Objawy wskazują że masz źle podłączoną instalację, tzn. światła są zasilane z akumulatora. Fabrycznie masz osobne uzwojenie na światła i osobne uzwojenie na ładowanie, więc światła powinny być zasilane ze silnika.
Wibruje ci żarówka, ot co.
Bez sensu robienie uzwojenia w dwóch grupach. Nawiń jedno uzwojenie tak jak obecnie się stosuje. Jeśli ma być uzwojenie bezmasowe, to regulator napięcia od motocykli 125 cm³. Jeśli uzwojenie jednofazowe (połączone z masą), z odczepem na światła lub bez, to regulator od skutera. Żadnych mostków Graetza po drodze, bo one uniemożliwiają prawidłową...
Bardzo prosto. Wykorzystujesz regulator napięcia, moduł i cewkę od silnika 139FMB. Światła i osprzęt na kierownicy i stacyjka mogą zostać, choć trzeba będzie trochę przerobić. Na pewno trzeba będzie dodać przycisk do startera. Można próbować zrobić w prawej kasecie tak, jak jest klakson w lewej lub dorobić osobno. Stacyjka ma za dużo pozycji, choć będzie...
Nie chodzi o ładowanie dużym prądem, wystarczy taki kilka set mA, albo i mniej. Czestotliwość włanczania kierunkowskazów i używania dzwonka jest na tyle mała iż nie bedzie drastycznie rozładowywać akumulatora a światła będą zasilane bezpośrednio z prądnicy więc nie będą rozładowywać akumulatora... W simsonie i harcie działało bez zarzutu i przez cały...
Bez sensu przeróbka. W obecnym stanie potrzebujesz dwóch osobnych regulatorów, albo pojedynczego po połączeniu tych dwóch cewek razem. Typowe regulatory są zawsze stratne, chyba że będziesz budował kolejny beznadziejny wynalazek ze stabilizatorem liniowym. W takim rozwiązaniu nigdy nie wiadomo czy starczy mocy na ładowanie. Ja to widzę w inny sposób....
Kupiłem nowe diody i mi już ładuje(napięcie 7-8V) le pojawił się drugi problem: Wymyślili sobie, że trzeba przez cały rok jeździć na światłach :/ Więc akumulator nie nadarza się ładować. Ładuje prądem 2,3A(1 cewka 1,5A i druga 0,8A) a światła pobierają: - Przód 25W - Tył 5W + STOP 21W - Kierunki 42W Oczywiście kierunków nie mam cały czas włączonych...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
A po co chcesz go tam montować? Szkoda czasu, sił, i kasy. Zapłon od charta właściwie się nie różni od tego co chcesz wstawić (technologicznie rzecz jasna). Zapewne powodem swapu jest mała moc iskrownika na światłach. Nie myślałeś by po prostu przewinąć cewki? Wyjdzie podobnie z kasą a będzie lepszy efekt i mniej zachodu.
Euzebiuszu, czyżby to Twoje dzieło Chart z instalką 120W? Zapas "magnetyki" w tym wozie starczyby gdzieś na 150W po przewinięciu, już mam drugi stojan i postaram się przewinąć. Ale dopiero jak nie wyjdzie ze Założyłem też alternator 34A od Charade (najmniejszy samochodowy) na WOM wyprowadzonym z lewego czopa wału, ale ten projekt wymaga jeszcze dopracowania...
Taki regulator napięcia nie może pracować z mostkiem Graetza, bo wówczas nie odcina ładowania. Radziłbym zastosować regulator napięcia od 125 cm³, tudzież 50 cm³ ze światłem z akumulatora, które mają uzwojenie ładowania bezmasowe.
Nie obawiaj się przeładownia akumulatora. Przecież dawniej się jeździło samochodami w lecie bez świateł i nikomu się akumulator nie przeładował. Więc nawet jak będziesz jeździł bez świateł czy też ze światłami diodowymi to spokojnie, akumulator ci się nie przeładuje. (ładowanie jest takie ile akurat potrzeba, to nie jest tak że ładuje ci cały czas te...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
chart romet romet chart schemat romet chart
ładować akumulator równoległy ściemniacz licznika deska rozdzielcza laguna
launch polska wycena instalacji elektrycznej
Volkswagen Polo - Zimna rura między termostatem a chłodnicą Zastosowanie kondensatora 6,8µF zamiast 3,3µF