Witam. W starszych silnikach każdy sposób jest dobry.Na szybkie odpalenie to najlepsza "fakla" czyli pochodnia z szmaty na drucie ale wtedy aku musi miec trochę mocy bo jak nie to jego też trzeba wcześniej podładować.Miałem kiedyś 60-tkę która po zalaniu goracą wodą robiła dwa,trzy słabe obroty i ... odpalała i chodziła a teraz ta którą mam przy duzym...
Rozruch z kabli
nie pamietam ktore kolory sa od rozruchu a ktore od pracy.Pamietasz ktore 3 kable przedtem byly podpiete? 2 z nich byly (zmostkowane wlasnie na starym kondensatorze) i teraz musisz te 2 przewody zlaczyc ze soba i podpiac do kondensatora i drogi przewod podpiac czyli rozruch.
Też jestem ciekawy sposobu używania. Czy najpierw jest przeprowadzane doładowanie akumulatora? Jak długo? Co to znaczy długi rozruch, gdy kable robią się cieplejsze? Oraz dlaczego nie zakupiono bezpieczników, tylko są używane kształtki z blachy.
który to przekaźnik w BSM Prawdopodobnie żaden na wierzchu tylko któryś wlutowany w płytę w środku BSM. Nie napięcie na tum kablu ma być w chwili trzymania stacyjki na rozruch, po puszczeniu napięcie zanika. Lepiej poszukaj BSM po numerach bo grzebanie w nim w poszukiwaniu przekaźnika to słaby pomysł.
Mam "trochę" do czynienia z rozruchem wentylatorów więc napiszę tak: - rozruch takiego silnika powinien być przeprowadzany za pomocą albo układu gwiazda/trójkąt (2 kable do silnika ale o mniejszym przekroju) albo poprzez układ softstartu (jeden "grubszy" kabel). - wentylator łatwiej rusza (krótszy rozruch) gdy ma zamknięte klapu na ssaniu (wiem z praktyki...
Witam z bezpiecznika F8 ( tam jest napięcie cały czas) dochodzi do stacyjki czerwonym przewodem pod pin 2A po przekręceniu stacyjki na zapłon powinno pojawić się napięcie na drugim czerwonym przewodzie na pinie 3A oraz na jednym z czarnych na pinie 5A. Na drugim czarnym powinno pojawić się napięcie po przekręceniu stacyjki na rozruch i ten kabel idzie...
Uważam że po połączeniu dawcy i biorcy należy dać sobie 10 minut by auto dawcy doładowało akumulator biorcy i dopiero kręcić. Tandetne kable wymuszają taki sposób postępowania a próba kręcenia od razu po połączeniu kończy się ich spaleniem. Można by powiedzieć że to nie kable rozruchowe tylko wspomagające rozruch.
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Mistrzu, dostań się do złaczki kostki pod stacyjka ( dostęp po odmontowaniu spodniej osłony kolumny kierownicy) i zobacz czy po przekręceniu kluczyka będzie prąd na wszystkich kablach oprócz czerwonego ( czerwone to rozruch). Jak sądze nie będzie na niebieskim.
Posiadam Audi A4 B8 silnik 2.0tdi 136KM, moc zwiększona na 170KM. Potrzebuję kupić kable na rozruch, ale nie wiem jakie. Potrzebuję pomocy, pozdrawiam
Kończy Ci się kolego zapewne pompa wtryskowa :( Kumpel ma to samo w Omedze TD, poszukaj na allegro sprzedają takie wspomagacze rozruchu, które wpina się w obwody elektroniczne ( kable ) idące do puszki kompa. Ułatwia to bardzo znacznie rozruch na ciepłym. Ale już masz sygnał, że pompa się kończy.
Jeszcze immo będzie blokować rozruch.
Jaki rozruch z gwiazdy do takiej mocy ? Po co ? Z nudów ? A kabel z czystej przyzwoitości nie mniejszy niż 4x2.5mm2
WN do sprawdzenia. Znaczy piszesz odpowiedz na ten rozruch?? Ze kable niby wysokiego napiecia do wymiany???
Witajcie Zgromadziłem trzy transformatory toroidalne 12v do zasilania halogenów (2 szt 250 VA/21A i 300VA/25A).Chciałbym zrobić z nich prostownik wspomagający rozruch. Dodatkowo przyda mi się jako zasilacz do zasilania/ testowania różnych urządzeń (po dołożeniu kondensatorów i możliwości złączenia dwóch trafo w szereg). Wymyśliłem sobie, aby zamiast...
Do stacyjki też wczoraj patrzyłem . Kontrolką patrzyłem po przekroczeniu kluczyka w pozycje rozruch pojawia się plus na jednym kablu . A jest możliwość że immobiliser zablokował rozrusznik
Jeżeli jest PTC, to jest problem. Robiłem kompresor na starej sprężarce co miała tradycyjny rozruch przez przekaźnik, jaki był stosowany, działał dobrze. Tu kolega ma rację.
sprawdzić gniazda , podoginać konektory, ruszać wiązką wówczas ujawni się wadliwy kabel.
Pytanie zasadnicze ile pobiera podczas rozruchu.
Ta idea się sprawdzi, tylko z drugiego naładowanego akumulatora, tylko po co jakieś tam przetwornice skoro można bezpośrednio kablami. :wink:
A ja myślę, że jak tam jest 4-ro suwowy Briggs&Stratton to zablokował się w nim dekompresator rozruchowy
WItam, ja zakupiłem sobie 6 metrów kabla o średnicy ok. 5 mm (grubość miedzi w środku) i w porównaniu z kablami z marketu których używałem za 15 zł ten nowy kabel pali jak głupi i wogóle się nie grzeje!! Także nie przesadzałbym z tymi kablami 16mm grubymi-chyba że koś odpala kombajn albo ciężarówki:)) Skoro kabel z marketu za 15 zeta miał przekrój 1,5...
Witam. Piszę z problemem. Wczoraj rano auto normalnie odpaliło i pracowało. Po wyjściu z pracy chciałem odpalić auto, kręcić kręciło ale nie odpaliło. Myślałem, że to akumulator bo pomógł rozruch z kabli. Auto pracowało 30 min na postoju i 8km przejazdu do miejsca zamieszkania. Na parkingu auto pracowało jeszcze 10 min. Po zgaszeniu auta znowu nie odpalało...
W zależności od parametrów silnika można zastosować rozruch gwiazda-trójkąt.
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
No tak, doczytałem. A idź Pan, poprzedniego właściciela w ciula zrobili, kopułka zawilgocona była bo nie pasowała! nie od tego zapłonu, dopiero teraz się przyjrzałem i się obraca, inne rowki. Dałem nową i nowy palec, lekka zmiana, zapyrknie. Psikłem intensywniej plakiem to załapał tego plaka ale później, tak że wyrzuciło mi osłonę. Teraz jest poprawa...
Witam mam zapytanie. 1. Jakim kablem - chodzi mi o przekrój kabla - należy zasilić silnik(pompa) 15kW - silnik połączony w trójkąt rozruch z softstartera. 2. Jakim kablem - chodzi mi o przekrój kabla - należy zasilić silnik(pompa)37kW - rozruch silnika poprzez układ styczników gwiazda/trójkat. parametry silnika: moc 37kW prąd 67.5A cos fi = 0.86
Masz gdzieś niepełny styk. Niech ktoś przekręci kluczyk na pozycje rozruch a ty ruszaj kablami, głównie grubymi.
Najbezpieczniej dać 4 mm²,ze względu na uderzenie prądu przy rozruchu no i ciągła praca(2,5 mm² by starczył, ale ten rozruch!)
Założyłem bezpośredni przewód alternator-akumulator ładowanie na naładowanym akumulatorze 14,74-83 dołożyłem światła jazdy dziennej i jeździłem na nich. Przejazdy mam krótkie jakieś 20 km * 2. Wczoraj dwukrotna jazda na światłach i dzisiaj rozruch z kabli, a napięcię akunulatora 12,48 po włączeniu święc 11,00 i rozruch na 9,00-8,00-7,00 V ,na kablach...
Przeczytaj: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wyłączyć automatyczny ponowny rozruch po błędzie Następnie podaj treść komunikatu z błędem.
No temat warty uwagi ale ciężki teoretycznie :) Takiego małego akumulatorka to mógłbyś użyć do podładowania tego aku w samochodzie, szkoda go na rozruch. jak masz taki kupować to szkoda kasy na to wydawać. A jak już chcesz kupić coś koniecznie, to możesz sobie kupić taki samochodowy z 20Ah, nie za duży nie za mały (można go już ładować każdym prostownikiem...
A mam jeszcze takie pytanie jak już przy tyrystorach jesteśmy jak rozwiązać przełączalnie prostownika dużej mocy z ładowania na rozruch bez przekładania kabli możne ma ktoś ciekawe rozwiązanie
Taka przetwornica ma pobór na jałowo ok. 8 W... To by wystarczyło spokojnie na zasilenie całego modemu... Tak samo z zasilaczami do laptopa, są takie, co się zasila bezpośrednio z 24 V... Bo przekształcanie z 24 V na 230 V i później z powrotem na 20 V to same straty.... Masz jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tych akumulatorów? Jak...
Wiedzą o tym producenci kabli dając w środku żyłę o przekroju 2.5mm I to jest jedynie kant sprzedawców, nie żadna chemia czy matematyka (no chyba, że ekonomia...) Bo takimi kablami można, owszem, podładować wyciućkany akumulator, ale nie wspomóc rozruch silnika. I dlatego prawdziwe kable rozruchowe mają żyły nie 2,5 tylko 16-25mm², miedzi, nie...
Witam, Posiadam Renault Megane coupe. Na codzień auto odpala bez zarzutu. Systematycznie co 3 tyg. gdy próbuje odpalić samochód akumulator pada. Światła działają,radio działa,w aucie wszystkie kontroli ok. Ale przy próbie rozruchu momentalnie wszystko pada. Totalny brak zasilania... Poprzez rozruch przez kable,samochód znowu odpala bez zarzutu przez...
Kabel od wyjścia do zapłonu i rozrusznika podpinasz tylko wtedy gdy chcesz robić zdalny rozruch z pilota. Jeżeli masz fabryczny immobilaizer to nie ma to najmniejszego sensu. Chyba że go zdezaktywujesz.
https://obrazki.elektroda.pl/6700218000_... https://obrazki.elektroda.pl/1370862600_... Sprawdzałem kable czy gdzieś nie przetarte, pali bezpiecznik odpowiedzialny za rozruch, przegladnolem większość kabli styków i sprawdziłem masy, i za każdym razem wywala bezpiecznik przy rozruchu, jutro mam zawieść rozrusznik do...
Główny kabel zasilania z rozrusznika A gdyby ten kabel był uszkodzony to czy nie byłoby czasem tylko prądu na rozruch samochodu? Bo gdy odpiąłem ten kabel przy zmianie skrzyni biegów i później próbowałem odpalić to ładowanie cały czas świeciło tylko auto nie chce odpalić, nie było w ogóle prądu na rozruch
Hmm, po twoim opisie wnioskuje, że samochód nie posiada LPG. Sprawdzałeś wtyczkę od pompy paliwa? Często jest, że nie styka jeden wtyk w kablu i objawy są identyczne.
przepraszam może nie na temat ale może pokombinować z rozruchem spalinowym jak w spychaczach Dodano po 1 problem z kablami do lamusa
Po podłączeniu kabli dobrze jest odczekać minutkę czy pięć , akumulator częściowo się naładuje i prąd rozruchowy płynąć będzie z obu akumulatorów , co ułatwi nam rozruch (szczególnie na tandetnych kablach).
72 Ah jest z oczywistych względów lepszy, ale bedzie cięższy i droższy. Sprawne ogniwo - to podstawa. Nawet gdyby alternator słabo sobie radził z jego pełnym doładowaniem (co może wystapić jedynie w ciągu zimy- lecz wcale nie musi takie zjawisko zachodzić, bo zalezy ono od wielu rzeczy), to moim zdaniem lepiej jest raz na dwa, trzy tygodnie ogniwo doładować,...
Sprawdź czy na cienkim kablu przy rozruszniku jest 12V w momencie przekręcenia kluczyka na rozruch
Nie pojawia się dysk tylko most USB. Z dźwięku (na laptopie) ciężko ocenić rozruch. Jeśli dysk rozpędza talerze, to problemem będzie dalej po stronie mechaniki/SA.
Można i tak; jednak rady są inne: http://landklinika.pl/index.php?option=c... http://www.auto-swiat.pl/1-odpalanie-na-... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... http://opel24.com/moto24/440-jak-odpalic... http://www.audi80.pl/19tdi-1z-odpalanie-... a...
Tak, w byle sklepie internetowym czy allegro. 16 mm² kosztuje w granicach 8-10 zł za metr. 25mm2 jakieś 12-15 zł/metr. Można kupić super giętki H01N2-D ONS na napięcie do 100 V (w samochodzie i tak masz 14,4 czy 28,8 V). Trochę droższy za to w duży mróz lepiej takimi kablami operować, bo są bardziej elastyczne (guma). Tak, też polecam nie doprowadzać...
Potem zauważyłem, że na moim akumulatorze jest naklejka, żeby najpierw podłączać + a potem -.. Wszystkie tego typu informację są tylko w jednym celu - by zmniejszyć ryzyko niebezpieczeństwa. Jeśli na początku połączysz oba minusy akumulatorów, a potem trzymasz kabel plusowy, podpięty z jednej strony do akumulatora - to jeśli wypadnie Ci on z ręki,...
Witam Mam problem z golfem IV 98 rok 1,6 benzyna Dziś była sytuacja że podczas jazdy zaczeły migać kontrolki gdy samochód zgasiłem już go uruchomić nie mogłem, wszystko podczas przekręcania kluczyka kontrolki gasną i licznik resetuje się. a rozrusznik nic. pomogło jedy nie rozruch przez kable z innym autem oraz nie świeci mi sie kontrolka od ładowania....
Obawiam się że rozruchy wentylatorów mogą wyłączać zbyt często. I się nie pokrywają ale czasami jeden pracuje i włączany jest drugi Więc nie o rozruch wentylatorów chodzi, a o zbyt małą moc przyłączeniową. Zacznij od przekroju kabla zasilającego, jego Idd, spodziewanej pętli zwarcia i charakterystyki zabezpieczenia.
Co znaczy " przy sterowaniu przełączeniem Y/D przez falownik" ?
Potrzebny jest jeszcze większy prekroj? Długość to wydaje mi się że wystarczy. Przekrój jest wystarczający. Przecież rozruch trwa chwilę. Natomiast kable ITO są moim zdaniem lepsze, gdyż połączone z przewodem mają obie szczęki krokodyli. Kup zatem ITO.
Kable z zasilania i gaszenia w module są dobrze podpięte gdyż skuter nie gasł jak wcisnąłem rozruch. zagłębiłem się trochę dalej w kable i ujrzałem ze kostka od cdi była po prostu odcięta i podłączona na nowo, może tu kable zostały źle podłączone. Ma ktoś schemat podłączenia modułu cdi w skuterach 2t?
Taka konstrukcje już kiedyś zrobiłem i sprzedałem. To połączenie spawarki i prostownika. W moim takie same elementy ale przełącznik mniejszy. Spawarka ma uzwojenie pierwotne grubym drutem na 230V i wykorzystane było to na prostownik. Regulacja takim zwykłym triakiem po stronie pierwotnej. Na uzwojenie pierwotnym dowinięte jeszcze dodatkowe uzwojenie...
[url=https://allegro.pl/oferta/prostowni... Używam podobnego, osobówki odpala, koparki nie próbowałem. Zalecam po zakupie wymianę kabli i krokodyli...
leć po tych czarnych kablach co idą pod maskę doprowadzą cię do rozciętych oryginalnych przewodów które trzeba połączyć. a może to rozrusznik sprawdzałeś czy jest napięcie na elektromagnesie jak przekręcasz na rozruch?
sprawdź jaka iskra.
Witam !!!! Wiem ze pewnie zaraz zostane przywolany do porzadku, ale niestety niema dzialu o elektryce w motocyklach. Dlatgo tez udalem sie do pokrewnego dzialu. Kupilem alarm do motocykla i mam maly problem z jego podpieciem. To jest jego schemat podpiecia. http://obrazki.elektroda.net/9_124283913... Niebardzo rozumiem schemat podlaczenia "BLOKADY"...
Twój nowy dysk to SATA i ten dysk zostaw w spokoju. Twój stary dysk to (P)ATA i to ten dysk musisz podłączyć 40/80 żyłowym kablem sygnałowym. Następnie uruchom swój aktualny system ( ustawiając odpowiednio rozruch z nowego dysku z aktualnym systemem ). Po załadowaniu sterowników powinieneś mieć dostęp do partycji starego dysku i będziesz mógł sobie...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
W moim przypadku palił losowo aż całkiem przestał.Sprawdź czy masz +24V na cienkim kablu idącym do rozrusznika przy rozruchu.
Tak przy stacyjce jest stały +12V jak i po zapłonie. Rozruch również jest. Więc stacyjka OK. Objawy wystąpiły PRAWDOPODOBNIE po zwarciu kabli przy radiu. Ma ktoś może opis pinów do GEM? Ewentualnie jakaś inna podpowiedź?
Mam problem z c360 nie odpala świeżo po remoncie rozrusznika co może być ? Prubuje odpalić jakby miał prądu za mało nawet na rozruchu kabel łączący akumulatory ciepły się robi i w pobliżu czuć jakby kwas akumulatorowy co może być.? Zaciski przeszlifowałem papierkiem od akumulatorów.Za odpowiedź z góry dziękuję
Podpiąłem kablami rozruchowym plus wyciągnięty pod maske i masę. Robiłem to na wyłączonym aucie żeby napewno nie bylo skoku napięcia. Otworzyłem bagażnik z kluczyka i włożyłem akumulator. Wychodzi na to ze bez akumulatora obieg nie jest otwarty i da się coś zasilić [BMW E46 M54B30]
Rozruch będzie się odbywał na 3 stycznikach Y\D
Witajcie. Potrzebuję pomocy ! Mianowicie pewnego razu jechałem autem ( Citroen Saxo 1,5D 2001 r. na pompie firmy "BOSCH" ) i nagle zgasło. Po przekręceniu kluczyka zaczęła migać kontrolka immobilisera ( immo czytane z kluczyka ). Po szybkim sprawdzeniu okazało się że pasek na alternatorze jest luźny i nie ma odpowiedniego ładowania. Auto odpaliło na...
Podejrzewam że za cieńki kabel i brakuje prądu na rozruch.
Napiszę lakonicznie. Pojazd sprawny, akumulator do wymiany. Dalsze dywagacje bezcelowe, chyba, że Kolega przez zbyt duże spadki napięcia w czasie rozruchu lub kombinacje z kablami rozruchowymi, położy elektronikę auta. Wtedy zapraszamy.
Akumulator ma 70-do 85% sprawności przy ładowaniu. To tylko teoria mająca niewiele wspólnego z praktyką. W 4 min akumulator nie odzyska tego co stracił ma rozruch. Praktyka jest taka, że samochód z rozładowanym akumulatorem odpalany z kabli po kilku minutach samodzielnej pracy na wolnych obrotach można zgasić i odpalać już bez kabli...
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Dochodzi napięcie do rozrusznika. Sprawdź na grubym i na cienkim kablu w momencie gdy przekręcisz stacyjkę na rozruch.
Na fotce zaznaczyłem gdzie należy podać PLUS. Minus zapnij za korpus silnika.
Witam Potrzebuję dobrać kabel do zasilania silnika 132 kW Δ/γ= 400V/690V 225A/131A Napięcie zasilania z szafy 0,4 kV. Rozruch trójkąt gwiazda. Długość kabla: 10m Czy kabel H07RN-F 4x95 mm^2 (LINKA) lub YnKXS 4x95 mm^2 (drut) Będzie odpowiedni do jego zasilenia ? Pozdrawiam
Na przedostatnim zrzucie ekranu masz dwa błędy, PXE-E61: błąd testu nośnika, kabel do sprawdzania i PXE-M0F: zakończenie działania agenta rozruchowego Intel. Wygląda to jakbyć miał włączone uruchamianie laptopa z sieci, a nie z twardego dysku. Środowisko PXE (Preboot eXecution Environment) to środowisko rozruchowe, które umożliwia ponowne uruchomienie...
hej dzięki za pomoc a można dostać te serwisówkę na pw? Odwdzięczę się podręcznikiem użytkownika JCB 3CX 4CX po polsku. " bearq"co do podłączenia to nie jest tak prosto jak sobie to napisałeś, uruchomić koparkę to pestka + - i rozruch ale sa kable od żarzenia świec od płomiennicy i inne które mają działać w odpowiednim położeniu kluczyka, one nie mogą...
Aby podłączyć kondensator to potrzebne 3 kable bo są 2 uzwojenia praca i rozruch twój silnik powinien działać bez.
Pisałem-to są dwa uzwojenia połączone z jednej strony,masz trzy kable z silnika.Miedzy każdym z nich musisz mieć pomiar na omomierzu. Jeśli pomiar jest tylko między dwoma kablami ,przerwa na uzwojeniach stojana silnika[być może termik]
Wykrec rozrusznik Dodano po 33 Obstawiam ze to nie kable. Bo juz dawno by sie sfajczyły Dodano po 3 Rozrusznik ma zapylone tulejki ktore stawiaja opór przez to slabo kreci. Jak mu dasz duzy prad rozruchowy to pojdzie bo ma dwa razy wiecej pradu. W tym momencie przy slabych kablach poszedłby dym.
Witam Podejrzewam kable WN i cewke w moim aucie jako przyczyne takich zachowań: - długo trzeba kręcić w przypadku 98% odpalań po postoju dłuższym niż 20 minut (obojętne czy silnik zimny czy ciepły); choć czasem po staniu 2-3 dni załapie od razu - zawsze leniwie wstają obroty, tzn silnik odpala ma 300 rpm... potem 500 rpm... 1000 i schodzą na książkowe...
No i pojawił się problem. Oprócz tego iż czasem Mi rozrusznik nie kręci jak malczan sie nagrzeje, to równiez nie mam ladowania na akumulatorze ( Gdy odłącze klemy to samochod gasnie). Normalnie jak jest fiacik zimny to odpala bez problemu. Mimo iz nie mam ladowania kontrolka sie nie pali. O co chodzi? Regulator, kable, rozruch to napewno do wymiany...
Tylko pamiętajcie, że takimi solidnymi kablami rozruchowymi łatwo można ubić alternator w dawcy - on nie jest przystosowany do takich obciążeń (podczas rozruchu nie działa). Więc jak odpalać to albo na zgaszonym silniku u dawcy albo w ostateczności na wolnych obrotach, nie "gazować" dawcy gdy u biorcy pracuje rozrusznik! Zdecydowanie bezpieczniej jednak...
Ja bym sprawdził czy jest plus na czarnym kablu trzypinowej wtyczki dochodzącej do modułu ( no i czy nie zanika jak się przekręci na rozruch),no i sprawdził bym miernikiem czy jest plus na czerwono-czarnym kablu nadajnika impulsów.
Podczas ładowania dużym prądem sprawdź czy nie grzeje się za mocno kabel do akumulatora. Ja kupiłem na jakiejś wyprzedaży kable rozruchowe. Do rozruchu to one się średnio nadawały, ale jako kable do akumulatora są ok.
Mam kolejny etap. I nie działa. Dałem składany kondensator 6F (bez diody) i po wyjęciu kluczyka (z 12V) radio gra ze 20s. Po zgaszeniu silnika (z 14,5V) 36s. Jeśli wg tego wzoru można coś liczyć to wyszło mi, że prąd jest ok 1A a radio siada przy 9V. Ale w trakcie rozruchu wyłącza się momentalnie. I teraz nie wiem. Może radio "wyczuwa samo" rozruch...
może być tak że ucieka napięcie z kabla zasilającego jeżeli zainicjuje się pozycję "rozruch"
Jeśli chodzi o naprawe alternatora to poszukaj w starych tematach było o tym sporo. I czy w ogóle można pomagać odpalać inne samochody kablami,czy to jest bezpieczne? Tak ale jest kilka zasad: klemy nie mogą być zdejmowane aku. odpalający nie powinien być mniejszy od odpalanego aku. odpalany nie może być uszkodzony a jedynie rozładowany po złączeniu...
Sam brak korka oleju nie szkodzi. Szkodzą natomiast wszelkie śmieci, które mogą sie dostać do silnika. Co do rozruchu... Sprawdzałeś czy kable WN nie są mokre? Zdejmij je i wysusz. To samo z aparatem zapłonowym.
Witam Mam Prostownik Herkules 300 Przy wymianie przełącznika ŁK-16-S4 zakresu ładowania/rozruchu poprzednik "elektryk" pokiełbasił kable lub mostki. Proszę o pomoc z rozpiską podłączeń.
witam Auto jak w temacie, silnik nie odpala. Sprawdzone: rozrząd, cewki, świece, ciśnienie paliwa, komputer widzi jedynie błąd czujnika faz rozrządu - ale to raczej nie powinno mieć wpływu na rozruch (chyba, że się mylę...), Powinno. Czujnik na prawym kole rozrządu do wymiany.
Temat do zamknięcia pompa dziś spaliła się, dlatego wcześniej kabel się przepalił już wysłużyła swoje.
Te same symptomy. U mnie wystarczyło wyjąć stacyjkę i dokręcić z tyłu 2 Śruby mocujące blokadę kierownicy i wyjście kabli do stacyjki. Jak ręką odjął...
A jakie są obostrzenia w takich instalacjach? Od czego to zależy? Obostrzenia są, należy rozpatrzyć: moc (odbiorników i trafo), długość obwodu, współczynnik jednoczesności, spełnienie ochrony przeciwporażeniowej, czasy wyłączenia, obciążalność długotrwałą przewodu/kabla, przekrój przewodu/kabla zasilającego, zabezpieczenia, sposób ułożenia przewodu,...
Szeregowo raczej nie próbuj tego robić! Można sobie sporo napsuć. Jeśli już, zewnętrzny akumulator wspomagający rozruch możesz podpiąć za pomocą zwykłych kabli rozruchowych, zgodnie z polaryzacją, czyli "plus do plusa, a minus do minusa". Akumulator 7 Ah prawdopodobnie niewiele pomoże, ale 18 Ah byłby już odczuwalną pomocą - koszt nowego to poniżej...
witam.mam problem,mechanik zerwal mi kabel od kontrolki ladowania alternatora(rozruch)pierwsza czesc mam wychodzaca z alternatora ale drugiej koncowki nie widze i mam pytanie czy ktos wie w ktora strone idzie ten kabel i jakie oznaczenie ma przekaznik od tej kontrolki
Oczywiście, że lapek nie ma z czego ruszyć (brak rozruchu). POST wypluł podstawowe info odnośnie "kabli" pryz próbie ruszenia z sieci (po próbach ruszenia stacjonarnego).. a nie odnośnie dysku. Troszkę nietypowa musiała być instalacja skoro rozrzuciło pliki (upgrade do W10? partycjonowanie?).. podepnij jak było.. sprawdź jak Kolega wyżej radzi w zarządzaniu...
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
(at)maxtym1 Bezpieczniki posprawdzali ? Źarówka 12 V do cienkiego kabla rozrusznika i do masy. Przekręcić na rozruch i zobaczyć co się dzieje.
Jutro zerknę na ten kabel czarny oczywiście w kostce są trzy kable Żółty,. biały i ten zielony. Do tego jest kabelk od impulsatora, no i wysokiego napięcia iskra. Czarno czerwony. jest to iskrownik z dwiema cewkami zaizolowanymi i sześć świetlnych. a standardowo mocowanie powinno być między tymi cewkami zaizolowanymi, ale przysłano mi iskrowniki z mocowaniami...
strach kablami ladowanie kablami ogrzewanie kablami
płyta indukcja electrolux sharan schemat wiązka przewód wtrysku urwany
pompa pralki gorenje moment dokręcania wałka rozrządu
Samsung QLED czy LG OLED: Który 50-calowy TV wybrać? Błąd P1337 w Citroen C3 Picasso benzyna - przyczyny