Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
17524 i 17526 to problem z grzałkami sond obu. Czyli albo grzałki w sondach kaput albo zasilanie do nich. Jak silnik chodzi normalnie i tylko te błędy są problemem to dwa pomiary do wykonania. 1. Rezystancja grzałek sondy 1 i 2 2. Napięcie zasilania grzałek sondy 1 i 2. Jak będzie ok to pomiar pod obciążeniem np żarówką 12V 5W. Bo w ECU jest przerwa...
Według informacji AI grzałka tego termostatu może pracować w zakresie od 10 do 20 A. Wydaje mi się jednak, że jest mniejsza niż 10 A, ponieważ spalił mi się ostatnio bezpiecznik 10 A, który odpowiadał za pracę sondy lambda, ale na tym samym kablu co sonda lambda obsługiwany jest też termostat. Gdy siadł ten bezpiecznik, napięcie na grzałkę wynosiło...
https://obrazki.elektroda.pl/5376440400_... Jakiś czas temu na Forum rozgorzała dyskusja na temat tego rodzaju stacji lutowniczych jakimi są stacje z "t-12" w nazwie (bo producentów i koncepcji jest wiele mimo wspólnego mianownika - samej lutownicy i sposobu jej sterowania). Jeden z moich Kolegów (dziękuję Mu za to) pomyślał, ze może...
P0340 - usterka w obwodzie czujnika fazy (wałka rozrządu) P1135 - nieprawidłowa rezystancja grzałki sondy lambda przed katalizatorem
Tak jak napisał Aleksander_01, sonda była nieprawidłowo dobrana, miała za wysoką oporność grzałki mniej więcej o 2 omy. Na oscyloskopie można było zauważyć, jak podawana jest przez sekundę masa kluczowana PWM. Po sekundzie sterownik zgłaszał błąd i wyłączał masę na grzałkę. Wymiana na oryginalną rozwiązała problem. Także poradnik "przyłóż końcówki miernika...
Trzeba zmierzyć rezystancję grzałki w sondzie. Zazwyczaj są to 2 białe przewody. Rezystancja powinna być poniżej 10 Ohm. Możesz zamiast grzałki dać żarówkę 5W. Gdzie wstawić - zamiast sondy pod przewody od grzałki.
sonda to tego nissana orginalna do tego modelu żaden zamiennik nie podejdzie bo jest inna rezystancja grzałki sondy lambda.
A rezystancja grzałki sondy ? Sprawdż starą i nową .Pozdro.
Rezystancja grzałki sondy ma wynosic okolo 15 Ω. Napiecie referencyjne około 0,5 V Podczas pracy napiecie grzałki impulsowo 12 - 14 V. Sygnał napieciowy od 0 V do 1 V. Sprawdź wszysto i zrób analize spalin.
Rezystancja rezystancją a napięcie i PWM sprawdzałeś?
Rezystancyjne są w zasadzie tylko jednoprzewodowe sondy stosowane w niektórych pojazdach koncernu GM. Mozna je poznac po tym,że kabel przyłczeniowy jest w fioletowej izolacji. Rezystancja tej sondy zależy od stężenia tlenu w spalinach
Połączenie masy między sondą a ECU jest ok . Po włączeniu zapłonu nie ma masy , ale po odpaleniu silnika próbówka mrugnie 3-4 razy( z pełną mocą) a później mruga cały czas ale tak bardzo słabo. I teraz pytanie czy szukać problemu w ECU czy w samej sondzie? , n i ile powinna wynosić rezystancja u mnie jest 5,5 ohma. Błąd jaki cały czas występuje : P0030;...
Czyli na spokojnie zmierzę rezystancję grzałki po raz kolejny. Może źle przewody stykały. Pomiar napięcia na szary-czarny. Tu rozumiem, że jest mierzony potencjał, jaki pojawia się po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu przez to sondy..Przewody są tak zabezpieczone przed wilgocią, że nie chciałbym katować izolacji. Wypięcie wtyczki umożliwi mi dostęp...
Mini Countryman, który przyjechał z USA miał założoną tam uniwersalną sondę lambda Denso za katalizatorem. Dawała zupełne poprawne odczyty i na trasie, nawet jadąc tysiąc km. komp. nie wyrzucał błędów. Jednak na mieście już po kilku km. sygnalizował przerwę w obwodzie sondy. Raz udało mi się zaobserwować chaotyczne wyniki na postoju, na wolnych obrotach....
Witam Mam problem z ww. autem a mianowicie chwile po skasowaniu błędu związanego z grzałką sondy Lambda Zespół 1, pojawia się ponownie. Została sprawdzona rezystancja grzałki i wynosi około 4,4 ohma, przewody od ECU do sondy również zostały sprawdzone. Podczas diagnostyki VCDSem w kanale 041 jest widoczna rezystancja grzałki zespołu 1 i 2 i tutaj jest...
Niestety wymiana układu nie pomogła, albo jest inny problem w sterowniku albo coś przeoczyłem. Ktoś może spotkał się z podobnym problemem? Błąd p0038 obwód grzałki sondy lambda rezystancja za wysoka. Wiązka sprawdzona pod obciążeniem, sonda nowa odpięcie sondy nie zmienia statusu błędu.
Pomiar działania grzałki metodą na "diode" jest bez sensu. Rezystancja sondy nowej zgodnie z katalogami waha się pomiędzy 4 do ok 10 ohm. Jeżeli multimetr wskazuje rezystancję grzałki w mojej starej sondzie ok. 5 ohm to funkcja "diody" przy tak małej rezystancji pokaże zamknięcie obwodu. Nie oznacza to jednak że grzałka jest sprawna ponieważ nie wiadomo...
Audi a3 8l 1,6 AVU z LPG 2002r. Sonda lambda nowa Bosch 0 258 007 351 Błędy które wyskakują to: P1116 Obwód nagrzewnicy czujnika tlenu 1 (Blok 1) P0130 Czujnik tlenu 1 (Blok 1) - Uszkodzenie P0171 Mieszanka za uboga (Blok 1) x2 Rezystancja odpiętej sondy lambda: Pin 3 i 4 (grzałka) ----- 4,4 Ohm Pin 2 i 6 ----- 30 Ohm Pin 1 a 5 ------ O Ohm Pomiary...
Kupiłem za grosze używana sondę (w celach próbnych ;)) na przewodach grzałki jest rezystancja 4,4 ohm (na mojej walniętej nic nie pokazuje). Czy po numerach sondy można sprawdzić jaka powinna być rezystancja, czy aby te 4,4 ohm nie jest mało?
Witam widzę że sondę masz sprawna i znasz parametry mi skacze błąd grzałki sondy p1103 i nie wiem czemu mierzylem grzałke opór 4.5 napięcie na pracujacej grzalce 11.90 do 12 V czyli ok jedynie ten parametr w vcds niski to chyba rezystancja 2820 a u Ciebie byli 35000. I nie wiem co tu nie gra. Co jakiś czas wyrzuca check.
Sprawdziłem dzisiaj bezpiecznik odpowiedzialny za sondę - cały. Rezystancja grzałki 11 ohm. Ewentualnie wie ktoś gdzie dalej idą przewody od złączki? Przedzwoniłbym je, ale nie wiem gdzie jest koniec.
Witam wszystkich. Punto II FL 1.2 2005r. dwa dni po wymianie miski olejowej i oleju zaczął nierówno pracować, kopcić na szaro niebiesko przy czym czuć mocny zapach benzyny i zaczęła się ona tez przedostawać do oleju. Błędy P0201 wtrysk nr 1 , P0135 grzałka sondy przed katalizatorem skasowane wracają zaraz po odpaleniu. Po zmierzeniu rezystancji grzałki...
Dziekuje... to wiele wyjasnia. Jutro zmierze rezystancje grzałki. Silnik D14Z1 (odblokowany). Dwie sondy, jedna przy kolektorze (ok) druga przy katalizatorze (zła). Juz wyjasniam. Auto sprowadzone z niemiec ale z błędem grzałki 2 sondy. Podjechałem do serwisu i w ogóle nie było napięcia na grzałce 2giej sondy - stwierdziłem ze sam sie uporam. Rozebrałem...
Witam. W mojej Skodzie Fabii 1.4MPI padła mi sonda lambda. Po podłączeniu do VAG'a w teście starzenia (grupa nastaw 034) wyświetliło brak reakcji sondy lambda i dziwną temperaturę katalizatora (-32"C). Napięcie na sondzie stało na poziomie 0.3V. Jako iż w ASO sonda kosztuje straszne pieniądze, wstawiłem 4 przewodową sondę uniwersalną. Napięcie sondy...
Witam. Walcze z w/w autem. Swieci się "check" i wywala błąd sprwność katalizatora nie osiągnienta. Poprzedni mechanik wymienil sondy kupione na ebay. Sprawdzilem sondy i na obrotach pierwsza oscyluje a druga idzie na 0.8V. Wszystko niby ok, ale po zdjęciu nogi z gazu obydwie sondy zwalniaja i obydwie utrzymuja sie w połowie. Brak dziury w wydechu, rezystancja...
Chodzi o to że nie ciągnie tyle ile powinien i przez to ECU łapie błąd. Jaką masz rezystancje grzałki? Pomyślałeś o tym że sonda trochę się grzeje i może przy tym jak jest ciepła to obwód grzałki się otwiera? Dodano po 56 Chodzi o to że nie ciągnie tyle ile powinien i przez to ECU łapie błąd- czyli jedziesz bez filtra i dolnej obudowy filtra.. Jaką...
Szanowni koledzy, chciałem dołączyć się do postu, gdyż mam podobny problem z lambdą i nie wiem jak go rozwiązać (a może jest ok?). Otóż od jakiegoś czasu, sporadycznie wyskakuje mi check engine i błąd 17604. W dniu dzisiejszym zmierzyłem rezystancję lambdy przed katalizatorem i zmierzyłem jej rezystancję, która wyniosła 3.3 Ohm, czyli niby wszystko...
Witam serdecznie, W ostatnim czasie stałem się posiadaczem Skody Fabii I. 1.4 MPI z silnikiem AZE 60KM (czeska produkcja, 1 sonda lambda). Na tę chwilę auto uprzykrza życie falującymi obrotami na biegu jałowym oraz w trakcie pracy silnika. Obroty falują w zakresie 760-870 RPM, silnik czasami szarpie i drga. Zdaję sobie sprawę, iż taki urok tego egzemplarza,...
Witam :) Ad. 1) Ten pomysł wymaga sprawdzenia, ale... o ile dobrze pamiętam sonda wysyła poprawny sygnał dopiero gdy osiągnie wymaganą temperaturę pracy. Więc wyłącz grzanie sondy po wykryciu poprawnego sygnału (po wykryciu zmian sygnału). Pozdrawiam, Cześć Alfred, dziękuję za odpowiedź, niestety to nie jest to o co pytałem - taką poradę znalazłem...
pomysł chyba chybiony, bo w funkcji pomiaru prądu grzałki ECU oblicza sobie temperaturę spalin lub katalizatora... A rezystancja grzałek mieści się w zakresie 12 do 39 om, lae zależy od temperatury.
Zwróćcie panowie uwagę, że element grzejny sondy ma charakterystykę PTC i jego rezystancja znacznie rośnie wraz ze wzrostem temperatury, więc moc spada gdy sonda gorąca.. Niektóre sterowniki wykorzystują ten fakt mierząc prąd grzałki sondy i na tej podstawie estymują jej temperaturę..
Jak nacisniesz pomógł to ci podpowiem że to sonda napięciowa i wystarczy z 5 minut nagrzać samochód podpiąć miernik i mierzyć napięcie i zaraz będziesz wiedział czy kupiłęś dobrą czy padniętą sonde. Jedna wtyczka to grzałka,,druga ogniwo. Rezystancja grzałki to ok 4 om. Mierz na tej drugiej wtyczce.
Witam. Jeżeli chodzi o sondę szerokopasmową to na rynku nie ma zamienników bez wtyczek ze względu na montowany we wtyczce rezystor kalibracyjny. Natomiast jeżeli chodzi o sondę wąskopasmowa to przy dobieraniu zamiennika ważne aby oporność grzałki była taka sama jak w oryginalnej. Bardzo często ECU mierzy prąd grzałki, a odchyłka na plus albo minus tego...
U mnie silnik pracuje nierówno 1.6 abu golf mk3 założony gaz 00561 - Mixture Adaptation 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00525 - Oxygen Sensor (G39) 29-10 - Short to Ground - Intermittent błędy sondy idzie kasować na jakiś czas w vagu mam tak NA BENZYNIE http://obrazki.elektroda.net/14_12847226... http://obrazki.elektroda.net/39_12847226...
Wszystko masz w opisie błędu. Google Ci ukradli? Masz wyraźnie napisane open circuit czyli otwarty obwód grzałki sondy. Zmierz rezystancję grzałki sondy. Jak do czytaj sobie w internecie.
Dzisiaj zaizolowałem czujnik temperatury sylikonem, temperatura nie spada już tak bardzo ma minimum 50°C czyli już nie jest tak źle:D mam jeszcze pytanie dotyczące sondy lambda, jak szybko powinien zmieniać się stan z ubogiej na bogatą na wolnych obrotach a jak szybko na wysokich tzn około 3000rpm? U mnie stan wysoki trwa około 3 sekund a niski zależnie...
Podstawowe pytanie to czy świeci się kontrolka układu wtryskowego-błąd ECU? Jeśli nie to sonda prawdopodobnie jest sprawna, a przyczyną może być zły sygnał z sondy w czasie pracy na gazie, który powoduje wprowadzenie niewłaściwych wartości korekcyjnych do ECU. Nie wiem czy emulator coś poprawi, ale możesz odłączyć sondę (wyjąć wtyczkę) i wtedy komputer...
Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
Witam Posiadam VOLVO S60 2001r 2,4 benz bez turbo w którym obecna sonda ta przed katalizatorem DENSO DOX-1417 (OE 9497252) pracuje w zakresie 0,4-0,5V i nie można ustawić na niej LPG. Wiecznie pojawia się błąd mieszanki albo za ubogo albo za bogato. Sonda ta ma 8 otworków, 4 przewody (czarny, czarny, niebieski, biały) rezystancja grzałki 2Ohm. Podobno...
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Jesteśmy w tym samym miejscu, EGR drożny, a podczas rozruchu klapa zamknięta. Sprawdziłem też rezystancję grzałki sondy lambda, wynosi 2,3 oma, więc sprawna. Ciekawe, dlaczego wraz ze wzrostem temperatury auto po dodaniu gazu potrafi osiągnąć wyższe obroty. Powietrza według klipa ciągle mało, a doładowanie prawie żadne.
Jeden kabel grzałki do emulatora tak jak masz, a 2gi do +12V samochodu. Sonda musi być zamontowana w aucie, by użyć jej grzałki do emulowania tejże. Przynajmniej tak rozumiem schemat. Zasilanie emulatora idzie właśnie przez grzałkę sondy. Ew można użyć opornik 5-10W o rezystancji podobnej do grzałki sondy. Na ogół to 3-4Ohm
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Zmierz rezystancje grzałek. Sonda od facusa do peugeota? Spoko.....
Nie ma takiej opcji :-) Rezystancje grzałki sondy zmierzysz na opór, natomiast sygnał wyjściowy powstaje przy pracy w wysokiej temperaturze i zmierzysz go podczas pracy sondy multimetrem. Nie uszkodzisz tak łatwo sondy.
Więc pomiar napięcia czy w ogóle jest na grzałce, a potem pomiar rezystancji samej grzałki i ewentualnie prądu jakiś pobiera i będzie wszystko wiadomo.
Można podpatrzeć pracę sondy woltomierzem, trochę to niedokładne ale zawsze coś. Rezystancję grzałki sondy zmierzyć omomierzem na złączu kala sondy (zawyczaj białe kable).
rezystancja grzałki sondy lambda grzałki sondy rezystancja sondy
k7s5a schemat komutatorowy schemat error booting phone
interfejs diagbox bateria parkside
SEM4082A LED Driver Circuit Diagram for Samsung BN44-00873A Backlight Repair Pioneer SX-N30 – konfiguracja Wi-Fi z routerem Huawei B525-FB47 5G, wpisywanie klucza, ustawienia