Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Listwa rezystorów.
rezystor dmuchawy pewnie do wymiany.
Xsara I '99 1.4 benzyna (bez BSI, CAN-ów itp. atrakcji) z klimatyzacją automatyczną (klimatronik). Klimatyzacja jest pusta, ale to nie powinno mieć wpływu na działanie nawiewu - z tego co się orientuję. Byś się zdziwił, ale możesz mieć pierwowzór BSI :) Wentylator nawiewu będzie działał na nieszczelnej, uszkodzonej klimie. Akurat w temat klimy się...
Multimetr albo żarówka z przewodami w oprawce i sprawdzasz na zasilaniu samego wentylatora (kostka wentylator nawiewu) przy nawiewie ustawionym na max. Jest napięcie albo żarówka świeci, wentylator do wymiany. Nie ma napięcia, sterownik wentylatora do wymiany. Jak rezystor dmuchawy w manualnej klimie.
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Albo rezystor uszkodzony albo jeżeli dobrze pamiętam to kostka stacyjki bo tam coś chyba szło . Podłącz rezystor i daj mu masę dodatkową na obudowę i jak będzie na max kręcił to na 100 % rezystor .
Przestała mi działać dmuchawa. Poodkręcałem wentylator aby go sprawdzić, ale okazało się że musiałem wymienić rezystor. Po skręceniu dmuchawa nie wieje na szyby. Jakby nie działał przełącznik pozycji nadmuchu. Czy mogłem coś źle poskręcać? Albo coś źle założyć?
Źle myslisz-bezpiecznik termiczny jest zaraz koło drabinki rezystorowej silnika dmuchawy, ma zabezpieczac ów rezystor przed przeciążeniem wynikłym z wydzielania się w nim za dużej mocy.
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
w tym przypadku prawdopodobnie chodzi o rezystor. Jest umieszczony w obudowie między dmuchawą a filtrem kabinowym (ma 5 przewodów). Wymień rezystor, zacznie pracować dmuchawa i załączy się również klima. Rezystor kupisz tylko w Citroenie (ASO) koszt to około 50 zł.
Witam, przewertowałem forum wzdłuż i wszerz, ale nie znalazłem odpowiedzi mojego dość nietypowego problemu. Problem dotyczy Xsary z pół klimatronikiem( pozycja AUTO na regulacji nawiewów) Napiszę w punktach: 1. po odpaleniu silnika dmuchawa działa powoli, nie reaguje na potencjometr. Nawet jak skręcę go w pozycję 0 dalej dmucha z taką samą prędkością....
NIe wiem co to opornia. :D Moduł ,chodzi mi o rezystor dmuchawy czy jeż jak to nazywają. Może być z boku silnika albo w samym silniku wbudowany. Ciebie interesuje czy jest zasilanie (pewnie po zapłonie) na grubych kablach. Czerwony leci przez bezpiecznik F40
(pepe 150 )mam bsm na nec-u 75076303 myslisz ze wysypal sie program?rozebralem to bsm sprawdzalem wsystkie przejscia i rezystory nic nie widac.dzieki ze zainteresowales sie temtem.na forach ten przypadek nie istnieje mysle ze go rozwiklamy i sie przyda innym.pozdrawiam
Koledzy kupiłem ten rezystor lub to też mówią opornica co jest w wentylatorze dmuchawy czy tak zwany jeż i nic to nie dało dokładnie tak samo się dzieje po pewnym czasie tak się wyłącza dmuchawa sam już nie wiem co może być przyczyną tego wyłączania się czy może być też taka przyczyna że silniczek w dmuchawie żeby się nie spalił po prostu wyłącza dmuchawe
Temat rozwiazany drugi modul ktory kupilem byl rowniez wadliwy !! Jakas tragedia zaplacilem 150 zl (marki: termistor) i uszkodzony jak poprzedni. Ogolnie to wydaje mi sie ze oba wyszly z tej samej fabryki gdzies w azji, wygladaly identycznie (rezystory przekaznik ulozenie sciezek) podejrzewam ze zapakowali je tylko w inne pudelko. Zaden z nich nie mial...
Niech tak będzie,ale ten przelącznik przełącza rezystory generatora PWM ulokowanego zaraz koło silnika nawiewu,a w tym regulatorze zwarcia dostają pomiędzy zlączem E-C takie fajniaste tranzystory :) Przełącznik tam to solidna konstrukcja. Ale jak ktoś lubi grzebać w przełącznikach to się nie wtrącam.
Mam Xsarę Picasso z 2003r 2.0HDI wersja Desire - przejechałem nią 321 tysięcy kilometrów. Co z większych rzeczy w tym czasie 10 lat wymieniłem: - Układ wydechowy oraz katalizator spalin - Pasek rozrządu i inne paski plus napinacze - pompę wody - tarcze hamulcowe, klocki - mechanizm podnoszenia szyby kierowcy - 2x sprzęgło - sprężarka klimatyzacji Małe...
Wygląda na to ,że padł ci rezystor dmuchawy i musisz go wymienić . Jeżeli dobrze pamiętam to znajdziesz go pod schowkiem , ale musisz pofatygować się i zajrzeć do auta albo zlecić to mechanikowi.
Witam. Posiadam xsarę picasso z climatronikiem. Padły mi tranzystory sterujące dmuchawą i dmuchawa wieje cały czas na 100%. Zrobiłem rozeznanie i zdecydowałem się, że sam zbuduje układ który reguluje prędkością obrotów wentylatora (ze względu na cenę nowego, dość skomplikowaną wymiane (do tego akurat zabierałem się na początku), oraz najważniejsze -...
dmuchawy xsara rezystor dmuchawy dmuchawy rezystor
silnik krokowy civic alarm fiata phoenix programator karta
continental radio linijki cccam
Błąd H w zmywarce Hotpoint Ariston ELTF 11M121 - co robić? Tryb serwisowy DVD Philips - jak wejść?