Wczoraj wracając do domu silnik zaburtowy Mercury 9.9 2 takt z 1996r z czarnym statorem zaczął przerywać na max obr. Okazało się, że zakładając czapę zahaczyłem przewód wn. i lekko go wyciągnąłem z cewki. Po podłączeniu silnik jeszcze przerywał jakiś czas i nie wkręcał się. Po kilku minutach jakby mu przeszło i już pracował ok. Dlaczego nie pracował...
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
Przyniosl mi znajomy jakos stara wiertarke ,w ktorej wszystki przewody do statora byly po przecierane.Po zaizolowaniu okazalo sie ,ze na uzwojeniu statora ( od wlacznika 220) jest praktycznie rezystancja 0.4 ohma.Nie ma zwarcia uzwojenia do obudowy stat. Czy faktycznie jest zwarte uzwojenie ???Jaka jest typowa rezystancja i indukcyjnosc?Prosze o pomoc.
Rezystancja statora ok 138ohm
Jeżeli jest przejście do masy to stator uszkodzony.
W moim silniku stator jest razem z impulsatorem a to kupiłem nowe bo stary stator był uszkodzony i nie miał kabli ładowania bo ktoś tam już kiedyś grzebał Dodano po 3 Mogę spróbować sprawdzić rezystancję statora ale nie bardzo wiem jak i jakie wartości powinny być na poszczególnych przewodach
Czerwono biały do masy czyli aluminiowej podstawy prądnicy. Jakies kilkaset om. niebiesko-biały do masy jw. 50-200 om.
Tak jest tam modul CDI moze i podobny dotego chińskiego wtyk napewno jest inny i nie wiadomo ja z wyprzedzeniem zapłonu. https://obrazki.elektroda.pl/3167294900_... Mierzyłem multimtrem z pamięcią najwyższego napięcia. Czyli miernik wpiety w obwod, kopniecie kilka razy i odczyt wartości. W serwisowce widze ze jest jakas przystawka....
Witam, Poszukuje kart katalogowych silników PMSM. Konkretnie potrzebne mi są parametry silnika o momencie: min 247 Nm, do przeprowadzanie symulacji napędu ciężkiego pojazdu który częściowo jest zasilany właśnie z tego typu silnika. Niestety udało mi się znaleźć tylko 2 producentów silników którzy nie oferują w swoich katalogach bardziej szczegółowych...
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
Skoro stator pomierzony i cewka zapłonowa oraz impulsator mają właściwe rezystancje. Okablowanie od statora do modułu i od modułu do cewki WN właściwie podłączone oraz ma ciągłość. Sprawdzony kabel WN, fajka oraz świeca. Wszystkie masy podłączone. A na tym module od samego początku nie ma iskry to czy na pewno on jest sprawny?
Witam, mam problem z Husqvarna TE 610 z 95r. Kupiłem ją jako uszkodzoną. Brak iskry.Mam 3 komplety zapłonu ( zmieniałem wszystko miejscami i dalej nic) Zdjęcia zapłonu: http://obrazki.elektroda.pl/4394037100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3637321600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5073606000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4936899200_1...
Problem rozwiązany. Jeśli chodzi o elektrykę i mechanikę to wykonałem następujące kroki: - Sprawdzenie instalacji elektrycznej pod kątem uszkodzeń, niepewnych połączeń (wszystkie połączenia zostały zalutowane oraz porządnie zaizolowane) - Sprawdzenie cewki zapłonowej wraz ze świecą - Sprawdzenie napięć i rezystancji statora (wymiana statora i magneta...
Nie będzie jej to przeszkadzać o ile łopatki wentylatora nie są w jakiś dziwny sposób wyprofilowane( chłodzenie). Wirnik ma 1 pare. Zdajesz sobie sprawę że musisz dostarczyć 3000obr./min na wał prądnicy? Jaki będziesz to realizował? Fotki generatora byś wrzucił, pomiar rezystancji uzwojenia statora by się też przydał. Pozwoliło by to oszacować ile faktycznie...
Dziś odkręciłem stator i sprawdziłem rezystancję na impulsatorze. Faktycznie była przerwa czyli był uszkodzony. Ale mam jeszcze 2 takie statory na których też sprawdzałem rezystancję i wynosiła 15R. Założyłem jeden z nich i iskra była piękna niebieska ale simek nic się nie odezwał. Przestawiałem zapłon chyba z 10 razy ale i tak nie odpalił. Dodam jeszcze...
Pomierz rezystancję, opis np. tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Zmierz rezystancję pomiędzy masą (silnika, albo rdzeniem statora) a poszczególnymi przewodami tej trójkątnej wtyczki z trzema pinami, którą przedstawiłeś na zdjęciu nr.6.
Rezystancja cewki zasilającej powinna wynosić 440 omów, impulsatora 140 omów. Okazało się że po złożeniu silnika stator wykazuje prawidłową rezystancję. Odbijanie było spowodowane uszkodzeniem wolnego koła. Nie zapalał ponieważ dwie kostki wychodzące z instalacji w przodzie quada - od światła pozycyjnego i impulsatora były złączone razem.
W liczniku er-1 brak połączenia pomiędzy licznikiem a ECU, stąd brak odczytu prędkości, obrotów i temperatury silnika. Błąd 12 to brak odczytu obrotów wału korbowego. ECU dostaje sygnał z przekaźnika rozrusznika i powinien wiedzieć, że wał korbowy się kręci i powinny być impulsy z czujnika położenia wału korbowego. Sprawdzana była rezystancja impulsatora,...
Właśnie wracam z garażu i napięcie na odpietym i wpietym regualtorze wynosi 4.7V a rezystancja jakbym nie podpioł pokazuje 0.6
Przełożyłem stator. Rezystancja przewodu żółtego i białego ok. 0,50 oma. Po odpaleniu silnika lampa z przodu ledwo się żarzy. Na wtyczce na wolnych obrotach ok. 7V, na wysokich ok. 14,5V. Zaciski akumulatora - wolne obroty 12,45V, wysokie obroty 12,45V. Regulatory podmieniałem, zamieniałem również przewód żółty z różowym przy reglerze i brak różnicy....
Według serwisówki, rezystancja cewki zasilającej w tym statorze (produkcji Langfang Kokusan) powinna wynosić 800 - 1100 omów (pomiędzy przewodami zielonym a białym). Rezystancja impulsatora 90 - 140 omów. Pozostałe trzy przewody od cewki ładowania i cewki świateł nie mają tutaj znaczenia.
Cewka zapłonowa ma 0,8om Jak na CDI to mało. Oryginalna jest? Rezystancja mięczy fajkami?
Raczej stator do wymiany, niska rezystancja wskazuje na zwarcia międzyzwojowe. Przezwojenie to dość ciężka sprawa.
Z wyglądu przypomina mi cewkomoduł firmy IDM, Różnica taka że masz wyprowadzone przewody, w cewkomodułach do skuterów są wystające konektory męskie. Na pewno masz tam przerywacz lub impulsator? Sprawdzałeś rezystancję cewki zasilającej na statorze?
Wklej zdjęcia statora i magneta i zmierz jaką rezystancję mają cewki .
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Sprawdź rezystancję cewki zasilającej - przewód ze statora zazwyczaj koloru czarno-czerwonego, do masy silnika. Z tego co piszesz wynika że uzwojenie jest przerwane, ale wówczas nie byłoby wcześniej napięcia na module zapłonowym, chyba że cewka zasilająca jest uszkodzona w sensie że raz łączy, później jest przerwa.
Wczoraj wszystko dokładnie sprawdziłem Wszystkie wtyczki i połączenia przeczyściłem i zakonserwowałem KONTAKTEM do styków. Po złożeniu pojawiła się iskra. Była bardzo mocna i jasna. Skuter odpalał z rozrusznika i z 'kopniaka'. Zrobiłem kilka kilometrów o odstawiłem go. Po 3 godzinach chciałem sprawdzić czy działa i tu moje zdziwienie - znowu brak iskry....
Odepnij jeszcze aku i sprawdź rezystancję na klemie plus i plus regulatora oraz klemie minus i minus regulatora.
W pierwszym momencie gdy zobaczyłem stator pomyślałem czy ktoś nie założył statora od TGB. Detale wyglądają jak stator bez przeróbek. Na pewno taki (4-cewkowy) stosowano w tym modelu? Na internecie jest tylko jedno zdjęcie: https://obrazki.elektroda.pl/4368668100_... Masz chyba kiepski miernik albo przewody pomiarowe, bo pokazuje bardzo...
Witam! Zacznę od tego że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, ale do rzeczy- Mój motocykl ciężko odpalał miał słabą iskrę, więc postanowiłem prześwietlić całą instalacje. Po szybkiej diagnozie okazało się że alternator (stator) na moduł (CDI) daję niestety tylko 5V PP dlatego zacząłem szukać kogoś kto mi to ogarnie. Jeden fachowiec okoliczny podjął...
Najłatwiej podłączając go do sprawnego Piaggio, Gilery itp. Warto także przemierzyć stator. Jeśli wyniki są poprawne, to najczęściej cewkomoduł do wymiany. W przeciwnym wypadku stator do wymiany.
Moduł Vape Z19 jest przeznaczony do alternatora Vape Z22 do czeskich traktorków Vari z silnikiem Jikov. Vape ma swój charakterystyczny stator stosowany w prawie wszystkich alternatorach tego typu, a cewkomoduły mają specyficzną budowę dostosowaną do sygnału z ich impulsatorów. Raczej nie będzie współpracował z alternatorem innego producenta. Alternator...
Raczej masz problem z układem zapłonowym (kichanie w wydech). Obstawiam przebicie przebicie przewodu od zapłonu (jeden przewód który łączy cewkomoduł, stator i stacyjkę). Jeśli masz cewkomoduł montowany na silniku to do możliwych przyczyn można doliczyć przełamanie przewodów od cewkomodułu. Sprawdź także połączenia masowe między silnikiem, cewkomodułem...
Na czopie nie leży kawałek drutu nawojowego? Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI oraz impulsatora. Przykręć prawidłowo stator (jednej śruby nie ma, pozostałe prawdopodobnie poluzowane).
W załączniku zamieściłem schemat elektryczny w moim KTM'ie. Obecnie mam zamontowaną żarówkę 35W w przedniej lampie oraz 21/5W z tyłu. W kierunkach są zamontowane żarówki 10W każda. W motorze nie mam akumulatora. Z tego co rozumiem schemat to zasilanie idzie z generatora przez regulator napięcia dalej do kondensatora i na resztę świateł. Sprawdziłem...
A jak zmierzyć napięcie w kostce ktora wychodzi od statora lucky star 250 (3 żółte przewody)? Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik pyta, jak zmierzyć napięcie w kostce wychodzącej od statora motocykla Lucky Star 250, która posiada trzy żółte przewody. - Identyfikacja brakujących informacji : Brakuje...
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Jakie CPU? Zakładam, że jest tam zwykły zapłon AC-CDI. Modułu nie wolno podłączać pod +12 V. W pierwszej kolejności sprawdź kill-switche, odłącz przewód gaszenia od modułu (czarno-biały). Sprawdź także rezystancję cewki zasilającej CDI. Chyba, że stator trójfazowy nie posiada cewki zasilającej CDI, więc zapłon jest typu DC-CDI. Wówczas nie pasuje tam...
(at)Norbercikq Widocznie źle naprawione. Oba żółte to dwie fazy tego alternatora, a niebieski to ,,neutralny" Pomiędzy wszystkimi tymi przewodami we wtyku powinna być rezystancja na poziomie jednego czy dwóch omów.
To jest zwykły moduł na prąd zmienny AC i powinien być zgodny z schematem . Posprawdzaj multimetrem czy są przejścia między przewodami , zmierz rezystancje cewki WN , przewodu WN , impulsatora i cewki zasilającej w statorze . :|
Odłącz przewód od gaszenia (czarno-biały). Sprawdź długość iskry na samym przewodzie WN. Musi mieć długość min. 7 mm. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI, powinna wynosić 760 - 840Ω. Statory Ducati Energia są w nich dość awaryjne, nowy oryginał kosztuje 360 zł.
Nie doprecyzowałem, skuter pracuje na akumulatorze z samochodu w czasie sprawdzania kabli 3 fazowych i pali za pierwszym razem. Jutro przetestuję metody, które podałem, a które podaje Piaggio. Jeszcze dodam, że prędkościomierz głupieje i pokazuje co chce, a przy hamowaniu podświetlenie zegarów jest mocniejsze. Pomierzyłem wg tego co zaleca Piaggio i...
Sprostowanie drodzy Państwo. E52 No signal from tachymetric generator on motor (no signal after maximum time) Elektronika nie dostaje info od tacho. Brak szczotek to inny bład. Trzeba w pierwszej kolejności posprawdzać styki, blaszki stykowe (po stronie modułu i przy silniku), profilaktycznie przeczyścić i podoginać. Potem sprawdźmy silnik. Skoro szczotki...
Witam mam problem w skuterze ponieważ nie ma iskry jest to skuter Elystar 50 TSDI (chyba) ale przerobiony na gaźnik, nie ma w nim iskry. Historia jest taka że ktoś chciał przyspawać ogranicznik do stopki i instalacja poszła się .... Teraz skuter stoi u mnie i wymieniłem w nim ECU z takimi samymi numerami ( znaczy jeden się nie zgadza) moduł zapłonu...
Oporność cewko-modulu mierzyles pomiędzy fajką świecy i minusowym konektorem na module? Można by wysłać jakiejś firmie moduł do sprawdzenia, a jak jesteś pewny instalacji to podstawić drugi cewko-modul, chociaż cewka zasilająca ma trochę większa rezystancję niż podano w serwisowce..
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
stator grubości około 20mm/570mm , koło z magnesami grubość około 20mm / 512mm rezystancja uzwojenia zero-raza 0,7 om śmigło to profil aerodynamiczny z rodziny naca
Sprawdzałeś oscyloskopem? Przecież miernikiem elektrycznym można co najwyżej zmierzyć rezystancję impulsatora, nie wyłapiesz tego "impulsu" mierząc napięcie. Jaka rezystancja impulsatora, cewki ładującej moduł zapłonowy? Wstaw zdjęcia, o których mówili koledzy. Przy okazji mile widziane zdjęcie samego statora.
Nie ma sensu budować takiego urządzenia. Po pierwsze, sprawdza się czy uzwojenie nie ma przebicia do masy (miernik rezystancji izolacji). Po drugie zwiera się uzwojenia (w gwiazdę lub trójkąt zgodnie z układem statora) i mierzy się prąd (mierniki cęgowy). W praktyce nie ma lepszej metody jak demontaż statora i wizualne obejrzenie pod kątem przegrzania...
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Rezystancja cewek w porządku. Odłącz od modułu przewód od gaszenia (typowo czarno-biały). Miałem przypadek spalenia wyłącznika zapłonu na kierownicy. Przy okazji sprawdź czy moduł ma masę, czy cewka WN jest sprawna. Jeśli masz oryginalną fajkę z ekranem, to ekran wyrzuć. Te fajki bardzo często miały przebicia. Iskrę sprawdzaj na samym przewodzie WN.
Na pierwszy rzut to podmienił bym moduł zaplonu , nawet od kolegi jak masz możliwość . Jak to nie przyniesie pozytywnych skutków sprawdź ciągłość przewodów oraz napięcia z cewek statora . Można też sprawdzić ich rezystancje . Cewka wyższego napięcia zasilającego moduł to około 300V . Impulsator do 50V . :| Dodano po 2 Ztego co widzę na oko to moduł...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre podaje a więc przesuwałem się dalej zmierzyłem napięcia...
Skuter nie ma immo. Jeśli chodzi o braki kabli to raczej odpada, ponieważ kilka dni wcześniej chodził ok. nie ma żadnych luźnych przewodów (poza 2 do dozownika oleju). Rezystancji jeszcze nie mierzyłem. Na jakich przewodach ją zmierzyć ?(Mowa o module nie statorze tak ?) http://obrazki.elektroda.pl/3584888000_1...
a czy akumulator mogę winić za uszkodzenie reglera /statora? W domowych warunkach akumulator stał miesiac i go podładowywałem, wmontowany w motocyklu padł po tygodniu, czyli mam jakies zwarcie w instalacji, albo rezystancja przewodów mi zżera prad?
Przewód ma 5k między końcami a uzwojenie główne w statorze ma 700ohm i 120ohm uzwojenie impulsowe. Tak jak w instrukcji serwisowej... uprzedzam pytania nie ma tam nic poza wartościami rezystancji jakie powinny być.
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Cewki zapłonowe są zalewane żywicami i tak też powinny być przewijane. Dobrze byłoby się dowiedzieć jaką ma ona fabrycznie rezystancję, bo zwojów nie jesteś w stanie policzyć oraz dokładnie (mikrometrem) zmierzyć grubość drutu.
rezystancja powinna być 50-250 ohm, a jest 450 ohm, zanim dam ją do przewinięcia Przedtem włóż stator do skutera i pod cewke podepnij zwykłą kontrolkę do badania napięcia w instalacjach samochodowych. Kontrolka powinna jasno świecić podczas kopania, czy kręcenia rozrusznikiem.Jeżeli nie można przewijać
Motocykl stal na deszczu. Gdy się nim przejechalłem zgasł, jakby nie miał mocy. Udało się go odpalić po czym zaczął przerywać w stylu odcinania zapłonu w okolicach 8 tys. obrotów. Odcięcia zapłonu trwały do pół sekundy, zmniejszały się wówczas obroty o ok 1000rpm i szarpanie ruszały w górę. Problem się nasilił po przejechaniu 10km - teraz w okolicach...
Z okrągłej wtyczki, która wychodzi statora są 4 przewody żółty –niebieski opór 1,5 oma napięcie 6,3v Ac. Kabel siwy –zielony -1k om napięcie 115v Ac Kable, które idą do stacyjki czerwony łączy się z zielonym i białym jest podawany + 12v a czarny niewykorzystany. Kable, które idą do modułu zapłonowego zielony, biały i czerwony (pomiary przy...
No proszę, efekt mojej pracy skopiowany z BikePics. Przy skuterach wyposażonych w ten regulator napięcie akumulatora dochodzi do 16 - 17V. Co do Twojego problemu - obwiniałbym stator. Normalnie powinien bez problemu pociągnąć żarówki o łącznej mocy 50W, a stałe napięcie powinno być stabilizowane już od 3000 RPM. Podłączenie świateł pod akumulator przy...
To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Widać ją na poniższym zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/7156332700_... Dla ujednolicenia, bo nie wiem czy zostało to jednoznacznie...
Witam, Niedawno mój motor z dnia na dzień całkowicie rzucił palenie, więc siła rzeczy zostałem zmuszony do zdiagnozowania powstałej usterki. Niestety nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedź w instrukcji serwisowej KTM, stąd też kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegów. Z wartości które znalazłem są wartości : -rezystancji uzwojeń cewki WN...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
Zapewne siedzi - siedziała tam chińska podróbka minarelli, a więc stator posiada 7 cewek. Dokładnie tak wyglądający iskrownik: http://obrazki.elektroda.pl/6460279800_1... Co do problemu to zmierz rezystancję cewek i porównaj z serwisówką 125. A z czego dokładnie został przełożony ten silnik?
Po co moduł z charta? Ten silnik po takim "swapie" strasznie ucierpi ani nie będzie sterowania zaworem a pewnie jakaś mapa zapłonu tam siedzi , co skończy się tym że poniżej 8000 będzie szedł jak komarek następie będzie duża dziura przed rezonansem i duży skok mocy. Daj zdjęcia statora sprawdź czy masa cewki ładującej CDI się nie utleniła.Spróbuj podgrzać...
Podczas okresowego koszenia trawnika usłyszałem od strony silnika jakieś głuche "puknięcie". Słychać było, że silnik zaczął inaczej pracować. NIE BYŁ TO EFEKT UDERZENIA w kamień, korzeń, gałąź czy cokolwiek podobnego - kosiłem wielokrotnie koszoną wcześniej w tym miejscu zwykłą trawę (o kilka cm). Jakakolwiek próba wjechania kosiarką w niekoszone miejsce...
Pomysł Wojtka jest o tyle ciekawy, że mamy stałe (bardzo) źródło napięcia 12V, sporo amperów i wysoką sprawność układu. Kiedyś zrobiłem coś takiego z zasilaczem 20A do CB (NE100) i... działało. :) Tu jest o tyle ciekawiaj, ze możemy regulować pewne wartości V i I. Problem tylko gdzie to wykorzystać?! Wojtek32: Jeśli oczko cewki miałoby tę samą rezystancję,...
Czy robiłeś pomiary statora pod solidnym obciążeniem? Osobiście wyjął bym stator i go obejrzał. Już nie jeden zaczynał od regulatora a na przewijaniu/kupnie statora się kończyło. Na pierwszym regulatorze popaliły mi się przewody wychodzące z niego Czyżby zwarcie w instalacji? natomiast w drugim pokazuje mi zwarcie między wychodzącym + i -. Co to jest...
Witam, wniosek z tego, ze jest o co powalczyć. Właśnie wróciłem z garażu. Instalacja wygląda jak na schemacie. Motocykl ma rozrusznik i akumulator. W tej chwili jest tam założony stator z jednofazowym uzwojeniem bez połączenia z masa + cewka zasilająca moduł zapłonowy. Pomiary wskazują, ze stator, który teraz jest założony działa jak trzeba. Motocykl...
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
To nie są ceramiczne, to są chińskie Potwierdzam. Należy również pamiętać, że w przypadku większych mocy (TX) należy stosować trymery powietrzne o odpowiednim napięciu przebicia (stator/rotor). W przypadku TX = 5W można zastosować np; załącznik. Jakie zalety niesie za sobą impedancja 50om ? Takie że: przewody o rezystancji falowej 50Ω przeznaczone...
Witam. Walczę z ww motocyklem. Aktualnie nie mam iskry. Zasilanie do modułu przychodzi z czerwonego, białego oraz czarnego kabelka z osobnej cewki zasilania AC CDI więc występuje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem. Wartość napięcia ( oczywiście zmiennego ) na odpiętym module: czerwony-czarny 100V ( 350ohm ) biały- czarny 100V (350ohm) czerwony biały...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Akumulator naładowany (12,4V) podłączyłem, skuter odpala przyciskiem. Podłączyłem czerwoną sondę do wyjścia z regulatora, a mase do + z aku, przy ustawionym zakresie 200mV miernik przy małych obrotach pokazuje wartość ok. 10,5, natomiast przy wolnych obrotach i włączonych kierunkowskazach wartość minimalnie ujemną, wnioskuje że ładowanie jest poprawne?...
Wiązki pomiędzy silnikiem i programatorem przedzwonione - sprawne Rezystancja obwodu prądniczki tachometrycznej na silniku pin 6-7 to 69,5 Ohma Rezystancja uzwojenia silnika to pomiędzy pinami: 1-2 > 1,5 Ohm 1-3 > 2,1 Ohm 2-3 > 2,9 Ohm 4-5 > 3,7 Ohm Czy te wartości są poprawne? Resistance contacts (20 °C) Stator (full field) 2.17 Ω ± 7%...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Tak tylko, że aby "ruszyć" taką prądnicę (cały czas będzie obciążona??) będziesz potrzebował na prawdę sporo wiatru... Lub duże śmigło... A przekładnie z doświadczenia wiem, że się nie sprawdzają... Poza tym zakładasz, że 3 warstwy cewek są bardziej wydajne niż jedna - niekoniecznie. Faktycznie masz więcej miedzi ale większa szczelina powoduje, iż tracisz...
Ale pomiar rezystancji nic odkrywczwego nie daj bo mogą być zwarte zezewoje z pojedynczej cewce. Po drugie niemożliwe jest żeby wszystkie się upaliły i dawały równo 5V, panowie trochę szacunku i myślenia.
Bo w tym module zapłonowym na 100% masz diodę blokującą ujemną połówkę napięcia zasilającego. Musisz dodać układ powielający napięcie (dioda+kondensator 1.5 µF) przed zasilaniem modułu, tak jak w module oryginalnym NSR75 CI627: https://obrazki.elektroda.pl/8833205100_... Oczywiście o ile posiadasz oryginalny stator (gwiazda z zewnętrznym...
Stator ma 3 przewody , To dlaczego podałeś jedną rezystancję ? Jeżeli jest taka sama dla każdej pary z trzech przewodów to trzeba było to wyraźnie napisać aby nie było wątpliwośći. Potrzebuje pewnej informacji jakie warunki muszą być spełnione do wzbudzenia tej prądnicy ? Aby prądnica się zaczęła oddawać prąd musi płynąć prąd stały w uzwojeniu wzbudzenia....
Witam, Odkopuję stary temat ale mam dokładnie ten sam problem w podobnym pojeździe i tym samym module CDI jak i schemacie instalacji. Proszę o instrukcję co i jak mam sprawdzić bo nie mam iskry. Zmierzyłem rezystancję cewki zapłonowej i strona pierwotna (zasilająca) ma około 0,8-1,2ohma a strona wtórna 4k ohma. Wartości napięcia zasilającego nie jestem...
Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału...
Po dokładnym przeanalizowaniu schematu (stator), doszedłem do wniosku, że można znacznie uprościć układ. Tranzystor w tym układzie służy do wyłączania tyrystora gdy włącza się rozrusznik. To samo można uzyskać gdy katoda tyrystora będzie podłączona bezpośrednio do elektromagnesu rozrusznika. Po włączeniu rozrusznika na katodzie tyrystora pojawi się...
Witam. Dzisiaj ciotka poprosiła mnie żebym zajrzał do piły bo jej się nie chce uruchomić. Po wypytaniu co i jak powiedziała że pila wielokrotnie się wyłączała, przegrzewała się (pewnie to termik rozłączał). Gdy podłączyłem ją do prądu, zero reakcji nawet buczenia. Sprawdziłem wyłącznik, kondensator wszytko ok. Sprawdziłem szczotki i przy jednej był...
Więc tak, co by się nie działo jeśli motorower nie jest jakoś bardzo przechylony paliwo tak z samo z siebie nie może wylewać się z przelewu. Jeśli dalej dzieje się tak po zmianie zaworka znaczy, że nie wyregulowałeś poprawnie poziomu paliwa w komorze pływaka lub pływak jest dziurawy. Ustaw te platynki na 0,4mm szczelinomierzem. Jeśli jest to 50ccm platynki...
Czerwone impulsatory były stosowane fabrycznie w latach '90, natomiast przejście na impulsatory o mniejszej rezystancji nastąpiło w 1989 roku. Pomiar omomierzem dużo nie pomoże, najlepiej będzie sprawdzić co się dzieje ze zapłonem pod stroboskopem. Mała uwaga. W ciągniczku znajduje się dodatkowy moduł ograniczający obroty, składa się z dwóch kondensatorów...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
Pytanie do krzywy1 Czy uważasz, że wykonanie amerykanki we własnym zakresie będzie znacznie, czy tylko trochę tańsze niż na Alledrogo? Pytam, bo nie wiem, chodzi mi tylko o opinię? Drugie pytanie też do bardziej doświadczonych konstruktorów: Czy zwiększając liczbę cewek i magnesów (co niechybnie pociąga za sobą konieczność zwiększenia średnicy tarcz)...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
stator skuter stator yamaha piaggio stator
wymienić żarówka podświetlić silnik nożyce żywopłot światła przeciwmgłowe
electrolux ewt1066edw diagbox akumulator
Audi A1 1.0 TFSI – kolory kabli modułu wentylatora chłodnicy J293, pinout, schemat Blaupunkt BS43F2012NEB – aktualizacja firmware OTA i USB, instrukcja, wersja v1.0.47