Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Witam! Dla takich mocy w przedziale 120 - 220 om. W zasadzie jeżeli nie będzie bardzo dużej dynamiki pracy i wielkich momentów bezwładności to może wystarczy 470, ale tu jest pole do popisu: dobór właściwej rezystancji i mocy traconej w zależności od warunków obciążenia i rampy deceleracji dla danego stanowiska badawczego - to już dodatkowy rozdział...
Zobacz - na wejściu masz mostek diodowy. Energia może tu tylko dopływać do przekształtnika. Teraz przekształtnik zasila silnik, który rozpędza dużą masę (energia jest zużywana na rozpędzenie masy). I kolejna faza ruchu - chcemy możliwie szybko zatrzymać wirującą masę. Tu się pojawia problem, bo energia zgromadzona w wirującej masie będzie musiała gdzieś...
Rozsądniej byłoby zastosować falownik z funkcją zwrotu do sieci. Albo osobny moduł zasilacza z funkcją zwrotu do sieci energii hamowania.
W falownikach DELTA VFD-E trzeba zwracać uwagę na ostatnią literkę oznaczenia: T- wbudowany chopper hamulca, A- standard; Oznaczenia zacisków "-" i "+" - w pierwszym przypadku będzie to wyjście na rezystor hamowania; w drugim przypadku będzie to "szyna DC" (do wykorzystania zbiorczego DC i zewnętrznego chopper'a)
Zależy od tego, czy ilość energii odebrana od układu mechanicznego będzie wymagać rozproszenia. Innymi słowy, jeżeli przemiennik podczas hamowania będzie zgłaszać komunikat o zbyt wysokim napięciu w obwodzie DC, to należy zastosować wspomniany rezystor. Jeżeli odłączysz rezystor w działającym układzie, to w większości przypadków utracisz kontrolę nad...
Wszystko poniżej powoduje błąd A sprawdź jakie jest napięcie na szynie DC podczas hamowania. Jak ustawiłeś parametry od A051 dla hamowania prądem stałym? Może to być uszkodzony tranzystor który jakimś sposobem nie wywala błędu? Ciężko powiedzieć, nie miałem takiego przypadku. W ogóle rezystor nagrzewa się? Dobrze jest podłączony?
Zapylenie plus wilgoć wewnątrz falownika mogła powodować upływność do PE i "fałszywe" alarmy. Dlaczego zawsze zalecam 1000V a nie 500V? 1) ponieważ falownik zasila silnik z szyny DC szpilkami ok. 560V, a podczas normalnego hamowania wzrasta napięcie do 800-1000V i jest redukowane przez rezystor hamowania do tej wartosci 2) praktycznie kilka razy w pomiarach...
Jeżeli dodamy w pętli for pomiędzy funkcjami analogwrite opóźnienie około 2 ms aby złagodzić zatrzymanie, ale aby było nadal w miarę szybkie, silnik podczas zatrzymywania generuje podwyższone napięcie, które przez mostek cofa się przez chwilę do zasilacza. Przy łagodnym zatrzymywaniu problem przepięć nie występuje. Silnik DC podczas hamowania nie generuje...
Rozwiązania masz dwa: - dc braking rezystor - rezystor hamujący na szynie DC w Twoim przypadku będą to przyłącza P+ i N-. /patrz strona 5-39) - wydłużenie rampy (czasu) hamowania - szukaj pod hasłem deceleration time. Powodzenia!
Co to jest przekształtnica? Koledze chodzi o przekształtnik zwany falownikiem? Pisząc o rezystancji hamowania koledze pewnie chodziło o rezystor hamowania. Polecam zajrzeć do noty katalogowej falownika - producent napewno napisał w jakim zakresie powinna być rezystancja rezystora. Moc zależy w dużym stopniu od tego w jakich warunkach pracuje dany przekształtnik...
Takie wyciągarki to tylko z falownikiem- masz takie pole do zabawy, że aż przyjemnie się tym zajmować. Falownik- praktycznie każdy się nada, byle miał funkcję sterowania hamulcem elektromagnetycznym poprzez swój przekaźnik i stycznik zewnętrzny oraz wbudowany chopper hamowania i rezystor do tego (przydatny przy wodowaniu jachtu) V.
Hamowanie z rezystorem to nic innego jak wytracanie na nim energii zgromadzonej w elementach wirujących przez zmianę pracy silnika w tryb generacji (silnik zamiast pobierać energię to ją wytwarza). Następuje wtedy wzrost napięcia na szynie DC (falownik nie możliwości oddać tej energii do sieci a szkoda). I aby nie przekroczyć dopuszczalnego napięcia...
Kombinowanie z ustawieniem falownika nie wiele ci da. Hamowanie silnikiem nie jest tak proste jak się co niektórym wydaje. Bezpieczniej dla sprzętu i obsługi przebudować maszynę.
Ja stosuję poniższe rozwiązanie: https://obrazki.elektroda.pl/8158099200_... https://obrazki.elektroda.pl/9864711200_... Od boku szafy wycięty jest otwór i przymocowany szczelnie radiator.
Do głowy przychodzi mi albo opornik hamowania, A co ma wspólnego rezystor hamowania z jazdą w dół? Jeśli macie pytania co do Oron to chętnie pomogę. Lepiej nie.
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Będzie Ci potrzebny jeden stycznik na który podasz napięcie, które z kolei po załączeniu stycznika zostanie podane na zaciski hamulca. Stycznik ten bedzie sterowany z przekaźnika który jest w falowniku. W falowniku bedziesz mógł ustawić czasy otwierania i zamykania tego przekaźnika co pozwoli na sterowanie hamulcem. Jak kolega wyżej napisał regulacja...
Cześć, Mam pytanie, czy taki rezystor hamujący bezproblemu podłącze do falownika Danfoss FC-302 7,5kW REZYSTOR HAMOWANIA MCRF 1,2KW 60 OHM J (linku nie wstawiam, nie wiem czy można) Czy musi być jakiś konkretny od Danfossa? na stronie danfossa nie mogę z takimi parametrami znaleźć, jedynie znalazłem 56OHM 680W MCE101A56R0P680RE54CAW 175U3337, dziękuje...
Kolego ociz może nie jestem fachowcem tylko mechanikiem dłubiącym w garażu i nie znam sterownika PB czy komputera sterującego silnikiem który by nie miał serwisowego trybu pracy , a jest to po to by o własnych siłach dojechać do serwisu czy warsztatu . Dlatego niemożna bez konsekwencji odłączać od sterownika jego czujników czy silniczków wykonawczych...
10 razy na 8h to nic. Ale więcej niż raz na minutę to już mogło by być za dużo bo rezystor się nie wychłodzi w międzyczasie i w kolejnym cyklu nagrzeje jeszcze bardziej. (to mogło doprowadzić do uszkodzenia) Jeśli to potrzebne to można wstawić rezystor hamowania albo grzałkę i wtedy nie będzie ograniczeń co do ilości załączeń na minutę
(at)ArturAVS Przemiennik to tak naprawdę połączenie modułu mocy, obwody pośredniczącego oraz układ sterowania czyli połączeniu kilku klocków. Praktycznie każdy falownik zbudowany jest taka samo a różnią się jedynie oprogramowaniem i modelami matematycznymi. Zapewne łatwiej jest wymienić caly moduł, niż kombinować z wymianą pojedynczych tranzystorów....
Jest szyna DC zasilana? Jest rezystor hamowania podłączony lub zworka?
Przewód od alternatora, ten gruby pociągnij do tego najgrubszego przy rozruszniku. Nie ma sensu ciągnąć dwóch przewodów do akumulatora. Do Twojej cewki konieczny jest rezystor lub przewód oporowy. Jeśli nie masz, ratuje Cię włączenie w szereg żarówki 21W/12V. Takiej jak od tylnego kierunkowskazu. Ten elektrozawór na gaźniku ma być podłączony, bo nie...
Nie zrozumiałeś do końca :) Rezystor, jaki by nie był, jak jest prawidłowo dobrany to ma wytracić energię zwracaną do mostka stałoprądowego (szyny DC) przez napęd w trybuie pracy prądnicowej i nic tam więcej nie ma prawa być podłączane. Czujnik termiczny/PTC czy inne_coś_tam ma sprawdzać temperaturę rezystora i jak jest niedobrze to przerwać obwód sterowania...
[url=https://trojfazowe.pl/falowniki/dob... Nie mniejszy niż producent przewidział.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... odpowiedź znajdziesz tutaj. A nie możesz kupić oryginału od producenta? Jeżeli nie to ja kiedyś składałem rezystor z 2 rezystorów kupionych w firmie aniro. Mają dużo lepsze ceny niż producenci na rezystory fabryczne chociaż... od producenta dostajesz gotowy rezystor który ma już obudowę zaprojektowaną...
Kolego daj rezystor szeregowy to zamplifikuje skutki i zmniejszy czas hamowania. Tak doszkoliłem się .
Jednak tego nigdzie się nie wpisuje do falownika Tranzystor właczający rezystor w obwód dc ma prąd znamionowy nie należy go przekraczać, prawo oma znasz.
A rezystor hamowania (o ile występuje)? To się zadziało po jakimś czasie użytkowania czy po pierwszym odpaleniu? V.
Twerd nie podaje takich danych gdy chciałem się dowiedzieć dobierają rezystor do danego układu za oplata Takie firmy omija się z daleka. Gdyby któraś z firm, moich dostawców, tak by mnie potraktowała, to więcej nic by mi nie sprzedała, a rocznie przechodzi mi ok. 700 przekształtników na montażu. znawców teoretyków znam wielu i nie obrażając nikogo...
Rezystor hamujący nie działa jak hamulec mechaniczny. Służy pośrednio do zatrzymania silnika. Po krótce można powiedzieć że czym większa moc rezystora to możesz szybciej zatrzymać silnik rampą.
Ten rezystor prawdopodobnie siedzi w układzie hamowania silnika. sprawdź mosfeta koło niego.
Mogło uszkodzić, ale co i jak to już pytanie filozoficzne. Była próba ponownego włączenia do sieci? Przemierz mostek Graetza na wejściu zasilania oraz tranzystor hamowania pod kątem zwarć.
Nie ma sensu się męczyć, skoro gotowy rezystor 200 Ω/80 W masz [url=https://falowniki-sklep.pl/rezystor...
,,Grube" przewody to rezystor, (P2 +B), cienkie to jego czujnik temperatury. Podłączyć do przeznaczonych do tego celu zacisków falownika. Jest tam wejście na termistor silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/1126519500_... https://obrazki.elektroda.pl/8497132200_... Chciałem dać inne zdjęcia, ale może takie wystarczą. Ciekawostka.... Dałem rezystor 500 kOhm. Trzymając rezystor w dloni sygnalizacja hamowania gasła. Po podpięciu na sztywno, nie gasła. Czyli rezystancja skóry zmniejszała rezystancję...
Na pewno drugi falownik nie jest zasilany z wyjścia na rezystor hamowania (bo włączałby się w momencie wzrostu napięcia na szynie DC), tylko z zacisków szyny DC. Zasilanie kilku falowników z jednej szyny DC umożliwia wykorzystanie energii hamowania (przy pracy generatorowej) przez pozostałe falowniki zamiast ją tracić w cieple na rezystorze hamowania....
Wiem, że zbyt wysokie napięcie w obwodzie pośrednim. pojawi się, gdy napięcie w obwodzie pośrednim wzrośnie powyżej dopuszczalnej wartości.Możliwe przyczyny • zła kompensacja regulatora (przeregulowanie) • zbyt wysokie napięcie wejściowe • napięcia zakłócające na wejściu • zbyt krótka rampa zwalniania • uszkodzony lub zbyt...
Panowie. Zakładając, że nie ma wbudowanego tranzystora hamowania jak wygląda sprawa podłączenia zewnętrznego i jego koszt?.
A co to za falownik i co (jaki silnik) będzie hamował? I co oznacza dwa mniejsze o podobnychmocach jakie konkretnie parametry mają te dwa rezystory? Jak dasz rezystor o mniejszej rezystancji to prąd hamowania (i moment hamowania) będzie większy. Dlatego moc rezystora powinna być większa. Jednak nie należy mocno zmniejszać rezystancji w stosunku do przewidzianej...
Chłodzenie silnika jest tylko standardowo wiatrak do wału w tylnej części obudowy. Chłodzenie radiatorów falownika wymuszone (wentylator podczas pracy i hamowania). Odpiąłem rezystor i silnika - nagrzewa się nieznacznie tylko przez start. Dziwi mnie trochę fakt że nagrzewa się dość mocno z użyciem rezystora hamowania a sam rezystor prawie wcale. Hamuje...
Witam! Pomysł Artura jest dobry pamietaj tylko aby opornik hamujący (wkłady z żelazka ) umieścić z dala od falownika i innych elementów nie odpornych na ciepło, ale w miarę blisko ze względu na przewody z chopera (muszą być porządne ze względu na napięcie. Proponuję zwiększyć czas zatrzymania z 10s(w większości falowników to typowa nastawa do ogólnych...
Witam! Dla hamowania prądnicowego falownika 5,5 kW winien być zamontowany rezystor hamujący o rezystancji minimalnej 50 omów (przy rezystancj 70 omów 100% moment hamujący).Minimalna moc opornika dla 5,5 kW to 850W. Wyślij na PW swój adres mailowy to podeślę kompletną polską instrukcję falownika SJ200 Pozdrawiam
Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że kiedyś w spawarce miałem podobne rozwiązanie hamowania silnika posuwu drutu. Zamiast D1 i D2 był rezystor cos około 25W, ale sterownie było przez jakiś układ i wyzwalało albo tranzystor sterujący, albo hamujący, ale tu ....
Problem mam z wysterowaniem, stabilnością. Jakie problemy? Jedyny problem to że trzeba dobrać rezystor na maksymalny prąd przy minimalnym napięciu i będzie z tej rezystancji wynikał prąd impulsowy przy maksymalnym napięciu, jeśli stosunek maksymalnego do minimalnego napięcia jest duży to prądy będą bardzo duże. Wtedy można przejść na układ buck. Czyli...
Witam. Wartość rezystancji 60 omów a moc tego rezystora 1200W.
A rezystor hamowania podłączony i przypisany w konfigu falownika? Jak nie, to już może być uwalony moduł mocy, jeżeli falownik nie ma zaawansowanych opcji ochronnych. V.
(at)SP5IT 73 :D Rezystor hamowania jest używany ?
Witam, Podjąłem się małej modernizacji w swoim zakładzie. Chciałbym, aby ktoś bardziej doświadczony wypowiedział się na temat moich przemyśleń oraz działań związanych z tym projektem. Chcę zaznaczyć, że jest to mój pierwszy taki projekt. Zdecydowałem się na to wyzwanie, ponieważ uznałem, że będzie to dla mnie rozwojowe doświadczenie. Proszę o wyrozumiałość....
rezystor hamowania falownika falownik rezystor hamowania rezystor hamowania falownik
karta grafiki nvidia niebieski ekran pralka bosch wfl1200 zaklei samsung
Lokalizacja filtra oleju w skrzyni BVA AL4 Przyczyny błędów pralki Samsung Eco Bubble 8kg