Proponuję zmierzyć napięcie sieci (220V) w czasie "buczenia". Chwilowy jego spadek wywołany np. włączeniem przepływowego ogrzewacza wody czy rozruch dużego silnika może spowodować przy zasilaczu transformatowym taki objaw.
Powinieneś mieć wyprowadzone 6 zacisków na kostce połączeniowej. Jeżeli tak jest to można go podłączyć w gwiazdę lub trójkąt i będzie pracował poprawnie. Przełącznik służy tylko do zmniejszania prądu pobieranego podczas rozruchu i jest stosowany do silników o dużej mocy lub mających ciężkie warunki rozruchu. Nie do końca masz racje , tak jak to ktoś...
że po rozruchu jeden kondensator należy odłączyć. Może takie rozwiązanie jest lepsze ? Po co to tylko rozruch stosuje się to wtedy gdy silnik ma większe obciążenie przy rozruchu. Tu nie ma takiego dużego, tylko podczas szlifowania jest większe, a to już jest po za strefą rozruchu.
Rzadsze włączanie to jedno, natomiast ucierpi na tym agregat- gorsze smarowanie,trudniejszy rozruch w niższych temperaturach.A przy bardzo dużych mrozach, może okazać się to zabójcze dla silnika -zgęstniały olej.
Witam Silnik gwiazda/trójkąt ma oznaczenie na tabliczce znamionowej silnika gwiazda 660V trójkąt 380V Przy podłączeniu w gwiazdę silnik pobiera mniejszy prąd ,dlatego jest uruchamiany początkowo w gwiazdę a następnie w tójkąt.Silniki takie mają moc 5.5 KW w zwyż .Taki 5.5Kw w warunkach domowych nie uruchomisz w trójkąt od razu ,gdyż na ogół bezpieczniki...
Z tymi pytaniami to raczej do Zakładu Energetycznego, najlepiej na piśmie. Jeżeli transformator jest niewielki to wystarczy rozruch bezpośredni dużego silnika klatkowego by napięcie spadło poniżej 180V. Wcześniej jednak sprawdź tego UPS-a a przynajmniej monitoruj kiedy się przełącza i z czym to jest związane (załączenie silnika, załączenie latarni,...
Jak radzi koleżanka Alana - na przedlicznikowym wsadź topik i masz po kłopocie. Wsadzić to sobie można... , tu i tam :D Rodzaj zabezpieczenia przedlicznikowego narzuca zakład energetyczny a nie widzi mi się użytkownika. Jeden ZE wymaga esy a inny topiki a jeszcze inny selektywne. Wasze porady są bez użyteczne gdyż Kolega nie ma wpływu na to. Jedynie...
Witam ja zbudowałem coś takiego do suwnicy. Oparłem to na 2 stycznikach i przekaźnikach i wtedy można zastosować wspomniane terowanie od bramy. Dodano po 22 Jak wcześniej pisałem jest to możliwe ale tu istnieje jeszcze jeden problem do rozwiązania, a mianowicie rozruch tak dużego silnika wymaga wyłącznika rozruchowego gwiazda trójkąt który ograniczy...
dodatkowo trojkat gwiazda. silnik ma startowac na trojkacie, a jak juz nabierze predkosci uklad ma byc przelanczany recznie na gwiazde. Jesteś pewny, że nie na odwrót? Zazwyczaj startuje się na gwieździe żeby zmniejszyć udar prądowy przy rozruchu a potem przełącza się na trójkąt żeby uzyskać moc znamionową. Chyba, że chodzi o przyspieszenie rozruchu...
(at)manski Bredzisz Waść jak Piekarski na mękach. Artur wyjaśnił już dostatecznie rolę kondensatora w takim silniku, a Ty dalej swoje. Rozruchowy kondensator i uzwojenie, powiadasz ? W takim razie odłącz ten kondensator po rozruchu silnika i zobacz efekty (porada szkodliwa i niebezpieczna). Zazwyczaj k.pracy występuje w silnikach dużej mocy lub takich...
Inną dziwną dla mnie rzeczą jest podana moc pompy, czyli 1100W, a w dokumentacji, do której udało mi się w końcu dotrzeć jest napisane,że In=7,8A, co daje prawie 1800W, a Istart=24,7A, czyli 5700W. To w końcu jaka jest moc tej pompy - 1100 czy 1800W?! Kolego 1100 W to jest moc czynna pobierana z sieci gdy pompa pompa pracuje w odpowiednim punkcie charakterystyki...
Unit 210E ma najmocniejszy zakres 2A, gdzie pomiary prądu kilkunastu mAAC są mocno problematyczne, a przy DC praktycznie niewykonalne. Wpływ pola magnetycznego ziemi już sprawia problem. Kilka przewodów pod obciążeniem w pobliżu to kolejne przeszkody. A jeszcze jak rdzeń się magnesuje np od pomiaru bardzo dużych prądów np rozruch silnika to mamy stały...
Jeśli myślisz o odpalaniu dużych diesli bez akumulatorów to raczej trudno będzie wykonać taku rozruch. A jeżeli twój rozruch ma wspomagać uruchamianie silnika podczas np dużych mrozów z akumulatora to twój rozruch powinien się sprawdzić. Pozostałbym przy wersji jednofazowe i poobserwował. Tak jak pisałem wcześniej: nawet bardzo kiepski aku dużo pomoże...
Mam płytę ceramiczną z palnikiem 2,5kW z przekaźnikami w sterowaniu. Co roku wymieniałem przekaźnik oryginalny Omron 230V/16A NO sklejony, mimo że obciążenia rezystancyjnego i to tylko 11A. Pomogło na zawsze - czytaj pow. 20 lat wymiana na taki https://obrazki.elektroda.pl/3355731700_... 230V/30A w takiej obudowie przyklejony silikonem...
Przecież to jest typowy silnik do sprężarek tłokowych, posiada dwa oddzielne uzwojenia wewnętrzne połączone w gwiazdę dla mniejszych sprężarek i w trójkąt dla dużych i pracujące równolegle, wykorzystuje je się do rozruchu z tzw. uzwojeniem częściowym. Nie jest możliwa zmiana napięcia przez zmianę połączeń, taki silnik musi mieć jedno napięcie. Aby stosować...
Nie wiem, jaki prąd pobiera ten silnik - na włączonym triaku jest spadek napięcia około 1V, i jeśli prąd jest duży, to triak mocno się nagrzewa. Z tego względu użycie triaka do rozłączania obwodu przy przeciążeniu jest dość niewygodne przy dużych mocach, triak wymaga wtedy radiatora.
Na podstawie tego doświadczenia wiem, że przy tak słabym starcie nie ma szans na rozruch załadowanej betoniarki. Przesada. Betoniarka na bębnie ma może z 30 obrotów na minutę. Silnik ma 2880, co powoduje potrzebę dużego przełożenia. W tej sytuacji silnik ma bardzo lekki rozruch.
Najbliżej jest chyba temat Schrage-Richtera.... Silnik ma, oprócz pierścieni od strony wentylatora ( pod klapką na pierwszym zdjęciu z przodu) jeszcze zespół szczotek w głębi ( też na pierwszym zdjęciu klapka głębiej) Poczytałem trochę teorii z linków, nie za bardzo czuję ten temat ( nie ma elektroniki, falowników itd :cry: ). CZy można zmusić go do...
Tak, ten silnik nie ma dużej mocy. Z uwagi na przekładnię w pralce (ok. 6:1), to tym samym moment jest wystarczający, by obrócić pranie w bębnie. 4A to prąd nominalny silnika. Na rozruchu jest większy, potem nawet mniejszy.
Przegląd instalacji kiedy był robiony? Poluzowane, utlenione złącza i po włączeniu odkurzacza napięcie siada. Jeżeli przygasają silnie w czasie odkurzania to dzwoń po elektryka bo może być nieciekawie :( Jeżeli przygasają minimalnie (ledwo zauważalnie) tylko w momencie załączenia odkurzacza to nie musisz się przejmować - zjawisko spowodowane jest poborem...
"Dużego" nie widziałem - widziałem małe, w standardowych agregatach lodówkowych. Chyba żeby taki właśnie wziąć i zmodyfikować mu uzwojenie, grubszym drutem.
Moc wybrałeś chyba niezbyt optymalnie, przy 16A możesz mieć problemy przy rozruchu większych silników. Ale skoro chcesz... W tej sytuacji wystarczyłby kabel YAKY 4 x 16 mm². Spadek napięcia na nim przy rozruchu dużego silnika nie przekroczy 5% Ja jednak radziłbym pomyśleć o przyszłości i zakopać YAKY 4 x 25. Żeby kiedyś nie mieć problemów, a różnica...
Charakterystyka bezpiecznika topikowego jest zbliżona do charakterystyki bezpiecznika B. Z tym że bezpiecznik topikowy ma bardzo krótki zakres w stanie obciążenia (tzn. bardzo szybko przechodzi ze stanu obciążenia w stan zwarcia). Bezpiecznik o charakterystyce typu D ma zastosowanie dla typowo dużych obciążenia (np. ciężki rozruch silnika o dużej mocy)...
Zasilacz nie wyrabia. Przy rozruchu silnik pobiera większy prąd, który przeciąża ten zasilacz tak, że ten się wyłącza. Spróbuj pomóc silnikowi ręką. Jak ruszy, to ewidentnie wina zasilacza.
Daj te 50mm2 ma 170 A trwałego obciążenia. Ponieważ silnik przy rozruchu, mimo że będzie bez dużego obciążenia , będzie pobierał 7-10 razy większy prąd rozruchowy, zależy od typu silnika i to ma istotne znaczenie w tym momencie . Obawiam się ,że może przy rozruchu będzie się wyłączał UPS, najlepiej sprawdzić praktycznie.
nikt z kolegów nie wspomniał że przy tak dużych sprężarkach montuje się specjalny elektrozawór (tzw. odprężnik)który na czas rozruchu silnika odcina instalację ssącą i silnik rusza tak jak bez obciążenia, ma łatwiejszy rozruch, pobiera mniejszy prąd rozruchowy, szybciej osiąga pełne obroty i pełną moc,nie potrzebuje też żadnego falownika ani soft startu....
Przy silnikach wiekszej mocy oraz startujacych pod pewnym obciazeniem moze dojsc do wyzwolenia zabezpieczenia Tak, bo prąd rozruchowy może być dużo większy od znamionowego, ale naprężenia materiałowe podczas rozruchu też są całkiem spore...i tego typu przełączenia stosuje się także, aby nie było *udarów* w silniku, bo źle to się odbija na np. łożyskach....
Sprawdż czujnik tem. silnika jeżeli świece nie grzeją przy dużych mrozach na zimnym silniku
Myślę, że zdecydowanie prościej technicznie będzie zastosować do rozruchu jakiś silnik DC np od wycieraczek (za przekładnią te silniki mają dużą siłę). Koszt inwertera do rozruchu silnika powali kolegę na ziemie.
Kolego wiem co to są stany nieustalone dużych silników. Długi ciężki rozruch a zwarcie to dwie różne rzeczy choć obie charakteryzują się dużymi prądami. Zwarcie to awaria, rozruch to stan normalnej pracy (mimo, że ciężki) więc jeśli się tak czepiać słów to kolega się myli równoważąc pojęcia. Ludzie, zauważcie z czego wynikła sprzeczka a jakich argumentów...
Nie ważne jakie. Spadki tak jak napisałeś są podczas rozruchu dużych silników. Kiedy ruszają lampy gasną na chwilę, chciałbym to wyeliminować.
Witam, z racji tego , że ten silnik ma stosunkowo małą moc, rozruch gwiazda/trójkąt nie ma sensu, a jest konieczny przy silnikach o dużych mocach wiec mozesz bez zastanowienia polaczyć uzwojenia w trójkąt i to bez przełącznika gwiazda trójkąt.
Jaka przyczyna dużego rozrzutu prądów rozruchu ciepłego silnika Opel Meriva. Wykonane pomiary 4 kolejnych rozruchów ciepłego silnika po jeździe, w krótkich odstępach czasu (15-20 sek + po 2 min.). Wartości prądów rozruchu: 1. 333 A 2. 98 A 3. 333 A 4. 213 A Pomiar miernikiem cęgowym HP 570c APP. Wydruki: https://obrazki.elektroda.pl/6879548100_...
Przypuszczalnie jest w tym akumulator o duzej wydajnosci pradowej - ze 300 A. To, co twoj kolega przywiozl, to pewnie byla podrobka (czy falszywka). Akumulator NiMH potrafi dawac prad 25A na 1Ah pojemnosci; NiCd jeszcze ze 2x wiecej - akumulator NiMH 20Ah na 18V powinien do tego wystarczyc. Na przyklad odpowiednio polaczyc 150 "paluszkow" 1.2V 2Ah....
silnik jak jest połączony w trójkąt to pobiera bardzo dużo prądu przy rozruchu i jak jest to duży silnik to mogą zadziałać wyłączniki nadprądowe popularnie zwane "esami" dlatego łączy sie go w gwiazde. A sterowanie najpierw w gwiazde potem trójkąt jest najlepsze za pomocą styczników i czasówki jak będziesz zainteresowany tym rozwiązaniem to schemat...
mokre lepsze to może coś polecisz dobrego Raczej nic lepszego względem suchego nie ma. Do dużych silników, potrzebujesz piec o mocy >5kW. Zaraz zaraz, to moc pieca dobiera się do mocy silnika? Przecież to użytkownik ma mieć ciepło a nie silnik. Mokre to prawie same problemy; Dużo większy pobór prądu (oprócz dmuchawy pieca, pracuje pompa obiegowa płynu...
garażu B 16 ostatnio kupiłem silnik 5,5 kW podczas włączenia silnika czasami wybija tylko w garażu Wyłączniki nadprądowe o charakterystyce "B" mogą powodować zbędne zadziałania podczas rozruchu silników dużej mocy. W trakcie rozruchu silnik dużej mocy pobiera znaczny prąd rozruchowy, który jest dużo większy od prądu znamionowego. To powoduje chwilowe...
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Prawdopodobnie silnik musi startować pod dużym obciążeniem i to nie wiadomo czego? Autor tego nie napisał, a jest to kluczowa informacja. Typowe chciejstwo bez wiedzy i wyobraźni. Fizyka znów pokazała, że ma chciejstwo w .... Jedyne rozwiązanie, to sprzęgło rozłączające napęd podczas rozruchu. Jak to nie jest możliwe, bo np. jest to sprężarka chłodnicza,...
Panowie, ale o czym tu dyskutujecie? Przecież skoro ten silnik jest oryginalnie nawinięty tylko w Y to będzie to startowało normalnie. Fakt prąd rozruchu będzie troszkę większy niż silnika posiadającego uzwojenie współpracujące z przełącznikiem Y/D, ale różnica nie będzie aż tak wielka aby to nie wystartowało.
Tak jak pisałem, regułą jest rozruch bezpośredni silników największych mocy. Ol kolego już nie te technologie odchodzą do lamusa, w nowo budowanych obiektach przeważają nowe rozwiązania. http://www.abb.pl/product/pl/9AAC100218.... http://www.abb.pl/product/pl/9AAC100217....
Po pierwsze dziękuję za wszystkie pomocne uwagi. Po drugie: udało mi się rozebrac silnik elektryczny od sprężarki i okazało się ,że przyczyną blokowania pracy był jakiś pierścień dystansowy przy łożysku z tylu silnika tj.od strony wiatraczka .Pierścien b.cieniutki ,ale blokujący obroty ,ponieważ poskręcał się i wchodził pomiędzy wirujące części czasami...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Jak sam sobie odpowiedziałeś, tak i jest. Jest to modyfikacja silnika pierścieniowego w którym usunięto pierścienie i wprowadzono tzw. klatkę, jedną lub dwie. Przez to ma mniejsze straty w miedzi ale i brak możliwości kształtowania charakterystyki Ms=f(s). Moment początkowy przy rozruchu tego silnika jest mały ale prąd rozruchu duży.
Witam wszystkich ostatnio rozmyślam nad prostownikiem rozruchowym czyli takim małym kombajnem który by ładował akumulator i dawał możliwość uruchomienia silnika w samochodzie . mam do wykorzystania 3 trafa po 300 W i 12 V AC zasada jest taka układ podłaczamy do samochodowego akumulatora i dzięki temu że jeden z tranzystorów NPN jest zatkany tranzystor...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Rozruch jest czysto mechaniczny i bardzo dobrze zdaje egzamin. Silnik pracuje bez przerwy, startuje na "raz". Prędkość 30m/min jest do dużych kół i piły 4850. Po wymiarze kół kolega ma piły 4000 lub 4050. Można przyjechać i pogmerać w moim.
Witam proponuje sprawdzić przewody dochodzące do modułu jeśli sprawne to moduł do wymiany (CV-218)
Napięcie 12V z zasilacza komputerowego podłączasz bezpośrednio , to jest już napięcie stałe 12V , najlepiej żeby miał obciążalność ze 20A , silnik przy rozruchu pobiera większy prąd niż w czasie pracy , nie będzie się blokował taki zasilacz.
Witam Mam silnik DC sterowany z układu poniżej na zdjęciach. https://obrazki.elektroda.pl/9996408200_... https://obrazki.elektroda.pl/3057929100_... https://obrazki.elektroda.pl/4505354600_... https://obrazki.elektroda.pl/8573392700_... https://obrazki.elektroda.pl/5178301300_...
3 KM to ok 2200W. Czyli prąd około 10 amperów. Do tego trzeba przyjąć nawet kilkukrotnie większy prąd rozruchu silnika. Chyba, że bieżnia ma miękki start.
Obstawiam za duży luz zaworu wydechowego. Powoduje nie uruchomienie a raczej nie upuszczenie ciśnienia na wolnych obrotach, przy odpalaniu mechanizm odprężnika na moment uchyla zawór wydechowy aby dało się go zapalić szarpakiem. Wiem bo tak miałem i bardzo często się tak dzieje.
Cześć! Jeśli ma to być duża dmuchawa przemysłowa, to tylko sprzęgło paskowe. Przy dużych bezwładnościach, podczas startu zapewnia poślizg i w miarę delikatny rozruch i nie przeciąża silnika. Tyle pamiętam ze szkoły średniej ;)
Trzeba zerknąć pod dekiel zaworów, na wałku wydechowym powinien być dekompresator Raczej nie w chińczyku i nie w silniku typu OHV (kopia Hondy CG) gdzie wałek rozrządu to (aż) jedna krzywka. Możliwe że rozrząd jest przestawiony, przez co silnik ma za dużą kompresję. Poza tym w 4T ważne jest aby układ biegu jałowego w gaźniku był prawidłowo ustawiony....
Witam Mam takie pytanie podczas rozruchu silnika i poboru dużego prądu na Aku następuje spadek napięcia ,Czy mozna obliczyć spadek napięcia znając prąd obciążenia oraz nominalne napięcie Aku?
Witam. Jeśli mogę pomóc to postaram się doradzić w dużym uproszczeniu bez dokładnych wyliczeń za to podam sposób uproszczony i trochę teorii dla zrozumienia. Silniki 3 fazowe w czasie rozruchu pobierają w pierwszych sekundach po włączeniu około 3-4 razy większy prąd a w szczególnych przypadkach nawet 7 krotny. Przy małych mocach jeżeli taki prąd nie...
Dokonywałem kiedyś pomiaru poboru prądu przez 4-ro cylindrowy silnik Diesla od wózka widłowego prod.bułgarskiej.Prąd ten wynosił 450A.Natomiast moje Polo z silnikiem 1,4Diesel pobiera przy rozruchu tylko 80A,ale rozrusznik posiada przekładnię planetarną,co znakomicie obniża prąd rozruchu.W pracy, do rozruchu dużych silników,nawet od TIR-ów o napięciu...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Może podałbyś model tego silnika. Może na tym module elektronicznym jest jakieś oznaczenie. Byłoby o wiele łatwiej. Normalnie to ten większy kondensator służy do rozruchu i po rozpędzeniu silnika, powinien zostać odłączony. Dalej silnik powinien pracować tylko na tym mniejszym kondensatorze.
Falownikowi na pewno nie, co najwyżej wyrzuci błąd nim dojdzie do rozruchu, spowodowany zbyt dużym prądem początkowym. Ustaw dłuższy czas startu i możesz próbować.
za duże obciążenie silnika podczas rozruchu możesz dać większy silnik albo drugi dodatkowy który będzie wspomagał pierwszy tylko podczas rozruchu,
Kiesyś myślałem nad czymś w podobie,mianowicie nad butlą ok 50 litrową np po gazie,do której dochodziłaby ciepła woda z dużego obiegu,taką ciepłą wodą możnaby ogrzać silnik po dłuższym postoju z pomocą elektryczej pompki wody. Np po 8 h w pracy włączamy pompkę i ciepła woda ogrzewa silnik do temp 10 st C i rozruch jest dużo łatwiejszy(diesel)
Chciałbym dobezpieczyć silnik trójfazowy zasilający pompę wirową za pomocą wyłącznika różnicowoprądowego (ze względu m. in. na stosunkowo dużą wilgoć w pomieszczeniu w jakim będzie pracować) Można z dozą dużego prawdopodobieństwa stwierdzić że ten RCD po paru miesiącach będzie zmostkowany. Każdy użytkownik któremu kilkakrotnie w ciągu dnia taki RCD...
Do rozruchu silników o dużej mocy nawet do 200 kW bardzo dobrze sprawują się rozruszniki np. MAWOSTART, są to falowniki (inwertery), które posiadają kontrolę prądu rozruchu, regulację czasu rozruchu, ograniczenie prądowe rozruchu, osobiście eksploatuję takie urządzenia , rozruch silnika wentylatora odciągowego 200kW, na rozruszniku MAWOSTART i działa...
Zrozum wreszcie - wentylator pracuje jak tłoczy powietrze - jak nie tłoczy to na 'sucho' kręci łopatkami i pracuje 'na luzie' - to że wytwarza podciśnienie o niczym nie świadczy - każdy wentylator ma określony spręż. Dla testu zmierz sobie prądy silnika z zamkniętą przepustnicą i z otwartą. A jeszcze lepiej zmierz na rozruchu ile razy masz większy prąd...
Jeśli "zapłon" jest wyłączony, to tzw. "ssanie" pozostaje w pozycji "włączone" i wówczas podczas rozruchu silnik dostaje większą dawkę paliwa. Po pewnym czasie element grzejny ssania powoduje jego wyłączenie. Występują też inne rodzaje "ssania" np. sterowane ręczne (lub cięgłem) i bimetalowy, ale o rodzaju ssania w Twoim pojeździe dowiesz się z instrukcji...
Lepszy silnik będzie 7.5 KW w połączeniu gwiazda / trójkąt . Bąk wystartuje przy mniejszym obciążeniu dla sieci a ziarno jest dawkowane dopiero po wejściu maszyny na obroty . Do rozruchu bąka potrzeba kopa, potem sobie daje radę :D . Do silnika 11 KW odpalanego na raz potrzebny jest większy przydział mocy przy takim rozruchu. pozdrawiam
To, o czym piszesz, to zalecany prąd ładowania. Jeżeli podłączysz do akumulatora silnik wymagający 5A prądu, to on tyle sobie weźmie (w normalnych warunkach). Jest jeszcze parametr opisujący zdolność dużego wydatku prądowego akumulatora w momencie rozruchu (czyli napędzania silnika rozrusznika), to są duże prądu, szczególnie w autach z silnikiem diesla.
Witam, to białe gniazdo jest do podłączenia ładowarki. Sprawdź luzy zaworowe może są za duże i tym samym dekompressor nie jest w stanie obniżyć kompresji do poziomu odpowiedniego do rozruchu silnika. Dlatego cieżko kręci przy rozruchu oraz bateria dostaje zbyt dużego obciażenia. W twoim silniku mogła być zastosowana prądnica 5 amp. lub 9 amp. Wszystko...
Aha jeszcze to opóźnienie 6/180s. Po co? To jest opcja opoźnienia zadziałania zabezpieczenia nadprądowego. Dla urządzeń napędzanych silnikiem rozruch z poborem dużego prądu może trwać > 6s. BTW - instrukcji nie dostałeś? Tam jest to opisane... Czyli jak mam spory spadek z sieci (dziś chwilowo kilka razy zdarzyło się 206V a często bywa jeszcze gorzej)...
To był przełącznik gwiazda-trójkąt. Najpierw włączasz na gwiazdę i wtedy uzwojenia są tak podłączone że są dłuższe i pobierają mniej prądu a silnik ma mniejszą moc dlatego rozkręca się powoli, po nabraniu obrotów przełączasz na trójkąt i w ten sposób skracasz uzwojenia i silnik pracuje z pełną mocą. Musi on być przystosowany. Jak silnik jest przystosowany...
Rezystor lub żarówka to faktycznie mało profesjonalne. Soft start chyba trochę tu za drogie. Soft starty są dla silników bezkomutatorowych nawet o dużych mocach np. 75 kW. Autor pisze, że rozruch jest w zasadzie na biegu jałowym, więc pik prądu jest krótki. Można spróbować, jak się coś znajdzie , zastosować jako dławik - np. jedno uzwojenie transformatora....
Sprawdż czujnik temperatury cieczy chłodzacej,znajduje sie z tyłu silnika,z niego komputer zczytuje dane o temperaturze silnika,jeśli sie przyciął komputer podaje dużą ilość paliwa(jak przy rozruchu zimnego silnika)i na ciepłym silniku poprostu zalewa go
Witam Przypomnę że połączenie uzwojeń silnika w trójkąt jest na niższe napięcie. Jeśli na tabliczce znamionowej silnika jest podane napięcie np.220/380 V(wg.starego podziału napięć )to przy połączeniu w trójkąt silnika pracującego jako generator powinieneś otrzymać napięcie międzyfazowe około 220 V a w gwiazdę ok.380V.Prawdopodobnie silnik napędowy...
(at)kannwy Oczywiście że może być to układ z powerbanka. Problemem jedynie może być wydajność prądowa. Ogólnie zależy od poboru prądu silników, przy rozruchu pobierają dużo więcej prądu niż w pracy znamionowej. Myślę, że 2A to powinno bez problemu wystarczyć. Teraz pytanie, na jakie napięcie pracują twoje silniki? Tradycyjnie 5V?
Jaki to zasilacz? Prawdopodobnie zasilacz się wyłącza więc jest impulsowy. Silnik w czasie rozruchu pobiera 5-8 razy większy prąd. Dlatego tak jest. Zasilacz się wyłączy przy przekroczeniu prądu, silnik stanie, zasilacz się załączy i tak w kółko.
Prawdą jest to co Masz napisane na tabliczce. Silnik w momencie rozruchu pobiera 6-7 razy większy prąd niż znamionowy. Prawdopodobnie będziesz musiał zastosować wyłączniki-nadmiarowe o charakterystyce C.
falowniki są dobre do rozruchu większych silników (powyżej 10kW) i do zastosowania tam gdzie obciążenie jest raczej stałe. w wiertarce różnie to bywa,czasami nie ma obciążenia,a czasami wrzeciono jest na chwilę zatrzymywane.np zaklinowanie wiertła.po za tym przekładnia mechaniczna umożliwia zmniejszenie prędkości obrotowej w zamian za zwiększenie mocy...
No to się dziś "nadowiadywałem"!! komutator działa jak prostownik! tego nie wiedziałem Czy ten schemat 3 w kolejności to jest to co mi pomoże? http://obrazki.elektroda.pl/3188806300_1... Czyli jeśli dobrze rozumuje drugi kabel zasilający podłączam do "szcz2" z mojego rysunku? cyt.: silnik szeregowo-bocznikowy – o uzwojeniu wzbudzenia...
Gdybym chciał aby sprężarka włączała się nieco częściej i zostsowałbym taki sofstart jak niżej to pomógłbym jej czy bardziej zaszkodził: Podczas rozruchu silnik ma wysoki moment obrotowy aby szybko pokonać opory i "dojść" do znamionowej prędkości. W sprężarce nie ma dużych mas bezwładności (koła zamachowe, pasy transmisyjne czy przekładnie) które mogłyby...
Koncepcja sama w sobie fajna- trzeba tylko zapewnić żeby tłoki chodziły przeciwbieżnie. Bez tego trzeba sporego silnika, trudny rozruch i duży zbiornik do redukcji pulsacji ciśnienia.
Za mało danych aby cokolwiek konkretnie doradzić. Co kolega chce mierzyć? Prąd, moc, napięcie, energię, współczynnik mocy, harmoniczne itd.? Jaką dokładność kolega chce uzyskać? Czy obciążenie faz jest symetryczne, czy nie? Jaki jest poziom/zmienność obciążenia? Jeżeli np. kolega chce tylko orientacyjnie mierzyć prąd, a obciążenie jest symetryczne,...
Pozostaje kwestia rozruchu kompresora, przetwornice nie lubią dużych prądów rozruchowych a silnik w kompresorze lekko nie ma.
Bardzo ciężko będzie tą sprężarkę napędzić z 1 fazy. Ponieważ: 1. Wymaga ona silnika o mocy 4kW i obrotach 1500RPM- To bardzo dużo jak na jedną fazę w gospodarstwie domowym. 3. Kondensator do tego silnika będzie wielkości cegły - to też niedobrze, rozruch silnia z "fazą kondensatorową" nie powinien być stosowany przy tak dużych mocach. Ze względu na...
Myślę że żadne soft start-y i falowniki ( można wykorzystać tylko jedno wyjście i wyłączyć zabezpieczenie asymetrii obciążenia ) raczej nie wchodzą w rachubę, z prostej przyczyny, kompresor potrzebuje bardzo dużego prądu żeby ruszyć, z doświadczenia wiem że jest to od kilku do kilkunastu razy większy prąd niż znamionowy pobierany w czasie pracy. W inverter-owych...
ma długość ok 12 metrów o przekroju 4x2,5² Silnik nie jest jeszcze w pełnych obrotach więc jego prąd rozruchu jest ciągle większy od znamionowego. Prąd znamionowy tego silnika to 13,5 A a krotność rozruchu to 8.2 In zakładając że już mamy po częściowym rozruchu jego prąd w dalszym ciągu może być bardzo duży . Dużo większy od danych znamionowych...
Witajcie Posiadam Seat Altea 1.9 TDI (wersja BJB, przebieg 70 tys, 2005 r.) Mam dziwne objawy przy rozruchu zimnego silnika. Często się zdarza że rozruch jest mało płynny, słychać zdecydowanie głośniejszy dźwięk zapalania silnika w połączeniu z dużymi wibracjami - do tego stopnia ze trzęsie całym autem. Odczucie dla kierowcy jest takie że silnik chce...
Za niskie napięcie krótkotrwale przykładane do odbiornika nie zaszkodzi mu, ale długotrwała praca na zbyt niskim napięciu jest zdecydowanie szkodliwe dla sprzętu i powoduje przyspieszone zużycie. W zasadzie nie ma praktycznej metody zapobiegania, wszystkie elementy stabilizujące będą powodować spadek napięcia, co więcej musiałby działać w obie strony...
W bardzo prosty sposób można uzyskać łagodny start silnika włączając szeregowy rezystor w zasilanie. Po czasie np. około 0,2 sekundy rezystor jest zwierany stykami przekażnika (układ czasowy), albo nawet ręcznie. Włączenie szeregowego rezystora (wartość dobrana w rozsądnych granicach oczywiście) nie zmieni momentu obrotowego, zmniejszone jedynie będą...
A jest to reset na pewno? Mysle to program Ci gdzies idzie "w maliny". Po resecie powinno wszystko zaczac sie od poczatku. Zobacz buzzerem czy jakąś diodą dokąd dochodzisz i skad nie wychodzisz juz. Nie wiem dlaczego uznałeś swoj kod za axioma. Dodano po 6 efekcie masa układu cyfrowego może w przypadku dużych chwilowych obciążeń (np. rozruch silnika,...
Kilka słów wstępu. Posiadam silnik jedno fazowy 1,2 KW. Nie mam żadnych informacji jaki to model, ani typ. Dostałem go od znajomego. U niego przeleżał wiele lat w szopie. Co spowodowało że silnik nie obracał się. Dałem silnik do naprawy do „fachowca”, który przełożył łożyska. Tylko podczas rozbierania uszkodził, rozsypał się w drobny mak...
To trzeba by biegać 30 razy na dobę i włączać agregat albo wersja z rozrusznikiem ale to już droższa opcja. Pompa to nie jest dokładnie ciężki rozruch. Ciężki rozruch to jest jak mamy ruszyć wielkie koło zamachowe i rozkręca się ono przez kilka sekund. Pompa startuje momentalnie bo nie ma tam żadnych wielkich bezwładności. Może to być pod pewnym obciążeniem....
Nie radzę tego robić. Silnik podczas rozruchu pobierać może dużo większy prąd i sterownik może tego nie wytrzymać.
Obroty nie zmieniają się, jeżeli przełącznik "gwiazda -trókąt" służy do rozruchu silników większej mocy. Istnieją jednak silniki dwubiegowe w których zmiana obrotów następuje na skutek przełączenia uzwojenia w układzie "trójkąt - podwójna gwiazda"
Przy połączeniu w gwiazdę bierze duży prąd ponieważ jest znacznie obciążony. Nie bez powodu dobrano silnik 7,5kW i połączono w trójkąt. Teoretycznie istnieje taka zależność: In gw.=In tr.÷√3 In to prąd znamionowy a nie rozruchowy, rozruchowy jest co najmniej 5-cio krotnie większy. Widać twój hydrofor potrzebuje dużego momentu obrotowego. Rozruch...
Wzór na moc P=UxI z tego możesz policzyć. Chwilowy prąd przy rozruchu jak i sama moc może być oczywiście większa
Kolega (at)DiZMar jeśli sam nie spróbuje to się nie przekona. W urządzeniu jest Aku 17Ah, gdzie katalogowo prąd niszczący to 150A. Oj chyba 1,7Ah jak nie mniej z tymi amperami także nie należy się rozpędzać gdyż jest to chwilowa wartość w piku natomiast prąd ciągły to ok 50-60 A. Nie zmienia to faktu, że taki coś realnie potrafi wspomóc rozruch większego...
Ale czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Tu nie chodzi o ten co włącza wentylator chłodnicy tylko o ten co jest zintegrowany z MAPa rozruchu silnika. W dużym skrócie gdy sterownik widzi zimny silnik dobiera inny "program" do rozruchu a gdy ciepły inny. Częsta przypadłość w TDI
Witam koledzy sprawa zakończona okazało się że powodem tak dużego spadku był kabel 4mm2. Podłączono nowy kabel 10mm2 o długości 100m Praca silnika w 2/3 mocy,pobór pradu 22A , rozruch cieżki z 180A w czasie 7s spada do 22A. Powodem takiego rozruchy jest to że otwieranie klap następuje bezpośrednio w trakcie trwania rozruchu. Dziekuję wszystkim za pomoc...
Chciałem się was zapytać czy moge podłączyć silnik 12 V 100mA do zasilacza 12V 1A? Możesz podłączyć. I czy oznaczenie na zasilaczu np.1A, 1,2A to oznacza prąd maksymalny? Dokładnie tak, to maksymalny prąd który można pobrać z zasilacza. I dojakiego kolwiek zasilacza na odpowiednie napięcie moge podpiąć silnik rc czy nie? Odpowiednie napięcie i wydajność...
podłączenie dużego silnika zabezpieczenie dużego silnika sterownik dużego silnika krokowego
podłączyć telewizor philips router naprawa kosiarki czerwona kreska
naprawa obudowy kolumny głośnikowej swiatlo pozycyjne punto
Kettler Giro C3 - Obciążenie zmniejsza się lub wyłącza Dokumentacja techniczna roweru Kettler Giro C3 - gdzie znaleźć?