http://obrazki.elektroda.pl/3136371000_1... Prezentuję projekt stacji lutowniczej na gorące powietrze mojego autorstwa zbudowana została w czasach kiedy stacje byly bardzo drogie. Nie zmienia to faktu że stację z powodzeniem można zbudować w dzisiejszych czasach. Prezentowana stacja lutownicza, jest samodzielnym projektem, opartym na...
P003A:17-2F Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/spreżarki doładowującej, napiecie w obwodzie powyżej wartosci progowej.
"sprawdziłem ciśnienie oleju jest wysokie ale w granicach normy . Oprócz ciśnienia ma jeszcze być odpowiednia wydajność i drożność łącznie z rurą powrotu. Jeśli zmierzył ciśnienie na zimnym silniku,to nic mu to nie da. Silnik należy rozgrzać dobrze ,zmierzyć ciśnienie na przewodzie smarowania,a potem sprawdzić jeszcze wydajność . Jeśli ten przewód...
Na pracę turbiny pewnie nie wpłynie bo przy rozruchu ona nie pracuje ale.... świeca ma rozgrzać powietrze docierajace do cylindra i jest tym bardziej skuteczna im bliżej jest zaworów ssących. Jak założysz przed turbina to zanim w zimie rozgrzane powietrze dotrze do cylindra przez turbo będzie zimne. Więc po co świeca przed turbo? Żeby rozgrzaz turbine?
Mam póki co mocno budżetową stację typu wszystko w jednym WEP 853D, hot, stacja lutownicza i zasilacz. Do wygrzewania tak masywnych układów się ona raczej nie nadaje, ale po sukcesie z rdzeniem GTX 280, (który miał co prawda tylko artefakty, nie przyjmował sterownika), powtórzyłem operacje tą samą metodą, czyli: poziomuję kartę za pomocą małej poziomicy,...
Chyba jednak będę się musiał wybrać w najbliższym czasie do domu i dokonać jakichś pomiarów i będę dysponował jakimiś konkretami. (Tak dodam jeszcze przy okazji, że co do wiadomych o które ostatnio było pytanie, to na tabliczce znamionowej jest jeszcze mowa o maksymalnym prądzie 32A). A skoro będę chciał coś pomierzyć, to w pierwszej kolejności będę...
Witam. Ja osobiście zawsze demontuje intercooler i go myje w środku. Zanieczyszczenia chłodnicy powietrza są istotne z 2 powodów: 1) zmniejsza się ogólne pole przekroju kanałów chłodnicy co powoduje problem z przepływem powietrza (min może powodować wzrost temp powietrza dolotowego co jest mocno niepożądane) 2) utrudnia wymianę temperatury miedzy rozgrzanym...
Też miałeś dymienie na rozgrzanym silniku?
wchodzi w trub serwisowy czyli: 1. uszkodzony ERG, (tylko na czas testu) można zaślepić 2. uszkodzona turbina. 3. problem z przepływomierzem powietrza.
Wyczyszczenie zmiennej geometrii
W 90 KM nie masz intercoolera. Więc powyżej tych 3 tys. obrotów temperatura powietrza dolotowego się zmienia z powodu rozgrzania turbiny. Zauważ również jaką masę ma Lanos, a jaką 307.
kolego ja juz turbo wymienilem z passata ktorym sie wczesniej przejechalem i zapierdzielal jak buza czy moze to byc czujnik halla a moze adaptacja przepustnicy ja juz podlaczalem na kompa na vaga i niby wszystko jest ok Panowie Pomóżcie
Mam taka teorię, iż na skutek spadku ciśnienia oleju smarownia turbiny ona spowalnia i dlatego silnik się dławi. Spadek ciśnienia oleju na turbinie spowodowany jest nieszczelnością w jej uszczelnieniu i stąd kopcenie - olej wraz ze spręzonym powietrzem dostaje się do komory spalania. Rozgrzanie turbiny niweluje niezczelność. Ma to sens?
Przy teście wyjść sztanga gruszki podciśnienia powinna poruszać się cyklicznie w zakresie około 2cm. Wystarczy że lekko przycina się zmienna geometria turbiny i silnik wpada w tryb awaryjny. Przy mocno rozgrzanej turbinie (długa jazda) problem znika.
Cześć. Mam problem z moją Audi A3 1.9 TDI. 354 tkm. Podczas deszczu coś szwankuje - traci moc, silnik zaczyna głośno hałasować, kopci gęsto na biało, smród oleju, nie reaguje na wciśnięcie gazu. Po chwili wszystko się uspokaja i jedzie dalej z normalną mocą bez dymu, ale troszkę śmierdzi olejem. Nie ma znaczenia, czy silnik jest zimny, czy rozgrzany....
Szczerze polecam ten silnik wszystkim, którym zależy na bezawaryjnej oszczędnej jeździe. Oczywiście, osiągi ma słabe, ale jak ktoś ich szuka niech kupi sobie benzynę. Bez turbiny nie należy się martwić o jej smarowanie itp, nie trzeba czekać kilku minut żeby auto się rozgrzało czy ostygło, więc jest idealnym pojazdem w miasto. Nie trzeba przestrzegać...
Witam wszystko jest moim zdaniem związane z turbiną która sie zakleja spalinami a wina leż w naszych paliwach jakie mamy.Miałem taki przypadek w Audi A4 rozebrałem turbinę a tam sadzy co nie miara,oczyściłem i nie to auto.
Jest problem z wysterowaniem turbiny, może być mechaniczny.
Mam luzy na łożysku w silniku odkurzacza Electrolux Ultrasilencer. Chcę odkręcić wirnik. Zablokowałem turbinę patyczkami. Turbina się nie kręci. Śrubę rozgrzałem hotairem do lutowania ustawionym na 500 stopni. Niestety muszę użyć dość dużej siły, a śruba się nie wykręca, tylko obracam cały wirnik. Turbina pozostaje zablokowana. Za słabo rozgrzane? https://obrazki.elektroda.pl/7001372300_...
Witam, mam taki mały problem z Volvo V50 2.0 136KM. Gdy jadę w korku i silnik jest rozgrzany, to dymi na błękitno-niebiesko, a przy odpalaniu nic, zero dymu. Turbina jest po regeneracji, gdzie szukać przyczyny?
na zimny silnik zawsze musi wskazowka temperatury pojsc do gory za nim dodam wiecej jak 1/3 gazu 1/3 nie trzeba się trzymać :) ale napewno turbina nie jest szczęśliwa kiedy kierowca na zimnym silniku ma cieżką nogę; ma to także zastosowanie po dłuższej jeździe, kiedy silnik trochę dał z siebie, warto wtedy pamietac zeby ostatnie minuty silnik pracowal...
Nie ma żadnych filtrów na smarowaniu turbiny, przewody smarowania do wymiany plus kontrola ciśnienia oleju jak wyżej napisano. Ciśnienie około 1 bar na wolnych po rozgrzaniu silnika.
Tak wiem teoretycznie to tak wygląda i powinno być ok gdyby nie to że owa usterka pojawiła się nagle podczas awarii cewki zapłonowej, auto strzelało jakby zapłon przestawiał się i zaczęło się dymienie. Owe dymienie jest równiez na kolejnej turbinie która aczkolwiek nie jest nowa ale powodem wymiany jej było delikatne wydzielanie się niebieskiego dymu...
Witam,kolega ma problem z ww autem,rocznik 1990, przebieg 300 tys. jego auto ma słabą moc,jak jest zimny jako tako jedzie ale po rozgrzaniu słabnie,czy jest to sprawa turbiny, jak ją sprawdzić by być pewny że to jej sprawka?Jak to się ma do ceny naprawy lub sprawdzenia takiej turbiny,jeśli to rzeczywiście ona.Pozdrawiam.
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Wybacz rozgrzana turbina , brak oleju , to musiało się zatrzeć. Jak to była dziura w drodze to powinieneś zadzwonić na policję i zgłosić szkodę do właściciela drogi : gmina , miasto , GDDIA By ci to autko na własny koszt naprawili z nowych części a tak będziesz teraz klepał łatał i szlifował , pewnie panewki też podgrzało i zaraz zacznie silnik walić...
sterownika VTG- rząd cylindrów 1. Sprawdź masy powietrza wymagane i zadane na turbinach względem siebie wygląda że przestawione coś :) powodzenia
Ten wentylator pracuje bez regulacji obrotów i jest zasilany bezpośrednio z sieci?
Wejdz na stronke aps energia w zakladke produkty i bedziesz mial pozycje FAT czyli falownik napedowy silnika. Urzadzenia te wykorzystywane sa w elektrocieplowniach Siekierki i Zeran min. do powolnego wygaszania ogromnych turbin (falownik zjezdza z cz. zeby rozgrzane lopatki turbiny nie powyginaly sie itp).
Mam taki problem z moją audi a4b5 że jak odpalę samochód to turbina nie pracuje a jak rozgrzeje trochę auto, zgaszę je i na nowo zapale to wszystko jest ok
Witam, rozważam zakup Saaba 9-5 2.3t, więc pełne sprawdzenie i grzebanie odpada, i zastanawiają mnie objawy które występują w samochodzie. Auto chodzi bardzo ładnie i równo, ma moc, odpala także na pół obrotu. Przez minutę po odpaleniu nie dymi, po chwili zaczyna się pokaz. Mocne dymienie, a po dodaniu gazu dosłownie świata nie widać. I jest to spalony...
Mili Panowie, użytkownicy wszelkich automatycznych skrzyń biegów, bez względu na markę pojazdu i typ skrzyni biegów. Proszę poczytajcie różne publikacje ( nawet te zamieszczane w internecie ) o tym jak dbać o automatyczną skrzynie biegów. Każdy bowiem producent automatycznej skrzyni biegów ( nie producent samochodu ) w sposób definitywny mówi że : SAMOCHÓD...
Witam chciałbym zapytać o turbinę Insignia 1.6 benzyna wykańcza się dość często gdy jest zimna to chodzi normalnie jakieś pół godz potem co jakiś czas się wył i wl jakieś sugestie
300 tys na nim nie zrobisz Nie byłbym takim pesymistą, 300 tys. km to znów nie tak dużo. Moje Punto ma silnik wysokoprężny o zawrotnej pojemności 1,25dm^3 i mocy 90KM, zdarza mi się jeździć 80km/h na VI biegu (tylko to jest jakieś 1500 obr/min), a silnik wciąż jeszcze zapala bez problemu, równo pracuje i nie bierze oleju. To akurat jeden z lepszych...
Intercooler to nic innego jak chłodnica rozgrzanego powietrza od turbiny mająca na celu zmniejszenie ciepła przepływającego powietrza przez nią i s powrotem takie ochłodzone powietrze wędruje o komory spalania.
Jaki model samochodu i rocznik? Nie wiem czy wszystkie ale napewno Laguna II miały blokadę na zimnym silniku. Do puki nie rozgrzeje się trochę turbiny nie załączy
Jesli mogr zabrac glos to tak to widze: -wolnossacy diesel: malo dynamiczny ale za to robi duze przebiegi, zwykle tanie czesci zamienne (wtryski, swiece, uzywane glowice itd.) -turbodoladowany diesel: dynamika ok, niestety mniejsze przebiegi, klopot z rozgrzewaniem turbiny przy odpaleniu i schlodzeniem przy gaszeniu, wymaga ogromnej dbalosci o motor...
To nie 100W ale może wystarczy... Tam już szukałem i nici. Ba, szukałem juz w wielu miejscach w sieci. Dlatego poprosiłem o pomoc i podpowiedzi tutaj. Wszystko, co jest mniejsze, niż 100W nie bardzo mi pasuje...Tak wiec szukam dalej. Jak do takiej wkręcisz świetlówkę kompaktową 24W to da Ci tyle światła co żarowa 100-ka Dzięki za sugestię, ale...Miałem...
Dla zainteresowanych turbina fabrycznie źle złożona bez luzu promieniowego po rozgrzaniu zacierała się. Dzięki zbyniuś,turbina bez zmiennej geometrii jedyne jej sterowanie to zawór ciśnienia doładowania nadciśnieniowy. Temat można zamknąć.
W twojej lagunie nie chodzi o rozgrzewanie silnika tylko o rozgrzanie turbiny i potem schłodzenie... Radzę poczytać dziesięć przykazań jazdy dieslem które de facto bardziej tyczą się do silników z turbo dosyć często spotykane na forach internetowych... Ja swojego turbo klekota zawsze jak odpalę to daje mu minutkę dwie kiedy to usadawiam się zapinam...
Problem z turbiną: po rozgrzaniu przestaje działać, po wciśnięciu pedała przy ok 2000 obr nie ma przyrostu momentu. Silnik po kpl. remoncie, turbina rozebrana i wyczyszczona (kierownice i wirnik), nie zauważyłem luzów na łożyskach - przed uruchomieniem zalane olejem. Oczywiście nowy filtr powietrza. Czy tylko N75, czy jeszcze jakieś cóś?
Może zaciąga ci płyn chłodniczy po rozgrzaniu?
Witam. Mam taki problem, gdyż auto nie ma mocy. Nie działa chyba turbina i po rozgrzaniu silnika nierówne są obroty na biegu jałowym. Co może być za przyczyna?
Kolego mam to samo Nie wiem już co robić Trzech mechaników rozkłada ręce Turbina sprawdzona,wydech też, pompa i wtryski ok Nie wiadomo co dalej...
W tym silniku normalna temp. pracy została ustalona na 98-105°C. Dla tego nie wolno stosować do nich wody. Masz za niski spadek temp. przy chłodzeniu silnika. Może to być też przekłamanie czujnika. Delta temp. pasowała by. Co do silnika, jako że to jednostka turbo, sprawność uzyskuje dopiero jak turbina zaczyna wytwarzać nadciśnienie, czyli w okolicach...
Tysiąc km miesięcznie - jeśli auto jeżdżone codziennie, to szukaj czegoś mniejszego, a nie molocha - nie zdąży się nawet dobrze rozgrzać. Benzyniakami z turbiną to nawet się nie interesuj. Audi A3, Opel Astra, Peugeot 307. chyba że zużycie gazu/benzyny rzędu 15l/100km nie jest przeszkodą.
To by wynikało że jednak pali olej, nie musi palić go dużo, ale niebieski dym to przeważnie spalanie oleju. Najczęściej ucieka uszczelniaczami zaworów i tu koszt niewielki, rzadziej pierścieniami, ale może też turbina coś puszczać i tu na szybko można sprawdzić ściągając węże od strony tzw. zimnej czy zawalone olejem. Jeśli tak, to pokusiłbym się o...
Najbardziej to turbiny dostają jak zjedziesz z autostrady i od razu zgasisz auto, przy eksploatacji w mieście (w granicach rozsądku) turbina nie powinna być mocno rozgrzana.
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ? Czy to turbina tak się zachowuje ?
witam was i pyatm orade posiadam lagune 1.9 dci i po wymianie turbiny na drugom sprawdziłem ciśnienie oleju w miejscu czujnika i na rozgrzanym silniku jest niecała atmosfera a tak okło 0.8 i czy to normalne czy szukać drugiego silnika
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Obstawiam turbinę. Ma luz?
A sprawdzałeś termostat czy działa poprawnie ( na zewnątrz )? może się zawiesza . Kiedy miał wymienianą pompę wody i ile ma km ? A mam takie pytanie czy po rozgrzaniu silnika w czasie jazdy wskaźnik temp. pokazuje temperaturę powyżej 80 stopni C. ?? Pytam w związku z tym http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... .
Ale to bedzie chyba turbina bo jak postoi rozgrzany i przygazuje to wywali taki siwy dym i moze olej puszczac do wydechu.
1≧Plastik możesz ciąć Dremlem z odpowienią końcówką,albo rozgrzaną specjalną końcówką do lutownicy(samoróbka) ,ze sporym zapasem i potem wygładzając odpowiednim pilnikiem.Tutaj na przód dałbym taki wentylator turbinę-bardzo efektownie to wygląda:) 2≧Z tego co wiem,szyby montuje się na takich uszczelkach specjalnych:) nie wiem gdzie to kupić,poszukaj....
Dzięki panowie, sprawdzę to i dam znać jak uda się zdiagnozować problem. Tak jak wspominałem ciśnienie na rozgrzanym silniku jest prawidłowe, na zimnym też. Tutaj ewidentnie prądy szaleją i trzeba znaleźć przyczynę. Gdyby był problem mechaniczny to dawno ten silnik bym zatarł albo turbinę.
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
W tym aucie nie ma komputera pokładowego, turbina mechaniczna jak i pompa paliwa ,myślę że komputer nic nie powie..
Pokaz grupe 000 na jałowym po rozgrzaniu.
to nie zmniejszą produkcji z el. cieplnych (czyli spalania węgla i gazu)? Znasz zasadę działania takich elektrowni? Jednym "pstryczkiem" ich nie wyłączysz, ani nie ograniczysz mocy. PV, OSD może jednym kliknięciem wyłączyć falowniki. Tyle i aż tyle. Na logikę, nie da się np. kotła parowego zatrzymać momentalnie (a para to napęd turbin). Jak sobie wyobrażasz...
Żarówki 100W/230V=0,43Ax10szt.=4,3A da ograniczenie prądu ładowania bezpieczne dla nie skracania jego żywotności a oto nam chodzi.Polecam do amerykanek gdzie ciepło wydzielone w statorze jest niewskazane.również dla prądnic na rdzeniach.lepiej ogrzewać się przy żarówkach a nie przegrzewać prądnicy.Poprzez zastosowanie żarówek odbierasz maksymalną moc...
Panewki, turbina, zużycie.
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Witam 200 m to bardzo mało z reguły silnik musi sie rozgrzać lekko żeby można było nim wgl jechać ,zwłaszcza jak zależy nam na turbo . Diagnostyka komputerem byłą robiona ? Jakieś błędy ?
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
a wiec tak, odpalam samochod i jade powiedzmy 7km. wszystko jest ok, po 7 km samochod traci moc to sie dzieje naj czesciej gdy zmieniam bieg lub jade z stała predkoscia ok 2000 obr./min. w momencie nacisniecia pedału gazu samochód jest bardzo słaby i wogole nie przyspiesza wrecz zwalnia a za mna jest taka chmura dymu ze szok. w tedy musze zredukowac...
A nie jest tak że zimny dymi bardziej a rozgrzany prawie wcale na wolnych obrotach?
Zrób 001 013 i 023 ale na mocno rozgrzanym silniku.
Wtryski na rozgrzanym będą dawać czarności.
Fachowiec " ciahciah " kompromituje się na całej linii. Nadmiar paliwa w dieslu to zawsze kopcenie na czarno, chyba że to paliwo nie rozpylone - np. z winy uszkodzonego wtryskiwacza, czy nie spalone z powodu zbyt niskiej temperatury czy ciśnienia w cylindrze - wtedy dym jest siwy. Kopcenie na niebiesko na rozgrzanym silniku to olej z silnika - pierwsze...
Jannaszek najpierw nie wierzyłeś w podstawy fizyki. A teraz gdy okazały się dla Ciebie bezsprzeczne są nagle przekleństwem. Jeśli fakty się nie zgadają z opinią, tym gorzej dla faktów. Te samoloty maja inną charakterystykę po prostu i albo piloci potrafią sobie z tym poradzić albo nie. To jak z samochodem z tylnym napędem. Albo kierowca potrafi takim...
możesz sobie to zostawić.. to to kompletna fuszerka jest... ja w prawdzie mam takie rozwiązanie zrobione.. (wentylator stoi na grafie a nie wisi) ale ja mam x1950xt która podczas grania potrafi sie do 90stC rozgrzać mimo pracującej turbiny, a w windowsie temp nigdy nie była niższa niż 55stC.. więc u mnie to ma sens... ale u ciebie nie, te 43stC to jest...
jak juz mowilem na mocy mi nie zalezy. Fakt wolalbym TDI bo lepiej miec wiecej pod noga niz potrzeba. Ale z tego co czytalem na forach to turbina nie lubi zimna czyli lepiej jak sie silnik rozgrzeje. Wiec na male miasteczka to niezbyt. Wolalbym jej w ten sposob nie zajechac tzn. Turbiny. Ogolnie szukam i SDI i TDI ale glownie jak juz pisalem o miasto...
Zrób puki co dynamiczne. 003 011 i statycznie 001 i 004 na rozgrzanym silniku.
U mnie to skończyło się na podmianie całej turbiny wraz z tym czujnikiem, kalibracja komputerem i działa.
Mechanik twierdzi, że ciśnienie turbiny jest w normie.
Witam dzięki za podpowiedz ale turbinę zmieniłem dwa lata temu chyba że ktoś spaprał swoją robotę ale dzięki sprawdzę mam trochę doświadczenia więc na pewno sobie poradzę z tak prostym zadaniem
Witam Focus MK2 z 2006 roku z silnikiem 1.8 Tdci. Po chip tuningu na 140KM i 350 nm Po rozgrzaniu na wolnych obrotach czuć było mocne drgania silnika. Podczas szybszej jazdy wyskoczył pojawił się błąd turbiny i włączył się tryb serwisowy ( do 3k rpm). Po ponownym odpaleniu auto jechało normalnie, co jakiś czas błąd wracał. Po oddaniu do serwisu padła...
silnikami 1.3 diesel Fiata. Jakie to auta? Ja mam starą Xarę Picasso 2.0 HDI i jakoś spala mi 5,6-5,8 w mieście, rozgrzany do połowy zazwyczaj. To ile Ci spala ten 1,3 z turbiną pewnie większą niż moja kierownica w 2,0?
Racja, zapomniałem o turbinie, "mea culpa". Tylko czy nie powinna kopcić od razu przed rozgrzaniem silnika?
Czyli można wnioskować że turbina do wymiany? czy może tylko jakieś uszczelki? po czym można jeszcze poznać że turbina przepuszcza olej? bo silnik na prawde pracuje super, ponadto na rozgrzanym silniku wyjmowalismy bagnet i żadnego dymi nie było (m.in. taki sposób sprawdzania czy cos jest nie tak znalazłam w necie) Qurcze oby to nie było nic poważnego...
częstym problemem na rozgrzanym silniku jest wyginający się kolektor wydechowy nie jest to jakaś filozofia sprawdzić taki objaw
Wskaźnik na desce o ile taki jest, może źle pokazywać ciśnienie. Przyrząd wpięty np w smarowanie turbiny powinien na rozgrzanym silniku, po trasie, wskazywać około 1,5 bara na biegu jałowym. Przy 2tyś obr - 2 bary, przy 3 tyś - 3 bary :)
Jak jeździsz po mieście (a właściwie stoisz w korkach), to turbina nie ma jak ani się pożądnie rozgrzać, ani osiągnąć wysokich obrotów, czekanie przed zgaszeniem nie ma sensu, natomiast jak jedziesz autostradą ileś tam kilometrów z dużą prędkością i zjeżdżasz na stację zatankować to trzeba pozwolić jej ostygnąć
Wyjmij szabelkę oleju na rozgrzanym pracującym silniku.
co z egr? jakie masz cisnienie turbiny?
Na zimnym silniku nie działa turbina, muszę zgasić , a następnie ponownie uruchomić silnik i wszystko jest o.k. (zawsze załapuje za drugim razem). Obecnie w porze letniej pojazd może stać kilka godzin i nie ma problemu. W czasie jazdy turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, nic się nie dzieje podczas jazdy. Nadmienię, że pomimo rozgrzania...
Nie sprawdzałem jeszcze, jutro będe przeglądał wszystko dokładnie, jednak niepokoi mnie fakt iż na dobrze rozgrzanym silniku jeżdzi ok.
Że nie ma turbiny to jest po prostu odczuwalne, powyżej 2tyś obrotów nic się nie dzieje tak samo wolno przyśpiesza nie słychać turbiny, czuć jakby brakowało z 40% mocy, potem na rozgrzanym słychać turbo i ma dużo lepsze przyśpieszenie.
ni to biały ni to czarny, raczej po srodku taki....takie wrazenie mam jakby turbo padlo i puscilo olej i taki dym sie mocny z tylu wydobywa gęsty Ale jak to sprawdzic na 100%? luz na turbinie taki delikatny na wirniku
W dwóch różnych autach miałem P0238. Kombinowałem na różne sposoby, finalnie to i tak psu na budę, bo w obu przypadkach winna była turbina. Przeładowanie i tryb awaryjny, dlatego tez masz kłopot ze zmianą biegów. Automat tak działa. Obserwuj, ale jak dla mnie szukaj dobrego warsztatu do regeneracji turbiny. U mnie było tak, że błąd wychodził tylko przy...
Gzieś widziałem procedurę, ale nie mogę teraz znaleźć. W skrócie: silnik rozgrzany, powoli zwiększasz obroty do 2500 i powoli z powrotem. Przerwy 30 sekund i jeszcze raz.
Witam . Samochód VW Polo 1.9 TDI axr , przy parokrotnym wciśnięciu hamulca na rozgrzanym silniku zaczyna świszczeć tak jak by turbina i ustaje chwilę po zaprzestaniu pompowania hamulca, również taki świst słychać 2 minuty pracy silnika na postoju po czym jak dodam gazu ustaje i po 1/2 min znowu się pojawia. Z czym to może być związane w czym szukać...
W tym silniku trzeba czasem "przedmuchać" turbinę.Ja raz na tydzień daje po garach -"do podłogi ".Oczywiście na rozgrzanym silniku.
Tak sam robiłem rozrząd w tym silniku bo to nie jest nic trudnego jak się ma blokady i paręnaście lat doświadczenia Dodano po 2 A co do pierwszego pytania to czujnik ciśnienia doładowania jest w silniku 2,0 16V 103 kw 138km benzyna bez turbiny Dodano po 1 Wymieniony czujnik ciśnienia doładowania w silniku 2,0 16V 103 kw 138km bez turbiny Peugeot 807...
Właśnie, kurczę trafiło mi się takie vito. Turbina rzygała olejem i jest druga, ale jeszcze jest identyczny problem po rozgrzaniu silnika. Posiadam tester i na testerze nie ma błędów, ale w elementach wykonawczych nie ma odczytu z przepływomierza powietrza. Zamówiłem nowy, cena wali z nóg, ale jak go założę to napiszę jaki to dało efekt.
Tak rozgrzany silnik po tej trasie przy przegazowaniu na luzie na postoju juz nie wyl a swistał. Dolot powietrza do turbiny do turbiny masz na 100% szczelny?
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Ja znam jedną turbinę o zmiennej geometrii. Turbobrake a Axorze. Znacie jakieś inne?
do wueska ta turbinka to turbina tylko z nazwy, to jest wiatraczek, ułatwiający mieszanie sie paliwa z powietrzem w kaszlaku (wydaje mi się jednak, że nie ma sensu jej zakładanie, boi stanowi zbyt dużą przeszkodę dla powietrza, ja miałem odparownik i to rozwiązanie uważam za lepsze(nie było dziury w obrotach na opczątku i palił mi trochę mniej)). REGULACJA...
gasnąć rozgrzać monitor rozgrzać aster rozgrzać
ekspres bosch wyczyść zaparzacz prostowanie diodach poszukuje naprawy wzmacniacza
Bosch Motronic 2.1 J00005 EPROM Meaning for BMW, Volvo, Saab – Not a Fault Code Volvo SH380 – demontaż prawej strony deski rozdzielczej, instrukcja krok po kroku