Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Jasne że jest. Ten drut jest pokryty specjalną farbą która jest izolatorem.
Mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze, większa rezystancja to uzwojenie pomocnicze i ono właśnie powinno być przez kondensator.
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Jeśli nie różnią się gabarytami, to pewnie też nie mogą się znacząco różnić mocą. A więc zakładamy, że mają tę samą moc. Czyli Silnik na 1000V, pobiera prąd I1=S/1000V, a silnik na 3300V pobiera prąd I2=S/3300V. Jaki widać, silnik na 1000V pobiera pobiera ponad 3 razy większy prąd, stąd wniosek, że musi miec uzwojenie o większym przekroju, czyli o mniejszej...
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Sam pomiar rezystancji uzwojenia, to mało, żeby być pewnym co do sprawnosci silnika. Najlepszym sprawdzeniem jest , poza dokładnymi pomiarami, jest jego funkcjonalne sprawdzenie. Czy pracuje , nie buczy , czy łożyska są ciche. o co chodzi z aluminium? czy o budowę zewnętrzną, czy o materiał uzwojenia?
Czy aby czasem 22R za pomoca ktorego emitery mostkow tranzystorowych laczysz z masa to nie za duzo? Przez te rezystory plynie caly prad uzwojenia. Celem jest pomiar pradu a zarazem minimalizacja strat mocy. Reasumujac rezystor 1R Vref 0,8v. W chwili obecnej prad uzwojenia masz ograniczony suma rezystancji uzwojenia i 22R gdzie 22R to duzo wiecej niz...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Jeszcze dla pewności spytam, przy podgrzaniu opalarką obudowy silnika rezystancja czujnika oryginalnie zamontowanego na uzwojeniu zwiększa się. Czyli to PTC? Tak.
Musisz pomierzyć rezystancje uzwojeń, silnik sprężarki ma dwa uzwojenia ( praca - mniejsza rezystancja, rozruch - większa rezystancja ) jeden przewód będzie wspólny dla obu uzwojeń. Wspólny przewód dajesz na fazę, koniec uzwojenia o mniejszej rezystancji łączysz z przewodem N zasilania, drugi koniec uzwojenia o większej rezystancji łączysz poprzez kondensator...
Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
jak sterować? Częstotliwością zasilania, bo nie wydaje mi się żeby takie cacko miało możliwość regulacji par biegunów. Jak podłączyć? teoretycznie silniki synchroniczne zasilane są od strony wirnika jak i stojana- to pierwsze zasila się napięciem stałym. Stojan zasilacz napięciem sinusoidalnym o częstotliwości warunkującej prędkość obrotową. Aby określić...
(at)3301 Kolego drogi :D - więcej nauki o silnikach. Silnik jest na pewno równolegly ze względu na liczbę obrotów (3000) oraz rezystancję uzwojenia stojana. Gdyby był to silnik szeregowy, to miał by kilka razy większą prędkość obrotową i rezystancję stojana na poziomie kilkudziesięciu omów. Jak np. wiertarka.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Witam! Mam roletę podnoszona i opuszczaną silnikiem, który dzisiaj zatrzymał się w połowie drogi i nie chce ani podnosić ani opuszczać rolety tylko buczy. Obojętnie jaki kierunek się włączy. Podejrzewam wyschnięty kondensator w silniku, ale wiąże sie to ze zdjęciem rolety i wyjęciem z niej silnika, a jest to trudne Może ktoś mógłby mi pomóc. Od czego...
Witam. Moj problem dotyczy tego iż dostalem pompe wodna, lecz nie dziala. Postanowilem ja rozkrecic i sprawdzicz czemu. Widze że na wyjściu jest kondensator i 4 przewody wychodzace z silnika. 2 idzie do kondesatora i dwa do sieci. 3 przewod z sieci na obodowe. Problem jest taki ze silnik nawet po wlaczeniu nie chodzi, nie wydaje zadnych dzwiekow. Wyjolem...
witam Mam silnik 1.1kv na 220v ale nie wiem czy jest sprawny i i nie bardzo wiem jak go sprawdzić. Posiada on 2 uzwojenia (mierzyłem multimetrem i na jednym uzwojeniu pokazało około 2 omy a na drugim około 4 omy), oraz wyprowadzenia na wyłącznik chyba odśrodkowy (po zmierzeniu tych dwóch styków okazała się przerwa, uszkodzone?). Podłączony do niego...
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
Wstukaj sobie symbol КД-60-2/45Р w google a znajdziesz schemat podłączenia tego silnika asynchronicznego. Uzwojenie pomocnicze , te o większej rezystancji to będzie w szeregu z C.
Tak jest 8 ohm to zbyt mała rezystancja, jak na uzwojenie wirowania. przewiń lub wymień.
Uzwojenie wirowania zwarte, stąd ta rezystancja. Silnik do przezwojenia, a cena zależna od regionu kraju - i tyle.
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Raz działa a innym razem nie wypuszcza wody tylko buczy.
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
W takim razie jedna z tych rezystancji jest zbyt niska, chodzi o uzwojenie rozruchowe. Bardzo prawdopodobne, że właśnie ono jest uszkodzone. Jak silnik rozbierzesz powinno być to widać.
Wygląda na to że to szary. Wyjdź z tego założenia - że skoro silnik jest na 230VAC - to podłączając napięcie pod najwyższą możliwą rezystancję w tym silniku nie powinien się spalić - niech popracuje w ten sposób kilka minut i sprawdź czy się grzeje - potem posprawdzaj pozostałe nieco mniejsze rezystancje (uzwojenia) względem szarego - silnik może się...
A pomiary induktorem nie powinny być czasem wykonane na 1KV. ? Ponieważ na napięcie zasilające takie uzwojenie jest dobre dla najlepszego przypadku. Natomiast na przepięcia wysokiej energii w sieci już nie. Rozrzut rezystancji pomiarów uzwojeń mówi ze silnik, a w zasadzie jedno uzwojenie uległo przegrzaniu. Ogólnie wyniki nie są złe ale wydaje mi się...
Cewka przekażnika której oporność wskazuje miernik w megaomach jest uszkodzona i prawdopodobnie ma przerwę na uzwojeniu.
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Zrób zdjęcie tego silnika. Z rezystancji nic jednoznacznego nie wynika.
Witam! Natezenie mozesz zmierzyc podpinajac amperomierz szeregowo z silnikiem, ale nie widze w tym sensu. Jesli jest to silnik pradu stalego to wystarczy ze zmierzysz rezystancje uzwojenia (bez podlaczenia) i obliczysz sobie ile pobierze pradu. Dlaczego chcesz dokonywac takich pomiarow podczas pracy? pozdrawiam
Obydwie pompy mają taką samą moc (4,5 kW)
Witam . To coś nie tak ,czy na wszystkich fazach ,grzeje się?.Jakie porównywalne prądy gwiazda/trójkąt w obu silnikach.Sprawdź jaką rezystancję mają uzwojenia,czy cicho pracuje.
Cała litania błędów i5x związana jest z: - pomiarami prądu na silniku asynchronicznym - napięciami Vbat - zwarciem na silniku - awarią MCU - pomiarami napięcie DCLink czy Vbat przetwornika analogowo-cyfrowego Napięcie Vbat jest wykorzystywane przy pomiarze rezystancji silnika Dla przykładu kilka błędów grupy i50 (znaczenie kodu błędu uzależnione jest...
Do których zacisków podłączone są przewody kondensatora? Jaki jest kolor przewodów wychodzących z wnętrza silnika i na których zaciskach są one umieszczone, oraz rezystancja między przewodami tego samego koloru. Zgodnie z wymaganiami technicznymi każde uzwojenie musi mieć przewody tego samego koloru.
Bardziej adekwatny dla porównań byłby pobór prądu przez silnik w czasie ruchu "perwersyjnego" i wirowania. Rezystancja stałoprądowa mierzona przy (małym napięciu może nie ujawniać zwarcia międzyzwojowego - małą dokładność pomiaru albo przebicie niepełne). Najlepiej mierzyć tylko z wodą (wtedy jest podobne obciążenie) - ruch "perwersyjny" i na pusto...
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Instrukcja nie ukazuje połączenia poza układem sterownika Być może, silnik zaprojektowany jest do współpracy tylko z fabrycznym sterownikiem. Jeżeli pomiar rezystancji uzwojeń został wykonany prawidłowo, to według instrukcji. Silnik ma uszkodzone co najmniej jedno uzwojenie.
(at)jarekgol Ten silnik pochodzi najprawdopodobniej z wentylatora łazienkowego, stąd taka dziwna rezystancja uzwojeń. Zawilgotniał i spalił jedno uzwojenie.
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Silnik z 3 przewodami ma 2 uzwojenia-robocze, rezystancja którego jest mniejsza i rozruchowe o nieco większej rezystancji . Budzi wątpliwość prawidłowość pomiaru rezystancji uzwojeń, ponieważ całkowita rezystancja uzwojeń powinna być równa sumie rezystancji każdego uzwojenia. A twoje 1 uzwojenie ma 2 Om, drugie 3,8 Om , a całkowita rezystancja 4,7 Om...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Bo dla 110VAC łączysz 2 uzwojenia stojana równolegle, a dla 220VAC szeregowo, stąd cztery przewody wychodzące z silnika. Typowy standard silników z USA, jednak pomierz rezystancje pomiędzy przewodami, bo czasami zdarza się jedno uzwojenie z wyprowadzeniami 110VAC, 125, 208 i 220. Podaj kolory przewodów. Bo to, że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe...
ale jak niższa? przecież wyliczyłem ją z prawa Ohma Tyle, że to jest prawda, jak silnik się kręci (SEM). W stanie spoczynku uzwojenia będą miały tak "na oko" kilka razy mniejszą rezystancję.
rezystancja uzwoi silnik rezystancja uzwoi rezystancja izolacja uzwoi silnik
zewnętrzny źródło dźwięk czujnik ciśnienia cyfrowy wzmacniacz ul1482
naprawa udaru makita hilti udaru
Schemat dzwonka-gongu DIY: NE555, HT2811, SAE800 – proste układy do samodzielnego montażu Sterownik BEKO HD-D16 HURDING – gdzie kupić, zamienniki, dostępność części