BA6218 ma wejścia działające w formacie TTL. Nie musisz używać żadnych rezystorów.
czy bezpiecznik termiczny. Prąd DC nie tak łatwo wyłączyć. Powstaje łuk elektryczny. Termik łuk wyłączy ? Problem pojawił się już kiedyś, gdy wskutek awarii sterownika Może lepiej nic z tym nie robić. Jest sens poprawiać jeżeli to się powtarza.
Uruchamiałeś z silnikiem czy bez? Podłącz żarówkę zamiast silnika, będziesz widział co się dzieje. Masz diodę równolegle do silnika? W mojej hulajnodze paliło tranzystory bo dioda gasząca miała zwarcie (uszkodzenie diody na skutek pchania hulajnogi do tyłu...) Uruchamiałem z silnikiem. Ale w tej chwili po podłączeniu zasilania do układu nie dzieje...
Trzeba poszukać dalej, co jest za rezystorem.
zakonczenie sieci can? nie w tym problem
Witam.1-sygnał krokowy,2-napiecie regulowane do 7,V,3-kwarc<gener.kwarcowy>,4- rezystor. Pozdrawiam
Ścieżka jest po drugiej stronie, w obu przypadkach są to płytki jednostronne. Przebarwiło się od temperatury na drugą stronę płytki poprostu. Ścieżkę po takim przejściu lepiej zmostkować drutem. Jeśli scalak to AP8012 to transoptor podłączony odbiornikiem do nóżek 3-4, ewentualnie nie bezpośrednio tylko przez jakiś niewielki rezystor.
Poza diodami i L298 proponuje dokładnie przyjrzeć się L297 szczególnie układ regulacji prądu oraz generator , zamiast silnika np. żarówki odpowiednio obniżyć napięcie zasilania i dokładnie sprawdzić czy regulacja prądu działa poprawnie oraz czy sterownik prawidłowo reaguje na sygnały Enable , Step , Dir . Sprawdź dokładnie rezystory pomiarowe przy L298...
jakie zostały użyte rezystory ? :)
Prąd ustawia się w sterowniku, rezystory szeregowo z uzwojeniem stosowano 50 lat przed powstaniem TB6600 :)
witam! mam następujący problem: potrzebuję podłączy silnik krokowy (INTELIGENT MOTION SYSTEMS INC. - STEPPING MOTOR M2-3437-S, dopiero zaczynam go rozpracowywać, ma 8 przewodow, faz jeszcze nie rozpracowałem...) oraz driver IM805, mój problem polega na dobraniu oporników ograniczających prąd (P2-1 Reduction Adjust, P2-2 Current Adjust) czy jest jakaś...
Masz pewność że soft czy nawet sam uC nie powoduje tego problemu? Możesz też zwiększyć rezystory bramkowe do 100-150 ohm gdyż nie uzasadnione jest użycie 10 ohm rezystorów.
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że ten rezystor co najmniej 5W? Nie wiem co nie zadziałało. Kupiłem ten sterownik jako uszkodzony. Ktoś podłączał silnik trójfazowy ze zwartą jedną fazą w tym silniku. Dlatego padło. Uszkodzeń wielu nie ma. Zobaczymy, może pacjent będzie żył.
będzie problem z tą masą między rezystorem a sterownikiem silnika. Znajdź przewód sygnałowy pierwszego begu wentylatora przy sterowniku silnika i podaj na niego masę, posłuchaj czy słychać przekaźnik
Z S7-1200 używasz wyjść szybkich PTO. Są specjalne bloczki do osi. Prosty sterownik do silnika krokowego, silnik i zasilacz i możesz już działać. Ja z 24V sterowałem przez rezystory.
Dziękuję zaineresowanym za wykład. Cenne informacje, przemyślę to i przekalkuluje koszty. Lecz teraz czy pytanie moje dotyczące zastosowania rezystorów między sterownikiem a silnikiem zwolni pracę silnika? Domyślam się, że napięcie obetnie ale wzrośnie pobór prądu. Czy prawidłowo rozumiem?
Ja zabezpieczyłem podobny układ sterujący kamerą obrotową porzez wykorzystanie dwóch optotranzystorów na wejściu dla każdego silnika. Układ jest aktywny tylko gdy na wejściu są różne stany. Dołączam schemat całego sterownika, który przez COM steruje dwoma silnikami.
Rezystory mają wartość 0,05, moc 2W, tolerancja 1%. Natomiast tranzystor sterujący silnikiem BLDC pompki to BSP318.
Bierz te z niższą wersją softu.1.99 to śmieć z podrobionym chipem czyli zmiany softu nie zrobisz.Ma nie mieć przy procku rezystora R5 i kondensatoraC22
Silnik można ten sterować jako silnik unipolarny jak i bipolarny. Silnik posiada ten 6 przewodów. Podłączone zostało to zgodnie ze schamatem zawartym w datasheecie tych silników i datasheecie a3977 (brązowy na 1A, pomaranczowy 1B, czerwony 2A, zółty 2B) Pozostałe przewody to odczepy, których należy użyć do sterowania unipolarnego. Już dawno przewertowałem...
Są w sterowniku diody led w transoptorach. Dlatego 5mA. Rezystory w wyniku ograniczenia prądu obniżą napięcie ,a odłoży się to w postaci ciepła. Jest wielce prawdopodobne , że przy zasilaniu 12V na silniku będzie za mało mocy.
Witam. Mam dwa takie same magnetofony ,problem dotyczy płytki sterownika z silnikiem jednego z nich , objawian sie to tym że silnik nie ma siły wystartować ,jak ruszy i nabierze obrotów działa prawidłowo. Co zrobiłem zamioeniłem płytki - problem wędruje z płytką , zamieniłem silniki w płytkach - problem pozostaje w tej samej płytce.Przemierzyłem wszystkie...
Siemens zaleca dodatkowe obciążenie wyjść cyfrowych sterownika, na których są impulsy, rezystorami 330om do masy aby uzyskać odpowiedni kształt sygnału No i oczywiście filtr przed driverem silnika , albo chociaż dławik ferrytowy.
Witam PCB jest taka sama (nr. 1 268 314 817-5) ale sam sterownik różni się szczegółami np. inna wartość niektórych rezystorów, brak diody itp. Wydaj mi się, że teoretycznie dało by radę ale czy warto?
Sterownik do bramy na uC Microchip PIC16F628a Był Uszkodzony rezystor 0.1R 5W do ograniczenia max prądu silnika, Wymieniłem rezystor na nowy. Niestety sterownik działa "połowicznie", tzn kręci silnikiem tylko w jedną stronę, zmiana kierunku następuje prze zmianę +/- V, za pomocą dwóch przekażników Przycisk RS - ręcznego sterowania, służy do uruchomienia,...
śmiesznie narysowane ale ok, może być :) kondensator jest do eliminacji zakłóceń od drgania styków (zazwyczaj daje się 100nF) rezystor ok.
Te meandry na pcb to rezystor pomiarowy? Czy ten duży element rurkowy to rezystor do zasilania TDA?
proponuje przypatrzeć się po co ten rezystor w " oryginale " 470 - 1000 µF od strony zasilania , 100 - 220 µF po stabilizatorze
Dzień dobry. Poszukuję wartości zaznaczonych rezystorów na sterowniku silnika PAPST na FSB50550. Niestety spalone i nie da się ani odczytać ani zmierzyć. Zdjęcie https://obrazki.elektroda.pl/6335418400_... było zamieszczone jakiś czas temu przez ADB-6.
Zostanę przy aktualnym. Czy do diod nie będą potrzebne rezystory?
Pokaż schemat. L298 wymaga dwóch napięć.. Wiec skąd mu dałeś 5V do logiki?. Nie widac tez rezystora wymaganego..
Dziękuje za odpowiedz. A jak by dać rezystor ograniczający prąd?
Bootstrapem jest ta dioda i kondensator. Reszta to driver MOSFETa. Jest mała różnica, że T1 w scalakach nie zwiera do masy tylko do źródła MOSFETa. No a zamiast rezystora 1k jest drugi tranzystor od góry. No ale to już nie bootstrap.
Trochę to faktyczne dziwne z rezystorem w tym miejscu. Zwyczajowo to CAN jest bocznikowany rezystorem na końcu magistrali. Może to ten rezystorek ci swankuje co wpływa na sterownik silnika? A sprawdź jeszczeczy auto niema założonego alarmu na CAN-e miałe dziwny przypadek w grane punto a sprawcą był alarm.
Po wprowadzeniu zmian i poprawek schemat wygląda następująco: http://obrazki.elektroda.pl/5524509000_1... Kondensatory przy wejściach zasilających mostek L293D, przyciski zwierające do masy (rezystory pullup włączone programowo), 12 V z zasilacza podane na Vcc2. Układ działa prawidłowo, dopóki nie zacznę kręcić którymkolwiek z potencjometrów...
Rezystor R10 według schematu ogranicza tylko prąd LED, która sygnalizuje zasilanie silnika. Chcesz stosować silnik 2,3V? Nie 23V? Przy 23V możesz dać 0,5W.
Pytanie mam jedno: czy jest możliwe bez zmiany silnika i źródła napięcia otrzymanie stałego napięcia za stabilizatorem? Może inny stabilizator? Minimalne napięcie zasilania PIC16F84 wynosi (wg. katalogu) 2V. Można więc zastosować np. stabilizator LM317 dający na wyjściu napięcie 2÷3V (dobór wartości rezystorów - wg. jednego z kalkulatorów). Silnik...
Duża szansa na sterownik silnika, przykręcony do bloku. Sprawdzić czy założone świece są z wbudowanym rezystorem- to jest ważne.
Przed demontażem zderzaka sprawdź duży 50 amperowy bezpiecznik pod puszka bezpieczników w komorze silnika. Patrząc z przodu na rząd bezpieczników maxi będzie to pierwszy z lewej. Jest to bezpiecznik zasilania silnika wentylatora. Następnie sprawdź rezystory wentylatora - oba muszą mieć przejście na krańcowych pinach. Do demontażu rezystorów nie trzeba...
Witam ! Ze schematu wynika że silnik dostaje masę (- zasilania) przez rezystor ? Jaką wartość ma ten rezystor ? ohm / W , chyba powinien być jakiś drutowy o małej oporności ? Powodzenia w naprawie życzę. Stefan
Wyjścia halli sterownik podciąga do +. Jeśli chcesz sprawdzić czy są dobre musisz je sam podciągnąć rezystorem np 10k.
Czyli na zasilaniu drivera TLP dam 100nF i 10uF a na zasilaniu silnika (mosfet) 470uF/35V? r
Kondensator C3 do zmierzenia (najczęściej traci 1/2 pojemności) i ewentualnej wymiany oraz dioda D1. Poszukaj diody Zenera na PCB i zbadaj ja tez, oraz wszystkie rezystory SMD w łańcuchach szeregowych. Na kondensatorze elektrolitycznym powinno byc ok. 15 VDC.
Obojętne czy z aku, czy bez. Jak nie masz przejścia do masy to dobrze. Napisz jak masz wpiętą wiązkę tego STAGa? A druga sprawa to czy na wszystkich wtryskiwaczach jest +12V. Stag widzi otwarty wtrysk jak ma stan niski na przewodzie sterującym od strony sterownika silnika. W czasie pracy na LPG przekaźniki emulatora odłączają wtryski benzynowe od masy...
Wiarygodność tych pakistańskich geniuszy jest dla mnie marna, stąd nawet nie załączałem linków. A może spróbuj pogadać z jakimś dobrym elektronikiem samochodowym, może akurat ma taki (sprawny lub nie) w kartonie i mógłby pomierzyć ten mały rezystor.
Jak byś grzałkę zasilił przez rezystor to mogło by to działać.
Czy ma ktoś może jeszcze choćby zdjęcie płytki sterownika silnika? Potrzebuję wartość rezystora R20 https://obrazki.elektroda.pl/3771654100_...
Sprawdź bezpiecznik i przekaźnik od wentylatora oraz styki od tych dwóch elementów. Tyle że tam powinny być 3 przekaźniki które załączają poszczególne biegi, do tego jeszcze są rezystory. Przekaźnikami steruje sterownik silnika.
Dziękuję Ci, jestem początkującym, ale będę próbował czyli wszystko tak jak na schemacie kondensatory rezystory itp. Będę próbował.
L297 i L298 są bardzo prostymi sterownikami, chyba bez kontroli prądu. TA8435H jest na pewno lepszym rozwiązaniem. Całkowicie zgadzam się z Landy13, istnieją aplikacje w których silniki o napięciu znamionowym 4V zasila się napięciem rzędu 200V , natomiast 50-60 volt to norma. Robi się tak żeby wymusić szybsze narastanie prądu w cewce silnika. Jedynym...
Miałem podobny przypadek w Ardo uszkodzony był jeden r rezystorów na płycie sterownika silnika..Dokładnie ten co biegł do styku włącznika 800obr/min. wizualnie był ok. Posprawdzaj rezystory , kable , przełącznik wir. i tachoprądniczkę...Powodzenia
Tak i jest to wersja hard, tylko pamiętaj iż on ma na wejściu maks ok 5V więc zastosuj dzielnik rezystancyjny po wyjściu z komparatora. Przy takich driverach mogę aż grzać się bramki podczas samego przełaczania przy częstotliwościach kilkunastu kHz. Sprawdź to bez obciążenia silnika na tranzystorach, a ewentualnie dobierz mały rezystor na bramce. Innym...
Natężenie prądu w stepstick A4988 ustawia się potencjometrem, przekręć go w lewo do końca a ustawisz minimalny prąd, tylko delikatnie żeby nie uszkodzić, najlepiej plastikowym wkrętakiem. Najbezpieczniej jeśli stopniowo będziesz zwiększał natężenie prądu silnika aż ruszy. Silnik będzie się grzał dopóki jest zasilany. Mam taki silnik krokowy zwany sled...
Honda jest bardzo wymagająca co do oporności grzałki. Najlepiej widać na oscyloskopie, można też równolegle do przewodów grzałki podłączyć diodę LED z rezystorem. Jeśli Po uruchomieniu silnika chwilkę kluczuje napięcie, a potem sterownik wyłącza masę i jest w sterowniku błąd grzałki, to znaczy, że mu nie pasuje oporność. Sprawdza też wzrost oporności...
Czy mogę prosić o sprawdzenie wartości zaznaczonych https://obrazki.elektroda.pl/8079051500_... rezystorów?
Cena ok. 2100. Czyli wypadałoby wymienić wszystko? Może byłaby możliwość wymiany na 48v i silnik 500w? Cena bardzo niska, za niska jak na 15Ah i motor 350W. Kupiona na Ali? To z cłem i VATem? Jeśli nie ma w niej blokady to zda to egzamin. Jednak obecny sterownik raczej nie będzie akceptował napięcia 48V. Włączy się zabezpieczenie - overvoltage. W najgorszym...
Kiedyś w tym dziale obowiązywała zasada, że nie oceniamy płytek ewidentnie zrealizowanych przez autoroutery. Pomyśl trochę, ułóż logicznie elementy, a potem trasuj ścieżki. Sterownik silnika, zwłaszcza z takim bankiem tranzystorów sterujących, to nie zabawka. Kilka uwag: 1. Rezystory bramkowe nie muszą być takich rozmiarów. 2. Footprint dla R2 jest...
Witam Czy ktoś się orientuje, gdzie umiejscowiony jest rezystor terminujący linii dwuprzewodowej CAN w VW Polo 9n 1,9sdi, silnik ASY? Z tego, co udało mi się ustalić to jeden jest w sterowniku silnika. Dzięki za pomoc.
Jeżeli wystarczy ci optyczny tester to dioda LED i do tego szeregowo rezystor 1kOhm. Prościej się nie da. Do tego można dołożyć jakoś przycisk bo z tego co pamiętam to trzeba chyba tam podać masę na chwilę by ruszyła procedura odczytu kodów.
Ktoś mógł coś przekręcić, kiedy usłyszał o: Tranzystor mógł by się uszkodzić gdyby bramka była niepodłączona i wyniku upływności napięcie wzrosło by powyżej Vgs(th), praca w obszarze liniowym, dla tranzystorów które miały pracować jako klucze, kończy się spaleniem. W układach w których bramka może zostać odłączona od sterownika (połączenie przewodami),...
Może nie jasno się sprecyzowałem... Więc w zupełności wystarczy mi schemat wewnętrzny sterownika (PCB). Autko to golf III 1.6 benz o oznaczeniu silnika ABU, 1993r.
Dziękuję za wskazówki. Wyjąłem płytę z plastykowej obudowy i drapałem żel z dolnej części i przelutowałem cały spód płyty. Rezystory ceramiczne zasilające sterownik silnika maja poniżej 1 Ω. Na wyjściu złącza do którego podpina się silnik nie ma zwarcia. Czy powinienem odlutować ten sterownik i przelutować górę płyty? Jak sprawdzić ten sterownik? Posiadacie...
Witam - o jakiej wartości jest ten rezystor x ( ten który kazałem poszukać ) . Proszę na krótko zewrzeć te zaznaczone punkty ( obojętnie te zielone albo żółte ) Silnik powinien ruszyć .
Czyli podając ręcznie sekwencję dla jednego silnika otrzymujesz odpowiednią zmianę stanu na 4 wyjściach jeżeli tak to sterownik jest dobry , sprawdź port LPT podłączając dwie diody LED z rezystorami zamiast transoptorów czyli sterowanie jednego silnika diody muszą zmieniać stan podczas sterowania programem dla danego silnika . Zwróć uwagę również na...
Opiszesz mi dokladniej jaki rezystor i jak to podlaczyć przy tym sterowniku?
W przypadku optoizolacji to chce wykorzystać ps2801-4, dokumentacja podaje, że wytrzyma do 80 V. Wybrałem pc bo mi obudowa pasowała. Parametrów silnika już nie pamiętam, ale poprzedni sterownik wykorzystywał napięcie wyprostowane z tego transformatora - napięcie zasilania wynosiło w granicach 40 V. Czy sama idea jest poprawna? Wystarczy zwiększyć rezystorki...
Będzie można porównać przebiegi jakie dostaje 8051. Symulator z rezystorem zamiast potencjometru "bajeruje" 8051 około 100 RPM.
Witam Wejście STEP nie powinno "wisieć" w powietrzu. Podłącz go do masy za pomocą rezystora np. 100k. Pozdrawiam
przecież to nie sterownik tylko stopień mocy , diody masz dobrze , w obwodzie baz tranzystorów rezystory powinny mieć większą wartość 1 - 4,7kΩ sprawdzanie zacznij od podłączenia diod led z rezystorem do wyjść sterujących uC , zobaczysz czy masz prawidłową sekwencję sterująca , pożnij to samo zrób z układem na tranzystorach jak będzie dobrze na...
często spotykam silniki krokowe które są zasilane 3,9V na faze a mój układ będzie zasilany 12V cała sprawa polega na tym że w układach z silnikami krokowymi często stosuje się podwyższone napięcie zasilania silnika w celu poprawy dynamiki , ważną sprawą jest nie przekroczenie prądu znamionowego dla danego silnika w tym celu używa się układów kontroli...
Hmm w takim razie może zastosować LM 350, który bodajże wytrzymuje 3A Nie ma takiej potrzeby , stabilizowane potrzebne jest do w/w elementów gdzie prąd nie przekroczy wartości kilkudziesięciu miliamper . Zastosuj dowolny LDO na 5V np.LM2940-5.0 który jest i tak na wyrost , cześć mocy L298 ( Vs ) zasil bezpośrednio oczywiście nie zapomnij o filtracji...
Wstawialem ale nie ma napiecia maksymalnego. A jakis prosty uklad na wzmacniaczu operacyjnym? Dodano po 2 Temat ogarnięty. Sterowanie przez transoptor pc817 na wejscie rezystor 5k. Działa jak należy.
Koledzy z forum cnc sugerowali również ewentualne zmniejszenie wartości 5 rezystorów połączonych równolegle To przypomina tzw. licowanie bezpiecznika grubszym drutem. Te rezystory to pomiar prądu silnika. Potencjometr R12 ustala dopuszczalną wartość, po przekroczeniu której następuje wyłączenie sterowania mostkiem. Zmniejszenie tej wartości pozwala...
Okazało się, że ta uniwersalna manetka gazu nie nadaje się do tej hulajnogi. Postanowiłem z dwóch uszkodzonych sterowników jazdy (zdjęcie) zrobić jeden sprawny. Przełożyłem z jednej „manetki” do drugiej „manetki” układ N76E003AT20, wymieniłem diodę D6 rezystor RA1 I RA2. W sterowniku silnika wymieniłem dwa tranzystory. Podczas...
Sprawdź czy rezystor jest podłączony do triakia. Jeśli tak jest ( i steruje bramką ) to proponuję wstawić 300 ohm i zobaczyć efekt. Naprawiałem ostatnio sterownik silnika dmuchawy do pieca CO i tam był też walnięty opornik. Miał 150 ohm.
Mam pytanie, da się go sprawdzić na sucho bez podłączenia silniczków? tak , w miejsce cewek włącz diody led z rezystorem ograniczającym prąd diody , oczywiście 4 led zamiast jednego silnika myślę że masz silnik unipolarny bo tylko taki nadaje się do tego sterownika , omomierzem znajdziesz wspólny kolejność podłączenia pozostałych musisz sprawdzić doświadczalnie...
Pytanie czy czujnik polozenia walu jest indukcyjny czy hallotronowy. Indukcyjny daje impuls w ktorym w pierwszym etapie jest dodatni a w drugim ujemny. Obawiam sie ze ten ujemny impuls moze ci uszkodzic diode w transoptorze. EDIT: Sorki za blad, niedokladnie przeanalizowalem schemat i nie uwzglednilem diody przed transoptorem.Jak dla mnie powinno byc...
Rezystory dobierz wg prądu kolektora tranzystorów (prąd uzwojenia silnika) no i bety - tak żeby tranzystory się nasycały. Z tego co kojarze to max. prąd wyj. ATmega to 20mA a TIP32 ma małą bete ( >25 dla 1A ) więc te rezystory dałbym 180om ale max prąd silnika to 0.5A tu masz gotowca: http://www.avrprojects.net/articles.php?... http://obrazki.elektroda.net/36_12100614...
Witam. Kondensator 104 - to jest 100nF. Możesz spróbować podłączyć równolegle z siłownikiem kondensator około 1,5µF, taki jak się stosuje do rozruchu silnika. Proponuje również w szereg z tym kondensatorem włączyć rezystor np: 10Ω 3W. Powinno pomóc, i nie będzie tak nie-ekonomiczne, jak rezystory lub żarówka. Pozdrawiam.
Witam do silnika krokowego musi być sterownik po podłączeniu go do zasilania zrobi 1 krok i stanie a jeśli to zrobisz na żywca to go pewnie spalisz jak już chcesz zobaczyć to zrób to przez rezystor ograniczający prąd do akceptowalnego dla silnika sterowników jest kilka od najprostszego z rezystorami w roli ograniczenia prądu i mostkiem mosfetów przez...
Sprawdź czy sterownik silnika THREADING (7402 - L2722) otrzymuje zasilanie. W niektórych modelach w p.2 tego sterownika jest rezystor bezpiecznikowy. Również zmierz czy na zaciskach silnika pojawia się napięcie.
Napisałem tak bo gdy silnik posiada stabilizację obrotów to sterownik będzie tak regulował napięciem zasilania silnika aby ten pracował na zadanych obrotach . Rezystor tu nie pomoże bo sterownik zniweluje jego wpływ , ewentualnie zakomunikuje niemożliwość osiągnięcia założonych obrotów . Jeśli masz dobrze ustawioną średnicę drutu i resztę parametrów...
Z obliczeń wyszedł mi spadek napięcia rzędu 0,3V. Kłania się prawo Ohma , przy rezystorze 470kΩ masz całkowity spadek napięcia odłożony na tym rezystorze oczywiście pomijamy spadek napięcia na silniku i złączu tranzystora a prąd w obwodzie wynosi 0,000255A ciekawe co chciałeś nim wysterować ? Podałem Ci link do podobnego tematu , czy sprawdziłeś...
Co do czujnika to trzeba sprawdzić czy będzie pasował gwint i czy w programie da się ustawić na taki (4,7K jak dobrze zauważyłem). Co do podpinania rezystora to Ty się wpinasz w czujnik dla deski rozdzielczej i z tego powodu w sterowniku silnika nie ma różnicy. Druga sprawa to czy Ty na pewno patrzysz na temperaturę silnika w PP2000 a nie na temperaturę...
Najprostszy schemat...to rezystor w obwodzie twornika. Cała filozofia. A dalej to zależy, czy po rozruchu rezystor dodatkowy ma być zwarty(pominięty) ręcznie, czy automatycznie przez jakąś elektronikę. Inna opcja, to źródło regulowane(np. prostownik sterowany). O co chodzi? Konkretnie. Chcesz teorię, czy schemat jakiegoś fabrycznego sterownika(rozrusznika)?
carrot i co z tym sterownikiem?? Dodano po 2 hmm no to chyba lipa z tym moze dobiore jakies rezystor i zobacze moze odpali
Gdy tylko się popatrzyłem na połączenie rezystorów i kondensatorów dalej odechciało mi się sprawdzać. Dlaczego masz na schemacie pozwierane obie końcówki rezystorów i kondenstorów?
Po pierwsze nie PWM, a choppery sterują prądem uzwojeń w silnikach. Prąd z silników generuje spadek napięcia na rezystorach bocznikujących i przełącza komparator wyłączając uzwojenie. Sygnał taktujący spowrotem go załącza. Dzieje się to z dość dużą częstotliwością - więc jest raczej niezauważalne. Co do tematu - proponuję skorzystać z gotowych sterowników...
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Jeżeli ma to być sterownik w którym cały czas będzie PWM (brak sterowania stałoprądowego), wystarczy zrobić boot-strap do zasilania górnego tranzystora. Małe opóźnienia można też uzyskać stosując diody i rezystory przy sterowaniu bramek.
Powodem problemów bym sam sterownik silnika. Nie ustaliłem czy opornik był oryginalnie czy nie.
Ok dzięki za szybką odpowiedź. A jeszcze jedno. Czy jeśli dam diodę i kondensatory na wejściu zasilania i rezystor z wyjścia do plusa to czy układ będzie w stanie puścić pwm ponownie do plusa tak aby sterownik był stanie to wychwycić ? Chodzi o to ze sterownik silnika ma wejście cyfrowe podbite rezystorem do 5V. Sterownik który działał wcześniej czerpał...
To jest na NE555, wystarczy więc wstawić potencjometr zamiast rezystora i regulować częstotliwość sygnału na wyjściu 555.
Dobrze kombinowałeś ale zamiast druta miedzianego 2,5mm2 dodaj równolegle kawałek druta oporowego albo jakiś rezystor mocy poniżej 1 ohma ,ponieważ miedziany i to do tego o takim przekroju posiada praktycznie zerową oporność i na nim nic się nie odkłada, w konsekwencji nie ma żadnej regulacji. Pozdrawiam.............
Sprawdziłeś rezystory pomiarowe faz silnika?
Brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Wsadzony rezystor dioda i przekaźnik. Ma to być zabezpieczenie przed nieautoryzowanym podłączeniem diagnostyki, czytaj "przed kradzieżą". Auto pewnie z Włoch, tam montowali takie wynalazki. Psu na budę, swoją drogą. Wersja druga, sterownik zielony. Zobacz czy był otwierany.
Dziękuję. Dioda po wylutowania okazała się sprawna. Po wymianie spalonych rezystorów 1 om sterownik pracuje poprawnie.
A jaki rezystor był wcześniej?
Piszesz: "Mosfet podłączam do pinu PWM bezpośrednio i bramkę ściągam przez opornik 82k do masy. " Tu musi być wzmacniacz a najlepiej sterownik mosfeta. Rezystor bramki to 100om Pojemość wejściowa tranzystora 3,6nF x 82k to stała czasowa 0,3ms. Tranzystor przy rozłączaniu dostaje palpitacji. Pokaż ten schemat , co tam jeszcze nabroiłeś.
Przecież za pomocą kilku rezystorów i kondensatora możesz zasymulować instalację silnika.
rezystor silnika whirlpool rezystor silnika nagrzewnicy rezystor sterowniku silnika
pompa pęknięty volvo silnika turbinka junkers
sherman migomat falownik solis
Rolka w tacy Xerox 6605 obraca się ciężko - przyczyny i rozwiązania Hałas z pompy AdBlue w Peugeot Traveller - przyczyny i diagnostyka