Nie pamiętam dokłądnie ale myślę że chodzi o rezystancje pływaka w baku.
Znajomy ma zwykły gaz i bardzo sobie chwali- przełącza prawie natychmiast po odpaleniu i nie musi czekać na rozgrzanie silnika, aż automatyka raczy dać zezwolenie na podanie gazu. Prawie nie zużywa benzyny.
niema jak zdobywanie punktów do sciągania :) zablokowano możliwość wypowiadania
Na jakiej zasadzie działają czujniki płynu chłodzącego w samochodzie? Chodzi o to jakie wartości elektryczne mogą być na wyjściu czujnika? Czy oprócz przejście/przerwa (rezystancja) może być inna wartość na przykład pojemność lub napięcie?
Witam Chciałem zapytać jaka jest wartość rezystancji czujnika płynu chłodzącego w ciągniku renault 155.54 i czy wo gule jest to czujnik rezystancyj ny jeśli ktoś wie jakie on powinien mieć oznaczenie. Założony był 00658 f 56 100 Szukam też katalogu części jeśli jest do kupienie po angielsku w wersji elektronicznej. Zdjęcie czujnika poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/6714817300_...
w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy: 1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury 2. Zielony - 2 piny - system wtrysku Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.
Nie napięcie tylko rezystancja .Zwarcie przewodu do masy ma spowodować pełne wychylenie wskaźnika temperatury.Rezystancja czujnika maleje w miarę wzrostu temperatury silnika .Przy temperaturze silnika ~90°C rezystancja czujnika powinna wynosić około 250-300Ω.
Skoro chcesz zmierzyć czujnik to go zmierz. Odepnij i zmierz rezystancję. Co z tego że wiesz jakie jest napięcie, żeby sprawdzić czujnik musiałbyś zmierzyć jeszcze prąd płynący przez niego i obliczyć rezystancję z prawa ohma. Tak czy tak szybciej zmierzyć jest rezystancję miernikiem.
Na razie zmierzyłem rezystancję na zimnym silniku. Dla czujnika temperatury płynu chłodzącego 6.7kΩ, z charakterystyki czujnika wynika, że to temperatura kilku stopni celcjusza, więc niby poprawnie. Z ciekawości zmierzyłem też rezystancję czujnika temperatury powietrza i wynik wyniósł 13kΩ wg. charakterystyki odpowiada to temp. poniżej zera...
Witajcie W samochodzie ciężarowym nie działa wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Szukając przyczyny zbadałem rezystancję czujnika, który ma 2 piny i miernik nic nie pokazuje, tzn. nie ma żadnej reakcji tak jakbym nic nie badał. Czy to oznacza, że czujnik jest do wymiany? Pozdrawiam
EBS 3261 - 31 ;modulator oś napędowa strona prawa czujnik koła B , zwarcie; sprawdz rezystancję czujnika i okablowanie. EBS 3520- 31;OBD;prędkość odstępu granicznego, poziom ostrzeżenia,powtarzanie co sekundę.Usuwanie błędu: przy kodzie diagnozującym nie istnieje błąd systemu.ZBR 00111-10 ;poziom płynu chłodzącego - silnik, przerwa. Sprawdz przewody...
Przyczyną może być także czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sprawdź rezystancję przy zimnym silniku. Lub spróbuj odpalić samochód ze zdjętą kostką z tego czujnika. Oporność zimnego czujnika to 2 do 3 kilooma a gorącego 250 do 400 omów. Pozdro
Zacznij od podstaw, czyli jak źle odpala to czujnik ssania niebieski do sprawdzenia rezystancji, od wskazań temperatury w liczniku i pewnie i od kontrolki płynu chłodzącego jest czujnik czarny. Odpowiednie rezystancje znajdziesz tutaj na forum. Silnik Ci się nie przegrzewa czasem? whitewater "pełen wtrysk" czyli potocznie MPI- multi point injection.
Możesz podłączyć np. vaga i sprawdzić wskaźnik lub za symulować czujnik tem. (zaciski 1 i 3) 150 -225 Ohm to 100 st. C; 5000-6500 to 0 st. C. Wskaźnik powinien zadziałać. Analogicznie zmierz rezystancję na czujniku.
Jeżeli zwarł piny we wtyczce czujnika i pokazało temperaturę - ruszyła się wskazówka to masz zły czujnik, uszkodzony czujnik lub czujnik nie styka się z pinami we wtyczce. Jaka jest rezystancja czujnika po nagrzaniu się silnika? - ok 90 stopni.
No niestety, nie mam pod ręką drugiego Golfa, ale zrobiłem test wskaźnika. Do pinów 2-4 wtyczki podłączyłem PR-ek 1k i zmieniając mu oporność ustawiłem wskazówkę na poziomie 90ºC. Wartość rezystancji dla tego wskazania wyniosła ok.104Ω ( należy jeszcze wziąć poprawkę na błąd pomiaru związany z tolerancją samego PR i miernika ) ale do dokładności...
Właśnie chce uniknąć termistora. I podłączyć pod wskaźnik paliwa kontrolkę przy danym ustawieniu pływaka. A o to drugie z dwiema rezystancjami, jest to czujnik temp. płynu chłodzącego. Chodzi mi o schemat jak podłączyć 2 diody lub żarówki, żeby przy 10°C i oporności 5670 Ohm aż do 30°C i oporności 2238Ohm świeciła jedna żarówka lub dioda, a znowu przy...
sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego . Rezystancja przy temperaturze 20 stopni 200-300 omów i napiecie zasilania 5 Volt. Dodano po 56 sorry pomyłka 2000-3000 omów
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie zaszkodzi pomiar rezystancji na zimno i na ciepło. Pozdrawiam
Witam kolego. Ja mam golfa 1.8 ,i mój vag com pokazywł to samo 516. Wymieniłem silniczek krokowy i jest ok choć kupiłem uzywany. Podobno to czasem się zdarza że te silniczki się psują. Przed wymianą kilka razy rozbierałem,czyściłem styki i pomagało na trochę. wykonaj w programie diagnostycznym wysterowanie podzespołów wykonawczych-silniczek krokowy...
Jeżeli zdejmę wtyczke z czujnika temp. płynu chłodzącego to silnik inaczej sie zachowuje, jezeli zdejmuję wtyczke z drugiego czujnika silnik działa tak jak wczesniej. Jeśli chodzi o czujniki: 1. Ten od temperatury płynu chłodzącego ma istotny wpływ na skład mieszanki - odłączenie go powoduje wyraźne zakłócenie pracy silnika, co z grubsza świadczyłoby...
Taa, jasne, gaz też jest regulowany, karburator trze o dyferencjał i dlatego źle odpala, a najlepiej zmienić samochód. Zanim wymienisz czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdź to co napisał kolega janekvp, potem sprawdź rezystancję czujnika temp. Najlepiej byłoby go podpiąć i poobserwować dane rzeczywiste.
Po prawej stronie silnika (od strony skrzyni biegów) szukaj czujnika temp. płynu chłodzącego i jego wymień/sprawdź (rezystancja maleje ze wzrostem temperatury), ew. posprawdzaj wtyk i wiązkę elektryczną.
Auto wymaga krótkiej diagnostyki ale by się nie rozwodzić proponuję wymienić czujnik temepratury płynu chłodzącego (niebieski, dwupinowy) a także radzę wymienić termostat. Rezystancja tego czujnika wpływa na napięcie i sterownik ECM przekłada to na wysokość obrotów w okresie nagrzewania silnika które sa zaprogramowane i podwyższone obroty muszą występować...
No postoju dochodzi do czerwonego pola i załącza się wentylator dokładnie tak jak było to wcześniej tylko że wtedy załączał się jak na wskaźnikach było 100. W trakcie jazdy wskazówka tak od trochę powyżej 100 do 100 ale niżej nie schodzi ani na chwilę. W zasadzie wskaźnik na desce działa normalnie tylko jakby mu się temperatura "przestawiła" . Dodam...
może mi ktos napisac jak zasymulowac poziom płynu. czujnik wymieniony i wyglada ze ten pierscien sie zawiesił a nie mam ochoty wymieniac z tego powodu zbiornika :) Mam szary czujnik na 3 piny. jak mirzyłem ma jakas rezystancje na 2 brzegowych pinach. Czy ten czujnik jest tylko od poziomu płynu czy pełni funkcje podwójna np tem jeszcze ? To jest czujnik...
Sondę sprawdzasz miernikiem ustawionym na wartość 2 V wpinając się plusem w czarny przewód sondy i minusem do minusa akumulatora, napięcia powinny wahać się od 0,1-0,8 V Pomiar tylko na benzynie i na silniku rozgrzanym do temp min 60 stopni. Czujnik temperatury płynu chłodzącego można zmierzyć na rezystancje na ciepłym i zimnym silniku, podaj mi dokładnie...
Jeżeli układ chłodzenia pracuje poprawnie...czyli wentylator się włącza, termostat się otwiera do końca to może po prostu czujnik temperatury cieczy od zegara nie pracuje w odpowiedniej rezystancji? Powiedz mi jeszcze czy czujnik temperatury na chłodnicy masz dwu czy trzy pinowy?
Ja u siebie z Meganką miałem podobny problem. Wymiana termostatu i odpowietrzenie pomogło, a czujnik temperatury łatwo sprawdzić czy sprawny, sprawdzając rezystancje i porównać z tabelą wyników dla Renault
czujnik temp. z lupo znajduje sie na podszybiu patrząc na samochód z przodu jest po prawej stronie obok komputera w takim uchwycie zatrzaskowym. Zwarcie czujnika nie jest dobrym pomysłem bo komputer wykryje błąd zwarcia czujnika. Musiał byś zmierzyć jego rezystancje przy konkretnej temp i włożyć odpowiadający temu rezystor o ile czujnik ten jest czujnikiem...
Warto sprawdzić/wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Czujnik czterokońcówkowy ma w sobie w rzeczywistości dwa czujniki, jeden steruje komputerem silnika, a drugi wskazówką w liczniku. Podobny przypadek miałem w Octavii z silnikiem 2.0 AQY. Ciężko było uruchomić zimny silnik bo czujnik od silnika miał zbyt małą rezystancję. Komputer silnika...
P0116, czyli temperatura płynu chłodzącego poza zakresem Echhh.... Ręce opadają jak się czyta takie rzeczy. To sygnał czujnika cieczy poza zakresem - czyli albo zwarcie, albo przerwa w obwodzie. Rezystancja powyżej, bądź poniżej dopuszczalnej - bo to czujnik rezystancyjny jest.
Według moich pomiarów czujnik płynu chłodzącego ok80om a w spryskiwaczu ok 140om. wegług Ciebie on mierzy sobie rezystancje, ja myślałem ze te rezystory jako ograniczniki, ale coś w tym musi być gdyz dlaczego są rozne, tylko dlaczego w błędach nie zgłasza tej usterki. sprawdze mam mieć kilenta znów pod koniec tygodnia. A z klimą co może być.
To jest termistor PTC (positive temperature coefficjent), Stąd wzrost jego rezystancji. Z twgo co napisałeś wynika ze czujnik jest sprawny. Zatem przyczyn należy szukać na płytce.
Nie zwróciłem na to uwagi, wkrótce to sprawdzę ;) Skoro powinno być 10V to oczywiście w każdym przypadku różnica potencjałów pomiedzy TYM JEDNYM a pozostrałymi wyniesie ok. 5V ;) Pomiar rezystancji obu członów różni się o ok. 80 omów (wartość wyższa dla wskaźnika). Czy powinna być identyczna?
No tak, problem tylko w tym, że gaz mam dopiero od ok. 3 tygodnie, a objaw mam od początku jak kupiłem ten samochód, czyli od ok. 1.5 miesiąca. Więc trudno tu mówić o zbyt długiej jeździe na gazie, tym bardziej, że to sekwencja i zawsze startuje na benzynie, i to ze 3 kilometry sie robi zanim się przełączy. Ale bardzo chętnie bym te wtryskiwacze bezyny...
Skończyły mi sie juz pomysły co tam jest uszkodzone... Czujnik temp. płynu chłodzącego wymieniłem i żadnych zmian. Nowy też ma różnice w rezystancji pomiedzy czujnikami, choć nie tak dużą jak ma stary. Czy wspomaganie ukł. kierowniczego ma jakis wpływ na obroty jałowe ??? Jak skręce kierownicą do końca i przytrzymam to obroty jeszcze bardziej mi spadają...
Możliwe. A tak apropos może kolega szanowny mi podpowie jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego w Astrze H? Mamy pod ręką garstkę oporników? dekadę? potencjometr? Ew. miernik rezystancji , demontaż czujnika i garnek z wodą na kuchence, można też woltomierzem na pracującym silniku (bo rozumiem że mówimy o opcji bez szrotowych czy nowych...
W rzeczywistości rezystancja czujnika do zegarów jest o ok. 100omów większa niż do ECU (mierzona w temp ok 0st). Przy nagrzanym czujniku owa różnica jest zachowana. Skoro - jak twierdzisz - tam są dwa różne termistory to czujnik bezwzględnie nadaje do reklamacji... Notabene większość użytkowników zaleca "oryginalne". Ów jest raczej zamiennikiem (kosztował...
kolego carrot twój silnik to Zetec, a mój jest Duratec i stąd zapewne różnica. Ten u Ciebie z pewnością mierzy temperaturę silnika. Nie wiem czy jest jego odpowiednik w silniku Duratec. Jak już wcześniej pisałem w wykazie czujników z książki poradnika nie znalazłem czujnika temperatury silnika. Wobec powyższych faktów wynika, że u mnie jest jeden czujnik...
właśnie, właśnie ale w zbiorniku wyrównawczym nie mam czujnika płynu. Jeśli posiadacie schemat do VW Polo, Vento, Golfa lub Caddy, to ze złącza licznika (28pin) odchodzi z pinu2 przewód na U255 i stamtąd z C/8 na czujnik poziomu płynu chłodzącego, lub, jeśli nie ma czujnika (jak u mnie) to zworka z C/8 na C5, czyli do masy. I wszystko ok, tylko gdzie...
Tak, shg, masz rację, tam są kiloomy, więc chyba pozostaje mi jedynie zastosowanie WPG-2, ale ten ma charakterystykę odwrotną :-( Dlaczego zastosowany układ powinien być bierny, ponieważ szeregowo w tym samym obwodzie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego. http://obrazki.elektroda.net/76_12706597...
Jeżeli chodzi o wymianę szczęk to: 1.luzujesz koła i ustawiasz go na podstawkach 2.Gdy auto jest na podstawkach i ma zdjęte koła to zdejmujesz miseczkę bębna hamulcowego(przy użyciu np. przecinaka) 3.odkręcasz nakrętkę czopa piasty 4.Zdejmujesz bębny 5.Wyjmujesz szczęki ze sprężynkami i odpinasz linkę ręcznego 6.Montujesz wszystko w odwrotnej kolejności...
hurrrra!!! Dzisiaj dobrałem się do czujnika temperatury. Nie było to takie proste. Ktoś powiedział, że czujnik temperatury jest pod aparatem zapłonowym - nieprawda, jest w kolektorze ssącym obok czujnika wskazującego na tablicy temperaturę płynu chłodzącego (swoją drogą zastanawiam się gdzie jest czujnik włączający wentylator chłodnicy), ale znalazłem....
Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego jest umieszczony na górze silnika w głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrem pod gumowym kapturkiem przy świecach. Czujnik ten jest tylko częściowo wkręcony w głowicę i nie styka się bezpośrednio z płynem. Posiada rezystancje ok 50kR w 25st C. Wskazanie z niego nie zmienia się po odpięciu czujnika dopiero...
Po podłączeniu komputera i przeszukaniu wszystkich opcji nie udało mi się znaleźć opcji wymuszenia grzania świec. Pomiar rezystancji sterownika świec wykonałem w celu poszukiwania oczywistego zwarcia albo przerwy, bo jeśli dobrze zrozumiałem zagraniczne fora, to ten sterownik jest na tranzystorach, a nie na przekaźnikach. Spróbuję sprawdzić wiązkę pod...
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Czujnik czynny temperatury płynu chłodzącego jest nad pokrywą filtra oleju czyli ten, który wymieniłeś. Sygnał z czujnika jest przekazywany do DMCI ECU a ten za pośrednictwem V-CAN1 przesyła sygnał cyfrowy do DIP-a. Uważam, że to nie czujnik. Sygnał czujnika jest monitorowany pod względem wiarygodności sygnału, otwartego obwodu i zwarcia, ponadto zwarcia...
Witam. Mój samochód wyposażony jest w najprostszą I generację gazu. Chciałbym w jakiś najtańszy z możliwych sposobów dorobić sobie wskaźnik temperatury płynu chłodzącego lub reduktora (ale tu byłaby ingerencja w instalację gazową czego chciałbym uniknąć). Wskaźnik najprostszy z możliwych najlepiej za pomocą diody(?) która świeciłaby poniżej określonej...
To witam w klubie. Mam ten sam problem. Jak się wciśnie pedał gwałtownie silnik gaśnie, odcina wtrysk paliwa, zapala się ikonka - układ sterowania wtryskiem. Wyłączam stacyjkę na ok. 5 sek. włączam i silnik znów odpala (bez rozrusznika - na biegu). Na zimnym silniku przyspiesza normalnie. Jak tylko osiągnie 3 kreski na wyświetlaczu temp. płynu chłodzącego...
Kilka drobnych uwag ... 1. Żeby dokładnie sprawdzić działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego należy wykonać oscyloskopowy pomiar napięcia generowanego przez ten czujnik w fazie nagrzewania i koniecznie z wykorzystaniem opcji rysowania odpowiedniej krzywej . Pomiar rezystancji w określonych temperaturach jest obarczony dużym błędem , wynikającym...
Witam. Miałem taki sam problem z Astrą J5, też nic nie znalazłem w internecie, wszystkie pomysły i sugestie forumowiczów nic nie pomogły, a żaden z warsztatów samochodowych w mojej okolicy nie podjął się naprawy, natomiast znalazł się jeden warsztat dalej, jednak po opowieściach jego właściciela (ściemach) zacząłem sam drążyć temat. W oparciu o lekturę...
Rok temu miałem identyczne objawy w Roverze 25 z tym samym silnikiem (różni się tylko od montowanego w polonezie tym, że nie ma już kopułki a cewki są bezpośrednio na świecach - jedna na dwa cylindry, trochę inny silnik krokowy, czujnik MAP mieści się zaś w kolektorze, a nie w komputerze). Wymieniłem na nowy silnik krokowy, czujnik temperatury płynu...
Sprawdź czujnik temperatury. Jesli jest uszkodzony to jego opornosc bedzie duzo wieksza co spowoduje zgłupienie ECU ktore nie pozwoli na odpalenie przy blednym czytaniu z czujnika. Znajdź na necie jaką opornosc powinien miec taki czujnik i poprostu wypnij od niego wtyczke i zastąp rezystorem. Jesli odpali to bedziesz widziec zeby wymienic tylko czujnik...
Dzięki odepnę jutro licznik i sprawdze wtedy rezystancje do masy. Bo te 3.2kOhm-a jakieś podejrzane chyba że wchodzi do licznika i tam jakoś połaczone jest. Zrobie jeszcze ten test i porównam temperatury z g2 i g62 w ecu w momencie jak na zegrach wskoczy te maksymalne wskazanie. Jeśli będzie pokazywać w parametrach dobrze a na liczniku zle to zegary...
Cześć, Samochód jak w temacie ma dość wysokie obroty na jałowym biegu po uruchomieniu jak jest zimny. Dodam, że pojazd nie ma instalacji gazowej, tylko benzyna. Obroty sięgają 1500 rpm przy temperaturze otoczenia ok. 10C. Po przejechaniu niewielkiego dystansu (500-1000m) problem ustaje i obroty są ustabilizowane na ok. 750-850 rpm. Z silnika wg mnie...
Serdecznie dziękuję obu kolegom za pomoc . Wstawiłem nowy czujnik i samochód zapala w każdych warunkach od razu. Dla informacji podaję: rezystancja czujnika gdy silnik jest zimny to 2 khom, a po nagrzaniu silnika do 90 stopni celsjusza maleje do okoo 2 kohm. A tak dodatkowo , to kilku "fachowców" do których się zwróciło odmówiło lub proponowało wymianę...
Witam W motorowerze motor hispania z silnikiem AM6 mam czujnik temperatury płynu chłodzącego . Wygląda jak typowy czujnik samochodowy ,nie jestem pewien czy działa tak jak być powinno . Jak jest zimny nie ma przejścia pomiędzy stykami po włożeniu go do gorącej wody jest rezystancja która maleje gdy jest wyższa temperatura i przy gotującej sie wodzie...
Termistor wymieniłem na NTC 4,7k. Mogę potwierdzić, że czujnik jest na tym samym miejscu, jak było opisane w innych postach dotyczących lodówki KGV2604. Zauważyłem, że fachowiec od lodówki zmostkował w module czujnik parownika lodówki jak widać na zdjęciu poniżej. Oryginalny czujnik parownika lodówki był popsuty, mierzyłem nie ma żadnych wartości rezystancji....
Witam. Kontrola temp. płynu chłodzącego jest rzeczą istotną w samochodach. Niestety w moim został uszkodzony wskaźnik na desce rozdzielczej. W związku z tym wpadłem na pomysł żeby połączyć czujnik temp. który jest po prostu termistorem NTC z uC i wynik pokazywać na wyświetlaczu LED lub LCD. Kwestia zrobienia układu myślę że nie było by problemem. Problem...
Witam. Mam pytanie. Może ktoś mi doradzi. Padł mi wskaźnik temperatury w liczniku w aucie. Auto to Opel Meriva A 1.4. Komputer diagnostyczny temperaturę odczytuje, czyli sterownik widzi ją prawidłowo. Nie chce za bardzo wymieniać licznika, bo trochę z tym zabawy-trzeba zalogować nowy do auta, bo bez tego opel nie odpali. Myślałem o zamontowaniu zewnętrznego...
W Polo 9N w mojej rodzinie dzialo sie tak (tzn na zimnym plynie alarmy o poziomie plynu na cieplym brak) kiedy koncowki w zbiorniczku byly juz mocno zakamienione/skorodowane (niepotrzebne skreslic). Zbiorniczek z auta zdemontowalem, litr octu zagotowalem, cieplutkiego do zbiorniczka zaaplikowalem, poczekalem az wyzre co sie zlego nazbieralo I problem...
Zbyt niski udział cylindra 2. Ta usterka może wystąpić kiedy: temperatura płynu chłodzącego przekracza 62°C, tydzień specyfikacji ≤2009-24 temperatura płynu chłodzącego przekracza 27°C, tydzień specyfikacji ≥2009-25 czas od uruchomienia silnika > 60 sekund Za pomocą narzędzia diagnostycznego DAVIE wykonać automatyczny test pracy cylindrów...
Witam wszystkich. Samochód to Opel Corsa C 1.2 silnik. Instalacja: Sterownik BRC FLY SF Tomasetto Alaska AT-09 (ZREGENEROWANY). Wtryski: OMVL DREAM (niebieskie). Wiem, że to bardzo dziwny zestaw ale z takim czymś kupiłem to auto, zrobiłem już ponad 50 tysięcy kilometrów beż żadnych problemów, od jakiegoś czasu auto strasznie długo przełącza się na LPG....
Witam. Mam pytanie do posiadaczy ducato z silnikiem 2.8D 8140.63. Chodzi o wskazanie temperatury płynu chłodzącego na tablicy wskaźników. Odkąd kupiłem busa, to wskaźnik temperatury przy nagrzanym silniku wskazuje na 2 kropkę od dołu [niebieskie zegary z obrotomierzem]. Na początku myślałem, że to wina termostatu, że jeżdżę na niedogrzanym silniku,...
Masz pewność, czy pominięcie czujnika temperatury nie wpłynie negatywnie na samą pracę modułu? Raczej tak. Chodzi oto że mam chyba uszkodzony czujnik termiczny, i nie załącza mi się wentylator. Obwód sprawdzony, przekaźnik też. Jedyne co mi nie pasowało to właśnie rezystancja na czujniku. Przy zagotowanej wodzie miał 270 Omów, a powinien mieć około...
Ponieważ nikt nic nie mieszał w instalacji, mam cichą nadzieję, że to może jednak przewody ... wiązka jest zapakowana dość szczelnie, idą w niej kable od TPSa, silniczka krokowego, czujnika wałków rozrządu, wtryskiwaczy oraz obu cewek. Dodano po 3 Aktualizacja : Kostka, która łączy okablowanie kolektora (wtryski, czujnik MAP itp.) także ma napięcie...
Dzień dobry, Czujnik/wskaźnik biegu oczekuje na części, dokończenie malowania silnika i montaż, a w międzyczasie chciałbym przedstawić rozwiązanie czujnika temperatury płynu chłodzącego i poradzić się (jednak) w temacie czujnika/ wskaźnika poziomu paliwa. Przesłałem także wniosek o zmianę tytułu posta. W moto jest zamontowany termostat (termistor) z...
a ja myślę że ten skok to jednak spadek napięcia a miernik zwyczajnie przyświrował na próbę (w sensie jak będzie się zachowywał wskaźnik) możesz wstawić zamiast czujnika rezystor 200 Ohm pozatym nawet jeśli chwilowy skok o 2V to nie powinno uwalić czujnika - obwód jest prosty : stab nap. 10V , wskaźnik (50Ω), czujnik (rezystancję znasz), masa....
nie ma tu mowy o sprzęgle po prostu cisnę gaz ,,do dechy'' a samochód nie przyśpiesza ale to tylko na zimnym silniku na ciepłym jest ok a więc usterka typowo elektryczna w tym wtrysku komputer pobiera informację od takich urządzeń jak czujnik temperatury płynu chłodzącego, przepływomierz powietrza i czujnik temp. w tym przepływomierzu, a następnie wysyła...
Płyta sterująca webastem jest zalana żelem i znajduje się wewnątrz webasta. Kilka razy rozbierałem to urządzenie. Elektronikę zostaw w spokoju a jeżeli nie działa to wymień cały moduł. Z mojego doświadczenia mogę ci tylko doradzić żebyś sprawdził następujące elementy. W pierwszej kolejności sprawdź czy działa pompka obiegu płynu chłodzącego (znajduje...
...Czy możliwe jest aby po nocnym postoju w garażu (10 godzin, temp. otoczenia ok. 18°C) temperatura ta wynosiła jeszcze 50°C:?: Którego czujnika dotyczy ta temperatura: MAT czy IAT:?: (z tego co czytałem to MAT znajduje się na grodzi a IAT w przewodzie m-dzy filtrem a przepustnicą, czy tak? Czy się mylę?) Będę niezmiernie wdzięczny za odpowiedź. czujnik...
Za wskazania temperatury na wskaźniku w zegarach odpowiada czujnik G2 mierzący temperaturę płynu chłodzącego w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy silnika, czujnik ten umieszczony jest w jednej obudowie wraz z odrębnym czujnikiem G62, który podaje wartość temperatury płynu do sterownika silnika. Podpięcie do samochodu interfejsu diagnostycznego VAG-COM...
Witajcie. Posiadam Toledo 1L 2.0 2E 8v + LPG. Również mam problem z szarpaniem. Szarpie na zimnym i ciepłym, na Pb i LPG. Dolot szczelny, podciśnienia ok, przepływka czysta, ma poprawne wartości, nowe świece i przewody NGK, nowy aparat zapłonowy, nowy olej, filtr powietrza, oleju, filtry gazu, nowy czujnik temperatury powietrza przy kolektorze ssącym,...
Witam, odkopię temat. Czy kolega go rozwiązał? Posiadam Hyundai Tucson, 2.0 16V CVVT z 2005 roku, silnik G4GC Powracający błąd P0011: - wymieniony olej (robiłem też płukankę) na SHELL 5W30 - nowe świece i kable zapłonowe - nowy akumulator - wymieniony rozrząd (przed wymianą błąd też był) - wyczyszczony filtr OCV (ten w bloku silnika) - mierzyłem elektrozawór...
Witam. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Wyszczególnione części wymieniałem za poradą mechaników, ale jak widać co jeden to lepszy, więc już z wymianą czujnika temperatury chciałem zasięgnąć porady w większym gronie. Z wykształcenia jestem technikiem elektrykiem, z zainteresowania elektronikiem, więc w sumie elektryka samochodowa nie ma dla...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu i mam pytanie do czego zajrzeć w przypadku takich błędów. Błąd pojawił się przy wyprzedzaniu, przeciągnąłem auto z samego dołu do górnych obrotów w pełnym obciążeniu(gaz w podłogę), 4 bieg. Check engine zapalił się na wysokich obrotach, czuć było szarpnięcie silnikiem, zapalił się check i potem zaczął mrugać z...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Nie wiem jaki powinien być sygnał wyjściowy czerwonego czujnika na przewodzie z płynem chłodzącym... Od czego o właściwie jest, bo mam problemy z dużym spalaniem i nie wiem czy to nie jego przyczyna, bo nie podaje żadnej rezystancji. Proszę o pomoc. Dla jasności dodam że komputer nie znajduje błędów i dioda błyska 4x4- kod 4444.
Komunikat jak w tytule dostałem z programu ScanTool.Net 1.13. W drugim położeniu kluczyka OBD2 łączy się z komputerem, po przekręceniu do położenia trzeciego - start silnika - rozłącza interfejs elm i daje ten komunikat. Auto jest niesprawne - poniżej opisuję objawy. Silnik zgasł w trakcie jazdy: po 4 minutach od ruszenia, na benzynie, droga prosta...
Witam wszystkich Forumowiczów. Mam problem z chłodnią Carrier'a, a dokładniej z modelem Mistral 900 plus. W skrzynce ze stycznikiem sterującym silnikiem 3f jest naklejka: schemat podstawowy kod 7101558....., schemat siłowy kod 710569...01 . Natomiast płyta sterująca (z przekaźnikami) jest oznaczona naklejką: Carrier F047 code: 7100767 date 96/38 ind...
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
Tutaj mogą być dwie przyczyny takiego stanu: - zwiększona oporność linii łączącej, co w tej sytuacji będzie zaniżało faktyczną temperaturę, - zmiana charakterystyki samego czujnika, to odpowiedz byłaby po sprawdzeniu oporności nowego czujnika w gotującej się wodzie, czy jest zbliżona do 200Ω. Masz rację sprawdziłem ciągłość przewodów a nie sprawdziłem...
pewnie brakuje mu jakiś wartości, co z tym zrobić? może jakiś rezystor dodać? Jak może czujnikowi 'brakować jakieś wartości' ?? Jaki to jest czujnik - rezystancyjny czy pojemnościowy? Jeżeli rezystancyjny to weź miernik i zmierz rezystancję na pustym i pełnym wyrównawczym i zobaczysz zakres zmian razytancji. A dodając 'jakiś' rezystor oszukujesz elektronikę...
Dokładnie tak , po wpięciu miernika ma być rezystancja 90 stopni = 2630 om Ale u ciebie jest raczej problem z silnikiem uszczelka pod głowicą , może coś z termostatem Masz u siebie układ zamknięty temperaturka może być spokojnie powyżej setki i ma nic nie kipić ze zbiorniczka Wierz mi że termostat czy uszczelka pod glowica nie jednego w balona zrobiła...
Dane o temperaturze silnika są brane z czujnika umieszczonego obok temostatu od strony kolektora ssącego. Jest on połączony z z wyjściem nr. 13 i 16 centralki elektronicznej. Sygnał do wskaźnika jest brany pośrednio właśnie z tego czujnika. Wentylator załącza czujnik umieszczony na chłodnicy. Jest jeszcze czujnik zasysanego powietrza w korpusie przepustnicy....
Witam, jak w temacie astra g 1,6 szr temperatura płynu zaczyna się od 61st.C i podczas przegazówki skacze 88-100-103, oczywiście czytana testerem bo w liczniku jest prawidłowy odczyt. Rezystancja czujnika ok, przewody do ecu ok, ecu drugie i to samo. Drugi problem to obroty silnika, na liczniku 900, a czytane testerem 300 obr, dodając gazu zamiast rosnąc...
Witam, Otóż problem jest z samochodem peugeot partner 1.9D 2004 r. Auto na zimnym odpala normalnie ale po chwili gaśnie, aby w końcu zaczął normalnie pracować to trzeba go tak odpalić kilka razy lub dodać "gazu" przy odpalaniu i wtedy normalnie chodzi. Każde kolejne odpalenie jest "od tyku", samochód na ciepłym, lub po postoju do kilku godzin odpala...
Witam wszystkich. Moje auto to Ford Mondeo MK2, silnik 1.8 ZETEC 16V, 85kW, 1997r. Problemem jest u mnie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Pokazuje, że płyn ma zbyt niską temperaturę. Zlokalizowałem czujnik temperatury nad termostatem. Czujnik ma rezystancję 50kOhm - pomiar na zimnym silniku przy temperaturze zewnętrznej około +5*C. Czy ktoś z...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Witam! Mam problem z wolnymi obrotami. Jest to Fiat Uno 1.4 rocznik 1997 zasilany również LPG. Problem tkwi w tym, że obroty spadają do tak niskich ok 750-800 i strasznie trzęsie silnikiem i jak trzeba ruszyć z tych obrotów to wiadomo zanim wejdzie na obroty to troszke zchodzi także jest mulasty. Problem był na benzynie jak i na LPG. Jadąc silniczek...
wymiana czujnika płynu chłodzącego ciśnienie płynu chłodzącego poziom płynu chłodzącego
hotpoint zmywarka grzałka volvo silnika wykonać mostkowanie
adapter bluetooth adapter bluetooth
Piekarnik nie grzeje i nie świeci - możliwe przyczyny i rozwiązania Sterownik ACPI PNP0510 2 - zastosowanie i funkcje