To, co trzymasz w dłoni, to wpust czółenkowy (Woodruffa), zwany klinem (niepoprawnie). Wchodzi w gniazdo w wale. Niestety jest ono wręcz masakrycznie rozbite, co w tej chwili dyskwalifikuje go z użycia. Reszta, to też obraz nędzy i rozpaczy. Tam jest jeszcze jakiś moduł zewnętrzny?
Są też lampki ładowane. Baterie to też nie problem. Przecież one są na 3V więc zasilisz je z dynama. Przetwornica jest tania.
W starej książce bodaj Słodowego był samochodzik napędzany prądnicą od Żuka. Zatem z rowerem da sobie radę.
Fotkę mocowania zębatki tylniej bardzo bym prosił od kolegi (at)blockmen30 . Panowie gdy bo ktoś poszukiwał prądnicy w piaście to posiadam takową na sprzedanie zdemontowaną ze swojego roweru. Prądnica firmy SHIMANO 6V,3W.(szybko-zamykacz). Sprawna. Jak by coś to zapraszam na PW
W takim razie czemu w kamperach stosują fotowoltaikę? Piekarnik i lodówka zużywają mniej niż pralka? Ponieważ w kamperze masz ogromne akumulatory, i zazwyczaj panel fotowoltaiczny ok 500W, dolicz jeszcze ładowanie alternatorem... Zawsze możesz mieć rower z prądnicą, która będzie ładować taki magazyn energii.
Może jest tu gdzieś jakiś gotowy schemat? Do tego rozwiązania nie ma schematu bo nie wiadomo jakie parametry będzie miała prądnica. Bardziej zwarta budową prądnica z magnesami stałymi na wirniku i uzwojeniami na stojanie bywa zabudowana w piaście rowerowej - w obcej mowie "hub dynamo" Jak wpiszesz "hub dynamo usb charger schematic" to wyrzuci troche...
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Hmm... A co myślisz o ładowaniu telefonu? Dało by się zrobić jakąś ładowarkę na dynamo?
witam pytanie do mądrych - czy prądnica typu amerykan może działać jak silnik ciekawe czy takie coś napędziło by rower ?
To co napiszę jest tylko sugestią,ale nie taką z krainy marzeń.Ja bym tam wstawił koło od roweru . takie z prądnicą w piaście,No oczywiście to tylko pomysł. ale gdyby to zbuforować akumulatorem a potem przetwornicą to zaczyna mieć to sens. :D Przypomina mi się taki serial"pomysłowy dobromil"Ale jak to dobrze obmyśleć to mój pomysł zadziała.Oczywiście...
Wykorzystanie roweru do napędzania prądnicy jest jak najbardziej realne, i wydajność takiego "tantemu" człowiek/rower/prądnica jest dość duża. Do dzisiaj mam przed oczami starą kronikę filmową, gdzie jeden Wietnamczyk (w czasie wojny) kręci pedałami roweru specjalnie przystosowanego, a drugi rozmawia przez polową radiostację. To samo było i z oświetleniem...
Dzwonisz po zakładach i pytasz nie wszyscy chcą takie coś robić tak samo jak z silnikami do rowerów.
Witam! Rozwiązaniem jest prostownik w układzie podwajacza napięcia, a po nim możesz dać stabilizator (np. LM7812) - dla bezpośredniego zasilania GPS-a, lub tym wyprostowanym napieciem (bez dodatkowych elementów) możesz ładować akumulatorki, a w "skrajnym" przypadku - gdybyś obawiał się "przeładowania", to możesz dać LM7815 (dla ograniczenia napięcia...
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
Witam. Najprostszą prądnice masz przy rowerze (dynamo).
Chcę nadmienić, że potoczna nazwa tego roweru (składak) jest w moim przypadku dwuznaczna - przedni reflektor był wymieniany, siodełko było wymieniane, przy przednim hamulcu też było coś grzebane, więc jeśli tyle rzeczy było wymienianych - niech przynajmniej zostanie prądnica oryginalna. Myślę też że LED-y psuły by trochę też autentyczność i oryginalne...
Tak, tylko tutaj jest marna wydajność prądowa. Lepiej taka, 75-150V/5V 3A: https://www.aliexpress.com/item/10050047... https://obrazki.elektroda.pl/7820924700_... Dodano po 6 Jak chcesz 78xx to może dwa w szeregu? Jeden na wyższe napięcie (24V) drugi za nim na 5V? Widziałeś w ogóle stabilizatory liniowe na napięcie wejściowe...
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Maćku jaki masz silnik? Co to za rower? Nie ma w nim prądnicy zwanej dynamo? Typową rowerową prądnice kupisz nawet za 5 zł.
Schematy z tej strony mają tę wadę, że do zasilania lampy używają prądnicę nie podłączoną do masy. Dynamo montowane na widelcu da się odizolować od ramy roweru, ale prądnica montowana w kole juz nie jest podatna na takie przeróbki. Moja Shimano ma wyprowadzone dwa przewody, brak połączenia z "masą" roweru. Większość takich właśnie spotykam. Zdecydowanie...
Co ciekawe robiłem kiedyś eksperymenty generowania prądu nogami. Bez problemu można 200W wytwarzać, nie jest to jeszcze bardzo męczące, a 50W trochę za mały opór daje.
To właściwie jest silnik BLDC, który może pracować jako prądnica. Nie można więc regulować napięcia jak w alternatorze.
Standardowa prądnica "butelkowa" miała 3,3W (przynajmniej nominalnie, wymagało to sporego tempa jazdy); jakaś nowsza może mieć nieco więcej (i ma lepszą sprawność), więc pewnie dwiema prądnicami da się ładować telefon - osobna sprawa, to że energię uzyskuje się z pracy mięśni, więc ładowanie telefonu wymaga, by więcej wysiłku wkładać w kręcenie pedałami....
Wyobraź sobie że czytałem podobne tematy ale ja nie chcę łączyć że sobą dwóch prądnic tylko używać ich naprzemiennie. Albo prądnica roweru albo prądnica z silnika. Najprostszym sposobem by było zamontowanie przełącznika ale to znów kombinację bo trzeba by pamiętać o jego przełączaniu dlatego pomyślałem o przekaźniku ale fakt faktem musiałby mało prądu...
Hybryda rower torpedo prądnica samo zdrowie a rząd sam się wyżywi . BUCKS czytając dokładnie ten temat doczytasz iż już widać kolejne schody postawione przed ,zielonymi,. Jedne parametry stanu powietrza powiedzmy uległy poprawie a inne pogorszeniu .
Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
Teoretycznie można bo im szybciej obraca się koło tym szybciej obraca się wirnik prądnicy i rośnie częstotliwość prądu generowanego przez prądnicę ale kontraktor jest zbyt toporny by wychwycić pojedyńcze wierzchołki napięcia. Potrzebny dedykowany układ elektroniczny. W czym przeszkadza ci rozwiązanie z czujnikiem na szprychy skoro chcesz je obejść?...
Celem jest uzyskanie silnika synchronicznego do napędu roweru. Prądnicę wykorzystać też można tylko trzeba zasilać dodatkowo uzwojenie wzbudzenia i martwić się o szczotki. Myśląc o takiej przeróbce miałem nadzieję na duży moment rozruchowy. Wydaje mi się, że jednak zakręci się. Ale zostawiam to na potem.
Ale najpierw pytanie czy kolega ma tam jeszcze dynamo od roweru (czyli prądnicę) przy tym traktorku czy też już alternator. Bo tą baterię akumulatorów trzeba naładować!
Tutaj bardzo dobre (no, może poza rozmiarem) byłoby... koło od roweru z prądnicą w piaście.
Witam! To jest prawdopodbnie prądniczka tachometryczna, więc jest przeznaczona do dawania prądu na poziomie kilkunastu mA, jako źródło sygnału dla układu pomiarowego. Jeśli chcesz świecić żarówkę rowerową, to weź dynamo z roweru ...
Człowiek może stale oddawać 200W; czy z tego powodu kręci prądnicą podłączoną do MPPT, zasilającą PWM i silnik w rowerze? Nie, bo to głupota. Grzałki dobrane do zbiornika i ilości paneli można porównać do jazdy zwykłym rowerem. Naprawdę, tak można, jest jednak bardzo niezdrowe dla ... producentów MPPT.
U mnie w rowerze mam tak: prądnica NEXUS w piaście i wydłubana elektronika z ładowarki samochodowej od tej nawigacji podłączona złączem USB do nawigacji (Lark 35.0). ładowarka zaczyna pracować przy napięciu poniżej 6V, więc przy jeździe już się uruchamia. Zero problemów z brakiem prądu w czasie długich wojaży rowerem. Na wejściu ładowarki musiałem dać...
Witam Posiadam w rowerze prądnice (AC) 6V 3W a jej maksymalne natężenie wynosi 0.5 A. Chciałbym zrobić ładowarkę do telefonu, która musi mieć (DC) 5V i 1.5A. No i tu moje pytanie czy można taki układ zrobić a jak tak to co by wchodziło w jego skład ( jakie elementy ) i jeżeli da radę to jakiś schemat mile widziany. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Witam. Stałem się posiadaczem starego silnika elektrycznego na 12V 25W chyba, made in CCCP i myślałem, aby założyć go do roweru jako prądnicę do doładowywania akumulatora Li-ion poprzez układ ładujący na MCP73833, bo u mnie dwie diody CREE pobierają ok. 1.3 A. Czy warto taki silnik zastosować jako prądnicę do roweru?. Czekam na Wasze opinie.
Witam! Ja powiedziałem KOMUTATOROWY silnik a nie komputerowy. Silniki komutatorowe mają szczotki to jedna cecha które je wyróżnia nie wszystkie nadają się na prądnicę niektóre za miast magnesu stałego mają elektromagnes musisz znaleź taki z magnesem stałym. taki od samochodów morze być tylko jest trochę mały.
Jeśli nie elektrownia jądrowa TO CO?. Bardziej prawdo niż podobnie rower z prądnicą zamiast tylnego koła w każdym gospodarstwie domowym.
A nie lepiej kupić koło z prądnicą?
Jeżeli prądnica jest 3-fazowa (ma 3 lub 4 wyprowadzenia) to prostownik powinien być diodowy taki jak w alternatorze. Jeżeli jest jednofazowa (ma 2 wyprowadzenia) to można zamontować scalony mostek prostowniczy. Nie znam się na motocyklach, słyszałem że w WFM-ce była taka prądnica bez prostownika i akumulatora, a w póżniej w WSK był dołożony prostownik...
(at)RainyNight98 Chyba rowerem z prądnicą :D albo małym generatorem prądotwórczym. Tam jest naprawdę duży akumulator, wymagający solidnego prądu ładowania. Tylko przetwornica samochodowa 12 VDC /220 VAC i to o mocy 100 W.
Robiłem podobne prądnice. Tarcza o średnicy 250mm, grubości 8mm. 12 magnesów 25mm/10mm N38 / na 9 cewek, 75 zwoi, fi drutu 1,5mm, połączone w gwiazdę. Z doświadczenia. Dobrze zabezpieczyć tarcze przed rdzą. Wchodzi pod magnesy / warunki na zewnątrz/. Z tkaniny rowingowej wyciągałem mocny sznurek którym owijałem magnesy. Zabezpiecza to przed wypadaniem...
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
Możesz wyjaśnić pojęcie "prądnica silnika"? Rowerowe dynamo chcesz napędzać kołem roweru czy silnikiem?
Witam, obawiam się, że skoro jest to silnik z góry przeznaczony do zainstalowania w rowerze to prądnica będzie miała 3 lub 5W. W dodatku jest to prądnica prądu zmiennego z jednym końcem uzwojenia połączonym z masą. Tak więc jeśli brak danych na temat tego silnika to proponuję zdjąć dekielek koła magnesowego i obejrzeć cewki-ile ich jest, jakim drutem...
Jaka prądnica ? dynamo ? to trzeba dostosować napięcie ładowania założyć mostek filtracje stabilizator dostosowany do napięcia aku . Mało danych .
Moc bierna – to moc oddawana do sieci energetycznej. Dziwne rzeczy prawisz. Jak podłączysz prądnice do roweru i poprzez falownik do sieci energetycznej, siądziesz na nim i zaczniesz pedałować to też będzie moc bierna? Wszak moc wytworzoną przez swoje nogi będziesz oddawał do sieci.
Można zastosować zamiast induktora prądnicę od roweru, transformatorek i prostownik krzemowy.
Tak w ogóle: da się ten sam silnik (w kole) używać jako prądnice? Np: gdy naciskasz manetki hamowania to w rowerze elektrycznym wyłącza się wspomaganie i wtedy na tym samym uzwojeniu podłączyć ten silnik jako prądnice? Nikt z forumowiczów nie poruszył najważniejszego zagadnienia - jaki procent energii zużytej na napęd roweru można odzyskać i czy warto....
Zasilać będzie dwie diody cree xm-l 10watt każda poprzez odpowiednie drivery (zwykle będzie świecić jedna), na tyle dwie diody szeregowo 3 watowe na 3v każda. Do tego klakson ze skutera na 6 V. Więcej raczej nie przewiduje, no może kiedyś rozbuduje o ładowanie telefonu. I Przy takim poborze mocy akumulator 7,2Ah rozładuje się w ciągu ok.2 godzin i...
Czy podłączenie "masy" z lampki przedniej do ramy nie będzie miało negatywnego wpływu na lampkę przednią oraz na prądnicę? A może powinienem zrobić izolowaną "masę" w lampce tylnej? Nie będzie złego wpływu. Wiele starszych rowerów tak właśnie miało rozwiązane sprawę "masy".
... 387 obr/min Napięcie bez obciążenia 8V, ... 13A-6V ... Nooo, chyba jestem jednak optymistą przy Twoich pomiarach! Twoja amerykanka dla 387 obr/min dawała 13A x 6V = 78W, przy wadze 60 ... 70 kilo to jest ok. 1 kilo na 1W, ale to nie jest 1 kilowat, choć podobnie brzmi ... To już bardziej wydajna jest prądnica z roweru, daje 3W i waży 20 deko, to...
Chciałbym się zapytać, jak duża powinna być prądnica (taka robiona własnoręcznie), jakie uzwojenie (grubość itp.) oraz jak duży powinien być magnes (planowo będzie to magnes neodymowy), aby prądnica wytworzyła 6V, tak aby zasilić zwykłą żarówkę do roweru?
Jakie napięcie dawała ta prądnica? Wynik z minusem może się pojawić, ponieważ jest to prąd zmienny.
Możesz spróbować użyć dynama od roweru (uważaj - generuje napięcie przemienne). Ale na twoim miejscu bym sobie odpuścił, taka prądnica będzie miała znikomą wydajność, ładowanie będzie trwało godzinami. Zwykły 10W panel słoneczny będzie praktyczniejszy.
A po co ci prądnica?
Jeżeli jeszcze odliczysz straty na: 1 zamiana energii mechanicznej na elektryczną ( sprawnośc od 50% do ...) 2 przetrzymanie w akumulatorze też kilka procent zabierze; 3 silnik też ma sprawność ok 80-90% Ma to sens, jeżeli potrzebowałbyś zbierać energię na (nie)spodziewane przeciążenia. A i sam sprzęt (prądnica, akumulatory, silnik i cała otoczka też...
No ale np. dwie prądnice od roweru połączone równolegle dały by jakieś napięcuie i rozsądny prąd?
Planuję w swoim rowerze zrobić prądnice własnej produkcji za wirnik będzie robiło koło (dam magnesy neodymowe na szprychy) a stojan będzie przymocowany do ramy(zwykła cewka nawinięta na plastik) Inni już tego próbowali, w myśl zasady: "wyżej od najniższej części własnego ciała, nie podskoczysz", zrezygnowali. Gdyby to było tak proste, dawno byłoby...
To tak samo jak z rowerem: jak pod górkę to albo się musisz wysilić, albo wolniej jechać.
... np. ładowanie auku alternatorem przy pomocy roweru ... Zanim wciśniesz post, wcześniej to przeczytaj ;) Rower nie ma służyć do ładowania aku, bo to rowery EV są napędzane przez acu i silnik BLDC :D Natomiast alternator zastapi tam wolnobieg i łańcuch i niekoniecznie to będzie przypominać rower, to włożenie silnika BLDC do roweru to zbyt banalne...
Weź dynamo od roweru. Będziesz mógł zrezygnować z przekładni.
A nie prościej naładować aku jak jest prąd lub popedałować ? Można by kołowrotek albo listwę zębatą zainstalować na sznurku od spłuczki, zastosować sporą prądnicę od roweru np. i ładować tym superkondensator. Zaręczam, że ilość wytworzonej energii była by o rząd wielkości większa. :D
Ciągłość przewodu należy sprawdzić omomierzem. Problemy mogą sprawiać połączenia przewodu z prądnicą. Kłopotliwe może być też połączenie z masą.
Prądnica w rowerze ma tylko 1 miejsce gorsze, niż piasta: to zespół pedałów z "dużą" zębatką, tam obroty są jeszcze ok. 5x niższe, niż obroty piasty. A jak wiadomo prądnica jest tym gorsza (tzn. ma gorsze wykorzystanie materiału), im niższe ma obroty. Gdyby między piastą a prądnicą była choć jakaś "dowcipna" przekładnia (satelitarna?) zwiększająca obroty...
do sgrzech dasz rade. Ale forum trzeba czytać i słuchać doświadczonych kolegów - po co wyważać otwarte drzwi.Ja właśnie w tych dniach wypociłem drugi model ( pierwsze były beczki ) z kawałka rynny i roweru. Prądnica to silnik z elektrycznej hulajnogi. Daje prąd !!! :) . Ale znacznie więcej od prądu dała ta konstrukcja doświadczenia. Chciałem coś wielkiego...
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
kiedyyyś zanim były w modzie ogniwa lipo stosowało się gdzieniegdzie dynama lub prądnice np do roweru .. to tez jakoś zamieniało ruch na prąd...
Skoro to ma być siłownia to i może znajdzie się miejsce na rowerek pod który może podpiąć prądnice i sobie ładować źródło zasilania. Oczywiście informacja jako ciekawostka. https://www.portalnaukowy.edu.pl/index.p... http://energorower.pl/
A prądnica sie nie uszkodzi jeśli jej podłączę za dużą moc? Prędzej się uszkodzą twoje nogi od wysiłku kręcenia ,,dźwigniami napędu nożnego" niż ta prądnica.
Witam W rowerze będziesz potrzebował jazdę "na luzie". Jeżeli silniki będą na stałe sprzężone z osiami, to przy odłączeniu Uz będą robić za prądnice. Rower będzie hamowany. Mam gdzieś schemat który powinien zdać tu egzamin, musiałbym poszukać i przerobić na 24V.
Swego czasu w Młodym Techniku (z 70' lat) , opisana była konstrukcja elektrycznego roweru, tam za silnik służyła prądnica samochodowa. Z tego co pamiętam napęd był na przednie koło, poprzez pasek klinowy, a i osiągi miał całkiem niezłe 35km/h(?).
Ma ktoś wogóle informacje jakie obroty posiada prądnica rowerowa (dynamo starego typu napędzane przez koła) podczas jazdy rowerem. Proszę się nie zmylić iż prądnica nie wytrzyma takich obrotów, podczas 2500 obr./min prądnica nadal zwiększała swoje napięcie ładowania, a jak z charakterystyk wynika należy dać takie obroty aż prądnica wraz ze zmianą prędkości...
Już od dłuższego czasu zastanawiam się nad jednym projektem. Otóż chodzi mi po głowie taki pomysł, aby wykorzystać dynamo w rowerze jako prądnicę nie do zasilania żarówek, ale jako prądnicę do ładowania akumulatorków w światłach rowerowych. Wiem, że musiałby być w tym schemacie stabilizator napięcia oraz prostownik. Jakie najlepiej dobrać parametry...
Są gotowe silniki spalinowe do rowerów. Twoje rozwiązanie pozbawione jest sensu bo mamy tak: silnik spalinowy=>prądnica=>silnik elektryczny. :D Pojęcie sprawności koledze jest pewnie znane ? :D
50km/h na Wigry 3 to duże opory powietrza. Zazwyczaj rower tego typu ma zasięg 50km. Ale one podobno mają opatentowane przez firmę Methode specjalną przekładnie w suporcie. Co na podstawie obciążenia dobiera prądy itp. pozwala oszczędzać. Mnie by interesowała prądnica na rower stacjonarny zrobiony ze standardowego. Większość rowerów stacjonarnych ma...
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
A od 19 do 20 wszyscy wsiadamy na rowery z prądnicami :D Jest tyle miejsc i sposobów oszczędzania energii. Jak jednak zastosować tą wiedzę w praktyce, skoro minister energii w 2016 martwił się spadającym zużyciem energii elektrycznej? Będzie tak jak zwykle, wszyscy mają wszystko gdzieś, dopóki ich to nie dotknie. Patrzyłem na relacje z powodzi w którymś...
Silnik prądu stałego, albo krokowy z magnesem trwałym, może być prądnicą, jest ich duży wybór.
Dynamo inaczej prądnica w rowerach się stosuje, wzmacniacz prądu jak sama nazwa mówi wzmacnia prąd. Przykład wzmacniacza prądowego: http://www.36fm.pl/viewtopic.php?p=217
Moc 100W była pobierana żarówką 230V 100W. Natomiast żeby uzyskać 12V z dynama żadna wiertarka nie jest potrzebna. Zwyczajnie w czasie jazdy rowerem przy około 15km/h dynamo dostarcza takiego napięcia. Klucz tkwi w odpowiednim obciążeniu prądnicy. Jeśli podłączymy typową żarówkę 6V 3W to napięcie nie przekroczy 6V. Natomiast jeśli połączymy dwie takie...
Spora ilość różnorodnych napędzanych ręcznie małych generatorów (składana korbka, lub ściskany mechanizm z przekładnią i kołem zamachowym) osiągalna w sklepach "chińskich" jako latarki LED, wprawia w kłopot czytelnika Twojego pytania dotyczącego ładowarki- "i tu zaczyna się moje pytanie, co powinienem jeszcze do niej dołączyć". Rozwiązanie z korbką...
Witam Chciałbym sobie zrobić taki trenażer pod rower z prądnica.. jest gotowy do kupienia za ok 2000 zł ale myślę że taniej wyjdzie zrobić coś takiego samemu... Czy do takiego energoroweru użyto silnika bezszczotkowego np ze skutera ? Znalazłem taki silnik ale nie jestem pewny..., chciałbym ładować tą konstrukcją akumulator sporadycznie jeszcze nie...
Silniki od wycieraczek mają 30-80W, zależy od modelu samochodu. Przekładnia śrubowa redukuje obroty do kilkudziesięciu na minutę, moment pozwala wkręcać wkręty w twarde drewno (sprawdzane :) ), powinien pociągnąć kosiarkę (osobiście próbowałem nim napędzać rower - ciągnął, ale wolniutko :( ). Jeśli będzie za słaby, to może prądnica od malucha - tylko...
Witam. Kolego gaameer , te 220 to duży kłopot co do bezpieczeństwa. Obroty w takim silniku możesz regulować np. przetwornicą (falownikiem)-> duży koszt. Zastanów się jednak nad niskim napięciem i baterią akumulatorów , a silnik i to całkiem niezły jak do tego roweru pozyskasz ze starej prądnicy od "malucha" (koszty złomu). Podkreślam PRĄDNICY nie alternatora....
W najprostsze rozwiązanie zamontować dynamo rowerowe. Bardziej wyrafinowane rozwiązanie jak na zdjęciach poniżej https://obrazki.elektroda.pl/1950969700_... https://obrazki.elektroda.pl/6171346900_... https://obrazki.elektroda.pl/6981816500_... https://obrazki.elektroda.pl/8110233400_...
Jeśli na ten kemping jedziesz samochodem, to na Allegro są ładowarki samochodowe - wtykasz do gniazda zapalniczki, i dostajesz 5V na gnieździe USB, z którego ładujesz smartfona (a przy okazji taka ładowarka pokazuje prąd ładowania i napięcie akumulatora). A jak jeździsz rowerem, to wykorzystaj prądnicę rowerową, tylko trzeba mieć porządną (nie taką...
Witam - prawdopodobnie jest to silnik szczotkowy DC . http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Poważnie??? Nigdzie tego nie widzieliśmy. Nie wymyśliłem perpetuum. Ale tak to dobrze widzę. A tutaj każdy z piorunem stoi na baczność że nie ma perpetuum a ty piszesz ze inni zrobili. To jak to jest? Ja beee a inni cool?! O opady się nie boję może być nawet susza na całe wakacje i mnie to nie interesuje. Może być nawet od czerwca do końca września...
Akumulator 10 - 12Ah, ledy + prądnica w postaci kilku dynam połączonych z rowerem.
Patrząc na to od strony praktycznej, podczas jazdy na rowerze z dynamem w piaście w zasadzie trudno się zorientować, że mamy większy opór. Natomiast można to łatwo wykazać stawiając taki rower do góry nogami i kręcąc powoli przednim kołem. Zatrzyma się ono na pewno szybciej, niż koło w rowerze bez takiej piasty z prądnicą. A to moje archiwalne rozwiązanie...
Dokładnie, przejażdżka rowerem zamieni się w misje naładowania akumulatora za wszelką cenę. Wsiądź na rower i zobacz jak długo będziesz wystawiony na słońce i przekalkuluj to. Skoro rower ma mieć 4 koła to może warto z przodu zamontować piasty z prądnicami w środku, takie na 12v jeśli dostaniesz. Z dwóch już by był jakiś efekt. Duży ten głośnik masz...
Chodzi o samochody elektryczne, bo jak wiadomo jest już wymyślone by ładowały się od drogi w trakcie jazdy, a czy nie może być tak żeby samochód elektryczny mógł ładować akumulatory tak jak dynamo w kole od rowera jest źródłem świateł? Chodzi mi czy może być podłączony i napędzany np.: alternator poprzez ośke napędową aby akumulatory nie traciły tak...
Ojej Mieszka na kolonii czyli pewnie ma swoje podwórko więc zgodnie z prawem auto może parkotać cały dzień albo i dwa. Ile paliwa? Jak nie ma innego wyjścia a jest potrzeba to koszta trzeba przełknąć a jak nie ma kasy to i nie ma prądu - chyba że rower napędzający prądnicę😀. Jaka żarówka? Po pierwsze nie potrzebna a po drugie jeśli już się upierać...
Jeżeli jest prądnica i daje AC >> mostek z diod Schottky'ego i źródło prądowe dla LED. Trzeba sprawdzić jaki prądnica daje napięcie. Jeżeli ma to świecić na postoju, to dodatkowy akumulator >> jego ładowanie z prądnicy czy też ładowanie z zewnątrz >> do LED przez źródło prądowe.
(at)Krzysztof Reszka i (at)rapper3d Napisałem w poście #40. Sam bym chętnie sprawdził swój pomysł w nim zawarty, tyle że nie bardzo mam czym napędzać taki silnik, bo by się znalazł. Powtórzę. - Zasilić DC (z akumulatora np.) połączone szeregowo cewki stojana i zmierzyć, jakie napięcie powstanie na wirniku (szczotkach) podczas ruchu wirnika. (at)rapper3d...
Witam. Zrobiłem prądnicę do roweru, która daje prąd o napięciu do 30[V]. Chciałbym (o ile dało by się) zbudować jakiś regulator napięcia, aby mieć napięcie do 6[V] i 12[V].
Elektrit - jeszcze nie wiem czy to będzie działało, zanim złożę falownik to trochę potrwa, ale user romoo się chwalił, że taka konfiguracja w motocyklu zadziałała http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... Lecho1 - myślę, że brak odpowiedzi na pytanie dotyczące oddawanej mocy podyktowany jest złożonością problemu sprawności. Składa się na to tyle...
Niech tam będzie i prądnica, ( a czym jest alternator jak nie prądnicą ... ? ) . Jednak sądzę że wybór gorszy ze względu na dopasowanie prądnica a regulatory . Trudniej będzie ci dopasować ( jednostopniowy czy dwustopniowy wibracyjny ). Gabaryt przemawia za alternatorem , jak i wydolność prądowa.
Trzecią ręką? Tylko rower by sprawę załatwił. Łatwiej przerobić prądnicę ręczną na nożną niż zbudować koło zamachowe. Zamiast koła z chomikiem można też zbudować duże koło z tygrysem bengalskim, wytworzy więcej energii. ;)
Myślę, że sam już nie wiem o co chodzi w tym temacie. Zaczęło się od jakiegoś urządzenia do rażenia prądem, a skończyło na lampkach w rowerze. Jeśli chodzi o rażenie: Nie komplikuj. Najlepszy będzie zwykły transformator (z zasilacza 3V podłączasz odwrotnie i z prądnicy rowerowej masz około 300-400V o natężeniu 12-20 mA, można to podłączyć pod zasilacz,...
prądnica rower prądnica rower akumulator silnik prądnica rower
połączenie przewód wielożyłowy volvo silnika st500dm002 1bd142
hulajnogi elektryczne problemy zelmer regulator obrotów
Instrukcja obsługi inwertera Isolar SML II 3.2K Dźwięki po wyłączeniu suszarki Beko DS8412WPB