Ja stosuję poniższe rozwiązanie: https://obrazki.elektroda.pl/8158099200_... https://obrazki.elektroda.pl/9864711200_... Od boku szafy wycięty jest otwór i przymocowany szczelnie radiator.
W falownikach DELTA VFD-E trzeba zwracać uwagę na ostatnią literkę oznaczenia: T- wbudowany chopper hamulca, A- standard; Oznaczenia zacisków "-" i "+" - w pierwszym przypadku będzie to wyjście na rezystor hamowania; w drugim przypadku będzie to "szyna DC" (do wykorzystania zbiorczego DC i zewnętrznego chopper'a)
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
Nie ma sensu się męczyć, skoro gotowy rezystor 200 Ω/80 W masz [url=https://falowniki-sklep.pl/rezystor...
[url=https://trojfazowe.pl/falowniki/dob... Nie mniejszy niż producent przewidział.
Prowadzi do błędu przeciążenia podczas zatrzymania. Błąd przeciążenia? Na pewno? Podaj co się wyświetla na wyświetlaczu.
Zależy od tego, czy ilość energii odebrana od układu mechanicznego będzie wymagać rozproszenia. Innymi słowy, jeżeli przemiennik podczas hamowania będzie zgłaszać komunikat o zbyt wysokim napięciu w obwodzie DC, to należy zastosować wspomniany rezystor. Jeżeli odłączysz rezystor w działającym układzie, to w większości przypadków utracisz kontrolę nad...
Zobacz - na wejściu masz mostek diodowy. Energia może tu tylko dopływać do przekształtnika. Teraz przekształtnik zasila silnik, który rozpędza dużą masę (energia jest zużywana na rozpędzenie masy). I kolejna faza ruchu - chcemy możliwie szybko zatrzymać wirującą masę. Tu się pojawia problem, bo energia zgromadzona w wirującej masie będzie musiała gdzieś...
P+ to prawdopodobnie szyna DC: http://www.falowniki.edu.pl/slownik,S,5,... PB - to linia dla rezystora hamowania" http://www.falowniki.edu.pl/slownik,R,5,... W przeciętnych zastosowaniach raczej ich się nie wykorzystuje.
Zanim będziemy szukać w rezystorach hamowania sugeruje odpiąć silnik po stronie falownika. Miernik do ręki i zmierzyć rezystancje miedzy przyłączami UVW silnika a uziemieniem w falowniku. To samo można zrobić na kablach i silniku. jeśli gdziekolwiek występuje zwarcie(rezystancja bliska 0) będzie taki błąd.
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica (o ile w ogóle jest) pomiędzy rezystorem hamowania a chopperem hamowania? Z tego co pamiętam, to będzie dokładnie to samo. Zazwyczaj używane jako potoczne sformułowanie na określenie rezystora hamowania zwłaszcza w UK. Pozdrawiam
Witam! Każdy producent do tego tematu podchodzi indywidualnie, szczególnie do kontroli i nadzoru rezystorów przez falownik w załączniku podejście Danfossa na przykładzie jednego z nich (w pozostałych bardzo podobnie). Rozdział hamulce od strony 68 tu potraktowane kompleksowo łącznie z hamowaniem DC i nadzorem nad hamulcem mechanicznym silnika.
Kombinowanie z ustawieniem falownika nie wiele ci da. Hamowanie silnikiem nie jest tak proste jak się co niektórym wydaje. Bezpieczniej dla sprzętu i obsługi przebudować maszynę.
Co to jest przekształtnica? Koledze chodzi o przekształtnik zwany falownikiem? Pisząc o rezystancji hamowania koledze pewnie chodziło o rezystor hamowania. Polecam zajrzeć do noty katalogowej falownika - producent napewno napisał w jakim zakresie powinna być rezystancja rezystora. Moc zależy w dużym stopniu od tego w jakich warunkach pracuje dany przekształtnik...
Wg schematu wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/9914527100_1...
Witam, I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? Przekaźnik poda sygnał na sterownik a ten dalej na falownik który wyhamuje jak najszybciej gdy zastosujemy np rezystor hamowania. Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. pozdrawiam PLC musi być "żółte" czyli do obwodów bezpieczeństwa....
Witam. Przy takich mocach powinny być rezystory hamowania, które odbierają energię, a druga rzecz to spróbuj zwiększyć czas zwalniania parametr "F003". Jeżeli ten czas jest zbyt krótki to może być taki objaw. Pozdrawiam. Dodano po 32 Witam. Proponuje sprawdzić jeszcze parametry "B090" oraz "B095"
Twerd nie podaje takich danych gdy chciałem się dowiedzieć dobierają rezystor do danego układu za oplata Takie firmy omija się z daleka. Gdyby któraś z firm, moich dostawców, tak by mnie potraktowała, to więcej nic by mi nie sprzedała, a rocznie przechodzi mi ok. 700 przekształtników na montażu. znawców teoretyków znam wielu i nie obrażając nikogo...
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Jest szyna DC zasilana? Jest rezystor hamowania podłączony lub zworka?
10 razy na 8h to nic. Ale więcej niż raz na minutę to już mogło by być za dużo bo rezystor się nie wychłodzi w międzyczasie i w kolejnym cyklu nagrzeje jeszcze bardziej. (to mogło doprowadzić do uszkodzenia) Jeśli to potrzebne to można wstawić rezystor hamowania albo grzałkę i wtedy nie będzie ograniczeń co do ilości załączeń na minutę
Cześć, Mam pytanie, czy taki rezystor hamujący bezproblemu podłącze do falownika Danfoss FC-302 7,5kW REZYSTOR HAMOWANIA MCRF 1,2KW 60 OHM J (linku nie wstawiam, nie wiem czy można) Czy musi być jakiś konkretny od Danfossa? na stronie danfossa nie mogę z takimi parametrami znaleźć, jedynie znalazłem 56OHM 680W MCE101A56R0P680RE54CAW 175U3337, dziękuje...
Rezystory są od rozruchu, prostownik od hamowania. Zmiana rezystorów chyba na niewiele się zda, bo chodzi o mniejszą prędkość w momencie gdy już silnik pracuje, a więc wtedy gdy rezystory już są zwarte. Tu trzeba by sprawdzić, czy na minimalnej prędkości silnika, położenie szczotek (regulowane przez mały silnik) jest faktycznie graniczne. Chyba, że...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... odpowiedź znajdziesz tutaj. A nie możesz kupić oryginału od producenta? Jeżeli nie to ja kiedyś składałem rezystor z 2 rezystorów kupionych w firmie aniro. Mają dużo lepsze ceny niż producenci na rezystory fabryczne chociaż... od producenta dostajesz gotowy rezystor który ma już obudowę zaprojektowaną...
czy bezpiecznik termiczny. Prąd DC nie tak łatwo wyłączyć. Powstaje łuk elektryczny. Termik łuk wyłączy ? Problem pojawił się już kiedyś, gdy wskutek awarii sterownika Może lepiej nic z tym nie robić. Jest sens poprawiać jeżeli to się powtarza.
(at)techmezszymonkazmier Zazwyczaj moduł mocy składa się z mostka trójfazowego, modułu IGBT oraz z czopera hamowania. Jeśli przemiennik nie jest w stanie wyhamować napędu nawet gdy posiada rezystory hamowania to może oznaczać, że uszkodzony jest czoper hamowania ( tranzystor który zwiera szynę DC do rezystorów).
Rezystor hamujący nie działa jak hamulec mechaniczny. Służy pośrednio do zatrzymania silnika. Po krótce można powiedzieć że czym większa moc rezystora to możesz szybciej zatrzymać silnik rampą.
,,Grube" przewody to rezystor, (P2 +B), cienkie to jego czujnik temperatury. Podłączyć do przeznaczonych do tego celu zacisków falownika. Jest tam wejście na termistor silnika.
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Witam Forumowiczów. Chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu i konfiguracji falownika Omron 2,2 kw z wrzecionem Elte 1,1kw wraz z rezystorem hamowania. W załączniku zdjęcie i ogólny schemat podłączenia jakiego ja dokonałem, ale czy dobrze? To nie wiem. Zdjęcie jest specjalnie duże aby było widać opisy przy śrubach łączeniowych. Dobrze rozumiem zabezpieczenie...
Rozwiązania masz dwa: - dc braking rezystor - rezystor hamujący na szynie DC w Twoim przypadku będą to przyłącza P+ i N-. /patrz strona 5-39) - wydłużenie rampy (czasu) hamowania - szukaj pod hasłem deceleration time. Powodzenia!
Niczego tu nie ruszałem, nie wiedząc, do czego to służy. Przyśpieszanie/hamowanie zależy od dynamiki układu. Takie rzeczy dobiera się eksperymentalnie lub po prostu z doświadczenia. Silnik przy hamowaniu działa jak generator przez co falownik musi tą energię przejąć i rozproszyć w rezystorach hamowania. Jeśli czas hamowania będzie zbyt mały to nastąpi...
Przecież to rezystor hamowania. Wpisz w google "rezystor hamowania 30Ohm" i masz gotowe. Potem tylko dobierz moc odpowiednią do zastosowanego silnika. Może być innego kształtu albo obudowy - to przecież bez znaczenia.
(at)Antoni1987 Mówię o samym falowniku + rezystorze hamowania, ewentualnie filtr wejściowy. Dodatkowo dajesz zabezpieczenie zwarciowe na wejściu falownika i to tyle. Na falowniku ustawiasz rampy ruchu czyli automatycznie softstart nie jest potrzebny. Hamowanie możesz realizować też na falowniku, energia będzie się wytracała na rezystorze hamowania....
Chłodzenie silnika jest tylko standardowo wiatrak do wału w tylnej części obudowy. Chłodzenie radiatorów falownika wymuszone (wentylator podczas pracy i hamowania). Odpiąłem rezystor i silnika - nagrzewa się nieznacznie tylko przez start. Dziwi mnie trochę fakt że nagrzewa się dość mocno z użyciem rezystora hamowania a sam rezystor prawie wcale. Hamuje...
Witam. Wartość rezystancji 60 omów a moc tego rezystora 1200W.
Albo inaczej. Jak dobrać w tym wypadku rezystor? Od czego zależy jego wartość? Falownik ma wewnątrz kondensatory na których napiecie pochodzi z wyprostowania napiecia sieciowego, gdy hamuje energia jest zwracana do kondensatorów i napiecie wzrasta, jeśli wzrośnie powyżej pewnego progu załaczane jest wyjście na rezystor hamowania, ten ma mieć wystarczająco...
A może zastosować jakiś rezystor w szeregu. który obniżyłby napięcie. Tylko musiałby mieć dużą moc żeby się nie przepalił i do tego musiałby mieć jakąś niedużą rezystancję. Może coś takiego https://www.sklepfalowniki.pl/rezystor-h...
(at)SP5IT 73 :D Rezystor hamowania jest używany ?
Witam. Do falowników 1-fazowych LG serii iC5 podłączenie rezystora hamowania bez dodatkowego modułu nie jest możliwe, pisałem o tym w poście 9. Falowniki 1-fazowe serii iG5 posiadają wbudowany moduł do podłączenia rezystora hamowania.
Wbudowany rezystor oraz wentylator nie dały rady rozproszyć wytracanej mocy w wyniku czego stopiła się obudowa w pobliżu rezystora. Ciekawy przypadek, nie spotkałem się z takim czymś. Błąd konstrukcyjny, lub jakiś czujnik temperatury nie mierzył temp. rezystora hamowania.
Takie wyciągarki to tylko z falownikiem- masz takie pole do zabawy, że aż przyjemnie się tym zajmować. Falownik- praktycznie każdy się nada, byle miał funkcję sterowania hamulcem elektromagnetycznym poprzez swój przekaźnik i stycznik zewnętrzny oraz wbudowany chopper hamowania i rezystor do tego (przydatny przy wodowaniu jachtu) V.
Hamowanie z rezystorem to nic innego jak wytracanie na nim energii zgromadzonej w elementach wirujących przez zmianę pracy silnika w tryb generacji (silnik zamiast pobierać energię to ją wytwarza). Następuje wtedy wzrost napięcia na szynie DC (falownik nie możliwości oddać tej energii do sieci a szkoda). I aby nie przekroczyć dopuszczalnego napięcia...
Wiem, że zbyt wysokie napięcie w obwodzie pośrednim. pojawi się, gdy napięcie w obwodzie pośrednim wzrośnie powyżej dopuszczalnej wartości.Możliwe przyczyny • zła kompensacja regulatora (przeregulowanie) • zbyt wysokie napięcie wejściowe • napięcia zakłócające na wejściu • zbyt krótka rampa zwalniania • uszkodzony lub zbyt...
Tak ,stycznik załącza spawarkę (trafo) i sterowanie silnikiem podawania drutu ,gdy zwolnisz przycisk na fajce wyłącza stycznik i wtedy przez te styki normalnie zwarte przez ten rezystor ceramiczny jest wykonane hamowanie silnika
Podczas hamowania układu napędzanego pośrednio poprzez przemiennik częstotliwości wytwarzana jest energia. Istnieje kilka sposobów aby ta energię wytracić np. poprzez zamianę w energię cieplną lub jej zwrot do sieci zasilającej. Czoper odbiera tę energię z przemiennika i najczęściej zamienia ją na ciepło na rezystorach hamujących. Zastosowanie tego...
Według (niewielkiego jescze) rankingu www.falowniki.com ludzie raczej kierują się ceną. Od tego zacznij, pomnóż to przez awaryjność i wyjdzie firma pośrednia. Ja używam Moeller, Schneider, Hitachi. Wszystkie działają dobrze i bezawaryjnie. Do twojej aplikacji wykorzystać możesz rekupersację energii hamowania zamiast odkładać ją na rezystorze hamującym(podejrzewam...
A rezystor hamowania podłączony i przypisany w konfigu falownika? Jak nie, to już może być uwalony moduł mocy, jeżeli falownik nie ma zaawansowanych opcji ochronnych. V.
Mam pytanie dotyczące dobrania rezystora hamowania w sytuacji, gdy zasilam falownik napięciem równym 325 V. Jaką wartość rezystancji powinienem przyjąć? Wykorzystuję silnik PMSM o mocy 470 W. Prąd silnika: 1.7 A (wartość skuteczna).
R1 to rezystor hamowania to widać wyraźnie na schemacie.
Czopery i rezystory hamowania do ACS600,stosuje się jako dodatkowe moduły.Pozdrawiam
a co sądzicie o teorii że brakuje w falowniku rezystora hamowania/hamującego? Otwórz szafę i popatrz. Rezystor hamujący jest duży i łatwo go zobaczyć, ewentualnie popatrz na listwę zaciskową falownika czy masz wkręcone przewody do rezystora, a na końcu przewodów powinien być rezystor hamujący.
A co to za falownik i co (jaki silnik) będzie hamował? I co oznacza dwa mniejsze o podobnychmocach jakie konkretnie parametry mają te dwa rezystory? Jak dasz rezystor o mniejszej rezystancji to prąd hamowania (i moment hamowania) będzie większy. Dlatego moc rezystora powinna być większa. Jednak nie należy mocno zmniejszać rezystancji w stosunku do przewidzianej...
Skoro masz zbyt wysokie napięcie na szynie DC to do tego nie ma regulacji, musisz odprowadzić nadmiar na rezystor hamowania następnie uruchomić szukanie częstotliwości aby falownik wznowił pracę bez wyłączania się.
No to u mnie połączone będą parami, czyli 5 x 2 tranzystory i każda para będzie miała swój rezystor.
Mogło uszkodzić, ale co i jak to już pytanie filozoficzne. Była próba ponownego włączenia do sieci? Przemierz mostek Graetza na wejściu zasilania oraz tranzystor hamowania pod kątem zwarć.
(at)ravender Rampa jak najmniejsza oczywiście ile pozwoli falownik. Z przyśpieszaniem nie ma problemu z hamowaniem już jest jeśli jest duża inercja. Trzeba pokombinować ewentualnie dołożyć rezystor hamowania. Autotuning chyba nie zdał relacji w bloku technologicznym, trzeba ręcznie dobierać parametry. Kwestia jaką dynamikę ruchu potrzebujemy.
Do napędu falownik z rezystorem hamującym jeśli chcesz szybko wyhamować. Przy 1400obr/min to 24obr/s dosyć sporo i możesz mieć problemy z liczeniem jeśli zły licznik i czujnik dobierzesz, ale do zrealizowania ;) pozdrawiam
Będzie Ci potrzebny jeden stycznik na który podasz napięcie, które z kolei po załączeniu stycznika zostanie podane na zaciski hamulca. Stycznik ten bedzie sterowany z przekaźnika który jest w falowniku. W falowniku bedziesz mógł ustawić czasy otwierania i zamykania tego przekaźnika co pozwoli na sterowanie hamulcem. Jak kolega wyżej napisał regulacja...
No to już się douczyłem. Rezystor jest faktycznie przydatny, zatrzymywanie silnika odbywa się z regóły przez gwałtowne skręcnie potencjometru w lewo( manualnie). Tam gdzie nie ma tego rezystora, wyskakuje error przeciążenia silnika hamowaniem.
Witam, a sprawdziłeś w instrukcji dokładnie od czego jest ten błąd, tam zawsze pisze o przyczynach występowania błędu. Mi się wydaje, że to może być problem ale po stronie wyjściowej falownika w momencie hamowania (nie wiem jak wygląda mechaniczna strona ), jeśli zawodzi hamulec w momencie zatrzymywania silnika i falownik musi przejąć duża energie a...
Ten rezystor prawdopodobnie siedzi w układzie hamowania silnika. sprawdź mosfeta koło niego.
Musiałbyś załatwić sobie panel operatorski żeby zobaczyć jaki alarm/error doprowadza do zablokowania falownika, ale ten falownik jest dość trudny w obsłudze i programowaniu. Albo zacząć od spraw oczywistych, czyli sprawdzenia czy silnik nie jest przeciążony i czy nie ma zwiększonej inercji (co powoduje przeciążenia podczas przyśpieszania/hamowania)....
Jaki rezystor hamowania jest wpięty ? W dokumentacji podany jest 32Ω 1,5kW, chociaż to akurat raczej z tego nie wynika. Brzmi to trochę jakby wrzeciono nie nadążało za zmianą pola magnetycznego (za duża inercja i pole "przeskakuje") chociaż w serwie się tak nie powinno dziać - enkoder działa bez zarzutów ? Ja bym strzelał, że jest problem z parametrami...
Napęd musi mieć enkoder.Poza tym musisz odebrać energię z falownika za pomocą dołączonego rezystora hamowania .I tak jak już podpowiedziano steruj na rampę hamowania z odpowiednim wyprzedzeniem (na przykład krańcówka).
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
Ale jaki rezystor. Parametry Panowie bym prosił. Układ zrobię żeby go odlaczalo ale jakie muszą być parametry rezystora by go nie rozerwalo. I myślę że nie chodzi tu o rezystor hamowania które kosztują ok 400 zł. W takim wypadku wolałbym kupić nowy silnik mniejszy a ten w domu używać.
Panowie. Zakładając, że nie ma wbudowanego tranzystora hamowania jak wygląda sprawa podłączenia zewnętrznego i jego koszt?.
Dodam jeszcze tyko, że w tej wspomnianej aplikacji falownik do silnika został dobrany "na styk". Zamiast rezystorów hamowania zastosowany został blok zwrotu energii do sieci. Silnik pierścieniowy był o mocy 30 kW, typu nie pamiętam. Poszukam, może jeszcze zostały mi zdjęcia tego obiektu.
O ile mi wiadomo to Microverter AEG to nic innego jak Commander CD2 firmy Control Techniques. Wymaga on zewnetrznego modułu hamowania takiego jak z poniższego opisu.
Zamiennikiem za stary silnik pierścieniowy 6.5kW może być nowoczesny silnik minimum 5,5kW biorąc pod uwagę sprawność. Resztę Ci Kolega Krzysztof Reszka wyłołył. A i potężny rezystor hamowania do falownika też musi być, bo to za mały napęd, by pracował z odzyskiem energii (!)
Witam, softstartem kierunku wirowania nie zmienisz raczej. Dobrze było by zastosować falownik z rezystorem hamującym.
Witam, Kolega Telo ma rację do przejrzenia kondensatory na szynie DC i układ chopera i rezystora hamującego - odbierającego nadmiar energii z szyny DC.
Wątpię żeby miał wbudowany rezystor, bardziej należy to rozumieć jako wbudowany chopper pod który podłączyć należy rezystor hamowania. Według mnie jeśli przyczyną Twoich problemów jest poziom napięcia zasilającego, można podłączyć rezystor w zakresie 85...100 Ohm o mocy 1,5...2kW. Oczywiście to według wyliczeń i założenia które podałeś.
Tak można przyjąć przy hamowaniu dynamicznym (np. na rezystorze). Przy hamowaniu odzyskowym (jazda z górki) SEM wytworzona w silniku jest większa od napięcia sieci zasilającej i wymusza to oddanie energii do sieci. Andrzej
Uwalony ,,siódmy tranzystor" :D czyli klucz rezystora odzysku energii hamowania. Oddać do naprawy szkoda kasy na nowy.
Kolego daj rezystor szeregowy to zamplifikuje skutki i zmniejszy czas hamowania. Tak doszkoliłem się .
Skąd wziąłeś taki schemat? Ja znam np. taki: http://www.falowniki.edu.pl/nauka,1,5,1,... (po prostu bez "zera" w środku). Kondensator daje się na więcej niż 560V, bo gdy silnik hamuje to napięcie wzrasta. Aby zapobiec wzrostowi ponad Uznam kondensatora można (w droższych falownikach) można dodać tranzystor załączający...
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
Te serwa mają hamowanie na rezystor?
Napewno tak zrobję ale dopiero jutro. Zgadzam się że silnik prądu stałego a w dodatku servo w takiej aplikacji to super rozwiązanie ale niestety jest mocno uszkodzony. Ponadto szczerze niewidziałem jescze takiego silnika. Pomijając to. Rozwiązanie zastępcze ( falownik , silnik indukcyjny, rezystor hamowania ) jest uważam najtańsze w tym przypadku. Silnik...
Co prawda nie miałem do czynienia za dużo z metodami hamowania takich silników ale do silników asynchronicznych rezystory mają o wiele mniejsze wartości żędu 50-200ohm więc wątpię czy to rezystor od hamowania.
Rezystory "katalogowo" zalecane przez producentów to na ogół wartości 10-20% mocy napędu- w tym przypadku może zajść potrzeba nawet 40%. Nie wolno stosować rezystorów o rezystancji mniejszej niż zalecana, bo poleci chopper hamowania w przemienniku. Trudno "na oko" coś sugerować, trzeba by wyliczyć moment ujemny itd., ale jak finanse nie stoją na przeszkodzie...
Witam, przy moim falowniku wiatrowym spalił się rezystor hamujący. Niestety nie ma na tym chińczyku żadnych znaków i nie wiem jaki zamiennik dobrać. Specyfikacja falownika na foto. Proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/1732063100_... https://obrazki.elektroda.pl/9529708300_... https://obrazki.elektroda.pl/7724906900_...
Ale czy to nie jest rezystor hamujący, wykorzystywany do hamowania prądem stałym?
Hmm.. Falownik bez rezystora hamował będzie, ale istnieje poważne zagrożenie uszkodzenia falownika- silnik zwraca energię która gdzieś się musi wytracić. Ale fakt, przy układach małej mocy jeszcze jakoś to ujdzie. Seria L100 i L200 Hitachi to udane aparaciki, sam ich kiedyś używałem.
Efektor- bardzo dobre rezystory hamowania Sabaj- szafy sterownicze itp Apator- aparatura łącznikowa itp Kurant- oznaczniki przewodowe/kablowe Promet- osprzęt sterowniczy SI Powstaniec- transformatory Irel- sterowania radiowe do dźwignic itp. Olko- wiatromierze Unilift- systemy wózków kablowych (przemysł dźwignicowy) Tak na szybko :) V.
Problem mam z wysterowaniem, stabilnością. Jakie problemy? Jedyny problem to że trzeba dobrać rezystor na maksymalny prąd przy minimalnym napięciu i będzie z tej rezystancji wynikał prąd impulsowy przy maksymalnym napięciu, jeśli stosunek maksymalnego do minimalnego napięcia jest duży to prądy będą bardzo duże. Wtedy można przejść na układ buck. Czyli...
Nie wiem w jaki sposób sterowany mostek IGBT ma umożliwić odzysk energii. Taką rolę pełni chopper, który stanowi jeden klucz IGBT podłączony z rezystorem hamującym (lub innym obciążeniem np. żarówki). Silnik hamuje (praca tzw. falownikowa) napięcie na kondensatorach rośnie, załącza się chopper energia trafia na rezystor lub żarówki. Tę funkcję trudno...
Prawdopodobnie wypalone styki hamowania, lub rezystor hamujący - wewnątrz wyłącznika.
Moment bezwładności wirnika, moc wentylatora/silnika i przebieg zmian częstotliwości w czasie są kluczowe w tym przypadku do oszacowania ile energii można odzyskać. Jest wentylator. Pracuje 24h/dobę. Czyli pewnie jest i zespół rezystorów hamowania przy falowniku. Jakiej mocy ? A może i nie ma ? Jaka rampa zmniejszania częstotliwości. Bo przecież można...
Witam, Mam pewien problem. W jaki sposób jest tracona energia silnika podczas hamowania prądem stałym? W niektórych opracowaniach można przeczytać, że cała energia jest wytracana w postaci ciepła na silniku. Wg innych jest przekazywana do obwodu pośredniego falownika i trzeba wtedy zastosować rezystor hamowania. Domyślam się, że drugie stwierdzenie...
Dzień dobry. Mam mały problem którego nie udało mi się rozwiązać. Falownik Hitachi Wj200 7,5kW 3f. Opiszę najkrócej : Czas zwalniania F003 3s. Użyty i zainstalowany rezystor hamowania BRD, aktywowany, skonfigurowany i działający ale: - nie hamuje silnika do całkowitego zatrzymania . Programowo ustawiłem próg użycia hamulca 660V DC i nie da się ustawić...
Odnośnie falownika jednofazowego (mostek H). Jak sterować IR2110 podczas hamowania? Myślałem o takim układzie, żeby w momencie hamowania załączyć rezystor hamujący pomiędzy (+) a (-) poprzez jakiś tranzystor IGBT oraz w tym samym momencie odłączyć zasilanie poprzez zamknięcie tyrystorów w mostku Gretza. Prąd hamowania zamknie się wtedy poprzez rezystor...
Można wykonać to na falowniku z pełnym sprzężeniem zwrotnym (pełny wektor) plus dwa czujniki - pierwszy wyłącza szybki powrót drugi zatrzymuje w pozycji - prawdopodobnie nie będzie potrzebny rezystor hamujący, można wykożystać prędkości low medium i high załączane z listwy zaciskowej programowane z panelu na falowniku ustawiając szybki powrót -prędkość...
Do falownika zawsze można dołożyć rezystor hamujący i na nim wytracać energię z hamowania.
Normalnie nie używając hamulca, maszyna zatrzymuje się po około 2-3 min. Czy to jest szlifierka? Jakiej mocy silnik. Sam sprawdź czy hamuje przeciwprądem. A pewno tak z rezystorem stratnym.
Ten uszkodzony falownik "10" jeszcze jest na tyle żywy, że można z niego odczytać zapisany konfig, niekoniecznie za pomocą interfejsu, który swoje kosztuje, tylko "z łapy". Potem te ustawienia wklepać do nowego "20". Są bardzo do siebie podobne. Instrukcja w łapę i naprzód- w razie braku daj znać, mam zachowane również te stare jeszcze. Jako, że jest...
falownik rezystor hamowania rezystor hamowania falownika rezystor hamowania falownik
silnik pompy hydroforowej pralka blokada polar oświetlenie przez bluetooth
archiwizacja danych dysku naprawa obudowy kolumny głośnikowej
Uziemienie lodówki Haier – kluczowe aspekty bezpieczeństwa Prawdziwa rozdzielczość w smartfonach: ekrany i aparaty