Jesteś na 100% przekonany, że tam były elementy, a nie tylko pocynowane pola lutownicze.
Rezystor hamujący nie działa jak hamulec mechaniczny. Służy pośrednio do zatrzymania silnika. Po krótce można powiedzieć że czym większa moc rezystora to możesz szybciej zatrzymać silnik rampą.
Tu masz wyjaśnienie błędu: https://obrazki.elektroda.pl/9219009400_... Niech się ktoś mądry podepnie komputerem do tego wózka. Problem jest z płytą CPP z dodatkowej elektryki. Chłodzony wodą jest tylko rezystor hamulca. Błąd nie dotyczy tego rezystora. Poniżej schemat z zaznaczonym resyztorem: https://obrazki.elektroda.pl/9959349400_...
(at)jarekgol Przecież jest już kupa elektroniki w tych skutrach i hulajnogach :lol: To nie pierwszy Melex z regulacja prędkości na rezystorach -grzałkach.
Takie wyciągarki to tylko z falownikiem- masz takie pole do zabawy, że aż przyjemnie się tym zajmować. Falownik- praktycznie każdy się nada, byle miał funkcję sterowania hamulcem elektromagnetycznym poprzez swój przekaźnik i stycznik zewnętrzny oraz wbudowany chopper hamowania i rezystor do tego (przydatny przy wodowaniu jachtu) V.
Fajnie ale to żarówki dwu włóknowe. Jeśli zastosuję jeden rezystor to np po naciśnięciu hamulca chyba będzie błąd. Do lampy idą trzy kable nie dwa.
nie każdy wie ze falownik oprucz funkcji napędu może pełnić też role hamulca. dobiera się wtedy rezystor hamujący , ja spotkałem się z 10 ohmowymi. może spróbuj czegoś poszukać na stronach producentów: lenze, siemens, hitachi itd. w manualu do lenze vector jest dużo napisane, a są to bardzo uniwersalne falowniki
W falownikach DELTA VFD-E trzeba zwracać uwagę na ostatnią literkę oznaczenia: T- wbudowany chopper hamulca, A- standard; Oznaczenia zacisków "-" i "+" - w pierwszym przypadku będzie to wyjście na rezystor hamowania; w drugim przypadku będzie to "szyna DC" (do wykorzystania zbiorczego DC i zewnętrznego chopper'a)
ja właśnie chciałem zastosować hamulec ze względów bezpieczeństwa, ale widać że chyba nic z tego nie będzie... W czym więc tkwi problem? Jeżeli masz do dyspozycji przemiennik stosujesz hamowanie dynamiczne (po rampie) i dohamowanie prądem stałym w końcowej fazie hamowania. Może się okazać, że konieczny będzie układ wytracania energii tzw. chopper hamowania...
G8ND-2 - symbol przekaźnika do kupienia na znanym portalu aukcyjnym - on pada i daje blad zasilania silnika (wypalone styki) tutaj jeszcze rezystor bocznikowy pomiaru prądu do wymiany oraz mosfet i dioda zabezpieczająca - jutro moge podać symbole elementów
Dziękuje odpowiedź :) Faktycznie nie sprecyzowałem na początku odnośnie prędkości przełączania/załączania - planuje użyć częstotliwości ~ 4kHz stad takie "małe" wartości rezystorów,wiadomo hamulec będzie się działał rzadziej w zasadzie ciężko powiedzieć ile razy to będzie wszystko zależy od spawania. W załączniku poprawiony schemat(mam nadzieje że dobrze...
Witam i dobry wieczór Bardzo dziękuję za wartości rezystorów i za potwierdzenie, że wynosi 10 omów. Wymiana rezystorów przywróciła na krótki czas funkcję - hamulec wiroprądowy generuje opór podczas pedałowania. Niestety rezystory tak się nagrzewają w krótkim czasie, że same się wylutowują! Dlatego podejrzewam, że przegrzanie jest konsekwencją innego...
a tego układu jakoś nie można wpiąć w szereg? http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Napisałem - "dowolny multiwibrator astabilny", więc taki też. Tyle, że nie "wpiąć w szereg", a uzupełnić go tranzystorem (i rezystorem) i połączyć (ten tranzystor) równolegle z włącznikiem hamulca. Pozostaje pytanie - po co stosować taki...
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest prosty układ, który po puszczeniu pedału przyspieszenia, zwiera zaciski silnika przez rezystor mocy. A hamulec, zwykły mechaniczny, który będzie niezawodny nawet ze sporej górki. Siła hamowania zależy od siły nacisku na pedał hamulca. A przyszłościowo rozważyłbym pilota zdalnego sterowania do odcinania zasilania...
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
Z hamulcem będzie - moim zdaniem - łatwiej sterować obrotami, bo można wtedy operować rozpędzaniem i zwalnianiem (nie tylko rozpędzaniem). Nie rozumiem. Hamulec hamuje bardziej lub mniej ale tez tylko hamuje. Jak obciążysz prądnicę bardziej lub mniej to też uzyskujesz efekt hamowania. Jak synchroniczna jest problemem to daj alternator albo prądnicę...
Są hamulce proszkowe , ciche i wydajne. Hamulec magnetyczny w zależności od wielkości mógłby być wykonany z silnika prądu stałego z magnesami stałymi. Wyjście zwierane przez dobrany rezystor do uzyskania odpowiedniej siły hamowania.
Witam Sinus to on robi, nawet ma jakąś kompensację dla poprawy kształtu. Częstotliwość to chyba można zmieniać, też jeszcze tak dokładnie nie wnikałem w dokumentacje, ale były tam jakieś tabelki z różnymi częstotliwościami. Ten 7 tranzystor z rezystorem jest hamulcem. Jak zaczniesz zmniejszać częstotliwość dla silnika to wtedy on zamienia się w prądnice...
Jeśli chodzi o rezystory rozruchowy to nazywany on jest w DTR hamulca "economizing resistor" - R3 na załączonym schemacie z DTR. Wg DTR rezystor ten ma być bocznikowany stycznikiem (ozn. BX) po czasie 0,7s od załączenia luzowania hamulca. Jaka jest rola tego rezystora? Dodam, że w zastosowaniach na innych maszynach w tej fabryce podobne hamulce zasilane...
(at)ArturAVS Przemiennik to tak naprawdę połączenie modułu mocy, obwody pośredniczącego oraz układ sterowania czyli połączeniu kilku klocków. Praktycznie każdy falownik zbudowany jest taka samo a różnią się jedynie oprogramowaniem i modelami matematycznymi. Zapewne łatwiej jest wymienić caly moduł, niż kombinować z wymianą pojedynczych tranzystorów....
Przemiennik częstotliwości jest najprawdopodobniej uszkodzony Dlaczego tak uważasz? Wyświetla jakieś błędy? Na schemacie są silniki z hamulcami i czujnikami temperatury. Hamulce zwalniane są przez K2. Czujniki temperatury zabezpieczają silniki przed przegrzaniem i są podłączone do T1. Rb to zapewne tzw chopper czyli rezystor hamujący. Jeśli temperatury...
Rezystancja cewek odpowiednio 44,4Ohm i 32Ohm więc rezystory odpowiednio 440 i 320 Ohm i mocy 2W.Dioda podłączona w kierunku zaporowym o prądzie przewodzenia min 2A i napięciu min 400V .
Raczej na pewno to go nie spali, aczkolwiek nie na 100%, sporo tu zależy od warunków odprowadzania ciepła przez silnik, częstości cykli hamowania czasu działania w trybie hamowania. Proponuję sprawdzić doświadczalnie czy silnik się nie przegrzewa. Trzeba pamiętać że w takim układzie cała generowana energia elektryczna zamieniana jest w ciepło. Ja bym...
Są dwie połączone szeregowo, zasilają rezystor mocy 300om 20W. jakna jest sprawna, są w ukłaczie hamulca silnika dc. W zasilaczu nie ma trafa, tylko mostek, rezystory i filtry i oczywićcie tranzystory duże na radiatorze. Przypuszczam że jest na nik ponad 200v, dlatego pytam. I nie wiem czy działają po przekroczeniu napięcia przebicia. czy mają ponad...
Nie piszcie mi tu o zawodnośći bo w grupie WV przełączniki STOP przy pedale hamulca padają jak stonka po oprysku. A ile osób źle wkłada żarówki 2 włóknowe, a ile wkłąda jedną 5W drugą 10W. Albo ma wypalone pomarańczowe żarówki kierunków tak że świecą na biało. Najlepiej ukłąd zamontować przy pedale hamulca tam jest zasilanie i w miarę sucho. Prosty...
Do takiej pracy polecił bym obce wymuszone chłodzenie silnika. W jakim czasie musi się zatrzymać z 25Hz ? Sprawdz nastawy falownika dotyczące hamowania i rezystora. Jak planujesz podłączyć ten zewnętrzny hamulec - sterownie z wyjścia falownik czy niezależne?
Prawdopodobnie nie odpuszcza hamulec. Może T3 do wymiany.
to zrób tak: falownik + rezystor hamujący + hamulec ( luzownik) mechaniczny na osi silnika. Uruchamiając wyłącznik serwisowy wyłącza się automatyka i włącza się tryb hamowania, gdy prędkość obrotowa jest równa zero łapie hamulec( czas hamowania dobrany doświadczalnie).Krancówka do drzwi z kotwą elektromagnetyczną, która umożliwi otwarcie drzwi dopiero...
Prosto się tego rozwiązać nie da, najprościej to tyrystor od strony masy, a na bramkę podajesz przez rezystor sygnał z przewodu kontrolki recznego hamulca. Schemacik? :)
Witam! Każdy producent do tego tematu podchodzi indywidualnie, szczególnie do kontroli i nadzoru rezystorów przez falownik w załączniku podejście Danfossa na przykładzie jednego z nich (w pozostałych bardzo podobnie). Rozdział hamulce od strony 68 tu potraktowane kompleksowo łącznie z hamowaniem DC i nadzorem nad hamulcem mechanicznym silnika.
Polecam przeanalizowanie dzialania tego uniwersalnego sygnalizatora, albo nawet jego zbudowanie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ten sygnalizator "jeżdzi" już prawie 20 lat i świetnie się sprawuje. Szczególnie przydatna jest właśnie sygnalizacia hamulca na postoju i w czasie jazdy, oraz sygnalizacja o światłach na...
Przepraszam za zdublowany post. Udało mi się ustawić hamowanie tzn spowodować aby napięcie wzrosło powyżej 660V w parametrze wyzwalania hamulca. (mniej niż 660V ustawić się nie da) Problem jest teraz taki że hamuje rezystorem tylko do i powyżej 660V. Jeśli napięcie spadnie odpuszcza sobie hamowanie i przechodzi w wolny wybieg bez żądnych hamulców mimo...
(at)noplis to nie będzie raczej klik tylko KLIK ;) ten hamulec ma tarcze o średnicy 500mm. a co sądzicie o teorii że brakuje w falowniku rezystora hamowania/hamującego?
Witam, a sprawdziłeś w instrukcji dokładnie od czego jest ten błąd, tam zawsze pisze o przyczynach występowania błędu. Mi się wydaje, że to może być problem ale po stronie wyjściowej falownika w momencie hamowania (nie wiem jak wygląda mechaniczna strona ), jeśli zawodzi hamulec w momencie zatrzymywania silnika i falownik musi przejąć duża energie a...
Prawdopodobnie wypalone styki hamowania, lub rezystor hamujący - wewnątrz wyłącznika.
Usterka tkwiła w hamulcach rolek . Zamykam temat .
Też mi się wydaje że powinien być przewymiarowany. Skoro odłoży się 400W to co za problem aby rezystor był 600W? Tam nie ma żadnego czujnika PTC są tylko 2 przewody z rezystora. Czy po podpięciu rezystora trzeba coś przestawiać w falowniku? Czy jest jakaś różnica między hamulcem a jednostką hamującą? W tej jednostce ham. jest czujnik?
Nic się raczej nie stanie. Gdy odpada sygnał enable, to załącza się hamulec silnika (zwarcie uzwojeń przez rezystory) i maszyneria staje. Co najwyżej ktoś się zdziwi, że się zatrzymało, a nie powinno. W sumie rozwiązanie z dwoma termikami mi się podoba, jest zgrabne i brzmi sensownie :)
Musiałbyś załatwić sobie panel operatorski żeby zobaczyć jaki alarm/error doprowadza do zablokowania falownika, ale ten falownik jest dość trudny w obsłudze i programowaniu. Albo zacząć od spraw oczywistych, czyli sprawdzenia czy silnik nie jest przeciążony i czy nie ma zwiększonej inercji (co powoduje przeciążenia podczas przyśpieszania/hamowania)....
Czy chodzi wam o cos takiego? http://cedrom.diinoweb.com/files/others/... Bateria 3.5V i potencjometr imituja przetwornik C/A Rezystor 25 Ohm zastepuje cewke hamulca. Na wyjściu daj diodę chroniącą układ przed zaindukowanym napięciem w cewce elektromagnesu. To wiem.
Mam jeszcze pytanie otóż gdy wstawiałem ssr-y zamiast oryginalnego wiekowego sterowania półprzewodnikowego wymontowałem również rezystory nastawne i suche kondensatory które podpięte były do płyty sterującej układem sprzęgło/hamulec. Niestety maszyna jest bardzo stara, naprawiana ze 100 tysięcy razy po czym został taki bałagan (kłęby kabli itp.) że...
Hamulec ma być układem zabezpieczajacym przed nadmierną prędkością obrotową turbiny. Z racji tego to prędkość obrotowa jest kluczowym parametrem.
W Q4 widzę diodę, czy po podaniu stanu niskiego na START, prąd generowany z silnika nie popłynie do linii zasilającej? Pomijam rezystor Rs (można dać równolegle tak samo skierowaną diodę) oraz dołożony układ hamulca.
Dzięki kolego. link nr 2 jest ok. Długo szukałem i nie znalazłem Proszę jeszcze nie zamykać tematu bo mogę mieć jeszcze pytania. Dodano po 2 Niestety nie potrafię skonfigurować falownika. Potencjometr na falowniku czy też zewnętrzny nie zmienia nic i silnik nie rusza. ktoś się na tym zna?? Jeśli chodzi o potencjometr, to wg. instrukcji: When P0-03=2,...
Czy na na pewno jest to rezystor. Ten większy element jest niechybnie tranzystorem, ten mniejszy,?. Napisz bardziej precyzyjnie o co ci chodzi . Jest to pewnie sterownik elektrycznego siłownika hamulca postojowego. Rozwiń temat- podaj przyczyny , lub inne fakty , które mogły spowodować uszkodzenie tego sterownika.
Potrzebuję numer zaworu hamulca górskiego jaki powinien być przy silniku z komputerem jak na zdjęciu z załącznika. Silnik był przekładany razem z ECU ale na nim nie odpalił (jakaś różnica w wiązkach była) I został przełożony ecu ze starego silnika (wiązka została "nowa") Teraz wszystko w miarę gra ale wygląda na to że w starym silniku był inny zawor...
Do falownika zawsze można dołożyć rezystor hamujący i na nim wytracać energię z hamowania.
Z uwagi że w napędzie był też uszkodzony mechanicznie hamulec to został kupiony nowy napęd z nowym sterownikiem
Sądzę o tym tyle, że wg mojej wiedzy, porty w M8 są zabezpieczone przed przeciążeniem. Z tego powodu nic wielkiego przy jednej lub kilku diodach się nie dzieje. Jak podłączysz w taki sposób diody do wszystkich portów to M8 zostanie przeciążona. Osobiście zawsze stosuję rezystor w szereg z diodą, tak jak w aucie nie naciskam hamulca do dechy mimo ABS'u....
W układach sterowania prędkości podawania drutu spawalniczego są "hamulce elektryczne" - tak jak kolega (at)madamsz1 pisze - rezystor mocy + mosfet/styk przekaźnika które zwierają silnik po wyłączeniu sterowania PWM. Układ miałby szansę działać jako taki hamulec gdyby diody D1 i D2 oraz Q3 były inaczej podłączone. Q1 i Q2 muszą być sterowane z jakiegoś...
Kabel z oporników? - a jak się to ma "zginać" ? Użyj drutu stalowego albo cienkiej linki stalowej (ocynk) - np. od hamulca rowerowego (?) To trzeba przeliczyć a nie podałeś długości. Powinieneś uzyskać oporność ok. 2,8 Ohm.
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Dziękuję za rady - dałem diodę prostującą 230V i drugą równolegle do uzwojenia zaporowo w ten sposób, jak diodę tłumiącą przepięcia na przekaźniku. W szereg rezystor parę omów 5W i działa, na hamulcu jest sto kilkanaście V. Bez tej diody "równoległej" na hamulcu jest zaledwie 12V= (indukcyjność robi swoje).
Ale czy to nie jest rezystor hamujący, wykorzystywany do hamowania prądem stałym?
Trochę innych pytań dotyczących praktycznych kwestii abym dobrze zrozumiał z czym się trzeba mierzyć. Czy rozwiązanie hamulca polega tylko na zwarciu obwodu za mostkiem przy pomocy rezystora? Czy to pozwala blokować obroty turbiny w dowolnej chwili? Czy istnieje ryzyko, że przy silnym wietrze nastąpi jednak start obrotów, pojawi się znaczny prąd i generator...
Pytanie 1 czy próbowałeś zwiększyć czas deceleracji ? - braking resistor - jeżeli zwiększenie czasu deceleracji lub zmiana trybu zwalniania nie pomaga to odpowiednio dobrany rezystor hamujący może rozwiązać problem. - sterowanie hamulcem - praktycznie każdy falownik ma uniwersalne wyjście przekaźnikowe które odpowiednio ustawione (sygnalizacja trybu...
Witam Wszystkich ! Jakiego użyć rezystora, aby żarówka 21W świeciła jak żarówka 16W. Mianowicie potrzebuję zrobić przeciwmgielne z jednej z dwóch żarówek światła stopu z lewej strony, ale by działała ona normalnie po wciśnięciu hamulca, dlatego nie mogę zamienić żarówki na 16W, a trochę przerobić instalację. Dołożenie dodatkowej lampy pod zderzakiem...
Będzie Ci potrzebny jeden stycznik na który podasz napięcie, które z kolei po załączeniu stycznika zostanie podane na zaciski hamulca. Stycznik ten bedzie sterowany z przekaźnika który jest w falowniku. W falowniku bedziesz mógł ustawić czasy otwierania i zamykania tego przekaźnika co pozwoli na sterowanie hamulcem. Jak kolega wyżej napisał regulacja...
Jeżeli masz rzeczywiście masę po wciśnięciu hamulca to też nie bawiłbym się w tranzystory tylko jak najprościej. Obwód diody z rezystorem anodą do plusa, a katodą do kontaktronu.
Schemat jak najbardziej poprawny. Teraz wszystko widać. To oczywiście drugie z opisanych przeze mnie wczoraj rozwiązań. Na 100% musisz wymienić 4µ7/50V (najlepiej na 47µ). Jeśli przyjrzysz się uważnie schematwi to zauważysz dość przejrzysty układ - rodzaj hamulca. To: dioda (tuż od uzwojenia do 4µ7), rezystor 1K + kond. 4µ7 oraz...
bc211- to nie tak z tym ogranicznikiem modulacji, jak piszesz. Za cała pracę ogranicznika jest odpowiedzialny tranzystor, który hamuje nadmiar modulacji / tak prościej -spycha nadmiar modulacji do masy /. Wstawiając rezystor w szereg z diodą osłabiasz ten hamulec i zwiększasz modulację. Albo coś pomyliłeś pisząc, lub piszesz tak specjalnie pod moje...
Dobrą metodą jest podłączenie prądnicy i obciążanie jej elektrycznie. W najprostszym przypadku odpowiednio dobranym (moc i rezystancja) rezystorem nastawnym. Albo układem półprzewodnikowym. Możesz dokładnie kontrolować obciążenie, i pomiary będą powtarzalne, inaczej niż w przypadku zużywającego się klocka hamulcowego. Dodatkową zaletą jest brak części...
Nie wiem po co grzebać w liczniku skoro wzbudzenie wmusza rezystor i dioda M28. To trzeba zlokalizować i sprawdzić. Czy te elementy mogą znajdować się gdzieś w okolicach hamulca postojowego? Znalazłem na jakimś zagranicznym forum Kii Cee'd post gościa który chciał zamontować swój alarm, i ktoś wrzucił takie zdjęcie https://obrazki.elektroda.pl/9525802300_...
http://obrazki.elektroda.pl/4755822200_1... Witam. Temat może i prosty, natomiast wolę sie upewnić w moich przekonaniach, gdyż nie posiadam jakiejś szczególnej wiedzy w tym zakresie, a moje przemyślenia mogą być mylne. Problem polega na tym, że kupiłem motocykl, w którym tyle światło pozycyjne/stop zostało przez kogoś "stuningowane"....
Pierwsze załączenie spowodowane jest prądem bazy od strony rezystora M22/1W. Tranzystor zaczyna przewodzić i rozpoczyna się przepływ prądu kolektora w uzwojeniu pierwotnym. W tym samym czasie w uzwojeniu wtórnym (po stronie w. n.) indukuje się napięcie o kierunku wynikającym z zaznaczoneych początków uzwojeń. Zatem w fazie rozpoczynania przewodzenia...
Pytanie w jaki sposób mogę odłożyć nadmiar energii na oporniku zamiast wysłać go sieci? Podłączyć do silnika rezystor, tylko przy pracy innej niż hamująca przetwornica oprócz zasilania silnika będzie również zasilać ten rezystor, musisz mieć to na uwadze. Możesz zbudować rezystor wodny albo zastosować jakiś bojler z grzałkami elektrycznymi odpowiedniej...
To jest rok 1996 jezeli chodzi o scislosc. Reczny juz dziala, wylacznik nie stykal. Nie wiem jak sie dostac w tym samochodzie do rezystora dmuchawy i jak on wyglada ?
Dobra, zrozumiałem:) dziękuję Dodano po 2 gdybym chciał sprawdzić działanie bez urządzenia do kontroli - to jak trzeba by podpiąć zasilanie (i jakie napięcie) a gdzie i czego się spodziewać przy naciskaniu - cztery kabelki rezystor pomiędzy czerwonym i zielonym - pozostaje czarny i biały
Z tym falownikiem o ile gdzieś się po kątach nie wala może być problem (koszty), taki który "dogaduje" się z PLC np. po PROFIBUSIE kosztuje sporą kupkę złota. Ale skoro by się dorwało taki falownik... Co do silnika... Klatkowy, tani i popularny, moc do 500W chyba, więcej nie trzeba. Styczniki to mały problem. Hamulec, jak pisałem, najlepiej jakby się...
nie chce marnować cennego w aucie zasilania na rezystorach Zdajesz sobie sprawę, że mówimy tutaj o mocach rzędu 1 wat? Te rezystory mogą być nawet zimne w palcach.... Najoszczędniej, czyli zarówno najtaniej i bez strat będzie zrealizować opcję nr 1, którą podałem powyżej - sześć diod czerwonych połączonych szeregowo bezpośrednio do świateł pozycyjnych/stopu,...
Schematy dotyczą tego że jak masz manuala to musisz dorobić włącznik sprzęgła bo tą funkcję obsługiwał pedał hamulca w automacie który zezwalał na uruchomienie rozrusznika. Dalej żebyś mógł wyjąć kluczyk ze stacyjki musisz wstawić rezystor zamiast lewarka bo z niego szła informacja że skrzynia jest na P. Następnie włącznik świateł wstecznych też trzeba...
Walec ma średnice 12 cm i jest długi na 100cm, generalnie hamulec będzie potrzebny. W instrukcji jest opisana możliwość zastosowania rezystora hamującego, czy to dobre rozwiązanie? Do mojego silnika 1,5 kW instrukcja zaleca rezystor 150 W, 400 Ohm.
Witam mam problem z błędem - 18057 P1649 4689 CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM. Mianowicie błąd się objawia tym że włączam zapłon mruga na wyświetlaczu bremse,czerwona kontrolka od hamulca ręcznego kontrolka od xenonow ABS ESP po odpaleniu bremse za jakiś czas gaśnie ABS też kontrolka od ręcznego też...
Zacznij więc od rezystora ok 1Ω ale o sprej mocy. Na dobrą sprawę potrzebny jest tylko kawałek porządnego drutu oporowego.
O ile jeszcze go nie znalazłes to jest on w obudowie nagrzewnicy, wyciągniesz go od strony kierowcy nad pedałem gazu,hamulca (z 10cm wyzej) masz dwa wkrety i złącze el. (dojscie jest trochę fatalne ale jak się poskładasz to dasz radę :)
Witam, Od razu zaznaczam, że jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość. Moim celem jest wykonanie niewielkiego wyciągu do wakeboardu sterowanego ręcznie. Chciałbym zapytać czy mogę podłączyć falownik MC07B0075-5A3-4-00 (wielkość 2S) tak jak na schemacie w załączniku ? Czy wyłącznik bezpieczeństwa, który chcę zamontować na panelu sterowania może...
Zapomnij o przetwornicy samoróbce podłączonej do sieci np. PGE, musisz mieć na sprzęt papiery. Na śmigiełko pewnie też będziesz musiał mieć papierek tak samo jak chcą papier na panele. Oblicz teoretyczną prawdziwą wydajność takiego wiatraka to Ci zapał ostygnie. Jeśli oddajesz energię do sieci. Budowa przetwornicy Off -grid to wyzwanie sam już kombinuje...
W zasadzie to obecnie wybór jest pomiędzy dwoma: LG iG5A z rezystorem 1000W i Toshiba VS-F11 z rezystorem 400W. Odbiorca nawet jest skłonny dodać te 450PLN więcej za Toshibę. Hamowanie bez rezystora jest takie sobie i niestety pracownicy pomagają sobie ręcznym hamulcem. Częstotliwość stałą będzie raczej 45Hz jak w podobnej instalacji ze skalarnym falownikiem...
Są szanse - ale zrobisz to na własne ryzyko. Dobrze byłoby znać prąd pobierany przy 24VAC i nie przekraczać go przy zasilaniu DC - można dodać rezystor. Nie stosuj tego np. do hamulców w ciężarówce ani do instalacji LPG. Same cewki są z reguły wymienne, ale niestety tylko w obrębie wyrobów danego producenta (różnice wymiarowe).
Kolejny dzień walki ze sterownikiem. Okazało się że styk przekaźnika podającego 24V na mostek regulatora obrotów jest zbocznikowany rezystorem SMD 200R. Rezystor miał przerwę i po wymianie nie ma już przerywanego sygnału z buczka zaraz po przekręceniu stacyjki. Sterownik też zaczął wykrywać wypięcie-brak cewki hamulca co sygnalizuje alarmem akustycznym....
Koniecznie zmień mechanika. Dmuchawa nie działa ci ponieważ masz uszkodzony rezystor dmuchawy.Znajduje się on na obudowie dmuchawy nad nogami pasażera. A co do kontrolki, to co ona przedstawia? Pedał hamulca czy kółko w nawiasie ?
Poniżej <1000zł kupisz falownik z rezystorem który załatwia Ci praktycznie całe sterowanie. Nie potrzebujesz żadnych sztyczników, softstartów, hamulców, zabezpieczeń termicznych.
Wygląda na przemyślaną (i dobrze przeliczoną) konstrukcję. Większość dalekowschodnich wynalazków dla 250W ma co najwyżej metr średnicy, a takie z 1,8m średnicy sprzedawane są jako 1,5...3kW co oczywiście nie jest możliwe. Prądnicę warto sprawdzić na stole napędzając wiertarką. Idealnie byłoby mieć charakterystykę P(n), ale na początek wystarczy znać...
Hej mocno odgrzeje kotlecika :x zamontowalem manetke z tempomatem ( czujniki sprzegla i hamulca sa) jednak Tech nie widzial sygnalu zmanetki. Do manetki przychodza 4 przewody ?( tak misie wydaje jak podmienialem, moglem to miec jutro xzrobione ale dzis musze juz wracac ? mechanik powiedzial ze brak kabelka ze sterownika ?? da sie to samemu przeciagnac...
Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
https://obrazki.elektroda.pl/1126519500_... https://obrazki.elektroda.pl/8497132200_... Chciałem dać inne zdjęcia, ale może takie wystarczą. Ciekawostka.... Dałem rezystor 500 kOhm. Trzymając rezystor w dloni sygnalizacja hamowania gasła. Po podpięciu na sztywno, nie gasła. Czyli rezystancja skóry zmniejszała rezystancję...
DOTYCZY : 307R, 308 W.T. do nr DAM 11452, 407 PARTNER M59 i B9. OBJAWY : Zapala się kontrolka ABS/ESP, nie działa światło stop, wyłączenie lub brak możliwości włączenia RVV/LVV. Błąd C1301. Warunki występowania : Błąd C1301 pojawia się w przypadku niespójnej informacji ze stycznika hamulca i ciśnienia. Pojazdy z ABS/ESP BOSCH 8.0 i 8.1. PRZYCZYNA :...
Proponowałbym podać zasilanie z akumulatora na sterownik i ustalić funkcję przewodów sterujących. Zacząłbym od znalezienia masy i stabilizowanego +5V lub +10V dla potencjometru manetki gazu i styków stacyjki i hamulca. Po wykluczeniu powyższych można by podać na przewód podejrzany o bycie wejściem analogowym napięcia z potencjometru np. 5kΩ przez...
Z tego co czytam to można zrobić to następująco: 1. wycofałbym się z obu procesorów bo są za duże jak na ten projekt wystarczyłby w zasadzie jakiś malutki procesorek powiedzmy ATTINY12 (8pin) ale jest on droższy od np. AT89C2051. 2. sygnał z pedału hamulca podałbym poprzez rezystor a za rezystorem dioda zenera 4.7V (do tej diody równolegle też można...
"akkaxdmk" w tej kwestii ma racje , rezystor ....lub podzielnik napiecia , lub podpiecie jednego dobrego czujnika pod obydwa powroty sygnalow do sterownika .... ....generalnie system EBS po wcisnieciu hamulca, puszczeniu 5 V do czujnika , ma odebrac sygnal powrotny w granicach 0,5-4,5 V. Lecz czy ma sens oszukiwanie systemu , moze lepiej jest podjechac...
jak wnioskuję chcesz zrobić hamulec elektrodynamiczny.Ja bym zrobił na prądnicy-od malucha czy żuka.Jest samowzbudna,w obwód wpinasz rezystory(ja bym dołączał żarówki) i amperomierz który wyskalujesz w N\M
Witam nie za bardzo wiem gdzie ten temat założyć ale myśle że trafiłem dobrze. Mam problem bo chce zrobić lampe diodową w skuterze na tył. Chce żyby przy hamowaniu jasność diód była większa. I teraz wpadłem na taki pomysł.Skoro ta żarówka co teraz jest w lampie ma na normalnie załączonych światłach rezystor,który sprawia że żarówka świeci ciemniej a...
Cześć, szukam osób które naprawiają maszyny CNC firmy Morbidelli, na serwach firmy Vickers, sterowanie Tria6000, grzeje mi się rezystor w układzie hamowania silnika osi Z jakby maszyna trzymała silnik cały czas na hamulcu
Jedna nóżka rezystora do 53 a druga do 50 tak jak jest na schemacie. Enkoder widać że podpięty jest dobrze i raczej nie ma wpływu na blokowanie hamulca.
A kiedy w kilkupiętrowym budynku dźwig pojedzie w dół z (prawie) pełną kabiną? A kiedy w kilkupiętrowym budynku dźwig pojedzie w górę z (prawie) pustą kabiną? Przy dobrze dobranej maszynie w dół pojedzie i bez rezystora wykrzaczy się przy hamowaniu na przystanku. Co to znaczy "przy dobrze dobranej maszynie"? Widzę, że masz braki jeżeli chodzi o budowę...
Nie bardzo rozumiem koncepcję z ramieniem. Możesz mierzyć moc oddawaną poprzez podłączenie rezystora do drugiego silnika i pomiar napięcia na rezystorze. Moc oddawana będzie proporcjonalna do wartości napięcia P = k*U*U/R k - sprawność przeniesienia napędu. Inną opcją może być hamulec magnetyczny stosowany np. w trenażerach, tj. obracające się koło...
A możesz podać/ opisać jak to działa/ nie o sam czujnik mi chodzi, lecz w tym sprzęcie? Oraz rozpiskę do czujnika, z kabelka sterczą mi tylko druciki, reszty niestey nie ma? Predzio ty masz problem z hulajnogą - hehehe Z manetki i halotronu idą w tym samym kolorze kabelki co z regulatora tak jak pisał W manetce gazu znajduje się czujnik Halla, sterowany...
Pytając o teraz miałem na myśli stan po wymianie kontrolera. Mimo wszystko dziwne to zachowanie. Bywa czasem, że zbyt krótki impuls podczas braku obciążenia nie jest w stanie zgromadzić odpowiedniej ilości energii w kondensatorze C13 i zasilacz bądź pracuje niestabilnie, bądź wyłącza się. Zachowanie zależy od rodzaju kontrolera. Stąd moja propozycja...
Cześć, mam dwa wyświetlacze do hulajnogi ESA DOC GREEN 800 przy jednym wszystkie funkcje działają prawidłowo, natomiast w drugiej nie mogę włączyć przedniego światła ani zmienić trybów prędkości (na manetce od hamulca elektrycznego - lewa strona) ale mimo to hulajnoga się włącza normalnie przez przycisk na prawej manetce. Próbowałem zmierzyć ew. uszkodzone...
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
rezystor hamulca falownika stuki hamulca samoregulator hamulca
mitsubishi falownik ogniwo peltiera zwarcie worksheet change
spawarka światłowodowa spawarka światłowodowa
Kod błędu E2 w urządzeniach elektronicznych Jak zdjąć simlock z Nokia 2730 Classic? IMEI: 359370031121910