Mechanizm różnicowy? Nie pomyślałem o tym. Nie musisz, przy napędzie wkrętarką nie osiągniesz sensownej prędkości pojazdu udającego samochód a przy niewielkiej, mechanizm różnicowy ne jest potrzebny. Nie każdy rower trójkołowy ma dyferencjał, choć niektóre mają.
Po kolei: Pierdzielenie to można usłyszeć od niektórych userów ! 50km/h z silnikiem tego typu czy bez to dla hamulców wszystko jedno , jak wspomniałem silnik ten razem z zast. przekładnią będzie ważył 5-6kg, normalne silniki rowerowe rozpędzają rower do 40km/h wiec te dodatkowe 10km/h to nie problem.Poza tym co niektórzy by chcieli zatrzymywać się w...
(at)arturo2773 A pokaż mi smar, który nie chłonie kurzu. Ten do łańcuchów pewnie odgania kurze od siebie. Wiem że się różni kolorem, składnikami dodanymi i nazwą. To tak jak z płynami hamulcowymi. Kiedyś był dwa- do hamulców tarczowych i bębnowych. Dzisiaj każdy rower z hamulcami tarczowymi ma inny płyn i często zalecenie, albo nawet ostrzeżenie, by...
Hallo, przypuszczam, że naprawa raczej się nie powiedzie, bo żaden z użytkowników Winory nie pisał, żeby mu się udała. Komunikacja między komponentami jest szyfrowana, a ponieważ łamanie szyfrowania lub próba łamania jest w EU nielegalna, wiec nawet gdyby ktoś osiągnął sukces, to się tym publicznie nie chwali. I tyle, na tym sprawa naprawy się kończy....
Najprawdopodobniej problemem był kabel łączący silnik z baterią. Dobrze wyczyszczony, zaczął działać. Błąd znikną i rower śmiga bez problemu.
Witam. Właśnie zabieram się za ulepszanie roweru elektrycznego własnej konstrukcji. Pierwotnie miał on 3x12v7ah (aktualna pojemność [ze względu na zużycie] wynosi zaledwie 1ah [zmierzona]) + silnik 250w magma [36v]. Która konfiguracja będzie lepsza (podaję parametry rzeczywiste (zmierzone) akumulatorów): (akumulatory łączone szeregowo) (mam w sumie...
http://obrazki.elektroda.net/53_12134430... Witam. Przedstawiam swoją konstrukcję którą jest rower z napędem elektrycznym. Wzorowałem się na podobnych projektach których można znaleźć całe mnóstwo w Sieci. Przyznaję, że zbudowanie tego pojazdu było dużym wyzwaniem. Trudność polegała głównie na tym, aby rower zachował napęd nożny oraz bagażnik....
Witam, posiadam rower Mifa z silnikiem BBE3628A, od pewnego czasu w silniku nagle zaczęły pojawiać się jakieś zacięcia, tak, jakby zacierało się łożysko. W czasie jazdy objawia się to pojawianiem się delikatnych szarpnięć na ramie. Obracając kołem powoli nie wyczuwam żadnych zacięć, natomiast w przypadku szybkiego obracania się koła słychać nierównomierne...
Witam mam problem otóż mam zamiar zrobić rower elektryczny.Dwu osobowy, posiadam dwa silniki elektryczne 500w 2500obr/min .Rower będzie wspomagany napędem elektrycznym koła tylne mają 28 cali.Szukam zębatek do silnika i na tylną ośkę tak aby moja prędkość max nie przekroczyła 25km/h proszę o pomoc
https://www.google.com/search?q=klucz+do... Właśnie pokaż co chcesz odkręcić. Sam cały wielobieg, wielotryb, kasetę z trybami, dało się odkręcić na imadle po uprzednim rozłożeniu na czynniki pierwsze mechanizmu wolnobiegu, tego cykającego...
najprościej chyba pozyskasz z jakiegoś starego wielozębu rozwalonej przerzutki. To jest rozbieralne , ale będzie w środku spory otwór i materiał licho spawający się. Zwykle przy najmniejszym zębie jest coś na kształt kontry , ale nie to do kulek , ale ranck dalej , zaraz na zębach , trochę pracy śrubokrętem ślusarskim i młotkiem na imadle i będziesz...
Zdecydowanie KROSS, za tą cenę masz same markowe podzespoły. Ja mam KROSS a4 z 2007 roku, działa bezproblemowo. Jedyny mankament to delikatny kłopot we współpracy tylnej przerzutki Shimano oraz kasety SRAM - praktycznie nie da się tak ustawić żeby druga z największych zębatek z tyłu wchodziła idealnie. Przez te 8 lat wymieniłem jedynie siodełko (oryginalne...
Wcześniej wspomniałem o rowerze z kołem zamachowym, ale nie mogę znaleźć linku do tego co oglądałem - jakoś na początku roku. Miał on centralnie zamontowany silnik elektryczny w trójkącie ramy, po jednej stronie silnika było duże koło zamachowe, a po drugiej spora przekładnia zębata, aby zejść z obrotów silnika ponad 10 000 obr/min na typowe obroty...
Kiedy jeździłem nauczyłem się już tak odchylać nogi żeby nie doszło do wkręcenia kolana w zębatkę ...Zamocowałem tez małą osłonkę na silniku w formie wyprofilowanego ceownika, wiec tez nie było jak tam coś włożyć.To samo od strony korby, nic mi się nigdy nie przycięło a osłon mi się robić nie chciało tym bardziej ze ciągle coś nawalało. W kolejnej wersji...
Silnik 250W jest zbyt małej mocy dla tego przełożenia. Sprawdziłem w praktyce. Rower 26'' bardzo powoli przyspieszał. Silnik 250W mocno się grzał. Taka jazda była mało efektywna. Trudno Ci będzie zrealizować inne przełożenia przy pomocy jednostopniowej przekładni z powodu braku zębatek o ilości zębów powyżej 82z na łańcuch 1/4''. Dla tej mocy silnika...
Szacunku pfff... Szacunek za Szacunek jeżeli ktoś nie ma go do mnie i wypisuje o mnie nie wiedząc prawdy a to prawo oma a to szkoła podstawowa... Do tematu: Pobierany prąd będę kontrolować modółem amperomierza Kolega Stary1952 o ile mA taki amperomierz się myli? Zadałem proste pytanie czy 1;7.7 starczy? Nie znam się na przekładniach. A jak nie to ile?...
Witam Nie znając obrotów na wyjściu przekładni trudno udzielić odpowiedzi.
To ma sens, tylko musisz zmienić płaszczyznę obrotu o 90°, bez zębatek albo kilku pasków się nie obejdzie... Pozdr. J.
Witam ;) Jestem tu nowy, więc powiem wprost. Potrzebuję odpowiedniego przełożenia (zębatki) do napędu roweru silnikiem. Jakiś czas temu zamontowałem silnik(50cm/dwusuwowy) do roweru. Zębatka napędzająca z silnika ma 6 zębów a druga w miejscu pedałów ma 69. I nie wiem ile zębowa powinna być zębatka po przeciwnej stronie.]Link
No to ja w starym 'Mlodym Techniku 1980' znalazlem ostanio 'rewelacje' : 'automatyczna przekladnie' do roweru / suport, ktory 'zmniejszal swoja srednice' przy ruszaniu z miejsca [ duze obciazenie ], a w miare rozpedzania sie roweru / 'zebatka suportu powiekszala' sie i mozna bylo jechac coraz szybciej... 'Zebatka suportu' - to byla konstrukcja z 6 malych...
Bierze się oryginalną zębatkę zatopioną w aluminiowym zabieraku, idzie się do wiejskiego sklepiku auto-moto-rower-taczka, podsuwa się tę zębatkę pod nos sprzedawcy i pyta o możliwość zakupu mniejszego/większego wieńca. Po jego zakupie udajemy się do tokarza i zlecamy stoczenie oryginalnego wieńca, tak żeby osadzić ten nowy, po wywierceniu otworów pod...
Dane średnica R= 0,5m czyli obwód L=2*pi*R= 3,14 m/obr obroty małego 10k obr/min = 167 obr/s przełożenie 1:68 = (przy 10k obrotów 2t)=0,0147 -->7,7 m/s ~29Km/h przełożenie14:68= (przy 10k obrotów 2t)=0,2 --->33,4 m/s coś koło 370 km/h :)
Np. https://www.google.com/search?q=zębatka+... prostu zębatka do roweru, tylko musisz wiedzieć czy chcesz "na ostro" czy jednokierunkową.
Pokaż mi tą wielotrybową zębatkę, bo jakoś wspólna ośka zębatek i tak będzie pedałami kręcić. Chyba, że myślisz o dodatkowej zębatce pod silnik na stałe z kołem. Ale jak bateria padnie będziesz musiał pedałować razem z silnikiem i to przez przekladnię. A to bardzo ciężko...
Na zdjęciu widać, że tam są dwie zębatki na jednym wałku. Więc jako jedną możesz zastosować zębatkę z wolnym kołem, jakie występują w wielu rowerach, gdzie rozdzielona jest funkcja napędu i hamowania.
Naprawione, odkręcone, dokręcone finał.
Mas, jeszcze ten silnik. Jestem chętny go kupić Mam ale okazało się że w środku brakuje zębatek przekładniowych :(
Lata temu po konwersji na elektryka też chciałem rower przyspieszyć. Na ali kupiłem wolnobieg z zębatką 11 (shimano miał 14). U nas w sklepach nic podobnego nie było wtedy dostępne.
Może podbierzesz tutaj https://rower.com.pl/zebatki-3901 Lub używane na portalach aukcyjnych.
Tam są silne magnesy neodymowe, więc siły trochę trzeba przyłożyć. Możliwości usterek są 2, jedna to, że odkleił się magnes neodymowy, druga bardziej możliwa, to uszkodzenie zębatek w przekładni.
Te wszystkie rzeczy są w sklepach rowerowych. Łańcuchy mają na metry, więc kupisz jaki długi chcesz, najlepiej nie jakiś najtańszy chiński. Łańcuch nie zrywa się bez przyczyny. Niepokojące jest, że jak piszesz, raz jest luźny a raz napięty. Przypatrz się temu dokładnie, bo tak nie może być. Nie masz tam czasami rozklekotanego wahacza i koło nie 'chodzi'...
Ja bym dał cewkę w około zębatki i drugą na ramie, powstał bytaki transformator wirujący gdzie można by przekazywać zasilanie i dane jak w rfid. Bez baterii.
Zalatuje to perpetum mobile. Przetwarzanie energii zwiększa straty. Dokładnie. Jaki to niby wynalazek? Prościej i sprawniej od razu na silnik dać zębatkę i napędzać rower. Pompa i turbina wprowadza straty i sprawność tego całego to pewnie 1/2 sprawności całego silnika. Kompletne niezrozumienie materii.
Podaj jeszcze ilość przełożeń (zębatek) bo to też istotne i czy chcesz pozostać przy tym osprzęcie czy może chciałbyś coś ulepszyć/wymienić.
Witam, Śrubę należy poluzować, a następnie pod tym elementem jest nakrętka z zębatkami kierownicą poruszać na boki i powinna wyjść, dolna śruba jest od regulacji luzu górna to kontra. W starych modelach rowerów sztyce kierownicy były bez możliwości regulacji wysokości i pewnie tu tak jest.
W WSK 125 był na spinkę. Gdy ktoś tę spinkę zgubił, to łańcuch skuwał dodatkowym ogniwem albo ujmując jedno ogniwo. Byle dało się napięć łańcuch i jeździć. Co bardziej niepełnosprytni jeździli aż duże koło zębate wytarło się. Małe było łatwo wymienić, więc było wymieniane. Duże było nitowane, więc problem i jazda do czasu aż łańcuch przeskakiwał. Rowery...
Okazało się, że zębatka zsunęła się z łożyska i ocierała o sprzęgło, przez co silnik miał duże opory. Dodatkowo czujniki halla nie były wystarczająco dobrze zamocowane. Sam stan zębatek był dobry :) Dziękuje za podpowiedzi, Pozdrawiam
Sorry błąd pisowni Dodano po 3 Ok. To rozumię tylko gdzie powinien być magnes przy tylnej zębatce
Po co ci kaseta skoro i tak nie będziesz pedałował. Możesz zdemontować kasetę, przerzutkę i zrobić singlespeeda. Jeśli masz 7 zębatek to możesz tani wolnobieg dać. Może kiepsko szukasz bo w nexunie widzę silniki kasetowe.
A gdyby tak, zamiast dokładać zębatkę (z roweru "Jubilat"), wykorzystać istniejące Nie mam zamiaru montować żadnych zębatek. Proszę o pomoc w zbudowaniu urządzenia takiego jak opisałem lub może ktoś stworzył takie urządzenie. Montaż będzie leżał po mojej stronie.
A co z przednimi zębatkami ?. One również się "wyrabiają". Wyrabiają, ale przeżyją 5x tylne tryby, bo ich średnica jest większa. Dlatego wymienia się łańcuch jeżeli jego wydłużenie nie sięga więcej niż 1% i wtedy co 3 - 5 wymian łańcucha trzeba zainwestować w tylne tryby. A korbę wymienia się średnio co 2-3 wielotryby tylne. Są rożne szkoły, pisze...
Silnik zatrzyma się dopiero, gdy moment hamujący będzie większy od momentu na wale. Wzór zawiera dodatkowo parametr mocy. Najprościej sobie wytłumacz ma podstawie przekładni w rowerze (duża zębatka z tyłu daje co?).
Jak nieco puka i stuka przy otwieraniu na siłę to może być uszkodzony mechanizm ręcznego wysprzęglania. Pomoże tylko'rozebranie, namierzenie uszkodzonych części ( działa to na zasadzie rozpychania kulek popychaczem jak torpedo w starym rowerze) i zakup nowych. Drogie nie są. Nie wiem dokładnie jak zębatka jest mocowana na osi ale jak klinem to może...
BMW F36 demontaż mechanizmu opuszczania szyby. Szyba jest przykręcona do mechanizmu śrubą, której łeb wygląda jak tylna zębatka od roweru a w środku jest otwór na imbus 5. Średnica tej zębatki ok. 5 cm. Trzpień tej śruby jest wkręcony w aluminiowy uchwyt mechanizmu i w tym trzpieniu też jest otwór na imbus 5. Do tego otworu jest dojście po ściągnięciu...
Witam, Rozpratruje się nad stworzeniem prądnicy tarczowej bezrdzeniowej na kole rowerowym lub w innym miejscu roweru z przekładnią do zębatek.Pytanie mam konkretne czy takie coś mogłoby wypalić ? Byłaby to część większej całości ładowarki do telefonu.
Czyli najlepiej wrócic do poprzedniej pozycji zawleczki na iglicy ? Próbuj. Mam jeszcze problem z szarpaniem roweru podczas jazdy Prawdopodobnie jest źle wyregulowane sprzęgło, poniżej filmik jak się je reguluje. https://www.youtube.com/watch?v=zAp8h9WR... Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Czy to może...
Można to porównać do przerzutki w rowerze. Jak masz małą zębatkę z tyłu, to pod górkę nie podjedziesz.
Ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika PAS, tego umiejscowionego pewnie przy zębatce przedniej. Taka tarczka z magnesami i czujnik z przewodem. Wyczyść to.
Ja jestem zwolennikiem typu HAB, czyli tylne koło napędowe beż żadnych przerzutek. A ty jeżeli chcesz silnik centralny Mid Drive to dla żony może być. Te silniki są bardziej awaryjne, to znaczy, że w zależności o sposobu jazdy bardziej zużywają się: łańcuch, kaseta, zębatka na korbie, a w silniku zębatka plastykowa. Za dużo by opisywać, poszukaj sobie...
A jak to sprawdzić czy to silnik bezprzekładniowy czy przekładniowy, czym sie różnią? Poczytałem, mój ma razem z kolem kasetę z zębatkami więc musi być bezprzekladniowy
zębatek rower rower tylny zębatek brother zębatek
awaria ekspresu philips centralny vento serwo przewód
Montaż zaworu turbiny w VW CC 1.8 TSI 2012 Biały ekran LCD po mrozach - przyczyny i rozwiązania