Mógłbyś opisać dokładniej sytuację. Najlepiej odpowiedz na pytania: 1. Czy silnik pracyje poprawnie na biegu jałowym? 2. Czy sprawdzałeś iskrę i w jaki sposób? 3. Czy bez obciążenia silnik wchodzi na obroty? 4. Czy robiłeś pomiary napięć i rezystancji cewek CDI?
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Fabrycznie powinieneś mieć połączenie na konektorach tulejkowych, widać pewnie się urwały i ktoś skręcił na kostkę instalacyjną. Na przewodzie czarno-czerwonym powinieneś wykrywać rezystancję cewki zasilającej CDI względem masy, ale przy wyłączonej stacyjce jeden ze styków zwiera przewód od cewki zasilającej do masy. Przewody żółty i biały są od uzwojeń...
Rozumiem że fabrycznie jest jedna cewka WN na dwa cylindry? Cewka WN od malucha nie powinna mieć wpływu na zapłon typu CDI, chyba że cewka ta jest uszkodzona. W pierwszej kolejności odłącz od modułu wszystkie przewody odpowiadające za gaszenie i zabezpieczenia. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Google podpowiada ten temat:
Tak się przyjęło. Widocznie większość układów zapłonowych jest bardzo do siebie podobna. Twój skuter może nie należeć do tej grupy, więc spokojnie. Dla mnie pomiar rezystancji cewki jest tylko orientacyjny i tylko dla porównania z tym co podaje serwisówka (jak jest). Ostatecznie decydują pomiary napięć szczytowych. Proste moduły są wręcz prostackie....
Pomierz rezystancje cewki ładującej i impulsowej sprawdź czy masz sprawną stacyjkę czy pin gaszenia nie jest zwarty do masy cały czas (pomiar na wypiętej kostce modułu) sprawdź masy. Opisy wyprowadzeń modułu oraz rezystancje są na forum użyj opcji szukaj.
Kiedyś miałem jakiegoś CPI z brakiem iskry. Niby wszystko było dobrze, ale jakby problem występował z cewką WN, jednak na nowej cewce też iskry nie było. Na mierniku wszystko było ok, jednak konektor od cewki WN przyłożony do masy nie iskrzył. W końcu okazało się że przewód na łączeniu z tym konektorem jakoś się utlenił w niewidoczny i trudno zmierzalny...
Sprawdź świece jak jest ok to sprawdź impulsator miernikiem do sprawdzania ciągłości obwodu. Jeśli nie masz wady serca :) to sprawdź czy na czarno czerwonym kablu z magneta jest napięcie tzn czy kopie :) jak masz miernik to lepszym rozwiązaniem będzie zmierzenie rezystancji tej cewki ~200-300 Ohm dokładnie nie pamiętam Dodano po 2 Zapytam jeszcze co...
napięcie wychodzące z cewki ładującej po odpięciu jej kabla od modułu ma wlasnie 1,6v Czym, jak, na jakim zakresie miernika, i między czym a czym to napięcie? Jaka rezystancja? Daj zdjęcie wtyczki kabla iskrownika tak aby było widać kolry kabli. Co to w ogóle za skuter?
Coś nie podobają mi się te napięcia, na kablu z niebieskim paskiem masz aż 70 V? Zmierz rezystancję cewki zasilającej CDI i impulsatora.
Rezystancja cewek jest w porządku .Podmień moduł i świece,powinno pomóc.
Ale wymyślasz. Za niedługo sie okaże iż pęłnia księżyca uszkodziła regulator. Nie ważne jak i co jest przyczyną. Trzeba przeprowadzić diagnozę do końca! Najpierw rezystancje cewek między każdą parą kabli. Potem każdy kabel do masy. Najniższy zakres omomierza. Napięcie alternatora sprawdza się na odpiętej(!) wtyczce z trzema żółtymi kablami. Najpierw...
Ale nagmatwaliście, skoro ma elektronika to ma cewke wyzwalającą na dole i nie ma przerywacza. Cewki butelkowe pasują tylko jeden typ i trzeba zmierzyć rezystancje pierwotnego uzwojenia żeby się przekonać czy jest faktycznie cewka do elektronika. Po drugie w tym silniku bezproblemowo pracuje cewka od skutera 139qmb i jest dużo żywotniejsza od podróbek...
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Odłącz przewód od gaszenia (czarno-biały). Sprawdź długość iskry na samym przewodzie WN. Musi mieć długość min. 7 mm. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI, powinna wynosić 760 - 840Ω. Statory Ducati Energia są w nich dość awaryjne, nowy oryginał kosztuje 360 zł.
Na białym nie powinno być napięcia, bo to jest połączenie masy zapłonu. Sprawdź czy masa silnika jest prawidłowo podpięta (masa rozrusznika) - od śruby mocującej rozrusznik do śruby mocującej regulator napięcia na boku ramy. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI na przewodzie zielonym, w czasie kiedy iskra jest mocna i w czasie kiedy iskra zaginie.
Moduł wykrywa niesprawną pompkę oleju. Sprawdź czy jest ona podłączona. Zmierz rezystancję cewki pompki - powinna wynosić kilka, kilkanaście omów.
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia ma większy odstęp i iskrę ma fioletowo-niebieską,...
Dziwne jest twoje podejście do tematu.(?) Masz braki w podstawach elektryki motoryzacyjnej i problemy z silnikiem, a wybiegasz daleko w przód z zapłonami i mapami do nich. Zrób tak aby silnik działał poprawnie w standardowej konfiguracji a potem jak się coś douczysz zabieraj sie za "wyższą elektronikę". Nie wiem po co zamawiałeś cewkę zapłonową??? Przecież...
Znasz się na cewkach? Tak znam się. :D Jednak nie znam parametrów każdej występującej na rynku cewki. sorki. Z reguły rezystancja uzwojenia pierwotnego (kabelek idący od modułu) do masy wynosi od 2Ω do ok 6Ω. Rezystancja uzwojenia wtórnego: wyprowadzenie kabla WN - masa, to z reguły kilka, kilkanaście tysięcy omów (kΩ). Najczęściej w...
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji. Na 100% ci pomogą.
Nie ma zwarć w oprawkach żarówek? Zmierzyłem tanimi multimetrem z marketu. Na zakresie 200 Ohm po zwarciu końcówek pomiarowych było 0,9 Ohm. Po podłączeniu ich do kostki przewodów zasilających żarówki, odpiętej od instalacji miernik pokazał 1,6 Ohm (światła mijania) . Tam są 2 żarówki 35W. rezystancja jednej to pewnie ok. 4 Ohm, więc 2 poł. równolegle...
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre podaje a więc przesuwałem się dalej zmierzyłem napięcia...
Kolego, ja dokonałem pomiaru napięcia na cewce[1] bez podpiętego modułu elektronicznego, tak samo pomiar jej rezystancji(65ohm). Jestem już pewien, że moduł jest sprawny(rezystancje wejść/wyjść zgadzają się z opisem w książce serwisowej) i realizuje wyłącznie dwie funkcje. Pierwsza to zatrzymanie silnika w przypadku wciśnięcia przycisku bądź wyciągnięcia...
Witam. Mam problem z skuterem nie mam iskry wiec postanowiłem przeprowadzić diagnostykę zapłonu. Ustaliłem że : napięcie dochodzi do modułu z cewki zasilającej przy kopnięciu 45-50 v cewka wysokiego napięcia jest sprawna rezystancja impulsatora 160 ohm Przy okazji chciałem zoczyć czy impulsator daje sygnały sprawdzałem to multimetrem na pozycji test...
Piaggio hexagon był produkowany też z silnikiem 4t, jest to wersja LX4. Żeby zmierzyć rezystancję to ustawiam volty/omy/ampery na mierniku? Mierzyłem rezystancję od razu przy impulsatorze, a to czy przy module czy tak to już chyba to samo. Piaggio stosowało wiele rozwiązań układu zapłonowego, oznaczenia modułu są te same, wcześniej skuter jeździł normalnie....
czujnik indukcyjny wstępnie sprawdzasz w ten sposób, że mierzysz jego rezystancję opór (ohm) jeśli masz multimetr podłącz go to niebieskiego przewodu w instalacji silnika a drugi przewód multimetra do masy silnika, powinno być coś koło 200 Ohm. tak samo z cewką zasilającą tylko opór powinien być coś koło 400 ohm. A póżniej możesz przełączyć miernik...
Na pierwszy rzut to podmienił bym moduł zaplonu , nawet od kolegi jak masz możliwość . Jak to nie przyniesie pozytywnych skutków sprawdź ciągłość przewodów oraz napięcia z cewek statora . Można też sprawdzić ich rezystancje . Cewka wyższego napięcia zasilającego moduł to około 300V . Impulsator do 50V . :| Dodano po 2 Ztego co widzę na oko to moduł...
Dostałem ów skuter marki chińczyk do naprawy i powoli tracę pomysły co może być z nim nie tak, ale zacznę od początku. Maszyna została podstawiona do mechanika na wymianę paska który się zerwał. Niestety, z jakiegoś powodu po jego wymianie przestał w ogóle odpalać. Wytłumaczenia czemu tak się stało nie znam. Po tym wydarzeniu skuter trafił do innego...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
No proszę, efekt mojej pracy skopiowany z BikePics. Przy skuterach wyposażonych w ten regulator napięcie akumulatora dochodzi do 16 - 17V. Co do Twojego problemu - obwiniałbym stator. Normalnie powinien bez problemu pociągnąć żarówki o łącznej mocy 50W, a stałe napięcie powinno być stabilizowane już od 3000 RPM. Podłączenie świateł pod akumulator przy...
Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. PS. ostatnio...
Poszukaj w sklepie z czesciami do chinskich skuterow cewke zaplonowa typu CDI i polacz ja przez rezystor 10 omow do dowolnego transformatora 12 V. Na wyjsciu cewki daj typowy powielacz od starego TVC i masz problem rozwiazany. A jak sprzedawca nie bedzie wiedzial, jaka to, zmierz jej rezystancje omomierzem po stronie pierwotnej. Jezeli wykaze kilka,...
Sprawdź cewkę zasilającą CDI. Pomiar rezystancji i napięcia.
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
kabel czarny nie ma przebicia. Rezystancja na niebieskim wynosi 140 omów a czerwonym i tutaj nie wiem czy dobrze przyłożyłem bo mi wyszło 4 omów
Witam. W skuterze piaggio liberty brak iskry. Wymontowałem cewke. Szukałem w internecie lecz nie potrafię nigdzie znaleźć jakie powinna mieć wartości oporu. Ktoś jest w stanie pomóc? Ma trzy piny i fajkę.
Sprawdzałem teraz napięcie na kablu który idzie do cewkiWN. Wynosi 1.2 na ustawieniu 200 ACV. Zmierzyłeś "pogodę"... Pomiar w tym miejscu to zupełna bzdura, ale miernik można uszkodzić. Może jeszcze doradzisz jak sprawdzić tym miernikiem cewkę WN? Zmierz rezystancje: Miedzy masą cewki (czy ją też podłączyłeś?) a: 1. Jej wejściem z wyjścia modułu. zakresz...
Jaka jest rezystancja impulsatora i cewki zasilającej moduł zapłonowy? Edit: Dopiero doczytałem ze to jakiś składak. Jeździł ten skuter czy to od nowości nakombinowane? Dlaczego stacyjka jest na 2 kable a wiązka ma 5? Jeżeli trafiłem na dobry schemat to bez odpowiedniej stacyjki lub zrobienia zworki w kostce nie odpali.
Ale na zdjęciu on ma 4 kable. Ten który podałeś. Głowy nie dam, ale strzelam że ten zielony (nadprogramowy) to będzie po prostu masa. Najwyraźniej w twoim iskrowniku masa jest przylutowana po prostu na obudowę iskrownika i już, a w nowym iskrowniku jest osobny kabel który musiałbyś pociągnąć na ramę motoru. Jeśli jest jak mówię, to wtedy te 2 cewki...
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Tam trzeba przełożyć większość przewodów i dołożyć ten jeden od impulsatora, robi to kolega według schematu. Miałem narysowany odręcznie układ kabli ale nie wiem czy go nie wyrzuciłem, poszukam go i jak znajdę to wkleję. A co do sprawdzania kabli to pisalm o odcinkach kabli od kostki do silnika i rezystancja cewki zasilającej to chyba fioletowy z paskiem...
Regulacja dotyczy tylko odległości impulsatora od koła magnesowego! Ta odległość z reguły powinna wynosić 0.3-0.4 mm i ma pewien wpływ (chć niewielki) na położenie punktu zapłonu. Ma natomiast spory wpływ na wielkość impulsu wyzwalającego iskrę! Ustaw jak pisałem i zrób próbę. Najważniejsze jest jednak to jak są połączone te "dodatkowe" kable. Narysuj...
Podejrzewam cewkę ładująca CDI. Zrób pomiary rezystancji i napięć na kablach wychodzących z silnika.
Trudno powiedzieć, ile tam jest dokładnie woltów, bo gdy styki przerywacza się odwierają ~GMP, to szpilka powstaje, taka z 40V, albo i więcej....Zastosuj dowolną cewkę zapłonową, tak jak mówiłem od chinskiego skutera, o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1-4 Ω. Na pewno będzie działało :idea: a kosztuje grosze :D
Kolega jack63 ma 100% racji, rezystancja cewki może być sztucznie wytworzona tzn średnica inna ilość zwojów inna niż oryginał a oporność taka sama. W tym przypadku ważne jest napięcie na cewkach zasilających CDI (pod obciążeniem). Tylko nie rozumiem konstruktora poco podwójna cewka do zasilana cdi? Może to sposób na ogranicznik obrotów , po osiągnięciu...
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Hmm no tak właśnie podejrzewałem,a wiesz moze jak można sprawdzić czy cewka jest dobra,jaką powinna mieć rezystancję? Dodano...
no wlasnie niewiem jak sprawdzic tą rezystancje cewek. czyli na wyłączonym skuterze powinno byc 12V czy jak bede krecił rozrusznikiem ?
Znalazłem schemat. Nie masz czujników halla, to są dwie cewki wyzwalające i podwójny moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V. Rezystancja uzwojenia cewki wysokiego napięcia również wskazuje na moduł CDI, zapłon tranzystorowy w tym przypadku nie zadziała
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
Witam. Mam proste pytanie, jaka powinna być w przybliżeniu rezystancja cewki zasilającej moduł zapłonowy w skuterku jak w temacie?
Skuter nie odpala, podejrzewam że elektryka, niby iskra pojawia się na świecy, ale jak próbuję sprawdzić napięcie dochodzące do cewki WN kontrolką nic nie pokazuje. Na innym module to samo. Zmierzyłem rezystancje impulsatora 130 ohm czyli w normie, rezystancja cewek zapłonowych 450 ohm gdzie serwisówka podaje max 250 ohm, czy to może być przyczyną że...
Czyli jak rozumiem ta część projektu jest już zamknięta. Czy może są jeszcze jakieś problemy? Tak zamknięta, problemów nie mam ale nie eksploatowałem przetwornicy dłużej niż godzinę więc nie wiem co by było dalej. Wprowadzałeś jeszcze jakieś zmiany w stosunku do ostatniego schematu zamieszczonego w tym wątku? W stosunku do schematu w wątku to w moim...
Ja bym obstawial gdzieś zwarcie do masy najprawdopodobniej na stacyjce jezeli masz stacyjke 4/5 pinowa rozłącz ją od reszty instalacji i zobacz czy wtedy będzie iskra powinna być ale motor nie odpali bo nie bedzie automatycznego ssania i jak masz wtrysku. Może rzeczywiście podałem trochę za mało danych. Silnik 2T z gaźnikiem i ssaniem automatycznym....
Witam. Swego czasu zakupiłem do skutera zapłon Polini Electronic Ignition. Ostatnio chciałem go podłączyć lecz problem polega na tym, że ktoś wcześniej przerobił fabryczne kostki na wsuwki, zostawił tylko jedną fabryczną, która łączy iskrownik i impulsator z modułem zapłonowym i mam problem z podłączeniem. Próbowałem łączyć kable kolorami, oglądałem...
Z wyglądu przypomina mi cewkomoduł firmy IDM, Różnica taka że masz wyprowadzone przewody, w cewkomodułach do skuterów są wystające konektory męskie. Na pewno masz tam przerywacz lub impulsator? Sprawdzałeś rezystancję cewki zasilającej na statorze?
Moduł wygląda jak wierna kopia modułu stosowanego w skuterach 50 cm³ 2T Yamahy do 2004 roku. Nie ma możliwości sprawdzenia modułu zwykłym miernikiem, częściowo jest to wykonalne ale wymaga to dogłębnej znajomości tematu. Sprawdź iskrę z odłączonym przewodem czarno-białym (gaszenie). Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje zjawisko zmniejszenia się napięcia na zaciskach...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
potrzebny mi czujnik który będzie dawał sygnał w momencie wycięcia, później jakiś moduł i cewkę myślę ze się dobierze. Czyli nie masz jeszcze modułu i cewki zapłonowej? W oryginale "czujnik" jest impulsatorem reluktancyjnym. Powinien zawierać w sobie obwód magnetyczny z magnesem trwałym. Stalowy pierścień stanowi dzięki swoim wycięciom rodzaj przełącznika...
Moc maksymalną jaką generują cewki. Które cewki lub który zespół połączonych fabrycznie cewek stanowiących jedną. Na schematach często zespół połączonych cewek rysowany jest jako jedna! Czytałem gdzieś że zapłon generuje około 88W ale pewien nie jestem. CO to znaczy zapłon generuje? Masz straszne zamieszanie w nazewnictwie! Trzeba to wyprostować, bo...
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Witam, Mam problem w postaci braku iskry. Skuter pewnego razu odpalił na chwilę, zgasł i od tamtej pory nie ma iskry. Świeca ma około miesiąca (BR8HS), wymieniłem przewód zapłonowy razem z cewką i moduł. Nowy moduł jest tuningowy z diodą LED, ponieważ nie mieli normalnych w sklepie. Rezystancja fajki,przewodu WN i uzwojenia wtórnego cewki na poziomie...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Nie zagłębiałem się w ten temat i nie wiem jak by tu zadziałały rozwiązania stosowane w turbinach...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Akumulator naładowany (12,4V) podłączyłem, skuter odpala przyciskiem. Podłączyłem czerwoną sondę do wyjścia z regulatora, a mase do + z aku, przy ustawionym zakresie 200mV miernik przy małych obrotach pokazuje wartość ok. 10,5, natomiast przy wolnych obrotach i włączonych kierunkowskazach wartość minimalnie ujemną, wnioskuje że ładowanie jest poprawne?...
Dzień dobry. Jako iż jestem "szczęśliwym" posiadaczem silniczka made in china 48cc, pragnę podzielić się z gronem zainteresowanych niezbyt miłą wiadomością. Mianowicie: po przejechaniu na nowym silniczku nie całych 100 km padł cewko-moduł , co zaowocowało przepaleniem końca uzwojenia cewki magneta tuż przy łączeniu z masą, uszkodzenie dało się naprawić...
Dobry wieczór, Postanowiłem skonstruować makietę do szkoły, którą sterowałby sterownik PLC. Niestety jestem dopiero początkującym użytkownikiem sterowników, a moja jedyna przygoda to było "zaprogramowanie" w języku drabinkowym jakiś prostych makiet. Przejdźmy do projektu. Z założenia projekt wydawał się niezbyt skomplikowany wymagał - 2 zbiorniki wodne...
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
Podłączam się do tematu, posiadam takie chińskie cudo w którym zanikła iskra. Układ zapłonowy w moim sprzęcie opiera się cewko - module ( sam nawet nie wiem jak to nazwać) znajdującej się pod wirującym kołem magnesowym. Wspomniana cewka posiada wyprowadzone dwa przewody jeden z nich do gaszenia masą drugi generujący napięcie poprowadzony do właściwej...
żelowy akumulator nie powinien być ładowany prądem większym niż 0,3C, zalecane 0,1C. Akumulator w pojeździe ładowany jest przy prawie stałym napięciu. Nie ma, bo być nie może, ograniczników prądu. Prąd ładowania jest zależny tylko od różnicy napięć i rezystancji wewnętrznej aku. Ograniczeniem jest moc prądnicy w danym punkcie jej pracy i ew. rezystancje...
Nie mogę otworzyć obrazka z wartościami rezystancji. Tam zapewne jest moduł zapłonowy podobny jak przy chińskich skuterach 4T GY6, podłącz taki na próbę i sprawdź czy będzie iskra. Na podłączonej cewce WN nie powinno występować napięcie dające się zmierzyć. Sprawdź rezystancję uzwojenia pierwotnego i ew. podstaw inną.
Dedukcję mczapski popieram w zakresie układu zapłonowego. Z resztą łatwo to sprawdzić mierząc rezystancje względem masy dla kabli zielonego i białego. Jak pojawi się 50 - 200 om na białym i 150 - 500 om na zielonym to jesteśmy "w domciu". Podejrzewam że kabel żółty w CDI nie jest do niczego podłączony, ale lepiej sprawdzić! Typowy gotowy regulator szeregowy...
Witam, postaram się opisać dokładnie mój problem. Ostatnio dostałem skuter Zipp Vapor 4T 50cm. Stał on w garażu prawie rok bo kiedyś nie odpalił i tak już go zostawili. Po otrzymaniu skutera wziąłem się za szukanie przyczyny. Stwierdziłem bark iskry co nie było żadnym zaskoczeniem. Wymieniłem cewkę, przewód WN, świecę, iskrownik, impulsator, regulator...
A możesz mi powiedzieć jak to wpłynie na działanie cewki i czy mogę użyć tam rezystora o jeszcze mniejszej rezystancji tj. 5Ohm 5W bo taki akurat mam ? I nie to, żebym był leniwy ale czy bateria kondensatorów przed układem, który zasilam z akumulatora od skutera, powinna poprawić iskrę ?
brak iskry definitywnie. Chociaż skuter już dosyć długo stoi to może z paliwem też będzie problem w sumie :/ To nie diesel :D wiec iskra jest podstawą...Sprawdź po pierwsze stacyjkę, czyli przewód gaszenia. Nie jestem pewien, ale impulsator tam jest typu hallotronowego ? czy indukcyjnego. Halotrony w tych temperaturach padają jak muchy; jeżeli indukcyjny...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...