Romet Kadet nie odpala, iskra jest słaba i żółta. Przestawiałem zapłon — nic nie dało. Miałem krzywe Magneto i przez to nie odpalał. Trochę go przyszlifowałem, czy jest możliwość, że to przez to? Dodano po 4 Iskra raz jest, raz nie ma. Przestawiam platynki — jest i zaś nie ma. Przez co to? Ktoś pomoże?
Witam. Zaskoczył mnie problem braku iskry w silniku 019 Dezamet. Iskry na świecy nie ma a jak włożyć palec w fajkę to kopię już przy niskich obrotach. Wkładając próbnik w fajkę (taki śrubokręt z małą diodą) i kopiąc kopnikiem diodą mruga. Napięcie dochodzi ewidentnie a iskra na świecy nie przeskakuje. Po zdjęciu fajki, i dostawieniu do cylindra też...
Przyczyną problemu była świeca zapłonowa. Co prawda iskra była ale jak się dokładnie przyjrzałem to słaba i nie zawsze strzelała w elektrodę. W każdym razie po podmianie agregat pali od strzała. ZAWSZE ZACZYNAJCIE OD ŚWIECY , ja nie potrzebnie się nakombinowałem. I jeszcze jedna dobra rada: identyczna świeca jest w motorowerze Romet ogar chyba też WSK...
Witam. Kupiłem niedawno rometa ogara 205 z 3 biegową skrzynią. Gdy go kupiłem miał zepsute magneto <nakrętka się obrobiła>. Gdy naprawiłem tą usterkę zobaczyłem że w "magnecie" jest jakiś rowek. Pomyślałem że na wale powinna byś wypukłość pasująca do tego rowku. Okazało się że nie. Na wale nic nie ma. Gdy odpalałem na Tzw. Dawkę to nic nawet nie...
Witam jestem nowy na forum więc jeśli zrobiłem coś nie tak proszę o wyrozumiałość chodzi o mojego ogara 200 problem polega na tym iż nie chce odpalić paliwo dochodzi iskra jest lecz wydaje mi się że może ona być za słaba i mimo ustawiania zapłonu iskra się nie poprawia moto raz na jakiś czas odpali lecz trzeba się natrudzić pochodzi nie równo przez...
Więc tak przyczyną nie palenia był gaźnik bo zalewał go. Ale cewka też była słaba i nie żałuje ze ją wymieniłem. A dokładna przyczyna to zaworek iglicowy. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Spóśc ten olej zalej ropy do silnika odpal na chwilke spóśc rope i zalej lux bo spadek mocy moze byc na nie wlasciwym oleju i slizgajacych sie tarczach sprzegłowych. dobrze wypłucz silnik zanim zalejesz lux bo jak zmieszasz to juz koniec. bedzie sie slizgac jak piorun. Jak składałes silnik to dobrze nabiłes łozyska nawał?? chodzi mi o to czy wał nie...
Witam Mam problem z moim ogarem 900, rocznik 2008. Na początku motor palił i zgasł. Po tym już nie mogłem go odpalić. Zdjąłem kapturek ze świecy i kręciłem rozrusznikiem na początku była iskra ale słaba później już nie było. Kupiłem nową cewkę zapłonową wymieniłem nadal nie ma iskry czytałem trochę na internecie że mogła paść cewka zasilająca albo impulsator...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
Popieram gromleon'a . Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku? Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka"....
A ile jest oleju w silniku? Może po tak długim czasie stania masz uszkodzone uszczelniacze na wale i spala ci olej z paliwem . Dodano po 1 Jeszcze jest możliwość zbyt słabej iskry na świecy.
Sprężyna zbyt słabo napięta, najpierw trzeba lekko napiąć kopniak a dopiero założyć zabezpieczenie na wielowypuście od strony sprzęgła (zbyt mocno też nie można bo potrafi wyłamać karter). Wał nowy czy używany? Wał się nie chce obracać po założeniu magneta bo ociera co może świadczyć o krzywym wale lub magnecie.
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
Mówię że to raczej nie jest kondensator, ale skoro można to sprawdzić bez kosztów to czemu nie? Jak to mawiał mistrz Yoda "trochę wiedzy oświetli naszą drogę" XD. A nóż, to właśnie to :) . Druga sprawa że po szlifie wzrosła kompresja (a im lepsza kompresja tym trudniej wywołać zapłon)... Może przed szlifem była słaba kompresja i przez to była potrzebna...
Miałem w młodości Kadeta z silnikiem 023 i sporo się go napchałem z powodu przebicia na cewce zapłonowej, które się ujawniało po nagrzaniu silnika, dla tego pytałem o iskrę. Może znikać, a może też być słaba, wtedy przy ciśnieniu w komorze spalania też nie przeskoczy.
Hmm, a jaki model BMW ma obrotek zbierający impulsy z zapłonu? Jakiś najnowszy model z możliwych podaj to poszukam i zakupię. przy obrotkach łady i fiata robiłem dosłownie juz wszystko innej możliwości jak zrobić owijkę na kablu WN niestety nie mam i pewnie to jest powód tych zakłóceń. W innym przypadku jak podłacze pod zaplon to iskra jest słaba.
A jesteś pewny że nie przestawiłeś rozrządu? Bo jeśli w nieodpowiednim momencie masz otwarty zawór w głowicy to nie będzie kompresji. Musisz to koniecznie sprawdzić. Poza tym kompresję mierzy się na ciepłym silniku, więc nie dziwota że na zimnym masz słabe odczyty ;) . Brak iskry. A jesteś pewny że nie uszkodziłeś iskrownika przy demontażu? Jeśli urwałeś...
okazało się że powodem był banalny problem. po dłuższych i bardzo dokładnych ustawieniach platyn stwierdziłem że należy wyszlifować dziury do przykręcania iskrownika bo za słabo się odchylał i iskra była za późno kiedy to zrobiłem i ustawiłem gaźnik ZAPALIŁ ZA PIERWSZYM!!! dzięki za rady pozdro
Według mnie objawy wskazują na złą regulację gaźnika, w sensie zbyt duża dawka paliwa. Z kopki nie odpalisz bo go zalewa, na pycha jak weźmie to chodzi tylko na wysokich obrotach i przy odjęciu gazu znowu się zalewa i gaśnie. Druga rzecz która mi przychodzi do głowy to słaba kompresja. Może ktoś jeszcze się wypowie ale zacząłbym od podstaw czyli sprawdzić...
Witam. Mam taki problem, moj Romet nie chce odpalić. Iskra jest, zapłon ustawiony dobrze, platynki chodza jak należy, gaźnik to samo. Na starym cylindrze miał słabą kompresję 0,6 i świeca ciągle zalana. :/ Po założeniu nowego cylindra, tłoka itd. kompresja wzrosła do 0,7, świeca dalej zalana i nie ma ochoty zagadać... Jakieś pomysły? Co może się dziać?
to napisałem że na zapłon idzie 12v z cewek wychodzą 2 kable 1-impulsator 2- +12v , i pózniej wtyczka na akumlator i do regulatora Dodano po 3 ale czemu takie słabe napięcie jest wychodzące z modułu na cewke WN sprawdzałem nawet na innym module i to samo :/
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Witam Problem jak w temacie romet pali tylko z kopniaka. Z kopa odrazu,a rozzrusznikiem nawet nie próbuje załapać Nie wiem o co chodzi. Myślałem, że wina świecy, zamała iskra więc zmieniłem i nic nie dało. Dodam że iskra jest na kopniaku zarówno jak na rozruszniku. Podłączyłem kablami do większego akumulatora mój akumulatorek z rometa, bo myślałem że...
Witam. Moim problemem jest to iz skuter nie chce zapalic. Jezdziłem nim bez problemu, odpalał na kopa (akumulator mam słaby), wjechałem do garażu i zostawiłem go na tydzien. Po tygodniu nie chciał zapalić, na starterze (ale to z winy akumulatora, słabo krecilo mi rozrusznikiem) ale co najgorsza na kopke takze nie chce zapalic. Iskra jest, paliwo dochodzi,...
Co do przerywacza , czasem jest taki numer że spręzyna jest za słaba i może przy wyższych obrotach nie nadążać zamykać młoteczka.Inny przypadek jest gdy młoteczek zaciera się na osi.Sprawdź czy lekko się odchyla. Generalnie jak świeca czarna , to pierwsze co NOWA świeca o jak najniższym numerze(iskra-65) ,z przerwą 0,4.Następnie gaźnik.Sprawdź czy nie...
Witam, mam mały problem z uruchamianiem mojego skutera. Po dłuższym postoju lub gdy jest zimny np. z rana to bardzo ciężko go się odpala, natomiast jak już się uruchomi i zagrzeje pali na dotyk. Iskra jest, gaźnik wyczyszczony i wyregulowany posprawdzane pod kątem lewego powietrza, ssanie sprawdzone na stole działa prawidłowo. No normalnie ręce opadają...
Witam, mam taki problem z moim rometem mianowicie co 2 tyg musze zakladac nowa swiece bo tamta jest do wyrzucenia. Jeździłem na iskrach i pomyślałem że są za słabe i kupiłem championa l82yc. pojeździłem 3 tygodnie i jest to samo juz jest do wyrzucenia. Niby iskra jest ale nie odpala. Zakładam nową świecę i pali od pierwszego. Pomóżcie bo zbankrutuje...
Masz za słabą iskrę, po włączeniu świateł cewki oświetleniowe zabierają trochę energii cewce zapłonowej i stąd gaśnięcie. Jak pamiętam to "ten typ tak ma", możesz próbować skorygować ustawienie zapłonu (w szczególności moment rozwarcia styków przerywacza do pozycji koła magnesowego ze statorem), albo bawić się ze świecami.
Panowie, miałbym prośbę po polecenie dobrego modułu do chińskiego CDI w WSK 125. Iskra wizualnie jest mocno taka sobie, czasem sprzęt trzeba pchnąć, żeby odpalił. Wiem, że iskra w CDI wizualnie nie powala, ale znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=wDTnSKFt... Iskra jak widać jest niesamowicie mocna. Przy moim zapłonie można o tym pomarzyć,...
ja na twoim miejscu bym to poskładał i próbował odpalić sprawdził jaką ma moc a póżniej jeżeli był by słaby to cuś zainwesiował masz ten silnik w jakieś ramie żeby go na popych spróbować? jeżeli nie to wiertarka+klucz nasadowy na magneto i heja może jest zalany paliwem przy wyższych obrotach zaskoczy
Po wykręceniu świecy magneto obraca się beż żadnych oporów leciutko nic nie ociera. Iskra konia by zabiła Słabnie zdycydowanie przy wjezdzie nawet na lekkie wzniesienie. Muszę sprawdzić jeszcze bez tłumika jak to będzie czy go gdzieś nie dusi Cylinder i tłok to cx polska produkcja podobno lepsze od almotu. Poprzednio jeździł na oryginalnym zmd po 1...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Witam Podłącze się pod temat i zapytam bo mam taki problem: mam motorynkę pony m3, silnik 2biegowy i do tej pory było ok. ale kilka tygodni temu zauważyłem że na wolnych obrotach ma słabą iskrę albo ją całkiem gubi. To samo gdy podczas jazdy włączam światła, gaśnie na wolnych obrotach (zalewa ją) na "wysokich" wydaje się być ok. Próbowałem z kilkoma...
Breżniew Świece mam iskra F75, ale mam też motorynkę, która na niej śmiga. Jej kolor to czarny, ale po wykręceniu z motorynki to brązowo kakaowy. Silnik w motorynce jest identyczny tylko ma biegi w ręce. Zapomniałem też dodać, że tam nie ma klinu na wale i może to jest przyczyną. Masz za gorąca świecę, nic w tym dziwnego, że silnika traci moc po zagrzaniu....
jak iskra jest to raczej jest dobra takie skuterki juz nie walą takiej iskry jaki kiedyś romety na świecach iskry lecz to im wystarcza. Jaki tam masz silnik bo nie znam wszystkich nazw chińczyków. 4 suwowy czy 2 suwowy? Czy taki czy taki to chinczyki znam na wylot.
Witam! Mam problem z moim kołem magnesowym w ogarze 200. W zeszłe lato przerobiłem mojego rometa na zapłon bateryjny, ponieważ nie chciał odpalać z powodu słabej iskry. Po dwóch tygodniach jazdy z akumulatorem 6V i ładowaniem jednopołówkowym wpadłem w dziurę i od tamtej pory zaczęły przepalać mi się żarówki 24V, lecz po podłączeniu równolegle cewek...
Różne miałem przypadki. Raz był zbyt duży luz pierścieni na tłoku przez co koledze ogar na drugim biegu ledwie się toczył, innym razem były rysy na głowicy. Czasem miałem też tak, że jak ustawiłem przerwę na platynkach 0,40 to nie odpalił pomimo dobrej iskry, a na 0,30 był słaby. Trzeba było metodą prób i błędów eliminować. Ja na twoim miejscu sprawdziłbym...
Witam Jutro biorę się za naprawę skutera kingway coliber Problem polega na tym że motor nie chce odpalić, iskra jest ale słaba proszę o podpowiedzi co pierwsze sprawdzić (napewno cały układ CDI) i jak sprawdzać poszczególne elementy posiadam miernik uniwersalny i w miarę dobrą wiedzę jednak ostatnio naprawiałem motor kilka lat temu i były to popularne...
Witam odwala mojem rometowi ,a więc normalnie odpala na kopa obroty tez ma spoko ale ,gdy jadę np pod górę jedzie normalnie a potem tak jak by mu brakowało paliwa .,i co ,dalej nie pojedzie :( potem znów nawet na prostym podobnie jest czasami jak zjadę z górki:( .Wobec tego wyczyściłem gaźnik dysze ,kranik też ,węzyk paliwa szczelny więc lewgo powietrza...
Dzisiaj dobrałem się do tego sprzęgła chyba nigdy tam nie było rozkręcane bo wszytko jak nowe w środku,tylko tarcze zjechane były niemal do zera więc je wymieniłem - wydaje się że to pomogło bo teraz jak kopałem to już całkiem inaczej to wyglądało mimo że śrubkę od sprzęgła wykręciłem trochę...ale niestety nie udało mi się motorku odpalić, gdyż wymieniałem...
Opornosc statora to jakies 168 ohm a stator dokladnie nie wiem jak zmierzyc sprawdzalem na innych moto to na kazdym przewodzie byl opór a na statorze id zetki jest tylko na jednym i to słaba Dodano po 6 Dzis bylem w sklepie aby sie dowiedziec i sprawdzalem miernikiem inny stator od zetki i to samo opór tylko na jednym przewodzie teraz pytanie czy musi...
Dlatego wodny ze względu na gramaturę, a Ty masz tylko wyczyścić powierzchnię a nie porysować czy nawet zebrać materiał. Aha, no to może wyśle ci ten przerywacz z 30 letniego rometa, w którym styki są nadpalone i co najgorsze nie schodzą się całą płaszczyzną i mi go oczyścisz i doprowadzisz do stanu używalności, akurat są wakacje to może się do września...
Zanim kupiłem nowe świece, stroiłem silnik na starych, różnych, używanych. Było ich 5-6 sztuk. Około połowy nie działa już w silniku, nie podpalają mieszanki gdy muszą pracować w cylindrze, kompresja nie pozwala? Na zewnątrz silnika, przytknięte do masy, dają iskrę. W głowicy już nie. Jak miałem rometa to miałem to samo. Na zewnątrz piękna iskra a...
Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem nadal kicha!!! Poszedłem w końcu do majstra .Majster wsadził...
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż później się zalewał podobnie jak i motorynka. Kolega miał komara również...
Z tego co pamiętam, koło magnesowe od AM6 czy Derbi nie za bardzo się nadaje ze względu na różnicę rozmiaru stożka. Lepiej by się nadawało koło magnesowe ze silników Morini (Malaguti Fifty). Ludzie na takie trafiali, okazywały się że miały za małe stożki aby je zamontować w Simsonie. Reszta to standardowo, dorabianie podstawki itp. Romety były robione...
Jeżeli motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jaką pobiera do cylindra może być nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprzętach doraźnie stosowałem kawałek cienkiej szmaty składanej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyskać większy opór) i zakładanej za pomocą zacisku bezpośrednio na gaźnik. Ustawienie zapłonu to kwestia wyczucia....
słaba iskra iskra romet romet iskra
panasonic świecić czerwona dioda młotek gumowy astra szarpie
adapter przejsciowy gniazdko zarowka luźny napinacz rozrząd
Enkoder Alps EC12E24204A8 w regulatorze Vaillant calorMATIC 470 – parametry, zamienniki, montaż Błąd E04 w klimatyzacji Panasonic - przyczyny i rozwiązania