EDC16 ( albo 17) :|
I najprawdopodobniej MAP też ubity bo takiego nadciśnienia raczej nie wytrzymał
Nie sprawdzalem
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Co zrobiles pewnie wymieniles uszczelki miedzy kolektorami lub pod kolektorem. W tych silmikach czesto padaja uszczelki i silnik ma przez to zbyt wysokie obroty. Pozdrawiam.
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem
Za wysokie obroty
Skoro byłeś u elektryka i został stwierdzony czujnik temperatury silnika-to trzeba było wymienić-a czy pomoże to inna sprawa.
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Witam mam pytanie jak dobrze wyregulować obroty w renault19 1.7 mianowicie na benzynie mam 1300 obrotów a na Lpg mam 1000 i poniżej .Na gazie jest odczuwalne falowanie obrotów (nierówna praca silnika) . Przeczyściłem silniczek krokowy bo na zimnym silniku podczas jazdy ,przy zmianie biegów dostawał wysokich obrotów (powyżej 2000 obrotów) po przeczyszczeniu...
Jeśli maci LPG to w nastawniku wolnych obrotów masełko blokuje jego ruch.
Witam serdecznie! Po wymianie uszczelki pod głowicą samochód przy odpalaniu wskakuje na wysokie (5000) obroty. Jaka może być tego przyczyna? Ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc!
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Wiem - sprawdzałem to już kiedys. Malo gazu zaraz po uruchomieniu i szybciej zmienia. Ale ona i tak jak się jedzie na wzniesienie to nie chce trzymać normalnych obrotów tylko wyższe.
Jest to silnik 1.8 16 V rocznik 2003 a pogoda nas nie rozpieszcza a ja mogę jedynie to naprawić pod blokiem Zacznę od uszczelek na przepustnicy i sprawdzę ten kolektor
Jest jakaś szansa na pomoc ?
Witam ponownie, już wiem co dolega mojemu autku Otóż popsuł się czujnik ciśnienia kolektora. Część już zamówiona i jest w drodze, i już się cieszę że niedługo moje autko przestanie "kaszleć" Za zdiagnozowanie zapłaciłam 30zł więc opłacało się. Dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki. Pozdrawiam serdecznie, meji
Odłącz klemę z akumulatora na kilka minut, potem odpal silnik, niech pochodzi spokojnie na wolnych obrotach .
wyczyściłem dzisiaj przepustnice silniczek krokowy pracuje(z tym ze nie wiem czy się nie zacina)sprawdziłem węże czy nie bierze lewego powietrza wszystko szczelne i doszłem do tego ze jak odepnę wtyczkę od potencjometru położenia przepustnicy to obroty sa ok(jak sprawdzić czy potencjometr jest uszkodzony?)dziękuje za pomoc
Zauważyłem, że problem znacznie się nasila jak temperatura na zewnątrz spada.tzn jak na zewnątrz spada poniżej zera to już nawet zwarcie klemy nie pomaga i obroty wysokie lecą po odpaleniu do 4 tys przez i trzyma parę sekund po czym lekko spadają i falują 2 -3 tysiące
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Sprawdź oringi w przepustnicy, szczególnie ten za nią.
panowie już wiem uszczelka pod monowtryskiem
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Błędy skasowałem takim zwykłym testerem (który zawsze wskazuje wypadanie zapłonów na 2 cylindrze) ogólnie używam go tylko do kasowania nie diagnozy.Jutro kolega z Clipem podjedzie i sprawdzę dokładniej.Po kasowaniu zawsze klemę na 30min ściągam. Oringów nie zmieniałem uszczelniam silikonem.Moim zdaniem coś z temperaturą bo dziwnie przelewa płyn do zbiorniczka...
Witam, A masz w tym modelu klimatyzacje ?
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Sprawdź zawór na listwie
Witam! Posiadam Renault Laguna 1.9 DTI 98 KM 1998rok. Mam taki problem, auto ma wysokie bardzo obroty - tak około 2000 tys. na jałowym biegu. Jeżeli się przegazuje to bardzo powoli te obroty spadają. W momencie naciśnięcia hamulca obroty w miarę się normują bo spadają do 1000-1100. W trakcie jazdy dodatkowo auto traci moc, nie reagując na gaz. Jednocześnie...
Jeszcze raz pisze lewe powietrze to wysokie obroty a nie niskie.
Czujnik tem.silnika a gdzie on jest??? i jak go sprawdzić ?? A czy jak by padła sonda landa to komputer by tego nie wykrył??? teraz cały czas jeżdżę na Pb i nie świeci mi kontrolka SERV tak że komputer chyba nie wykrywa żadnego błędu. A co do przewodu od tego MAPA to nie wiem czy dobrze my slę ale to jest chyba od ciśnienia w kolektorze i wiem że jak...
Mam pytanie w jaki sposób sprawdzasz te czujniki? Czy nie lepiej pojechać do elektronika od Renault? Pamiętaj tylko o tym, że komputer wskaże usterkę tylko gdy będą wysokie obroty
Temat co prawda stary, a jako że mam tak samo, to zapytam czy znaleziono rozwiązanie i co było powodem? Z góry dzięki.Pozdrawiam
Problem mam odkąd ja kupiłem. Olej zmieniony jakiś miesiąc temu. Nie mam pomysłu co to może być. Zastanawia mnie tez to ze nie ma żadnej blokady obrotów. Właściwie mógłbym dojść to 6000...
Niestety nie mam komputerka i przełanczam rencznie przyciskiem.Pozdrawiam.
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
a to gorzej czy lepiej że jest monowtrysk, a nie gaźnik ?
1 komunikat po niemiecku Są to w sumie cztery. 1. Uwaga-proszę zapiąć pasy. 2. Proszę zaraz zatankować. 3. Wtrysk paliwa nie funkcjonuje. 4. Proszę udać się do warsztatu.
Mówisz tu o klimatyzacji i teraz pytanie czy masz klimatyzację, klimatronika czy zwykły nawiew, bo sprężarka klimatyzacji załącza się po lekkim dodaniu gazu i to mogło by być przyczyną. Jak chcesz sprawdzić alternator to musisz ściągnąć pasek i sprawdzić luzy.
Kiedyś to nazywało się ssanie i uruchamiało się gdy odpalałem auto na zimnym silniku. Teraz steruje tym elektronika, a jak teraz to fachowo się nazywa to nie wiem. Mam Hyundai ix20 i gdy odpalę na zimnym to też ma obroty ok 1200, po rozgrzaniu spadają do normalnych . Jeśli chwilę postoi i nie ostygnie, to odpalam i od razu są niskie, a jeśli ostygnie...
W 16V jest juz krokowy. Jesli przy zatkaniu spadaja obroty to ewidentnie masz problem z krokowym,ewentualnie nieszczelnoscia przy nim.
A co było powodem jego wymiany?
Wracam do tematu, żeby napisać o efektach Przepustnica zamieniona na używaną i 3 tyś. km zrobione. Na chwilę obecną obroty są takie jak powinny.
Nie mogę już bardziej podnieść obrotów, bo będą za wysokie. Jakieś inne rady?
Czy masz takie zegary? http://obrazki.elektroda.net/39_11758333...
Witam. Mam taki problem otóż wymieniałem silnik bo stary był zatarty i co się okazało po odpaleniu, że są bardzo wysokie obroty. nawet gdy silnik się już nagrzeje to obroty trochę spadają lecz dalej są wysokie. Także jak ściągnę wężyk podciśnieniowy to obroty troszkę spadają Co może być przyczyną. Proszę o odpowiedź.
Ok problem rozwiązany. Wszystko juz działa poprawnie :D
Wyczyść przepustnicę.
EGR i do sprawdzenia dpf
Żeby zapalił potrzebuje iskry odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej i kompresji. Sprawdzić to po koleji.
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
Sciagałeś kolektor ssący czy nie? Który silnik D7F720 czy D7F726? Już nie pamiętam w którym ale w jednym z nich zawsze trzeba było wymienić na nowe cztery uszczelki na kolektorze ssącym. Przemo będzie wiedział co i jak, na renówce robi.
Jestem użytkownikiem samochodu Renault Megane Scenic z silnikiem benzynowym o pojemności 1600 cm³ typ K7M. W czasie jazdy w momencie kiedy silnik nagrzeje się do temperatury przy której włąncza się wentylator silnik zaczyna szaleć, nie ma wolnych obrotów tylko wyskok na 3000 obr. i tak trzyma do obniżenia się temperatury ale i wtedy obroty nie...
No tak ma być. :)
Renault Twingo, 1.2kat, wtrysk ... pali do 12 l/100km, szarpie podczas jazdy, nie wchodzi na obroty itp. Pomocy !!! Mechanika gra,
Zrób przyuczenie clipem
a w jaki sposób i co sprawdzałeś w tej pompie?? mi to wygląda na zatarcie pompy, spotkałem się z dwoma takimi przypadkami, które objawiły się tak jak napisałeś, wejście na wysokie obroty a następnie zgaśnięcie i game over
[i] albo [*]
Kolego,mam ten sam problem.Proszę podziel się jak załatwiłeś ten problem.Co ostatecznie było uszkodzone
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia czy któryś nie spadł. U mnie w R19 1,7 spadł jeden i obroty utrzymywały sie na poziomie 3000obr.
Mam problem,samochód podczas jazdy wskoczył na wysokie obroty i tak zostało,czasem wcześniej już się tak zachowywał,ale to przechodziło.Co jest przyczyną?
Sprawdź hamulec bo raczej na pewno jest zapowietrzony. Z obrotami sugeruje również jak kolega wyżej silniczek krokowy.
Obroty normalne jak na benzynę. Natomiast świecąca kontrolka nie jest normalnym zjawiskiem. Podłącz pod komputer i odczytaj błędy.
Może wymień czujnik i daj więcej danych
Lewe powietrze.
Witam. Chodzi o silnik produkcji Renault 2.2dt . Na zimnym po odpaleniu obroty są w normie na poziomie 900 . Natomiast jak silnik się nagrzeje na biegu jałowym obroty wynoszą równo jak od linijki 1200 .
witam, mam taki problem z meganka 1.6 8v 98 rok. otoz. jak auto jest zimne jest problem z odpaleniem , krece go ,zapali na doslownie sekunde i zgasnie, potem musze dlugo krecic zeby zapalil. jak juz zapali to trzyma wysokie obroty ok 2.5 tys. zdusze go na biegu zeby spadly to wtedy trzyma niskie, ale jak znowu dodam gazu to trzyma wysokie , jak jest...
16 om na 12V ile to będzie?
gdyby była nieszczelność w dolocie to cały czas by tak chodził? odpaliłem auto po 2 dniach i chodzi normalnie...
Co by nie było,i tak ci każą tu,na tym forum wyczyścić silniczek krokowy :)
430 to jakby kolektor ssący był nieszczelny, albo rozrząd przestawiony
wysokie obroty renault renault laguna wysokie obroty wysokie obroty renault megane
renault megane bezpiecznik wycieraczka instrukcja serwisowa ariston kaseta adapter transmiter
Zużycie gazu w piecu Termet Silver Pro bez czujników Ustawienia pieca Termet Silver Pro 25-55°C