Ja do mojego brałem bodajże 6 gram bo takie były w sklepie. Im cięższe tym sprzęło szybciej złapie. A co do jazdy pod górkę zawsze można wyregulować gaźnik. Koledze zamulał i po zmianie filtrów paliwa i powietrza zaczął śmigać. Możesz tak zrobić o ile nie okaże się to zbędnym kosztem
No niestety zasada: czym cięższe rolki - vmax, lżejsze - przyspieszenie jest zwykłą bajką. Rolki po prostu odpowiadają za czas wkręcania się wariatora na obroty. Kiedy mamy dużo za lekkie rolki, pasek ślizga się obroty nie zostają przeniesione na kolektor momentu obrotowego. Natomiast gdy są zbyt ciężkie silnik nie będzie miał siły wkręcić się i nie...
Witam, Oczywiście że mogą być przyczyną takiego zachowania a dokładnie ich nierównomierny docisk ( winne zużywać się tak samo wszystkie), może były zatarte. Nie zapominaj o pasku, który winien mieć odpowiednią szerokość i długość.
Witam, jeżeli pasek był zerwany to wysypały się rolki wariatora i teraz skuter ciągnie na najwyższym biegu. Rozkręcić wariator i złożyć ponownie z rolkami na swoim miejscu.
Przy zerwaniu paska rozsypały się rolki w wariatorze i dlatego tak jest. Musisz rozkręcić wariator i poskładać rolki na miejsce. Nakrętke od wariatora musisz odkręcić kluczem pneumatycznym.
Prawdopodobnie pasek został wymieniony bez unieruchomienia połówek wariatora lub po urwaniu starego paska, skutkiem czego jest wysypanie się rolek wariatora. Łatwo to stwierdzić ściągając pokrywę paska napędowego. Jeżeli na unieruchomionym silniku pasek znajduje się na zewnętrznej krawędzi wariatora (najwyższe przełożenie) zamiast blisko osi (najniższe...
Miałem to samo a mianowicie przyczyną było pękniecie osłony na rolki od wariatora tej na fotce (ta na dole po prawej) http://www.sklep.motorek.pl/galerie/w/wa...
Witam. Pomoże ktoś w dobraniu odpowiednich rolek do wariatora, bo stare trochę mi się powycierały i przydało by sie je wymienić, wybrałem dwie rolki w najlepszym stanie ( praktycznie w ogóle nie były wytarte) zważyłem je na wadze u jubilera i jedna rolka ważyła 9.98, a druga 9,97. Dokładniej opisałem wszystko na forum skuterowo. com w dziale "tutning"...
Najlepiej wymienić rolki na wariatorze na cięższe, ew. jak rusza dopiero "w połowie gazu" to sprężynki na sprzęgle. Koszt rolek ok. 20-30zł (są nawet i tańsze), sprężynki ok. 10-15zł. Trzeba jeszcze zwrócić uwagę, że od 2t a 4t mają inne parametry.
Witam. trzeba rozebrać ten gaźnik w drobny mak i dokładnie go wyczyścić każdy kanał, każdą dysze Po wyczyszczeniu i złożeniu śrube-Iglice od składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić ją na około 1,5 obrotu wyregulwać zawory Ssący i wydechowy najlepiej na 0.07 - 0.08mm Świece zapłonową wymienić trzeba na nową, tylko dobrej jakości np. NGK lub DENSO...
rozkręciłem wszystko i znalazłem pękniętą rolkę wariatora skręciłem wszystko bez jednej rolki ale wygląda to dużo lepiej w każdym razie skuter nabrał mocy niestety deszcz przerwał testy :-(
witam mam rolki w wariatorze o rozmiarze 16x13 chciał bym je wymieni lecz nie wiem ile wazą słyszałem cos ze po wewnętrznej średnicy sie mierzy ale nie jestem pewien.pomóżcie .
Rolki wariatora sprawdź.
Ja słyszałem że w tym modelu prawdopodobnie są 8-śmio gramówki. Wydaje mi się że to troszeczkę za dużo. Wchodzi na obroty o wysokości 6100 a w czasie jazdy nie wyższe niż 5800. Jadąc we dwóch skuter rusza po 5 sec. Po prostu nie chce wejść na wyższe obroty i myślę że lżejsze rolki powinny to poprawić. Skuter jedzie max 52 a przyśpieszenie jest zabójcze...
Mało realne. Jeśli był tuning to radził bym przełożyć stare rolki/wariator na czas docierania. Moim zdaniem powinno to pomóc.
Raczej zwróciłbym uwagę na rozmiar i szerokość paska, jak również na jego zużycie. To na starcie silnik powinien mieć wyższe obroty niż przy prędkości 30-50 km/h. Może masz jakieś nieoryginalne tuningowe części lub części od nowszego modelu (nowsze mają inny rozmiar paska) i tego teraz nie dopasujesz.
Odkręcałeś wariator, rolki są ułożone na swoich miejscach? Kopnak działa jak należy? Pasek 729-17,5-30 jest do tego skutera.
Jeszcze zobacz na sprzęgło. Sprawdź rolki i przeciwtalerz na wariatorze.
Za twarde sprężyny sprzęgła lub za lekkie rolki wariatora
Większy gaźnik przyda się napewno ale bardzo ważna kwestia tez to jest napęd. Wariator, rolki wariatora, sprzęgło i jego sprężyny
Masz zalekkie rolki na wariatorze,one dobierają przełożenie paska odpowiednio do prędkości skutera.Modą być zużyte.
Rolki na wariatorze, hamulec, przyczyn może być wiele, trzeba rozkręcić i zobaczyć.
(4+7):2= 5,5 Załóż rolki 5,5 jak Ci zależało na wypośrodkowanych. Kup te 4g załóż, a później 7g i zobaczysz różnice. Możesz się jeszcze zastanowić jak działa wariator i dlaczego masa rolek ma wpływ na charakterystykę przyspieszenia. -chodzi o siłę odśrodkową czym rolki lżejsze, tym silnik musi nadrobić wyższymi obrotami aby zsunąć talerze... (zwiększyć...
Wraz z przejechanymi kilometrami problem ustąpił. Było to stukanie coraz cichsze i teraz jest przy pewnych obrotach lekko w tle.
W takim razie być może zużyte rolki wariatora. Film miał na celu pokazać, że przy niewielkim luzie na tej tulei potrafi się blokować przeciwtalerz.
W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)? Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu? Jak zachowuje...
Cześć, chciałbym się dowiedzieć co jaki czas należy zmieniać rolki, sprzęgło, wariator, pasek i inne części napędu w skuterze 4t. Z góry dzięki!
Do sprawdzenia: wariator (+ ciężar rolek w nim {Speedfight 16x13 8,4gr} i płynność ruchu ),sprzęgło odśrodkowe(może obroty nie powodują całkowitego zasprzęglenia a tym samym poślizg i brak mocy) ,pasek napędowy. Dodaj jakieś zdjęcia.
Doszedłem co jest przyczyną, okazało się że w miejscu gdzie wchodzą rolki wariatora są trzy trójkątne gumki,które zostały przestawione w złe otwory i to był cały tego urok! Skuter śmiga jak szalony, a ja zamykam temat.
Cięższe rolki wariatora na lepszy v-max i po problemie :)
Tylko po odpaleniu tak jest? Nie były montowane przypadkiem "tuningowe" części typu rolki/wariator?
Lukasz1789 Prędkość i moc Silnika można ograniczyć po przez zastosowanie Cięższych rolek wariatora Krótszego paska napędowego tulei dystansowej wariatora mniejszej dyszy głównej paliwa w gaźniku lub obniżeniu iglicy
Do tego sprzęgło i sprężynę musowo rolki wariatora i przy brakach osiągów w ostateczności wariator.
Jaki przebieg wymieniałeś już zestaw napędowy (wariator rolko, pas, dzwon)? zacząłbym od sprawdzenia stanu paska przekładni, i przy okazji rolek wariatora. Jeśli dasz radę to odczytaj z paska jaki masz rozmiar. Ja podejrzewałbym pękniętą szczękę sprzęgła pod dzwonem..
http://sklep.motor-land.com.pl/p-18183-r...
Jakiś czas temu, chyba przy zmianie rolek wariatora, skrzywiłem wał W jaki sposób tego dokonałeś, to ważne !
Tak wiem jak ustawić luz. Problem rozwiązany rolki wariatora uszkodzone znacznie!.
Elwis 1980, bzdura, wszystko będzie działać pod warunkiem że porządnie wyregulujesz napęd. Do autora postu, co chcesz osiągnąć tym tuningiem? Jeśli kupisz wariator tuning musisz dobrać rolki do sprzęgła, w sprzęgle dobrać sprężyny pod dany wariator. Działać będzie, ale nie wykorzystasz w pełni potencjału wario, bo nie wytrzyma sprzęgło i na odwrót,...
Cześć, masz luzy na wariatorze ,najprawdopodobniej rolki się tłuką.
Witam. W tych skuterach jest montowany silnik morini i do tego silnika musisz szukać części. Co do tuningu to wszystko zależy ile chcesz na niego wydać, bo można wymienić tylko sam wydech i on sam już doda mocy ale to też zależy w jakim stanie jest silnik.
Czy rolki w wariatorze się nie rozsypały?
Sprawdź przekładnię czy jest w niej odpowiedni stan oleju. Mogły zużyć się łożyska i tulejowe ułożyskowania w przekładni. Trzeba dobrze osłuchać ten hałas, aby faktycznie zbędnie nie rozbierać pojazdu. Sprawdź również jak pracuje przekładnia pasowa tj. wariator (stan rolek i przeciwtalerzy) i sprzęgło (stan sprężyny, okładzin ciernych, też jest ułożyskowane)....
A może rolki w wariatorze , ja bym to sprawdził .
Jak zmienisz cylinder na 80ccm wybije Ci gniazda łożysk wału w karterach i silnik nie będzie nadawał się drugi raz do remontu. załóż max.70, to po 1, potem trzeba odpowiednio metodą prób i błędów dobrać rolki wariatora,zasada jest taka-ciężkie-szyciej jedzie ale ciężko się rusza, lekkie-rusza z kopyta ale nie grzeszy szybkością, no i zwiększyć dyszę...
Problem jest o wiele bardziej złożony. Jeżeli zakupiono "przypadkowe pasujące" sprzęgło oraz rolki wariatora to nie ma prawa to jeździć. Dobranie odpowiednich do charakterystyki silnika to długa i żmudna robota - metodą prób i błędów, trzeba mieć kilka kompletów rolek o różnej wadze, do tego różne sprężyny sprzęgła żeby zestroic odpowiednio. Najbezpieczniej...
Gdy tylne koło jest w górze wkręca się na obroty? Sprawdź rolki w wariatorze
Kolego sprawa prosta jeśli chcesz to zaaplikuj silnik do roweru. Tylko rower ma większe koła przelicz to sobie bo może nie przyśpieszać i trzeba dać bardzo lekkie rolki wariatora.
Piaggio NRG power 2005 Chciałbym wymienić filtr paliwa nie wiem gdzie on się znajduje nie chcę rozkręcać całego skutera bo dojeżdżam codziennie do pracy w skuterze wymieniono rolki wariatora, świece, filtr powietrza i akumulator
w warsztacei miałem wymieniane rolki wariatora uszczelniacze napinacze oraz spawane i toczone talerze gdyż był jeden pęknięty a gdy kupowałem to nie wiedziałem o tym, więc ja tutaj nic nie tuningowałem tylko wymieniłem to co facet powiedział ze trzeba i bedzie jak nowy.
Ok ! Bardzo Dziękuję ! Mam jeszcze jedno pytanie : rolki wariatora muszą być cięższe czy lżejsze aby wariator reagował prędzej przy mniejszych obrotach silnika , chciałbym aby kręcił przy 50 % obrotów silnika a nie jak do tej pory przy max.
Witam. Pasek raczej ten 729(za mało danych by powiedzieć na sto procent). Wariator, sprzęgło oryginał (tylko czy nowe czy stare). Jeśli niszczy pasek to może być uszkodzony korektor momentu obrotowego jak i też przytarty wariator. Mała prędkość to zużyte rolki wariatora lub źle dobrana ich waga to tylko jeden z kilku wariantów.
Ryder12 Pisałem przecież, że jest to wina sprzęgła Wiem bo przez ostatnich 14lat miałem chyba ze 3 razy taką właśnie usterkę Kiedyś miałem też nawet tak że były stopione rolki wariatora od temperatury i nie były to żadne rolki za jakieś śmieszne 30zł WINĄ TEGO ZA KAŻDYM RAZEM BYŁO ZUŻYTE SPRZĘGŁO i PASEK NAPĘDOWY Wytarty pasek, nadmierny luz na korektorze...
Witam problem został rozwiązany gasł z powodu słabej iskry bo padła cewka, a te trzeszczenie i muł były spowodowane wytarciem się rolek wariatora. Dzięki za pomoc . Temat uważam za zamknięty.
myślałem z początku że to rolki więc zmieniłem 8,5g na 5,5 g Złóż rolki nie lżejsze tylko cięższe np.9,5g. Lżejsze przy wyzszych obrotach powodują działanie wariatora.
Nowy wariator z rolkami
tu jest moduł ECU zablokowany elektronicznie sama zmiana rolek i tulejki w wariatorze nic nie daje . Skuter na wtryskiwaczu na układzie Continental M4L
Więc mówicie że rolki wariatora nie? Sprzęgło ma normalny kolor, nie jest granatowe, okładziny tez wyglądają normalnie. Po wymianie paska nic się nie zmieniło, jak był wolny tak dalej wolny jest, co powiecie na temat sprężyny na sprzęgle z tylu, tej przy przekładni? Może się "zmęczyć"?
Witam mam pytanie dotyczące skutera yamaha x-max YP125 2013r a mianowicie jaka jest oryginalnie/fabrycznie waga rolek wariatora
Sama wymiana cylindra w chińczyku 2T z 50 cm³ na 70 cm³ praktycznie nic nie daje. Cylinder 70 cm³ jest wyżej strojony (kąt otwarcia okna wydechowego) i przy tych samych obrotach osiąga taką samą moc pomimo większej pojemności. Chiński cylinder 70 cm³ z Wilmatu pokazuje potencjał dopiero po wymianie rolek na lżejsze lub wariatora na tuningowy, kiedy...
Rolki,wariator,sprzęgło...W obydwu modelach to samo? Druga sprawa to silnik.Wystarczy ze twój będzie na wtrysku a jego na gaźniku.Gaznik jest bardziej podatny na wszelkiego rodzaju modyfikacje i "tuning".Nic nie grzebał nigdy nikt w jego modelu i jest "fabryka"? Jak widzisz dużo czynników ma wpływ na osiągi. Pomijam oczywiście kwestie czystości filtrów,świecy...
Witam. Czy ktoś się orientuje jaka jest waga rolek seryjnych w tym skuterku. Toros f16 2012 rok.
Waga rolek bez zmian? wariator taki sam jak był ?
Jak, zakładając, że to silnik spalinowy z przekładnią cvt to rolki na wariatorze zrobiły sie płaskie z jednej strony i został zablokowany w pozycji maksymalnego przełożenia
Czy założyłeś właściwy pasek i rolki (waga). Sprawdź w jakim stanie znajdują się "talerzyki" wariatora, gdyż ich stan ma wpływ na właściwą pracę przekładni. Przy okazji sprawdź stan sprzęgła tj. kolor dzwonu (może jest przegrzany) oraz stan okładzin ciernych i sprężyny).
Stary pasek się nie urwał przypadkiem? Sprawdź czy rolki w wariatorze są na swoim miejscu.
źle wyregulowany gażnik(za dużo albo za mało powietrza),za ciężkie rolki w wariatorze,zajechany cylnder
Posiadam gaźnik Mikuni, oczywiście wydech sportowy, Technigas, sportowy wariator, rolki 4,5 g, cylinder dokładnie ma 72 cm3.
Tak simeringi i uszczelniacze zmienione. Wymienilem rowniez rolki wariatora, regulator napiecia, olej. Dzis rozebralem po raz kolejny gaznik i zlozylem spowrotem. Zmiany brak. Naprawialem wiele skuterow lecz nigdy nie spotkalem sie z czyms takim. Zastanawiam sie nad kupnem gaznika, tylko czy to bedzie trafna decyzja?. Lecz w uk jest dosc ciezko go dostac....
kilka lat temu jak latałem jeszcze skuterami, to miałem podobny problem, okazało się że miałem już starte rolki w wariatorze(były już prawie kwadratowe) , w zależności jak się ustawiły takie było przyspieszenie... ...zawsze jeszcze możesz sprawdzić z olejem kompresje czy przypadkiem nie skruszył Ci się jeden z pierścieni... oby nie... :/
okazało się że rolki wyleciały z wariatora :D i zasuwa jak burza :)
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Tomus2k... pasek i wariator ma niecałe 2 miesiące. rolki 6g wariator Top Racing. Nad sprężyną centralną się zastanawiałem ale nie chciał bym w ciemno kupować, wiesz może jak sprawdzić czy to centralka? A jak to jednak ta sprężyna to jaką kupić? sprężynki na sprzęgle zielone. To centralną też zieloną?czy inną
Witam, gwint jest normalny prawy, ale jeżeli stary pasek się urwał to prawdopodobnie, że wysypały się rolki w wariatorze i bez rozebrania go się nie obejdzie.
A założyłeś z powrotem cylka 50ccm ? Skoro po kilku dniach osłabł sprawdż kolor dzwonu sprzęgła,jak będzie przebarwiony to dzwon jest do wymiany i on będzie przyczyną spadku szybkości. A może być i tak że ta 80 się zatarła,takie są skutki kupowania badziewia na allegro. A po za tym przy wymianie cylka na mocniejszy konieczne jest zestrojenie wszystkich...
Dyferencjał, to ten zespół w kształcie beczki. Widać nawet satelity. Jest napędzany tym dużym kołem zębatym widocznym w głębi dyferencjału. Jak widać, jest duże przełożenie. Koła z prostmi zębami są chyba od wstecznego. Zdaje się, że widać fragment dodatkowej zębatki. Koła ze skośnymi zębami są od właściwego napędu. Wcześniej tam był bezstopniowy napęd,...
To jest fabrycznie wersja Mofa (25 km/h). Do wymiany jeszcze rolki w wariatorze (fabrycznie są ciężkie) oraz gaźnik min. 14 mm.
Jeżeli dałem posta nie w tej kategorii co trzeba to przepraszam Pana moderatora. Tak jak w temacie. Mam włoski odblokowany skuter ItalJet 50cc i po przebiegu 12 tys km zauważyłem iż stracił swoją moc tzn nie jedzie już po prostej 70 km/h tylko ledwo 65km/h no i pod górki też jest to odczuwalne. Silnik odpala od "dotyku" czyli od strzała. Pasek nie ślizga,...
Problem ze skuterem wygląda tak gdy dam gazu cały czas wyje dymi i po chwili dopiero rusza i jedzie bardzo wolno po chwili dopiero zaczyna jechać lepiej co sprawdzić? Gaźnik czyszczony świeca nowa wariator rolki ok sprzegło też.
Witam, jestem już po wymianie sprzęgła i wariatora ale mam problem z regulacją, wariator założyłem z rolkami 5.5gr takie były w zestawie i czerwoną centralkę top racing. Skuter nie może ruszyć z miejsca, wchodzi chyba na maksymalne obroty, muszę się odepchnąć nogą żeby się zebrał z miejsca, nie wiem co robić. Dodam, że na seryjnym wariatorze miałem...
Mi to wygląda jakby sprzęgło odsirodkowe czy było coś w nim zmieniane wariator, rolki, sprężyny?
Może zmieniłeś rolki w wariatorze (na niewłaściwe) lub pasek. Z załączonego filmu nie wynika, aby pasek napędowy podczas zwiększania obrotów silnika wyraźnie zmieniał "położenie".
No i tu sie mylisz kolego.... bo w wielu chińskich skuterach występuje tylni tarczowy chamulec a zawieszenie tylne jest zrobione na dwa amortyzatory... no I właśnie taki dodatkowy wahacz, blache... Przykręca sie ją na dwie śruby koło plastiku układu chłodzenia(wiatraka) a druga część z dwoma łożyskami idzie właśnie na oś na którą zakładasz koło tylne...
Wydech też najlepiej na 0.05 daj. Jak na centralce wkręca na obroty a na kołach nie to zobacz do napędu. Dokładniej do sprzęgła i wariatora. Zobacz czy sprężynki sprzęgła nie pękły i sprężynę centralną :) Później rolki i ślizgi wariatora (chodź bardziej stawiam na sprzęgło). Pozdrawiam!
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
Elementy zespołu napędowego, czy jak wolisz bezstopniowej skrzyni biegów - pasek, tarcze wariatora, rolki... Trzeba ściągnąć boczną pokrywę, zweryfikować stan i wymienić, co trzeba.
Tak, nic się nie sączy itp. Wszystko ładnie poskręcane. Nie wiem czego to wina, czy wariatora, rolek, czy może właśnie gaźnika czy czegoś tam...
Zawory w porządku, uszkodzona okazała się świeca, po wymianie skuter odpala od kopa :-) Wymieniłem w nim pasek, po wymianie skuter zbiera się wolniej i jeździ wolniej ok 55km/h na prostej. Czy przy wymianie paska, muszę wymieniać rolki od wariatora?
Przyczyny należy szukać w przekładni. Możliwe przyczyny to: - Niewłaściwego rozmiaru pasek. - Uszkodzone tylne sprzęgło, tj. korektor momentu obrotowego, sprężyna centralna, sprężyny na szczękach sprzęgła. - Zastosowano nieoryginalny wariator lub go źle zamontowano (np. rolki ułożone w poprzek).
Witam kilka dni temu robiłem remont mojej aprili sr 50 2003r (przerabiana ze wtrysku na gaźnik) Wymieniony został wał , łozyska na wale , uszczelniacze, głowica, świeca, pierscionki, filtr (na stożek sportowy) i akumulator na nowy, spręzynki sprzęgła, rolki wariatora ! Po złożeniu wszystkiego nie chce odpalic i nie wiem czemu bo Paliwo zaciaga iskra...
Nie nie chce wejść na takie same , i na pewno to nie jest wina gaźnika ,wariatora , rolek czy paska .
Drodzy koledzy rozwieje wszystkie wasze gdybania i rady które do niczego się nie przydały. Pojechałem do mechanika powiedziałem mu że zerwał mi się pasek, wymieniłem go i motor nie chce odpalić A on od razu powiedział mi że przestawiły się rolki na wariatorze. Podwiozłem mu motor rozkręcił ułożył skręcił i motorek odpalił od dotyku. Pozdrawiam. Nie...
A więc tak.. Skuter oddałem do bardzo dobrego serwisu (Prestige Serwis) Po czym okazało się, że jest rozwalony wariator, oraz pasek jest w słabym stanie.. I ogólnie zostały wymienione te części : -Filtr paliwa -Filtr powietrza -Wariator -Pas napędowy -x2 uszczelki -rolki wariatora -Świeca ngk br8hsa Za to kwota z naprawą wyniosła trochę sporo bo 600zł....
Sprężynki sprzęgła w porządku, wariator i rolki okey, tylko zauważyłem, że jak kręcę kloszem dzwona to ma lekki luz.
Witam mam colibera dość długo, przejechane ma 17 tyś , problem mam z nim taki że jak się rozgrzeje traci moc i nie przyspiesza. Zmieniłem sprężynę centralną, rolki wariatora i te małe sprężynki w sprzęgle, filterek paliwa ten mały, święcę na NGK, elektrozawór sterujący dawką paliwa na ssaniu, i dalej problem jest ten sam przejadę ok 5 km i nagle słabnie....
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem...
Tego 669-18-30 jeszcze nie próbowałem ale na większym też nie da się dotknąć niczego po kilometrze na tym 729-17,5-30 może musi się dopasować. A rolka i wariator do niczego był na pasku 723-18-30. Może ktoś wie jaki powinien być przy oryginalnych częściach. Dodam że mam cylinder teraz 80cc nowy wał i głowica z większymi zaworami. W wariatorze rolki...
Mozliwe ze wariator do wymiany rolki moga byc zużyte lub sprzęgło
Witam,mam mały problem z skuterem Kingway Coliber sytuacja wygładała tak ze wczoraj musialem przejechać 50km i na 30 km coś sie stało z skuterem. Powoli dojeżdżałem do świateł aż sie wkońcu zatrzymałem i oczekiwałem na zielone światło i gdy ruszałem skuter wyraznie mial problem z ruszeniem z miejsca tak jaby go coś blokowało.Jak już ruszył z miejsca...
Na wariatorze powinny byc oznaczenia jesli jest orginalny od strony rolek. Jak chcesz to wstaw zdjecia sprzegla i wariator
Bo żeby to działało musisz mieć i wariator i sprzęgło, to odpowiada za odpowiednie napięcie paska. Przy małych obrotach sprzęgło jest rozprzęgane, wraz ze wzrostem obrotów, na skutek działania siły odśrodkowej, rolki w wariatorze wędrują od środka na zewnątrz, co powoduję zaciskanie się kół ciernych i napinanie paska, co z kolei wywołuje zwiększanie...
wariator rolek wymiana rolek wariator rolek wariator romet
sterowanie hydrauliczne koparki dekoder vectra 3830cd akumulator skuter elektryczny
traktorek kosiarka pralka samsung zawiesza
Cewki zapłonowe Nissan Qashqai 2.0 - jednoczesna awaria Nissan Qashqai 2.0 2007 - Zwarcie na rozruszniku i problemy z odpalaniem