Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Sprawdziłem i ten alternator nie ma sprzęgiełka, jest tam koło pasowe zwyczajnie przekręcone. Czy możliwe że jest to wada jakiegoś uzwojenia? Trochę dziwne bo przez dwa pełne obroty wirnika przebieg wydaje się być poprawny. Przychodzi mi myśl, że wirnik ma za niska rezystancję, płynie zatem większy prąd z regulatora, a ten zaczyna wariować?? Co myślicie...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Pewnie interpretuje przewód do kontrolki jako przewód masowy bo ten przewód dostaje minus z alternatora jak alternator zaczyna ładować pojawia się plus i kontrolka gaśnie więc pomiar przez kontrolkę taką będzie miał oporność. Tam nie ma komutatora tylko pierścienie. Sprawdź czy pierścienie mają przejście, wirnik powinien mieć oporność około 4 Ohm. W...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Czy może posiada ktoś schemat obwodu ładowania akumulatora do trabanta. Przerobiłem instalację na 12V. Alternator i regulator napięcia wziąłem z poloneza, ale niestety umieszczony jest on w takim miejscu że zalewa go woda pomimo zastosowania osłon. Alternator w takich warunkach pracy nie działa zbyt długo i siada. Czy macie może jakieś fotki oryginalnego...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Sytuacja wygląda następująco: Akumulator 12V 90 Ah - naładowany na full prostownikiem Po założeniu w samochodzie napięcie ładowania 14,3V - 14,4V Odpala wszystko działa prawidłowo. Zostawiam na noc i rano nawet bendiks nie wskakuje. Napięcie na akumulatorze 11,8V przy spoczynku. Naładowałem akumulator ponownie prostownikiem 12h + 4h przerwy + 4h napięcie...
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam !! Od jakiegoś roku patrząc na amperomierz w C330 zauważyłem ze ładowanie jest bardzo niskie , napięcie na akumulatorze jest w granicach ze ledwo można odpalić capka. Wrzucam schemat podłączenie wszystkiego. Co może być przyczyną niskiego poziomu ładowania? wskazówka amperomierza ledwo co się wychyla. http://obrazki.elektroda.net/7_122739104...
Witam http://obrazki.elektroda.net/41_12210423... Na fotografii widac wtyczke niebieska, jest ona nad rozrusznikiem, jedne kabelki ida w dol a z drugiej jej strony do alternatora. Sprawa jest taka, jesli ja odepne nie mam kontrolki ladowania aku ale mam lepszy rozruch, gdy jest podpieta to jest kontrolka aku na liczniku ale rozruch jest gorszy.Dlaczego??...
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
mam przy 3 cylindrowym silniku IFA (wózek widłowy) alternator z 5 wyjściami i osobny regulator tez z 5 wejściami , są tam jakieś dwa elektromagnesy , jak to działa i czy można to zastąpić jakiąś elektroniką. potrzebny jest mi jakiś schemat aby to rozpracować. proszę jakiś wskazówek pomocy
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Witam. Mam taki problem... wychodze rano do maluszka, przekrecam kluczyk.. a tu kontrolki gasna, a rozrusznik ledwo co chrebocze :/ Jak sie go pchnie to zapala.. pojezdze troche po miescie i "niby" caly dzien jest OK, ale na dugi dzien to samo:/ Jak naladowalem akumulator (przez noc) to kilka dni bylo OK a potem to samo :/ Zaznaczam ze klemy mam czysciutkie...
Witam szanownych kolegów, posiadam alternator i regulator jak na zdjęciach. Proszę podpowiedzieć mi ze schematem podłączenia do Ursusa C 330. Czy dobrze myślę z podłączeniem? https://obrazki.elektroda.pl/3382666500_... https://obrazki.elektroda.pl/3481826300_... https://obrazki.elektroda.pl/6422401500_...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Panowie mam problem, zaczela sie zima i zaczely sie problemy - auto nie odpala bo jest problem z ładowaniem akumulatora. Wymieniłem dziś regulator, szczotki już tego wymagały - ładowanie na alternatorze (na grubym przewodzie +) wynosi 14,4V - jednak do akumulatora dochodzi juz tylko 13,2V - szukałem wszedzie czysciłem klemy, mase, styki - i nic. Dziś...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam Czy ma ktos lub wie gdzie mozna znaleźć schemat podłaczenia regulatora napiecia RNc12 Znajomy przerabia instalacje elektryczna i wywalił prądnice i chce ja zastąpic alternatorem. Z regulatora RNc 12 wychodza dwa przewody i nie wie jak podączyc i gdzie zółty i zielony przewód Pozdrawiam
Niestety ale sprawdzałem i na gnieździe bezpiecznikowym mam prawidłowe napięcie na odejściu, chociaż fakt masz rację że podejrzane, że tak spada napięcie a a nie przepala bezpiecznika. Próbowałem nawet zastępczo chwilowo podać na zaciski szczotkotrzymacza (nr 18)przewód podłączony od rozrusznika do stojana alternatora(nr19), i w momencie zetknięcia...
wirnik jest inny, jak sądzę masz 24-ro woltowy z Jelcza, chcesz go wsadzić w miejsce 'fiatowskiego". Musisz zmienić stojan i wirnik; ten z 24 ma wirnik o wiekszej ilości zwojów, rezystancja wirnika coś okolo 13 om, z fiata ma 4 omy.
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Wirnik raczej ok ma tam kilka om, żadnych przegrzań. wtsawiam alternator w auto najwyżej wyjmę jaszcze raz. Nie wiem może moja metoda sprawdzania i pseudostanowisko na tak duży alternator akazuje się nie zabardzo. Nigdy nie robikłem takiego klamota, co najwyżej jakiegoś 70A.
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Teraz się nie dziwię, że konkretne tematy zamierają jak takie byle co na elektrodzie kwitnie. Po prostu to forum zmierza w kierunku totalnej błazenady. Chłopie, czy alternator jest na 24V poznasz po tym: -rezystancja wirnika -regulator napięcia - ilość zwojów i grubość drutu na koronce
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Rezystancja wirnika 0 łomów . Dziekuje wszystkim za pomoc.
Trzeba sprawdzic tylko rezystancje wirnika jednego i drugiego.
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Ja pisałem że 7V, ale to w przypadku alternatora z FSO. Każdy inny będzie miał inną rezystancję wirnika, co znacznie zmieni prąd przez wirnik płynący. Musisz prąd wirnika dobrać metodą prób i błędów.
Jak w temacie mam problem z alternatorem. Niedawno był robiony, ostatnio zaświeciła mi się kontrolka alternatora. Rozebrałem go, diody są dobre, poprawiłem luty na regulatorze oraz wyczyściłem go. Zamontowałem do auta po odpaleniu kontrolka mruży od alternatora (przy odpalonym i zgaszonym silniku), zmierzyłem napięcie na alternator + a masa jest 11...
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Mostek i regulator od malucha. Rezystancja wirnika by się przydała, ale i tak pewnie pójdzie.
Prpoponuję wpierw sprawdzić rezystancję uzwojenia wirnika, widziałem takie alternatory w samochodach koncernu chrysler, gdzie wynosiła ona około 1 om, żaden regulator elektroniczny tego nie wytrzymywał. Oryginalnie sterowaniem polem magnetycznym w tym przypadku zajmuje się sterownik silnika.
Witam Dość często zdarza mi się naprawiać uszkodzone alternatory samochodowe. O ile sprawdzenie uzwojenia twornika i wirnika oraz zestawu prostowniczego nie jest problemem, to jeśli chodzi o regulator napięcia sprawa się komplikuje. Z powodu braku stołu probierczego, pewność że regulator jest sprawny mam dopiero wtedy gdy zamontuję alternator do samochodu...
A może Ci sprzedali wirnik z alternatora 24V. Porównywałeś rezystancję?
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
mała uwaga-wirnik alternatora w warczyburgu dwusuwie miał rezystancję około 1,5 oma, więc elektroniczny regulator tego nie wytrzyma.
Witam troche damych , rezystancja wirnika 3,5 om więc prawidłowa kontrolka świeci się cały czas , napięcie ładowania zero , diody nie sprawdzałem bo nie wiem jak . pozdrowienia
Zmierz rezystancję wirnika, niektóre elektroniczne regulatory mogą się nie nadać.
Dokonałem pomiaru uzwojenia wirnika, wynosi 3,7Ω, bez przebicia na masę. Pomiar trzech uzwojeń stojana 0,5Ω dla każdego z uzwojeń, bez przebicia na masę, odlutowałem końce uzwojeń stojana od mostka, sprawdziłem mostek pomiar wyniósł 479 na zwarcie diodowe czyli jest sprawny. Regulator napięcia nowy. Interesuje mnie prawidłowa wartość trzech...
A jak z pomiarem rezystancji uzwojenia stojana i wirnika , mostek z diodami sprawny ?
Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard. A jaki to alternator - 6-cio czy 9-cio diodowy, i jeszcze jedno - wirniki w tych alternatorach mają mniejszą rezystancję.
Zmierz rezystancję między pierścieniami ślizgowymi wirnika oraz pomiędzy pierścieniami a korpusem wirnika.
Sprawdz komutator miernikiem, rezystancja powinna wynosic kilka ohmy. Stojan- czy od uzwojeń nie ma przebicia na masę[obudowę]
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
Ja bym sprawdził wirnik, bo jak uzwojenie stojana przywiera to się pali i jest smród.
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Tak,odzielny regulator ma sens,ale trzeba zwrócić uwagę na to że przewaznie wirnik alternatora w chryslerze ma rezystancję uzwojenia poniżej 2 omy,elektroniczny regulator ,np od poloneza może nie wytrzymać.
A rezystancje wirnika sprawdziłeś?Uzwojenie wirnika nie odłazi od pierścieni?
alternator rezystancja wirnik rezystancja wirnik wirnik rezystancja
śruba głośnik schemat jelcz wyłączać pralka
temperatura zasilania bateria niteo
Kod serwisowy sterownika TECH 71-710: dostęp i zastosowanie Schemat silnika Toyota Auris 1.6 Valvematic 132 KM – złącza, czujniki, manuale EWD