Rozrusznik malucha ma 600W, przy 12V w przybliżeniu dla obciążenia rezystancyjnego wychodzi 50A. To daje 0,24 oma. Tak, rezystancja jest prawidłowa, tzn, zwykłym miernikiem nie sprawdzisz, chyba, ze metoda techniczna. podjedź do kogoś kto ma sprzęt do sprawdzania zwarcia międzyzwojowego. Druga rzecz, po włożeniu wirnika porządnie oglądnij szczotkotrzymacz,...
Witam. Odkurzacz Cobra nie miał jednego typu silnika. Np. typ agregatu 305.1 : Wirnik 305.1200, rezystancja wirnika 1,7 (+,- 10% ) ohma. Stojan 305.1100, rezystancja 1,3 (+,- 10% ) ohma. -stosowany do 31.07.1998 r Agregat 305.5: Wirnik 305.5200, rezystancja wirnika 1,62 (+,- 10% ) ohma. Stojan 305.5100, rezystancja 1,17 (+,- 10% ) ohma. Ale jaki typ...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
silnik klatkowy, który posiada 6 zacisków zasilających powinien pracować z w/w urządzeniem. Niestety nie. Wyprowadzone są wszystkie końce uzwojeń aby można było przeprowadzać rozruch gwiazda/trójkąt. Rezystancja Twojej opornicy jest zbyt mała aby cokolwiek znaczyła przy zasilaniu, rozruchu takiego silnika. To jest opornica do silników pierścieniowych,...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Przy takich różnicach w pomiarach, to powinno być widać wypalony komutator wirnika.
Możesz zmierzyć rezystancję miedzy komutatorem a rdzeniem wirnika. Rezystancję między sąsiadującymi lamelkami komutatora i tak wszystkie jedna po drugiej, wskazania omomierza powinny być bardzo podobne.
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Tak, można, ale zobacz czy nie masz za małej rezystancji wirnika, tam bywały i wirniki 1,7 oma. Niekażdy regulator to wytrzyma.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
A rezystancją stojanu jest prawidłowa? Obydwie cewki muszą mieć jednakową rezystancję. Wirnik do wymiany jak pisali kol. a jedną z przyczyn mogła być nieumiejętna wymiana łożysk.
Możesz umieścić zdjęcie o wyższej rozdzielczości? Z bliska jak masz to połączone przy generatorze i fotka z bliska multimetru. Poproszę jeszcze o kilka pomiarów rezystancji uzwojenia stojanu: niebieski- brązowy wtyczka 4pin; żółty-żółty wtyczka 4pin; biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); niebieski ( wtyk 4pin)...
Sprawdzasz mulitimetrem rezystancje stojana i wirnika(przykładasz sondy do szczotek)nie jest to dokłada metoda ale przy nie działającym w ogóle silniku powinna być skuteczna.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Chciałbym odkopać temat ponieważ borykam się z tym samym problemem. Tak naprawdę mam te same objawy co w/w. Zastanawiam się czy na wirniku rezystancja uzwojeń powinna być różna?? Chciałbym zdiagnozować ewentualne uszkodzenie generatora lub je odrzucić. Sprawdziłem Kondensatory, przekaźnik połączenia itd. Generator w zależności od obrotów mam ok 11-15V...
Witam! Litera M oznacza silnik 309.5 - wirnik 309.5200 (oznaczenie odkurzacza np. 4000.0.M...), natomiast wirnik 309.1200 jest w silniku 309.1 (wtedy w oznaczeniu odkurzacza jest litera K np. 4000.0.K... Nie są to wirniki zamienne - inna jest wartość rezystancji i wirnika i stojana. Pozdrawiam.
Teraz się nie dziwię, że konkretne tematy zamierają jak takie byle co na elektrodzie kwitnie. Po prostu to forum zmierza w kierunku totalnej błazenady. Chłopie, czy alternator jest na 24V poznasz po tym: -rezystancja wirnika -regulator napięcia - ilość zwojów i grubość drutu na koronce
Uzwojeń wirnika sam nie sprawdzisz. podłączyłem się pod wtyczkę Ja wziąłem multimetr i powoli obracając wirnik stwierdziłem uszkodzenie [spalenie wirnika ] po różnej rezystancji poszczególnych uzwojeń. możesz spróbować tak jak posiadasz taki przyrząd.
Szlifierka jak w tytule. Po włączeniu do prądu nie wchodzi na pełne obroty i w paręnaście sekund mocno się nagrzewa. Brak iskrzenia na wirniku. Rezystancja uzwojeń stojana równa, na obu po 1.8. Wirnik i szczotki wyglądają na sprawne. Podejrzewam uszkodzony stojan, czy słusznie? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
Wszystkie poniższe rozważania dotyczą silnika obcowzbudnego prądu stałego, zakładam, że o taki chodzi. Napięcie indukowane w uzwojeniach silnika wystarczy podzielić przez kfi i masz prędkość. n = E / kfi k – stała konstrukcyjna, fi – strumień wzbudzenia. Iloczyn kfi w przypadku znaminowego strumienia wzbudzenia wyznaczysz z danych znamionowych...
Czy Ty mierzysz grzałkę na upływność pod napięciem? Silnik wyjmij i pomierz rezystancję pomiędzy wirnikiem, stojanem a korpusem( uziemieniem silnika).
Wymiana wirnika pomogła. Temat zamykam.
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Witam. Podłączyłem dwa akumulatory samochodowe szeregowo na wirnik 24v DC, napięcie zanikło na wirniku, czy jest zapalony agregat, czy zgaszony. nie ma tego napięcia na wirniku. Rezystancja wirnika 48 Omów. Regulator odpięty całkowicie. Proszę o jakieś wskazówki i pomoc jak sprawdzić ten agregat.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
wizualnie wyglądała tak samo i wejście na wtyczkę pasowało Różnią się kształtem wirnika i co najważniejsze, rezystancją. Nie są zamienne między sobą.
Prąd biegu jałowego silnika SFe90L4 Wiefamel to 7,8A - (pomiar Metexem) Typy SOFe i SFe różnią się: budową osi wirnika i obudową od strony wyprowadzenia osi wirnika. Pozdrawiam. Stefan GG6293398
Sprawdzałeś czy jest przejście na wirniku, jaka jest jego rezystancja. Możesz zasilić wirnik z akumulatora, zachowując odpowiednią biegunowość zasilania. Czy wówczas agregat się wzbudzi?
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Rezystancja wirnika jest prawidłowo mała, bo wytwarzany przez agregat prąd po wyprostowaniu przechodzi przez niego i ze wzrostem obciążenia wzrasta prąd wzbudzenia.
Dzień dobry Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość badania rezystancji izolacji dla magneśnicy prądnicy prądu przemiennego bez wyciągania go z prądnicy? Istnieją prądnice pierścieniowe i czy może można sprawdzić taki wirnik przez szczotki ? W prądnicach bezszcztkowych raczej sprawa jest zamknięta.
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
Jak zastosujesz bezpiecznik to się spali bezpiecznik a silnik ocaleje. Bezpiecznik powinien być odpowiedniego amperażu i mieć odpowiedni czas zwłoki. Na krótki czas silnik można przeciążać 2-3 krotnie ale chyba nie o tym myślałeś? Z parametrów jakie podałeś nie można określić ile będzie wynosił jego prąd maksymalny przy zablokowanym wirniku, brakuje...
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
troche odgrzebie temacik, no wlasnie pompkja ma luzy na wirniku tzn te lopatki troche sie ruszaja. Ta pompka powinna sie ladnie rownomiernie obracac czy tak troche poszaprywac? Bo mi troche poszarpuje a wrecz sie chyba troche cofa ten wirnik. rezystancja uzwojenia jest ok, a dlaczego (jaki powod z zasady dzialania elektryczengo) dobrze sie nie kreci...
Witam! Pewnie mocno namieszałem Nie jest tak źle, choć nie wszystko się udało. Z warunków zadania nie wynika, czy silnik je samo, czy obcowzbudny. Skoro jednak jest do obliczenia prąd wirnika przy obciążeniu znamionowym, to zakładam, że In to suma prądów wirnika i wzbudzenia, stąd: Iwzb=Un/Rwzb=220/432=0,509A Itn=In-Iwzb=640-0,509=639,491A - zabieg...
Wirnik będzie miał bardzo małą rezystancję. Prąd wynika z SEM generowanej w wirniku podczas pracy. Może wiszą szczotki, bo te 40V powinno dać 20% obrotów maksymalnych, a przy zahamowanym silniku prąd byłby 20A. Stojan też musi być zasilany i tu stosuje się prawo Ohma, przy silniku rzędu 5kW prąd stojana powiedzmy rzędu 1A.
Regulator jest w sterowniku silnika, czyli nie do ruszenia jak dla ciebie. Problem nalezy rozwiązać w inny sposób, ale tu się rodzi inny kłopot-rezystancja uzwojenia wirnika to około 1 om, ale i to da się przeskoczyć.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Podłączyłem jeden czujnik w taki sposób jak na obrazku. Stan (A) zawsze wysoki niezależnie od położenia wałka wirnika Stan (B) zawsze niski niezależnie od położenia wałka wirnika Rezystancja względem +5V (A) 270Ω - 260Ω w zależności od położenia wałka wirnika Rezystancja względem +5V (B) 270Ω - 260Ω w zależności od położenia wałka...
Możesz dać nowe ,w zależności jak stare wyglądają . Miałem podobny problem , to dałem przetoczyć wirnik i pomogło.Sprawdź rezystancję wirnika czy jest jednakową i jak wygląda komutator.
Mam u siebie dokładnie te same objawy- po zakupie nowego AVR ten nowy zapłonął jak świeczka. Będę walczył z tematem. Mierzyłeś rezystancję wirnika i stojana?
Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi, ale jak na razie żadna nie pomogła w naprawie. Wirnik nowy (rezystancje identyczne), jest wysokiej jakości zamiennik, łożyska nowe, szczotki nowe, stojan nowy (rezystancje identyczne), docisk na sprężynkach poprawiony o 1/2 obrotu i nadal jak iskrzyło tak iskrzy. Niestety nie posiadam autotransformatora żeby wyeliminować...
Magnesy na wirniku maja mieć polaryzacje naprzemienną N-S. Uzwojenie które nie ma rezystancji obstawiał bym, że ma przerwę w obwodzie.
Problem z pralką jednak nie rozwiązany. Rozwiązany - jak najbardziej. jest ok. 109 V. Czy to jest prawidłowe napięcie? Kto go wie :? Ja nawet nie wiem, choć te "złomy" robię od lat. Szczotki na silniku niemal się skończyły. niemal robi WIELKĄ różnicę. Wymień szczotki grafitowe. ew. zmierz rezystancję wirnika mierzoną na szczotkach.
Trzeba sprawdzic tylko rezystancje wirnika jednego i drugiego.
Uszkodzony wirnik lub stojan. Nie ma innej przyczyny. Zmierz rezystancje cewek stojana, jak jest taka sama na obu cewkach i wynosi ok 3om to stojan jest sprawny i trzeba wymienić wirnik.
Do rozebrania rozrusznik . do wymiany łożysko ślizgowe , pomiar rezystancji uzwojenia stojana , pomiar rezystancji uzwojenia wirnika , sprawdzenie rezystancji uzwojenia załączającego (wciągającego) włącznika elektromagnetycznego , sprawdzenie rezystancji uzwojenia podtrzymującego włącznika elektromagnetycznego , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia stojana...
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
Pomierz go najpierw ! Rezystancja stojana ok. 500Ω, wirnika 20Ω, mostek Greatza w elektrohamulcu, oraz cewke tego hamulca (ok 1kΩ) i stan szczotek. Silnik powinien być zahamowany. Możliwe, że posiada dźwignię ręcznego odblokowywania.
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach) - 140 Ohm Za dużo Dokonałem też pomiaru prądu przy podawaniu napięcia 27 V na szczotki wirnika: wyszło 0,8 A DC. Jak się ma jedno do drugiego ? Policz sobie wg. prawa Ohma. I dodatkowo wyczyść szczotki i pierścienie wirnika. Na kondensatorze z avr oznaczenie 230V 220uF. Zmierzony ? Te kondensatory to totalny...
To nie jest komutator! Wartość rezystancji wirnika mierzonej przez kabel DF, czyli poprzez szczotki i pierścienie wirnika nie może się wiele zmieniać podczas obrotu wirnika! Jaką masz rezystancję na samych pierścieniach wirnika - przy wyjętym szczotkotrzymaczu? Czy szczotki poruszają się w szczotkotrzymaczu podczas obracania wałem? Bicie?
Miałem podobną przypadłość w audi,winny był regulator napięcia,ale trzeba sprawdzić wszystko po wyjęciu,diody,rezystancję izolacji stojana i wirnika itd.,stan pierścieni i szczotek.
Oprócz tego że się całkowicie sfajczył to żaden. Wirnik rezystancja ok 2.4 oma, stojan widoczne ślady przegrzania, z mostka diody powypadały.... Tak pytam z ciekawości, takiego jeszcze nie miałem.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
najczęściej występującym uszkodzeniem silniczka programatora jest przepalenieuzwojenia(cewki).zdarzają się również uszkodzenia mechaniczne wirnika:wytarcie się jego metalowej osi (co powoduje zacinanie się wirnika) lub pęknięcie rdzenia wirnika. rezystancja sprawnej cewki silniczka programatora powinna wynosić 10-12kom.
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Pracy generatorowej nie będzie. Aby silnik asynchroniczny włączony do sieci pracował jako generator to musi być spełniony warunek wyższych obrotów niż synchroniczne silnika. Nie wiem dlaczego nie chcesz zastosować falownika. Aby była dobra regulacja obrotów poziomem napięcia zasilającego (bez sprzężenia zwrotnego) muszą być spełnione dwa warunki: 1....
Rezystancja wirnika 0 łomów . Dziekuje wszystkim za pomoc.
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Myślę że jeden z przewodów białych należy połączyć z jednym z czarnych a pozostałe tj. drugi czarny i drugi biały do sieci, a dobrze też byłoby to jeszcze szeregowo z żarówką, halogenem jakieś 150W Same bzdury! Pisałem, że taki silnik jest silnikiem równoleglym , co potwierdzil pomiar rezystancji stojana -1,5 kΩ. Jeden bialy z czarnym, drugi bialy...
Klucz (tranzystor mocy, tyrystor raczej nie) + driver + sterownik (dedykowany/PLC) prcujacy w trybie PWM Np. dla klucza zwierającego rezystancje dodatkową w obwodzie wirnika na początku rozruchu dajemy małe wypełnienie D - charakterystyka jest bardzo pochylona - mały prąd. Zwiększamy D -> rezystancja modulowana maleje -> malej poślizg. I tak dalej z...
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Jest już po czyszczeniu i przetoczeniu. Gołym okiem, a nawet pod lupą stołową 20x nie widać przegrzań, ani na wirniku, ani na stojanie. Uzwojenie stojana jest złożone jakby z 2 obwodów nawiniętych dwiema średnicami drutu. Oba elementy są dostępne w cenie ok 100zł, ale biorąc stan ogólny naprawa staje się niepewna ekonomicznie bo jest zauważalny ślad...
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Po wyłączeniu pierwszy przekaźnik czasowy odłącza wirnik od zailania, przełączając go na rezystancje hamowania. Po czasie (dobranym doświadczalnie), drugi przekaźnik czasowy odłącza stojan, czyli wszystko. Jak dobrać te zabezpieczenia. Bez znajomości charakterystyki silnika i elementu napędzanego to jest niemożliwe.
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Poczytajcie tabele... Macie tam podane napięcie i częstotliwość... Czyli jest to silnik prądu zmiennego... To po pierwsze... Po drugie ze zdjęć wynika, że to "trafo" to jedyne uzwojenie w silniku... A patrząc jeszcze na wirnik... Powiedziałbym, że to jakiś silnik asynchroniczny... Trzba by tylko jeszcze obczaić na jakie napięcie...
"Na postoju" opór to 0 Ohm. Podczas kręcenia ręką, opór waha się między 160 a 200 Ohm. Niemniej spada również do 0. Niewłaściwie przeprowadzone pomiary. Podczas kręcenia wirnikiem pompy dokonujesz pomiaru napięcia nie rezystancji, ale skoro sama cewka nie wykazuje żadnej rezystancji to i tak jest martwa.
sterowanie predkoscia silnika pierscieniowego odbywa sie poprzez wlaczanie w obwod wirnika rezystancji, jednakze zakres sterowania zmienia sie zaleznie od wartosci obciazenia silnika, predkoscia silnika nie obciazonego sterowac nie mozna, stabilnosc pracy silnika maleje w miare zwiekszania rezystacji wlaczonej w obwod wirnika. wnioski nasuwja sie same-zalezy...
Pewnie wirnik zajechałeś, sprawdź czy masz luzy na nim, może łożyska blokują i się klinuje o coś. Sprawdź rezystancje wirnika.
1. Od napiia zasilania wirnika, indukcji magnetycznej wytwarzanej przez stojan, promiania I dlugosci wirnika,rezystancji wirnika i od liczby uzwojen odzialujacych w polu magnetycznym. 2. Do napedu: lokomotyw, tramwajów, trolejbusów, wózki akumulatorowe, rozruszniki samochodów, dźwigów, wentylatorów, odkurzaczach, elektronarzędziach, suszarkach, sokowirówkach,...
Potrzebuje pomocy w zadniu: Silnik indukcyjny trojfazowy o danych znamionowych Pn=4kW; U1n=400V; f1n=50Hz; n=1425 obr/min; Is=8,6A;Ir=28A; Ur=103V; Mkn=72,6Nm=M. Wyznacz predkosc obrotowa silnika : a) po zmniejszeniu sie napiecia do 0,8Un b) po dodaniu obwodu wirnika rezystancji Rd=0,5 om
Skoro nie miał prawa to wnioskuje, że już wcześniej musiał być uszkodzony ? Po moim podłączeniu zaczął się obracać no i iskrzyć przy komutatorze, więc go natychmiastowo wyłączyłem, oczywiście zapach spalenia tak samo, a jeszcze tak dodatkowo to zmierzyłem mu rezystancje wirnika i wyszła ok. 4 om natomiast stojana ok 2,5 om. No i tu dodatkowe pytanie...
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Szczotki są OK, około 3 cm jeszcze zostaje do zjechania - tyle się chowa w szczotkotrzymaczu. Uprzedzając pytanie: rezystancja stojana: 2 Ohm, Rezystancja wirnika: 4,3 Ohm, rezystancja tacho: 70 Ohm.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Dlatego trzeba by bylo sprawdzic rezystancje wirnika. Mozesz mierzyc po przekatnej i pomiedzy kazdym stykiem komutatora. Wydaje mi sie ze to wirnik jest nadpalony. Dlatego sprawdz rezystancje zeby sie upewnic.
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
Mogę go jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić w domowych warunkach z multimetrem w ręce? Teoretycznie tak. Możesz sprawdzić rezystancję stojana, wirnika, oraz ich rezystancję do obudowy - dobry miernik musi być.
Jeszcze dla pewności spytam, przy podgrzaniu opalarką obudowy silnika rezystancja czujnika oryginalnie zamontowanego na uzwojeniu zwiększa się. Czyli to PTC? Tak.
Do mostka nie można mieć zastrzeżeń, więc pozostaje silnik. Celem diagnozy wirnika nigdy nie wykonywałem testów rezystancji izolacji, więc się nie wypowiem. Nie mam takiego sprzętu, a jest wiele tak charakterystycznych objawów uszkodzonego wirnika, że zakup nigdy nie wydawał mnie się niezbędny. Typowe objawy: - Iskrzenie na komutatorze - Charakterystyczna...
Witam! Dla silnika 308.2 winno być: -rezystancja wirnika 308.2200 - 1,7 ohma (+,-,10%) -rezystancja cewki stojana 308.2100 - 1,33 ohma (+,-,10%)
Witam! Proszę bardzo model matematyczny silnika wykonany w Matlab. Do PSpice trzeba go trochę zmienić (nie wszystkie bloki są dostępne). Jest to model z uproszczeniem wpływu rezystancji od twornika. Nie zawiera bloku sterującego wzbudzeniem (kfi jest stałe), jeżeli potrzebny taki to poszukam, ale jutro wieczorem, myślę jednak,że nie ponieważ silnik...
Zmierz rezystancję między pierścieniami ślizgowymi wirnika oraz pomiędzy pierścieniami a korpusem wirnika. Rezystancja między pierścieniami 5.4-5.6Ω Między pierścieniem zewnętrznym a korpusem 5.9-6.2Ω Między pierścieniem wewnętrznym a korpusem 1.2-1.3Ω
Sama idea jest dobra, gorzej z wykonaniem. Powinien być dławik i powinien być rezystor. Rezystor bocznikowany jest tranzystorem regulacyjnym. Fizyki nie przeskoczysz, gdzieś ta energia musi się rozładować innaczej pójdzie w uzwojenia wirnika.
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
Czy sprawdzałeś rezystancję induktorem do masy i między uzwojeniami faz? Czy pakiet wirnika nie przesunięty względem pakietu stojana?
Dziękuję, jeszcze pomierzę rezystancję wirnika i napiszę, może ktoś byłby w stanie ocenić. 🙂
rezystancja wirnik rezystancja wirnik agregat rezystancja wirnik bosch
radio blaupunkt valencia laptop lenovo ładowanie halogenowy transformator
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Moment dokręcania koła zamachowego Briggs & Stratton – kosiarka, wartości Nm, procedura Renault Trafic PK5 PK6 TL4 PF6 – moment dokręcania śrub skrzyni do bloku silnika