no chłopaki wszystko oki, ale nie o ten czujnik mi chodzi!! Ten podaje sygnał do ECU, a ja potrzebuje informacji o czujniku z jednym kabelkiem, który daje wartość na wskaźnik w liczniku.
Wiem gdzie jest czujnik, nowy ze sklepu sam zamontowałem ale myślę, że jest jakaś regulacja (chyba każdy czujnik ma trochę inną rezystancję) i gdzie to szukać?
Zamiast czujnika wstaw potencjometr ustaw go tak aby wyświetlacz pokazywał faktyczną tęperature otoczenia zmierz rezystancję na potencjometrze. taka sama powinna być na czujniku.
Chyba masz rację, ale skoro już porozpinałem te czujniki to może jeszcze spróbuję zmierzyć rezystancję czujnika temperatury może to on jest winowajcą ? ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?
Błędu żadnego nie pokazuje, po podłączeniu testera diagnostycznego temperatura silnika jest normalna nagrzewa się do 100 i spada do 93, i się tak utrzymuje. Co do temperatury zewnętrznej to pokazuje normalnie. Skoro nie ma włącznika wentylatora, to wiem że są na pewno 2 czujniki temperatury, jeden jest w chłodnicy a drugi jest tak z boku przy silniku....
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie zaszkodzi pomiar rezystancji na zimno i na ciepło. Pozdrawiam
No dobra przy temperaturze na zewnątrz 4 stopnie rezystancja wynosiła około 2Kohm. Więc jest dobry czy uszkodzony? Temperatura nie chce mi dobić do 90 nawet przy dłuższej jeździe. Termostat wymieniony jakiś czas temu.
Nadmiar płynu nie był powodem tej usterki.Mógł wysiąść czujnik temperatury .Należy sprawdzić go omomierzem po uprzednim odłączeniu od niego przewodów.Pomiaru dokonuje się przy różnej temp.silnika.Jeżeli rezystancja nie zmienia się to jest on uszkodzony.
coś ten pomiar dziwnie wyszedł,bo rezystancja tego czujnika to 5 k w +25 st .cels.Wstaw zamiast niego opornik 4,7k i zobacz czy pokazuje coś koło 25 st.
Witam wszystkich. Samochód to Opel Corsa C 1.2 silnik. Instalacja: Sterownik BRC FLY SF Tomasetto Alaska AT-09 (ZREGENEROWANY). Wtryski: OMVL DREAM (niebieskie). Wiem, że to bardzo dziwny zestaw ale z takim czymś kupiłem to auto, zrobiłem już ponad 50 tysięcy kilometrów beż żadnych problemów, od jakiegoś czasu auto strasznie długo przełącza się na LPG....
Proszę o pomoc w naprawie mojego ekspresu, Delonghi Caffe Corso, ESAM 2600. Problem polega na tym, że po włączeniu ekspresu i wciśnięciu przycisku z jedną lub dwiema filiżankami ekspres nie robi nic dalej. Świeci się tylko dioda na wybranym przycisku i nic więcej, dzieje się tak, aż do automatycznego wyłączenia ekspresu. https://obrazki.elektroda.pl/9126946100_...
Witam! Rezystancja czujnika temperatury: - 20°C: około 15 kΩ 0°C: 5,6 kΩ 20°C: 2,45 kΩ 80°C : 0,32 kΩ Znajduje się pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem, wtyk 2 pin. Błąd wyświetli się gdy silnik pracuje 1 min a temperatura cieczy powyżej 135°C lub poniżej -35°C
Sprawdziłem obwód czujnika temperatury. Pomiar ciągłości oraz rezystancji przewodów prawidłowy. Pomiar rezystancji czujnika w normie. Po podłączeniu czujnika do obwodu i uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy. Temperatura i obroty prawidłowe. Samochód przejechał kilka kilometrów bez najmniejszych problemów. Rzecz wydaje się dziwna, czyżby problem...
Chciałem tylko nieśmiało wtrącić. Czy rezystancja czujnika temperatury jest właściwa dla temperatury silnika w danej chwili. Jeżeli będzie ona mieścić się w zakresie, ale odbiegać od faktycznej to system samodiagnozy nie wychwyci włędu. Silnik zimny może mieć wtedy za ubogą miesznkę.
Chodziło mi o to czy np przez zwarcie w czujniku temperatury mógł on np pobierać tyle prądu że nie starczyło np na czujnik położenia wału czy coś w tym rodzaju, czy raczej wskazuje to na uszkodzenie w sterowniku. Zapakuj mu potencjometr 1k i zobacz czy zgaśnie przy zmniejszaniu rezystancji-będziesz miał odpowiedź na pytanie Po podłączeniu tego niesprawnego...
Jakby padł ci czujnik to samochód nie odpali lub wejdzie w tryb awaryjny . Na początek czujnik temperatury silnika i sprawdzamy jego rezystancje lub sonda lambda przekłamuje. Następnie wtryski czy nie leją lub czy kabelek sterujący nie jest zwarty do masy i jeden wtrysk leje cały czas paliwo ten ostatni pomysł może być bardzo prawdopodobny ze względu...
Czujnik tylko oryginał, może być dobra używka. Najczęściej jest i tak sprawny, przyczyna leży w kablu i gniazdach. Oględziny tu nie pomogą, trzeba wymienić. Ważna jest bardzo rezystancja kabla z czujnikiem, niewielka odchyłka od prawidłowej wartości potrafi powodować błędy. Kabel potrafi mieć mikropęknięcia od temperatury co w połączeniu z wilgocią...
Myślę, że grubość świec nie ma większego znaczenia. Jeśli tylko nagrzewają się do wysokiej temperatury i są takiej samej mocy, to będą w stanie nagrzać komorę do podobnej temperatury. Jeśli po wykręceniu z bloku i sprawdzaniu osiągały jasnopomarańczowy kolor, to znaczy że są sprawne i nie szukałbym w nich przyczyny nieodpalania auta. Co innego sam sterownik...
Witam. Może i ja dołoże sowje trzy grosze. Istotnie jak wspomniał kolega wcześnej wydech. Może uszkodzeniu uległ katalizator i układ wydechowy jest niedrożny. Jak sprawdzić: zazwyczaj na wolnych obrotach jest ok. Czyli przystawiając rękę na końcu rury wydechowej czyć kompresję spalin. Na przygazówce jakiś 2,5 tyś obrotów trzymając wzrost kompresji jest...
Witam! otóż od jakiegoś czasu mam uciążliwy problem z moim samochodem, polega on na zbyt wysokich wolnych obrotach, obroty te utrzymują się na poziomie 1,5tys i nie chcą zejść, dziwna sytuacja występuje także przy wciśnięciu gazu ponieważ kiedy wkręcam silnik tak do 5tys (na luzie) to obroty kiedy spadają tak od 2 tys spadają bardzo powoli podczas normalnej...
Mam kłopot z samochodem Opel Corsa C Z18XE. Na wolnych obrotach samochód nie pracuje równo, a podczas rozpędzania czuć jakby dziurę w obrotach. Sprawdziłem: 1. Rozrząd - ustawiony prawidłowo 2. Kompresja - poprawna (po ok. 13 bar na każdym z cylindrów) 3. Pompa paliwa - sprawna, ciśnienie w porządku. 4. Błędy - P0170 - Lean exhaust 5. Skasowane wartości...
Witam. Ostatnio poczytałem trochę o tuningu silników wolnossących i znalazłem dość ciekawą rzecz. Chodzi o małe oszukanie komputera. Polega na zamontowaniu równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystora o oporze około 400Ohm. Dzięki temu komputer "widzi" słabiej (albo bardziej, nie pamiętam) rozgrzany silnik niż jest w rzeczywistości...
Sprawa druga. Złącze w wyświetlaczu Wyświetlacz standardowy Astra I, Corsa I Widok złącza w wyświetlaczu od strony przyłączania Styk Sygnał Kolor przewodu 1 +12V z akumulatora czerwony 2 NTC niebieski 3 masa zasilania brązowy 4 NTC niebieski z białym paskiem 5 +12V po stacyjce czarny 6 oświetlenie szary z zielonym paskiem 7 ? szary z czarnym paskiem...
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
Komunikat jak w tytule dostałem z programu ScanTool.Net 1.13. W drugim położeniu kluczyka OBD2 łączy się z komputerem, po przekręceniu do położenia trzeciego - start silnika - rozłącza interfejs elm i daje ten komunikat. Auto jest niesprawne - poniżej opisuję objawy. Silnik zgasł w trakcie jazdy: po 4 minutach od ruszenia, na benzynie, droga prosta...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
czujnik temperatura rezystancja rezystancja czujnik temperatura czujnik temperatura corsa
wylaczyc usluge pasek przewijania firefox delphi interfejs
Przepalanie bezpiecznika nr 16 w Volkswagen Touran Regulacja gaźnika w pile Faworyt RG 5300 18