Jak nie ma w ogóle kontrolki mógł paść regulator. Sprawdz na krótko czy kontrolka zaświeci się
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Gruby ten drut. Przez to jest strata miejsca. Łatwiej by było nawijać cieńszym ale równolegle dwa trzy druty dla zmniejszenia rezystancji.
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
A jak z pomiarem rezystancji uzwojenia stojana i wirnika , mostek z diodami sprawny ?
Ja bym sprawdził wirnik, bo jak uzwojenie stojana przywiera to się pali i jest smród.
W alternatorze straty powstają na diodach , rezystancji stojana , wzbudzeniu wirnika , przemagnesowaniu rdzenia i prądach wirowych. Suma tych strat w przecietnym alternatorze daje nam sprawność około 50% - rzecz powszechnie znana. Mam rozumieć, że w prądnicy z magnesami tego nie ma? (oczywiście, pomijając prąd wzbudzenia). Ciekawe, że w następnym poście...
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
Źle myślisz. To jest układ trójfazowy. Trzeba wpinać się zasilaniem kolejno między dwa przewody fazowe. Mało tego, trzeba dla każdego podłączenia zmieniać plus z minusem. Razem 6 prób! Żarówka, najlepiej max 5W wpięta zamiast aku. Ale najważniejsze jest to co olewasz... :cry: Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja....
Viper, nie tylko diody, uzwojenia stojana też. Wynika to z ich rezystancji rzeczywistej oraz z odporności na przegrzanie izolacji złobkowej.
Rezystancja miedzy dwoma uzwojeniami 130 om (z odłaczonymi diodami) a miedzy trzecim 68k. Tak uszkodzone - przegrzane uzwojenia stojana. Poszedlem jednak w kierunku opcji regenerowanego alternatora (gwarancja na 1 rok). Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i rady. Pozdrawiam!!
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Z 9 diod jak jedna się zepsuje to napięcie powinno być, może być większa pulsacja. 0,3Ω na stojan to dobra rezystancja?
Mostek prostowniczy mam nowy, ale na starym było to samo. Rezystancja stojana jest jednakowa na każdym uzwojeniu, a napięcie podczas pracy jednakowe i nie ma przebicia - więc wnioskuje że jest sprawne. Wirnik też nie ma przebicia, a rezystancja 3,3 oma ( z tego co wiem norma 3 - 3,6 oma). Wolałbym oryginalny regler, ale jak nic nie wskóram to załorze...
Kurcze już nie wiem o co chodzi ale przecież nie problem sprawdzić jaki mamy altek bez rozbierania go wystarczy miernik i tak: Od alternatora odpinamy wszystkie kable,miernik ustawiamy na zakres sprawdzanie diod czerwoną sondę dotykamy do zacisku wsuwka-chłopaczek w plastikowej kostce(oznaczoną przez kol.Skorpion jako 3) a czarną sondę po kolei dotykamy...
Niestety ale sprawdzałem i na gnieździe bezpiecznikowym mam prawidłowe napięcie na odejściu, chociaż fakt masz rację że podejrzane, że tak spada napięcie a a nie przepala bezpiecznika. Próbowałem nawet zastępczo chwilowo podać na zaciski szczotkotrzymacza (nr 18)przewód podłączony od rozrusznika do stojana alternatora(nr19), i w momencie zetknięcia...
Witam mam pytanko odnośnie tego alternatora, który służył w Passacie 1.8 ABS rocznik '93. Dokładny symbol alternatora to A13VI40. Czy ktoś zna ten typ i może powiedzieć w jaki sposób połączone są tam uzwojenia - w gwiazdę czy trójkąt? Kiedyś uszkodził mi się przy odpalaniu drugiego samochodu kablami, wymieniłem go na inny i leżał sobie w zapomnieniu....
Dalej nie wiadomo co to za rezystancja, ale już wiadomo że masz uszkodzony albo stojan albo diody jak wylutujesz to będzie wszystko wiadomo. Raczej 100 procent diody.P
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej prądem stałym.Jest to bardzo prymitywny sposób ale pozwalający...
Izolacyjne podkładki teflonowe to teraz rzadkość. Dostępne są silikonowe. Mają tylko jedną wadę. Są bardzo delikatne i trzeba uważać aby ich nie uszkodzić przy montażu. Są pewnie w każdym sklepie z elektroniką i na aledrogo. Zastanów sie nad tym co piszesz: Tyrystory nie grzeją się aż tak mocno. .... Radiator grzeje się od razu, więc chyba pasta przewodzi...
Piszemy na podstawie posiadanych przez nas wiadomości, że alternatory posiadają konstrukcyjne zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem prądu co negują inni forumowicze Włos się na głowie jeży..... Alternatory nie mają żadnego ograniczenia prądu, przewidzianego konstrukcyjnie i ja bardzo proszę, o nie wypisywanie idiotyzmów, bo zrobi się naprawdę nieprzyjemnie....
No tak, tylko że prądnica z kaszlaka jest w sumie silnikiem (praktycznie jak każda prądnica prądu stałego) bez żadnych przeróbek. Alternator jako silnik? Tylko gdybam ale powinno się udać. Ja zacząłbym próby od zwarcia wirnika i zasileniu stojana 3f napięciem przemiennym o napięciu zbliżonym do nap nominalnego altka... Jeśli toto się zakręci no to można...
Te 0,3 oma, to będzie rezystancja samych połączeń. Nawet pomijając błąd wskazań, wynikający z rezystancji samych przewodów pomiarowych. Nie da się w ten sposób jednoznacznie określić dobre/niedobre. Pomijając wspomniany pomiar metodą techniczną, można posłużyć się albo urządzeniem do elektromagnetycznego wykrywania zwarć, podobnego jak w przypadku wirników,...
Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w jednym połączeniu jest nie tak - przewodzenie tam...
Witam. Instalacja 12V. Pomóżcie bo zwariuję. Kupiłem moto niedawno i było ok. Po ok. 260km padło ładowanie. Było tak że kontrolka na początku gasła na niskich obrotach potem na coraz większych. Teraz gaśnie przy 3,5 tyś obr a ładowanie wzrasta o ok 0,3-0,4VPrzecztyałem chyba wszystkie porady na forum i co zrobiłem. Zmieniłem regulator mechaniczny na...
Owo 40V z pojedynczego alternatora dedykowanego instalacji 12V nie jest możliwe, gdyż -ulegną uszkodzeniu diody prostownicze ( max Ur 32V) -nie uzyska się takiej gęstości strumienia magnetycznego z wirnika, a próby zwiększenia jego prędkości kątowej : -nie uzyska się takiego napięcia fazowego ze stojana, zwiekszenie obrotów nic nie da (Xl=2Πfl=...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie podczas rozruchu Ciągłość obwodu AC na alternatorze...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Stator ma 3 przewody , To dlaczego podałeś jedną rezystancję ? Jeżeli jest taka sama dla każdej pary z trzech przewodów to trzeba było to wyraźnie napisać aby nie było wątpliwośći. Potrzebuje pewnej informacji jakie warunki muszą być spełnione do wzbudzenia tej prądnicy ? Aby prądnica się zaczęła oddawać prąd musi płynąć prąd stały w uzwojeniu wzbudzenia....
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Miło pomagać komuś, kto wykazuje pełne zaangażowanie i umie pisać poprawnie po polsku więcej niż jedno zdanie.:D Cena przewijania której się można domyślić to kosmos. Ja zrobiłbym to taniej i na pewno dobrze!:cry: Wg mnie problemem jest sfazownie prądów cewek. Tak zasilającej CDI jak i alternatora. Podejrzewam złe kierunki nawinięcia szczególnie cewek...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
Pieprzony Bosch, słabo ładował więc na stół. Jako że nie było tam się do czego przyczepić a zastrzeżenia budziły połączenia stojana z mostkiem (zgrzewane,więc zlutowałem, widać było że coś tam nie tak, bo 3 pręty były jakoś dziwnie odbarwione, jakby się grzały na rezystancji) wsadziłem z powrotem. Efekt jest taki, że ładowanie wynosi 13,8V, ale gdy...
Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
Posiada on uzwojenia połączone z pierścieniami ślizgowymi do których przylegają szczotki. Pamiętaj że jest to tylko uzwojenie wzbudzające. Napięcia rozróżnisz mierząc rezystancję uzwojeń. Te na 24V będą miały większą.
Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Nie zagłębiałem się w ten temat i nie wiem jak by tu zadziałały rozwiązania stosowane w turbinach...
Sprawdz komutator miernikiem, rezystancja powinna wynosic kilka ohmy. Stojan- czy od uzwojeń nie ma przebicia na masę[obudowę]
Oprócz tego że się całkowicie sfajczył to żaden. Wirnik rezystancja ok 2.4 oma, stojan widoczne ślady przegrzania, z mostka diody powypadały.... Tak pytam z ciekawości, takiego jeszcze nie miałem.
Witam, mam pytanie czym się zalewa cewki (okleja) jakąś żywicą czy klejem? Cewki pracują w oleju. Jest to cewka zapłonowa na stojanie alternatora w Yamasze XT 600, niestety nie ma odpowiedniej rezystancji i ma za słabą iskre, należy ją przewinąć i czymś zaizolować, ale nie wiem czym. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
wirnik jest inny, jak sądzę masz 24-ro woltowy z Jelcza, chcesz go wsadzić w miejsce 'fiatowskiego". Musisz zmienić stojan i wirnik; ten z 24 ma wirnik o wiekszej ilości zwojów, rezystancja wirnika coś okolo 13 om, z fiata ma 4 omy.
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
wiesz o tym że rezystancja uzwojeń stojanu to 0,15-0,25 oma?Wiesz jaki tam poleci prąd?Wiesz jak się to bedzie grzało?
Ahoj. Wiem, że to jest sztuka dla sztuki bo taki silnik będzie miał małą skuteczność ale mam tych alternatorów kilka i chciałem się pobawić :D Wywaliłem wszystkie diody i w sumie wszystko poza uzwojeniami. 891466 Jak widać stojan ma trzy uzwojenia połączone oryginalnie w gwiazdę. Mierzyłem rezystancję wychodzi około 1ohma na każdym uzwojeniu. 891467...
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami. Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję...
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika. Poto...
Masa i + do akumulatora jesteś pewny, że do regulatora dochodzą solidne(można sprawdzić podłączając żarówkę przednich świateł)? Do tego czy po kluczyku jest sygnał na regulatorze? Masz multimetr(woltomierz + omomierz)?? Uszkodzenie regulatora(znajdujących się w nim diod prostowniczych) da się wstępnie ocenić na podstawie pomiaru oporności na wyprowadzeniach...
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
wlasnie skonczylem sie z tym... bawic. wyjalem alternator. ciezko jest odczytac jego oznaczenie. na tabliczce wyczytalem Made in germany K1 przerwa i 23/55 reszta jest nieczytelna. wydaje m isie ze to bosch bo na rysunku z ksiazki serwisowej on wyglada najbardziej podobnie. sprawdzilem rezystancje wirnika wynosi 3.2 ohm czyli tyle co Magneti Marelli...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Witam.Bardzo prosze o pomoc.Laguna2,2D 1995r.Wysiadlo ładowanie.Alternator ma nastepujace wyjscia: B+, W(na obrotomierz i dwa zaciski + oraz - (wskaznik ładowania i + po zaplonie)Sprawdzilem uzwojenie stojana(220V i żarówka)i jest OK.Rezystancja wirnika2,8Ohma.Sprawdzilem diody po wczesniejszym odłączeniu uzwojen stojana.Wykonalem nastepującą symulacje:...
stojana alternatora rezystancja stojana uzwojenie stojana alternatora
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot czasowy wyłącznik schodowy czujnik temperatury paliwa skoda
swiatła przeciwmgielne użytkownik mailo
Kuchnia Mastercook KE 2354 B DYN - piekarnik grzeje na pełnej mocy Schemat kostki radia Peugeot 308 2008 - złącza ISO