Witam! W ubiegłym roku, latem naprawiłem ten rezystor w Audi b4 w taki sposób jak na załączonych fotkach. Regulacja obrotów dmuchawy jest prawidłowa i do tej chwili spisuje się dobrze. Jeżeli Cię to zainteresuje napisz na adres mailowy. Pozdrawiam.
Witam, nie jestem elektronikiem. Interesuję się elektroniką ale tematy mosfetów sa dla mnie nie do końca zrozumiałe. Znajomy w zeszłym roku przyniósł mi tzw rezystor nagrzewnicy auta, bodajże z Renault oraz mosfet do przelutowania. To wykonałem i działa mu poprawnie. Później przyniósł kolejny rezystor i taki sam mosfet ale tu niespodzianka. Inny zamiennik...
Jeśli nie masz klimatronika to pod wyświetlaczem. na samej górze nagrzewnicy.
Musisz wymienić, to się chyba nazywa termodioda. Ten metalowy cylinderek z lewej strony, na górnym zdjęciu. Ja wlutowuję tam diodę o przewodności 5A. I działają do tej pory.
temperatury nie znam ale jak się nie mylę to 15 amper
ile biegów ma wentylator? Dodano po 2 Jeśli 3 to na 99% przepalił się bezpiecznik termiczny(to takie metalowe),wtedy wystarcz zrobić zworę i po kłopocie. Pozdrawiam.
Jak masz coś spalone - jakiś pin - to wiadomo gdzie szukać. Masz czym zmierzyć czy rezystor nagrzewnicy jest sprawny?
Spróbuj założyć najzwyklejszy termistor 10k , jak nie to może tu kupisz orginalny: http://sklep.salko.pl/produkt,24400,308,... powodzenia...........
U samej góry pudła nagrzewnicy, prawie pod górą deski rozdzielczej, wyjmij schowek.
Dziekuje za odpowiedz .Dostalam sie do rezystora nagrzewnicy byl po prawrj stronie od akumulatora i badajac miernikiem jest sprawny , bezpieczniki tez ok nie moge namierzyc tej części opornicy nawiewu tej z dwoma tranzystorami ktore mozna wylutowac i wymienic
Masz dwie możliwości. Pierwsza to rezystor wentylatora nagrzewnicy jest podróbką o złym pinoucie lub fałszywym rezystorem, lub też występowały różnice w częściach pomiędzy markami samochodów. Druga to uszkodzenie panelu regulacji ogrzewaniem (wiem że w zakładowym Jumperze z 2010 roku się panel spalił) przez co są np. zwarte styki. Można to sprawdzić...
Podłączenie automatyki raczej odbiega od normy. Innego sterowania kom. mieszania nie znam w VTS-ie, podłączone raczej błędnie. Piszesz o jakiś rezystorach w sił. nagrzewnicy. Kolego to jakaś amatorka ta cała centrala. Serwis na pewno przyjedzie jak zgłosisz ale z góry widzę że komercyjnie. W załączniku masz aplikacje do centrali z którą masz problem...
Szukam pomocy jak naprawić rezystor szeregowy silnika dmuchawy nagrzewnicy w samochodzie passat 1.8 benz. 91rok. Może ktoś wie jakie powinny być wartości rezystorów zakresu 1,2, na trójce dmucha i na czwórce też. a jedynka i dwójka cisza. Podczas mrozów nie da się jeździć.
O ile dobre kojarzę to może rezystor nagrzewnicy padł . Jeżeli nie pomyliłem rocznika to znajduje się on w kanale nawiewu w pobliżu silnika . A na największych obrotach też nie ma nawiewu?
Ale podejrzewam że standardowo silnik indukcyjny jednofazowy. Najprościej będzie obniżenie mu napięcia co zwiększy poślizg silnika. Polecam użycie transformatora, a jeżeli nadmiar ciepła nie przeszkadza w co wątpię, to szeregowo z silnikiem wstawienie rezystora dużej mocy.
Najprościej wstawić rezystor zamiast czujnika temperatury cwu. I załaczyć go przekaźnikiem w momencie zapotrzebowania zasilana nagrzewnicy. Rezystor powinien symulować niską temperaturę cwu i kocioł będzie pracować na pełnej mocy.
Rezystor o którym piszesz jest tzw. elektroniczny i żeby go wysterować potrzebujesz podać sygnał cyfrowy. W Twoim przypadku raczej gra nie warta świeczki. Poszukaj rezystora od wersji manualnej z opornicą i będziesz miał po problemie.
W kanale między dmuchawą a nagrzewnicą powinien być przykręcony zespół rezystorów z wejściem na kostkę przyłączeniową. Najpierw zobacz od dołu schowka... jeśli nie znajdziesz zdemontuj schowek. Jeżeli nie ma tego rezystora, powinien być pusty otwór w kanale.
Sprawdź na jednym z pinów czy rośnie napięcie w raz z kręceniem przełącznikiem. jeśli tak to rezystor, jeśli nie to problem jest w innym miejscu.
Słabo kolego szukałeś, tu masz filmik z wymiany filtra kabinowego https://www.youtube.com/watch?v=VcGYzB2S... na którym widać rezystor 48s filmu ta większa kostka
Nie wiem do końca gdzie on się znajduje. Próbowałem dostać się od wnętrza. Zdemontowałem schowek, lecz wszystko tam jest zabudowane, mogę dostać się tylko do solnika dmuchawy, zespołu rezystorów i nagrzewnicy. Może ktoś ma jakiś schemat z etki lub autodaty dotyczący wentylacji?
Jak się nie mylę to dmuchawa znajduję się "pod nogami pasażera" a najczęściej pada opornica (rdzewieją piny na wtyczce ) wystarczy je wyczyścić i powinno pomóc http://sprzedajemy.pl/opornik-rezystor-w...
Takich układów nie uruchamia się bez obciążenia. Daj rezystor obciążający i wtedy patrz co się dzieje.
Witam potrzebuję kostkę do rezystora dmuchawy/nagrzewnicy Model Clio I 1.2 benzyna Jak by miał ktoś na sprzedaż lub wiedział gdzie kupić to będę wdzięczny Bardzo przydatna była by tez kostka do panelu zmiany biegów dmuchawy
Napisz czy nie działa wiatrak nadmuchu czy problem jest z nagrzewnicą.Z tego co zrozumiałem to nie działa nadmuch ,jeśli bezpiecznik dobry to problem może być w rezystorze w nagrzewnicy .W moim peugeocie to wygląda to tak [url=https://sprzedajemy.pl/ducato-jumpe...
jasli wentylator pracuje tylko na 4 biegu to zmaczy ze jest dobry sprawdz rezystor nagrzewnicy znajdziesz go pomiedzy wentylatorem a nagrzewnica dochodzi do niego kostka kilka kabli morze wyglagac tak http://obrazki.elektroda.pl/6708895700_1... wyjmij go jast tam termik wyglaga podobnie do diody lub opornika zastap go kawalkiem miedzianego...
Uszkodzony włącznik dmuchawy, ten w panelu koło ciepło zimno albo rezystor wentylatora nagrzewnicy, jeśli masz co nieco wiedzy to zdiagnozuj uszkodzenie jednego z tych elementów i po prostu go wymień na nowy lub używany sprawny.
Czy coś ci się nie pomyliło . Silnik 12V 330W??????? Skąd te dane wziełes . Silniki 12V mają 63 W(dane na tabliczce pod obudową silnika ). Chodzi ci o rezystor 2 biegu ? Mam oryginalne używane.
Witam zmieniam nagrzewnice climatronica w passacie i mam problem, ponieważ wcześniej do wentylatora wchodziło tylko dwa przewody i trzy przewody do rezystora tak zwanego jeża ,a teraz nowa wentylator nagrzewnicy ma w kostce już 6 pinów i rezystor jest już chyba w wentylatorze, nie wiem jak to podłączyć
Najprawdopodobniej zepsuł się rezystor od wentylatora nagrzewnicy. Nie moduł sterowania klimatronikiem, bo ten kosztuje ok. 270 zł i żeby go wymienić, trzeba wymontować pół deski rozdzielczej. Z rezystorem sprawa jest prostsza, ale i tak polecam wizytę u elektryka!
Jeden idzie do masy drugi do rezystora.
ozumiem, że prąd do 20A. czyli przy niskim napięciu nie będzie 4500W? Bo to oznaczałoby przy 50V prąd 90A... Tutaj jest ważne pytanie - charakterystyka P(U) lub I(U) tej nagrzewnicy. To nie jest rezystor żeby była liniowa.
ale w tym problem, że u mnie wogóle się nie załacza i niewiem czy to rezystor czy moze nagrzewnica. Było tak jeszcze pare dni temu sie załaczal co drugim - trzecim razem. Może mi jakoś podpowiesz? Będę bardzo wdzięczny, bo nie znam sie za bardzo.
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Może to być rezystor regulacji obrotów wentylatora nagrzewnicy lub wentylatora na chłodnicy ,oczywiście przeróbka . Zainstaluj to tak by nie dotykało karoserii . Ten rezystor może się mocno nagrzewać -nie wieszaj go na opasce zaciskowej .
Rezystory odklejone były, no ale nagrzewnica elektyczna to jeden temat, nagrzewnica (płyn) jakby był słaby obieg, wąż doprowadzający gorący a powrót chłodny, a po włączeniu wentylatora zupełnie zimny. Do sprawdzenia chłodniczka egr bo przez nią idzie płyn. I dalej zobaczymy. Ktoś pisał o jakimś dławiku na wężu do zbiorniczka, dławik jest w króćciu zbiorniczka?
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
Przewody od wentylatora są podłączone bezpośrednio do rezystora, a rezystor do konsoli nagrzewnicy? W takim przypadku bym się nie zastanawiał nad sprawdzaniem rezystorów, bo prawdopodobnie wewnątrz tego modułu jest zwarcie pomiędzy zasilaniem a masą. Jeśli wentylator jest podłączony bezpośrednio do konsoli, to wówczas bym obwiniał przełączniki o zwarcie...
Tu jest wypalony jakiś element (resztki), pewnie tranzystor, bo ma oznaczenie T i ścieżki, jego uszkodzenie spowodowało uszkodzenie rezystora, a nie odwrotnie. Trzeba najpierw sprawdzić obwód który włącza ten tranzystor.
Witam, odświeżę trochę temat, auto Opel Vivaro 2.5 osobowy 2007r, problem polega na tym że nie działa wentylator tylnej nagrzewnicy (znajdującej się pod podłogą), gdy kupiłem auto wentylator już nie działał, wykręciłem całą nagrzewnicę od spodu no i cała upalona wiązka (przetarła się i zjarała), wiatrak spalony. Kupiłem używaną nagrzewnicę, nowy rezystor,...
Po pierwsze to sprawdź czy masz dobry termostat, wskazówka od temperatury stoi ciągle nieco poniżej połowy? nie opada ani nie wzrasta?Dwa odpowietrz układ, co do nadmuchu, jak odkręcisz schowek to masz nagrzewnice, w niej siedzi rezystor odpowiadający za bieguny nadmuchu, sprawdź czy nie masz przepalonych dwóch pierwszych spiralek(nowy 120zł, na szrotach...
Zazwyczaj jest on w pobliżu rezystora- rezystorów, zamieszczonych obok silnika dmuchawy.
prosiłbym bardzo o pomoc z nawiewem w tym aucie gdyż działa on tylko na ustawieniu 4 czyli max, moja wstępna diagnoza to rezystory w kanale nawiewczym nagrzewnicy, prosiłbym o instrukcje jak zdemontować najłatwiej tą część, ewentualnie o możliwości naprawy tego elementu. Prosiłbym o wskazówki z której strony najlepiej rozebrać auto do demontażu. Dziękuję...
Troche nie w tym dziale pytasz ale co tam ;) Wentylator jest zamontowany z przodu na zewnatrz kabiny pod szyba. Aby go wymontowac otworz maske, odkrec ramiona wycieraczek i zdejmij plastikowa nakladke. Pod nia jest ukryty mechanizm wycieraczek i wentylator. Wentylator wymontujesz zdejmujac 2 oslony turbinek po dwoch str. silnika i odkrecajac 3 wkrety....
Wskazany element to bezpiecznik termiczny, chroni przed nadmiernym rozgrzaniem rezystora dmuchawy.
może się bardzo grzać. Będzie się bardzo grzał... dlatego strumień przepływającego powietrza przez wiatrak musi być skierowany na ten rezystor....
Nie poruszyłeś delikatnego punktu odnośnie elektroniki Renault , tylko delikatnego punktu odnośnie generalizowania spraw nie mając o nich pojęcia . Czy w kilkuletnim Niemcu nie przyrdzewiej klema na akumulatorze jak będzie on umieszczony pod podwoziem samochodu :?: A myślisz że w Niemcu rezystor nagrzewnicy w manualnej wersji jest zbudowany jak ? Z...
Witam. Koledzy nie mogę znaleźć rezystora (opornika) dmuchawy. Corsa bez klimatyzacji. Jeżeli ktoś wie to proszę o podpowiedź.Nadmieniam że przy silniku dmuchawy i przy nagrzewnicy nie ma. Pozdrawiam.
Wprawdzie do klimatyzacji automatycznej, ale rezystor pasuje. https://allegro.pl/oferta/przewod-nagrze...
Witam szanowne grono. Od roku jeżdżę Pandą 169, ale już chyba wymieniłem w niej wszystko co było do wymiany, osprzęt silnika chyba mogę rozbierać w nocy z zamkniętymi oczami, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc. Panda 2 swoje lata świetności ma juz prawdopodobnie za soba, ale liczę, że znajdą się tutaj pasjonaci tacy jak ja i wspólnie uda mi się doprowadzic...
Brakuje rezystora pull-down na wyjściu TL494, dał bym 1k.
A no racja, jak tylko widzę gdzieś 814 to od razu się mi włącza "vario". Tu pewnie będzie inaczej co nie zmienia jednak faktu ze bardziej prawdopodobne że padł silnik niż rezystor.
Proponuje sprawdzić jeża rezystor dmuchawy, jest podpięty po schowkiem pasażera przy nagrzewnicy, aby sprawdzić wystarczy wyjąć bezpiecznik dmuchawy i poczekać czy aku dalej będzie się rozładowywał
Od kiedy to rezystory dobiera się ze względu na napięcie?
Mam taki sam problem i wiem na pewno, że to nie jest wina wentylatora, klimatyzacji czy też rezystora, ponieważ to wszystko jest zrobione. Objaw jest następujący: na początku wszystko działa jak należy, a po około 40 do 50 minut jazdy mimo że wentylator pracuje jak należy, stopniowo zaczyna się zmniejszać przepływ powietrza do kabiny. Tak jakby stopniowo...
Regulator firmy Valeo czy inna firma ? Jaki jest pobór prądu przez silnik włożony w nagrzewnicy ?
Padł bezpiecznik termiczny na zespole rezystorów regulatora prędkości silnika nawiewów wnętrza. Wymontuj go, idz z nim do większego sklepu elektronicznego. Powinni taki mieć. Zagnieć nowy na rezystorach i po kłopocie.
Przede wszystkim sprawdz sam włącznik wentylatora czy w nim nie nastąpiło zwarcie lub jest zwarcie w instalacji a co do wartości rezystorów to trudno będzie bo wymienia się zespół rezystorów w całości
Foto rezystor jest dobry rezystancja zmienia się. Był trochę brudny.Może to było powodem gaśnięcia.Jednak nagrzewnica nie odpala napięcie na iskrowniku wychodzi z płytki 230V.Parę sekund przycisk włączania miga po chwili napięcie zanika a lampka przycisku zapala się na stałe dmuchawa chodzi i paliwo daje dysza.Pewnie iskrownik zepsuty.Może przez rozkręcenie...
Który to rok xsary. Schowka nie trzeba pod nim jest osłona. A jak chcesz zobaczyc jak wyglada wpisz w google grafika Citroen Xsara 1,9 rezystor.
Oporniki są w kanale nagrzewnicy po lewej stronie dmuchawy,zdjąć dekiel z dmuchawy i widać . Widać że tam wchodzi wiązka. Ja na początku myślałem że to "dogrzewanie" , ale to są rezystory od prędkości dmuchawy, w ten sposób są chłodzone.
Dokładnie ci nie powiem , ale powinien on się znajdować w tunelu nagrzewnicy za wentylatorem.Zobacz na forum Renaulta.
A może zakup na szrocie gotową opornica np. z vw jest zabudowana w tunelu nagrzewnicy i masz problem z głowy i pół dnia do przodu.
Dziękuję za pomoc, wymiennik na pewno nie jest sprawny na 100%. Zaproponowanego testu nie przeszedł. Ale denerwowała mnie ta woda na wlocie do wymiennika - tylko 55st. Do czasu decyzji o nowym wymienniku lub piecu troszkę go oszukałem. Dałem szeregowo z czujnikiem na wylocie nagrzewnicy rezystor 200Ω Temperatura wody w obiegu wymiennika wzrosła...
Fakt, że nie mam kondensatora w S2, ale wydaje mi się, że to nie problem :( A jaki dławik masz anodowy ? Dodano po 1 A bez nenówki czyli po prostu odczep bezpośrednio do masy? I jaką masz cewkę rezonansową ? Dodano po 7 I jaki rezystor w S1?
Miałem coś takiego wielokrotnie w renault nevada, gdzie były identyczne silniki, więc może i nagrzewnica też. Zazwyczaj była wina po stronie włącznika, takiego przesuwanego (zaśniedziały). Rezystor też istnieje, znajdował się w obudowie gdzie znajdował się wentylator i nagrzewnica od dołu. Na dwóch wkrętach przykręcony plastik około 4x6cm. Wysuwało...
Witam! Kupiłem przed wczoraj auto nawiew działał na max tylko raz i już więcej się nie włączył, wymieniłem na nowe części dmuchawę i jeża (rezystor) i nadmuch nadal nie działa, nie słychać również pracy klap w nagrzewnicy, wysterowanie z poziomu komputera do diagnostyki nie daje żadnego rezultatu. Napięcie na wtyczce która wchodzi w rezystor jest, a...
Neonówka to neonówka - przecież napisałem, że typowo neonówki mają zapłon przy napięciu ok. 80-100V. Jeśli nie mają rezystora w środku to właśnie tak będzie.
Najlepiej połączyć dwie świece równolegle - lepsze grzanie i moc nie jest tracona an rezystorze...
Witam. Mam mały problem, nie działa nawiew w moim fordzie KA 1.3 1998 na żadnym biegu wygląda na to jak by się wogole nie załączał. Przypomnę, że rezystor na pokrętle został wymieniony. Nagrzewnica jest wyczyszczona i sprawna. I przy okazji wraz z nawiewem przestało działać radio. Proszę o pomoc ? Z góry serdecznie dziękuję :-)
Cześć, dzięki i gratuluję tematu. Problem z P20E8 rozwiązałem dodając szeregowo rezystor 10 kohm do czujnika temperatury nagrzewnicy (żółte przewody). Odczyt czujnika wynosił 330 omów. Teraz temperatura wydaje się prawidłowa w stosunku do temperatury otoczenia (około 30 ° C), system denox działa i prawidłowo wtryskuje AdBlue. Był to problem z czujnikiem...
a gdyby poprzestać na samym ogrzewaniu nagrzewnicy ? Ona jest włączona przecież w "małym" obiegu, który już od początku będzie ogrzewał silnik i wnętrze
Schemat w tym przypadku (S-266) to słowo na wyrost. 1. Zasilanie na silnik. 2. Zasilanie na sprzęgło pompy paliwowej. 3. Zasilanie świecy żarowej (przez rezystor). Wszystko sterowane ręcznie przełącznikami. Długość grzania świecy jak i studzenie komory spalania nagrzewnicy zależy od operatora nagrzewnicy. W Starze ogrzewany jest kocioł z płynem oraz...
Witam Jedz na jakis szrot i poszukaj LADY W niej w nagrzewnicy na samymdole jest zamontowany przy silniku potrzebny ci rezystor Jest naprawde konkretny Pozdrawiam
Witam Możesz najwyżej wydłużyć czas L. Sam robiłem nagrzewnicę indukcyjną na częstotliwość do 300kHz. Jakbyś miał napięcie +-, to już inna bajka. Sterowniki pól-mostkowe sprawdzają się świetnie dla zdwojonego napięcia. W ogóle poco ten rezystor od kolektora górnego tranzystora? Układ do przebudowy, tak aby na bazy sterownika był wymuszany tranzystorem...
Nie rezystor lecz bezpiecznik termiczny. A znajduje się on na płytce regulatora wmontowanej do nagrzewnicy od dołu. Tradycyjnie będzie tam bezpiecznik termiczny 10 A temperaturze zadziałania ponad 100 st C (sklepy z częściami AGD lub elektroniką).
Rozwiązanie na niski budżet - kupujesz dwie nagrzewnice (nagrzewnica elektryczna dmuchawa LOWE 230V 3500W - na Allegro poniże 150 zł za sztukę): https://obrazki.elektroda.pl/3283640300_... Wentylatory na stałe zasilasz z sieci, elementy grzejne w nagrzewnicy łączysz równolegle, a nagrzewnice szeregowo, pomijasz oczywiście termostaty.
Tak z przodu wymieniłem rezystor i jest ok. Ale tylnego nawiewu ciepłego nadal nie mam. ale zimny nawiew leci więc sama dmuchawa jest chyba ok. Jak działa tylne ogrzewanie, gdzie jest nagrzewnica (chyba elektryczna)?
No właśnie ale żeby doradzić jaki to ma być rezystor trzeba by wiedzieć jaki prąd pobiera ten silnik przy pełnej mocy...
Pomyśl czy napewno potrzebujesz płynnego sterowania. Bo jeżeli starczyłby przełącznik i skokowa zmiana to może lepiej użyć rezystora włączanego w szereg. Musi to być rezystor dużej mocy - np. taki od wentylatora nagrzewnicy samochodowej. Ew. możesz w szereg włączać żarówkę samochodową. Równolegle z rezystorem albo żarówką wpinasz przełącznik i nim wybierasz...
Ja mam w swoim espero 2.0 automat mam zamontowanego blosa do lpg, auto nie pamięta kiedy pracowało na PB (uwalona pompa) przy takiej instalacji reduktor jest rozkręcony na maxa (brc 100) Od chwili założenia zapomniałem o problemach z niską temperaturą, jak jest - 10 odpalam i jadę, dopiero koło -15 silnik trzymam dwie minutki na biegu jałowym w celu...
[quote="fronek22"]Kolego możesz napisać gdzie umiejscowiony jest ten rezystor dmuchawy i czy jest opcja go wymienić czy trzeba cała nagrzewnice czy dmuchawe wymieniać??
Takie bezpieczniki termiczne mozna kupic za tani pieniadz w sklepach elektronicznych. Zastepowania go bezpiecznikiem zwyklym nie polecam - jest on tam po to aby w przypadku zablokowania wentylatora nie nastapilo przegrzanie tego, chlodzonego przeciez nadmuchiwanym powietrzem rezystora. A pozar w kabinie to niespecjalna atrakcja... nawet jesli to bedzie...
To jest rok 1996 jezeli chodzi o scislosc. Reczny juz dziala, wylacznik nie stykal. Nie wiem jak sie dostac w tym samochodzie do rezystora dmuchawy i jak on wyglada ?
brak pracy dmuchawy nawiewu na 1,2,3 biegu<br/><br/>czasami powodem braku nawiewu na 1,2,3 biegu są przypalone styki włącznika nawiewu, lecz w moim przypadku winnym okazał sie rezystor przykręcony do tunelu nagrzewnicy. Należy odkręcić konsole po prawej stronie pulpitu, pod schowkiem pod nogami pasażera. Do rezystora prowadzi wiązka ele....
Witam, Na 100% rezystory! U mnie był jeden spalony i objaw był identyczny jak u Ciebie. Rezystory są w Hondach zazwyczaj w górnej części nagrzewnicy. Nagrzewnica znajduje się za schowkiem tym umieszczonym na kokpicie przed siedzeniem pasażera. Poznasz po kablach podłączonych do płytki o kształcie przypominającym prostokąt. W salonie chcą za nie 140...
Witam, posiadam nagrzewnice firmy Desa, model bliżej nie znany. Problem jest taki że prawdopodobnie brakuje w niej jakiegoś elementu. Objawem jest to, że po załączeniu żarzy się kilka sekund żarnik ( z dwoma żółtymi kablami) po czym po kilku sekundach wyłącza się i nie można jej włączyć, pomaga dopiero wyłączenie z prądu i ponowne włączenie. Przeglądając...
Należy sprawdzić (miernikiem, lub nawet żarówką), czy na silniku dmuchawy jest napięcie. Jeżeli jest - silnik walnięty (może szczotki), jeżeli nie ma - należy sprawdzić przełącznik. Rezystor dmuchawy raczej odpada, bo na najwyższym biegu jest ominięty.
Spróbuję że zmianą dławików na takie z większym prądem nasycenia i większą indukcyjnoscią Pojemność rezonansu to 2.78 mF A rezystory do bramek to 470r Czy zmienić je na 680 r
Rezystor dmuchawy, jeżeli czuć, że coś się spaliło, prawdopodobnie silnik, wentylator nawiewu stawia opór i spaliło się. Słabe grzanie może być spowodowane zapchaną nagrzewnicą, ale problemem jest spalona instalacja.
Filtr pyłkowy , + zepsuty rezystor 3 biegu nadmuchu. Jak było jeżdżone na wodzie to zaszlamiona nagrzewnica. Jak było jeżdżone bez filtru pyłkowego zawalona nagrzewnica. Jak dobrze grzeje na postoju po dłuższej jezdzie -termostat.
Byłaby opcja też oszukać kocioł przy grzaniu CWU. W momencie uruchamiania nagrzewnicy, kocioł dostawałby fałszywy sygnał o niskiej temperaturze w zasobniku, a dodatkowy zawór przekierowałby wodę na nagrzewnicę. Czujka CWU to NTC10 więc wystarczyłoby przekaźnikiem przełączać pomiędzy czujką, a rezystorem 10K (25*C) Ja używam zaworów klapowych ze sprężyna...
Transformator, to jest ten http://m.ceneo.pl/12867694 To nie jest transformator a przetwornica. Na wyjściu masz prąd przemienny o częstotliwości kilkudziesięciu kiloherców, dołóź prostownik z szybkich diod, ale i tak wątpię czy ci to ruszy - moc tego pudełeczka to zaledwie 60W, to w teorii mogłoby wystarczyć po rozruchu, ale obawiam się że rozruch...
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
Temperatura zapewne na wskaźniku będzie bliżej nieskończona, ponieważ jak wszyscy wiedzą tam takich rzeczy nie ma. Zaraz pojawią się treści z słynną UPG czy silniczka krokowego lub co jeszcze ropy w benzynie. Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn, to winnymi są albo linka do której przyczepione jest pokrętło(nie do końca otwiera zawór nagrzewnicy)...
Witam Pomyśl nad koncepcją rezystora wodnego (opornicy wodnej vel elektrolitycznej). Tu masz 12robert12 przedstawia projekt takiego urządzenia na podstawie swojej pracy dyplomowej. Ewentualnie - są firmy, które produkują rezystory obciążające w/g specyfikacji klienta (zobacz np. tu: [url=http://www.rialex.com.pl/pl/produkt...
Witam ja bym z układu mocy usunął wszystko zostawiłbym tylko mos-fety i diody zabezpieczające no i rezystory na bramkach, dodać tylko dzielnik z kondensatorków i nagrzewnica (przynajmniej moja) śmiga ja buza no i do tego jest dużo prostsza mniej awaryjna a efekt ten sam:) pomyśl o zmianie generatora a konkretnie o czasach martwych bo długo mos-fety...
Myślałem raczej o dwupozycyjnym (dwustanowym - włącz/wyłącz) termostacie elektronicznym. To dość tanie urządzonka. W momencie załączenia termostatu, jeśli w studiu była by temperatura niższa niż zadana, przełączał by się przekaźnik przełączający zawór 3D na nagrzewnicę i jednocześnie podmieniający czujnik temperatury CWU z rezystorem 5.5kOhm (to odpowiada...
Prawdopodobnie uszkodzony rezystor redukcyjny obrotów dmuchawy, albo sam przełącznik. Może ten temat pomoże rozwiązać problem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
To nie jest wina bezpiecznika... sprawdz rezystor regulujący prędkośc.... lub bezpiecznik termiczny...... A inne wyjście... przeczytaj powyższe posty... proste jak drut, Baj.. :D
opornik rezystor nagrzewnicy rezystor silnika nagrzewnicy płukanie nagrzewnicy
vectra błędy komputera blaupunkt pobór prądu sterowanie dwoma obwodami
winda towarowa zremb myjka cisnieniowa
Parametry zasilacza Reloop Effex-2: 6V, 2500mA Schemat budowy wewnętrznej pompy myjącej Miele