Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
17524 i 17526 to problem z grzałkami sond obu. Czyli albo grzałki w sondach kaput albo zasilanie do nich. Jak silnik chodzi normalnie i tylko te błędy są problemem to dwa pomiary do wykonania. 1. Rezystancja grzałek sondy 1 i 2 2. Napięcie zasilania grzałek sondy 1 i 2. Jak będzie ok to pomiar pod obciążeniem np żarówką 12V 5W. Bo w ECU jest przerwa...
P0340 - usterka w obwodzie czujnika fazy (wałka rozrządu) P1135 - nieprawidłowa rezystancja grzałki sondy lambda przed katalizatorem
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
Zmierz rezystancje grzałek. Sonda od facusa do peugeota? Spoko.....
sonda to tego nissana orginalna do tego modelu żaden zamiennik nie podejdzie bo jest inna rezystancja grzałki sondy lambda.
A rezystancja grzałki sondy ? Sprawdż starą i nową .Pozdro.
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
A skąd wiadomo coś ty tam naprawdę włożył. Sprawdź ciągłość przewodów do sterownika, rezystancję grzałki sondy, będzie wiadomo.
Można podpatrzeć pracę sondy woltomierzem, trochę to niedokładne ale zawsze coś. Rezystancję grzałki sondy zmierzyć omomierzem na złączu kala sondy (zawyczaj białe kable).
Nie ma takiej opcji :-) Rezystancje grzałki sondy zmierzysz na opór, natomiast sygnał wyjściowy powstaje przy pracy w wysokiej temperaturze i zmierzysz go podczas pracy sondy multimetrem. Nie uszkodzisz tak łatwo sondy.
Rezystancja grzałki sondy ma wynosic okolo 15 Ω. Napiecie referencyjne około 0,5 V Podczas pracy napiecie grzałki impulsowo 12 - 14 V. Sygnał napieciowy od 0 V do 1 V. Sprawdź wszysto i zrób analize spalin.
Trzeba zmierzyć rezystancję grzałki w sondzie. Zazwyczaj są to 2 białe przewody. Rezystancja powinna być poniżej 10 Ohm. Możesz zamiast grzałki dać żarówkę 5W. Gdzie wstawić - zamiast sondy pod przewody od grzałki.
Zmierz rezystancje grzałki sondy. Co do zaworka to może być coś z rozrządem . Nie przejmuj się dopóki silnik nie będzie utykał lub nierówno ciągnął. Jak tak się stanie to zajedz do vovlo niech naprawią.
Pytanie czy kreci a nie zapala? Czy wogóle nie kreci? Jakie napiecie na baterii na spoczynku i podczas krecenia? Czujnik temp do wymiany. Zmierz rezystancje grzałki sondy. Sprawdz czy masz zasilanie od strony wiazki.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Witam, Nie działa mi podgrzewanie sondy lambda. Sprawdziłem rezystancję grzałki sondy, wynosi 3 omy, podpiąłem też pod wiązkę sterującą nową sondę i pozostała zimna. Dzisiaj wpiąłem się w wiązkę w przewody od podgrzewania sondy i po przekręceniu kluczyka występuje napięcie 1,4V, po odpaleniu 1,36V. Mierząc plus zasilania z wiązki względem masy auta...
zmierz pomiedzy; szarym i masa czarnym i masa białym i białym odłacz wtyczke i zmierz rezystancje na grzałce sondy
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Więc pomiar napięcia czy w ogóle jest na grzałce, a potem pomiar rezystancji samej grzałki i ewentualnie prądu jakiś pobiera i będzie wszystko wiadomo.
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Wybrał bym pewnie coś z Boscha (np 0 258 010 032) żeby było w miarę pewne i tanio, ale nie koniecznie identyczną jak oryginalnie, bo one w większości są takie same tylko długością przewodów się różnią, aby tylko rezystancja grzałki się zgadzała.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Chciałem sprawdzić u siebie działanie sondy, oczywiście nie posiadam profesjonalnego sprzętu. Do pomiaru posłużył mi zwykły miernik. Przy 2000tys obrotów napięcie (czarny sygnałowy) na mierniku falowało mniej więcej 0,2 - 0,8V. Po puszczeniu gazu schodziło w dół, aż w końcu na biegu jałowym wskazywało 0,00V, po dodaniu gazu znowu zaczęlo falować i spadać...
Uszkodzony obwód grzałki sondy,ECU monitoruje rezystancję grzałki,mierniczek do ręki i zmierzyć opór grzałki.
Zrób pomiary obydwu sond. Rezystancja grzałki, napiecie na nia. Sygnał podczas pracy.
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
Zmierz rezystancję grzałki na pierwszej sondzie. Zmierz napięcie na białych przewodach. Nie jesteś pewien - podłącz żarówkę 1.2W na obwód grzałki i zobacz czy świeci i czy błąd da się usunąć. Tyle mogę Ci pomóc.
Pomiar działania grzałki metodą na "diode" jest bez sensu. Rezystancja sondy nowej zgodnie z katalogami waha się pomiędzy 4 do ok 10 ohm. Jeżeli multimetr wskazuje rezystancję grzałki w mojej starej sondzie ok. 5 ohm to funkcja "diody" przy tak małej rezystancji pokaże zamknięcie obwodu. Nie oznacza to jednak że grzałka jest sprawna ponieważ nie wiadomo...
Sonda uniwersalna nie zawsze zdaje egzamin, chodzi o rezystancję grzałki.
Rezystancyjne są w zasadzie tylko jednoprzewodowe sondy stosowane w niektórych pojazdach koncernu GM. Mozna je poznac po tym,że kabel przyłczeniowy jest w fioletowej izolacji. Rezystancja tej sondy zależy od stężenia tlenu w spalinach
Sondy uniwersalne swietnie działaja z niektórymi autami. Sa to na ogól auta niemieckie lub po prostu europejskie. Nale4zy odpowiednio dobrac typ sondy i rezystancje grzałki. Nie dotyczy to azji. Podejzewam ze masz zła rezystancje grzałki. Do Toyoty radze oryginał.
w Japończykach jest dokonywany pomiar rezystancji grzałki sondy przez komputer jesli się nie zgadza to komp może przejść do trybu awaryjnego .Jeśli się nie mylę to napięcie na sądzie zależnie od składu mieszanki powinno wachać się przy sprawnej sądzie od 04do 09V u Ciebie tak nie jest i jeśli nie jest uszkodzony jakiś przewód to raczej sonda do wyniany...
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
Lenistwo i jeszcze raz lenistwo. Problem z grzałką sondy, sprawdzić zasilanie grzałki i jej rezystancję. Sonda druga, za katalizatorem. A tutaj znajdziesz opis błędów i wiele więcej http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Czyli na spokojnie zmierzę rezystancję grzałki po raz kolejny. Może źle przewody stykały. Pomiar napięcia na szary-czarny. Tu rozumiem, że jest mierzony potencjał, jaki pojawia się po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu przez to sondy..Przewody są tak zabezpieczone przed wilgocią, że nie chciałbym katować izolacji. Wypięcie wtyczki umożliwi mi dostęp...
Witam, powracam do tematu, screenów z INPY nie umieszczam bo nie zauważyłem nic niepokojącego. Sprawdziłem rezystancje grzałek sond (profilaktycznie wszystkich) wynosi od 3-4 omów, czyli rozumiem że są dobre. Zrobiłem próbę: odłączałem na uruchomionym silniku sondy i wyskakiwały mi błędy typu: 25-lambda probe heating bank 1 55-lambda probe heating bank...
Jeśli wszystkie pozostałe czujniki są sprawne to ten czujnik temp. powietrza ma marginalne znaczenie. Jak Cię to tak bardzo męczy mogę spróbować doszukać się warunków granicznych przejścia sondy do pracy w pętli zamkniętej, ale w ciemno mogę strzelać, że jednym z nich jest temperatura silnika (chłodziwa) i te 60*C by mogło pasować. Porównaj sobie moc...
Wymieniane były już 2 sondy przed katalizatorem i w obydwóch był problem z obwodem grzałki, taki kod usterki. Obydwie sondy mają rezystancje grzałki ok 4 Ohm. Odpalam samochód i wpinam żarówkę w obwód ogrzewania sondy i żaróweczka cykliczne zapala się i gaśnie. Skąd w takim razie błąd podgrzewania tejże sondy ?
Kupiłem za grosze używana sondę (w celach próbnych ;)) na przewodach grzałki jest rezystancja 4,4 ohm (na mojej walniętej nic nie pokazuje). Czy po numerach sondy można sprawdzić jaka powinna być rezystancja, czy aby te 4,4 ohm nie jest mało?
Miernik w ręce i do sprawdzenia rezystancja wszystkich grzałek, jedną sondę przytykamy do obudowy grzałki, zaś drugą sondę do elektrody gdzie siedzi wsuwka. W piekarniku będą w sumie 3 grzałki. Pamiętam że jedna z nich jest podwójna tzn zero jest wspólne a fazy załącza się z osobna dla każdej skrajnej grzałki.
może to grzałka w sondzie, sprawdź rezystancje na białych przewodach od sondy, powinno być 3-15 ohm, sprawdź też bezpieczniki od grzałki sondy
Niestety wymiana układu nie pomogła, albo jest inny problem w sterowniku albo coś przeoczyłem. Ktoś może spotkał się z podobnym problemem? Błąd p0038 obwód grzałki sondy lambda rezystancja za wysoka. Wiązka sprawdzona pod obciążeniem, sonda nowa odpięcie sondy nie zmienia statusu błędu.
Ale został jeden błąd który ciągle się pojawią po skasowaniu tzn: P0038 Zmierz rezystancję grzałki B1S2 na pinach sterownika. Z doświadczenia podpowiem że jak nie masz kasy na nową porządną sondę lepiej kupić trzy używane oryginalne i wybrać działającą ( resztę zwrócić ) niż jedną nową w zamienniku typu NTY.
Sonde masz sprawną, jaką masz rezystancje grzałki, napięcie dochodzi do sondy? Wiązka sprawdzona ale nie miernikiem tylko żarówką?
byłem pod autkiem patrząc od kolektora jest tak sonda 5 przewodowa czujnik temperatury spalin 2 przewody katalizator i sonda 6cio przewodowa z napisem NOx czyli czujnik tlenków azotu sprawdziłem tak; rezystancje grzałki pierwszej sondy około 4omy zasilanie ( po przekazniku +12v ) ok sterowanie grzałki ze sterownika ok pytanko ? jaki powinienen być nadawany...
Witam. W mojej Skodzie Fabii 1.4MPI padła mi sonda lambda. Po podłączeniu do VAG'a w teście starzenia (grupa nastaw 034) wyświetliło brak reakcji sondy lambda i dziwną temperaturę katalizatora (-32"C). Napięcie na sondzie stało na poziomie 0.3V. Jako iż w ASO sonda kosztuje straszne pieniądze, wstawiłem 4 przewodową sondę uniwersalną. Napięcie sondy...
Witam Ponownie. Wczoraj były jazdy na benzynie z programem AC Stag. I sytuacja jest zagmatwana na maksa: W czasie jazdy jakiekolwiek napięcie powyżej 0,2V pojawiało się tylko podczas ostrego butowania... Czasami nawet po gwałtownym odpuszczeniu gazu osiągnęło na ułamek sekundy 1V... Po za tym wykres leży na 0,1V i się ciągnie w nieskończoność. Dziś...
Sprawdziłem dzisiaj bezpiecznik odpowiedzialny za sondę - cały. Rezystancja grzałki 11 ohm. Ewentualnie wie ktoś gdzie dalej idą przewody od złączki? Przedzwoniłbym je, ale nie wiem gdzie jest koniec.
Podaj wartości zmierzone miernikiem - napięcie z sondy i rezystancja grzałki. Masz dwa przewody bo jeden to masa a drugi napięcie z sondy. Gdyby lało się paliwo do katalizatora to miałbyś błąd pierwszej sondy że mieszanka jest zbyt bogata.
Witam. Walcze z w/w autem. Swieci się "check" i wywala błąd sprwność katalizatora nie osiągnienta. Poprzedni mechanik wymienil sondy kupione na ebay. Sprawdzilem sondy i na obrotach pierwsza oscyluje a druga idzie na 0.8V. Wszystko niby ok, ale po zdjęciu nogi z gazu obydwie sondy zwalniaja i obydwie utrzymuja sie w połowie. Brak dziury w wydechu, rezystancja...
Rezystancja rezystancją a napięcie i PWM sprawdzałeś?
Druga sonda to też informacja dla ECU o temperaturze katalizatora, właśnie na podstawie rezystancji grzałek.
Witam wszystkich. Punto II FL 1.2 2005r. dwa dni po wymianie miski olejowej i oleju zaczął nierówno pracować, kopcić na szaro niebiesko przy czym czuć mocny zapach benzyny i zaczęła się ona tez przedostawać do oleju. Błędy P0201 wtrysk nr 1 , P0135 grzałka sondy przed katalizatorem skasowane wracają zaraz po odpaleniu. Po zmierzeniu rezystancji grzałki...
Pierwsza diagnozą była uszkodzona grzałka przepływowa https://north.pl/karta/grzalka-pompy-myj... zamówiłem nową ale chyba będę ja oddawał bo oporność na starej to niecałe 29ohma, a nowej 30 więc raczej tutaj jest ok. Problemem nie jest oporność samej grzałki. Porównanie oporności nowej ze...
Wiem co pisze. Sonda szerokopasmowa ma stałe napiecie. jezeli twoja ma 4 kable jest to zwykła sonda 2 stanowa. zrób analize spalin zobacz czy emulatory (jezeli masz lpg) nie zakłucaja sygnału. sprawdz napiecie na grzxałce sondy, napiecie z ecu i rezystancje grzałki?
Masę ale jako sygnał PWM więc nie będziesz miał tam pełnego napięcia akumulatora. To sterownik decyduje jaką chce mieć temperaturę i kiedy na tej grzałce i dzięki wypełnieniu sygnału PWM to osiąga. Ta sonda służy tylko do sprawdzania stanu katalizatora i nie ma wpływu na spalanie i osiągi auta. Jeżeli sterownik błędu już nie wyrzuca tzn że widzi grzałkę,...
Rezystancja grzałki 5,5 ohma , a który pin w ECU to masa do sondy
Witam Mam problem z ww. autem a mianowicie chwile po skasowaniu błędu związanego z grzałką sondy Lambda Zespół 1, pojawia się ponownie. Została sprawdzona rezystancja grzałki i wynosi około 4,4 ohma, przewody od ECU do sondy również zostały sprawdzone. Podczas diagnostyki VCDSem w kanale 041 jest widoczna rezystancja grzałki zespołu 1 i 2 i tutaj jest...
Może być też tak że sterownikowi nie pasuje rezystancja grzałki . Np ma mieć 16 omów a nie 8.
No i na 99% padnięta sonda (brak rezystancji na grzałce). Gdy ja rozepnę to objaw szarpania nie występuje.
heater circuit bank - przecież opisane uszkodzona grzałka. Najpierw pomierz miernikiem rezystancję grzałki - a później zadawaj pytania.
Im więcej tlenu w spalinach, tym niższe napięcie generowane jest na sondzie, i na odwrót, niewielka ilość jonów tlenu powoduje wysokie napięcie czyli pomiar napiecia na elektrodach pomiarowych sondy,oczywiście dopiero powyżej odpowiedniej temperatury, spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu, z którego wykonana jest część pomiarowa sondy, staje się przepuszczalny...
Pomiar rezystancji grzałki w starej i nowej sondzie. Sprawdzenie czy na grzałkę dociera plus, sprawdzenie czy pojawia sie tam napięcie, sprawdzenie ciągłości przewodu pomiędzy grzałka a ECU. Sprawdzenie powyższych da odpowiedź gdzie jest przyczyna. Może być uszkodzony ECU.
https://obrazki.elektroda.pl/5800397100_... Przewody podłączasz jak w instrukcji. Pierwszy pomiar - ustawiasz miernik na pomiar rezystancji zakres 200Ω, sondy do zewnętrznych zacisków grzałki, podajesz wynik. Drugi pomiar - ustawiasz pokrętło na najwyższą dostępną wartość rezystancji, przykład na zdjęciu. Przykładasz sondy miernika...
Zmierz przy atomizerze oporność między obudową a "środkowym" pinem od strony baterii, okaże się czy rzeczywiście jest 1.8Ω czy mniej i bateria nie daje rady, uwzględnij przy pomiarze rezystancje sond miernika!
Czerwony i prawdopodobnie biały. Sprawdź czy między tymi kablami masz rezystancję oraz w kostce od strony silnika tam gdzie wchodzi czerwony i biały sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie zasilania.
Nowa sonda kupiona. Sprzedawca zażądał, że mam ją sprawdzić na mierniku (nie wchodzi w grę test w aucie). Sprawdziłem tylko czy jest brak przejścia na samej sondzie i rezystancja grzałki 5 Ohm. Jest szansa coś jeszcze na "sucho" wybadać przed montażem?
Witam. Problem dotyczy Forda Focusa MK2 1.6 Duratec. Przebieg 110 tyś km Od jakiegoś czasu walczę z dodatnią korektą ( +10 ) na wolnych obrotach. Sonda bank 1 pracowała w zakresie 0,1V do 0,69V druga sonda stała stabilnie na 0.69V. Piąty i szósty wykres. https://obrazki.elektroda.pl/2697091900_... Czytając różne wypowiedzi postanowiłem...
pomysł chyba chybiony, bo w funkcji pomiaru prądu grzałki ECU oblicza sobie temperaturę spalin lub katalizatora... A rezystancja grzałek mieści się w zakresie 12 do 39 om, lae zależy od temperatury.
Grzałka to max 2 o0hm Po co jej taka mocna grzałka jak sonda siedzi w kolektorze wydechowym? Pomyśl. Rezystancja 10Ω jest prawidłowa. W temacie była mowa tylko o pierwszej sondzie jak się nie mylę.
Druga sonda może mieć z tytułu zużycia większą rezystancję grzałki ...to może powodować błędną analizę grzałki.Warto sprawdzić.U mnie grzałka miała 7.6 ohma i był P0420.Wymieniłem na używaną gdzie grzałka ma 7 ohmów i jest ok. Dodano po 1 Oczywiście chodzi o analizę spalin nie grzałki...
Oczywiście, że podłączasz omomierz, aby zmierzyć rezystancję grzałki. Zanim ją znajdziesz, podłączasz też piny sensora, racząc go napięciem pomiarowym omomierza, które może być rzędu kilku woltów.
Aby sprawdzić grzałkę w żelazku za pomocą multimetra, wykonaj następujące kroki: Wyłącz i odłącz żelazko: Upewnij się, że żelazko jest całkowicie wyłączone i odłączone od źródła zasilania. Ustaw multimetr: Ustaw multimetr na pomiar rezystancji (omów, symbol Ω). Znajdź zaciski grzałki: Zlokalizuj zaciski grzałki w żelazku. Może być konieczne częściowe...
Witam serdecznie, mam od dłuższego czasu samochód Seat Cordoba Vario, 2002 rok produkcji, silnik 1.6 benzyna kod ALM, zagazowany. Odkąd go mam, w aucie jest tak, że jak go odpalę, to auto dopóki nie złapie temperatury (na wskaźniku temperatury na zegarach nie pojawi się te ~60 stopni), to po dodaniu gazu zamiast wkręcać się na obroty, to zaczyna się...
Witam. Pytanie jak w temacie. Wiem że jak kupie uniwersalną trzeba będzie pobawić się z flanszą. Sonda oczywiście czteroprzewodowa 0-1V, pytanie tylko jaka rezystancja grzałki?? Czy do silnika Lean Burn potrzebna jest jakaś specjalna inna sonda?? Czy uniwersalna będzie ok. Proszę o pomoc.
APE/AQQ/AUA/AUB/BBY/BBZ/BKY Przecież w tych silnikach jest kilka rodzai niezamiennych sond? Rezystancje zmierz miernikiem w złączu.
Witam serdecznie, W ostatnim czasie stałem się posiadaczem Skody Fabii I. 1.4 MPI z silnikiem AZE 60KM (czeska produkcja, 1 sonda lambda). Na tę chwilę auto uprzykrza życie falującymi obrotami na biegu jałowym oraz w trakcie pracy silnika. Obroty falują w zakresie 760-870 RPM, silnik czasami szarpie i drga. Zdaję sobie sprawę, iż taki urok tego egzemplarza,...
Pytasz o kolory miedzy sondą a gniazdem niebieski - grzałka (+) żółty - grzałka (-) rezystancja grzałki od 2 do 15Ω
Witam :) Ad. 1) Ten pomysł wymaga sprawdzenia, ale... o ile dobrze pamiętam sonda wysyła poprawny sygnał dopiero gdy osiągnie wymaganą temperaturę pracy. Więc wyłącz grzanie sondy po wykryciu poprawnego sygnału (po wykryciu zmian sygnału). Pozdrawiam, Cześć Alfred, dziękuję za odpowiedź, niestety to nie jest to o co pytałem - taką poradę znalazłem...
Miernikiem. Jedna sondę przykładam do nóżki grzałki drugą sondę przykładam do obudowy pralki
Witam . Sonda Lambda szerokopasmowa - czy mogę zmierzyć rezystancje grzałki - sprawdzić przy zakupie czy jest sprawna bez montażu części w aucie . ? VW GOLF VI 1.6 TDI SONDA LAMBDA szerokopasmowa 03L906262A https://obrazki.elektroda.pl/6437173500_... https://obrazki.elektroda.pl/2294046200_... https://obrazki.elektroda.pl/5815518500_...
Napiecie 0,5 v z ecu masz? Grzałka ma 12v i rezystancje ok 15 Ω
Witam, po diagnozie sondy - brak rezystancji miedzy 2 bialymi przewodami. Kupilem nowa sonde i to tylko bosch. Koszt 320 zl. Dziala i jest ok. Dzieki za pomoc.
Tak, sygnał z obu sond dociera do ECU i zmienia się. W załączeniu zapis kilku minut pracy. Grzałka sondy starej (przed katalizatorem) ma 8,3 Ohma, natomiast tej nowej (za katalizatorem) 8,2 Ohma. Napięcie na obu grzałkach jest w przybliżeniu takie, jak na akumulatorze w danym momencie. Teraz było ok. 15V - czyli nieco mniej niż wczoraj. Z tą "drugą...
Wysoka rezystancja czyli przerwany obwód grzałki lub uszkodzona grzałka w sondzie. Co do pierwszego błędu to raczej nie zapchany a brak skuteczności choć mogę się mylić. Gdybyś miał zapchany to wyczułbyś spadek mocy silnika? Jeżeli takiego nie ma to raczej katalizator nie spełnia swojej funkcji.
A nie pytałeś czy kasowali ci adaptację, jak byłeś w aso? Trochę mnie dziwi ten czas wtrysku, bo u mnie przy 3,2-3,3ms sonda już zaczyna reagować, więc niby nie wiele ci brakuję. Ja zimą postaram się zabawić i poeksperymentować na sondzie chcę zamontować drugą cyrkonową i emulator, by porównać pracę silnika, cyrkonowa jest podobno sporo szybsza, ale...
Jeżeli ja dobrze rozumiem te wykresy to tam nie działa katalizator. Druga sonda oscyluje tak samo jak pierwszy a powinna stać na bogato. Co do grzałki to tak masz żadnego plusa i modulowaną masę ze sterownika silnika. W zależności od temperatury sterownik odpowiednio reguluje mocą grzałki poprzez zmianę sygnału PWM na masie. Możesz zamiast grzałki podłączyć...
Wygląda na to że twoja żona pobiera zbyt duży prąd. Zazwyczaj moc grzałki to jakieś 10-15W czyli rezystancja gdzieś w okolicach 10 Ohm. Przy poborze 3.5A masz ponad 40W. Później pobór spada bo sterownik zmniejsza wypełnienie PWM bo wzrosła temperatura. Idzie zbyt duży prąd i przez to jest ten błąd. Zobacz że przy żarówce 21W masz ten błąd a przy 5W...
Cały problem to inercja obiektu, poza tym to inny rodzaj paliwa, wolno się pali, nie w całej objętości itd. Myślę o lokalizacji za wymiennikami przy wejściu do komina, bo przecież dopalanie jest na większym odcinku. A jak było z zabrudzeniem się sondy, wypalaniem? Może trzeba zrobić kontrole rezystancji grzałki, ale to może być przerost formy (w samochodzie...
zmierz rezystancje omomierzem i zasilanie voltomierzem co odbiega od normy wymien lub napraw
Czy ktoś pomoże?? Po odpięciu sondy podobne objawy, tyle że cały czas się krztusi, z podpiętą sondą tylko czasami. Dodano po 40 sonda lambda 4przewodowa. 2 czarne to grzałka, niebieski sygnał, biały masa. Po zmierzeniu rezystancji grzałki (dwa czarne przewody) miernik nic nie pokazuje, więc uszkodzona grzałka. ale czy to na pewno przez sondę auto jest...
Witam Tzn zdjęcie tyłu pralki czy co? Tak. a konkretnie zdjęcie zacisków grzałki. Chodzi o coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/1475083500_1... . Pomiar Rezystancji: Sondy multimetru przykładamy do zewnętrznych zacisków grzałki. Multimetr nastawiony na pomiar rezystancji. Pomiar napięcia; podczas cyklu prania, w momencie, kiedy grzałka...
Odłącz przewody od grzałki, jedną sondę miernika podłącz do jednego ze skrajnych zacisków grzałki, drugą do środkowego, gdzie był podłączony przewód PE. Miernik ustawiony na najwyższy zakres rezystancji typowo 2M, ma pokazać "1", czyli przekroczenie zakresu.
Witam mam dane z sond lambda proszę o pomoc w interpretacji : 1 tylna: przewody szary czarny 0,44 v nie przemiata, wynika że sterownik przyjął ( tryb awaryjny) stałą wartość bo nie mogł doregulować. grzałka- białe przewody 0,1 - 6v niestabilne napięcie, mimo trybu awaryjnego sondy chyba napięcie powinno być normalne w granicach 14 V? ,rezystancja 9.6...
Ja tam widzę tylko jeden przekaźnik podpięty pod wtryski. Auto ma oryginalny przekaźnik od grzałki sondy. Przepływomierz chodzi i normalnie pokazuje rezystancje jak podepnę miernik i ruszam klapką. Na gazie też nie odpala.
rezystancja grzałki sondy lambda grzałki sondy rezystancja sondy
rolki drukarce kalkulator wiatrowy sprawdzi impulsator peugeot
Demontaż prawej lampy Audi A6 1998: krok po kroku Światła awaryjne nie działają w Citroen C4 Picasso 2007