Witam ja przy citroenie miałem takie objawy i okazało się że 2 ząbki na wirniku były rozlutowane .Pozdrawiam
Jeżeli cisza na samochodzie,problemem może być słaba masa między nadwoziem a silnikiem,lub rozlutowany wirnik.
Jeżeli rozrusznik raz kręci ,raz nie,to może być rozlutowany wirnik(jedna lub kilka lamel).Często tak bywa ,a nie każdy zwraca na to uwagę.
Po złożeniu musi lekko się obracać jak przekręcisz za bendix.Daje się podkładki na wirnik by nie miał luzu osiowego jak będziesz sprawdzał na akumulatorze przed założeniem do samochodu.Szczotkotrzymacz nie powinien ocierać o komutator.Co do tego rozlutowania to uzwojenie wirnika jest lutowane do komutatora.O rozlutowaniu wirnika świadczą chociażby drobinki...
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Jeżeli wirnik jest rozlutowany ,to na stojanie są osadzone drobinki cyny i łatwo to sprawdzić,jak również sam wirnik pod tym względem.
Wirnik jak jest rozlutowany widać gołym okiem na samym wirniku jak i po drobinkach cyny osadzonej na stojanie.Nie piszesz cy stojan sprawdzałeś.
Witam . Połącz zacisk 16 i 18 razem przewodem .Regulator oczywiście odłączony od prądnicy.Uruchom silnik ,daj średnie obroty,podłącz żarówkę 12V/21W lub reflektorową do zacisków tych złączonych a masę .Żarówka powinna się zaświecić co oznacza że prądnica sprawna.Jeżeli była zmiana biegunów akumulatora z (+ na -),podłącz na chwilę przy pracującej prądnicy...
Wirnik do przetoczenia i sprawdzenia czy nie rozlutowane segmenty.
Skoro tak o nie mogło ci się popsuć nic poza wirnikiem [rozlutowane uzwojenia],kup jakąś używkę i będzie śmigało.
Witam Jak nie chce palić to na krótko rozrusznik poprzez podanie napięcia z grubego przewodu plusowego na styk . Jeżeli to nie pomoże sprawdź dodatkowo masę na silnik,lub wyłącznik prądu(masy)jeżeli jest.Objaw taki może dawać uszkodzony wirnik(rozlutowany),przerwa między lamelami.Jak wirnik ustawi się na tym właśnie miejscu ,to rozrusznik nie zakręci.Lecz...
W takim razie wirnik rozlutowany ,tak jak pisze kolega Motronic.Coś nie mogę dać wiary w umiejętności twojego mechanika.Mechanik może dobry ,lecz coś marny elektryk.Wirnik można przelutować ,ale nie każdy to potrafi i jest to pracochłonne.
Może poza jeszcze kłopotami z elektrowłacznikiem i szczotkami jeszcze sie zdarzyć rozlutowanie uzwojeń na komutatorze wirnika. U mnie niestety tak było.
Temat zamykam, pomogło rozlutowanie i ponowne zalutowanie diod w wirniku. Dziękuję zainteresowanym za pomoc.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Witam ponownie. Dziś rano po mimo mrozu na moim drugim - słabszym akmulatorze auto odpaliło bez problemu. Ustaliłem (raczej napewno) nie będzie to kostka w stacyjce - dziś po południu ustawiłem kluczyk w pozycji zapłonu, natomiast podłączyłem rozrusznik na krótko z akumulatorem i znowu zablokowało rozrusznik. Wygląda więc na to, że to automat, albo...
Podstawowe pytanie - kontrolki całkiem gasną ? Jeśli tak to może być problem z luźnymi przewodami. Jeśli tylko przygasają a rozrusznik nie chce kręcić to najprawdopodobniej elektrowłącznik lub ....rozlutowane uzwojenie na wirniku. ... bendlx ci najnormalniej skończył życie..... ... sorki ale ciężko się czyta Ciebie !! Bendix to jest chyba najczęsciej...
Witam . W instalacji C360 jak i 330 nie ma bezpiecznika na rozruchu .Bezpieczniki są na światła ,kontrolki ,sygnał ,światła stopu ,ewentualnie na tylną lampę roboczą,i wycieraczki jeżeli jest kabina.W Twoim przypadku jeżeli tylko iskrzy(zwieranie dwóch grubych śrub na rozruszniku),to problem jest w; -słabych akumulatorach(raczej odpada) -słaby kontakt...
Jeżeli o tym mówisz, to niestety nie podziałało. https://www.youtube.com/watch?v=pZY-4Q7t... Po naciśnięciu kontrolka na chwilę przygasa i z prądnicy wydobywa się paskudny dźwięk. Ładowanie wciąż się nie uruchamia. Ktoś podpowiedział mi, że to jest przełącznik prądu wstecznego i przy naciśnięciu prąd z akumulatora przepływa na wirnik, co może doprowadzić...
Witam Gdybyś miał stojan uszkodzony ,to na stole raczej by też nie kręcił .Można wizualnie zobaczyć czy izolacja stojana nie jest przypalona,następnie możesz sprawdzić tak że podłącz zasilanie do stojana (jeden koniec + do stojana drugi na masę)nie powinno iskrzyć.Żaden dymek z uzwojenia nie powinien się pojawiać .Uzwojenie stojana nie jest połączone...
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Tak jak piszesz to można robić wtedy gdy nie masz możliwości kupienia i wymiany pierścieni na nowe. Cena to 30-40zl i pozostanie ci tylko zdjąć łożysko rozlutować końcówki uzwojenia wirnika lub obciąć jak były zgrzewane zaprasować nowy pierścień polutować bo pewnie zgrzewarki nie posiadasz i przetoczyć aby pierścienie nie miały ,, bicia,, .Możesz też...
Pchasz się w koszta... W agregatach z AVR jest inny stojan. Zobacz czy w Twoim nie rozlutowały sią diody i kondensator na wirniku, czy połączenia stojana są ok, bo chinole "lutują" alu. A uzwojenia na bank masz alu, pomalowane na kolor miedzi. pzdr
Trochę nie wytrzymałem i spytam Pandę gdzie on takie czary odprawiał. A co do meritum to trochę smutne, że nie radzą sobie elektrycy. Przyczyn może być sporo. Jak napisano zużyty (owalny) komutator, rozlutowane diody, zużyte łożyska wirnika (ocieranie), niesprawny lub niewłaściwie kontaktujący regulator i wreszcie brak połączeń na instalacji a masy...
Witam ponownie. Diody w wirniku rozlutowałem i ponownie je polutowałem z uzwojeniem z wykorzystaniem płynu do lutowania aluminium. Luty wyglądają zadowalająco, ale agregatu nie zmontowałem, bo stwierdziłem luz promieniowy na wale silnika od strony wirnika, a z drugiej strony, po zdjęciu magneśnicy luz jeszcze większy, więc uznałem, że w tej sytuacji...
Nie chce zbijać z tropu, ale jeśli nic nie słychać przy próbie odpalenia to nie może być bendix. Sprawdź czy gdy nie chce odpalić na cienką wsuwkę dochodzi prąd, jeśli tak spróbuj zewrzeć ze sobą dwie grube śruby przy automacie. Jeśli będzie kręcił to wina będzie w automacie, jeśli nie sprawdź wirnik np. czy nie jest rozlutowały w którymś miejscu.
W autach cyna ROHS chyba akurat nie jest jeszcze wymagane, więc spoiwo ołowiowe nadal ma się dobrze. Tyle że z wirnikami rozruszników jest tak, że osobiście mam ich całe wiaderko - każdy podpadnięty wirnik w nim ląduje. Bo jeśli doszło do rozlutowania uzwojeń z komutatorem, to znaczy że element ma już dość - obecnie większość chyba jest zaprasowywana.
Może być uszkodzona dioda alternatora, ta fabryczna. Po prostu, zdobyć rysunek alternatora, rozlutować wszystkie diody, posprawdzać na przewodzi/nie przewodzi, posprawdzać uzwojenia faz, stojan i wirnik. Ot' i wszystko.
Zerknij na wykres ( czas) i pamiętaj, że to silnik szeregowy, dlatego jest 700A a nawet więcej na starcie. Wykres dal 300A może być poprawny, bo autor nie podął temperatury i gęstości oleju. Znowu ci przypominam, że rozrusznik to silnik szeregowy.Wykres, który pokazałeś nie objął całego cyklu pracy tylko drobny wycinek. W silnikach HDI wał jest schowany...
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
Witam Dziękuje za odpowiedź , dlaczego piszesz,że wirnik magnetyczny do wymiany? Elektronicznie jest ok , tranzystory ON5296 sprawne nie odkleiły się, po rozlutowaniu był osad na nóżkach elementów głównie na wyprowadzeniach procesora. Łożyska ok tylko te magnesy nie były przyklejone odpadały? Wiem ,że są firmy pytałem bo to jest już czwarta teraz pompa...
Więc wziąłem się za renowacje tego kultowego sprzętu i mam pewien problem. Bo nie wiem w jakiej kolejności nałożyć części które są pokazane na zdjęciu. Bo podczas próby demontażu do nasmarowania się posypało. Tego się nie demontuje do nasmarowania - łozysko samosmarne jest, ewentualnie nasączasz odrobiną rzadkiego oleju. Co do poskładania - zajrzyj...
Andrzeju dzięki wielkie, że próbujesz mi pomóc. Pogrzebałem trochę na elektrodzie i znalazłem podobny temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tylko, że ja mostek mam sprawny. Nie mam zwarcia na diodach. Sprawdzałem je puszczając przez nie prąd 4A (uzwojenia rozlutowane) oraz miernikiem. Uzwojenia nie są przepalone....
Dziś podłączyłem wszystko tak jak pisałem wyżej czyli czerwony 0, niebieski jedna faza, zielony druga faza. Uruchomiłem agregat i... nic... z mostku Graetza zamiast 12V tylko 4V. Na fazach jakies 8-12V. Podpiąłem do pracującego agregatu do jednej fazy faze z sieci do zera zero z sieci i silnik agregatu zaczął pracować pod obciążeniem. Pomiar napięcia...
Teraz to należałoby sprawdzić, czy uzwojenia wirnika nie mają jakiś zwarć. Trzeba rozdzielić (rozlutować) uzwojenia i posprawdzać je po kolei. W dziale Samochody jest trochę materiałów poświęconych motocyklom. Masz tam trochę interesujących cię materiałów. Tu masz schemat do swojego motorka: http://republika.pl/arecki1113/cx.jpg Tu masz schemat regulatora...
musisz wyciągnąć alternator,rozłożyć go na czynniki pierwsze,rozlutować stojan od mostka prostowniczego.Zbadać wszystkie diody,9 sztuk czy mają przejście tylko w jedną strone.Zbadać stojan czy nie ma przebicia na masę,zbadać wirnik ,czy ma przejście na pierścieniach i czy nie ma przebicia na masę.No i wtedy zostaje jeszcze sprawdzenie regulatora,powodzenia.
Witam. Mam problem z moją MZ ponieważ nie ładuje. Całą instalację podłączyłem zgodnie ze schematem. Wymieniłem regulator napięcia, szczotki, komutator , akumulator, przewody, rozlutowałem mostek aby sprawdzić każdą z diod i są ok, wirnik też ma przejście gdy sprawdzam go miernikiem przykładając napięcie na pierścienie komutatora . Gdy podłączam kontrolkę...
Mam problem z agregatem prądotwórczym GRAND 1500. Przed uruchomieniem stał jakiś czas nieużywany i po tym przestał działać - brak napięcia AC i DC tzn. jest ale bardzo niskie, zamiast 230V mam około 8V. Posprawdzałem wszystkie przewody i przewód od kondensatora był przełamany wewnątrz izolacji. Naprawiłem ale nic nie dało. Na wirniku są dwa uzwojenia...
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
pozwól że raczkującemu użytkownikowi spróbuje podpowiedzieć coś równie raczkujący, zanim rozlutujesz płytkę sprawdź jedną rzecz, a mianowicie, czy na silniku od strony wentylatora nie jest zamontowany tachometr, który steruje płytką sterującą obrotami silnika, jeśli jest to sprawdź czy wirnik tego tachometru, który wygląda jak śruba (jest to w istocie...
Artur mam pytanie. Jak rozbebeszyles ten alternator? Ja niestety odkrecilem juz co sie dalo, a tego ustrojstwa za chuny nie moge rozlozyc:D Jakies rady lub sugestie? Bylbym wdzieczny Skodowka Club Łódź - CrashBandicot 1. Wyjąć regulator 2. Odkręcić i zdjąć koło pasowe oraz wentylator 3. Wykręcić szpilki skręcające 4. Alternator położyć płasko na stole,...
Może to moja wina, ale nie rozumiem co oznacza stwierdzenie założyłem nowy zestaw. Mowa o alternatorze, czy np regulatorze? 1200 obr/min to żadne wysokie obroty. Ja sugerowałem, że spada prąd wzbudzenia na wirniku. A to może dziać się za przyczyną marnego połączenia szczotek, zużycia lub owalizacji pierścieni ślizgowych. Możliwe jest także np rozlutowanie...
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć...
Twoje rady są niekompetetne, szkodliwe i wprowadzają zamieszanie. A myślisz że do pomiarów odpioł uzwojenie? Strumień -Pisze że pomogłeś 901 razy i chwała Ci za to tylko zastanawia mnie to czy za każdym razem tak kpisz z tych którym pomagasz. A może warto zapytać. OCZYWIŚCIE że odpiąłem stojan od prostownika, nie są zintegrowane razem, ale że miałem...
Witam mam problem z mz etz 250 mianowicie jest brak kontrolki ładowania . Regulator napięcie jest Nowy prostownik rozlutowany i sprawdzony multimetrem jak i pod obciążeniem test z żarówka . Szczotki nowe nie wiem.juz gdzie szukac przyczyny na styk DF dochodzi prąd lecz ładowania brak . Myślałem że jest GDZieś uszkodzony kabel podłączyłem drugą żarówkę...
Rozumiem o co i Ci chodzi choć metoda sprawdzania co najmniej dziwna, po pierwsze miernikiem (na zapalonym silniku, przy zapalonych swiatłach) zmierz na wolnych obrotach , oraz dodając gazu np. do 3 tysięcy.( powinno byc około-w zależności od stanu alternatora) 14.00 v ładowania. Jeśli jest 13.00 to mało a jeszcze mniej to lipa. Jeśli przy przegazowaniu...
Witam . Te trzy diody rozlutowane to raczej diody wzbudzenia,do sprawdzenia, (być może się mylę,gdyż dawno temu miałem do czynienia z tymi alternatorami).Diody prostownicze były od strony koła pasowego na takich aluminiowych radiatorach .Gdy zamontowałeś nowy regulator ,to ma on taki ząbek ,by zamontować go w jednej pozycji.Jednak przy wymianie na nowy...
Żeby dostać się do wnętrza silniczka, muszę rozlutować te luty, które są widoczne na zdjęciach? Po pierwsze odlutować płytkę z filtrami (ostrożnie by nie przegrzać końcówek). Na dwóch ostatnich zdjęciach miałem na myśli takie odstające metalowe coś, zakończone półokręgiem. Nie wiem o czym piszesz, ale trzeba odgiąć krawędź korpusu wokół polipropylenowej...
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Witam! Problem z ładowaniem zaczął się po wymianie komutatora i łożysk. Diody po rozlutowaniu od stojana przewodziły w jedną stronę w drugą 571ohm każda Po złożeniu i założeniu alternatora auto odpaliło wszytko było ok ładowanie bez obciążenia 14,1V po włączeniu wszystkich możliwych odbiorników spadało do 13,6V. Niestety po paru minutach licznik i oświetlenia...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
czy Szczotki muszą być prostopadle do siebie? Przy obracanie głowicy ręcznie właśnie w lewą stronę, słychać jak Szczotka delikatnie szoruje. Nie wiem co masz na myśli pisząc "prostopadle". Zdecydowanie równolegle do siebie (a ściśle w jednej osi), po przeciwnych stronach komutatora. Szczotki powinny ślizgać się po komutatorze bez szurania i klekotania....
Tego kleju najpierw w ogóle nie widziałem jednak po dokładnych oględzinach okazało się, że były jego niewielkie ilości pod spodem, w miejscach gdzie widać te pasujące elementy (otwór i trzpień). Jak pisałem wcześniej, nie tylko ja miałem taki luz rzędu 5 mm. Jak klej puścił, to taki właśnie był efekt. Wirnik trzymał się tylko na małym wiatraczku. Nie...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
zacznij od tego czy do alternatora dochodzi napiecie 12v prosto z akumulatora pozniej czy jest wzbudzenie po wlaczeniu zaplonu jesli jest ok wyciagnik regulator i sprawdz czy optycznie jest ok czy szczotki nie sa za krotkie czy pokroszone jesli jest ok pomierz spadki napiecia na diodach pamietaj aby rozlutowac mostek jesli diody beda ok to prawdopodobnie...
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Możesz sprawdzić czy wirnik nie jest uszkodzony, często rozlutowują się połączenia uzwojeń wirnika z komutatorem. Przeważnie da się to zobaczyć gołym okiem takie uszkodzenie.
Kiedyś miałem taki przypadek. Kabelek uzwojenia na wirniku (przy podłączeniu do pierścienia) się rozlutowal, i przy wysokich obrotach siła odśrodkowa powodowała ze przestawal stykać. Trochę się naszukalem :)
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
A żarówka 21W w miejsce wirnika. Ja zwykle obmierzam wszystko, rozlutowuje, jak nic nie znajde wkręcam w tokarnie i sprawdzam jak nie chodzi wymieniam regulator, jak to nie pomaga, sprawdzam rezystancje uzwojeń mostkiem, jak coś nie tak to wymiana całego lub zlecam przezwaojenie jeśli altek drogi lub trudny do zdobycia, a regulator mam na zbyciu niestety....
ad.1 = ad.2 = brak koloru. Często spotykany przypadek obrócenia o 180* dysku wizyjnego podczas jego wymiany oznacza właśnie obrót w stosunku do wirującego pierścienia magnetycznego, który indukuje w czujniku hallotronowym impuls fazy PG,synchronizujący sygnał przełączania głowic HSW. Stąd w przypadku złego montażu dysku, gdy w grę wchodzi ponowne rozlutowywanie...
Witam Chciałbym się podzielić sposobem naprawy hulajnogi. Po włączeniu hulajnogi brak błędu dopiero po ruszeniu koła silnika wyświetla się błąd E3. Przyczyną usterki jest uszkodzony enkoder wewnątrz silnika. Poniżej pokazuje jak naprawić uszkodzony silnik i przywrócić hulajnogę do sprawności. https://obrazki.elektroda.pl/2483346300_...
http://obrazki.elektroda.pl/1542210200_1... Przedstawiam projekt wyświetlacza zrealizowanego na 64 diodach SMD, sterowanych mikrokontrolerem Atmega64A. Już wcześniej miałem okazję budować podobne konstrukcje, więc bazując na doświadczeniach i wadach rozwiązań poprzednio zastosowanych, starałem się, aby ta wersja była mocno dopieszczona....
http://obrazki.elektroda.pl/6677368200_1... Chciałbym przedstawić przeróbkę stacji lutowniczej YIHUA 853DA, a konkretnie wymianę oryginalnego kompresora na coś innego. Tak to już jest, że chińszczyzna albo pochodzi krótko, albo... od początku są problemy. U mnie kompresor od hotaira w sumie popracował może ze dwie godziny, a pewnego...
nawija wirnik wirnik nawijać wirnik wirnik wirnik grundfos
śmiała teoria motogodzina zetor volvo silnika
maxiecu opinie amperomierz podłączenie
Jak otworzyć zablokowaną pralkę Candy 1200 otwieraną od góry? Lokalizacja czujnika temperatury silnika APG w Audi A3