Odpal zimne auto, daj mu się bez dotykania gazu zagrzać do temperatury pracy i dopiero na próbę
Może trzeba zmienić bieg na wyższy?:) A tak na poważnie to o co ci chodzi?
Nieoryginalne, niczym nie ustępujące jakością 20zł Dalej nieszczelność na dolocie.
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Nie Szukaj nieszczelności w kolektorze
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Wg danych producentach moc maksymalna przy 5500rpm a prędkość maksymalna to 210 km/h więc coś nie tak z 4000 obrotów przy 120km/h.
Między głowicą a wtryskiwaczem masz miedzianą uszczelkę. Czas na jej wymianę. Może trzeba było najpierw wtryskiwacze odkręcić a nie głowice ściągać. Tam nie mas skąd olej lecieć - to nie olej.
Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Tak jak widać na następnym zdjęciu uszczelka stara była twarda i po odkształceniu nie wracała do dawnego kształtu. Po mocniejszym naciśnięciu pękła. Obok zdeformowanej starej uszczelki na zdjęciu leży nowa ( grubsza i idealnie okrągła). Dodatkowo umieściłem schemat układu dolotowego: 1. Przepustnica 2 .Gruba uszczelka od obudowy filtra 3. Wymieniona...
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
gdyby była nieszczelność w dolocie to cały czas by tak chodził? odpaliłem auto po 2 dniach i chodzi normalnie...
W tych delfajowskich padlinach trzeba w umiejętny sposób odpowietrzyć wtryski przed właściwym odpalaniem, inaczej zaworki się zacinają i nici z palenia. Pierwsza sprawa to odpowietrzamy jak starego klekota na odłączonych elektrycznie wtryskach (kręcimy aż na przewodach zasilających wtryski mocno siknie paliwo po poluzowaniu nakrętki, każdy wtrysk z...
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Problem udało rozwiązać, winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wysokie obroty oraz dymienie na biało ustały po wymianie, może komuś się przyda ta informacja. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Odnośnie kontrolki - brak masy na tylnej lampie, wytopiony styk masowy(czarna kropka pod pinem z czarnym kablem na płytce lampy) doraźnie pomaga podgięcie styków we wtyczce. Nie wiem jaki to dokładnie silnik ale jeśli ma przepustnicę bez linki to właśnie ona reguluje wolne obroty.Lecz jeśli masz linkę gazu wolne obroty reguluje zawór wolnych obrotów...
Mam Renault Scenik 1,6 , 16v benzyna z 2000r.Czasami,kiedy wskaźnik paliwa pokazuje jedną kreskę powyżej rezerwy, auto potrafi gasnąć na małych obrotach. Po odpaleniu trzeba trzymać wysokie obroty aby móc jechać. Powód gaśnięcia? Prawdopodobnie brak odpowietrzenia zbiornika. Powstające podciśnienie powoduje "zatkanie" pompy paliwa . Przy otwieraniu...
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Witam mam pytanie jak dobrze wyregulować obroty w renault19 1.7 mianowicie na benzynie mam 1300 obrotów a na Lpg mam 1000 i poniżej .Na gazie jest odczuwalne falowanie obrotów (nierówna praca silnika) . Przeczyściłem silniczek krokowy bo na zimnym silniku podczas jazdy ,przy zmianie biegów dostawał wysokich obrotów (powyżej 2000 obrotów) po przeczyszczeniu...
Jeśli maci LPG to w nastawniku wolnych obrotów masełko blokuje jego ruch.
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Odłącz klemę z akumulatora na kilka minut, potem odpal silnik, niech pochodzi spokojnie na wolnych obrotach .
wyczyściłem dzisiaj przepustnice silniczek krokowy pracuje(z tym ze nie wiem czy się nie zacina)sprawdziłem węże czy nie bierze lewego powietrza wszystko szczelne i doszłem do tego ze jak odepnę wtyczkę od potencjometru położenia przepustnicy to obroty sa ok(jak sprawdzić czy potencjometr jest uszkodzony?)dziękuje za pomoc
auto zrobione gdyby miał ktos podobny problem to pomogę diesl5857(at).o2.pl temat zamknięty
Jeszcze raz pisze lewe powietrze to wysokie obroty a nie niskie.
Jest jakaś szansa na pomoc ?
Kiedyś to nazywało się ssanie i uruchamiało się gdy odpalałem auto na zimnym silniku. Teraz steruje tym elektronika, a jak teraz to fachowo się nazywa to nie wiem. Mam Hyundai ix20 i gdy odpalę na zimnym to też ma obroty ok 1200, po rozgrzaniu spadają do normalnych . Jeśli chwilę postoi i nie ostygnie, to odpalam i od razu są niskie, a jeśli ostygnie...
Kolego,mam ten sam problem.Proszę podziel się jak załatwiłeś ten problem.Co ostatecznie było uszkodzone
Przyucz krokowca
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
Jest to silnik 1.8 16 V rocznik 2003 a pogoda nas nie rozpieszcza a ja mogę jedynie to naprawić pod blokiem Zacznę od uszczelek na przepustnicy i sprawdzę ten kolektor
Witam, A masz w tym modelu klimatyzacje ?
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Problem mam odkąd ja kupiłem. Olej zmieniony jakiś miesiąc temu. Nie mam pomysłu co to może być. Zastanawia mnie tez to ze nie ma żadnej blokady obrotów. Właściwie mógłbym dojść to 6000...
Witam serdecznie! Po wymianie uszczelki pod głowicą samochód przy odpalaniu wskakuje na wysokie (5000) obroty. Jaka może być tego przyczyna? Ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc!
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Otwórz maskę i po lewej stronie silnika z boku kolektora ssącego są trzy króćce od podciśnienia sprawdź czy wężyki lub korki z nich nie spadły. P.S. W tym silniku nie ma przepływomierza a właściwie to czujnika masy powietrza zasysanego. Jest za to czujnik podciśnienia MAP - SENSOR i znajduje się po prawej stronie komory silnika na podszybiu. Zielona...
A przy filtrze węglowym nie spadły podciśnienia?
Witam ponownie, już wiem co dolega mojemu autku Otóż popsuł się czujnik ciśnienia kolektora. Część już zamówiona i jest w drodze, i już się cieszę że niedługo moje autko przestanie "kaszleć" Za zdiagnozowanie zapłaciłam 30zł więc opłacało się. Dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki. Pozdrawiam serdecznie, meji
Zrób przyuczenie clipem
Wracam do tematu, żeby napisać o efektach Przepustnica zamieniona na używaną i 3 tyś. km zrobione. Na chwilę obecną obroty są takie jak powinny.
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
W 16V jest juz krokowy. Jesli przy zatkaniu spadaja obroty to ewidentnie masz problem z krokowym,ewentualnie nieszczelnoscia przy nim.
Pomogła wymiana czujnika temperatury płynu teraz już jest OK
Witam, trafił mi się dziwny przypadek (Laguna 1.8dti 2000. I. Auto podczas jazdy gaśnie na luzie nie zawsze, ale dość często. II. Gdy odpali silnik, obroty nie zależnie od temperatury silnika wskakują na ok 1800. Po dodaniu trochę gazu spadają do 900, jak to zwykle bywa w Dieslu ;) Temperatury powietrza, chłodziwa, paliwa są w porządku. Samochód widzi...
ta kontrolka oznacza że występuje błąd/nieprawidłowość w ukł zas silnika sterownik silnika jest w stanie zdiagnozować i zapamiętać kilkadziesiąt różnych błędów i sygnalizuje to kontrolką, tak więc jeśli kontrolka się zapaliła to trzeba pojechać "na komputer" żeby się dowiedzieć gdzie szukać usterki
Sciagałeś kolektor ssący czy nie? Który silnik D7F720 czy D7F726? Już nie pamiętam w którym ale w jednym z nich zawsze trzeba było wymienić na nowe cztery uszczelki na kolektorze ssącym. Przemo będzie wiedział co i jak, na renówce robi.
Czujnik tem.silnika a gdzie on jest??? i jak go sprawdzić ?? A czy jak by padła sonda landa to komputer by tego nie wykrył??? teraz cały czas jeżdżę na Pb i nie świeci mi kontrolka SERV tak że komputer chyba nie wykrywa żadnego błędu. A co do przewodu od tego MAPA to nie wiem czy dobrze my slę ale to jest chyba od ciśnienia w kolektorze i wiem że jak...
Jestem użytkownikiem samochodu Renault Megane Scenic z silnikiem benzynowym o pojemności 1600 cm³ typ K7M. W czasie jazdy w momencie kiedy silnik nagrzeje się do temperatury przy której włąncza się wentylator silnik zaczyna szaleć, nie ma wolnych obrotów tylko wyskok na 3000 obr. i tak trzyma do obniżenia się temperatury ale i wtedy obroty nie...
Cześć! mogę tylko zasugerwać, że co do obrotów przyczynia się kilka składników. Przepływomierz,niedrożny filtr powietrza,lub błębny odczyt sondy.Pomogę duzo więcej, ale twój opis jest za mało szczegółowy.A jeśli chodzi o obrotomierz to trzeba sprawdzić czy to jego zasilanie,czy czytnik impulsowy który pobiera informację z cewki wysokiego napięcia.
Witam! Od pewnego czasu jeżdżę Renault Megane I 1.4 16v 1999r. Otóż mam problem. Gdy silnik ma temperaturę roboczą tzn. prawidłową ( samochód stoi ) obroty silnika są prawidłowe 750 . Natomiast gdy jadę z prędkościa 100 km/h i wrzucę luz ( wg mnie obroty także powinny wynosić tak jak na postoju) a jest inaczej tzn. obroty są rzędy 1250 . Jadąc prędkością...
Witam mam problem z wolnymi obrotami a mianowicie przy ZIMNYM silniku obroty wskakuja automatycznie na 2tys obr/min podczas jazdy samochod sam przyspiesza badz utrzymuje predkosc, zalezy na jakim biegu sie jedzie i z jaka predkoscia, dodam takze ze podczas jazdy jak wrzuce na luz to faluja obroty. Wszystkie dolegliwosci mijaja gdy silnik sie nagrzeje....
Wiem - sprawdzałem to już kiedys. Malo gazu zaraz po uruchomieniu i szybciej zmienia. Ale ona i tak jak się jedzie na wzniesienie to nie chce trzymać normalnych obrotów tylko wyższe.
Po opukaniu wtryskiwaczy jest poprawa. Trzebaby je chyba dokładniej przeczyścić. Stąd pytanie: Wie ktoś może jakim prądem otwiera się wtryskiwacze w Clio 1.2 D7F?
Wiatm miałem ten sam problem w sporcie rozebrałem przepustnice i chciaz była czysta wyczyściłem przepustnice bardzo dokładnie i tak wymieniłem uszczelkę przepustnicy była uszkodzona i dodatkowo sprwdziłem w serwisie błędy itp był lepiej ale czasami się zawiesza więc zostaje tylko silniczek kroczkowy zamówiłem i czekam i dodatkowo znalazłem na forum...
nic nie zrobiłem w panice odbiegłem od niego po wyjęciu kluczyka ,poczekałem chwile i sam przestał wyć
Witam. Posiadam samochód wymieniony w temacie. Poniżej w punktach przedstawię co obecnie się dzieje w tym autku. Bardzo proszę o pomoc. 1. W czasie jazdy słychać z przodu głuche stuki (jazda przy prędkości do ok. 80 km/h przy niewielkich wybojach przy większej tego nie odczuwam) 2.Również w czasie jazdy słychać skrzypienie w zawieszeniu zarówno z przodu...
PROSZE O POMOC CO MAM ROBIC
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
Ok problem rozwiązany. Wszystko juz działa poprawnie :D
Obroty normalne jak na benzynę. Natomiast świecąca kontrolka nie jest normalnym zjawiskiem. Podłącz pod komputer i odczytaj błędy.
Podłączę się pod temat, bo mam podobny problem ale przy espace IV 2.0T. Wolne obroty wskakują na 2,5-3,0 tys, nie ma ciągu. Początkowo wyskakiwał błąd ESP/ABS/SERVICE + falowały wolne obroty. Na samym końcu wyskoczył błąd (taki zygzaczek, jak odczyt EKG) i zaczęły się skoki + wycie silnika. Elektryk usunął usterkę ABS (podobno był walnięty czujnik),...
panowie już wiem uszczelka pod monowtryskiem
Niestety nie mam komputerka i przełanczam rencznie przyciskiem.Pozdrawiam.
Witam mam problem z wyżej wymienionym autkiem. Kupiłem je po wypadku i zrobiłem blachówkę. Mam problem z silnikiem. Wygląda to tak. Jeśli czujnik ciśnienia powietrza jest podpięty, wtedy auto wchodzi na wysokie obroty, jeśli go nie podłącze wtedy trzeba dawać gazu aby nie zgasł. Proszę o pomoc.
Sprawdź hamulec bo raczej na pewno jest zapowietrzony. Z obrotami sugeruje również jak kolega wyżej silniczek krokowy.
a to gorzej czy lepiej że jest monowtrysk, a nie gaźnik ?
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia czy któryś nie spadł. U mnie w R19 1,7 spadł jeden i obroty utrzymywały sie na poziomie 3000obr.
Masakra no pomoże ktoś ?? Czytałem na innych forum i nic nie pomaga :( Znalazłem temat o zdemontowaniu zaworu EGR i zrobiłem wszystko jak pisało a zakończyło się to tym ze nie moge odpalić silnika :( POMOCY
Lewe powietrze.
Uszczelkę pod kolektorem ssącym oraz kopułkę,palec rozdzielacza zapłonu wymieniłemna na nowe.Przewody gumowe sprawdzone.Problem obrotów silnika utrzymuje stan nie zmienny.Podczas jazdy wydaje się być dobrze lecz po zatrzymaniu się obroty silnika albo za wysokie albo za niskie.brak stabilności.
Hmnnn Moja szklana kula mówi że instalacja LPG to II gen. Że były strzały gazu, mówi. Więc pewnie masz uszkodzony MAP. Choć z fusów czytam że masz jednak sekwencje, i dlatego takie wysokie obroty że ci czujnik temp. cieczy szwankuje. Sprawdzić musisz już sam.
Witam i pytam. Miałem problem z obrotami jałowymi, auto i na beznynie i na gazie gasło po wrzuceniu jałowego. Wymieniłem silnik krokowy, przy okazji czujnik temperatury bo momentami tracił styk. Pojawił się tym razem taki problem - obroty na jałowym sięgają 1600/1700 gdy auto jest ciepłe. Na zimnym pracuje tak jak powinien. Z czasem w trakcie jazdy,...
Witam, a może któryś z Kolegów miał styczność z Renówką Safranką?? Interesuje mnie wszystko :) Np. dlaczego czasami obroty biegu jałowego są 1500, a często są normalne :) Sprawy elektryczne, no i diagnostyka - kody błędów, samodiagnoza... Różne spostrzeżenia :) Pozdrawiam :)
A co z przepustnicą ? otwarta czy zamknięta ?
witam mam problem z zapalaniem gdy jest zimny i gdy nawet po jeździe postoi z 1 godz też nie chce zapalić . Jest tak gdy chcę uruchomić silnik to za pierwszym razem nie załapie mogę tak kręcić z 10 s. dopiero za drugim razem załapie. Przy odpalaniu obrotomierz pokazuje obroty nawet 4000-5000 Gdy zapali to obroty są dobre.proszę o pomoc
witaj ,czujnik walka rozrzadu do wymiany
Co do pierwszego pytania to nie widzę tutaj żadnej nieprawidłowości , a co do drugiego to szukajacie a znajdziecie
Sprawdzić czy nie ma przecieków powietrza.
Pytanie Auto Scenic II 2004 skrzynia Dpo. Chodzi mi oto żadnych błędów nie pokazuje ale przy ostrej jeździe wysokie są obroty aż wyje. Drugie pytanie czy od strony kierowcy przy przednim kole może być smród palonej gumy od skrzyni tylko przy tym kole. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Witam, autko z silnikiem c3j przebieg 200kkm poj. 1,4 wtrysk 1 punktowy-jazda na benzynie. Problem polega na tym, że świece oraz końcówka rury wydechowej są okopcone. Rozruch silnika przebiega bezproblemowo zimą oraz teraz i zauważylem że po nagrzaniu się silnika traci on wyraznie moc. Ciśnienie w cylindrach bylo sprawdzane i jest w normie. Spalanie...
Scenic III 1,5 DCI z 2011r brak mocy Witam silnik już niema mocy tylko się toczy mogę się połączyć z ECU ale tylko jako clio 3 Brak błędów wyczyszczony EGR W DPF sadzy 77 gram procedurę wypalania włączyłem ale po 40 minutach nadal trwałą i była temperatura DPF 300stC dałem trochę gazu i temperatura doszła do 500stC po 45 min bak końca procedury , musiałem...
Za wysokie obroty
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Witam, może ktoś spotkał się z usterką i jest w stanie pomóc. Silnik 1.6 K4M, sterownik Sagem S3000. Mianowicie po uszkodzeniu przewodów od sond lambda (co poskutkowało uszkodzeniem samych sond) naprawiłem instalację i wymieniłem czujniki, auto pojeździło kilka kilometrów i straciło moc, lambda na pierwszym sensorze cały czas wzrasta (od 500 mV przy...
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem w Mascocie. Silnik nie ma obrotów. Silnik się nie wkręca w maksymalne obroty. Maksymalne obroty to 2600. Po wciśnięćiu gazu silnik wchodzi na obroty 2600, a po kilku sekundach spada do 1200, po czym ponownie wchodzi w obroty 2600. Z komputera wyszło, że jest błąd - ZA WYSOKIE CIŚNIENIE NA LISTWIE COMON-RAIL....
Mam taką teorię, że jak poprzednio z powodu ogromnej ilości oleju doszło do samozapłonu na oleju i silnik wskoczył na wysokie obroty, to komputer pewnie chciał zmniejszyć obroty i przerwał wtryski, co nic nie dało, więc zapisał uszkodzenie w systemie. Potem wyjąłem kluczyki, co komputer na pewno wykrył, i to, że silnik nadal zasuwa na wysokich obrotach,...
No wiec auto to Clio II ph2 1.2 16V z 2002 roku. Pliki ze spolszczeniem ściągnę ale z forum Dacii wyczytałem że pliki są tylko dla Dacii... Postępów na razie nie przewiduje bo siedzę już w domu. Może jutro uda mi się zapuścić pliki ze spolszczeniem. Dzięki za pomoc! Problem z autem wygląda tak że jak auto postoi 2-3 dni (szczególnie mokrych) to po odpaleniu...
Te "kropki" to hamulec wydechowy, u nas znany pod nazwą górski. Kropki powiązane są z przyciskiem do włączania tego hamulca. Mała niebieska - układ załączony Duża niebieska - optymalna praca Czerwona - przekroczenie obrotów, zbyt wysokie obroty
regulatorem ciśnienia paliwa - teraz nie pali sie wcale, to sie dzieje spradycznie Ale : 3 mies.temu była dziwna sytuacja.. stałam w kolejce do ronda, po wrzuceniu 1-ki i ruszeniu,przy próbie dodania gazu stracił moc, słychac było pisk, potem swąd.. czuc było na zewnatrz i w kabinie..po redukcji biegu dopiero ruszył.. dlugo nic sie nie działo az do...
renault wysokie obroty renault laguna wysokie obroty wysokie obroty renault megane
oporność głośnik engine system failure zatkać wtrysk
zestawy głośnikowe zestawy głośnikowe
SB Acoustics SB26 Tweeter and Harman Kardon SB26 Soundbar Wiring Guide Przeróbka odkurzacza bezprzewodowego Dyson, Bosch, Electrolux na zasilanie z sieci 230V