Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło :| . Moje pytanie jest następujące jaka rezystancja powinna być pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami alternatora (u mnie 0Ω), oraz jakie rezystancje powinny...
Dalej nie wiadomo co to za rezystancja, ale już wiadomo że masz uszkodzony albo stojan albo diody jak wylutujesz to będzie wszystko wiadomo. Raczej 100 procent diody.P
No to teraz diody sprawdź.
A co się dzieje z altkiem? Diody żarówką 55W sprawdzaj.
Jedna taka możliwośc to wtedy, kiedy by był niełącz na zacisku B+. W innych przypadku ten prąd zostanie ogranczony rezystancją instalacji ( przewody, włacznik) jak i rezystancją szeregową samych diod.
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Nie uruchamiaj silnika z odkręconymi przewodami od alternatora! Polecam weryfikację kompleksową - demontaż alternatora, sprawdzenie rezystancji i izolacji uzwojeń oraz sprawdzenie diod (na rozłożonym alternatorze) i sprawdzenie przy okazji łożysk. Jeżeli to zrobisz, to później weź się za weryfikację regulatora. Taki sposób postępowanie zapewni bezawaryjną...
A jak z pomiarem rezystancji uzwojenia stojana i wirnika , mostek z diodami sprawny ?
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Im wiekszy rezystor, tym większy prąd rozruchowy(wstępny)? Chodzi mi konkretnie o to, że przy niskich prędkościach silnika, alternator potrafi się wyłączyć (nie zawsze, ale często). Zwiekszając rezystancję na diodzie mogę spowodować, że ładowanie zacznie się przy niższej predkości obrotowej?
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
..i ten niebieskawy nalot Korozja elektrolityczna ? Możliwe. Rozebrać ten alternator i wszystko posprawdzać rezystancję zwrotną diod, regulator, izolacja uzwojeń do obudowy. POMIARY !!!
Hm. tak na prawdę akumulator ładuje prąd, a nie napięcie. - a czy ja pisałem, że akumulator ładuje napięcie? Raz jeszcze napiszę: w instalacji samochodowej mamy stały poziom napięcia ustalany regulatorem. Więc niezależnie od tego, czy podepniemy do instalacji jeden akumulator, czy trzy wszystkie będą się ładować ze źródła o tym samym napięciu. Problem...
W alternatorze straty powstają na diodach , rezystancji stojana , wzbudzeniu wirnika , przemagnesowaniu rdzenia i prądach wirowych. Suma tych strat w przecietnym alternatorze daje nam sprawność około 50% - rzecz powszechnie znana. Mam rozumieć, że w prądnicy z magnesami tego nie ma? (oczywiście, pomijając prąd wzbudzenia). Ciekawe, że w następnym poście...
Kontrolka nie w tym miejscu , bynajmniej dla altka 9 diodowego. Kontrolka musi być między stacyjką a zaciskiem 15 regulatora napięcia. Możesz sprawdzić czy masz 6czy 9 diodowy miernik masz ? Czerwona sondę miernika dotykasz do konektorka a czarną po kolei do tych 3 śrubek widocznych z tyłu altka jak pokaże niewielką rezystancję praktycznie zwarcie to...
Potestowałem z różnymi diodami i o dziwo chyba to będzie to :) Jednak żeby wymienić w tym altku diody, to wygląda na problem, bo są one wpresowane w konstrukcje altka. Czy można zatem kupić cały mostek a nie tylko diody? Ps. Zrobiłem próbe na ruskich diodach i jak widać stare bo stare ale mocne i dobre:) Rada dla wszystkich co sprawdzali diody na testerze...
Tak, ale zważ na to, że obudowa jest jedną z końcówek. Jeżeli dioda nie siedzi pewnie to się pojawia jakaś rezystancja, a tam gdzie rezystancja to wydzielanie ciepła. A co się dzieje u ciebie? Dostają zwarcia, rozwarcia, pękają?
Uzwojenia sprawdziłem multimetrem ,przy tak małej rezystancji ,wyglądały podobnie znalazłem tylko diody 6 szt. pomocniczych regulatora nie znalazłem
Typowy akumulator lifePO4 ma dopuszczalny zakres napięć od 2.8 V do 4 V. Czyli całkowicie rozładowany pakiet 4S będzie miał 4x 2,8 V czyli 11,2 V . By naładować go do 100% potrzeba 4x4v czyli 16V i tu alternator ma za małe napięcie bo 14,4 V a realnie nieco ponad 14 V. Całkowicie rozładowany pakiet ma 11,2 V realnie pewnie 11,5 V czyli różnica do 14...
Uzwojenie,diody,czyli układ prostowniczy i regulator do wymiany.
Kontrolka alternatora otrzymuje z obu stron +14,2....14,4V od alternatora. Z jednej strony + od diod wzbudzenia, z drugiej od głównych diod dodatnich (akumulatora). Jeżeli te plusy nie są równe, to lampka nie gaśnie. Przyczyna świecenia lampki może być w złych stykach przewodów lub w diodach alternatora. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną...
Jeżeli pomiędzy samczykiem w plastikowej fiszcze i jedną, dowolną z trzech śrub w plastikowych izolatorach mamy małą rezystancję w dwu kierunkach to 6-cio diodowy.
dzieki za info tylko nie wiem czy go sprawdzać pod kątem zwarcia czy przerwy jaka powinna być wartość rezystancji a co z diodami -regulator napięcia na pokładzie Pozdrawiam serdecznie !!! CEZARY
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
Rezystancja miedzy dwoma uzwojeniami 130 om (z odłaczonymi diodami) a miedzy trzecim 68k. Tak uszkodzone - przegrzane uzwojenia stojana. Poszedlem jednak w kierunku opcji regenerowanego alternatora (gwarancja na 1 rok). Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i rady. Pozdrawiam!!
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Z 9 diod jak jedna się zepsuje to napięcie powinno być, może być większa pulsacja. 0,3Ω na stojan to dobra rezystancja?
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych prądów.
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Viper, nie tylko diody, uzwojenia stojana też. Wynika to z ich rezystancji rzeczywistej oraz z odporności na przegrzanie izolacji złobkowej.
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Lampka będzie lekko żarzyć 1. Uszkodszona jedna dioda duża( lub jedna z 3 pomocniczych ), małe mogą występować jako zespolone tz.w jednej kosce. 2.Duża rezystancja przewodu od alternatora do akumlatora(zaśniedziałe końcówki, przetarty przewód itd.) 3.Uszkodzone jedno z 3 uzwojeń w alternatorze lub brak jego połączenia z zespołem diód prostowniczych....
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Mam pytanie dzisiaj wymieniałem rozrusznik w swojej nubirze, sprawdzając miernikiem połączenia (poprawność połączeń sygnalizowana dźwiękiem) odkryłem że pomiędzy klemami jest zwarcie a przy najmniej niska oporność. Moje pytanie brzmi czy jest to normalne zjawisko?? Czy jak podłącze akumulator to wszystko pójdzie z dymem? Nigdy więcej nic tak nie sprawdzaj....
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Przed chwilą uzupełniłem swój post: "napięcie między 15 oraz + aku powinno wynosić 0V". Problem może być w diodach wzbudzenia, mają one niewielką moc, uzyskuje się na nich tylko prąd wzbudzenia do 1,5A. Jeżeli ich rezystancja różni się wiecej niż o 5%, to jest to co u Ciebie, nie ma identycznego napięcia dodatniego po obu stronach żarówki. Jest bardzo...
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Żeby dostać się do diod niestety lepiej jest wymontować cały alternator. Można próbować dostać się do niego po zdjęciu tylnego pasa. Alternator zawiera 9-diodowy mostek przylutowany do uzwojeń twornika. Bez odlutowania sprawdzenie diod nie jest możliwe. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję w kierunku przewodzenia. Uszkodzenia...
Ręce mi opadają. Alternator wymontowałem sprawdziłem nowym miernikiem (poprzedni prawdopodobnie zawyżał napięcie) : regulator (sprawny odcina przy 14V) diody prostownicze (sprawne) uzwojenia (rezystancja w normie, bez przebić do masy) ....
Oprócz tego że się całkowicie sfajczył to żaden. Wirnik rezystancja ok 2.4 oma, stojan widoczne ślady przegrzania, z mostka diody powypadały.... Tak pytam z ciekawości, takiego jeszcze nie miałem.
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Witam troche damych , rezystancja wirnika 3,5 om więc prawidłowa kontrolka świeci się cały czas , napięcie ładowania zero , diody nie sprawdzałem bo nie wiem jak . pozdrowienia
Pomiary na zaciskach akumulatora i na alternatorze. Podpinałem drugą masę, bez efektów. Może mi ktoś wytłumaczyć jak pomierzyć diody? Mam mierzyć rezystancję pomiędzy diodami? Czy w każdym przypadku musi być nieskończoność? Mam bardzo prosty miernik z "Tesco" czy mogę na nim polegać? Mam schemat jak mierzyć diody w civicu więc jak ktoś mi odpowie na...
Abart64 - nie pisz głupot. Ten zacisk jest jednocześnie wzbudzeniem i wyjściem na kontrolkę. Nie masz wzbudzenia i przez to nie ma ładowania póki nie przegazujesz. Musisz wyjąc licznik i sprawdzić go. To jest zrobione na 2 diodach i jednym rezystorze. Jedna dioda z plusa (zacisk 1) na rezystor (oznaczenie chyba 123) a z tego rezystora na diodę BAS21...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
pytanie jakim prądem alternator ładuje akumulator ? Takim aby nie przekraczać napięcia ok. 14V. Prąd zależy od obciążenia. Obserwując pobór prądu w spoczynku (zgaszony silnik, zamknięte drzwi) odepnij alternator. Taki duży pobór może być spowodowany uszkodzeniem diody. Powinieneś odczekać 15-30 min. po zamknięciu drzwi.
Owo 40V z pojedynczego alternatora dedykowanego instalacji 12V nie jest możliwe, gdyż -ulegną uszkodzeniu diody prostownicze ( max Ur 32V) -nie uzyska się takiej gęstości strumienia magnetycznego z wirnika, a próby zwiększenia jego prędkości kątowej : -nie uzyska się takiego napięcia fazowego ze stojana, zwiekszenie obrotów nic nie da (Xl=2Πfl=...
Kolego Freddy 1. Autor sprawdził biegunowość diod co widać na załączonym zdjęciu,jak to zrobił to już jego tajemnica 2. Diody są w ten mostek wprasowane więc rozsądniej będzie razem z tym mostkiem przykręcić je na radiator .Myślę że wyciskanie diod i wiercenie otworów pod nie w radiatorze poskutkuje zwiększeniem rezystancji termicznej 3. W tym wypadku...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
Spodziewałem się tego, jednak jeśli ktoś będzie kumaty i uparty, to odnajdzie diody i je sprawdzi. Znajdzie pierścienie ślizgowe na wirniku i oceni stan zużycia, rezystancję uzwojeń, brak "przebić"Te rzeczy pozostaną jeszcze długo w alternatorach, a może i na wieki. Gadżetologia często sprowadza się do zintegrowanego szczotkotrzymacza z regulatorem...
Z praktyki, jako że zaczynają się dziwne opowieści. Zamiast stosu selenowego daje się jedną diodę z alternatora, bądź połowę mostka KPBC 50A, obywa się wtedy bez przezwajania i innych guślarskich zabiegów. Prostownik selenowy miał dużą rezystancję, która działała jak ogranicznik prądu - stąd ze względu na duże straty transformator miał wyższe napięcie...
, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. Wg kolegi alternator ma jakiś ogranicznik prądu? Wskaże go kolega na jakimś schemacie? Bo plecie kolega farmazony.... Idąc tym tokiem rozumowania żarówka 3W/12V oraz 55W/12V też powodują taki sam przepływ prądu?...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? A... i jeszcze jedna kwestia - zmierzyłem rezystancję między końcówką połączonych...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
O kurde widzę że się grubo robi. Powiem wam tak mam kupione zwykłe najzwyklejsze diody led 3 mm 10mA 1.9Vw pracy na zasilaczu laboratoryjnym delikatnie obniżałem napięcie i wyszło mi że przy 1.7V świeci tak jak bym chciał bo ma działać tylko jako małe podświetlenie a że w trakcie pracy silnika alternator ładuje akumulator Ok 14.4V to przyjąłem właśnie...
Jak wcześniej wspomniałem to zapodam dwa tranzystorowe(oba z książki) schemaciki regulatorów z minusem na masie(bo z minusem udało mi sie znaleść tylko te dwa).Pierwszy ma nazwę''uproszczony samochodowy regulator napięcia'' http://obrazki.elektroda.net/43_12291149... Regulacja sprowadza się do ustawienia potencjometrem P potrzebnego napięcia...
No fakt jest to termisor kiedy sie go pogrzeje to rezystancja maleje a kiedy sie chłodzi to rosnie wiec chyba trzeba zwiększyć rezystancje aby podnieść ładowanie albo może lepiej z ta dioda zrobić i ja wlutować tylko na allegro sa te BAT 85 a tak myśle skąd by taka wylutować mam trochę złomu elektronicznego Jesli ładowanie bedzie 14,2 to klikne hehehe:D...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. - ale przecież te źródła (alternatory) posiadają prostowniki. Zatem nie ma możliwosci aby prąd płynął z jednego alternatora "do drugiego". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło, jeśli chodzi o zasadę działania diody półprzewodnikowej. Natomiast, jeśli...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
Witam,potrzebuje tych informacji bo męczę się z takim alternatorem w którym były popalone diody wymieniłem je i nic ,chciałem sprawdzić regulator ale nie wiem jak(nawet założyłem temat z zapytaniem jak sprawdzić ten regulator,ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi)więc kupiłem nowy ,poskładałem i ładowanie było ale bardzo wysokie 14-18v,a potem...
(at)trymer01 masz może jakieś dane o przepływającym prądzie przy takim połączeniu? Mam - zdrowy rozsądek i praktyka. Rezystancja kabli (a dodatkowy akumulator będzie zapewne w bagażniku - kable długie i raczej nie typu kabel spawalniczy o przekroju 100mm.kw.), połączeń i styków, rezystancja wewn. rozładowanego akumulatora - jeśli w sumie ocenić na...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były różnice w uzwojeniu wirnika. Czasami pracowało to dobrze, ale nie zawsze. Rezystancja tego...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Ahoj. Wiem, że to jest sztuka dla sztuki bo taki silnik będzie miał małą skuteczność ale mam tych alternatorów kilka i chciałem się pobawić :D Wywaliłem wszystkie diody i w sumie wszystko poza uzwojeniami. 891466 Jak widać stojan ma trzy uzwojenia połączone oryginalnie w gwiazdę. Mierzyłem rezystancję wychodzi około 1ohma na każdym uzwojeniu. 891467...
Pisałem wcześniej. Regulator od Poloneza/ Żuka itp. do alternatora 9-diod za ...15 - 20 zł się nada. Jeszcze kontrolka ładowania obowiązkowo. Zwykła(!) żarówka 2- 4 W. Zmniejszyłem opór szczotek do 8,9 ohma na jałowych obrotach, na wyłączonym 4,9ohma i alternator zaczął działać. To jeszcze za duży opór. Musisz doprowadzić do sytuacji aby rezystancja...
Niestety ale sprawdzałem i na gnieździe bezpiecznikowym mam prawidłowe napięcie na odejściu, chociaż fakt masz rację że podejrzane, że tak spada napięcie a a nie przepala bezpiecznika. Próbowałem nawet zastępczo chwilowo podać na zaciski szczotkotrzymacza (nr 18)przewód podłączony od rozrusznika do stojana alternatora(nr19), i w momencie zetknięcia...
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Aby raz na zawsze rozproszyć wątpliwości kolegów, którzy mają drobne kłopoty z przypomnieniem sobie szkolnych podstaw elektrotechniki, naszkicowałem taki bardzo mocno uproszczony model elektrolizera do rozkładu wody na tlen i wodór: http://obrazki.elektroda.pl/2175018900_1... Model ten przedstawia elektrolizer o pięciu celach zasilany...
Teraz mam inne pytanie :P Czy za pomocą Fotorezystora da się zrobić tak, że jak będzie wieczór już lampki się zapalą? To znaczy jak rozumiem fotorezystor działa tak, że zależnie od promieniowania zmienia rezystancję? czyli da się zrobić tak, że jest ciemno, albo wieczór (późny) i fotorezystor robi tak, że prąd płynie dalej (no tak najłatwiej pisząc...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży. Wstępnie wykluczone elementy/układy: - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem je całkowicie, by sprawdzić czy to może pamięć radia pobiera taki prąd; - alarm, którego jest brak w samochodzie; - oświetlenie wnętrza; -...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Jeżeli regulator nie reguluje napięcia, więc wzrasta prąd w obwodzie, bo wsio sie dzieje na mniejwięcej stałej rezystancji. Jezeli wzrasta prąd, to siłą rzeczy że wzrasta temperatura diod (są przeciążone) i szlag je musi trafić. Na moje oko zakłądają lichy regulator, ma być w czarnej obudowie ( Heavy Duty)
Sprawdź zasilanie stabilizatora. Jeśli żarówka ,diody i regulator są ok to wepnij się amperomierzem w obwód wzbudzenia wirnika . Jeśli nie popłynie przez niego prąd to : wirnik nie wytworzy pola magnetycznego i w konsekwencji brak będzie ładowania. Zmierz rezystancje wirnika bezpośrednio na szczotkach powinna być rzędu kilku Ω - nie więcej. Powodzenia.
Ja osobiście zrezygnował bym z mostka selenowego na rzecz mostka gretza. Seleny wraz z czasem "zużywają" się co skutkuje zwiększeniem rezystancji co przekłada się na większy spadek napięcia na takim mostku (większy spadek więc większe straty). Plus jest taki że są dość ciężkie do upalenia. Dobrym rozwiązaniem było by kupno 4 diod prostowniczych o prądzie...
A kto powiedział, że ładowanie z alternatora ma taki sam charakter jak z prostownika? Na inne opcje, np tyrystorowe jak już wspomniałeś pasowałby bardziej transformator dający jakieś 17VAC. Osobiście bawiłem się z RESURSem i na kawałeczku płytki uniwersalnej cały sterownik idzie zrobić. Odniosłem się tylko do tematu (bzdurny wymóg ładowania stałym...
raz ci się zdarzy że rozładujesz go przez nieuwagę, i całe dbanie o kant dupy rozbić. Zapewiam cię, ze przez nieuwagę nie rozładuję. To nie jest takie proste. ale nie zdarzyło mi się rozładować akumulatora. Mnie także, pomimo że jeżdże bardzo starymi samochodami. Forum - niby elektryków, a nikt nie napisał czegoś mądrego. Symboliczne pieniądze kosztuje...
->trymer01 Za dużo teorii. Przyjmijmy że mamy przeciętny akumulator ok 60Ah. Napięcie przy rozruchu (prąd 400A) spadnie z 12V do ok 10V. Daje nam to rezystancję wewnętrzną 0,005 Ohm. Według ciebie gdy do akumulatora mającego 12V dołączę źródło napięcia 13V popłynie 200A (1V/0,005 Ohm)? 400A przy rozruchu? - co to za silnik? - chyba V8? "Teoria" zniechęciła...
Kurcze już nie wiem o co chodzi ale przecież nie problem sprawdzić jaki mamy altek bez rozbierania go wystarczy miernik i tak: Od alternatora odpinamy wszystkie kable,miernik ustawiamy na zakres sprawdzanie diod czerwoną sondę dotykamy do zacisku wsuwka-chłopaczek w plastikowej kostce(oznaczoną przez kol.Skorpion jako 3) a czarną sondę po kolei dotykamy...
Panowie ciągle pomijacie uwagi R-MIK. Jeśli pomiar pokazywał PODKREŚLAM 13 - 14 V to jest żaden pomiar. Dowodzi to że zastosowane przez mechaników przyrządy nie nadawały się do tego celu. Niestety sam miałem taką usterkę - bardzo "miękki " alternator. Po uruchomieniu silnika nawet ładował akumulator - ale po właczeniu świateł, dmuchawy już amperów nie...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
Chodzi mi o te jasne diody dołączam zdjęcie. Zmierzyłem ich tak: ustawiłem miernik na sprawdzanie diody jest taka opcja. Minus podłączyłem do anody diody a plus do katody (gdzie wychodzi oczko) i nic nie pokazuje odtrotnie zamieniając bieguny też nic tak dzieje się z dwiema diodami. A jedna pokazuje rezystancje w granicach 500 po czym zaraz spada do...
Tia... pierscienie caly czas kontaktuja - jak zastepuje regulator rezystorem-zarowka to jest oki.. Prad przez nie plynacy tez jest oki... No ale przeca kucza franca po to mam reghulator by mi sam regulowal napiecie niezaleznie od obciazenia :)))) Oba (nowy i stary) dzialaja tak samo. Stary ma zalozone tylko nowe szczotki (w sumie niepotrzebnmie kupowalem...
Trochu doczytałem od czasu tego postu i znalazłem opis jak przeprowadzić test alternatora w innym wątku i stało się jasne, że poprez (D+) nie dostarcza się cały czas prądu do wzbudzenia altka, a tylko niejako ECU daje sygnał regulatorowi altka do uruchomienia i po pewnym czasie żarówka podłączona do (D+) gaśnie Słabo czytałeś. W układzie, który jest...
rezystancja alternator rezystancja wirnik alternator rezystancja stojan alternator
wskaznik spalania piece ekogroszek ustawienia bester regulacja prądu
Instrukcja obsługi centralki alarmowej Pulsar 501K Aktualizacja map w nawigacji Modecom MX4 AutoMapa