Rozrusznik malucha ma 600W, przy 12V w przybliżeniu dla obciążenia rezystancyjnego wychodzi 50A. To daje 0,24 oma. Tak, rezystancja jest prawidłowa, tzn, zwykłym miernikiem nie sprawdzisz, chyba, ze metoda techniczna. podjedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzania zwarcia międzyzwojowego. Druga rzecz, po włożeniu wirnika porządnie oglądnij szczotkotrzymacz,...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Przy takich różnicach w pomiarach, to powinno być widać wypalony komutator wirnika.
Witam. Odkurzacz Cobra nie miał jednego typu silnika. Np. typ agregatu 305.1 : Wirnik 305.1200, rezystancja wirnika 1,7 (+,- 10% ) ohma. Stojan 305.1100, rezystancja 1,3 (+,- 10% ) ohma. -stosowany do 31.07.1998 r Agregat 305.5: Wirnik 305.5200, rezystancja wirnika 1,62 (+,- 10% ) ohma. Stojan 305.5100, rezystancja 1,17 (+,- 10% ) ohma. Ale jaki typ...
Tak, można, ale zobacz czy nie masz za małej rezystancji wirnika, tam bywały i wirniki 1,7 oma. Niekażdy regulator to wytrzyma.
Możesz umieścić zdjęcie o wyższej rozdzielczości? Z bliska jak masz to połączone przy generatorze i fotka z bliska multimetru. Poproszę jeszcze o kilka pomiarów rezystancji uzwojenia stojanu: niebieski- brązowy wtyczka 4pin; żółty-żółty wtyczka 4pin; biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); niebieski ( wtyk 4pin)...
A rezystancją stojanu jest prawidłowa? Obydwie cewki muszą mieć jednakową rezystancję. Wirnik do wymiany jak pisali kol. a jedną z przyczyn mogła być nieumiejętna wymiana łożysk.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Teraz się nie dziwię, że konkretne tematy zamierają jak takie byle co na elektrodzie kwitnie. Po prostu to forum zmierza w kierunku totalnej błazenady. Chłopie, czy alternator jest na 24V poznasz po tym: -rezystancja wirnika -regulator napięcia - ilość zwojów i grubość drutu na koronce
Wymiana wirnika pomogła. Temat zamykam.
Dzień dobry Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość badania rezystancji izolacji dla magneśnicy prądnicy prądu przemiennego bez wyciągania go z prądnicy? Istnieją prądnice pierścieniowe i czy może można sprawdzić taki wirnik przez szczotki ? W prądnicach bezszcztkowych raczej sprawa jest zamknięta.
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Rezystancja wirnika jest prawidłowo mała, bo wytwarzany przez agregat prąd po wyprostowaniu przechodzi przez niego i ze wzrostem obciążenia wzrasta prąd wzbudzenia.
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Zmierzyłem rezystancję wirnika, pomiar od 1,5 do 1,8 Ω. Zauważyłem lekki ubytek lakieru na uzwojeniu wirnika. Jak mogę sprawdzić ten kondensator?
Problem z pralką jednak nie rozwiązany. Rozwiązany - jak najbardziej. jest ok. 109 V. Czy to jest prawidłowe napięcie? Kto go wie :? Ja nawet nie wiem, choć te "złomy" robię od lat. Szczotki na silniku niemal się skończyły. niemal robi WIELKĄ różnicę. Wymień szczotki grafitowe. ew. zmierz rezystancję wirnika mierzoną na szczotkach.
Czy Ty mierzysz grzałkę na upływność pod napięciem? Silnik wyjmij i pomierz rezystancję pomiędzy wirnikiem, stojanem a korpusem( uziemieniem silnika).
Mam u siebie dokładnie te same objawy- po zakupie nowego AVR ten nowy zapłonął jak świeczka. Będę walczył z tematem. Mierzyłeś rezystancję wirnika i stojana?
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Sprawdzasz mulitimetrem rezystancje stojana i wirnika(przykładasz sondy do szczotek)nie jest to dokłada metoda ale przy nie działającym w ogóle silniku powinna być skuteczna.
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Pracy generatorowej nie będzie. Aby silnik asynchroniczny włączony do sieci pracował jako generator to musi być spełniony warunek wyższych obrotów niż synchroniczne silnika. Nie wiem dlaczego nie chcesz zastosować falownika. Aby była dobra regulacja obrotów poziomem napięcia zasilającego (bez sprzężenia zwrotnego) muszą być spełnione dwa warunki: 1....
rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach) - 140 Ohm Za dużo Dokonałem też pomiaru prądu przy podawaniu napięcia 27 V na szczotki wirnika: wyszło 0,8 A DC. Jak się ma jedno do drugiego ? Policz sobie wg. prawa Ohma. I dodatkowo wyczyść szczotki i pierścienie wirnika. Na kondensatorze z avr oznaczenie 230V 220uF. Zmierzony ? Te kondensatory to totalny...
Myślę że jeden z przewodów białych należy połączyć z jednym z czarnych a pozostałe tj. drugi czarny i drugi biały do sieci, a dobrze też byłoby to jeszcze szeregowo z żarówką, halogenem jakieś 150W Same bzdury! Pisałem, że taki silnik jest silnikiem równoleglym , co potwierdzil pomiar rezystancji stojana -1,5 kΩ. Jeden bialy z czarnym, drugi bialy...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Regulator jest w sterowniku silnika, czyli nie do ruszenia jak dla ciebie. Problem nalezy rozwiązać w inny sposób, ale tu się rodzi inny kłopot-rezystancja uzwojenia wirnika to około 1 om, ale i to da się przeskoczyć.
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Witam ponownie ! Rezystancje wydają się być Ok. Dla diagnostyki prądnicy rezystancję mierzymy bezpośrednio na jej zaciskach - przewodach . Również rezystancja wirnika winna być mierzona na pierścieniach. Teraz podaj regulowane napięcie stałe na szczotki ślizgowe i tak jak pisałem wyżej. Powodzenia.
Witam! Litera M oznacza silnik 309.5 - wirnik 309.5200 (oznaczenie odkurzacza np. 4000.0.M...), natomiast wirnik 309.1200 jest w silniku 309.1 (wtedy w oznaczeniu odkurzacza jest litera K np. 4000.0.K... Nie są to wirniki zamienne - inna jest wartość rezystancji i wirnika i stojana. Pozdrawiam.
Trzeba sprawdzic tylko rezystancje wirnika jednego i drugiego.
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Wszystkie poniższe rozważania dotyczą silnika obcowzbudnego prądu stałego, zakładam, że o taki chodzi. Napięcie indukowane w uzwojeniach silnika wystarczy podzielić przez kfi i masz prędkość. n = E / kfi k – stała konstrukcyjna, fi – strumień wzbudzenia. Iloczyn kfi w przypadku znaminowego strumienia wzbudzenia wyznaczysz z danych znamionowych...
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
Witam! Pewnie mocno namieszałem Nie jest tak źle, choć nie wszystko się udało. Z warunków zadania nie wynika, czy silnik je samo, czy obcowzbudny. Skoro jednak jest do obliczenia prąd wirnika przy obciążeniu znamionowym, to zakładam, że In to suma prądów wirnika i wzbudzenia, stąd: Iwzb=Un/Rwzb=220/432=0,509A Itn=In-Iwzb=640-0,509=639,491A - zabieg...
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Rezystancja wirnika 0 łomów . Dziekuje wszystkim za pomoc.
silnik klatkowy, który posiada 6 zacisków zasilających powinien pracować z w/w urządzeniem. Niestety nie. Wyprowadzone są wszystkie końce uzwojeń aby można było przeprowadzać rozruch gwiazda/trójkąt. Rezystancja Twojej opornicy jest zbyt mała aby cokolwiek znaczyła przy zasilaniu, rozruchu takiego silnika. To jest opornica do silników pierścieniowych,...
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Możesz dać nowe ,w zależności jak stare wyglądają . Miałem podobny problem , to dałem przetoczyć wirnik i pomogło.Sprawdź rezystancję wirnika czy jest jednakową i jak wygląda komutator.
Witam! Proszę bardzo model matematyczny silnika wykonany w Matlab. Do PSpice trzeba go trochę zmienić (nie wszystkie bloki są dostępne). Jest to model z uproszczeniem wpływu rezystancji od twornika. Nie zawiera bloku sterującego wzbudzeniem (kfi jest stałe), jeżeli potrzebny taki to poszukam, ale jutro wieczorem, myślę jednak,że nie ponieważ silnik...
Żeby mógł popłynąć prąd w układzie wzbudzenia to uzwojenie cewki wzbudzenia AC musi być zwarte przez rezystor Rr. Rezystorem Rr ( opornikiem regulacji napięcia) regulujesz prąd płynący przez cewkęAC. Sprawdziłeś wcześniej cewkę, wspomiałeś "Miałem też wrażenie że opornik na tablicy nie działa - lub też działa w bardzo niewielkim zakresie że ledwo było...
Skoro nie miał prawa to wnioskuje, że już wcześniej musiał być uszkodzony ? Po moim podłączeniu zaczął się obracać no i iskrzyć przy komutatorze, więc go natychmiastowo wyłączyłem, oczywiście zapach spalenia tak samo, a jeszcze tak dodatkowo to zmierzyłem mu rezystancje wirnika i wyszła ok. 4 om natomiast stojana ok 2,5 om. No i tu dodatkowe pytanie...
Sprawdzałeś czy jest przejście na wirniku, jaka jest jego rezystancja. Możesz zasilić wirnik z akumulatora, zachowując odpowiednią biegunowość zasilania. Czy wówczas agregat się wzbudzi?
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Dziękuję, jeszcze pomierzę rezystancję wirnika i napiszę, może ktoś byłby w stanie ocenić. 🙂
Pomierz go najpierw ! Rezystancja stojana ok. 500Ω, wirnika 20Ω, mostek Greatza w elektrohamulcu, oraz cewke tego hamulca (ok 1kΩ) i stan szczotek. Silnik powinien być zahamowany. Możliwe, że posiada dźwignię ręcznego odblokowywania.
Pewnie wirnik zajechałeś, sprawdź czy masz luzy na nim, może łożyska blokują i się klinuje o coś. Sprawdź rezystancje wirnika.
Jest już po czyszczeniu i przetoczeniu. Gołym okiem, a nawet pod lupą stołową 20x nie widać przegrzań, ani na wirniku, ani na stojanie. Uzwojenie stojana jest złożone jakby z 2 obwodów nawiniętych dwiema średnicami drutu. Oba elementy są dostępne w cenie ok 100zł, ale biorąc stan ogólny naprawa staje się niepewna ekonomicznie bo jest zauważalny ślad...
Miałem podobną przypadłość w audi,winny był regulator napięcia,ale trzeba sprawdzić wszystko po wyjęciu,diody,rezystancję izolacji stojana i wirnika itd.,stan pierścieni i szczotek.
Ja pisałem że 7V, ale to w przypadku alternatora z FSO. Każdy inny będzie miał inną rezystancję wirnika, co znacznie zmieni prąd przez wirnik płynący. Musisz prąd wirnika dobrać metodą prób i błędów.
To nie jest komutator! Wartość rezystancji wirnika mierzonej przez kabel DF, czyli poprzez szczotki i pierścienie wirnika nie może się wiele zmieniać podczas obrotu wirnika! Jaką masz rezystancję na samych pierścieniach wirnika - przy wyjętym szczotkotrzymaczu? Czy szczotki poruszają się w szczotkotrzymaczu podczas obracania wałem? Bicie?
Czyli poślizg możemy regulować tylko zmieniając dodatkową rezystancję wirnika, napięcie zasilania i zmieniając obciążenie?
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
Trzeba by sprawdzić rezystancje wirnika skoro napięcie spada do 7V ale to by przewody się paliły styki w regulatorze to dobrze łączą? "styki odkręcałem i czyściłem,"to jakieś inne chyba.
Witam. Podłączyłem dwa akumulatory samochodowe szeregowo na wirnik 24v DC, napięcie zanikło na wirniku, czy jest zapalony agregat, czy zgaszony. nie ma tego napięcia na wirniku. Rezystancja wirnika 48 Omów. Regulator odpięty całkowicie. Proszę o jakieś wskazówki i pomoc jak sprawdzić ten agregat.
Witam. W pralce sterowanej modułem L2524 Whirlpool silnik główny nie obraca się. Silnik szczotki ok rezystancja wirnika 3,5 ?, stojana 2,5?. Uzwojenia stojana (zwoje czarne) po podłączeniu wtyczki zasilającej do silnika, rezystancja stojana spada do 0,2 ?. Wymontowałem sterownik wygląda ok. Proszę o porady.
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Zmierz rezystancję wirnika, niektóre elektroniczne regulatory mogą się nie nadać.
A rezystancje wirnika sprawdziłeś?Uzwojenie wirnika nie odłazi od pierścieni?
Mostek i regulator od malucha. Rezystancja wirnika by się przydała, ale i tak pewnie pójdzie.
Wirnik będzie miał bardzo małą rezystancję. Prąd wynika z SEM generowanej w wirniku podczas pracy. Może wiszą szczotki, bo te 40V powinno dać 20% obrotów maksymalnych, a przy zahamowanym silniku prąd byłby 20A. Stojan też musi być zasilany i tu stosuje się prawo Ohma, przy silniku rzędu 5kW prąd stojana powiedzmy rzędu 1A.
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Witam rezystancja wirnika 4.9 om, stojan nie pamiętam ale pomiar dwóch cewek był równy coś około 1.5 om pozdrawiam
Dlatego trzeba by bylo sprawdzic rezystancje wirnika. Mozesz mierzyc po przekatnej i pomiedzy kazdym stykiem komutatora. Wydaje mi sie ze to wirnik jest nadpalony. Dlatego sprawdz rezystancje zeby sie upewnic.
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Prąd biegu jałowego silnika SFe90L4 Wiefamel to 7,8A - (pomiar Metexem) Typy SOFe i SFe różnią się: budową osi wirnika i obudową od strony wyprowadzenia osi wirnika. Pozdrawiam. Stefan GG6293398
Witam! Dla silnika 308.2 winno być: -rezystancja wirnika 308.2200 - 1,7 ohma (+,-,10%) -rezystancja cewki stojana 308.2100 - 1,33 ohma (+,-,10%)
Witam Po przedmuchaniu i wyczyszczeniu komutatora rezystancja wirnik-masa >40Mom. Pralka działa błędów nie ma temat zamykam.
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Co do regulatorów to lepiej jest oryginalny, bo jest dobrany do rezystancji wirnika. A z nieoryginalnymi jest tylko problem z kabelkami.
Szczotki są OK, około 3 cm jeszcze zostaje do zjechania - tyle się chowa w szczotkotrzymaczu. Uprzedzając pytanie: rezystancja stojana: 2 Ohm, Rezystancja wirnika: 4,3 Ohm, rezystancja tacho: 70 Ohm.
Klucz (tranzystor mocy, tyrystor raczej nie) + driver + sterownik (dedykowany/PLC) prcujacy w trybie PWM Np. dla klucza zwierającego rezystancje dodatkową w obwodzie wirnika na początku rozruchu dajemy małe wypełnienie D - charakterystyka jest bardzo pochylona - mały prąd. Zwiększamy D -> rezystancja modulowana maleje -> malej poślizg. I tak dalej z...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
A omomierzem nie idzie zmierzyć rezystancji wirnika? Pewnie bez demontażu silnika się nie obejdzie. Na obrobione łby śrub polecam nabić nasadkę torx. Śruby naturalnie do wymiany.
Różnią sie rezystancją. Wirnik 305,1200 (1,7om)jest do silnika o mocy 750W , a wirnik 305,5200 (1,62om)jest do silnika 800W.
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
wizualnie wyglądała tak samo i wejście na wtyczkę pasowało Różnią się kształtem wirnika i co najważniejsze, rezystancją. Nie są zamienne między sobą.
nie da rady mechaniczny,w chryslerze rezystancja wirnika (mierzona na pierścieniach) to około 1,5 om. Wypali styki momentalnie. Oryginalnie tam jest regulacja PWM.
Uzwojeń wirnika sam nie sprawdzisz. podłączyłem się pod wtyczkę Ja wziąłem multimetr i powoli obracając wirnik stwierdziłem uszkodzenie [spalenie wirnika ] po różnej rezystancji poszczególnych uzwojeń. możesz spróbować tak jak posiadasz taki przyrząd.
zbyt mało danych by coś powiedziec jaka rezystancja wirnika jakie napięcie ładowania na wolnych obrotach ina wysokich jak się zachowuje kontrolka czy po odłączeniu prostownika nie ma zwarcia uzwojenie do masy czy prostownik /czyt. diody są oki/ mało danych brak konkretów???????????????
Pomierz rezystancję wirnika czy przypadkiem nie ma zwarć, w zdecydowanej większości uszkodzenia komutatora są spowodowane zwarciami w uzwojeniach wirnika i co za tym idzie przeciążeniem i przegrzaniem komutatora. Chyba że jest to uszkodzenie czysto mechaniczne.
zmierz rezystancję wirnika,ma być około 2,5 oma. Jezeli jest tak,to założyłeś licha podróbkę,albo masz uwalony mostek,co typowe w delco. No chyba że tam masz boscha...
Do rozebrania rozrusznik . do wymiany łożysko ślizgowe , pomiar rezystancji uzwojenia stojana , pomiar rezystancji uzwojenia wirnika , sprawdzenie rezystancji uzwojenia załączającego (wciągającego) włącznika elektromagnetycznego , sprawdzenie rezystancji uzwojenia podtrzymującego włącznika elektromagnetycznego , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia stojana...
Nie nie bo na wyjętym nic nie słychać więc łożyska prawdopodobnie sprawne. Chodzi mi o to że koło zatrzymuje się a wirnik jeszcze przez chwile się kręci z tym o o dźwiękiem. Jeszcze takie pytanie jaka powinna być rezystancja na komutatorze? I czy taki regulator można zmierzyć mierząc na szczotkach? Wirnik dalej się obraca ponieważ tak działa sprzęgło,...
wirnik jest inny, jak sądzę masz 24-ro woltowy z Jelcza, chcesz go wsadzić w miejsce 'fiatowskiego". Musisz zmienić stojan i wirnik; ten z 24 ma wirnik o wiekszej ilości zwojów, rezystancja wirnika coś okolo 13 om, z fiata ma 4 omy.
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Robiłeś próbę pomiaru rezystancji wirnika gdy się kręci? Pomiar na wyprowadzeniach szxzotek? Te 0.5 oma to pewnie błąd wynikający z rezystancji samych kabli pomiarowych. Zewrzyj końcówki pomiarowe i zobacz jaką rezystancję pokaże miernik? Poczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
a przy odpowiednim obciążeniu to Maxymalny prąd jaki tam płynie to okolo 4 A, wynika on z rezystancji wirnika
Andrzeju dzięki wielkie, że próbujesz mi pomóc. Pogrzebałem trochę na elektrodzie i znalazłem podobny temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tylko, że ja mostek mam sprawny. Nie mam zwarcia na diodach. Sprawdzałem je puszczając przez nie prąd 4A (uzwojenia rozlutowane) oraz miernikiem. Uzwojenia nie są przepalone....
ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić co jest? Owszem. Pomierzyć uczciwie co i jak. :D Rezystancje stojana - obu cewek. Rezystancje wirnika (przy włożonych szczotkach) pomiar na nich przy powolnym obracaniu wirnika ręką. Sprawdzenie pracy wyłącznika i przełącznika obrotów. (Wszystkie pomiary omomierzem, bez podania napięcia !) Wyłącznik oczywiście...
Zmierz rezystancje stojanu i wirnika.
wirnik rezystancja rezystancja wirnik agregat rezystancja wirnik bosch
amica instrukcja amica zbiornik nadkole motocykle romet
Komputer nie widzi głośników zewnętrznych - kod 10 Lokalizacja DPF w Renault Espace 5 1.6 dCi