Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Objawy wskazują że masz źle podłączoną instalację, tzn. światła są zasilane z akumulatora. Fabrycznie masz osobne uzwojenie na światła i osobne uzwojenie na ładowanie, więc światła powinny być zasilane ze silnika.
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
Witam, Chciałbym rozpołowić silnik 027 Romet Chart, lecz wiem że to nie takie proste jak 023 czy 019 bo w nim trzymają aż 3 łożyska, i byle czego siętego nie zrobi żęby nie uszkodzić karterów. Ma ktoś jakiś sposób na to ? Nie mam ściągacza niestety takiego do rozpolawiania silnika.
Polecam koledze Rometa Charta, silnik ciut słabszy od simsona, ale za to wygodniejsza pozycja za kierownica i oczywiście polska mysl techniczna. A no i można tez taniop wyrwac taki motorower :)
Z resztą skrzynia silnika 023 to porażka, tak jak i wszystkie silniki Dezametu. Poziom "rozwoju" to 50-te lata XXw. W porównaniu do Simsona z tego samego okresu jest to przepaść. O Japonii lub nawet włoszczyźnie lepiej nie wspominać. Tak bardzo bym się nie zapędzał, nie wiem czy kojarzysz kolego jednostkę napędową Dezamet 027 stosowaną w motorowerze...
Witam. Prawdopodobnie wypadło Ci to z "automatu" od zmiany biegów. Tam jest takie półkole z wycięciem i ta kulka dociskana sprężynka dział jak by zapadka. Pozdrawiam.
Sprawdź tłumik.
Witam Interesuje mnie obrotomierz do motoroweru Romet CHART. Jest to silnik jednocyinrowy dwusuwowy. Instalacja 6V. Jak zrobić obrotomierz do takiego silnika lub jaki będzie pasował ewentualnie co trzeba przerobić. Proszę o pomoc Pozdrawiam
generalnie części takie jak cylinder ,tłok,pierścienie ,tarcze sprzęgła ,elementy skrzyni biegów ,uszczelki i łożyska do charta są robione w współcześnie i nie są jakoś drogie ...i generalnie mają jakość adekwatną do ceny. Chcesz "zabytka" do kolekcji czy sprzęt użytkowy? Jeśli użytkowy to czemu nie zainteresujesz się jakimś współczesnym chińskim Rometem,...
Cały zapłon z Rometa Charta pasuje do karterów i na wał silnika 023 (nic nie trzeba przerabiać.). Zapłon z charta nie potrzebuje akumulatora, ale kierunki bez niego CI nie będą działać.
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Czyli iskrę masz ? Jaki kolor ma świeca ? Czy po "podlaniu" pod świecę paliwa silnik odpala ?
Mam taki problem że po przejechaniu pewnej odległości dławi silnik motor to romet ogar 205 z silnikiem charta. Na wolnych obrotach chodzi dobrze gdy jade po mału to też działa dobrze a jak przygazuje więcej to przejedzie pewną odległość po czym dławi go tak jakby nie dostawał paliwa ake tylko jak dodam gazu jak odpuszcze gaz to na wolnych chodzi ale...
żal to twój avatar a był już na deskach kreślarskich chart z silnikiem 200ccm w tej samej ramie. spokojnie by dał radę
Użytkowałem Charta przez 17 lat. No niestety,ale najczęściej uszkadza się cewka zasilająca moduł zapłonowy. (to ta pod kołem zamachowym) . Żadna z posiadanych przeze mnie cewek (a miałem ich z 8 sztuk) nie wytrzymała dłużej niż 3 lata codziennego jeżdżenia ) Patrząc na moduł ,cewka ta jest podłączona do skrajnie prawego w górnym rzędzie pinu gniazda.Z...
Czy po wykręceniu swiecy można swobodnie obrócic magnetem? Ma się kręcić leciutko bez bić i ocierania. Silnik jest słaby czy powolny. Tzn. jak zachowuje się przy jeździe pod górę? Jak długą iskrę osiągasz na samym kablu WN? Czy cylinder i tłok są ori czy to podróby??? Tłumik i kolanko są nowe(na starych też był słaby) To o niczym nie świadczy! Mogą...
Zgadza się, jeśli zapłon się przyspiesza ze wzrostem obrotów to lepiej dla silnika. Kiedyś sam kombinowałem z zapłonem do MZ ETZ 150 żeby go przyspieszyć i silnik był mocniejszy i lepiej pracował na wolnych obrotach.
A tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_CHART... kolega szukał?
Myślę, że oba pomysły są samobójcze. Lepiej kupić japońskiego skuterka z włoskim silnikiem nawet starszego, to może trochę pojeździsz.
W takim razie to już wolę kupić oryginalny od charta niż zapłacić 2 razy więcej i włożyć od malucha i dodatkowo przerabiać instalacje na 12V :| Jak nikt nie może mi pomóc to spróbuje swoich znikomych umięjętności w elektronice! Oceniajcie i odrazu możecie pisać co zmienić. http://efotek.pl/upload/g1ih7sxq.jpg Wyłączanie silnika to na samym końcu się...
Nie pamiętam jaki opór mają cewki natomiast ta 1 sugeruje brak "przejścia" czyli uszkodzoną cewkę (z zastrzeżeniem, że nie wiem jaki masz miernik, gdzie i jak dokładnie mierzysz). Ściągnij sobie książkę "Motorowery ROMET - obsługa i naprawa" tam jest schemat połączeń układu zapłonowego to będziesz widział jak to wszystko jest połączone. Chart jest również...
Co do gaznika dokąłdnie wyczyść gaznik pływak iglica,tu zwócić uwagę na pierścień jak jest zamocowany a dokładnie na jakim nacięciu. Dokładne wyczyszczenie dysz i ponowna regulacja.Pytanie .czy tak sie zachowuje na zimnym czy ciepłym silniku. Co do sprzęgła to problemy raczej byłyby większe z pierwszym biegiem niż z drugim.
kolego PAWEŁ74 obawiam się że prądnica w silniku może mieć za małą moc żeby doładować akumulator, przy włączonych światłach przednich i tylnych pozdrawiam
Problem rozwiązany przyczyną było rozkręcenie się silnika na łączeniu połówek i tym samym wydmuchanie uszczelki. Rozkręciłem silnik wymieniłem uszczelkę i gaźnik również zmieniłem na nowy ponieważ był bardzo zmasakrowany przez poprzedniego właściciela. Problem znikł całkowicie zamykam temat.
Nie musisz wymieniać cewki zapłonowej. Obwód instalacji zapłonowej jest niezależny od oświetleniowej. Nie wiem co na celu miałaby mieć wymiana iskrownika. Nie było 12V w rometach z silnikiem Dezamet 023, nie wiem jak w Chartach. Musisz przewinąć cewki świetlne odpowiednim drutem nawojowym
Zapłon tam jest elektroniczny. W ogóle sprawny? Iskrę daje? Zapłon ustawiasz na dane silnika, albo w stopniach wyprzedzenia, albo w mm, czyli o ile tłok musi być niżej od GMP. I to można mierzyć suwmiarką lub inną dostosowaną do tego miarką.
Ja po prostu nie chce niszczyć starego zapłonu bo on jest już żeczą praktycznie nie osiągalną w tych czasach! A zależy mi na dobrym świetle z przodu i też cięzko jest dostać przerywacz do kierunków na 6v i z żarówkami jest kiepsko ,a na 12v można kupić we wszystkich sklepach nawet w '' TESCO '' . Mam nadzieje ,że jakoś da się ten zaplon przypasować...
Ten gaźnik ma przelew, przelej go i sprawdź czy ciepły silnik wkręci się na obroty podczas jazdy, jeśli przez około pół minuty będzie ok, zwiększ poziom paliwa, jeśli nie to, wyczyść gaźnik.
Dzięki Zdzislaw111. A mógłbyś mi podpowiedzieć jakiej pojemności te kondensatorki powinny być? ;) A żeby przetwornica nadawała się do ładowania akumulatora 12V? Z silnika wychodzi niecałe 2A 6V~. Też wystarczy ta co mi podałeś? Czy musi być już inny? Też żeby było proste ponieważ przy większych się gubię i zamiast sukcesu zawsze sie coś zjara :P Schemat...
Obrazek z podanego forum (sorry zapomniałem że trzeba się tam logować ;) ) http://obrazki.elektroda.pl/5303627700_1... Potrzeba: - akumulator 6V 5-10Ah - opornik kilka Ohm o mocy min. 2W - dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007) - kable z odpowiednimi końcówkami Jeżeli już się pchać w 6V to imo najlepszym wyjściem jest montaż...
Cewki nie przewiniesz sam. Masz w każdym razie małe szansę na skuteczną naprawę. Wybuduj cewkę (może to być sam karkas z uzwojeniami) ze stojana i zanieś do fachowca (np. naprawy AGD lub przewijanie silników). On określi średnicę drutu i ilość zwojów. Z reguły jest to 2000 - 4000 zwojów nawiniętych drutem 0.1 mm.
Fakt - co nie zmienia tego iż jest względna ta różnica niewielka względem dzisiejszej motoryzacji. Przejedź się 70km chartem i 70km jawką, chartem jest dużo wygodniej. Choć mocy teoretycznie jest mniej, to motor wydaje się "silniejszy". Jakoś mniej odczuwa obciążenie. Choć może to tylko subiektywne odczucie. Jawka zła nie jest, dla mnie zaletą ogara...
He he..znam ten ból. Zatkany kranik paliwa! wykręć go przedmuchaj i załóż czarną kopalnianą uszczelke,nawet nowy kranik nie pomoże. Uszczelki robią z gumy która rozpada się w benzynie,kruszy i znowu zatyka. Mieszanka jest wtedy bardzo uboga,wchodzi wysokie obroty i nie ma siły. Jeżdże chartem cały rok,nawet w 20to stopniowe mrozy bez problemów Dodano...
Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas jazdy. Może wtedy nie będzie potrzebny żaden regulator....
Jak w temacie, przekładam zapłon CDI od chińskiego skutera do Rometa charta, i pojawił się problem:cry: w którym miejscu wyzwalacz daje iskrę? http://obrazki.elektroda.net/88_12909397... na początku, czy może za tym garbem na obwodzie magneta? ustawiłem na początku, silnik chodzi baaardzo równo, na wolnych obrotach dużo mocniejszy, niestety...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
Witam. Czasami wiedza z ksiażek się przydaje z obsługi i naprawy Motorowery "ROMET" aut. K. Kociński, J. Przybyła, E. Jaruzel , Romet Chart 50, Romet Ogar 200, Romet Ogar 205, Romet Kadet 50, Romet Komar 50, Romet Motorynka 50. Bardzo przydatna książka przy remoncie oraz przy codziennej eksploatacji motorowerów marki Romet. W podręczniku między innymi...
Witam!!!Mam ogara 205 czyli silnik 023!!!!!I chce podnieść też watt cewek i znalazłem takie cewki!!To od Charta i nie wiem czy podejdzie do 023!!Ale też zauważyłem że nie ma cewki W/N czy ona jest czy bo nie wiem!!!Proszę o pomysły jak to zrobić!!Podrawiam te cewki są tutaj
Świece jest nowa, ustawię tą przerwę w niej, silnik się kręci nie jest zatarty - już raz odpalił. W zapłonie jeszcze nie grzebałem, jedyne co dzisiaj rano zauważyłem, to to, że połączenie gaźnik-filtr powietrza było nieszczelne, dzisiaj dalszy ciąg prób;)
Dokładnie tak jak wcześniej mówili koledzy - Simson S51 / SR 50, najlepiej w oryginale, a nie po "tjuningu". Dobrze zrobiony silnik chodzi jak pszczółka, jest prosty w budowie, nadaje się na każdą drogę, idealny sprzęt do nauki, zarówno jazdy, jak i podstaw obsługi. Poleciłbym również Romet Chart 210. Jest większy od simsona, lepsze zawieszenie, nieporównywalnie...
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
Celem zrealizowania 2-cylindrowego motoroweru zainstalowałem zapłon z charta. Zapłon miodzio, bez przeróbek można zamontować 2 impulsatory (na które jest miejsce fabrycznie) co 180°. Silnik jeszcze nie został wykonany. Zapłon przechodzi testy na "zwyczajnym" egzemplarzu. Podmieniałem już niesprawny impulsator (obydwa z zapłonu z kosiarki) i na obu to...
Kolego tylko simson... A i dodam jeszcze że 4-biegowy wczoraj sprzedałem takowego miałem go 2 lata zaraz po kupnie zrobiłem remont kapitalny no i do tej pory nawet do silnika nie zajrzałem... Dodam jeszcze że te dwa pozostałe motorowery także miałem no i mam jak porównać... A i jeszcze jedno znajdź w dobrym stanie bo jak będzie trzeba remont robić tj...
Witam. Zakupiłem obrotomierz od fiata 125p. Podłączyłem i jak włączę silnik to na min obrotach pokazuje 1000rpm a jak daje gazu to pokazuje coraz mniej. + i - dałem pod aku 12V a tam gdzie pisało "1" na obudowie pod cewkę W/N. Dowiedziałem się, że w środku trzeba wymienić kondensator 220nF na 470nF. Czy to prawda? Czy coś jeszcze się przerabia? Czy...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Jutro wezmę kase w kieszeń i udam się na zakupy. kupię nową świecę F95 100 ml oleju do kosiarek i pił i 3 litry paliwa (potem kupie sobie ten ORLEN 2T) i pojade na 1:30. Zapłon od charta "ponoć" zawiera jakąś bardzo awaryjną część która wciąż sie psuje z zapłon, i chartowski potrzebuje chyba aku, a ja nie chcę montować baterii bo nie mam gdzie wsadzić,...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam tak jak w temacie interesuje mnie układ zapłonowy taki jak np. do Charta dla mnie najważniejsza jest regulacja obrotów maksymalnych. Najbardziej przydatna przy docieraniu a mam zamiar kupić nowy cylinder i tłok, bo silnik jest ok ale już mocy to ma mało. Wiedziałem, że coś podobnego na pewno istnieje, bo skutery mają takie ograniczenia ale raczej...
Odnośnie rometów i ogarów, tak jak to zostało wspomniane wyżej: Ogar 200 - silnik jawa 223, 3 biegi, 3l/100km w polskim ogarze zdławiony jest do 2KM zaś w Czechach ten silnik ma 3KM. Ogar 201 - to samo co wyżej tylko zmienione tylne zawieszenie, w życiu tego nie widziałem ale podobno coś takiego było. Ogar 205 - silnik 023, dwu biegowy z nożną zmianą...
Witam wszystkich Mam charta z 89 roku i w zeszłym roku odtwarzałem na podstawie schematu całą instalację elektryczną i udało się. Ale że ten silnik rometowski jest dość kiepski kupiłem silnik od s51. Niestety nie potrafię określić wyjść z tego silnika (5 przewodów) aby go podpiąć pod moją instalację. Nie bardzo się znam na simsonach Mój chart ma zapłon...
Witam, mam problem z elektryką, mianowicie w poprzednim charcie miałem kostkę wychodząca z silnika ułożoną tak jak na schemacie. Kupiłem kolejnego charta i tam kostka wygląda już inaczej tak jak na zdjęciu. Jak pogodzić oba schematy? Wystarczy że ktoś mi pomoże z kablami co z silnika wychodzą a resztę dam radę sam. Linki do zdjęć: https://obrazki.elektroda.pl/3862854000_...
Mam 3 pytania... ;) 1. Przelot neodyma nad cewką przekaźnika wystarcza to przełączenia tyrystora? Jakiego rzędu wystarczy impuls do zadziałania? 2. Jakiego typu powinny być kondensatory? Licząc, że jest dioda prostująca to chyba można byłoby zastosować elektrolita? Czy nie wytrzyma? 3. Czy wie ktoś? Potrafiłby wytłumaczyć jak działa impulsator w Romet...
Witam. Napisałem na końcu, że przerywacz działa świetnie, bo działa tylko, że w domu :/. Tzn. mam duży problem z zakłóceniami pochodzącymi z CWN w silniku, chyba wiadomo o co chodzi. Przerywacz działa świetnie do momentu uruchomienia silnika, gdy silnik pracuje, żarówki migają tak jakby zgodnie z iskrą na świecy (tak jakby iskra była impulsem otwierającym...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Widac ze jestes amator!! Poczytaj sobie niemieckie ksiazeczki z danymi technicznymi danych simsonow od pierwszy simsonow motorowerow maxymalnie wyciagaly 70km/h na prostej 60km/h Wersje wzmocnione taki jak S71 i sr80 mogly osiagnac V max 85km/h bo mialy wieksza pojemnosc 70cm3 ale mogly byc zarejestrowane jako motor!! wiec nie wciskaj mi kitow ze na...
Witam! zastanawia mnie taka rzecz, poniewarz mam husqvarna wr 360 (cross) 2t 360ccm. jednocylindrowy. i gdy go kupilem byla w nim mala przerobka, był w nim moduł od rometa charta GL133 ktory bardzo czesto sie palił, wiec dowiedzialem sie ze one tak maja i zeby zamontowac od simsona no i od simsona takze nei wytrzymuje, (iskra zostaje ale juz nie jest...
silnik romet chart romet chart chart romet
opona maluch mankiet ciśnieniomierza logowanie przez telnet
schemat zasilania budynku schemat zasilania
Zakończenia kabla optycznego do Panasonic TX-P42ST50 i SOUNDBAR MAJORITY Bowfell 2.1 Epson L3250 - Migające diody: Przyczyny i Rozwiązania