Podtrzymać? A co pobiera z niego prąd i ile pobiera? Alternator samochodowy zaprojektowano do dużo większych mocy i wysokich obrotów, ma przy tym kiepską sprawność, dlatego nie jest to dobry wybór do roweru.
Kolego - zacytuję Ci komentarz do mojego projektu pademicznego z początku #zostańwdomu- Próbowałem spiąć rower z alternatorem. Cytuje: Trzeba mieć kondycję i nogi jak Korzeniowski a siłę jak Pudzianowski żeby z alternatora wycisnąć chociaż kilkaset watów. Człowiek w nogach ma ok 100W a altek zaczyna skutecznie działać od 1 kW... Może tzw sztuka dla...
Dzieki! A co tak rezonansuje? A w jakim rowerze to dynamo pracuje ?
Dlatego że jeden wiatrak daje 2MW a jeden blok elektrownik węglowej czy atomowej 200÷1000MW. A w takiej elektrowni jest kilka bloków. Wystarczy popatrzeć ile miejsca zajmuje jeden blok a ile 100 Wiatraków by zajęło i ile betonu na nie potrzeba oraz robocizny żeby to zrobić. A po drugie co będzie gdy wiatr przestanie wiać? W lampę naftową można się zaopatrzyć...
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
W podobny sposób to poniekąd działa tyle że tylko przy hamowaniu bądź zwalnianiu. W czasie hamowania sporą część energii odbierają właśnie akumulatory poprzez alternatory.
Sprawność połączeń i urządzeń w układzie wpływa na straty mocy. Alternator wg mojej wiedzy ma większą sprawność od prądnicy, połączenie paskiem klinowym to tu chodzi aby powierzchnia styku z kołem była jak największa po stronie roweru i alternatora, do tego odpowiednie naprężenie samego paska. To czy akumulator ma być 12V czy 24V zależy od alternatora...
Offtopic: Na forum spotkałem też kogoś kto ma licznik dwukierunkowy mimo braku fotowoltaiki czy nawet samego falownika. Taki mu założyli. No to rower, alternator z poloneza, mikrofalownik i jazda :) Przepraszam nie mogłem się powstrzymać :) A tak na poważnie, to może na gruncie zamontujesz panele, tymczasowo na prowizorycznych podporach, bloczkach?
Witam. Konstrukcją przypomina to alternator od samochodu bo to jest alternator samochodowy obcowzbudny. Potrzebuje napięcia na szczotkach w celu wzbudzenia.
Co prawda nie rower, ale "hulajdusza" elektryczna. Jeszcze ciągle w budowie. Poproszę więcej informacji o silniku, to chyba przerobiony alternator?
telemah Popieram Twoją wypowiedź, tylko jeden wykręci więcej a drugi mniej.Miałem niedawno przykręconą do stołu prądnicę pralkowca 54 żłobki uzwojenie nawinięte drutem fi 1,45,na wałku korbka,mostek trójfazowy , napięcie DCV podłączyłem akumulator 12V. I ja wykręciłem siedem amperów a kolega który przyszedł wykręcił od razu 12A. Nie znaczy to ja jestem...
Nie,coś a'la kontra w rowerze,lub bendiks rozrusznika
W takim razie czemu w kamperach stosują fotowoltaikę? Piekarnik i lodówka zużywają mniej niż pralka? Ponieważ w kamperze masz ogromne akumulatory, i zazwyczaj panel fotowoltaiczny ok 500W, dolicz jeszcze ładowanie alternatorem... Zawsze możesz mieć rower z prądnicą, która będzie ładować taki magazyn energii.
A co Ojciec z nim zrobi? Jak to co, zamontuje do roweru.
Odkopię temat. Będę przewoził rower elektryczny na bagażniku rowerowym w samochodzie. Czy da się w jakiś sposób wykorzystać gniazdo samochodowego haka do ładowania akumulatora w rowerze? Gniazda 13-stykowe wykorzystywane są do ładowania akumulatora w przyczepie kempingowej. Dlatego może dałoby się by wykorzystać tę możliwość do ładowania akumulatora...
Temat o tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Zapobiega ono szarpnięciom,spowodowanym momentem bezwładności wirnika,zwłaszcza wystepującym wtedy ,kiedy silnik jest gaszony.To jest zwykła koło wolnobieżne,jak kontra w rowerze.
Założenie większej prądnicy = opór przy jeździe
Czy alternator może pracować jako silnik prądu przemiennego 12V? Chciałbym zrobić rower elektryczny z wykorzystaniem alternatora. Czy taka idea jest słuszna? Czy ktoś może podać orientacyjną sprawność jakiś konkretnych alternatorów?
Mój eksperyment ma znaczenie praktyczne, więc gdyby zniknął problem grzania i wypadania z synchronizmu z byle powodu można już taki sprzęt przetestować choćby w rowerze
(at)abart64 Czy możemy przejść na korespondencję przez PW, bo to dział rowerów elektrycznych, a naprawiamy alternator ?! https://obrazki.elektroda.pl/1891397500_...
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
Witam Chce przerobić alternator na silnik, ma on słyżyć jako napędu do roweru. Jest ich wiele polecił by ktoś jakiś by po przerobieniu miał dużą moc (np. 1kW)? Czym się kierować przy wyborze alternatora :?: Zasilany był by z akumulatora 12V (na razie mam tylko takie zasilanie :| ). Jeżeli chodzi o sterownik to na razie nie zawracam sobie tym głowy bo...
Ma napędzać alternator w jedną stronę w drugą ma być luźna. Tak jak pedały w rowerze. Jak przestajesz pedałować do koło ci na siłe nie kręci pedałami.
Coś jak ringi w reflektorach samochodowych które same światła dają tyle co nic, za to są widoczne z dużej odległości. No właśnie o to mi chodziło. Bajer bez sensu. W samochodzie takie rozwiązanie ma sens - bo takie LED mają za zadanie informowanie innych o tym ,że pojazd z zapalonymi światłami uczestniczy w ruchu. Wieczorem czy w nocy włączane są światła...
Akumulator, alternator i rower - pedałować na zmianę. Hehe albo zamiast roweru kierat i bat. Drogą losowania kto do kieratu a kto do bata. Ewentualnie potem zmiana.
A nadwyżkę mocy może spożytkuję na jakąś mini chłodziarkę do napojów na ogniwie peltiera. Hehe to to będzie potrzebny kwasowy akumulator 120Ah i alternator w rowerze :P
Oczywiście, najpierw sprawdzę obroty. Dzięki.
Jak sprawdzam alternatory wiertarką z wkręconym w uchwyt bitem, to gdy się wzbudzi, to ciężko ją utrzymać, powodzenia życzę na rowerze z takim przełożeniem ;)
Ja mailem identyczny plan jak kolega ,tylko ze ja mam alternator od poloneza:)) ,tez chce zrobic z niego silnik . Taki alternator powinien miec moc okolo 500W ,wiec jako naped do roweru był by idealny. Ma ktos z was schemat jakiegos falownika wlasnie do takiej mocy??
nie ten kierunek, lepszym rozwiązaniem może być panel słoneczny i wiatrak z przekładnią, z 12V nie zasilisz laptopa a przetwornica potrzebuje kilka amperów, na rowerze spędzisz więcej czasu pedałując niż przed laptopem.
Kup tylne koło z silnikiem od roweru elektrycznego - jest to praktycznie trójfazowy alternator wystarczy dołożyć diody, a jak trafisz takie z zabudowaną elekroniką w kole to nawet tego nie trzeba. Koszt od parudziesięciu zł. Oczywiście póżniej step down.
czy też w jakikolwiek inny sposób (to jeszcze sobie przemyśle) wał górny z huśtawki z alternatorem i podczas huśtania wygenerować prąd? Tak, oczywiście byłoby to możliwe, ale musiałabyś zastosować przekładnię (...) Masz na myśli zwykła przekładnie zębata duze-male koło? Tak, myślałam o tym. Czyli mówisz że takie użytkowanie alternatora jest możliwe...
dzięki powinno przynajmniej troche sie przydać
Ogólnie: wzmacniacz to kicha totalna... zaloz filtry na zasilaniu, pewnie chinczycy zapomnieli o tak waznej kwestii (moze jezdza na prad buehhehe, albo rowerem) co do alternatora - ten pisk bierze sie od jego wzbudzania. Przyczyna moze lezec take w nim.
Alternator samochodowy + rower i spokojnie wykrecisz 50W pedałując. Plus mały akumulator i spokojnie będziesz mógł zejść do grila dorzucić bez przerywania filmu.
Może uszczelniacz leje , tarcza jak się napije oleju to kiedy jest zimna może jakoś chodzić przy ciepłej będzie się bardziej ślizgać. Bo na bani to można łańcuch w rowerze naprawiać a nie rovera. Teraz masz do sprawdzenia sprzęgło, wysprzęglik, uszczelnienie wału i skrzyni, do wymiany mostek i regulator jeśli nie cały alternator.
Niech tam będzie i prądnica, ( a czym jest alternator jak nie prądnicą ... ? ) . Jednak sądzę że wybór gorszy ze względu na dopasowanie prądnica a regulatory . Trudniej będzie ci dopasować ( jednostopniowy czy dwustopniowy wibracyjny ). Gabaryt przemawia za alternatorem , jak i wydolność prądowa.
Przyjdzie zrobić rower z alternatorem zamiast tylnego koła, i lampkę naftową odkurzyć? Do łazienki wstawić radziecką WIATKĘ, przeprosić lodówkę POLAR, uwstecznić się na maxa? Może pomiędzy licznik i skrzynkę zamontować jakiś PFC zmyślny co by na komunikację nie zezwolił i Power Factor unormował przy okazji? Przepraszam za offtop, ale co nam innego pozostaje?...
18 stycznia 2014 jest moto weteran bazar w łodzi , jeśli się tam wybierasz lub ktoś z twoich znajomych to jest duże prawdopodobieństwo , że coś tam dopasujesz. Nawet nie od Suzuki, Kawasaki Yamaha również miały "alternator" rozwiązany w ten sposób.Bardziej można nazwać to prądnicą :) Działa jak dynamo w rowerze :)
Z czego by się nadał? Może z piły do drewna ? Z żadnego złomu nie wyciągniesz, silniki dużej mocy na niskie napięcia nie leżą na ulicy. Silniki z elektronarzędzi mają słabą sprawność, wysokie obroty (co wymaga przekładni dodatkowo pogarszającej sprawność) i wymagały by przetwornicy gdzie miałbyś kolejne straty. Może jakieś akumulatorowe, elektronarzędzia,...
A wie ktoś może czy rama roweru może być własnej konstrukcji? I z innej beczki jaki prąd może dawać alternator jadąc z górki przy np. 5000RPM? A może mogły alternatory mogły by też napędzać?
Chciałbym kupić prądnicę Ok , kup alternator 12V rower , zamontuj go zamiast tylniego koła i pedałuj grzejąc wodę przy okazji. Tak to wygląda dokładnie.
witam wszystkich, chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem. słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia. i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc. tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza)...
Z alternatorem nie wypali, on potrzebuje minimalnych wysokich obrotów. Na rowerze takich nie osiągniesz. Robiąc zaś przełożenia - nie uciągniesz pedałów.
Kolego nic nie zamierzam poprawiać i zmieniać w czymś co działa bardzo dobrze , to po pierwsze. Po drugie nie będę wnikał co ty programujesz , a prawda jest taka , że kolega wymyśla rzeczy nie stworzone , nierealne żeby nie powiedzieć głupie jak np. ładowanie auku alternatorem przy pomocy roweru - wniosek kolega nie ma pojęcie o elektronice a na forum...
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
Witam bardzo mnie cieszy że koledze się udało, bo sam próbowałem coś tam kombinować, ale niestety elektronika jest dla mnie ciągle wiedzą tajemną, więc niewiele wskurałem. Pomoc w postaci schematu jest bezcenna. Mam tylko pytanie, czy sterowania prędkością na bazie tego schematu nie dałoby się zrealizować w prostszy sposób niż przez mikrokontroler,...
Decydującym czynnikiem jest rachunek ekonomiczny.Obecnie dzięki ogromnemu postępowi, jaki dokonał się w technologii tranzystorów, bardzo niskim kosztom produkcji oraz nowym alternatywom dla elektronicznych modułów sterujących, idea masowego stosowania bezszczotkowych napędów prądu stałego wydaje się być warta ponownego rozważenia. Obecnie istnieją też...
Najprościej i chyba najtaniej przekładnie można zrobić wykorzystując pasek klinowy i dwa kółka klinowe o odpowiednich rozmiarach. Ewentualnie dwie zębatki i łańcuch (np. od roweru).
Raczej nie wydoli, zamiast rozrusznika trzeba było raczej szukać pośród silników do napędu rowerów elektrycznych albo zastosować wkrętarkę.
Ponoć istnieją takie rzeczy jak alternatory do roweru - wbudowane w piastę, akumulator oczywiście poza piastą. Informację tę mam z drugiej ręki i zanią nie ręczę ale pomysł wbudowania prądnicy w piastę jest niezły z tego względu że bardzo redukuje się opory ruchu (zwykłe dynamo to RZEŹNIA)
Z dynama bedziesz miał silniczek a nie alternator. kup lepiej jakies orginalne oswietlenie na ledach, fabrycznie do roweru i po problemie.
Agregat jak dobrze poszukać to za 200 zł na alledrogo będzie, silnik moze byc z jakiego alternatora ze szrotu, a silnik spalinowy do roweru ma cene o rząd wielkości w góre.
Kolego auta elektryczne są tylko w teorii mniej skomplikowane niż spalinowe. Widziałem na YT ile elektroniki siedzi w Tesli (rozbierali na czynniki pierwsze Teslę po powodzi). Zwątpiłem tam same kable i płytki drukowane to ok 200 kg (tak dużo tam tego jest). Obecna elektronika nie jest ani łatwa w naprawie ani tania w naprawie a bez specjalistycznych...
Ale najpierw pytanie czy kolega ma tam jeszcze dynamo od roweru (czyli prądnicę) przy tym traktorku czy też już alternator. Bo tą baterię akumulatorów trzeba naładować!
Tematy elektroniczne nie są mi obce. Jednak tematy związane z elektryką samochodową - nie są mi szczególnie bliskie. Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki. Ale - z tego co mi wiadomo to tam jest prostownik 3-fazowy. I jak znam życie - jakieś swoje "chitrości" posiadać może :) Dlatego pytam grzecznie o jakieś wskazówki ogólne - żeby nie wyciągnąć...
Zejść z mocy i to dużo i za to dać super mega efektywne głośniki..... Końcówek mocy z realną mocą na napięcie 12-14V min. 2x50W jest jak na lekarstwo (znam tylko kilka w sumie - klasa H itp.), z przetwornicą to już strata mocy będzie znowu jakaś, zdecyduj się lepiej na jakąś typowo samochodowo końcówkę 4 x 6W ewentualnie w mostku około 2 x 20W (mniej...
Możliwe że mocny alternator samochodowy z odzysku by zdał egzamin.
Kolego „kaczy99” sądziłem że chodzi o mały pobór prądu taki który aku 7Ah nie rozładuje więcej niż w 50% w takim wypadku 2-3 dynama mogą rozwiązać sprawę. Zakładałem ładowanie aku głównie w czasie jazdy. Ale ty potrzebujesz kilku amperów przez kilka godzin czyli kilkanaście amperogodzin. Ładowanie takiego akumulatora z dynam rzeczywiście...
Już prędzej zrobisz silnik BLDC z alternatora, były opisy takich projektów w sieci i na elektrodzie.
Czy powodem zwarcia na bezpieczniku od alternatora jest sam alternator? Co powoduje całkowite zniknięcie prądu w stacyjce i w całym samochodzie w Land Rower Feelander 2.0 TD 2000r?
Oczywiście że miałem w rękach alternator. Zrobiłem sobie porządne mocowanie, sprzężenie poprzez sprzęgło kłowe oraz wykonałem pomiary elektryczne. Tak się składa, że mam nawet obrotomierz uniwersalny, którym mogę dokładnie mierzyć obroty dowolnego wałka. Dlatego dobrze wiem o czym piszę, a wykonanie sprzężenia przekładni z alternatorem nie jest może...
Witam :-) No to sobie założyłeś plan nie do wykonania :-) Ja będąc tam miesiąc to pomyślał bym o akumulatorze samochodowym który naprawdę ledy by bardzo długo ciągnoł a co do doładowania ??? może rower na stojaku z podłączonym alternatorem i w czasie porannych ćwiczeń - doładowanie akumulatora :-) A i nawet telefon byś naładować mógł :-)
To właściwie jest silnik BLDC, który może pracować jako prądnica. Nie można więc regulować napięcia jak w alternatorze.
Doctore. Nikomu się nie spalił ponieważ dostarczenie mocy 1kW z akumulatorów modelarskich jest krótkotrwałe i nierealne. Gdyby tak mogły dostarczyć takich mocy to dawno bym już jeżdził rowerem elektrycznym na długim dystansie. Alternator 100A jez uzwojony drutem fi 1,7 i ma określone wymiary, jakim drutem uzwojony jest silnik 200g 1 kW, 12V
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Zawsze można zrobić dodatkową przekładnię z kołem zamachowym i przenieść na nią napęd prosto z łańcucha, ewentualnie z paska. Kupić jakiś stary rower i zaadoptować na stałe z niego siodełko, część napędu i kierownicę aby było na co ręce uprzeć. Chyba, że zależy ci na miejscu w tym bunkrze a sprawny rower się przyda. Ale kluczowe pytanie to dlaczego...
Czy rower elektryczny może być zasilany agregatem ? Chciałbym wykorzystać silnik spalinowy + alternator 24 V by zasilać e-bika. Silnik spalinowy nie będzie mieć połączenia z napędem. Co na to prawo ? Czy to dalej będzie e-bike ? Czy będę potrzebować jakieś prawo jazdy lub rejestrację ?
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
gdybym zainstalował w miejsce alternatora silnik elektryczny BLDC co pozwoli nie tylko napędzać układ ale i odzyskiwać energię na przykład hamowania by ładować baterię A w jaki sposób miałoby się odbywać to odzyskiwanie energii podczas hamowania z mechanicznego punktu widzenia? Jak ma się odbywać przekazywanie energii z hamowania z kół poprzez skrzynię...
Założenie projektu z góry przeznaczone jest na niepowodzenie. Nie dość ,że winien być regulator napięcia lub to co proponuje Motronic ,bateria / akumulator / na napięcie zgodne z alternatorem i jeszcze .... obroty i moc , które musisz przekazać na jego wał.
Wspomaganie jest na pompę mechaniczną a nie elektryczną. Nie chcę być upierdliwy,ale są regulatory F00 które mają 14.6V zamiast 14.4V?Autem jeżdżę na krótkie odcinki z reguły z przyczepką lub z platformą na rowery i mało kiedy przekraczam 2000rpm (skrzynia automat) .
Panowie spawanie oki ale koronki? ;-) koronki to mi się z rowerem kojarzą niektórzy mówią wianki;-) alternator wykręcony:-) obudowa pęknięta :/ i zwarcie na stojanie :/ więc nikt się tym bawić nie będzie w poniedziałek na szrot i coś trzeba wykręcić ;-) do fiata brava z jakich samochodów będzie jeszcze pasował ? bravo? Siena? palio? na co zwrócic uwagę...
Najprościej chyba byłoby wziąć alternator od samochodu i regulować prądem wzbudzenia... Nie za bardzo, skoro akumulator ma być ładowany to potrzebne jest napięcie na stałym poziomie. Proponuję taki układ: Alternator 12 czy najlepiej 24V (do dużych alternatorów z ciężarówek, autobusów potrzebne raczej mniejsze obroty) napędzasz przez przekładnię najlepiej...
Jak bym chciał bazować na książkach wydawnictwa WKŁ to bym sie uwstecznił,jedynym pojazdem jakim był bym w stanie naprawiać był by rower,bo w tym kierunku WKŁ nie wypuszcza żadnych publikacji.
Witam wszystkich. Jak w temacie, poszukuję prądnicy wolnoobrotowej o mocy 50-100W i napięciu znamionowym 12-24V. Ma ona służyć jako generator napędzany siłą ludzkich mięśni, ze zmodyfikowanego roweru. Preferowałbym obroty nie większe niż 600/min (znacznie uprościłoby to konstrukcję, nie wymagało ogromnych przełożeń). Po przejrzeniu postów na ten temat...
Witam, Chciałbym zbudować minielektrownię wiatrową, która miałaby służyć tylko do testów. Stworzyłem już wirnik - łopatki z rur PCV. Wirnik ma średnicę 34 cm. Chciałbym stworzyć charakterystykę prądową takiej turbiny w zakresie prędkości wiatru 0-15m/s. W związku tym potrzebuje prądnice o mocy maksymalnie 200 W. To dużo więcej niż mają prądnice stosowane...
A może by do takowego alternatora z dynama podłączyć jakowyś akumulatorek na 6V?? Mielibyśmy wtedy oświetlenie rowerka na światłach stopu a w czasie jazdy doładowywanie :)!! Pozdrawiam i co o tym sadzicie?
Błażej,koło pasowe na silniku dużego diesla jest zawyczaj tak duże jak.....koło w "Rowerze Błażeja" :) Sorry za ten żart,ale tak jest :)
Witam. Mam taki problem, że, buduje rower z silnikiem spalinowym od kosiarki, i chciałbym zamontować oświetlenie do tego roweru. I tu pojawia się problem, ponieważ będzie to zasilane z akumulatora żelowego 5 Ah i chciałbym zrobić jakąś małą prądnicę albo alternator, żeby ładował ten akumulator. I tu bym prosił o pomoc, czy da się zrobić prądnicę z rozrusznika...
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Z baterii slonecznej o wymiarach 1,5 x 0,6 metra osiaga sie przy optymalnym oswietleniu moc okolo 40-50 Watt . Do ukladu potrzebujesz jeszcze regulator napiecia , ktory pozwala na ladowanie akumulatora . Aby podlaczyc kompa do tego systemu potrzebujesz przetwornice 12V/230V . Wiec policz : - Bateria sloneczna ( o mocy 45 Watt a do pracy ciaglej potrzebujesz...
Wywalasz mostek diodowy wyciągasz 3F i do tego falownik ....... Taki od rowerów się chyba nada. Zobacz na YT są filmy jak ludzie to robią ...... A i mień dział bo nie ten
Witam , wszystko wskazuje na to iz najlepsze parametry ,stosunek wielkosc/moc maja bezszczotkowe silniki pradu stalego zasilane falownikiem. Dla zainteresowanych podam iz do eksperymentow i budowy np. elektrycznych rowerow mozna wykorzystać alternatory samochodowe :) Po usunieciu z nich prostownika otrzymujemy za darmoche silnik 3 fazowy duzej mocy...
domu o napięciu 12v, ???? czy jest inna możliwość aby go ładować bez wkładu finansowego? Tak. Użyć alternatora samochodowego napędzanego rowerem ( film,,Barwy Walki" z W. Siemionem) :D . A poważnie, jakiej mocy jest to radio i ten jeden głośnik ? pierdół oraz, co to za pierdoly ? Nie ma to jak inżynierski język, prawda? Koszt zasilacza komputerowego...
Przezwajanie klasycznych silników to w sumie prosta manualna robota, stosunkowo łatwa przy użyciu odpowiedniego "kopyta" i ręcznej nawijarki. W przypadku silników BLDC o nieco odwróconej konstrukcji względem klasycznego silnika, nie da się "wsypać" przygotowanych uzwojeń do stojana. W oryginale, automaty nawijają to już na stojan. Ręcznie jest to bardzo...
Witam. Jestem początkującym elektronikiem i planuje zamontowac sobie radio samochodowe na rowerze. Mam głośniki i radio samochodowe, które zamierzam podłaczyc pod akumulator 12V 7Ah. Wiem że długo nie posłucham sobie muzyki w ten sposób wiec potrzebuje jeszcze ładowania akumulatora (coś w stylu alternatora). Ale prosiłbym o konkretne propozycje. Nie...
Witam! Posiadam w rowerze dynamo z zasilaczem i całą instalacją na 6 V (mostek, stabilizator, aku lampki). Irytuje mnie strasznie mała wydajność dynama (3W). Chciałem założyć na przód mocniejszą lampkę i nic z tego bo za mało prądu daje. Pytanie moje jest nastepujące: czy da się przewinąć (a raczej donawijać) dynamo tak, by miało jeden dodatkowy zwój...
Próbowałeś kiedyś kręcić dynamem w rowerze bez obciążenia i z obciążeniem? Alternator może i więcej pobierze, ale będzie to kosztem zużycia paliwa. Jeśli zaś obciążenia nie dajesz, alternator będzie się kręcił pobierając minimalną ilość energii. Podłącz sobie silniczek do akumulatora i podłącz amperomierz. Potem spróbuj go zatrzymywać (zwiększasz obciążenie)...
Zużyje więcej prądu niż gdyby grzałka była podłączona bezpośrednio do sieci bez tych dodatkowych urządzeń. Po drugie silnik z pralki nie pociągnie alternatora aby ten produkował prąd o mocy 1500 W. Ten alternator można zastosować jedynie jako awaryjne zasilanie w razie awarii sieci. Trzeba jednak napędzić czymś ten alternator np. silnikiem spalinowym...
Witam Czy ktoś wie gdzie kupić jak najmniejszy alternator. Bo chciałbym do swojego autka na sterowanie (dość małe) dorobić diody, które byłyby zasilane przez napęd czyli po prostu jak kiedyś lampki w rowerze za pomocą dynamo ;) Czy jest taki mały alternator? Gdzie można kupić? I jak to połączyć? Próbował już ktoś coś podobnego zrobić? ;) No i chyba...
Pod wzgledem elektrycznym alternatorowi jest to wsio ryba czy wirnik obraca się w prawo czy lewo.Prądnica prądu stałego zaś ma okreslony kierunek wirowania.To tak jak z dynamkiem u roweru-kierunek wirowania jest dowolny.Jedyna rzecz to właśnie wentylator-ma "wyciągać " powietrze z wnętrzama nie wdmuchiwać,ale to przy wiekszych obciążeniach. Zakładaj...
Mając podstawową wiedzę można coś zbudować działającego, ale marnie - do pokazu, że działa, a nie do praktycznego zastosowania. Jakby ktoś chciał zbudować coś sensownie działającego, to warto zapoznać się z opisem alternatora - najpierw z Wikipedii, potem z instrukcji serwisowej.
Witam! Dziękuję wszystkim za udzielone mi chociaż mało pocieszające dla mnie informacje,ale mimo wszystko to chyba jednak tak szybko się nie poddam i spróbuję jeszcze trochę podoświadczać?Pamiętam,że oprócz portalu ELEKTRODA.pl był jeszcze portal FELEKTR.KATALOGI.pl,który właśnie szczególnie był poświęcony tematyce pozyskiwania energii elektrycznej...
Rower nie samochód, w dzień jeździ bez włączonego oświetlenia, a te 3VA powinny wystarczyć na niezbyt intensywne korzystanie GPS-a, a w przerwach - na podładowanie akumulatorka (np. takiego na 1 -2 Ah), żeby można użyć GPS-a na postoju. Dlatego, że to jest 3VA, więc najprawdopodobniej regulator napiecia lub inny układ kontrolujacy ładowanie nie będzie...
Kiedyś miałem taki przerobiony rower, na rafkę założony pasek i do tego przerobiony alternator z magnesami. Bez obciążenia szło lekko, ale wystarczyło podłączyć żarówkę i już nie było tak łatwo. Nie jestem pewien ale żarówka ok. 50W może mniej, można było porównać do jazdy na rowerze z prędkością ok. 40 km/h. Pozdrawiam
Dzisiaj się postaram zrobić zdjęcie :) Dodano po 44 Myślałem też żeby zrobić napęd na pasku tak jak wyżej było napisane tylko koło pasowe z alternatora na silnik i większe koło z pompy wspomagania na koło w rowerze tylko gdzie i jak je przymocować? I wtedy napęd na pasku który był by napinany lub luzowany :)
Witam, musiałem odnowić oryginalną instalację w c330 którą to używam cały dzień, ale co 2 tygodnie. I podczas sprawdzania alternatora zanotowałem prąd ładowania chwile po odpaleniu 45A, po minucie 25A. Akumulator fakt że jakiś 3 letni maxgear 80Ah ale poprzednio jeździł w T4 1.9tdi i sprawował się znakomicie. Napięcie trzyma 12,5v a po rozruchu 14,6V...
Pedelek, powiązanie napędu elektrycznego z mechanicznym w rowerze. Siłą mięśni napędza się alternator, ten ładuje akumulator, który napędza silnik umieszczony w piaście tylnego koła -żadnego połączenia mechanicznego. - można prosić o jakiś link do tego wynalazka? Jakoś mi się to nie trzyma kupy - alternator, akumulator, silnik. Wszystkie te urządzenia...
alternator rower silnik alternator rower rower elektryczny alternator
separator antenowy radio schemat makro czcionka peszel metalowy
elektrolux pralka blokada blokada drzwi pralki elektrolux
Ford S-Max 2.0 TDCi 2020 – wymiana regulatora napięcia alternatora, kompatybilność LIN Off-grid: 7 paneli szeregowo, zacienienie, dioda blokująca – czy wzrośnie wydajność?