Jeżeli musiałbym mieć jakieś ustrojstwo do wspomagania rozruchu, to chyba drugi akumulator to najlepsze wyjście. Rozruch z prostownika nawet jak nie uszkodzi niczego to chyba niektóre auta rejestrują skoki napięcia i w przypadku awarii można się pożegnać z gwarancją?
Miałem kiedyś podobny problem , szukałem schematu podobnego urządzenia długi czas bez efektu . Dałem sobie spokój , wyrzuciłem ruską elektronikę i zrobiłem prosty sterownik tyrystorowy ( schematów na portalu dostatek ) wykorzystałem oryginalne tyrystory rosyjskie bo były dobre i po krzyku . Kosztowało to troszkę pracy ale warto , bo rozruch spełnia...
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
Ostatnio serwisowałem stary prostownik do ładowania akumulatorów sprzed około 30 lat. Objawy podobne, pewne wahania napięcia, na wyjściu prostownika niby jest napięcie, które wskazuje multimetr, ale nie ma "amper" i żarówka samochodowa nie świeci. Prostownik posiadał dwa bezpieczniki, sieciowy 230V i drugi w obwodzie ładowania akumulatora. Uszkodzona...
Czyli potrzebujesz zwykłego zasilacza 12V i minimum 15A, niewrażliwego na chwilowe przeciążenie. Rozruch silnika elektrycznego to pobór mocy dużo powyżej mocy znamionowej urządzenia. Zdecydowana większość zasilaczy impulsowych odpada. Polecałbym zwykły zasilacz transformatorowy, ewentualnie przeróbka ze starego, transformatorowego prostownika do ładowania...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
http://obrazki.elektroda.pl/6536610100_1... Witam. Przedstawiam szanownemu Forum konstrukcję, którą niedawno popełniłem. Pomysł na takie urządzenie wykiełkował, gdy wpadł mi w ręce duży transformator bezpieczeństwa i po kilku próbach okazało się, że po dowinięciu kilku zwojów na uzwojenie pierwotne będzie się doskonale nadawał na prostownik...
http://obrazki.elektroda.pl/9263739000_1... W końcu przyszła pora na zaprezentowanie prostownika z rozruchem do 40A. Może te 40A nie jest wielkim osiągnięciem ale czasem i tyle potrafi wyciągnąć człowieka z opresji :) Prostownik powstał z wykorzystania części podzespołów z zasilaczy ATX, jednak jest nową i całkiem inną konstrukcją....
Chodzi mi o schemat tego urzadzenia. Nie działa mi ładowanie na zadnym z zakresów, jest tylko rozruch. Proszę o pomoc.
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
http://obrazki.elektroda.pl/3538634700_1... Witam. Od dobrych kilku lat jestem posiadaczem transformatora z mikrofalówki ale dotąd nie mogłem znaleźć dla niego praktycznego zastosowania, aż spróbowałem zrobić z niego prostownik rozruchowy. Pomysł był dobry bo wyszło z niego dość małe ale mocne urządzenie. Transformator został pozbawiony...
W tym prostowniku w orginale były dwa tyrystory Witam.Tak , w tym prostowniku były tyrystory.Chcę zastosować diody zamiast tyrystorów.Dołączam fotke trafa z opisem napięć,i proszę o proste wyjaśnienie- jak zastosować rozruch+ ładowanie,na diodach. http://images14.fotosik.pl/96/bae49fb848...
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
Poprzez internet niestety trudno pomagać. Ze zdjęć prostownika które zamieściłeś, zgaduję że: Dolny przełącznik - załączanie zasilania Środkowy - zgrubna regulacja prądu ładowania, 3 stopnie + rozruch Górny - dokładna regulacja prądu ładowania, 4 stopnie Niestety przełącznik środkowy w jednym i drugim są inne różnią się. Ktoś kto przy tym grzebał mógł...
Prąd 75A to zbyt mało do rozruchu silnika, jeśli akumulator całkiem padł.
Pod piny złącza diagnostycznego nie ma nić wpiętego na stałe przecież a ewidentnie są usmażone jego styki, przepięcie z prostownika uszkodziło by elektronikę na płycie a nie zrobiło kotleta na pinach od diagnostyki - jedynie co mi do głowy podchodzi to omyłkowe wepniecie wtyczki innej pod diagnostykę o ile kodowanie wtyczki spasuje ale to moja ocena.
Z jakich "prostowników" korzystacie do ładowania akumulatorów samochodowych? W zadaniach hard (jako że często dłubię przy oldtimerach z lekko mówiąc, różnymi akumulatorami) używam radzieckiego (może nie na czasie, ale kłamać nie będę, prostownik jest zresztą Korzeniowski) prostownika z rozruchem Impuls 3P-02 (po łacinie - ZR pewnie od zariad - ładowanie)....
Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
Mam prostownik z rozruchem 400 A. Zeszłej zimy paliłem nim mtz-ta z aku które dawały łącznie 6V i palił bez problemu. 1000A to do 60-ki lekka przesada. Bardzo dużo pomaga chwilowe szybkie ładowanie. 10 min. wystarczy, prostownik na rozruch i idzie jak złoto. Pobierał wtedy około 240-300A. Na pewno trochę w tym pomaga rozrusznik szybkoobrotowy z przekładnią...
Poczytałem trochę na necie o sprawdzaniu transformatorów i wychodzi na to, że uszkodzone jest uzwojenie pierwotne. Jak dla mnie trochę za dużo czasu na naukę przewijania itp. Prostownik idzie w odstawkę. Planuję zakup prostownika Class 430 z rozruchem, 12/24V, rozruch przy 12V jest niby 300A. Potrzebny mi jest prostownik do ładowania różnych pojemności...
Posiadam dwa ciągnikowe akumulatory 6V 165 Ah. Do tej pory ładowałem je spawarką z funkcją prostownika (oddzielne wyprowadzenia na klemy 12V oraz wyjścia na rozruch 24V). W tym monstrualnym urządzeniu pewnego razu stopił się amperomierz - prawdopodobnie po próbie rozruchu na załączonym prostowniku. Prostownik działa, ale ładuje od razu maksymalnym prądem...
W mojej Megane 1 1.6 (benzyna) pojawiła się awaria związana z funkcją rozrusznika. Ujawnia się zgrzytem podczas próby rozruchu, który nie następuje. Po kilku próbach rozruch następował od razu bez zgrzytu. Aby go wywołać, mogłam spiąć klemy, zdjąć i założyć klemę minusową lub pomachać drążkiem zmiany biegów. Czasem pomogło odsuwanie szyby lub inne przypadkowe...
1. Planuję kupić prostownik z rozruchem, samochód 2.8 diesel, na co zwracać uwagę? Na wysoką jakość. Na allegro są z oznaczeniami 75A, 100A jak i nawet 400A. Jaki byłby odpowiedni do domowego użytku? Żaden z nich. Do domu odradzam z funkcją rozruchu. 2. Obiło mi się że taki rozruch szkodzi więc czy taki rozruch jest szkodliwy i dlaczego ? Słabej jakości...
Prostownik jest na tyle wydajny, że w trybie BOOST potrafi aktywnie wspomóc akumulator w momencie rozruchu. Do tego celu zarówno wielkość transformatora, przekroje jego uzwojeń jak i wydajność prądowa prostownika muszą być odpowiednio dopasowane. Dowcip polega na tym, że normalny (prawie normalny) prostownik do ładowania akumulatorów po odpowiednim...
Ori są dwa wyjścia jedno prosto zaraz za diodami diody są razem połączone spora "blacha" która idzie później do zacisku. I drugie wyprowadzenie jest od tej blachy przez amperomierz do bezpiecznika i do drugiego zacisku . Więc nie trzeba by w sumie przerabiać by zastosować ten układ i aby wszystko działało. Ale ten rozruch to nie koniecznie będzie wykorzystywany...
Cześć, Tematów o prostownikach co nie miara ale nie chcę podłączać się pod czyjś i zaśmiecać komuś dyskusji. Trochę już sobie wątków tu poczytałem i wiem, jakie zdanie mają niektórzy w kwestii prostowników z rozruchem. Stosować go do nowych samochodów na pewno nie będę. Mam tu na myśli funkcji rozruchu. Jak mi w jakimś nowszym aucie padnie akumulator...
Więc jeśli nie chcesz akumulatora to by mieć pewność odpalenia to o 1fazowym urządzeniu możesz raczej zapomnieć, i kwota 1000zł też jest minimum 2x za niska. Jest też opcja że zostawiasz np na 15 min urządzenie by naładowało akumulator w samochodzie i wtedy ze wspomaganiem rozruchu powinno się udać odpalić. Wtedy urządzenia za ok 1000zł powinny sobie...
Na początek - przytaszcz jakiś akumulator 24V (2x12V) kilkadziesiąt amperogodzin. Może być taki z lekka strupieszały. (ewentualnie zamiennie może być opornica dużej mocy 0,5Ω/2kW.) Poza tym woltomierz wielozakresowy prądu zmiennego - lub miernik uniwersalny, miernik cęgowy prądu stałego. Połącz to w zestaw jak do łądowania i sprawdź jakie prądy płyną...
A więc tak: 1. Prostownik ten, żeby zacząć ładować musi mieć podłączony akumulator, w przeciwnym wypadku na zaciskach nie ma napięcia. 2. Przełącznik o którym pisałeś służy do zmiany rodzaju pracy prostownika, ładowanie (do dołu) - rozruch (do góry). 3. Przycisk (test), służy do sprawdzenia działania prostownika. Po jego naciśnięciu, na zaciskach prostownika...
No tak - jasne celem tego experymentu jest douczenie - i calkiem dobrze to idzie Po szybkim szukaniu prostownika z 12v 200A natykam sie na prostowniki z rozruchen np : https://allegro.pl/oferta/rozruch-12-24v... czyli potrafia dac duza ilosc pradu - taka jaka potrzebuje moj inverter. Pytanie - czy ten rozruch dziala...
Zwykle prostowniki mają transformatory 80-120 W Autor nic w tym temacie nie pisze, nie wiem. Mój ma 350VA- wszystko zależy, kto se jak udłubie :D A robiłem i 1000...2500VA za dawnych lat, np. pod rozruch do Kamaza... Jeszcze mi się gdzieś mostek na ruskich diodach 200A został. są takie gdzie uzwojenie wtórne jest schowane pod uzwojeniem pierwotnym...
Dobry prostownik to taki który szybko i naładuje, umożliwi rozruch czy taki który przedłuży (a nawet możne przywrócić) życie akumulatora. Mam 5 pojazdów wyposażonych w akumulatory i dwa różne prostowniki. Duży z rozruchem i mały który utrzymuje nieużywane akumulatory w dobrej kondycji, ładuje małym prądem i rozładowuje jeszcze mniejszym w ciągu 1/50s
Chcesz pogodzić parę rzeczy naraz, 1. ładowanie 12; czyli coś lekkiego, 2. ładowanie 24V; czyli coś już cięższego,24V x 22A = ok 600W(28,8V), 3. rozruch 24V; raczej ciągły i dużym prądzie, pozycja 3 zasilanie z 3 faz, mniejsze tętnienia prądu, trafo bo odporne na dłuższą pracę i w terenie, na wózku, pozycja 1, 2 inwerter bo lekki i można z nim chodzić.
w sytuacji, gdy w stanie jałowym na wyjściu prostownika mamy powiedzmy 12 V? Jeśli takie napięcie ma jako wspomaganie rozruchu, to nie uszkodzi, ale zazwyczaj prostownik przełączony w pozycję rozruch ma wyższe napięcie niż 12 V. Dodatkowo niektóre mają regulację napięcia wyjściowego i jeśli zostanie ustawione za wysokie napięcie i dodatkowo"podkręcone"...
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
V640 to kupowanie sobie problemów, problem zasadniczy, wzmacniacz pomiarowy który lubi się uszkadzać i trudno jest pozyskać zamiennik. Już pomijam fakt, że stare analogi podobnie jak cały inny stary sprzęt pomiarowy, nie będą już trzymać parametrów. Dla UM3a, z 1% zrobiło się mniej więcej 2% dokładności. Mam z roku 1970. Diody kuprytowe to już odleciały...
https://obrazki.elektroda.pl/9183095400_... Możesz polecić jakąś ładowarkę prostownik zatem? https://allegro.pl/oferta/automatyczny-p... To zbiera dobre opinie. Ogólnie mam jeszcze jedną kwestię ale muszę założyć jeden temat bo jest rozbudowany. Zapytam tu krótko bo miniładowarka nie chce...
Chyba jednak nie tą klasę :) Rozruch silnika już sobie odpuszczam, bo to podwyższa cenę wiele razy. Myślę, że 300 - 350 zł mogę wydać. Myślałem o mikroprocesorowym. Czy taki ważny jest prąd ładowania? Bo widziałem od 6A do 20A, czyli jakieś sklepowe przeliczenie 20A - 200-240ah, 15A - 150Aah-180ah. Nie wiem, jak te mikroprocesorowe regulują maksymalny...
Skoro masz tyrystory to możesz zrobić profesjonalną regulację mocy na nich.Na allegro widziałem gotowe moduły. Co do amperomierza - szukał bym jakiegoś elektronicznego z bocznikiem - ze względu na duży zakres prądów (od kilku amper podczas ładowania do kilkuset przy rozruchu) Widziałem kiedyś ciekawe rozwiązanie prostownika wspomagającego rozruch z...
Witam, Po przerwie zimowej, zabrałem się za uruchomienie agregatu chłodniczego SUPRA 544 MICRO (załącznik 1). Po załączeniu sterowania na tryb spalinowy silnik kreci się (wydaje się, że dość leniwie) lecz nie uruchamia się i wyskakuje błąd "low battery". W celu wyeliminowania problemów z akumulatorem, został podłączony inny akumulator centry 61 AH 600A....
Witam, Czy znalazłeś informację jaki to model? Mam taki działający, jutro mogę sprawdzić czy są na nim jeszcze jakieś napisy. Uzupełnienie Urządzenie to Устроl... зарядl... Эффекm...
Witam Jestem na mecie budowania prostownika i okazało się że wyciąga on ok 140A. Mostek gretza z 4 diod 100A oraz tyrystor 125A który reguluje prąd ładowania do tego amperomierz i voltomierz. I teraz pytanko. Czy diody oraz tyrystor wytrzymają jeśli bym chciał użyć prostownika jako rozruchowego ? Oraz co zrobić z amperomierzem, żeby wskazówka się nie...
Minus to taki że do rozruchu wykorzystuje się ostatni odczep więc napięcie jest mocno poza zakresem i pięknie potrafi ubić sterowniki w autach. Jak jeszcze z oszczędności ktoś dał jedną diodę lub dwie. Bo w razie przebicia diody nie będzie zwarcia. To pięknie podbite i nie filtrowanie napięcie trafia do akumulatora. Który jest wygładzi, ale do czasu....
Witam mam krótkie pytanie ,czy diody o tym symbolu nadadzą się na prostownik z rozruchem ? Na diodach jest symbol: UNITRA D-250-12037 posiadam stary własnej roboty prostownik który w obecnej chwili ma założony mostek 50A. Zastanawiam się czy właśnie te diody nie dały by mi możliwości korzystania z prostownika jako rozruch ? bardzo proszę o poradę .
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam wszystkich. Start-m. Rosyjski prostownik ale wydaje mi się on być dosyć solidnym i ciekawym. Ciekawym rozwiązaniem jest fakt załączenia prądu wspomagającego rozruch, nie po podpięciu prostownika do klem akumulatora, lecz dopiero po przekręceniu kluczyka, gdy układ prostownika wychwyci spadek napięcia na akumulatorze, pod wpływem załączonego rozrusznika....
Witam, Bardzo dziękuję za wyczerpujące podpowiedzi użytkowników, a szczególnie użytkownika "Łukasz.K". Uwzględniając uwagi wrzucam kolejną wersję poprawionego schematu oraz płyty czołowej (nie chciało mi się iść do garażu zrobić zdjęcia, więc w płycie wirtualnie pozmieniałem zaciski - tak również dziś ostatecznie rozmieściłem wszystkie elementy na płycie...
Zorientowałem sie trochę w kwestii mostka tyrystorowego. Rozwiązanie kosztowne, a sterowanie nie będzie proste więc raczej odpada. Przeciążony transformator może dać ponad 30A, a takie tyrystory już konkretnie kosztują. Czy możliwy jest łagodny rozruch transformatorów za pomocą triaków?
rozruch silnika prostownika przetwornica prostownika prostownika wyświetlacz prostownika
kyocera kaseta samsung 300e5a nokia 6303i
domofony cyfrowe reason instrukcja
Oleo-Mac 937 – zatrzymuje się łańcuch pod obciążeniem, brak mocy, regulacja gaźnika, sprzęgło Dekoder PAL – układy TDA3562A, SAA7113, ADV7180, zasada działania, zastosowania retro i CCTV