- Pierwsza sprawa to zmiana świecy na BPR 6H./NGK/. - Jaka jest przerwa na przerywaczu? - zapinka na iglicy przepustnicy-2 rowek od góry.
Za duża przerwa na świecy i przerywaczu.
Na początku jednak wyczyść kolanko i tlumik z nagaru. A silnik słabnie, czy kręci się żwawo, tylko motorek nie chce jechać? Moze to sprzęgło sie skończyło? Sprawdzałeś odstęp na przerywaczu? Wymieniałeś świecę? Jak sprawdzałeś kompresję?
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
zawsze dostawał muła jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu albo gdy ktoś zapomniał o...
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Witam spróbuję te świece z długim a przerywacz czyściłem jedynie zostały te świece i kondensator. Dzięki za pomoc
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
Jak rozumiem pojaz trochę stał. Wiec trzeba zacząć od rozkręcenia, czyszczenia i regulacji i a nie od kopania w rozrusznik. Trzeba się zając: Przerywaczem Świecą Regulacją gażnika Czyszczeniem tłumika
Kolega zdobędzie oryginalny kondensator Miflex, przykręci dobrze do masy, podłączy. Te nowe chińskie są nic nie warte. Minimalne iskrzenie na przerywaczu jest dopuszczalne. Przerwa na przerywaczu na 0,3-0,5mm. Do tego pewna świeca jak do komarka i ma chodzić. Tam nie ma dużej filozofii.
a trzpień przerywacza zapłonu sztywny? czy obruszany i ma luzy? jak ma luzy to właśnie będą problemy z zapłonem
Jaka świeca zapłonowa - proponuję BPR 6H./NGK/. Jaka jest przerwa na przerywaczu? Zapinka na iglicy przepustnicy-2 rowek od góry.
Moim zdaniem przerwa na świecy jest za duża. Też miałem taki problem. Przyczyną była iskra zbyt duża. Przy wysokich obrotach iskra przeskakiwała. Świeca 0.45 przerywacz między 0.2 a 0.3. Pozdrawiam
Czyli jak masz zwarte dwa przewody z tych trzech to kierunki działają (oczywiście świecą światłem ciągłym).Ten trzeci to pewnie masa przerywacza ,jeżeli masz dwie kontrolki kierunków prawą i lewą.
Sprawdzić stan świecy zapłonowej, przewodów, zapłon, przerywacz, drożność kranika, gaźnik (dysze).. Przyczyn może być wiele
W jawach przerywacz po nagrzaniu robił takie kawały - nigdy nie zauważyłem takiej zależności, a użytkuję od dość dawna taki silnik. - zapłon prawidłowo ustawiony /1,8 mm gpm/ - szczelina na przerywaczu / ok.06mm/ - jaką masz świecę zapłonową /NGK-BFR6H/
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Masz za słabą iskrę, po włączeniu świateł cewki oświetleniowe zabierają trochę energii cewce zapłonowej i stąd gaśnięcie. Jak pamiętam to "ten typ tak ma", możesz próbować skorygować ustawienie zapłonu (w szczególności moment rozwarcia styków przerywacza do pozycji koła magnesowego ze statorem), albo bawić się ze świecami.
To było najszybsze 5 minut mojego życia. Jechałem może 300, a może 30, nie jestem pewien, za dużo emocji, lecz nagle zgasł. Wracam z nim 2 km, pcham, a odkręcam wszystkie rzeczy, a przerwy nie ma, iskry nie ma, nic nie ma. Dodano po 1 Nie ma iskry, przestawiliśmy znowu przerwę, iskry nie ma. Dodano po 3 Bez przerwy na przerywaczu jest jakby zwarcie....
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
A sprawdzałeś na innej świecy? Szczelina ma być jak najmniejsza, ale nie może ocierać. Przyjmuje się 0,3mm. Tak samo na przerywaczu (0,3-0,4mm) Jest tam jeszcze kondensator do sprawdzenia (podmiany). Jak to nie da efektu, to prawdopodobnie cewka do wymiany.
Witaj,układ z przerywaczem mechanicznym/trzeba dość często sprawdzać przerwę na przerywaczu ,kąt wyprzedzenia zapłonu i smarować olejem smarowniczkę przerywacza,bo inaczej w/w szybko się wytrze. Jaki kolor ma nalot na świecy zapłonowej?
Spalił się przerywacz (3 piny) w motorze Romet 727. Zakupiłem dwa nowe na aukcji ale oba nie działają (kierunkowskazy świecą ciągłym światłem), jakiś chiński badziew. Pomyślałem o podłączeniu jakiegoś uniwersalnego na 12V (może z samochodu?), ale nie wiem jaki wybrać, bo to chyba zależne jest od mocy żarówek, czy dobrze kojarzę? No bo jak w aucie się...
Obwód kierunkowskazów wygląda tak: zasilanie po stacyjce --> przerywacz --> przełącznik kierunkowskazów i ewentualnie włącznik awaryjnych --> kierunkowskazy --> masa. Pierwsze, co sprawdzasz, to czy jest zasilanie przerywacza. Jeśli jest, to demontujesz przerywacz, łączysz zasilanie z wyjściem i przełączasz kierunkowskazy. Mają działać i świecić światłem...
Witam. Może być uszkodzona świeca, przewód WN, kondensator, cewka lub przerywacz. Może być także zła przerwa na stykach. Lub ścięty klin. Sprawdź kolor iskry, czy nie ma przebicia, i wyprzedzenie zapłonu. Pozdrawiam czubeq15 :)
Zobacz oś przerywacza, czy nie ma luzu. Nie ma luzu, jest ok. Dodano po 1 Coś nadaje się do wymiany? Z takim opisem? Silnik... Przed usterką ten silnik nie jednego by na motorynce wziął. Dodano po 53 A świeca, choć wymieniona? Bo tak też oryginalna od czasów produkcji i nigdy nie zmieniona to... Wymieniana i sprawdzana na dwóch nowych.
Witam.Miałem w domu ramy od motorynki ale brakowało silnika udało mi sie go kupić ale był w czesciach zostal zlozony , wymienione zostały łożyska simeringi,tłok i pierscienie remont napewno jest przeprowadzony poprawanie ale problem polega na tym ze motorynka nie chciała odpalac dopiero gdy napiłowałem zapłon żeby mozna go było dalej przestawic to czasami...
Motorynka odpala na kopa. Trochę na niej pojeżdżę, ale gdy się nagrzeje gubi iskrę i gaśnie. Cewka, przerywacz, kondensator wymieniony. Na 3 różnych świecach sprawdzałem i jest to samo. Myślę nad wymianą iskrownika, ale jeśli go kupie a problem nie tkwi w iskrowniku to wydam pieniądze w błoto. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie sprawności iskrownika?...
No chwile poprykał i tam próbowałem ustawiać tą śrubkę przy gaźniku, ale nic z tego, zobacze jeszcze raz bez gaźnika tak jak piszesz, ale czy aby napewno 2 mm przed gmp bo znalazłem tam opis wszystkich silników romet komar jawka itp i tam napisane jest że 2,7 mm do 3mm Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3 Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm...
Mam taki przyrząd co się wkręca w głowicę na miejsce świecy i odmierzyłem 3mm przed GMP ustawiłem przerwę na przerywaczach iskra sUper jest ale nadal lipa. Gdy wlewam taki jeden korek co jest pod kranikiem benzyny i kopne to motorek tak max ze 2 razy zapyrka i koniec (przy jednym kopnięciu) bo tak pare razy aż paliwo sie wypali i wyleci, które wlałem...
Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas dobijania tłoka to wysuwki głębokościomierza suwmiarki , następuje rozwieranie...
Ale te kierunki naprawde dobrze swieca.
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
Witam! Potrzebuje schematu modułu zapłonu model: BKC 262.3734 jest to moduł do Rometa mińska 125 typ 400a rok 1990 wersja z akumulatorem i instalacją 12v. Schematu potrzebuje ponieważ mam popaloną płytkę drukowaną, Samą cewkę zapłonową z świecą sprawdzałem na zasilaczu z przerywaczem i iskra była, zasilanie z prądnicy do modułu dochodzi, dołączam w...
Jak świeca okopcona, to podmień cały przerywacz ze sprężyną. Bo pewnie nie każda iskra występuje. Dodano po 1 sprobuj przestawic troszke zaplon albo sprawdz moze tlumnik jest caly zapchany i spaliny ci nie maja jak uciekac Odkręć tłumik i odpal, też możliwe.
Dysza w gaźniku zmieniona na większą? Sprzęgło się nie ślizga? Układ wydechowy wyczyszczony? Przed zmianą cylindra lepiej jeździł? Na innej świecy sprawdzałeś czy jest tak samo? Jaki kolor ma świeca? Czy iskrzy na przerywaczu? Czy bez problemu wchodzi na wysokie obroty na luzie? Czy strzela w gaźnik? Łatwo odpala na ciepłym silniku? Czy ma moc na pierwszym...
Zapoznaj się z zasadą działania silnika 2t. Uszczelnij ten wydech dokładnie! Oryginał chociaż? Kup zestaw naprawczy gaźnika-12zł- a dysze też się zużywają. Powodem może też być zbyt duży poziom paliwa w komorze pływakowej, jak i równierz źle wykonany cylinder(zbyt nisko osadzone okno dolotowe, w ten sposób silnik ciągnie więcej mieszanki), oczywiście...
roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której iskra jeszcze skacze i jest "ciągła" czyli przebija...
graczykshow, kierbedz4 napisałem przecież że motorek czyściłem, gaźnik i bak na błysk, nowe paliwo. Iskra jest żółta, pierwszy raz taką widzę, muszę przełożyć przerywacz(platyny) zimering na wale i kondensator. Jeśli zapłon za późny, to trzeba posunąć do przodu? Grzeje się bardzo głowica i świeca, cylinder mniej, morze trzeba podłożyć jeszcze jedną...
Musisz pokombinować z iskrą. Spędziłem 2 tygodnie próbując odpalić Ogara 205 (totalnego trupa) i borykałem się z tym samym problemem. Na początku brak kompresji, potem sucha świeca ale to był pikuś w porównaniu do prawidłowego ustawienia zapłonu i szczeliny w przerywaczu. Najlepiej ściągnij manuala do swojego i ustaw wedle instrukcji. Simson robił jedne...
Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem nadal kicha!!! Poszedłem w końcu do majstra .Majster wsadził...
uszczelniacze są ok świeca zalewa się normalnie benzyną ale wcześniej też próbowałem według innego poradnika i też nic wgl nie chce odpalić Zamieść ten "inny poradnik" bo jak jest jaki sam jak poprzedni co poleca na ustawianie zapłonu gwoździem, to wiesz gdzie takie porady możesz wsadzić . Gimbaza pisze bzdury w necie , inni to czytają i stąd problemy...
Dziękuje panie Piotrku za tak szybką odpowiedź. Jednak przy podłączeniu tego pod 5V jak i 12V prądu stałego z zasilacza ATX podłączone do przerywacza diody LED cały czas świecą i nawet nie myślą o tym żeby mrugnąć. Próbowałem również zamienić miejscami piny w przerywaczu jednak efekt jest taki sam. Czy do tego urządzenia trzeba jeszcze jakiś dodatkowy...
Witaj! Nic nie kombinuj, wstaw z powrotem ten sam kondensator. Pisałeś, że cieknie ci paliwo z tłumika. Wyraźnie napisałem ci zmniejsz dopływ paliwa przez przesunięcie iglicy o jedno wcięcie tak by mniej paliwa było w komorze gaźnika. Zobaczysz świeca będzie lepiej wypalona, będzie palił lepiej. Mieszankę rób w/g instrukcji tego silnika. W CPN pomogą...
Czyli jeśli musisz zmniejszać przerwy to masz za słabą iskre a na świecy ja też jeździłem na mniejszej bo lepiej pali ale bez przesady bo będzie się mostek robił. Załatw sobie na pewno sprawny kondensator i cewkę i podmieniaj i zobaczysz ale na przerywaczu to powinieneś mieć przerwe w miarę taką jak w książce. Wyczyść jeszcze przerywacz. No i napisz...
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Kondensator w układzie wywołuje oscylacje napięcia w cewce WN identyczne jak w przypadku układów CDI (z diodą po stronie tyrystora). Ponadto brak kondensatora wywołuje iskrę na stykach przerywacza co jest równoważne zwarciu styków i skutkuje wydłużeniem czasu narastania napięcia w...
Jeżeli jest to silnik dezameta 023 to przerwa na świecy powinna wynosić 0.45/0.6, przerwa na przerywaczy 0.25/0.35 (iskra powinna być nie za duża taka wąska). W następnej kolejności powinieneś przestawiać zapłon do momentu aż będzie ładnie palił (różnica 0.5 mm jest tutaj czymś wielkim).
Koło magnesowe jest również od charta. Chcę osiągnąć lepsze wkręcanie się na obroty. Tak jak powiedział jack63 tak to wyzwalanie się iskry na świecy wygląda. Każde przesunięcie się magneta daje iskre lecz jest impulsator pod który jest podłączony moduł. Tak jak mówiłem wstawiam schemat mojego modułu i schemat modułu Rometa Charta który pracował fabrycznie...
Witaj! Teraz wiem o co Ci chodziło.Zmyliło mnie to,że/ silnik odpala z kopniaka/. W takim przypadku najprościej było by rozłączyć wszystkie przewody z przerywacza wyprowadzić przewód z przerywaczy na zewnącz i podłączyć cewki nawet od syrenki. Należy pamiętać o kondesatorze dołączonego do przerywacza. plus na cewce łączymy wyłącznikiem a z wyłącznika...
Z tego co pamiętam, koło magnesowe od AM6 czy Derbi nie za bardzo się nadaje ze względu na różnicę rozmiaru stożka. Lepiej by się nadawało koło magnesowe ze silników Morini (Malaguti Fifty). Ludzie na takie trafiali, okazywały się że miały za małe stożki aby je zamontować w Simsonie. Reszta to standardowo, dorabianie podstawki itp. Romety były robione...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Witam zrobiłem to co wczoraj postanowiłem wymieniłem kondensator , przerywacz ,świecę i nadal to samo ale gdy jest zimny zaraz po odpaleniu to idzie na całym gazie lecz po chwili znowu to samo.Po wymianie kondensatora przerywacza i zimmeringów komar jak by dostał troszkę mocy ale to i tak nic nie da jak nie mogę mu dodać więcej niż mniejsze pół gazu....
Witam. Napisałem na końcu, że przerywacz działa świetnie, bo działa tylko, że w domu :/. Tzn. mam duży problem z zakłóceniami pochodzącymi z CWN w silniku, chyba wiadomo o co chodzi. Przerywacz działa świetnie do momentu uruchomienia silnika, gdy silnik pracuje, żarówki migają tak jakby zgodnie z iskrą na świecy (tak jakby iskra była impulsem otwierającym...
Nie wiem czy można tu zamieszczać adresy z allegro ale wpisz sobie fraze "przerywacz 6v" w szukajce allegro i będzie tego dosyć sporo :). A na pytanie po co akumulator, odpowiem tak: -po pierwsze żarówki 2 musza mieć po 21W każda czyli świecą przerywczo 2 to jest 42W, żadne magneto z tego typu motorowerów nie uciągnie tyle i mogą pojawiać się problemy...
Dokładnie panowie ! byłem w błędzie źle sobie przeanalizowałem działanie oryginalnego zapłonu ogara . Moja teoria była taka , cewka zasilająca ładuje cewkę WN i w chwili zamknięcia obwodu przez przerywacz następuje wyładowanie na świecy ( iskra) , posiadam cewke WN na stanowisku badań :lol: i nigdy ale to przenigdy nie przeskoczyła mi iskra jak podawałem...
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż później się zalewał podobnie jak i motorynka. Kolega miał komara również...
Witajcie. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem od jakichś 2 tygodni Rometa Ogiera 205 w oryginale, wszystko seryjne, dwu biegowy, polski silnik Dezamet 023 i mam z nim dość spory kłopot. Przed jego kupnem, stał w garażu nie ruszany jakieś 3 lata, ale po małej walce odpalił. Troche w nim pogrzebałem, wyczyściłem gaźnik, kranik, dysze itp. Zalałem go mieszanką...
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
Rysunek jest błędnie wykonany.Kondesator powinien swoją obudową być przykręcony do masy silnika i właśnie obudowa metalowa kondesatora stanowi jeden jego przewód a drugi wychodzący ze środka obudowy kondesatora przewód powinien być przykręcony pod młoteczek przerywacza.Jeżeli ze startera nożnego zapalasz tą centrefugę to kręci się koło magnesowe a w...
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
przerywacz romet romet świeca świeca romet
radio hitachi indesit płukanie pasek rozrząd citroen
zasilacze czarna lista corral super n3500
Zmywarka Amica ZWS-456 nie przechodzi do kolejnej operacji Spadek napięcia pastucha elektrycznego z 12kV do 8kV