Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Prawdopodobnie uszkodzony rezystor redukcyjny obrotów dmuchawy, albo sam przełącznik. Może ten temat pomoże rozwiązać problem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Problem rozwiązany. Uszkodzony był rezystor dmuchawy i regulacja obrotów w pewnym stopniu działała, ale obroty wentylatora były dużo niższe niż wynikałoby to z ustawienia. Ze względu na kiepskie łożysko wymieniłem cały wentylator i teraz wszystko działa jak powinno. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy...
Witam wszystkich Zwracam się z prośbą o schemat elektryczny klimatyzacji/nawiewu do Audi A1 8X 2012r 1.6 TDI 3-drzwiowy, klimatyzacja automatyczna. Nie działa mi dmuchawa powietrza. Po mojej diagnozie brakuje mi zasilania na czarnym przewodzie (4 mm2) wchodzącym do regulatora/rezystora obrotów przed dmuchawą. Po podaniu zasilania na ten przewód wszystko...
W ktorym miejscu w Kadecie mozna znalezc rezystor od dmuchawy?Kumplowi dziala tylko na najwyzczych obrotach.
Wartości rezystora nie znam
Przy dzialaniu dmuchawy wylacznie na najwyzszych obrotach zalecaja wymiane rezystora dmuchawy.... Ale u mnie jak wyzej....Dziala i na najwyzszych i na nizszych....Nie dziala tylko na dwoch pierwszych (na 4 obecne)
Witam! W ubiegłym roku, latem naprawiłem ten rezystor w Audi b4 w taki sposób jak na załączonych fotkach. Regulacja obrotów dmuchawy jest prawidłowa i do tej chwili spisuje się dobrze. Jeżeli Cię to zainteresuje napisz na adres mailowy. Pozdrawiam.
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
czy mogę zasilić przez transformator 220-12 V Musisz za transformatorem zastosować jeszcze mostek prostowniczy co by zamienić prąd przemienny na stały - wtedy możesz zasilać silnik z sieci. jak obniżyć obroty wentylatora najprościej (rezystor samochodowy ok 1 Ohm) Najprościej to użyć przełącznika obrotów dmuchawy z tego samego samochodu. Dodano po...
Sprawdź rezystor dmuchawy, który odpowiedzialny jest za odpowiednie obroty silnika dmuchawy.
Citroen Jumper 2006r 1.9 hdi Dmuchawa chodzi cały czas na maksymalnych obrotach - po wymianie rezystora, po przekręceniu kluczyka
A więc tak: na pewno spalił się bezpiecznik termiczny który znajduje się w zespole rezystorów ograniczających obroty dmuchawy. Zespół rezystorów znajduję się w kanale tuż za dmuchawą (kanał między dmuchawą a konsolą środkową) sprawa jest o tyle skomplikowana, że zamontowany on jest od góry. Aby go wyjąc należy włożyć tam rękę, złapać za zespół rezystorów...
No właśnie w starym nissanie sunny mojej żony przepaliły się już wszystkie rezystory regulujące obroty dmuchawy. Muszę albo wykombinować nową płytkę, albo poszukać rozwiązania zastępszego. Czy może pomyśleć o nowym rozwiązaniu np. zastąpić rezystory tranzystorami mocy, albo może ktoś ma już jakieś gotowe rozwiązanie zastępcze? pozdr kazp
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
Ja obstawiałbym rezystor do regulacji obrotów dmuchawy lub poluzowaną/wypaloną złączkę. Nic szczególnego tak więcej się nie wymyśli - musisz dobrać się do dmuchawy i poszarpać przewodami.
Te przewody są połączone z przełącznikiem do zmiany obrotów wentylatora. Porównaj kolejność na przełączniku-pomoże dobrać kolejność podłączenia do rezystora.
Rezystor ;) Czy aby dobry czy aby sprawny ? Bo wymieniłeś już wszystko a nadal nie działa. Za obroty odpowiada rezystor i jemu bym się przyjrzał ponownie.
Domyślam się, ale gdzie jest ta opornica, przy przełączniku, czy przy silniku? Nie chcę rozebrać " pół samochodu "
Sprawdź przełącznik dmuchawy i rezystor wstępny
A jesteś w 100% pewny że winny jest rezystor dmuchawy (jak to stwierdziłeś)?
Nie wiem czy w maluchu, ale najprostszy sposób to zminiejszyć napięcie zasilania np. z 12V do 8V. Na dodatnim przewodzie zasilania powinien pojawić się odpowiednio dopasowany rezystor.
Muszę w takim razie szukam pomocy w Mini BMW żeby po nr VIN znaleźli PN rezystora. DZIĘKI ZA POMOC !
Jak się już dostałeś do "rezystora" to trzeba było mieć drugi i go podmienić. To najczęściej psujący się element w układzie dmuchawy. Kiedyś był to faktycznie rezystor z odczepami, teraz to moduł elektroniczny z tranzystorem mocy regulujący obroty, nie do zmierzenia "probówką". Wymieniałem go w scenicu żony, dużo roboty i składając trzeba uważać by...
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
rezystor dmuchawy do naprawy A skąd wiesz, że ma rezystor a nie tranzystorowy regulator obrotów?
Ten opel ma rezystor akurat na samej dmuchawie
Witam, posiadam vw sharana 1999r klimatronik, potrzebuję znaleźć rezystor/opornicę dmuchawy (sam nie wiem jak to się nazwy) problem w tym iż wentylator chodzi bez przerwy na dużych obrotach. Prosiłbym o jakieś informację gdzie znajdę rezystor/opornicę dmuchawy
Gratuluję zakupu. Sprawdź wyłącznik, rezystor dmuchawy, silnik dmuchawy, połączenia.
Jaka może być przyczyna ? Wentylator pracuje jakby normalnie. W tej chwili na pełnych obrotach. Jaki maksymalny prąd powinien pobierać wentylator?
Pod obciążeniem dmuchawy nie sprawdzałem ale na krótko chodzi , bezpieczniki sprawdzałem , jeśli rezystorem dotknę masy to dmuchawa się załącza na pełnych obrotach.
Dzięki za odpowiedź. Mi w sumie chodzi gdzie podpiąć licznik obrotów dmuchawy i koła napędowego
Można w celu ustalenia odpowiedniej rezystancji spróbować z rezystorami regulującymi obroty dmuchaw samochodowych . Ewentualnie można wykorzystać spadek napięcia na diodzie prostowniczej i regulować ich ilością .
Krzych0263 zadał już pytania w tej sprawie. Czy pisząc "regulator obrotów" masz na myśli rezystor dmuchawy, znajdujący się pod schowkiem w desce rozdzielczej? http://obrazki.elektroda.net/75_12251035...
Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę. Przewód wokoło radiatora - jest to bezpieczne? Jeśli chodzi o pomysły to potencjometr w miejsce oryginalnego przełącznika, a regulator w miejsce rezystora, wtedy i chłodzenie tego modułu jest zapewnione.
Witam jak w temacie Klimatronik z padniętym regulatorem obrotów przykręconym do obudowy dmuchawy na 4 przewody. Jakieś pomysły na zamiennik? Klimatronik steruje masą odwrotnie do obrotów silnika czyli im mniejsze napięcie tym wyższe obroty.
To mi się wydaje że jest układ z tradycyjną manualna regulacją obrotów dmuchawy bo występują szeregowe rezystory dmuchawy, u mnie na 100% jest moduł elektroniczny na mosfecie. Po kablach pokrótce: zasilania skądś grubymi kablami brązowym i czarny na oko 4mm2 do modułu z MOSFETEM , z modułu z mosfetem 2 grube przewody czarny i czerwony do silnika dmuchawy...
No i to się wydaje logiczne czyli iskrzenie ze szczotek plus rozgrzany jeż bo dmuchawa na najniższych obrotach chodziła...
do czego sa ci potrzebne byc moze mozna wykrecic je z drutu oporowego ja w ten sposób naprawiłem płytke oporową do samochodu która reguluje obroty dmuchawy powietrza kabinowego
Witam tam jest rezystor nie kondensator dostępny na znanym portalu aukcyjnym Kolego, wiesz o czym rozmawiamy, czy tylko tak się wtrącasz? Specjalnie dla Ciebie, uświadamiam, nie rozmawiamy o rezystorze dmuchawy, odpowiedzialnym za stopniowanie obrotów! Zresztą były i wersje bez tego rezystora..
Sprawdź rezystor dmuchawy. Który rok?
W astrze G w rezystorze dmuchawy jest bezpiecznik termiczny, który przy przekroczeniu temperatury przerywa dopływ prądu do oporników i pozostają tylko max obroty dmuchawy. Wystarczyło tylko wymienić ten bezpiecznik. Może u ciebie jest podobnie, tylko że masz wszystko schowane.
Uszkodzeniu uległy 2 z 3 rezystorów w skrzynce z rezystorami, znajdującej się w obwodzie pomiędzy pokrętłami, a silnikiem nawiewu. Ściągnij to i powinieneś mieć odpowiedź gdzie szukać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne...
Pomimo tych szkód dmuchawa powinna dzialać na IV biegu. To są max. obroty bez rezystora i termika. W moim przypadku, po uszkodzeniu bezpiecznika termicznego, dmuchawa nie działała na żadnym biegu. Pozdrawiam Mariusz
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
To nie jest rezystor, tylko regulator dmuchawy. Nie ma tam żadnego wypełnienia tylko zwykłe sterowanie napięciowe. Cytując z pamięci od 0,5 wolta do chyba ok. 7 V dla max obrotów.
Witam. Dostałem dzisiaj Alfę MITO z 2016r do naprawy. Nie działa wentylator kabiny, sprawdzony bezpiecznik, silnik dmuchawy, regulator obrotów, rezystor wszystko ok. brak prądu... Nie jestem pierwszy który tam zaglądał, wykluczyłem opcje najbardziej prawdopodobne przyczyny. Jest tam jakiś relay - manualna regulacja. Może BCM tym steruje? Ma ktoś schemat...
Rezystor padł.
Jaką moc znamionową ma silnik dmuchawy, oraz jakie są wartości rezystorów włączanych w szereg z silnikiem celem zmiany prędkości obrotowej ? Nie mam szczegółowego schematu i dlatego pytam. Zastanawiam się ile mocy wytracają te rezystory na poszczególnych pozycjach przełącznika obrotów dmuchawy. Może ktoś mierzył pobór prądu podczas pracy dmuchawy przy...
zrób reset klimatronica,miernik wepnij w przewód sterowania wentylatora i steruj obrotami powinno zmieniać sie napięcie,
Witaj tak jak kolega powiedział,sprawdź czy nie dostały się inne obiekty,które mogłyby uszkodzić wiatrak wentylatora. u mnie w audi na 4biegu mocno szumi i buczy ale to wiem ze to przez to ze był on klejony już i nie jest on wyważony. Wystarczy że jedna łopatka pęknie,odwżnik spadnie z łopatki,to siła odśrodkowa sprawi że nie będziesz w stanie usiedzieć...
Od rezystora opornika dmuchawy (KLI7090) nie jestem pewien czy jest to właściwy symbol.
Witam wszystkich. Może ktoś wie, jaką wartość ma bezpiecznik termiczny na rezystorze wentylatora z nadmuchu w kabinie w MANie L2000? Rezystor dmuchawy wygląda następująco (oryginalny niestety został przegrzany i się uszkodził) https://obrazki.elektroda.pl/9789355200_... Z tego co wiem, to wentylator ma 320W, a instalacja jest na 24V....
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Okazało się że regulator nadmuchu był do wymiany. Sprężarka wyłączała się na wysokich obrotach dmuchawy. Kupiłem na próbę używany rezystor i bingo wszystko chodzi jak potrzeba. Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.
Miałem podobny problem w sterowniku Tango Negro: komunikat awarii "Er2" oraz trochę wolniejsze obroty dmuchawy (przynajmniej takie miałem wrażenie). Wymieniłem transoptor CNY17-4, optotriak MOC3021 i mostek prostowniczy RB157. Sterownik działa!
Znajduje się chyba przy dźwigni regulującej obrotu. Dostęp - średni, trzeba troszkę konsolę rozkręcić.
A jak powinien być podłączony z rezystorami? https://obrazki.elektroda.pl/2400580800_... Dodano po 7 I po co base jak to jest mechaniczny element? Rozumiem com daje 12 v low i med idzie na rezystory a wyjście z rezystora na zasilanie dmuchawy i dodatkowo high tez na zasilanie dmuchawy i mam pelne obroty bez rezystorow. A pod B co ma...
Witam Próbowałem ostatnio sprawdzić włącznik od klimy i zrobiłem małe spięcie. Przypadkowo wskoczył mi srubokręt pomiędzy 3 blaszki widoczne pod pokrętłem regulacji temperatury nawiewu i włącznika dmuchawy. Słyszalem mały trzask, tak jakby spalił sie jakiś bezpiecznik, albo przepalił kabel. Od tego czasu dmuchawa przestała działać a na tym panelu prąd...
Nie mogę sobie teraz przypomnieć ale przeważnie rezystory [drutowe ] umieszczone są w okolicy dmuchawy tak aby przepływające powietrze chłodziło je ale jak nie ma najwyższych obrotów to może nie ma zasilania na przełącznik trzeba by go zdemontować i żarówka i sprawdzić
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Regulacja obrotów dmuchawy realizowana jest za pomocą rezystorów włączanych szeregowo z silnikiem przez ten włącznik w kabinie. Czasem jednak zdarza się, że silnik nie chce "wystartować" na 1 lub 2. Aby temu zapobiec rezystory są zabezpieczone wyłącznikami bimetalicznymi. Gdy silnik nie zacznie się kręcić na 1 lub 2 biegu rezystor grzeje się i wyłącznik...
Witam, Twój piec początkowo nie idzie na pełnych obrotach dmuchawy-prawidłowo. Te ogrzewania są bardzo czułe na właściwy skład mieszanki, zarówno chodzi o paliwo jak i obroty dmuchawy. Czy dmuchawa chodzi cicho, lekko i bez zacięć - charakterystycznych dla przytartych łożysk? Te dmuchawy dość często wymieniamy. Dodatkowo sprawdź czy rura ssąca powietrze...
Opór to możesz mierzyć w starych prawdziwych rezystorach . Tu została tylko nazwa a w środku jest elektronika, nic nie zmierzysz omomierzem, chyba że byłoby zwarcie, ale wtedy nawiew chodziłby na pełnych obrotach. Próbnie możesz zewrzeć te dwa grube kable, jeżeli jest niesprawny to wtedy ruszy nawiew. Uważaj bo może zaiskrzyć, kilka amperów tam popłynie....
Po co zaraz dołować Kolegę jakimiś skomplikowanymi regulatorami, układami elektronicznymi? Przy takim silniczku jak na foto można to zrobić za pomocą drutowego potencjometru o maksymalnej wartości rezystancji około 10÷20Ω, to znaczy regulacja rezystancji będzie od zera do tej wartości. Dlaczego drutowy? Dlatego że że drutowy potencjometr ma dużo...
Hej. W samochodzie należy znaleźć przewód zasilający wentylator przed gałką regulacji obrotów, przeciąć go i połączyć odpowiednio z kablami z przekaźnika. Czarny pin 30 musi być podłączony z obwodem idącym w ostatecznie w stronę dmuchawy, a czerwony idący od zasilania samochodu (od bezpiecznika). Wtedy jak zadziała webasto i osiągnie minimalną temperaturę...
Dmuchawa działa na wszystkich obrotach wiec wina była w tym co zmieniłem... Dla pewności zdoiłem wirnik przeczyściłem szczotki popsikałem WD i chodzi cichutko :)Dzięki.
(at)Rezystor240 Tak, tak, oczywiście :D . Zobacz, jak pracuje silnik pierścieniowy trójfazowy w maszynie drukarskiej Heidelberg Cylinder. Tyle tylko, że jest ten rezystor chłodzony dodatkową dmuchawą, a jak najbardziej służy i do rozruchu i do regulacji obrotów. Wiec nie zawsze jest, tak, jak Ty chcesz. :cry:
Witam, kupiłem używaną nagrzewnicę do Audi Q7 , chciałbym zastosować ją w kamperze. Potrzebuję podpowiedzi w jaki sposób podłączyć rezystor z silnikiem dmuchawy aby można regulować obroty. Silnik ma dwa piny w złączu i działa z pełną mocą po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora, rezystor ma symbol 7L0.907.521A i ma dwa złącza jedno podwójne grubsze...
Witam. Mam problem jak w temacie. Obstawiam na padniety rezystor dmuchawy z tego co wszyscy pisza jest to najczestsza usterka. Mam zamiar zamowic gdzies taki rezystor. Ale mam zmartwienie, bo pewnie nie dojdzie mi do piatku ten rezystor a w sobote mam wyjazd z rodziną. Jak moge podpiac silnik dmuchawy zeby chociaz chodzil na pelnych obrotach zeby nie...
tylko jakie to napięcia ze obroty są różne 5V przez rezystor - obroty są, 0V - obrotów nie ma. Zresztą kolega _jta_ wyżej wytłumaczył. Ale jak dmuchawa ma dużą bezwładność i jakiś czujnik obrotów, którego sygnał włącza i wyłącza prąd podawany na wejście sterujące w zależności od obrotów, to wyjdzie regulacja obrotów. Dla grzałek takie rzeczy sie stosuje...
Witam. Mam problem z nawiewem. Nie działa wentylator. Po podłączeniu na krótko działa. Wentylator podmieniany, rezystor podmieniany, panel podmieniany. Do dmuchawy dochodzi prąd od 10 do 14V zależnie od obrotów ale po podłączeniu wentylatora jest 0V.
napięcie dochodzi od 7V do około 2,5V ale tylko na pół minuty po czym zanika regulacja napięcia.Chyba że wchodzi w tryb awaryjny widząc uszkodzony rezystor,i jest brak reakcji z potencjometru obrotów.
Witam. Mam problem z dmuchawą w moim Scenicu. Dmuchawa przestała działać, po wymontowaniu rezystora i podmianie na nowy zero reakcji, wiem, że obrotami moduł steruje poprzez minus(-) więc po zetknięciu radiatora z masą dmuchawa śmiga ładnie a co za tym idzie silnik sprawny - mam więc dwie opcje: 1. Kupiony zamiennik modułu był fabrycznie uwalony 2....
Sprawdziłem wszystko jeszcze raz. A więc te przewody idą do przełącznika obrotów. I rzeczywiście niema modułu ani przekaźnika. Zmyliła mnie po drodze wtyczka która łączy przełącznik z rezystorem.
Przy tego typu silnikach rozsądnym będzie falownik. Wszelkie patenty wpinania szeregowo kondensatorów, żarówek czy rezystorów, nie dają gwarancji utrzymania obrotów na zadanym poziomie. Regulacja napięciem (autotransformator) ma oczywiście te same wady.
20W przy napięciu 12v daje maksymalny pobór prądu mniej niż 2A. Dla takiego prądu można zaryzykować drutowy potencjometr dużej mocy, tak, jak to jest zrobione np. w pedale/regulatorze w maszynie do szycia. Albo regulacja skokowa za pomocą przełącznika i rezystorów szeregowych, tak jak to jest zrobione np. w regulatorach obrotów dmuchawy nawiewu w samochodzie.
nie wiem jak wyglada spraaw przelacznika sily nadmuch ale w neiktorych wersjach istnieje tylko jedna skala co by oznaczalo za jest tylko cyrkulacja zewnetrzna. a to ze obroty sa na max-a nie znaczy ze dmuchawa daje z siebie wszystko sprawdzcie czy przy zmianie predkosci nawiewu faktycznie wzrasta ilosc tloczonego powietrza bo przyczyna moga byc zbyt...
Ten gruby brązowy to stała masa, cieńszy to zasilanie silnika. Sam silnik możesz sprawdzić podając plusa z żółto-czerwonego na cienki brązowy (uwaga max obroty). Na fioletowym powinno być około 3 V. Przecież ten "rezystor" jest tani (poniżej 200 zł), kup nówkę, używkę to Ty masz.
3/4 nowych triaków uszkodzone? Szukał bym raczej przyczyny w elementach w których uszkodzenia nie widać gołym okiem. Może jakaś dioda, diak, kondensator, rezystor. Bez schematu czy chociażby zdjęcia ciężko cokolwiek wywróżyć.
Może wystarczy wymienić sam termo-bezpiecznik (czy termo-dioda, nie wiem jak to się nazywa), a rezystory są dobre. Nie widziałem regulator obrotów wentylatora w Hondzie ale, w Fordzie focus pomaga wymiana tego elementu koszt ok. 5 zł. w sklepie elektr.
Cześć, Jeżeli dmuchawa powietrza włącza się od razu na duże obroty, to z doświadczenia wydaje mi się że sterownik "nie widzi" świecy żarowej. Na chwilę obecną nie dysponuję schematem tego urządzenia, ale jeśli jest dobra świeca żarowa, sprawdź po przewodach czy łączy się z modułem, ( może być po drodze przekaźnik-z ogranicznikiem prądu, lub dodatkowy...
Witam forumowiczów. W mojej Lagunie 3 wentylator nadmuchu powietrza w kabinie działa na maksymalnych obrotach. Po analizie problemu doszedłem do wniosku, że zapewne padł mi rezystor/opornica "dmuchawy". Tylko teraz pojawia się nowy problem. Gdzież on jest? I dalej jak się do niego dostać? Będę bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju podpowiedzi.
Witam, odświeżę trochę temat, auto Opel Vivaro 2.5 osobowy 2007r, problem polega na tym że nie działa wentylator tylnej nagrzewnicy (znajdującej się pod podłogą), gdy kupiłem auto wentylator już nie działał, wykręciłem całą nagrzewnicę od spodu no i cała upalona wiązka (przetarła się i zjarała), wiatrak spalony. Kupiłem używaną nagrzewnicę, nowy rezystor,...
Witam, Złącze opornicy to jest krótko mówiąc kostka która łączy opornik(rezystor) z instalacją elektryczną samochodu. Rezystor ten jest włączany za pomocą przełącznika dmuchawy i ma trzy wartości, dzięki którym uzyskujemy trzy biegi wentylatora, a czwarty bieg pomija ten rezystor i wentylator pracuje na pełnych obrotach. Myślę, że na początek warto...
zamiast kupować jakiś drut oporowy za tak dużą kasę proponuję zastosować układ np od Poloneza płynną regulację obrotów dmuchawy lub wykonać taki układ samemu na triaku,tyrystorze albo wykorzystać gotowca np ze starej wkętarki
BMW E30 318 chodzi nawiew ale tylko na maksmalnych obrotach. Przełącznik jest dobry gdzie jest rezystor od regulacji. Czy ktoś wie jak wyciągnąć dmuchawe bo ciężko się obraca czy trzeba demontować całą deche. Pozdrawiam
witam!!mam kadeta 1,4 91r. i mam nierowne obroty. gdzie sie znajduje silniczek krokowy aby go wyczyscic? i 2 oytanko gdzie moge kupic rezystor do dmuchawy taki duzy zielony bo strasznie sie grzeje i wolno chodzi dmuchawa. nie idzie go dotknac. dzieki!!
Usunąłeś skutek a nie przyczynę spalonego rezystora. Czy oglądałeś sam silnik, obraca się swobodnie ? sprawdź czy nie ma zwarć, wyjmij go i podłącz do niezależnego źródła na zewnątrz Spróbuję wyjąć ten silnik i sprawdzić. Co ciekawe, to na maksymalnych obrotach działał cały czas (ze spalonym rezystorem też) a zapachu plastiku nie było czuć.
Mam pompę powietrza do sprzętu wodnego, która zasilana jest 12 V/140 W z gniazda zapalniczki, mam też powerbank, który daje na 12 V max. 10 A, ale po podłączeniu pompy powerbank się wyłącza. Czy istnieje możliwość ograniczenia poboru prądu przez pompkę tak, aby nie włączało się zabezpieczenie nadprądowe w powerbanku? Największy pobór prądu przez silnik...
Posiadam sterownik lider w piecu C.O na ego groszek pojawił mi się problem mianowicie nie zawsze startuje dmuchawa raz startuje prawidłowo a raz nie startuje tylko buczy i słabo się kreci. Kondensator rozruchowy przy dmuchawie nowy dmuchawę podłączałem bezpośrednio do gniazdka pracuje prawidłowo wina leży w sterowniku pomagało mu zwiększanie mocy obrotów...
chciałbym zbudować układ sterowania impulsowego DC/DC na kości TDA 1060 do płynnej regulacji obrotów dmuchawy samochodowej mam uproszczony schemat ale brak w nim wartości dołączonych rezystorów i kondensatorów. Proszę o pomoc Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Masz rację to maleństwo to bezpiecznik termiczny i być może a nawet na pewno opornik jest sprawny tylko pada ten bezpiecznik. To w zieleni to opornik drutowy z odczepami do kolejnych biegów wentylatora, większy opór niższy bieg. Bezpiecznik sprawny powinien mieć zerowy opór. Można by go zamienić bezpiecznikiem topikowym z świadomością, że zabezpieczamy...
Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam. P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?
W czerwonym kółku masz wtyczkę od rezystora. Jak masz różnicę prędkości na najwyższym biegu, to raczej nie sprawa rezystora, bo napięie idzie bezpośrednio z przełącznika. W zielonym kółku jest wtyczka dmuchawy. Sprawdź miernikiem, alo żarówką, czy zmienia się napięcie na niej, gdy obroty falują. Zdjęcie wstawione jako plik, bo coś hosting zdjęć nie...
Wymontuj silnik z dmuchawą, jest pod schowkiem od strony pasażera. Sprawdź szczotki w silniku, wszystkie połączenia w kostce i z rezystorem. Regulacja obrotów 1,2,3 odbywa się przez zasilanie silnika przez rezystor, na 4 silnik działa bez rezystora z pełną mocą.
Sprawdź zawór regulacyjny wolnych obrotów (metalowy walec z 2 wężami i 3 stykową wtyczką koło przepustnicy), lubi się zacinać. Rezystory są w obudowie dmuchawy pod maską, sprawdź 3 stykową złączkę (przewody:zielony, pomarańcz, czerwony) z prawej strony obudowy dmuchawy (stojąc przodem do auta) Pzd
Witam. Posiadam Citroena Berlingo II z 2004r. 2.0HDI (MFRHY). Wentylator chłodnicy działa na krótko, odpala tez w lexii na niskich jak i wysokich obrotach, wszystkie przekaźniki są jak nowe, bezpieczniki wszystkie ok, czujnik klimatyzacji jest nowy oraz opornik - rezystor silnika dmuchawy też nowy. Co może być przyczyną że wentylator się nie włącza...
Panowie zmontowałem układzik na u2008b do regulacji obrotów dmuchawy lecz nie posiadam dławika który w tym układzie występuje, co ten rezystor R7 i L1 spełniają w tym układzie, czy muszą być? http://obrazki.elektroda.pl/3895618000_1... ..............
dmuchawa rezystor rezystor dmuchawa rezystor rezystor opornik dmuchawa
skrzypi amortyzatory rozszczelniona matryca transport kolumn
Einhell Germany AG – niemiecka marka, produkcja w Chinach czy firma chińska? DeWalt DCD791 – zgrzytanie przy hamowaniu, budowa hamulca, przekładnia, serwis