Typowy akumulator lifePO4 ma dopuszczalny zakres napięć od 2.8 V do 4 V. Czyli całkowicie rozładowany pakiet 4S będzie miał 4x 2,8 V czyli 11,2 V . By naładować go do 100% potrzeba 4x4v czyli 16V i tu alternator ma za małe napięcie bo 14,4 V a realnie nieco ponad 14 V. Całkowicie rozładowany pakiet ma 11,2 V realnie pewnie 11,5 V czyli różnica do 14...
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
O kurde widzę że się grubo robi. Powiem wam tak mam kupione zwykłe najzwyklejsze diody led 3 mm 10mA 1.9Vw pracy na zasilaczu laboratoryjnym delikatnie obniżałem napięcie i wyszło mi że przy 1.7V świeci tak jak bym chciał bo ma działać tylko jako małe podświetlenie a że w trakcie pracy silnika alternator ładuje akumulator Ok 14.4V to przyjąłem właśnie...
Popracuj nad tym. Możliwe, że krótki zanik, zapad zasilnia powoduje dłuższy zanik 5V REF. Oscyloskopy po to mają całe menu "TRIGGER" żeby łapać takie rzeczy. Gdzie masz podpiętą masę sondy oscyloskopowej? Oscyloskop jest podpiety w tej chwili pod sygnal 5V ref przy czujniku MAP i do masy tegoz czujnika (wspolna dla wiekszosci czujnikow 5V). Probowalem...
Kupiłem dziś mostek z diodami a te w korpusie dokupiłem luzem i wprasowałem. Altek ożył a z nowymi łożyskami pracuje cicho i co ważne stabilnie :) dziękuje Wam serdecznie! Dodano po 2 Dodam że dioda była gdzieś w środku obluzowana i problem pojawiał się tylko kiedy altek pracował zapewno było to spowodowane drganiami. Na stole i z obciążeniem cieżko...
Im wiekszy rezystor, tym większy prąd rozruchowy(wstępny)? Chodzi mi konkretnie o to, że przy niskich prędkościach silnika, alternator potrafi się wyłączyć (nie zawsze, ale często). Zwiekszając rezystancję na diodzie mogę spowodować, że ładowanie zacznie się przy niższej predkości obrotowej?
Przed chwilą uzupełniłem swój post: "napięcie między 15 oraz + aku powinno wynosić 0V". Problem może być w diodach wzbudzenia, mają one niewielką moc, uzyskuje się na nich tylko prąd wzbudzenia do 1,5A. Jeżeli ich rezystancja różni się wiecej niż o 5%, to jest to co u Ciebie, nie ma identycznego napięcia dodatniego po obu stronach żarówki. Jest bardzo...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Witam na początku napiszę że nie jestem elektrykiem lub kimś pokrewnym, moja wiedza na ten temat to do 0 do 10 to 3. Mam alternator który ma 6 diod głównych i 3 diody w tak zwanym mostku wzbudzenia i chciał bym podłączyć regulator napięcia, mam taki elektroniczny z dwoma kablami zielonym i żółtym. Pytanie brzmi pod które styki podpiąć https://obrazki.elektroda.pl/8327453900_...
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
Witam. Mam pytanie odnośnie układu wklejonego poniżej i jego wycinka opisu. Mianowicie złożyłem takowy zasilacz (prostownik aku samochodowego) w którym znajduje sie ten układ. Niestety dioda D11 świeci sie cały czas, nawet jak sa odłączone odbiorniki. Moje pytanie brzmi: Czy da sie przerobić ten układ (dobór innych wartości R8 R9) tak aby dioda ta sygnalizowała...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
Witajcie. Wymieniam instalację jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjściu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy, żeby rozkminić, w którą stronę dioda ma puszczać, no i jaka wartość natężenia. https://obrazki.elektroda.pl/5164333200_...
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Mam zepsuty alternator i mechanik powiedział że są zepsute diody ale on jeszcze takich nie widział i nie może ich nigdzie dostać. Zrobiłem zdjęcia i podaje linki: (umieściłem na serwerze) http://dreamtrip.prv.pl/1.JPG http://dreamtrip.prv.pl/2.JPG http://dreamtrip.prv.pl/3.JPG chodzi mi o to co to za diody, gdzie je można dostać i ile mogą kosztować....
Witam, mam problem ze zrozumieniem w jaki sposób diody w prostowniku alternatora zabezpieczają przed magnesowaniem wirnika w trakcie włączonej instalacji przy wyłączonym silniku lub przy niskich obrotach. Cytat z wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
problem jest tego typu ze gdy wylacze zaplon i wyciagne kluczyk zapala sie kontrolka ladowania , gdy przekrece kluczyk tak zeby sie zapalily kontrolki to kontrolka ladowania gasnie i swieci sie tylko olej i check engine. bylem u elektryka i on stwierdzil ze alternator laduje do czasu jak sie swiatla wlaczy jk sie je wlaczy to ladowania niema. mowi ze...
Hej Mam takie pytanie, dla kogoś kto może spotkał podobny problem. Otóż sprawa tyczy się alternatora Bosch o numerze 0 123 335 003. Wyposażony jest on oryginalnie w regulator Bosch o numerze 1 197 311 213. Dobrano mi w sklepie regulator Hella 5DR 004 242-05. Teraz w czym problem, otóż oryginalnie Bosch (no i w zasadzie wszystko co widać w katalogach)...
Witam, mam problem dotyczący namierzenia diod wzbudzenia w alternatorze Bizona, czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie one są?
Witam, Problem się zaczął gdy alternator czasami ładował napięciem ok. 17V, po paru sekundach było ok. Następnie przestał ładować. Sprawdziłem diody, wymieniłem regulator. Szczotki, uzwojenie ok. Nadal nie ładuje. Zastanawia mnie jeszcze jedna dioda (chyba to dioda) która jak jest zimna przewodzi tylko w jedna stronę a jak się ja ogrzeje np w rękach...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Witam Obwód ładowania na postoju powoduje pobór prądu na poziomie 2A, w efekcie po kilku godzinach nie mogę odpalić auta. Tymczasowo kupiłem zwykłą diodę prostowniczą 30A i wpiąłem w obwód ładowania tak, aby na postoju nie płynął prąd, bo ładowanie jako takie jeszcze jest. I to rozwiązanie póki co działa. Jak się domyślam, poszła dioda w altku. Dlatego...
Witam. Przepraszam że zawracam głowę sprawą która dla niektórych jest trywialna ale niestety potrzebuje pomocy a nie znalazłem informacji w google. Do rzeczy. Pacjent to alternator od vectry B firmy Delphi z 6 diodami. Chciałem sprawdzić regulator napięcia bo ładowania nie było w ogóle i świeciła kontrolka od ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/4104334200_1...
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Dalej nie wiadomo co to za rezystancja, ale już wiadomo że masz uszkodzony albo stojan albo diody jak wylutujesz to będzie wszystko wiadomo. Raczej 100 procent diody.P
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Hm. tak na prawdę akumulator ładuje prąd, a nie napięcie. - a czy ja pisałem, że akumulator ładuje napięcie? Raz jeszcze napiszę: w instalacji samochodowej mamy stały poziom napięcia ustalany regulatorem. Więc niezależnie od tego, czy podepniemy do instalacji jeden akumulator, czy trzy wszystkie będą się ładować ze źródła o tym samym napięciu. Problem...
Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło :| . Moje pytanie jest następujące jaka rezystancja powinna być pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami alternatora (u mnie 0Ω), oraz jakie rezystancje powinny...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
A co się dzieje z altkiem? Diody żarówką 55W sprawdzaj.
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Jedna taka możliwośc to wtedy, kiedy by był niełącz na zacisku B+. W innych przypadku ten prąd zostanie ogranczony rezystancją instalacji ( przewody, włacznik) jak i rezystancją szeregową samych diod.
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Nie uruchamiaj silnika z odkręconymi przewodami od alternatora! Polecam weryfikację kompleksową - demontaż alternatora, sprawdzenie rezystancji i izolacji uzwojeń oraz sprawdzenie diod (na rozłożonym alternatorze) i sprawdzenie przy okazji łożysk. Jeżeli to zrobisz, to później weź się za weryfikację regulatora. Taki sposób postępowanie zapewni bezawaryjną...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Tak, ale zważ na to, że obudowa jest jedną z końcówek. Jeżeli dioda nie siedzi pewnie to się pojawia jakaś rezystancja, a tam gdzie rezystancja to wydzielanie ciepła. A co się dzieje u ciebie? Dostają zwarcia, rozwarcia, pękają?
A jak z pomiarem rezystancji uzwojenia stojana i wirnika , mostek z diodami sprawny ?
..i ten niebieskawy nalot Korozja elektrolityczna ? Możliwe. Rozebrać ten alternator i wszystko posprawdzać rezystancję zwrotną diod, regulator, izolacja uzwojeń do obudowy. POMIARY !!!
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
Rezystancja miedzy dwoma uzwojeniami 130 om (z odłaczonymi diodami) a miedzy trzecim 68k. Tak uszkodzone - przegrzane uzwojenia stojana. Poszedlem jednak w kierunku opcji regenerowanego alternatora (gwarancja na 1 rok). Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i rady. Pozdrawiam!!
Uzwojenie,diody,czyli układ prostowniczy i regulator do wymiany.
Kontrolka nie w tym miejscu , bynajmniej dla altka 9 diodowego. Kontrolka musi być między stacyjką a zaciskiem 15 regulatora napięcia. Możesz sprawdzić czy masz 6czy 9 diodowy miernik masz ? Czerwona sondę miernika dotykasz do konektorka a czarną po kolei do tych 3 śrubek widocznych z tyłu altka jak pokaże niewielką rezystancję praktycznie zwarcie to...
Uzwojenia sprawdziłem multimetrem ,przy tak małej rezystancji ,wyglądały podobnie znalazłem tylko diody 6 szt. pomocniczych regulatora nie znalazłem
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
W alternatorze straty powstają na diodach , rezystancji stojana , wzbudzeniu wirnika , przemagnesowaniu rdzenia i prądach wirowych. Suma tych strat w przecietnym alternatorze daje nam sprawność około 50% - rzecz powszechnie znana. Mam rozumieć, że w prądnicy z magnesami tego nie ma? (oczywiście, pomijając prąd wzbudzenia). Ciekawe, że w następnym poście...
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Kontrolka alternatora otrzymuje z obu stron +14,2....14,4V od alternatora. Z jednej strony + od diod wzbudzenia, z drugiej od głównych diod dodatnich (akumulatora). Jeżeli te plusy nie są równe, to lampka nie gaśnie. Przyczyna świecenia lampki może być w złych stykach przewodów lub w diodach alternatora. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną...
dzieki za info tylko nie wiem czy go sprawdzać pod kątem zwarcia czy przerwy jaka powinna być wartość rezystancji a co z diodami -regulator napięcia na pokładzie Pozdrawiam serdecznie !!! CEZARY
Jeżeli pomiędzy samczykiem w plastikowej fiszcze i jedną, dowolną z trzech śrub w plastikowych izolatorach mamy małą rezystancję w dwu kierunkach to 6-cio diodowy.
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Lampka będzie lekko żarzyć 1. Uszkodszona jedna dioda duża( lub jedna z 3 pomocniczych ), małe mogą występować jako zespolone tz.w jednej kosce. 2.Duża rezystancja przewodu od alternatora do akumlatora(zaśniedziałe końcówki, przetarty przewód itd.) 3.Uszkodzone jedno z 3 uzwojeń w alternatorze lub brak jego połączenia z zespołem diód prostowniczych....
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Z 9 diod jak jedna się zepsuje to napięcie powinno być, może być większa pulsacja. 0,3Ω na stojan to dobra rezystancja?
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych prądów.
Viper, nie tylko diody, uzwojenia stojana też. Wynika to z ich rezystancji rzeczywistej oraz z odporności na przegrzanie izolacji złobkowej.
Żeby dostać się do diod niestety lepiej jest wymontować cały alternator. Można próbować dostać się do niego po zdjęciu tylnego pasa. Alternator zawiera 9-diodowy mostek przylutowany do uzwojeń twornika. Bez odlutowania sprawdzenie diod nie jest możliwe. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję w kierunku przewodzenia. Uszkodzenia...
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Ręce mi opadają. Alternator wymontowałem sprawdziłem nowym miernikiem (poprzedni prawdopodobnie zawyżał napięcie) : regulator (sprawny odcina przy 14V) diody prostownicze (sprawne) uzwojenia (rezystancja w normie, bez przebić do masy) ....
rezystancja alternator rezystancja stojan alternator rezystancja wirnik alternator
ściągacze izolacji manta sterownik laptop volvo silnika
automatyka siemień automatyka siemień
Jaśniejszy obszar na ekranie laptopa - przyczyny i rozwiązania Symbol 250+ na lampie radiowej "magiczne oko"