chciał bym np jak jest 0 stopni zrobić np tem na potencjometrze zasymulowac np +10 jak bym miał to na potencjometrze to mógł bym sobie próbować ustawiac różne ustawienia rezystancji i napiecia ,ale nie znam rezystancji czujnika tem ecu i nie wiem jaki potencjometr można by podłożyć na próbe , wiem tylko że jak np było by -20 mrozu to ecu idzie 5v a...
Tak przepraszam mój błąd nie napisałem że ten czujnik zmieniłem na nowy i jest to samo. Znaczy nie pokazuje się temperatura I ten błąd. Sory obrazu założyłem ze ten nowy czujnik jest sprawny. Pomyślałem że następnym logicznym krokiem jest do sprawdzenia przejście na kablu i ewentualnie sterownik czy ecu nie wiem do właśnie gdzie idą kable po to chciałem...
A jest w vag blog do diagnozy czujnika temperatury płynu chłodzącego czy muszę wykonać pomiary rezystancji przy różnych temperaturach i porównać z nowym czujnikiem ? Mam błąd 1039 i sporadyczny błąd 537 . Objawy to podczas długiej jazdy w korku samochód zaczyna szarpać obroty skaczą czasami podczas zwykłej jazdy na trasie auto potrafi zgasnąć.
Nie napięcie tylko rezystancja .Zwarcie przewodu do masy ma spowodować pełne wychylenie wskaźnika temperatury.Rezystancja czujnika maleje w miarę wzrostu temperatury silnika .Przy temperaturze silnika ~90°C rezystancja czujnika powinna wynosić około 250-300Ω.
Na razie zmierzyłem rezystancję na zimnym silniku. Dla czujnika temperatury płynu chłodzącego 6.7kΩ, z charakterystyki czujnika wynika, że to temperatura kilku stopni celcjusza, więc niby poprawnie. Z ciekawości zmierzyłem też rezystancję czujnika temperatury powietrza i wynik wyniósł 13kΩ wg. charakterystyki odpowiada to temp. poniżej zera...
No niestety, nie mam pod ręką drugiego Golfa, ale zrobiłem test wskaźnika. Do pinów 2-4 wtyczki podłączyłem PR-ek 1k i zmieniając mu oporność ustawiłem wskazówkę na poziomie 90ºC. Wartość rezystancji dla tego wskazania wyniosła ok.104Ω ( należy jeszcze wziąć poprawkę na błąd pomiaru związany z tolerancją samego PR i miernika ) ale do dokładności...
Jeżeli zwarł piny we wtyczce czujnika i pokazało temperaturę - ruszyła się wskazówka to masz zły czujnik, uszkodzony czujnik lub czujnik nie styka się z pinami we wtyczce. Jaka jest rezystancja czujnika po nagrzaniu się silnika? - ok 90 stopni.
No postoju dochodzi do czerwonego pola i załącza się wentylator dokładnie tak jak było to wcześniej tylko że wtedy załączał się jak na wskaźnikach było 100. W trakcie jazdy wskazówka tak od trochę powyżej 100 do 100 ale niżej nie schodzi ani na chwilę. W zasadzie wskaźnik na desce działa normalnie tylko jakby mu się temperatura "przestawiła" . Dodam...
Dzień dobry!!! Mam mały problem, poszukuje wartości rezystancji przy zimnym silniku i nagrzanym dla czujników temperatury cieczy chłodzącej i czujnika mieszanki paliwa (tak sie chyba on nazywa i do tego słuzy) oba są niedaleko siebie. Jeżeli zdejmę wtyczke z czujnika temp. płynu chłodzącego to silnik inaczej sie zachowuje, jezeli zdejmuję wtyczke z...
P0116, czyli temperatura płynu chłodzącego poza zakresem Echhh.... Ręce opadają jak się czyta takie rzeczy. To sygnał czujnika cieczy poza zakresem - czyli albo zwarcie, albo przerwa w obwodzie. Rezystancja powyżej, bądź poniżej dopuszczalnej - bo to czujnik rezystancyjny jest.
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Witam wszystkich. Samochód to Opel Corsa C 1.2 silnik. Instalacja: Sterownik BRC FLY SF Tomasetto Alaska AT-09 (ZREGENEROWANY). Wtryski: OMVL DREAM (niebieskie). Wiem, że to bardzo dziwny zestaw ale z takim czymś kupiłem to auto, zrobiłem już ponad 50 tysięcy kilometrów beż żadnych problemów, od jakiegoś czasu auto strasznie długo przełącza się na LPG....
Auto wymaga krótkiej diagnostyki ale by się nie rozwodzić proponuję wymienić czujnik temepratury płynu chłodzącego (niebieski, dwupinowy) a także radzę wymienić termostat. Rezystancja tego czujnika wpływa na napięcie i sterownik ECM przekłada to na wysokość obrotów w okresie nagrzewania silnika które sa zaprogramowane i podwyższone obroty muszą występować...
W rzeczywistości rezystancja czujnika do zegarów jest o ok. 100omów większa niż do ECU (mierzona w temp ok 0st). Przy nagrzanym czujniku owa różnica jest zachowana. Skoro - jak twierdzisz - tam są dwa różne termistory to czujnik bezwzględnie nadaje do reklamacji... Notabene większość użytkowników zaleca "oryginalne". Ów jest raczej zamiennikiem (kosztował...
hurrrra!!! Dzisiaj dobrałem się do czujnika temperatury. Nie było to takie proste. Ktoś powiedział, że czujnik temperatury jest pod aparatem zapłonowym - nieprawda, jest w kolektorze ssącym obok czujnika wskazującego na tablicy temperaturę płynu chłodzącego (swoją drogą zastanawiam się gdzie jest czujnik włączający wentylator chłodnicy), ale znalazłem....
Na jakiej zasadzie działają czujniki płynu chłodzącego w samochodzie? Chodzi o to jakie wartości elektryczne mogą być na wyjściu czujnika? Czy oprócz przejście/przerwa (rezystancja) może być inna wartość na przykład pojemność lub napięcie?
niema jak zdobywanie punktów do sciągania :) zablokowano możliwość wypowiadania
w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy: 1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury 2. Zielony - 2 piny - system wtrysku Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.
Witam Chciałem zapytać jaka jest wartość rezystancji czujnika płynu chłodzącego w ciągniku renault 155.54 i czy wo gule jest to czujnik rezystancyj ny jeśli ktoś wie jakie on powinien mieć oznaczenie. Założony był 00658 f 56 100 Szukam też katalogu części jeśli jest do kupienie po angielsku w wersji elektronicznej. Zdjęcie czujnika poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/6714817300_...
EBS 3261 - 31 ;modulator oś napędowa strona prawa czujnik koła B , zwarcie; sprawdz rezystancję czujnika i okablowanie. EBS 3520- 31;OBD;prędkość odstępu granicznego, poziom ostrzeżenia,powtarzanie co sekundę.Usuwanie błędu: przy kodzie diagnozującym nie istnieje błąd systemu.ZBR 00111-10 ;poziom płynu chłodzącego - silnik, przerwa. Sprawdz przewody...
Witajcie W samochodzie ciężarowym nie działa wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Szukając przyczyny zbadałem rezystancję czujnika, który ma 2 piny i miernik nic nie pokazuje, tzn. nie ma żadnej reakcji tak jakbym nic nie badał. Czy to oznacza, że czujnik jest do wymiany? Pozdrawiam
Zacznij od podstaw, czyli jak źle odpala to czujnik ssania niebieski do sprawdzenia rezystancji, od wskazań temperatury w liczniku i pewnie i od kontrolki płynu chłodzącego jest czujnik czarny. Odpowiednie rezystancje znajdziesz tutaj na forum. Silnik Ci się nie przegrzewa czasem? whitewater "pełen wtrysk" czyli potocznie MPI- multi point injection.
Przyczyną może być także czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sprawdź rezystancję przy zimnym silniku. Lub spróbuj odpalić samochód ze zdjętą kostką z tego czujnika. Oporność zimnego czujnika to 2 do 3 kilooma a gorącego 250 do 400 omów. Pozdro
Możesz podłączyć np. vaga i sprawdzić wskaźnik lub za symulować czujnik tem. (zaciski 1 i 3) 150 -225 Ohm to 100 st. C; 5000-6500 to 0 st. C. Wskaźnik powinien zadziałać. Analogicznie zmierz rezystancję na czujniku.
sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego . Rezystancja przy temperaturze 20 stopni 200-300 omów i napiecie zasilania 5 Volt. Dodano po 56 sorry pomyłka 2000-3000 omów
Warto sprawdzić/wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Czujnik czterokońcówkowy ma w sobie w rzeczywistości dwa czujniki, jeden steruje komputerem silnika, a drugi wskazówką w liczniku. Podobny przypadek miałem w Octavii z silnikiem 2.0 AQY. Ciężko było uruchomić zimny silnik bo czujnik od silnika miał zbyt małą rezystancję. Komputer silnika...
Właśnie chce uniknąć termistora. I podłączyć pod wskaźnik paliwa kontrolkę przy danym ustawieniu pływaka. A o to drugie z dwiema rezystancjami, jest to czujnik temp. płynu chłodzącego. Chodzi mi o schemat jak podłączyć 2 diody lub żarówki, żeby przy 10°C i oporności 5670 Ohm aż do 30°C i oporności 2238Ohm świeciła jedna żarówka lub dioda, a znowu przy...
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie zaszkodzi pomiar rezystancji na zimno i na ciepło. Pozdrawiam
może mi ktos napisac jak zasymulowac poziom płynu. czujnik wymieniony i wyglada ze ten pierscien sie zawiesił a nie mam ochoty wymieniac z tego powodu zbiornika :) Mam szary czujnik na 3 piny. jak mirzyłem ma jakas rezystancje na 2 brzegowych pinach. Czy ten czujnik jest tylko od poziomu płynu czy pełni funkcje podwójna np tem jeszcze ? To jest czujnik...
Po prawej stronie silnika (od strony skrzyni biegów) szukaj czujnika temp. płynu chłodzącego i jego wymień/sprawdź (rezystancja maleje ze wzrostem temperatury), ew. posprawdzaj wtyk i wiązkę elektryczną.
Taa, jasne, gaz też jest regulowany, karburator trze o dyferencjał i dlatego źle odpala, a najlepiej zmienić samochód. Zanim wymienisz czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdź to co napisał kolega janekvp, potem sprawdź rezystancję czujnika temp. Najlepiej byłoby go podpiąć i poobserwować dane rzeczywiste.
Ja u siebie z Meganką miałem podobny problem. Wymiana termostatu i odpowietrzenie pomogło, a czujnik temperatury łatwo sprawdzić czy sprawny, sprawdzając rezystancje i porównać z tabelą wyników dla Renault
Witam kolego. Ja mam golfa 1.8 ,i mój vag com pokazywł to samo 516. Wymieniłem silniczek krokowy i jest ok choć kupiłem uzywany. Podobno to czasem się zdarza że te silniczki się psują. Przed wymianą kilka razy rozbierałem,czyściłem styki i pomagało na trochę. wykonaj w programie diagnostycznym wysterowanie podzespołów wykonawczych-silniczek krokowy...
Jeżeli układ chłodzenia pracuje poprawnie...czyli wentylator się włącza, termostat się otwiera do końca to może po prostu czujnik temperatury cieczy od zegara nie pracuje w odpowiedniej rezystancji? Powiedz mi jeszcze czy czujnik temperatury na chłodnicy masz dwu czy trzy pinowy?
- w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu i to jest też prawdopodobnie powód do świecenia, - jeśli czujnik jest sprawny i oryginalny to może zapowietrzony jest układ chłodzenia i od czasu do czasu jak się silnik nagrzeje nie ma tam płynu i czujnik pokazuje zbyt wysoką temp. powodzenia
czujnik temp. z lupo znajduje sie na podszybiu patrząc na samochód z przodu jest po prawej stronie obok komputera w takim uchwycie zatrzaskowym. Zwarcie czujnika nie jest dobrym pomysłem bo komputer wykryje błąd zwarcia czujnika. Musiał byś zmierzyć jego rezystancje przy konkretnej temp i włożyć odpowiadający temu rezystor o ile czujnik ten jest czujnikiem...
Sondę sprawdzasz miernikiem ustawionym na wartość 2 V wpinając się plusem w czarny przewód sondy i minusem do minusa akumulatora, napięcia powinny wahać się od 0,1-0,8 V Pomiar tylko na benzynie i na silniku rozgrzanym do temp min 60 stopni. Czujnik temperatury płynu chłodzącego można zmierzyć na rezystancje na ciepłym i zimnym silniku, podaj mi dokładnie...
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
To jest termistor PTC (positive temperature coefficjent), Stąd wzrost jego rezystancji. Z twgo co napisałeś wynika ze czujnik jest sprawny. Zatem przyczyn należy szukać na płytce.
Nie zwróciłem na to uwagi, wkrótce to sprawdzę ;) Skoro powinno być 10V to oczywiście w każdym przypadku różnica potencjałów pomiedzy TYM JEDNYM a pozostrałymi wyniesie ok. 5V ;) Pomiar rezystancji obu członów różni się o ok. 80 omów (wartość wyższa dla wskaźnika). Czy powinna być identyczna?
kolego carrot twój silnik to Zetec, a mój jest Duratec i stąd zapewne różnica. Ten u Ciebie z pewnością mierzy temperaturę silnika. Nie wiem czy jest jego odpowiednik w silniku Duratec. Jak już wcześniej pisałem w wykazie czujników z książki poradnika nie znalazłem czujnika temperatury silnika. Wobec powyższych faktów wynika, że u mnie jest jeden czujnik...
Według moich pomiarów czujnik płynu chłodzącego ok80om a w spryskiwaczu ok 140om. wegług Ciebie on mierzy sobie rezystancje, ja myślałem ze te rezystory jako ograniczniki, ale coś w tym musi być gdyz dlaczego są rozne, tylko dlaczego w błędach nie zgłasza tej usterki. sprawdze mam mieć kilenta znów pod koniec tygodnia. A z klimą co może być.
Witam wszystkich Forumowiczów. Mam problem z chłodnią Carrier'a, a dokładniej z modelem Mistral 900 plus. W skrzynce ze stycznikiem sterującym silnikiem 3f jest naklejka: schemat podstawowy kod 7101558....., schemat siłowy kod 710569...01 . Natomiast płyta sterująca (z przekaźnikami) jest oznaczona naklejką: Carrier F047 code: 7100767 date 96/38 ind...
Czujnik czynny temperatury płynu chłodzącego jest nad pokrywą filtra oleju czyli ten, który wymieniłeś. Sygnał z czujnika jest przekazywany do DMCI ECU a ten za pośrednictwem V-CAN1 przesyła sygnał cyfrowy do DIP-a. Uważam, że to nie czujnik. Sygnał czujnika jest monitorowany pod względem wiarygodności sygnału, otwartego obwodu i zwarcia, ponadto zwarcia...
Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego jest umieszczony na górze silnika w głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrem pod gumowym kapturkiem przy świecach. Czujnik ten jest tylko częściowo wkręcony w głowicę i nie styka się bezpośrednio z płynem. Posiada rezystancje ok 50kR w 25st C. Wskazanie z niego nie zmienia się po odpięciu czujnika dopiero...
Po podłączeniu komputera i przeszukaniu wszystkich opcji nie udało mi się znaleźć opcji wymuszenia grzania świec. Pomiar rezystancji sterownika świec wykonałem w celu poszukiwania oczywistego zwarcia albo przerwy, bo jeśli dobrze zrozumiałem zagraniczne fora, to ten sterownik jest na tranzystorach, a nie na przekaźnikach. Spróbuję sprawdzić wiązkę pod...
Ok. Powiem Tobie jak ja widziałbym to ustrojstwo. 1. Wentylator chłodzący zasilacz i przy okazji przewietrzający wnętrze obudowy. Nie radzę stosować w zasilaczu chłodzenia wodnego. Lepiej dmuchać na ... :D 2. Płytka impulsowej ładowarki telefonicznej zamontowana wewnątrz zasilacza przed wyłącznikiem głównym (z reguły wymiary chińskich wynalazków, to...
Witam. Miałem taki sam problem z Astrą J5, też nic nie znalazłem w internecie, wszystkie pomysły i sugestie forumowiczów nic nie pomogły, a żaden z warsztatów samochodowych w mojej okolicy nie podjął się naprawy, natomiast znalazł się jeden warsztat dalej, jednak po opowieściach jego właściciela (ściemach) zacząłem sam drążyć temat. W oparciu o lekturę...
To witam w klubie. Mam ten sam problem. Jak się wciśnie pedał gwałtownie silnik gaśnie, odcina wtrysk paliwa, zapala się ikonka - układ sterowania wtryskiem. Wyłączam stacyjkę na ok. 5 sek. włączam i silnik znów odpala (bez rozrusznika - na biegu). Na zimnym silniku przyspiesza normalnie. Jak tylko osiągnie 3 kreski na wyświetlaczu temp. płynu chłodzącego...
Nie wiem jaki powinien być sygnał wyjściowy czerwonego czujnika na przewodzie z płynem chłodzącym... Od czego o właściwie jest, bo mam problemy z dużym spalaniem i nie wiem czy to nie jego przyczyna, bo nie podaje żadnej rezystancji. Proszę o pomoc. Dla jasności dodam że komputer nie znajduje błędów i dioda błyska 4x4- kod 4444.
wymiana czujnika płynu chłodzącego ciśnienie płynu chłodzącego poziom płynu chłodzącego
awaria ekspresu philips junkers trafo obliczanie zabezpieczeń
kabel brake radio bateria macallister
LG No Frost - Kod błędu F5 E, zamrażarka nie mrozi Przekaźniki w układzie hydraulicznym JCB 3CX