To chyba normalka w tych typach, miałem w ubiegłym tygodniu jette z tym silnikiem, robiłem ABS-y i na jeździe próbnej po naprawie zauważyłem coś podobnego. (Pomyślałem: ale taczka) Niemcy nie powinni robić samochodów. Klient jednak nie zgłaszał usterki - musiał się przyzwyczaić. Swoją drogą myślę, że to faktycznie coś przy skrzyni, ew. poduszki mocujące...
W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)? Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu? Jak zachowuje...
i co wyszło z tym buczeniem , bo mam podobne objawy?
Mnie to brzmi jak grający kran czy instalacja sama w sobie. Wg mnie coś wchodzi w rezonans . Albo obroty pompy zgrywają się częstotliwością rezonansową instalacji. Albo modulacja palnika z częstotliwością rezonansową komina/dolotu.
Plastikowe obudowy na silnik - w niektórych autach potrafią trzeszczeć i wpadać w rezonans przy pewnych obrotach. Tym bardziej jeśli auto ma parę lat.
Witam, zaprojektowałem soft-start 3-fazowy sterowany mikrokontrolerem stm32. Steruje poprzez odliczanie po przejściu przez zero sinusoidy na trzech fazach. Gdy mam połączone żarówki w trójkącie to wszystko działa ok. Tzn. płynnie steruje jasnością. Natomiast gdy podłączę silnik indukcyjny to przy pewnej wartości czasu wpada w wibracje, taki jakby rezonans...
Nie brzmi to jak cewki tylko jak coś co wpada w rezonans gdy wentylatory zaczynają szybciej pracować. Możesz mieć coś poluzowane w obudowie, mogą gdzieś leżeć kable gdzie sobie one będą drgać lub po prostu któryś wentylator jest gorszej jakości i generuje takie dźwięki. Pewne rezonanse będą słyszane dopiero gdy wentylator wejdzie na odpowiedni przedział...
sprawdzić profilaktycznie stan kondensatorów. Sprawdź. Może to być też rezonans z obrotów wentylatora. Stary wentylator 15 letni ma prawo przy starcie sobie pobrzęczeć. Można go oczywiście wymienić na nowy, taki o identycznych parametrach.
Przypuszczam że coś jest luźne, i w pewnym zakresie obrotów wpada w rezonans. Co przenosi się na resztę samochodu, i powoduje te buczenie, oraz drgania.
Witam. To słychać od spodu z pod karoserii nie wiem czy osłona rur wydechowych nie w chodzi w rezonans na wolnych obrotach?
Chodzi o element, który przy 4 tys. obrotów wpada w rezonans mechaniczny. Może to być magneto, może to być coś , co się obluzowało, albo jakiś słaby plastik, który pewnie dałby inny odgłos, ale to też trzeba brać pod uwagę. Może kolega szukać przyczyny obserwując i osłuchując silnik oraz resztę motocykla. Oby sąsiedzi nie wyklęli kolegi za "wycie silnikiem"....
ask.m jak nie masz nawet kanału to tylko mechanik.
Możesz we własnym zakresie poszukać opis parametrów i zmienić minimalne obroty wentylatora na wyższe powiedzmy z 1200 na 1300.
Chyba coś namieszałem. Zwarcie cewki tłumi rezonans. Rezonans występuje dla określonej częstotliwości, przy której wirnik jest hamowany. Zatem powinna istnieć taka wartość (zakres) częstotliwości, przy której wirnik będzie hamowany rezonansem w cewce, a zwarcie cewki spowoduje przyspieszenie obrotów wirnika (stłumienie rezonansu). Powyżej oraz poniżej...
Nigdy nie przelewaj oleju ponad MAX... może to jakaś osłona wpada w rezonans przy określonych obrotach, może nieszczelny wydech. Ciśnienie w normie czyli kontrolka się nie świeci czy mierzyłeś?
Kup KYB gazowe, "bendzie pan zadowolonyyy...". Nie klekocze ci jakaś blacha albo niedokręcona osłona przy silniku? Może wpadać rezonans na wolnych obrotach.
za mała rozdzielczość - zobacz aplikację Spektroid - odgłos może pochodzić z uzwojeń albo z rezonansu mechanicznego...
Te punkty zaznaczone na zdjęciu to miejsca w których powynny się znajdować węrzyki od przechyłu ( kiedy moto przerzyli się w gaźniku jest za dużo paliwa i wylewa się tymi oto węzykami. Myślę, że brak wężyków to taki problem, że łatwo przez to może dostac się brud do slinika. A ogólnie nie mają znaczenia. Co do tego, że nie wkręca się nie obroty sprawdź...
Witam mam problem z moją honda hm 70 2006. Po jeździe w deszczu moto zaciągnęło wodę. Silnik przepłukałem benzyna, gaznik wyczyściłem złożyłem wszystko i pojawił się problem. Moto chodzi elegancko na wolnych obrotach ale po dodaniu gazu w ogóle nie wchodzi w rezonans i nie ma wysokich obrotów. Dam gazu i zaczyna się dławić przerywać i strzelać z tlumika....
PFERD, używam tylko tej firmy i nie widzę na rynku specjalnie konkurencji dla ich produktów. :) Przy cienkich blachach musisz unikać rezonansu, często pomaga regulacja obrotów.
Nie - również musi generować mniejszą od obrotów. Kondensatory są po to, by powstał obwód rezonansowy utrzymujący częstotliwość, generator wzbudza się, gdy częstotliwość obrotów przekroczy częstotliwość rezonansu, przy mniejszej częstotliwości obrotów silnik działa jako silnik - pobiera moc z obwodu.
W tym wypadku - raczej gdzies sie benzyna saczy/wylewa od wibracji / drgan zbiornika, gaznika lub calego silnika - np. na srubach skrecajacych go do ramy ? Znajomy mial kiedys przy 'Uralu' luzny gaznik [ pomimo - ze nakretki dokrecone na 'maxa / do oporu' ] i w czasie jazdy do 60-65km/h nic sie nie dzialo, jak zaczynal 'odkrecac mocniej' / na wyzszych...
Panowie po wielu próbach przypadkiem natrafiłem na usterkę :) Przetarty przewód / wiązka gdzieś który idzie do czujnika położenia przepustnicy i do krokowca, ale tak przetarty że tylko w jednym położeniu szwankował. Przy odpalonym silniku niechcący go musnąłem i obroty zaczęły spadać / wariować. Pewnie przy niskich obrotach wpadał w rezonans zależny...
Waitms jest w pętli po każdym zwiększeniu zmiennej X i zmiana jego wartości ustala maksymalną częstotliwość pracy czyli prędkości obrotowej i przy zapisanej wartości pozwala na max obroty, poniżej 4ms silnik wpada w rezonans...
Witam, mam problem z samochodem hyundai i20 1.4crdi 90km. Podczas przyspieszania na ok. 1800 obrotów auto zaczyna buczeć i drżeć, wpada jakby w taki rezonans i utrzymuje się to do jakoś 1900 obrotów. Dzieje się to na każdym biegu, a najbardziej na 3. W czym może tkwić problem?
Możliwe, że podczas większego obciążenia któryś z wentylatorów przy wyższych obrotach wchodzi w jakiś rezonans i stąd to charczenie. Może spróbuje kolega nagrać to charczenie i wrzucić tu na forum. Pozdrawiam
Faktycznie to było to :D Powiedzcie mi jeszcze proszę jak to jest z tym strojeniem filtru który zrobiłem. Mam tak dobrać lc żeby w osi obrotu rdzenia rezonans był w dwóch miejscach osi obrotu? Nie wiem skąd się to bierze a chętnie bym się dowiedział. No bo liczę np. C dla x henrów i y hertz i mi wychodzi np. 3pF. Dlaczego więc rezo jest w dwóch miejscach...
Niestety cudów nie będzie... Możesz kombinować z wygłuszeniem, ale po prostu te blachy boczne są zbyt cienkie jak do ilości obrotów, niezależenie od obrotów obudowa technicznie się nie zmienia i jest tej samej (zbyt małej grubości) dlatego następuje rezonans.
Dwusuw na maksymalnych obrotach zdecydowanie korzysta z rezonansu wlot - cylinder - wylot, więc to (=regulacja gaźnika u profesjonalisty z talentem) może nie jest tylko "urban legend"
Witam, Moze jednak postaraj sie opisac ten dzwiek, Z twojego opisu wynika ze to lozyska wentylatora wydaja ten dzwiek, przeczysczenie ewentualnie tez nasmarowanie zaleznie od rodzaju lozyska powinno rozwazac problem. Wyzsza temperatura = wieksze zapotrzebowanie na chlodzenie a wiec wyzsze obroty wentylatora ktory wpada w jakis rezonans powyzej pewnej...
Bardzo mało tych kroków przy wolnych obrotach. Wygląda na lewe powietrze albo rzeczywiście już wyrobiona przepustnica i sterownik nie ma czym regulować - wpada w jakieś rezonanse.
Witam, co może być przyczyną rezonansu w kabinie, nie ma objawów ze skrzyni, nie ma raczej nic związanego ze sprzęgłem, ewentualnie z kołem dwumasowym też nie sądzę, bo nie ma nic konkretnego, tylko dziwny rezonans w kabinie od pracy silnika, takie buczenie. Czy to może być wina poduszek silnika. Auto ma 15 lat i 145 tys. na liczniku. Dodatkowo, ale...
To zależy od wielu czynników. Czas spalania ładunku zależy od składu mieszanki i ciśnienia w cylindrze. W silnikach dwusuwowych z rezonansem zwykle wprowadza się opóźnianie zapłonu na najwyższych obrotach, a wyprzedzanie przed rezonansem. W silnikach strato stosuje się zapłony ze zmiennym kątem, zwiększającym kąt wyprzedzenia na wysokich obrotach (znacznie...
Witam, Mam problem z drganiami karoserii mojego POLO 1998r. 1.4 benzyna silnik APQ. Zaczęło się od tego, że pojawiło się głośne buczenie w okolicach 3tyś obrotów oraz drgania karoserii na biegu jałowym. Wymieniłem: - świecie i przewody, - wszystkie filtry, - złącze elastyczne. Po wymianie tego ostatniego buczenie przy 3 tysiącach obrotów zniknęło. Pozostało...
Witam. Od czasu kupna auta zauważyłem, że chodzi ono nierówno. Silnik wpada w rezonans i dostaje wibracji, drgań. Tzn. Obroty na obrotomierzu nie falują, ale już z danych odczytanych na ELM, da się wyczytać, że się wachają od 770 do ok 800. Odrazu po odpaleniu na zimnym chodzi równo. Problem zaczyna się po przejściu tzw. Ssania. Jeżeli jest zagrzany...
Tak mi się przypomina: regulowałem napięcie zasilania wentylatora autotransformatorem i przy obniżonym napięciu prąd zawsze był mniejszy (sprawdziłem w dużym zakresie). Ale wentylator był świeżo po naoliwieniu łożysk i dominował opór powietrza - rosnący co najmniej proporcjonalnie do obrotów. Przy oporze niezależnym od obrotów prąd przy obniżonym napięciu...
Witam. Posiadam kartę graficzną rx 5600xt, konkretnie ASUS Radeon RX 5600 XT DUAL EVO . Wentylatory w tej karcie wpadają w taki jakby rezonans w pewnym zakresie obrotów, tj. od 46-69% mniej więcej. Ale powyżej i poniżej tego zakresu pracują normalnie. Zrobiłem undervolting, więc i wentylatory można było przykręcić poniżej tego zakresu, czyli do maksymalnie...
w tym silniku(i nie tylko) jest zastosowany przestawny kolektor dolotowy.On zmienia przeplyw powietrza do cylindrow w zaleznosci od obrotow silnika i wlasnie ta 9 i ta 2 tym steruje(pneumatycznie),a daje to tyle ze przy malej predkosci obrotowej jest dluga droga przeplywu powietrza i wytwarza sie rezonans i jest wtedy dobre napelnianie cylindrow i duzy...
Więc pewnie nie silnik tylko rezonans od...................
Zgadza sie blaszki mocujące i rezonans minimalny z obrotów talerzy i ruchów głowic to sprawia, plusem tłumienia jest to że dyski są na dole blisko łączeń usztywniających. kołka jakbyś miał gumowe też jeszcze zmniejszy ewentualnie zmienić takie stopki. No chyba jednostka stoi na miękkim podłożu np. dywanie. to już wtedy niweluje.
po ustawieniu na panelu predkosci MID, LOW, AUTO z wiatrakow dochodzi lekkie aczkolwiek denerwujace buczenie. Spowodowane jest to prawdopodobnie tym ze sterowanie odbywa sie impulsowo. Czy jest jakis sposob na usuneicie tego buczenia ? Bo w rezultacie nie kozystam z tego sterowania poniewaz albo jest mega szum z wiatrakow, albo buczenie. Czy czasem...
Witam, Mój GP to 1,4/ 8 zaworów/ 2007 r.manual. Odkupiłem go z przebiegiem 60 K, teraz ma 90 K. Zaczęły się problemy z silnikiem. Osłabł, wpada w rezonans przy obrotach 2300-2400 obr/min., więcej spala, przytyka przy ruszaniu. Zmieniłem świece i przewody.Nadal nic nie pomogło. Pojechałem na sprawdzenie komputerem. Okazuje się, że wszystko jest OK. Elektronik,...
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
pralka podczas pracy na najwyższych obrotach zaczyna walić strasznie Śruby przeciwwag nie odkręciły się? grzałka jest osadzona dobrze? nie wpada przypadkiem w rezonans?
Obroty, a częstotliwość- w tych agregatach ma to to duże znaczenie . Kto ich nie zna, niech za dużo nie pisze. Napisałem wcześniej> regulator odśrodkowy obrotów- on za pośrednictwem krzywek i dzwigni reguluje ustawienie przepustnicy gaznika. Wskazniki częstotliwości pokazują czasami dziwne wskazania- drgania samego silnika powodują rezonans tego wskaznika.
Internet mu nie naprawi samochodu! A autor wyraźnie piszę że na luzie jak się toczy, to co ma do tego rezonans układu wydechowego przy schodzeniu z obrotów.
Czasami się zdarza że ludzie nie mający pojęcia nieprawidłowo złożą wariator, przez co przekładnia pracuje cały czas na "najwyższym biegu" więc skuter rozpędza się od bardzo niskich obrotów. Może być pasek o niewłaściwym rozmiarze. Generalnie cały zespół przekładni CVT do sprawdzenia. Jeśli to 3T ze sportowym wydechem to przekładnia musi być precyzyjnie...
Witam. Silniki krokowe " nie lubią " pracować bez obciążenia. Pomijając kwestię rezonansu - który występuje przy pewnych obrotach. Silnik po prostu " utyka " . Jak już Kol. napisał - wzmacniacz na LPT musi być do sterowania transoptorem. Pozdrawiam.
Nie chodzi o ślizganie, tylko niewyważenie. Ot, w takim 400CDI (v8) to tylko kwestia czasu, kiedy regeneracja będzie konieczna - rezonans albo wręcz walenie w dolnym zakresie obrotów, proporcjonalnie do obciążenia silnika.
Jakaś siła odśrodkowa i drgania raczej wystąpią. To trzeba policzyć albo się z tym liczyć. Aby policzyć trzeba znać wyważanie. Prościej jest zastosować regulację obrotów i ocenić jak rosną drgania. z drganiami. Kiedyś budowałem maszynę wysokoobrotową i poległam na napędzie. Zastosowałem paski gumowe ale one przy pewnej prędkości wpadały w rezonans i...
w kabinie występują mocne wibracje i buczenie w tym przedziale obrotów Być może w tym przedziale obrotów wpada w rezonans wynikający z konstrukcjii pozostałych podzespołów ciągnika, czyli kabiny, całego "oblachowania" itp. elementów...
Stukot zaczyna się po przekroczeniu pewnych obrotów - gdzieś bęben wpada w rezonans i zaczyna narastająco uciążliwie stukać. Do czasu osiągnięcia tych obrotów pralka chodzi jak nowa. Krzyżak raczej nie był skorodowany - pralka ma zaledwie kilka lat. Wałek na którym osadzane były nowe łożyska po wyczyszczeniu wyglądał jak nowy. (at)kecajk49 za bardzo...
A więc tak, byłem u mechanika. Poduszki silnika wymienione wszystkie, EGR i przepustnica wyczyszczone, przepustnica była mega zabrudzona, ale wyczyszczenie nie rozwiązało problemu. Wtryski sprawdzone, wszystko gra jak należy, zero objawów i komputerowo są w porządku. Auto dalej przy 1600-2000 obrotów wpada w lekki rezonans i trzęsie przy zgaszaniu....
Witam mam problem jak w temacie na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika podczas puszczania pedału hamulca silnik wpada w rezonans jakby dostawał lewe powietrze? Obroty minimalnie sie podnoszą poczym odpadaja.
trochę mogę powiedzieć ale oczywiście na czysty silnik bez żadnych hartkorowych przeróbek kanał wydechowy do góry o ok 1.5mm po mylimetrze puczące do góry oczywiście i żeby symetrycznie pukał tłok.co do tłoka to podciąć go 2mm od dołu od strony ssania.co do wału korbowego to dziury w przeciwwagach wypełnić korkiem po winie i je zakleić dobrym klejem.stoczyć...
Jak chcesz podnieść moc - to zrób spawaka. Musisz znać tylko czas otwarcia okna wydechowego (OWK) i w jakim zakresie obrotów chcesz mieć rezonans. Są ludzie którzy potrafią uspawać wydech niemal taki jak powstają we fabrykach.
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt...
Zjawisko [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Obr%C3... synchronicznego, dość rozpowszechnione. Tak samo zachowują się oba [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Mars#K... Marsa, 5 największych księżyców Jowisza, 7 największych księżyców Saturna... Ciekawie też zachowuje się Merkury, którego okres obrotu jest w rezonansie...
Drgania tej kosiarki są spowodowane wpadaniem w rezonans mechaniczny. Żeby je wyeliminować musiałby kolega przesunąć częstotliwość tego rezonansu poz zakres o obrotów użytecznych silnika. Można w górę, można w dół. Przesunięcie częstotliwości w górę wiąże się ze zmniejszeniem ciężaru elementów wpadających w rezonans. Przesunięcie częstotliwości w dół...
Natomiast jeżeli serwisant podczas uruchamiania zerowego ustawiał z analizatorem kocioł, a P04 miało wartość 1500, nie możesz zmienić na wartość niższą ! To znaczy możesz, nic się nie stanie, ale wówczas potrzebny by był do tego celu analizator i konieczność powtórnych regulacji. Nie jest to prawdą, moc minimalną kalibruje się przy ustawieniach P04...
Dzięki za odpowiedzi. Popuściłem trzy śruby za katalizatorem i auto "śmiga" jak należy, tylko przy wysokich obrotach uszczelka wpada w rezonans i wydaje strasznie przeraźliwy dźwięk. W przyszłym tygodniu DPF do regeneracji.
W samochodach osobowych tak ale w moim przypadku ciągnik rolniczy nie ma. Po za tym znalazłem jeden filmik na którym tempomat ten steruje obrotami silnika i również wpada w rezonans. Jest to związane z większą bezwładnością kół pojazdu niż samego wału silnika.
Xary co prawda nie mam ale wyglada to na jakies zwarcie lub brak kontaktu ktore sie robi od czasu do czasu w miejscu wspolnym dla tych wszystkich urzadzen. Moze to byc wewnatrz zespolu przelacznikow swiatel i kierunkowskazow przy kierownicy lub na zlaczce kabli do tego zespolu. Kable moga byc odizolowane lub przerwane i sie dotykac jak wpadaja w rezonans...
Sam wiatrak wentylatora napewno nie jest dokładnie wyważony i w pewnym przedziale obrotów może wpadać w rezonans i wibrować. Może zrób żeby buczał i sprawdź ręką czy wibruje?
Wszystkie dzwonia. Jezeli sie jedzie z predkoscia zblizona do 70 - 80. Moj tez dzwonil. A co do duszenia przy max obrotach to sprawdz kondensator. A dzowni prawdopodobnie lancuch. Moze wpadac w jakis rezonans albo cos. Pozdrawiam,
Psuje się i na wysokich obrotach przerywa i szarpie motocykl już wymieniłem trzy u kolegi to samo się dzieje jest prawdopodobnie od drgań , rezonansu Dodano po 8 Psuje się i na wysokich obrotach przerywa i szarpie motocykl już wymieniłem trzy u kolegi to samo się dzieje jest prawdopodobnie od drgań , rezonansu
na postoju nic nie stuka nic nie puka, kabina wpada w jakiś rezonans tylko w tym przedziale obrotów, nie ma znaczenia czy ruszam czy stoję, wydaje mi się że jednak poduszki ale czy można określić ich stan bez wymontowania? dodam jeszcze, że zdarzają się przejazdy, w których nic nie hałasuje ale bardzo rzadko.
Mam takie samo wrzeciono, i przy ok 3/4 obrotów cala maszyna w rezonans wpadała. Zdemontowałem wentylator i jest o niebo lepiej, teraz będę jeszcze myślał nad sprawnym chłodzeniem powietrzem. Mógłby kolega opisać jakie są trudności w rozkładaniu, składaniu wrzeciona? Na co uważać? Myślę nad dorobieniem kilku małych otworów i zrobieniu przedmuchu przez...
Nagraj, bo niby jak mamy to ocenić. Coś np. tłumik, osłona może wpadać w rezonans. Na postoju przy utrzymywaniu takich obrotów silnika nie występuje?
Możliwe ze tacy mechanicy . Dodano po 2 Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyna tego "zgrzytania" jest to metaliczny dźwięk pojawia się tylko pod obciążeniem na biegu jałowym jest cisza a po przekroczeniu określonych obrotów ok 2 tys. Wszystko ustaje tak jakby coś wpadało w rezonans.
Tak, ale w ciężarówkach masz mniejszy zakres obrotów. Tam 1500 można nazwać średnimi obrotami, natomiast w osobowym dieslu 1500 to dolny zakres. Zresztą jaki sens ekonomiczny ma taka jazda - buda się trzęsie i wpada w rezonans, przyspieszenia zero, spalanie większe.
A u ciebie te skoki paska były w całym zakresie obrotów, czy wpadał w rezonans tylko w jednej chwili? Spróbuje jeszcze "pomóc" sprężynie i zobacze co się stanie z wibracjami. Gdyby straciła na dynamice to wydaje mi się że wraz ze wzrostem obr. wibracje paska powinny być większe. A tutaj jest wręcz przeciwnie.
Termik. Działa zabezpieczenie termiczne. A co do założyciela głównego postu to musisz jednak rozkręcić tą farelkę i sprawdź czy główne zamocowanie stojanu do obudowy nie jest poluzowane. Może też być zdeformowane śmigło wentylatora ( plastyk poddaje się pod działaniem temperatury ) , które przy obrotach wpada w rezonans skutecznie przenosząc to na całą...
Jednak zawieszenie silnika i tłumików do ponownego obejrzenia, drgania i rezonans są także na postoju? Zwiększają/zmniejszają się podczas przyspieszania/zwalniania? Tak, podczas postoju jest rezonans. Przyspieszam (ewentualnie zwiększam obroty) jest ciszej. Drgań nie czuć.. Sprawdzę kwestię, jednak rezonans na postoju nie tłumaczy (raczej) drgań, prawda?...
Seat Cordoba wersja SX coupe, silnik 1.6 AFT 101KM. Problem polega na metalicznym odgłosie spod maski, słyszalnym w kabinie i na zewnątrz. Początkowo było tak, że pogłos pojawiał się przy mocniejszym przyciśnięciu gazu, gdy silnik opadał z obrotów słychać było metalczne charakterystyczne rzęrzenie.. W chwili obecnej poniżej 2100 obrotów nie da się jechać,...
Widzę kilka problemów: - Ten silnik nie posiada automatycznej przepustnicy dostosowującej się do obciążenia silnika jak większość silników 4T do takich zastosowań. - Silniki 2T nie bardzo lubią być utrzymywane długi czas na stałych obrotach - rezonans i ryzyko zatarcia. - Chcąc dodatkowo schłodzić silnik pasowało by zwiększyć dawkę paliwa na iglicy...
Trymer ma dawać dostrojenie (maks. mocy) w dwóch punktach (nie mniej nie więcej) osi obrotu, to wtedy jest on w rezonansie. Jak tak nie jest, to tam jest usterka.
Chyba nigdzie nie znajdziesz bo cewki zapłonowe nie są produkowanejako obwody rezonansowe - mają inne zastosowanie jak sama nazwa wskazuje, a silnik samochodowy ma różne obroty i w związku z tym cewka musi prawidłowo pracować przy różnych obrotach, a w związku z tym z różną "częstotliwością"
Reguluje L1 i L2 i bingo! S-metr zaczął działać tak jak powinien. Ciekawy przypadek, który jest niebywałą rzadkością - wzbudzenie wzmacniacza antenowego Q2. Przyczyną były niezestrojone obwody wejściowe. I tu się mylisz, ponieważ stało się wręcz przeciwnie. Przyczyną takiego wzbudzenia jest ekstremalnie zawyżona czułość wskutek strojenia L1-L5 idealnie...
Felgi mam ok na poprzednich oponach było ok opony wymienione w połowie sezonu tamtego i było wszystko oki na zimówkach też to się działo wiec opony odpadają. Nie mają na to wpływu obroty im niższy bieg i wyższe obroty przy tej prędkości to rezonans jest mniej odczuwalny i analogicznie w dół, przepustnica czyszczona nie była ale czy ona ma wpływ aż taki?...
Czy silnik robi się w tym momencie słabszy, czy tylko hałasuje? Tylko na piątym biegu? Ja mam Polo SDI i w okolicach 2500 obrotów, na każdym biegu sobie "warczy", po prostu układ wydechowy wpada w rezonans i robi się głośniejszy. Gdy wejdzie na wyższe obroty jest już normalnie.
tzn. czy sprawdzi się lepiej niz box xD ,bo teraz strasznie gorąco i jak boxik wchodzi na max. obroty i na dodatek wejdzie w rezonans ,to głowa bolixD
Te żarówki nie świeciłyby się skoro mówisz, że na wyjściu jest max 4A, więc ich trwałość zależy jedynie od uszkodzeń mechanicznych. Zresztą zamiast żarówek można dać coś innego. Kwestia stabilizacji prądu zmiennego rozwiązuje się samoczynnie. Po prostu prądnica będzie prawie zwarta. To samo dzieje się przy podłączonym akumulatorze bo różnica miedzy...
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Witam, mam pewien problem otóż dysk pracuje (tak mi się wydaje) sprawnie lecz jest zamontowany w koszyku i wsadzony w obudowie (na śrubach). Lecz nie wiem jak on pracuje, że swoimi obrotami? Daje taki rezonans po obudowie, że jest to dość mocno słyszane. Nie jest to jednolitne tylko stopniowe jak sinusoida. Co teraz zrobić z tym dyskiem bo jak go wyjme...
dzidziuś opowiada bajki.wystarczy lekki luz na łożysku i wirnik nie osiągnie obrotów a spod szczotek będzie tak ziać ogniem ,jak z odrzutowca ponieważ wirnik wpada w rezonans ,drżenie .Natomiast bawienie się w mierzenie oporności wirnika ,to strata czasu.Najlepszą właśnie metodą jest sprawdzenie metodą elektromagnetyczną (nie znam lepszej) Uzwojenie...
Proszę o radę co można z tym faktem zrobić i jeżeli to nie problem, wskazać mi właściwy regulator. Tego typu regulatory już tak mają. Tyrystorowym sterowaniem nie da się zejść do zera z obrotami - z powodu regulowania ogólno-pojętą "mocą" zasilającą" - na niskich nastawach obrotów, napięcie jest niskie, i moment obrotowy silnika też bardzo niski -...
Czy normalne jest buczenie tłumika podczas hamowania silnikiem, miałem tak z orginalnym tłumikiem koncowym i teraz z zamiennikiem. Przy pewnych obrotach leciutko też wchodzi w rezonans, czy to normalne zjawisko. seat ibiza 1,4 60km 2000r
Ale tam jest PAL Magneton, i rada Viper555 jest całkowicie słuszna-owalizacja pierścienia powoduje to, że przy pewnej prędkosci obrotowej szczotka odskakuje, mało tego-wpada w jakiś dziwny rezonans.
Uklad musi byc tak zaprojektowany, by zapewnic rezonans obwodu LC dla czestotliwości pracy czyli 50Hz wynikajacej z ilosci biegunów maszyny i ,,poślizgu asynchronicznego" . Na ,,oko" zastosowane kondensatory, więc efekt jaki widać. Nie znam indukcyjności uzwojen tego silnika, ale już wlasnie na ,,oko" widać, że bedą tam potrzebne pojemnosci ok. 14 -16...
Przy tych obrotach wystarczy mikro-luz wałka wirnika na łożysku lub nie dostateczne smarowanie łożyska i wpadnie on w rezonans co objawia się właśnie piszczeniem.
To, że na zimnym mniej dzwoni to zapewne przez olej bo jest gęstszy. Coś jakby w rezonans wpadało jak hałas zależy od obrotów. Warto sprawdzić różne elementy być może się coś odkręciło i to nie koniecznie wewnątrz silnika tylko może coś na zewnątrz i dzwoni a po nagrzaniu silnika dostaje większego luzu (rozszerzalność cieplna).
Witam. Z tego co słychać, to raczej na jakiejś rolce (łożysku). U mnie jak tak robiło i nie wymieniłem to stopiło rolkę napinacza paska alternatora. Zostało tylko łożysko. Spróbuj kolego zdjąć pasek i poszukaj ciężko kręcącej się rolki. Może też alternator. Ewidentnie jakaś rolka. Odsłuchałem już kilka razy. Łożysko wpada w rezonans według mnie. Ewentualnie...
Temat uznaję za zakończony. Dziękuję za pomoc koledze Hyni3k. Swoją drogą sprzedawanie takich układów jest trochę nie w porządku, ale to nie temat do dyskusji na tym forum. Jedyny problem jaki pozostal to brak regulacji prędkości obrotowej "od zera". Przy najwolniejszych obrotach silnik wpada w rezonans, być może jest to wina samego silnika, nie sprawdzałem...
Witam, http://pdf.elenota.pl/pdf/Sanyo/lb1910n.... Wystarczy zbudować generator i dostarczyć impulsy do drivera silnika albo wymienić kwarc na taki, który będzie miał niższą częstotliwość rezonansu (zwykle oryginał ma 4MHz).
Właśnie tu chodzi o uzyskanie tego rezonansu, dlatego tak wazne są obroty, bez nich ani rusz żeby wszystko zagrało Co do przegryania to pisaem o przypadku gdzie będzie włączona zbyt duża pojemność. Co do prądów mocy Biernej i czznnej to jak wiadomo są one pryeszniete fazowo tak ze nie nakłądają się na siebie.. Dodano po 1 Anakot Uwazam Cię za człowieka...
Witam mam pytanie odnośnie sterownika w bmw edc16c35 2.0 163hp chciałbym wyłaczyć podnoszenie obrotów na biegu jałowym po wcisnięciu sprzegła, a także gdy samochód toczy sie na luzie obroty sa podnoszone automatycznieco powoduje to dziwny rezonans na całej budzie ,poduszki zostały wymienione ,dwumasa, koło pasowe ale dalej problem pozostał,wtryski ok....
Zabezpieczenia usunąłem przed rozpoczęciem użytkowania z pralki także to na pewno nie jest przyczyna. Stukot dochodzi jakby gdzieś bardziej z przodu urządzenia podczas obrotów bębna ( jednak może to być rezonans na obudowę- ciężko stwierdzić). Jak już opisałem dźwięk ten potrafi ucichnąć na jakiś czas i znowu powraca. Zapewniam też,że nic nie wpadło...
Znowu temat o gdybaniu o dupie Maryny. Kształt charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu został już wyżej przedstawiony. W sportowych 2T kąt wyprzedzenia na niskich obrotach (poniżej rezonansu, czyli zazwyczaj 6000-7000 RPM dla 125 i 250 dwucylindrowych) jest maksymalnie duży lub ma charakterystykę narastającą (np. w Kawasaki KIPS). Przy wysokich obrotach...
do maluszka to ja proponuje zrobić z płyty wiurowej półkę ksztełtem przypominającą trapez (ja taką miałem ) rewelacyjnie gra w końcu niema to jak drewniana obudowa a może też być kształt trójkąta łatwiej zrobić a co do twojego problemu skoro mówisz że elektroniką już testowałeś to to coś z rezonansem albo inne cuda
rezonans wolnych obrotach rezonans rezonans szeregowy rezonans wzmacniacz
klawiatura labtec wariuje klawiatura sterowanie rolet zewnętrznych
mikrokomputer cobra1 lenovo password
Jak otworzyć skrzynkę na listy bez klucza? Pralka Bosch błąd E18 - jak rozwiązać problem z odpływem wody?