Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Jedna rolka powinna mieć po bokach prowadzenia żeby pasek nie chodził na boki. Na zdjęciach chyba rolka i napinacz nie mają tego prowadzenia. Zrób zdjęcie rolki prowadzącej.
Na znanym portalu aukcyjnym wpisz "napinacz paska 607 2.7 hdi". Ostatnią ofertą jest sama rolka.
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Albo pompa wspomagania albo alternator były wymieniane. Został zamontowany niewłaściwy element, i koła nie są w osi. Jeszcze jedna rzecz, napinacz jest wyrobiony i stoi pod kątem.
Pasek naciągnąłem blokując najpierw kołkiem metalowym napinacz dynamiczny, następnie naciągając rolką z mimośrodem aż do zluzowania kołka z napinacza dynamicznego. Napinacz dynamiczny drga w czasie pracy silnika, zmieniałem go, w poprzednim sprężyna (tłumik drgań) miała wyrobione gniazda. Alternator, a także inne elementy sprawdzałem pod kątem luzów...
Stwierdziłem że taki odgłos wydobywa się z paska klinowego, ale szczerze powiedziawszy nie wiem co jest tego przyczyną. Rolki i napinacz był wymieniany na końcu stycznia, pasek jest dobrze naciągnięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdro!
Witam, Jesli wszystko wymienione, to pasek jest, po prostu zle napiety. Napinacz dynamiczny powinien byc zablokowany kolkiem i rolka mimosrodowa trzeba napiac pasek do momentu uwolnienia kolka blokujacego, ani mniej, ani wiecej. Pozdrawiam, Georges
Nie ma rozwiązania bo nie ma rozwiązania. Taka recepta na naciąg nie jest podyktowana tym żeby nie przeciążyć kół ,łożysk czy samego pasa poprzez siłę wynikającą z samego naprężenia. Robi się to po to żeby nie miał częstotliwości rezonansowej która temu układowi służyć nie będzie. To trzeba zrobić dobrze i zwrócić uwagę na wszystkie elementy a nie tylko...
Witam. W samochodzie peugeot 301 przeskoczyl rozrzad ( dokladnie zerwal sie ogranicznik na napinaczu). Rozrzad ustawiony na znaki ( nowe rolki pasek napinacz ) , po zlozeniu auto odpalilo (wczesniej wiadomo nie palil ) . Po pierwszym tescie auto jedzie ale.... Z niskich obrotow slabo przyspiesza. Po przekroczeniu 1500obrotow nabiera mocy i jedziw bez...
Piszczy pasek bo jest słabo naciągnięty napinaczem i jest to jedna z częstszych przypadłości w technicznym rozwiązaniu tego typu. Jeśli jest napinacz automatyczny to się wyrabia i zmienia się jego (rolki) położenie względem paska i trzeba próbować korygować lub wymienić. Jeśli jest napinacz manualny to należy odpowiednio naciągnąć. A napięcie paska...
kris ale te 5 mm, może troszkę więcej, bo na oko. nie ma możliwości naciągnąć na blokadę. Nawet złożyłem górę przy zablokowanych wałkach i dół bez blokady, próbowałem naciągnąć na blokadę bo akurat obrót trzeba zrobić w prawo, to za pomocą przedłużki przy bardzo dużej sile nie idzie tego naciągnąć Dlatego tak jak napisałem, pasek jest nieco krótszy...
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
Witam, skoro odpadł napinacz to są dwie możliwości albo niedokrecony bo rolka kręci się w lewo i odkręcił sie pod wpływem kierunku siły jakie tam działały ale najpewniej dokręcony za mocno i naderwali śrubę a eksploatacja zrobiła resztę, lub zablokowało rolke i też mogła to być przyczyna, a rolki dał nowe ?, ale wygląda to na winę mechanika, niestety...
Przykra i kosztowna sprawa :-( Niestety raczej wina mechanika czesto zmieniaja tylko pasek a zostawiaja stare rolki , napinacze czy pompy wody.
przy ok. 100km/h 3tys obrotów. automat redukował biegi i jak tak jak piszesz że pękł pasek przy 3 tyś to nie dobrze. Uważam że dużym problemem będzie ustalenie dlaczego pękł i przecierał obudowę - koło napinacza lub rolka
Mam 1.9 TD. Napinacz górny wymieniałem razem z paskiem, napinaczem jest tam amortyzator ze sprężyna i on jest nowy. Dodano po 1 Mam 1.9 TD. Napinacz górny wymieniałem razem z paskiem, napinaczem jest tam amortyzator ze sprężyna i on jest nowy. Dodano po 2 httpxxx.pl/kolo-pasowe-citroen-xsara-1-9... czy to jest to koło...
Witam, mam problem z silnikiem PSA 1.6 e-HDI 92KM. Problem zaczął się od tego, że przeskoczył trochę pasek rozrządu i auto straciło moc a następnie zgasło (wyrwało kilka zębów paska) pasek miał nalatane około 180tyś. Został założony nowy pasek rozrządu, pompa wody, napinacz, rolka. Auto pali teraz od strzała, silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie,...
Witam :) I tak zacznę od początku: metaliczna praca silnika spowodowana była krzywym kołem pasowym na wale korbowym(podobno częsta przypadłość) dużo nie brakowało do zniszczenia obudowy paska i samego paska rozrządu.Wymienione rolki,napinacz,pompa wody oraz pasek.Niestety dalej pozostawały te same błędy.Samochód troszkę kopci nie wiem czemu a błędy...
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
Candycane mocno przesadzasz. Kupiłem auto za 1500zł, oc 300zł, przegląd 100 (nie było problemu), hamulce feorodo przód 200zł (mogłem tańsze), wahacze 2x 60zł, końcówki drążków i drążki 200zł (mogłem tańsze) + 80 zbieżność, silnik wentylatora nawiewu 60zł + hammereit, szpachla i lakier żeby "podpicować". W tej chwili nie ma nic do roboty, następny przegląd...
Jak pękła śruba? Urwała się? Jeśli tak to nie uszkodził się silnik? Może źle napięty pasek, może... zbyt dużo pytań. Napisz coś więcej.
NO tak, założę się że po moich wpisach wielu z was stukało się w głowę i już pewnie robili sobie wizje jak to będę miał silnik do wymiany a przynajmniej do kapitalki, otóż ok może nie jestem mechanikiem samochodowym ale takim idiotą to znowu też nie jestem, na co dzień mam do czynienia ze znacznie większymi pojazdami, które najczęściej nie jeżdżą po...
Po wymianie samego paska rozrządu tym razem po dzień dzisiejszy problem nie powrócił. Być może więc była to wina samego paska rorządu popiskującego na rolce napinacza (nadruk na pasku?). Dostałem też informację o podobnym problemie, którego powodem była plastikowa obudowa rozrządu ocierająca się o pasek, więc to też warto sprawdzić w tym wypadku.
Ułożenie paska w tym silniku bez klimatyzacji http://obrazki.elektroda.pl/5663101400_1... Dodano po 13 z klimatyzacją http://obrazki.elektroda.pl/3974728900_1... Dodano po 5 Z tego co widać na filmiku to pasek jest źle założony, a to terkotanie to jest od napinacza. Sprawdź jeszcze raz sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze...
Na wstępie bardzo chciałem podziękować kolegom dla których jedyną słuszną radą jest wizyta w serwisie. Przy okazji doznałem olśnienia jak głupie pytanie tutaj postawiłem w sumie to przecież oczywiste że takie rzeczy to tylko w serwisie. Mało tego przecież samochód zarabia na siebie więc wydatek 3000 PLN to tyle dla mnie co splunąć zwłaszcza że średni...
Nie ma co się śmiać - jestem świeżo po takiej samej awarii w 1.6 HDI (slinik zgasł na autostradzie podczas jazdy i nie chciał ponownie odpalić, a po podniesieniu maski widoczny był uszkodzony pasek klinowy). Wszyscy wszędzie pisali, że rozrząd do wymiany, więc holując auto do mechanika byłem załamany, a okazało się, że postrzępiony pasek klinowy spowodował...
Witam Problem rozwiązany :D :D :D Wystarczyło pociągnąć za to coś wystającego i rolka zeszła niżej ... http://obrazki.elektroda.pl/7121452300_1... Zamykam temat
W tych silnikach jest tłumik drgań - w rolce napinacza paska alternatora, lub w kole pasowym alternatora. (podaj VIN - może być na PW - sprawdzę i odpowiem) Gdy jest zużyty, to daje właśnie poważne drgania na cały silnik.
rolek napinacz peugeot rolek napinacz pasek peugeot napinacz pasek
anoda magnezowy zamontować modem scientific atlanta instrukcja scroll touchpad
Różnice między tranzystorami BC307, BC307A, BC237B i BC413C Jak sprawdzić moc silnika ciągnika Władimirec?