Ona jest tylko wciśnięta, popukuj dookoła w rant pokrywy.
Dwa razy udało mi się rozebrać taki silnik, za każdym w inny sposób: 1. Oprzeć kierownicę powietrza turbiną do góry, wirnikiem w dół na dwóch klockach drewnianych tak, żeby była możliwość wybicia wirnika. Zapunktować oś centrycznie, przygotować duży młotek i pobijak. Podgrzać palnikiem aluminiową tuleję mocno ale szybko, żeby nie nagrzać osi i nie spowodować...
Jeszcze jedno. Trzeba doczytać co to dokładnie znaczy z ang. centrifugally regulated (regulowany odśrodkowo) albo zobaczyć filmik Nie sądzę żeby w przenośnym radiomagnetofonie jak ten z tematu zastosowano silnik z elektromechaniczną (odśrodkową) regulacją obrotów. Ale nie twierdzę kategorycznie że tak nie jest, dlatego poprosiłem autora o zdjęcia z...
Wał nie może mieć takich luzów. Więc do wymiany są albo łożyska albo nie są założone pierścienie segera ograniczające luzy boczne wału oraz łożysk. Słaba moc może wynikać ze zniszczonych simeringów na wale korbowym. Tak że bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Nie jest to nic strasznego.
udało się ustalić usterkę,mam to samo,zrobione wszystko,pozostaje chyba rozbiórka silnika..
Więc wygląda na to że czeka Cię całkowita rozbiórka silnika. Ja bym od razu łożyska wymienił.
Według zdjęcia które wstawiłeś wygląda to tak, że na 3 cylindrze spalane są za duże ilości resztek oleju. Więc oczywiście na początku pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach przy wykręconych wszystkich świecach. Jeżeli pomiar wyjdzie dobry na wszystkich cylindrach no to trzeba będzie sprawdzić uszczelniacze na zaworach a następnie ( o ile nie będzie...
aha czyli mam rozumieć że do wymiany są pierścienie tak?? czyli czeka mnie kolejna rozbiórka silnika :) dzięki kolego za pomoc :) Typowy przypadek, uszczelnisz górę puści dół. Jakiś czas temu robiłem vectre A 1.6, 8v gość chciał zrobić budrzetowo uszczelkę pod głowicą i głowice, dołu nie chciał ruszać, po złożeniu i rozgrzaniu przepaliło cały olej...
Rozcieńcz sobie wodą i po sprawie. Są stężeniometry wyskalowane w stopniach Celsjusza, które pokazują granicę zamarzania. W praktyce wychodzi to tak, że koncentrat -40 rozcieńczony 1:1 daje granicę -20. Jego właściwości nie wpływają ujemnie na przekazywanie ciepła. Dodatkowo mniej kamienia kotłowego się osadza, dobrze pracują zawory i automatyka- to...
Bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Masz luz w układzie korbowotłokowym. Na tym cylindrze. Lub nie dobrany luz tłok głowica. Przez internet nie słychać stuku.
No to bez prucia skrzyni się nie obejdzie. Bo może łożyska jakieś stoją, może krzywki są pokręcone, wałki, zębatki... Jest jeszcze taka opcja, że być może ktoś rozebrał wcześniej silnik i np dał zbyt cienką uszczelkę pomiędzy karterami. Wtedy wszystko pracuje zbyt ciasno. Ewentualnie np jakąś podkładkę dał z złej strony. Taki 1mm przestrzału może tu...
Dobierz byle jaki podobny silnik z rozbiórki i tyle. Albo pompkę z pralki. Może ze złomowca. 26 lat to i tak nieźle. A może nawet dokleć do tego silnika następny jak się zmieści.
Tak, czy inaczej jest możliwe zaciągnięcie pyłu z katalizatora do cylindrów. Zwłaszcza, gdy katalizator jest umieszczony na kolektorze wydechowym. Po rozbiórce silnika powinno być widać intensywne ślady ścierania na ściankach tłoka i gładzi cylindrów do przytarcia włącznie.
silnik nie kręcił niestety nie było żadnego dźwięku tylko rozbiórka, i sprawdzamy silnik na "sztywno" (bez regulacji) - napięcie stałe DC =230V. Dalszy krok po w/w teście.
Ale spiek, może nie do końca spiek, Tak naprawdę prosta naprawa. Koszt około 150-200PLN. w takim przypadku są dwie opcje. 1. Na sprzedaż, której nigdy nie stosuje i nigdy nie będę, tłok wrzucić do płynu do mycia silników np. Dimer w stężeniu 50% woda dimer odczekać 1-2dni, spłukać wodą i jak nowy, sprawdzić pierścienie max 0,5mm 1mm luzu ale to już...
Tak czujnik. Błędy. A płyn chłodniczy przez błędy ubywa. Po co ci te błędy? Masz rozbiórkę silnika do zdobienia.
Witam. w tych silnikach są panewki silnik do rozbiórki,panewki przemyć lekko nasmarować i zmontować ,pamiętając o tym samym położeniu.
Skłaniałbym się do rozbiórki silnika i po kolei weryfikacja, ale jak dół zrobiony i pompa nowa? czy inna? to następne punkty smarowania. Czyli wałek rozrządu, krzywki zaworów w głowicy. Ciśnienie na granicy, o ile manometr jest sprawny. Podmienić czujnik na próbę koszt nie duży ok 140 - 190 zł z tego co pamiętam 4-ro pinowy zakręcana wtyczka i były...
Dolej do pełna i obserwuj. W każdym razie jak będzie nadmierny, to nic z tym nie zrobisz. Tylko rozbiórka silnika wchodzi w grę.
A dlaczego sugerujesz usterkę elektryczną, gdzie problem leży w skrzyni biegów? Nie ma rady, silnik na stół, rozbiórka i zobaczysz co go boli. ;) Jakimiś kabelkami tego z pewnością NIE załatwisz.
Wygląda na uszkodzony jeden hall sensor w silniku. Nie zmienia swojego stanu z wysokiego na niski lub na odwrót. Mógł też wypaść ze swojego miejsca lub urwał się któryś przewód. Rozbiórka silnika Cię czeka. Kod błędu nic nam nie powie bo nie wiemy kto wyprodukował sterownik silnika.
Pewnie tłok puchnie, lub przyciera się na jakimś elemencie. Tutaj pomoże jedynie rozbiórka silnika i oględziny.
Zanim zabierzesz się za rozbiórkę silnika sprawdź czy jest obecne 5V które je zasila.
Nie. Nie chodzi o uwagę, tylko o zapamiętanie całości. Zbyt rozwlekły opis to utrudnia. Niektórzy by pominęli rozbiórkę silnika i byś krążył tylko wkoło gaźnika, bo to było wymienione. Zapłon ustawia się tak, że styk przerywacza czy jakiś inny czujnik ma dawać impuls gdy tłok jest na ileś tam milimetrów przed górnym położeniem. Sprawdzasz suwmiarką...
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Moduł można wymienić, czujnik to już rozbiórka silnika.
Jutro rozbiórek część od silnika i zobaczę
Pęknięte pierścienie tłokowe na 3 cylindrze, rozbiórka silnika i zastanawiam się, z czego te igiełki. Obejrzałem jeszcze raz dźwigienki, ale raczej były całe. Dodano po 27 Sworzeń i igiełki pasują do dźwigienki, przejrzałem, wszystkie są całe, chyba ktoś wymieniał dźwigienkę i pozostawił to w misce dla potomnych, bo innego wytłumaczenia nie widzę.
Albo wkręcić kawałek uszczelnionej blachy na kilku szpilkach. Wszystko zależy od tego ile właścicielowi chce się poświęcić na to czasu i pieniędzy, oraz od tego jak bardzo profesjonalnie chce to mieć zrobione. Uważam, że rozbiórka silnika pociągnie za sobą kolejne awarie i wydatki
A jaka była przyczyna rozbiórki silnika ( stuki , brak ciśnienia ) ?
Czyli rozbiórka silnika, demontaż enkodera i poszukiwanie w TME/Conradzie/Farnellu czujnika Halla. Chyba że z ośki silnika urwał się magnesik pierścieniowy.....
Objawy wskazują na uszkodzenie hala jeżeli tak to silnik i tak jest do rozbiórki może coś być ze sterownikiem. Zadanie mycie czyszczenie nic nie da.
Spotkałem się z sytuacją gdzie silniki synchroniczne (dość szczelnie zbudowane) od napędu wind stały się powodem wywalania różnicówek. Po zareklamowaniu ich u producenta otrzymaliśmy zdjęcia z rozbiórki silników. Było widać jak pięknie wylała się z nich woda. Wciągarki stały pod dachem, więc nie było możliwości ich zalania. Znawcy tematu orzekli, że...
Silnik do rozbiórki.
Ok. Silnik wyjęty. Rozbiórka trwa. Napiszę co jest nie tak.
yyyy, zdecydowanie zrobiłeś błąd jak wlałeś olej samochodowy. Bo ten jest agresywniejszy dla syfu. Teraz to ci może wszystko tam pływać, zatykać i świrować pawiana. Nie ma bata - rozbiórka silnika i pełne mycie od wewnątrz :/ . Póki go jeszcze bardziej szlak nie trafi.
Jeśli rozwarcie styków w jakiejkolwiek konfiguracji nie zgrywa się z praktyką to musisz obejrzeć wał. Niestety bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Rozbiórka silnika około pół godziny, jest o czym mówić?
Tak, rozbiórka silnika.
Popuszczałem już nakrętkę śruby zaciskającej dźwignię na osi regulatora i próbowałem nią poruszać. Miała dość ograniczony zakres ruchu i to tez nie pomogło Wydaje mi się se bez rozbiórki silnika się nie obejdzie Co masz na myśli pisząc o zdjęciu niski olejowej? Czy da się odkręcić jakiś dekiel od dołu silnika czy trzeba go po prostu rozpołowić? Rozbierałem...
Bez dokładnego przeglądu i weryfikacji nic nie można na pewno zdiagnozować. Jeśli czujesz się na siłach to możliwe że zalany silnik, gaźnik do sprawdzenia zapłon lub czeka rozbiórka silnika .
Tu nie ma nic do "znania" się. Lutownica, 1-1,5 m drutu, koszulka z rozbiórki starego silnika na połączenie, dratwa do związania uzwojenia, lakier.
Witam. Nie mogę odnosić się do wszystkiego, co tu napisane. Jedno, co jest pewne ---taki pobór oleju oznacza poważny remont silnika . Nie mnie oceniać zakres naprawy. Może, to powiedzieć mechanik i to dopiero, po rozbiórce silnika. Może to,być wymiana pierścieni ,może szlif a co z wałem?Tylko do dobrego mechanika .
Niestety zostaje tylko rozbiórka silnika i oliwienie tulejek. Opcja dwa to wymiana tulejek na łożyska ale to już poważna przeróbka. Można jeszcze kupić inny silnik wentylatora albo cały wentylator na łożyskach.
Jakie błędy były zapisane w sterowniku, że zdecydowałeś się na jego rozbiórkę. Jaki kod silnika?
sprawdź czy ubywa ci oleju w silniku , jeśli tak to przed rozbiórką silnika odkręć kolektor wydechowy i sprawdź czy nie ma w nim oleju , jeśli będzie to silnik do remontu
Przykra informacja, ale najbliższa prawdy. Chyba czeka cie rozbiórka silnika.
Czarny dym oznacza nieodpowiedni stosunek paliwa do powietrza( za dużo paliwa- za mało powietrza). Więc albo ssanie się nie otwiera, albo coś z gaźnikiem nie tak(nie majstrował ktoś przy dyszy?). Rozbiórka silnika nic tu nie wnosi ani nie pomoże.
Cześć, pospieszyłem się z rozbiórką silnika i wykręciłem już napinacz paska rozrządu bez wcześniejszego wciśnięcia pręta i zabezpieczenia, czy mogę zrobić to teraz w imadle żeby ponownie go użyć? https://obrazki.elektroda.pl/9010472000_... Tak wyglada owy napinacz, zdjęcie z internetu, mój jest z wysuniętym patyczkiem i czy mogę to...
No to jeżeli pod autem nie ma plam oleju, to rozbiórka silnika cię czeka. :cry:
Zapewne przytarł sie silnik ,bez warsztatu i rozbiórki silnika będzie ciężko
To jak?? Pomoże ktoś?? Czy czeka mnie rozbiórka silnika :/
A skąd pewność, że tam też nie ja? Sprawdź przed rozruchem silnika poziom oleju. Jeżeli jest OK, to oznacza rozbiórkę silnika. Masz prawdopodobnie pęknięty płaszcz tłoka na jednym cylindrze i lub zatarte pierścienie.
Nikt do rozbiórki silnika cie nie zmusi. Ale skoro rozebrałes silnik, straciłeś pieniądze i czas a teraz nalałeś olej 15w40 i myślisz o "motodoktorku" to chyba czegoś tu nie rozumiem.
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
Sprzedam części z rozbiórki--, silnik ,filtr, płytkę sterującą, programator itp.
Witam. Składam silnik Deutz BF4M 2011 po kapitalnym remoncie do agregatu CompAir, przy rozbiórce silnika z głowicy wypadły 4 plastikowe rurki, załączam zdjęcie. Czy ktoś podpowie cóż to jest i gdzie się znajdowało?
A co takiego się wydarzyło, że konieczna była rozbiórka silnika?
Czyli najlepiej wrócic do poprzedniej pozycji zawleczki na iglicy ? Próbuj. Mam jeszcze problem z szarpaniem roweru podczas jazdy Prawdopodobnie jest źle wyregulowane sprzęgło, poniżej filmik jak się je reguluje. https://www.youtube.com/watch?v=zAp8h9WR... Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Czy to może...
1. Sposób pomiaru średnicy drutu "bez przyrządów": - na jakimś okrągłym rdzeniu - może być ołówek - nawijasz bardzo ściśle np. 10 lub 20 zwojów, mierzysz "szkolną" linijką, wynik dzielisz odpowiednio przez 10 lub 20 i wynik mnożysz przez 0,9 (dla uwzględnienia grubości izolacji). 2. Pomiar "prądu zwarcia: - niestety, tu jest potrzebny przyrząd, można...
Rozrząd ustawiony na znaku T w okienku z nacięcie na wałku pokrywa się z płaszczyzna glowicy. Okazało się że jest to 4-5 mm przed zwrotem zewnętrznym No to chyba tutaj jest problem, bo albo ustawiasz na znak F, albo coś jest przestawione (ukręcony wał, ścięty klin). Wał korbowy był wymieniany na inny czy regenerowany? Sprawdzałeś jak rozrząd był ustawiony...
Był bym bardzo wdziczny muj meil przemkoo(at)op.pl Dziekuje i pozdrawiam
bez rozbiórki silnika cieżko stwierdzic , standartowo panewki, szlif wału, pierscienie, uszczelniacze zaworów itd.
Zobacz, czy dostaje zasilanie z płytki. A jeśli po podłączeniu na krótko silnik nie będzie się kręcił to wtedy sprawdzić trzeba sam silnik (podpięć do innego źródła zasilania prądu stałego np akumulator) Jeśli wtedy silnik nie będzie się kręcił to trzeba go będzie rozebrać. Kuknąć do środka, a wtedy być może zdjagnozujemy usterkę, być może zawiesiły,...
Widzisz, mówiłem ci że to nie jest lekka robota i byle kto się nie podejmie. Skoro już chcesz to robić wysyłkowo, to wyślij cały wał ludziom którzy regenerują takie rzeczy. Mają wszystko co potrzeba, zrobią zgodnie ze sztuką i dają gwarancję. Mając oprzyrządowanie można nawet wymienić cały korbowód, zamiast walczyć z pasowaniami. Spytaj o koszt, bo...
Chce ktoś HS19 z kołem na 2 paski 13 bo właśnie jest silnik stara na rozbiórkę?
Raczej tak . Sa jeszcze inne opcje wał złapał na panewce, uszkodzony rozrząd ,urwana korba Diagnoza bez rozbiórki silnika raczej nie możliwa.
primo- to sprawdź jak wyglądają miejsca miejsca styku klina- jeśli wszystko jest ok to zamów ORYGINAŁ (taka moja rada- szkoda ryzykować uszkodzeniem wału czy zamachu bo w przypadku wyrobienia gniazd zaczyna się problem i będzie następna rozbiórka silnika).
Weryfikacja po rozbiórce silnika da odpowiedz co do zakresu wymiany poszczególnych części
Witam, z powodu takiego, że silnik indukcyjny kosiarki mocno się blokował i start przebiegał z problemami zabrałem się do działania. Po wymontowaniu silnika już w rękach czuć było przy próbie obracania trzpienia, że jest opór, zatem po rozbiórce silnika wyszło, że łożyska są zatarte, jedno jest zwichrowane, zatem będzie wymiana. Przy tej akcji zauważyłem,...
No ale wał silnika. Wał co wszystko napędza. Musi mieć jakieś tam łożyska, łożysko. I to właśnie, te łożyska mam na myśli. Wstępne oględziny tak na oko nic nie dadzą, ale bardzo wiele mówi fakt, że wykręcone świece a rozrusznik (choć sprawny) ledwo kręci. On, czyli rozrusznik w takiej sytuacji (wykręcona świeca) powinien zapierniczać kilka razy szybciej....
Jakby przyjrzeć się dokładniej konstrukcji silnika, to wał korbowy nawet nie dotyka lustra poziomu oleju. Więc smarowanie rozbryzgiem pochodzi z podawania oleju na odrzutnik wału korbowego. Przy rozbiórce silnika proponuję sprawdzić drożność dyszy kierującej olej na wał korbowy (znajduje się przy gnieździe łożyska). Chyba że problem tkwi w jakości wykonania...
sciagnij prawy dekiel. Trzec może sprzęgło o dekiel. Jan będzie całe to rozbiórka silnika. A na kopnik też słychać tarcie?
Stary kondensator sie świecił a kompresor zakurzony. Dlatego napewno był zmieniany i sposób podłączenia tragedia (kable nie zaizolowane ),dlatego myślę ze ten kto zmieniał kupił kierując sie wygladem a nie pojemnością Myślałem żeby najpierw powrócić do oryginalnej pojemności kondensatora A potem brać sie za rozbiórkę silnika Tylko czy da sie to dobrać...
Cenę i opłącalność naprawy głowicy/silnika poznasz dopiero po rozbiórce silnika. Jeśli zawór jest wypalony, to pewnie reszta zaworów również może być do wymiany. A przed wszystkim trzeba znaleźć przyczynę owego stanu.
Witam. Przepraszam za brak aktywności. Brak czasu na naprawy i diagnozę spowodował, że radziłem sobie bez problemu. Wracając do mojej wcześniejszej wypowiedzi, napisane wyżej zabiegi pomogły na okres może 2 miesięcy. Do momentu wyższych temperatur, choć nie do końca one są przyczyną. Do tej pory w temperaturach dodatnich odpalałem auto na LPG i za każdym...
Po prostu po rozbiórce silnik nie wyglądał najlepiej. Brama po odłączeniu silnika kluczykiem chodzi bardzo lekko, można ją przesuwać jednym palcem.
Nie jestem pewny czy zabierać się za to samemu Simsona jakoś rozebrałem i poskładałem ale tu mogą być niespodzianki Od którego końca trzeba byłoby ew. zacząć sprawdzanie czy rozbiórkę silnika? Może ktoś ma jakieś doświadczenia z serwisami w Kaliszu lub okolicy?
Marna jakość dźwięku w nagraniu, trzeba dobrego aparatu/kamery a nie kieszonkowej zabawki. Bez rozbiórki silnika tu się nie obejdzie. Strzelam że do wymiany są łożyska na wale korbowym, padło łożysko na korbowodzie lub (i w następstwie) przytarł się cylinder.
Nie są zamienione, klin też ok, w sumie buszowałem sporo po necie i nic nie znalazłem co w maire opisuje mój problem. I coś czuje że jednak czeka mnie rozbiórka silnika.
Ustaw 1 cylinder w ZZ wyjmij zaślepki z końcówek wałków zobacz czy obie płetwy są w poziomie. Obstawiam że nie.Jeśli zajdzie potrzeba rozbiórki silnika to do montażu i tak będziesz potrzebował wszystkich trzech blokad.
Olej syntetyczny zaczął rozpuszczać nagar i piła się trochę przytarła.Nawet mogło dojść do rozszczelnienia na uszczelniaczach wału.Szkoda że nie zmierzyłeś kompresji przed rozbiórką silnika. :|
Dziękuję za szybki odzew. Łańcuszka właśnie się obawiam, ponieważ trzeba by było rozpołowić silnik, a ja nie mam klucza pneumatycznego. Nie odkręcę wariatora i sprzęgła. Jest jakiś sposób, aby wymienić łańcuszek rozrządu bez rozbiórki silnika ? Znalazłem takie coś, ale nic nie widać... https://www.youtube.com/watch?v=kvbe1pRX...
Uzwojenia i przełącznik raczej są ok. Bo jak już wspomniałem to silnik odpala na "pych". A do uzwojeń rozruchowych rzekomo nie mam dojścia bez rozbiórki.
(at)wojtek1234321 w tych starszych było tak jak piszesz, w tych nowszych z literą e na końcu nie ma ani membrany ani filterka, paliwo grawitacyjnie spływa do gaźnika. Trwałość i jakość materiałów użytych do wyprodukowania silnika również drastycznie spadła. Widać to na filmiku wyżej podczas rozbiórki silnika.
Podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić bo ja się skłaniam już do rozbiórki silnika bo podejrzewam że mogło się coś uszkodzić jak wszedł na obroty Przy rozbieganiu pokrzywiło korbowód. Kilka takich przypadków przewinęło się przez moje ręce :)
Zasilanie silnika. Dron do rozbiórki.
Wszystko już wiesz to czego oczekujesz? Głowica do zdjęcia a może i silnik do rozbiórki
Z drugiej strony Spin ma enkoder, czyli licznik obrotów silnika - i nie powinien gubić krańców w żadnych okolicznościach. Może jest on uszkodzony (sklada się z czujnika Halla i pierścienia magnetycznego na wirniku - pierścień mógł się odkleić, czujnik uszkodzić ale dostep jest trudny - wymaga calkowitej rozbiórki silnika). Jest jeszcze klasyczna usterka...
Tylko rozbiórka silnika W oplach fakt producent przewiduje do 1l oleju na 1000 w większości ople biorą olej uszczelniaczami na zaworach Ale mogą być tez zapieczone pierścienie ale wątpliwe Jak auto ma gaz to na bank uszcelniacze
Pomysł z kulką podpierającą dolny odcinek wału chyba mnie przekonuje. Piszę "chyba" bo podczas rozbiórki silnika nie zauważyłem żadnej kulki. Kiedykolwiek wcześniej silnik nie był rozbierany, o czym świadczą miejscowe pokrycia farbą śrub mocujących wirnik w polu magnetycznym transformatora. Niemniej w przyszłym tygodniu podejmę próbę z kulką. O wyniku...
Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
pytanie brzmi czy powodem mogło być przyczyna dodana na zdjęciu ogolnie zajmuje sie tym troszke obbistycznie i dopiero zaczynam ale zlozone bylo wszystko w jak naj lepszym porzadku jedno czego nie zrobilem i czego zaluje to nie przesmarowalem wszystkiego olejem czyli poczscilem i zlozylem na sucho Może zacznij o d czego innego a nie rozbiórki silnika...
Rozbiórka silnika w kanale od miski olejowej. Wał do szlifu- koniecznie. Nowe panewki. Gdy odpali będziesz miał pewność, że zawory nie zostały uszkodzone. Innej skróconej opcji niema. Jeżeli chcesz długo jeździć na tym silniku, to sprawdź zawory, wymień uszczelniacze, wykonaj plantowanie głowicy przed założeniem- konieczne. Plantować to można grunt....
Rozumiem, że 2-ka też wchodzi bez oporu, ale potem coś blokuje. Może łożyska uległy uszkodzeniu. Na próbę - postaw pojazd na stopkach, wykręć świecę zapłonową i na każdym biegu próbuj obracać tylnym kołem, wsłuchując się w działanie skrzyni biegów. Jeśli podczas tej próby odczujesz znaczne opory ( w szczególności na 2 biegu ), albo usłyszysz "zgrzyt...
Tak: pomierzyć ciśnienie sprężania, osłuchać silnik, realnego ciśnienia leju niezależnym manometrem, bo pomiary luzów wszelkich, to dopiero przy rozbiórce silnika. Musisz sprawdzić, w jakim stenie jest silnik i wtedy decydować. Choć nie widzę sensu w reanimacji tak wiekowego auta. Można ewentualnie poszukać innego silnika, ale to też loteria.
Dobrze rozumiem :) w takim razie zabieram się za rozbiórkę :)
Czy do ściągnięcia łożyska trzeba odkręcać tą śrubkę przykręconą wzdłuż osi obrotu wału? To nie jest śruba, tylko nacięcie na wale służące do przytrzymania wirnika ,przy rozbiórce silnika "na części". A do zdemontowania łożysk niestety trzeba silnik rozebrać "na drobne".
silnik do rozbiórki panewka poszła się paść ale na pewno to się nie stało od uderzenia, było wcześniej, a uderzenie tylko ją przesunęło i zablokowała wał
Raz miałem taki przypadek - Fiat 1.6 16V po zerwanym pasku rozrządu - klient zadecydował założyć nowy rozrząd, na wariata. Okazało się, ku zdziwieniu wszystkich, że silnik zapalił od strzału i nic się nie stało. Ale to zdarzyło się tylko RAZ. Pozostałe przypadki w tym silniku skończyły się na rozbiórce silnika.
Zacząłem rozbiórkę silnika jawy ale śruby są tak zapieczone że rozbieram go kluczami pneumatycznymi . Wszystkie części składam kolejno na stole jedną za drugą żeby wiedzieć jak potem poskładać silnik. Rozebrałem kosz sprzęgła, tarcze ścierne są odrazu do wymiany bo nie wyglądają za dobrze do skrzyni jeszcze nie doszedłem, ale powinienem tam jutro zajrzeć...
rozbiórka drzwi saeco rozbiórka rozbiórka rozrząd
przeprowadzić kalibracja bateria pendrive zniknął silnik asynchroniczny kondensator
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Docieranie silnika VW LT 2,5 po remoncie głowicy Pralko-suszarka Amica AWDG7512CL - instrukcja i specyfikacja