W Władimircu jest przekaźnik blokujący rozruch silnika podczas pracy silnika. Zasilanie do tego przekaźnika jest z jednej fazy alternatora bodajże. Jest tak jak napisał kolega, prostownik podnosi napięcie które załącza przekaźnik i uniemożliwia rozruch silnika.
Brakuje mi tak zwanego ładowania szybkiego . Są nawet takie co pozwolą na rozruch silnika.
Ja mam poważne wątpliwości czy zasilacz 10A impulsowy pozwoli wystartować temu silnikowi, niezniszczalny dla tego zastosowania będzie transformator z prostownikiem i kondensatorem. Ten układ startu z postu #5 może zadziałać, tzn ze pozwoli na łagodny rozruch silnika od pompy, ale silniki na 24V zanim wystartują stwarzają bardzo trudne warunki rozruchu.
Prąd 75A to zbyt mało do rozruchu silnika, jeśli akumulator całkiem padł.
Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
Bardzo proste do zrobienia o przyzwoitych parametrach, żeby się nie ściskać z upchaniem uzwojenia 12/24 V trzeba dwa takie same transformatory. Z parametrów wychodzi że kolega chce prostownik wspomagający rozruch np na zamarzniętym silniku
Poczytałem trochę na necie o sprawdzaniu transformatorów i wychodzi na to, że uszkodzone jest uzwojenie pierwotne. Jak dla mnie trochę za dużo czasu na naukę przewijania itp. Prostownik idzie w odstawkę. Planuję zakup prostownika Class 430 z rozruchem, 12/24V, rozruch przy 12V jest niby 300A. Potrzebny mi jest prostownik do ładowania różnych pojemności...
Absolutnie nie zgadzam się z Kol. "coperfild" - nap. szczytowe sinusoidy 15v razy( piew.2 -=1.41) = 21,21v - 1,3 (nap. polaryzacji mostka) wyniesie w przybliżeniu 20v. W sam raz aby uszkodzić prostownik, uszkodzić akumulator albo jedno i drugie. Prawidłowe napięcie trafa 11,6 - 12v. nie polecam sprawdzanie prostownika na "iskrzenie" jak i rozruch silnika...
Czyli potrzebujesz zwykłego zasilacza 12V i minimum 15A, niewrażliwego na chwilowe przeciążenie. Rozruch silnika elektrycznego to pobór mocy dużo powyżej mocy znamionowej urządzenia. Zdecydowana większość zasilaczy impulsowych odpada. Polecałbym zwykły zasilacz transformatorowy, ewentualnie przeróbka ze starego, transformatorowego prostownika do ładowania...
Pisaleś wcześniej że powodem nieodpalania może być zly stan rozrusznika, tak więc co da ci prostownik rozruchowy ja rozrusznik jest do banii? Czyli jeżeli kręci rozrusznik to przyczyna jest gdzie indziej, jest to silnik diesela i sprawdź ciśnienie na cylindrach. Jeśli jest niskie to żadna przeróbka spawarki nie pomoże, czeka cię remont lub wymiana silnika....
Dlaczego chcesz z rozładowanego akumulatora pobierać jeszcze prąd????? Rozruch silnika z rozładowanym akumulatorem może odbywać się tylko poprzez prostownik rozruchowy.
Rozruch z transformatora nie dostarcza energii w 100% do rozrusznika a stanowi zespół z akumulatorem.Opisany w tym poście transformator nie dostarczy potrzebnej energii do rozruchu zimnego silnika.Biorąc to pod uwagę,można użyć diod o mniejszych mocach.niż wymagany prąd do rozruchu silnika.
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Ok czyli rozumiem że chodzi o to że może dojść do uszkodzenia elektroniki samochodu tak? A czy sam akumulator też cierpi i może się uszkodzić? Wnioskuję również że pilot jest po to żeby włączyć rozruch dokładnie w momencie kręcenia rozrusznikiem i od razu po zapaleniu silnika go wyłączyć , czy tak?
Dla realizacji funkcji rozruchu potrzebny transformator wtórne uzwojenie którego może zabezpieczyć prąd, co najmniej, 40-50A i prostownicze diody na odpowiedni prąd. To znacznie zwiększa koszt realizacji projektu. Praktyka pokazuje, że przy rozładowanym akumulatorze ma sens włączyć jego do reżimu ładowania na 40-60 minut prądem 0,2-0,3С. Napięcie...
A może by tak skupić się na szybkim naładowaniu padniętego akumulatora niż rozruch na samym prostowniku - czasem kila minut ostrego ładowania (prądem niższym niż rozrusznika) wystarczy by zgromadzić dość ładunku w akumulatorze na rozruch silnika. Wyjdzie o wiele taniej zbudować prostownik niż rozrusznik bo jeśli jest to pojazd to powinien mieć jakiś...
O jakich stratach piszesz? O indukcyjności przed prostownikiem :D
Ja kupiłem go dlatego że ma funkcje rozruchu 600ah W tym ten prostownik jest bardzo dobry. Ma dobry rozruch do mniej sprawnego silnika, zwłaszcza diesla. żeby ten nie ładował Też dobrze ładuje ale raczej do rozładowanego akumulatora lub wsam raz jako podładowanie akumulatora przed uruchomieniem silnika. Aby zostawić prostownik na dłuższy czas to lepiej...
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
nielepiej zrobić rozruchu samemu ??? alternator ma 55A disla jak sie podłonczy kilka alternatorów do silnika elektrucznego to morzna sobie zrobić rozruch !!!! Prostownik ma 30A-50A jak sie podłączy kilka prostowników do prądu 240V to można sobie zrobić rozruch. W pytaniu nie tyle chodzi o napięcie co o wydajność prądową prostownika. czli lepiej 4x100amper...
Niech to będzie silnik 24V 25A. Czy mogę podłączyć równolegle silnik z akumulatorem i prostownikiem? Prostownik by ładował akumulator, a silnik pobierał by prąd z aku i prostownika jednocześnie. Silnik nie będzie pracował non-stop. Myślę, że średnio wykona trzy 3-4 sekundowe ruchy na minutę. Ale do rozruchu potrzebuje zazwyczaj więcej prądu i ten nadmiar...
Witam poszukuję prostownika 12 volt do ładowania akumulatorów tak przy osobówce jak i do ciągnika aby mógł także wspomóc odpalanie zimą. Znalazłem coś takiego w ogłoszeniach i pytanie do znawców jak te parametry mają się do rzeczywistości i czy cena jest adekwatna, z góry dziękuje. "Sprzedam prostownik 12/24V z rozruchem 600A. Prostownik jest nowy,...
Rozrusznik przy zimnym silniku może potrzebować nawet kilkaset amper .Rozruch z typowego prostownika jest niemożliwy.Do rozruchu służą rozruszniki-testery .
Klemy są założone nowe i prostownik podłączam na klemy które są założone do akumulatora, sprawdzę jakie jest napięcie podczas rozruchu a rezystancji nie mierzyłem.
Rozpocznę z twojego trzeciego pytania . Amperomierze na prąd więcej 10A zazwyczaj wykorzystują się z bocznikem. Względem prostownika z rozruchem silnika. Rozrusznik samochodu, zależnie od mocy silnika, w moment puszczenia zużywa prąd 200-300A. Przy napięciu 12V to wymaga użycia transformatora 2,4-3,6 KW i diod na odpowiedni prąd. Myślę nie ciężko przedstawić,...
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Jak możesz otworzyć maskę silnika, to podłącz się pod masę i zacisk prądowy rozrusznika lub alternatora (uwaga na biegunowość), ale najlepiej szeregowo przez żarówkę np. H7 (powinno wystarczyć prądu dla centralnego zamka)- w razie, jak w miejscu na akumulator klema plusowa kabla leży na blasze, to najwyżej zaświeci żarówka, nie całe auto :) Możesz korzystać...
Jezeli ktoś wie jak się zabrać za takie zadanie to bardzo proszę i pomoc Silnik obcowzbudny prądu stałego jest zasilany z trójfazowego prostownika (sieć 230/400V). Wyznaczyć przebieg napięcia zasilającego podczas rozruchu tak, aby prąd wirnika był równy założonej wartości rozruchowej. Dane znamionowe silnika: P=10kW, U=440V, I=25A, n=1500 obr/min, Rt=0,24Ohm,...
Jak bedziesz chciał dopompować z 2 atm do 2,2 w kole samochodowym to może nie ruszyć, bo ma silnik wtedy tzw ciężki rozruch. A i prostownik się zgrzeje , na dłuższą mete to znaczy na kilka minut nie zalecam.
Witajcie Zgromadziłem trzy transformatory toroidalne 12v do zasilania halogenów (2 szt 250 VA/21A i 300VA/25A).Chciałbym zrobić z nich prostownik wspomagający rozruch. Dodatkowo przyda mi się jako zasilacz do zasilania/ testowania różnych urządzeń (po dołożeniu kondensatorów i możliwości złączenia dwóch trafo w szereg). Wymyśliłem sobie, aby zamiast...
Nie sa to takie glupoty, jak ci sie wydaje. Primo - 1.9dCi, to silnik CR i elektroniki w samochodzie jest az nadto. Secundo - prostownik "rozruchowy" sluzy do wspomagania akumulatora, nie do rozruchu. Pytanie bylo, "czy prostownik jest w stanie odpalic auto". Jego opornosc wewnetrzna jest zdecydowanie wieksza od tej akumulatora kwasowego i sam, najczesciej,...
Witam, Po przerwie zimowej, zabrałem się za uruchomienie agregatu chłodniczego SUPRA 544 MICRO (załącznik 1). Po załączeniu sterowania na tryb spalinowy silnik kreci się (wydaje się, że dość leniwie) lecz nie uruchamia się i wyskakuje błąd "low battery". W celu wyeliminowania problemów z akumulatorem, został podłączony inny akumulator centry 61 AH 600A....
Niecały rok temu wymieniłem w VW Polo IV 9n w dieslu akumulator na Centra Futura CA640 64Ah. Od czasu wymiany poza jednym przypadkiem nie było problemu z rozruchem silnika. Samochód jest garażowany. Przedwczoraj jednak stał ponad 24h na powietrzu i wczoraj wieczorem był problem z rozruchem. Miernik wskazuje naładowanie akumulatora: 12,88V. Po włączeniu...
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Jak kupić dobry prostownik to do ok. 10A - 12A i z możliwością rozruchu silnika spalinowego.
Witam Co Masz na myśli pisząc - prostownik z rozruchem, czy chodzi o wspomaganie rozruchu, czy o rozruch silnika bez udziału akumulatora. Jeśli o to pierwsze to, z tego transformatora, o którym piszesz, zrób jeden odczep aby otrzymać na wtórnym ok. 17 V i dowiń pozostałe zwoje aby na całym wtórnym było ok. 22V. 17V służyło będzie do ładowania akumulatorów,...
Prostownik zazwyczaj dołącza się na klemy. Jeżeli połączenie między klemą a akumulatorem jest kiepskie , to wystąpi duży spadek napięcia na połączeniu i brak możliwości rozruchu. Przy podłączonym prostowniku to połączenie nie ma tak wielkiego znaczenia bo prąd rozruch przepłynie przez prostownik , rozrusznik i połączenie klema- Styk "krokodylka" rozrusznika...
Albo w końcu ubiegłego wieku prostownik 3 fazowy na wirniku i jeden rezystor . Lub mostek tyrystorowy na wirniku.
Diody ВСУ-10 są 10 A Co za silnik ze sprzętu rolniczego chcesz tym uruchomić ? W zamyśle projektantów to pewnie miało wspomagać rozruch jakiegoś moskwicza czy łady a nie prądożernego diesla. Tak wyglądają prostowniki z rozruchen https://airpress.pl/prostownik-2000-12-2... i ważę też odpowiednio , dwa razy więcej niż...
Mam diesla 1,9JTD, stosuję depresator do paliwa, akumulator staram się mieć dobrze naładowany w razie potrzeby doładowywuję go z prostownika. Filtry paliwa wymieniam przed sezonem zimowym. Do -25 st.C nie miałem problemu z odpaleniem. Świece żarowe przed rozruchem podgrzewam 2x i dopiero startuję. Podgrzewania oleju lub plynu chłodniczego nie stosuję....
Zgadzam się całkowicie, że lepiej wykonać uzwojenie z kilku drutów i połączyć równolegle, niż mordować się z płaskownikiem. Dlatego uzwojenie wtórne swojego prostownika opisanego dwa piętra wyżej zrobiłem z dwóch linek po 25mm². Przekonuje mnie też nieduże zmniejszenie przekroju przewodu uzwojenia wtórnego. Przewodu na wtórnym jest niewiele - góra...
Cześć Po pierwsze kup dobry akumulator albo wyremontuj sobie silnik a jeśli chodzi o rozruch to każdy prostownik podłaczony do akumulatora po paru minutach ci umożliwi rozruch. Jeśli chcesz zbudować rozruch prawdziwy to musisz mieć trafko zasilające o mocy kilku KILOWATÓW (do ciężarówki robiłem to było 5,5 kW 3-kolumnowe i 200A diody) i wtedy uruchamiasz...
Prostownik 80 - 90 lat, kiedy elektronika w samochodach należała do rzadkości. Prostownik nie przeznaczony dla rozruchu silnika, a tylko dla pomocy akumulatorowi przy rozruchu. Ograniczyć maksymalne napięcie można tylko w reżimie ładowania.
Prąd rozruchowy przy silnikach wysokoprężnych jest duży, zależy to od kilku warunków np. trudny rozruch w zimie dlatego polecam dobry lub drugi akumulator lub prostownik rozruchowy typu http://www.allegro.pl/item518441501_pros...
Witam. Jestem posiadaczem prostownika z rozruchem Magnum Dynamic Inverter 840. Z prostownikiem nigdy nie było problemów do momentu, aż chciałem nim zasilić silnik DC 24V (taki jakby rozrusznik). Wcześniej wielokrotnie był on tak wykorzystywany, czy to na 12V, czy też 24V, i nigdy nie było kłopotu z jego eksploatacją. Wcześniej, jeśli zwarcie (przypadkowo)...
Im mniejszy opór=większy pobór prądu przez odbiornik, tym więcej A. Czy to dobrze? Jak traktujesz w ten sposób padnięty akumulator (a nie wspomagasz kręcenie silnikiem) to nie bardzo, chyba że ładujesz jakiejś bydle ponad 1000 Ah...
Poszukuję spawarki j.w. Potrzeby są następujące: Spawanie w małym gospodarstwie "róznych różności" (nie ciągłe nie zawodowe) elektroda do 5mm Ładowanie akumulatorów w Ciągniku C360 Oraz rozruch tego ustrojstwa 12v oraz 24v Potrzebne 24v do rozruchu bo mam także małego spycha z silnikiem Perkinsa z taką właśnie instalacją Co moglibyście mi polecić? Pozdrawiam...
Nie wiem skąd biorą się bzdury o konieczności doładowywania akumulatora prostownikiem. Rozruch sprawnego auta benzynowego to wyciągnięcie z aku około 0,1Ah. Ten ubytek alternator uzupełni po kilku minutach pracy silnika.
Buforowe, to ładowanie ciągłe tak jak w UPS-ie. Akumulator jest przez cały czas podtrzymywany napięciem około 13,8V i sporadycznie rozładowywany. Cykliczne to na przykład w samochodzie. Akumulator jest cyklicznie rozładowywany (rozruch , większe odbiorniki na wolnych obrotach silnika). Przy ładowaniu cyklicznym napięcie około 14,4V.
Chyba jednak nie tą klasę :) Rozruch silnika już sobie odpuszczam, bo to podwyższa cenę wiele razy. Myślę, że 300 - 350 zł mogę wydać. Myślałem o mikroprocesorowym. Czy taki ważny jest prąd ładowania? Bo widziałem od 6A do 20A, czyli jakieś sklepowe przeliczenie 20A - 200-240ah, 15A - 150Aah-180ah. Nie wiem, jak te mikroprocesorowe regulują maksymalny...
Jest to urządzenie dwu funkcyjne mające na celu ładowanie akumulatorów jak i natychmiastowy rozruch silnika przy słabym akumulatorze. Ale nie we wszystkich pojazdach morza to stosować ponieważ występują skutki uboczne takiego rozruchu czasami tragiczne dla elektroniki.
Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała...
Witam, Mam problem z rozwiązaniem zadania: Silnik obcowzbudny prądu stałego jest zasilany z trójfazowego prostownika (sieć 230/400V). Wyznaczyć przebieg napięcia zasilającego podczas rozruchu tak, aby prąd wirnika był równy założonej wartości rozruchowej. Dane znamionowe silnika: P=10kW, U=440V, I=25A, n=1500 obr/min, Rt=0,24Ohm, J=0,2kgm2, T(n)=2,1+0,041*n,...
Mam dzisiaj okazję, jak znajdę trochę czasu pomierze dokladnie co i jak. Przedstawie pomiary i opis finalu hipotetycznej awarii alternatora. Moje spostrzeżenia i wnioski są poparte TYLKO wiedzą praktyczną. Chyba Ci się jakieś felerne trafiły, te diody. Proponuję (tylko nie w aucie), dać wzbudzenie bez regulatora, rozpędzić alternator i zmierzyć napięcie...
5A życzę powodzenia. :D 5A było gdyż aku był naładowany. A nawet gdyby było 5A i mając aku 55Ah to jest ok. Jeśli Ty ładujesz notorycznie aku 10-12A prądem to ja ci życzę powodzenia. Chyba, że masz aku około 100-120Ah, ale jakie są dla aut z silnikami diesla o dużej pojemności. Pewnie napiszesz, że ty takiego masz hehe.. Ponadto prostowniki rozruchowe...
Sprawdż wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską silnika. Rozruch idzie przez przekażnik, może masz szczeście i nic tragicznego się nie stało.Miałem z czymś takim do czynienia, tylko w SEACIE a spalił się tylko prostownik w alternatorze.
że wartość skuteczna za prostownikiem będzie równa prawie 300V. Nie będzie, bo prostownik mocno pulsujący, mam silnik 4kW 220V i jedyny problem to rozruch za pomocą sterownika spawarki 40A Triak. Jak się rozbuja bo ma ciężki wirnik to idzie jak przecinak, im większe obciążenie tym więcej prądu łyka, bez opamiętania zgodnie ze swoją charakterystyką.
Prostownik z funkcją rozruchu AwTools SUV-655 - montaż przycisku rozruchu. Potrzebuje dołożyć przycisk na przewodzie do zdalnego rozruchu. W oryginalnej konfiguracji ustawiam przełącznik na pozycje -45* prostownik ładuje całą moc. Mając przycisk na przewodzie mógł bym aktywować rozruch (całą moc) tuż przez rozruchem silnika. Proszę o wsparcie. https://obrazki.elektroda.pl/8622983800_...
Witam. Mam zamiar zbudować urządzenie rozruchowe na 12/24V dużej mocy. Mam do dyspozycji rdzeń o przekroju 100cm² produkcji bester. Z tego co wiem to miały one dość miękką charakterystykę co wiąże się ze sporymi spadkami napięcia. W dzisiejszych samochodach komputery sterujące pracą silnika są wrażliwe na wzrost napięcia. Dlatego pomyślałem o układzie...
cos innego- silnik Wola H12
W poniedziałek ładowałem akusa 180Ah kilka godzin. Podczas odpinania zabki prostownika niefortunnie zrobiłem delikatne zwarcie! Efek mam do dzisiaj na twarzy. Wyglądam jak by mnmie ktos przekopał. Cała twarz pocięta, na dodatek kwasem po oczach dostałem ale szybkie przemycie wodą pomogło na tyle że dopiero dzisiaj normalnie widzę, a w uszach cały czas...
7,5Ah? Na rozruch?? Na pomoc w rozruchu, nie na rozruch. ;) Podejrzewam, że jak akumulator będzie trup z napięciem 8 czy 7V na klemach to też chyba nie pomoże. U mnie np jeszcze żarzyły się kontrolki ale o wyrzuceniu bendixa przez cewkę nie było mowy. A z tym za przeproszeniem "g*wienkiem", normalnie zakręcił i odpalił. Silnik 2.3 benzyna
Budując prostownik z rozruchem musisz uwzględnić to, że z chwilą uruchomienia silnika, musi nastąpić automatyczne odłączenie prostownika. Takie rozwiązanie można spotkać w oryginalnych prostownika z funkcją rozruchu.
Witam. Koledzy mam problem z moim rangerem 2011r 2.5 cdti. Mianowicie muszę co 2 miesiące wymieniać zawor regulacji paliwa ponieważ nie potrafi sam beż placka odpalic. Na placku pali idealnie i silnik pracuje również idealnie. Dodatkowo mam nawy akumulator który został dobrany do tego modelu. A gdy podłącze prostownik i dam na rozruch auto również pali...
bo szajba normalnie kręci się szybko szybciej od wału Jest dokładnie odwrotnie. :D Prędkość WOM to 540 rpm przy 2000 rpm silnika.
Silnika nie odpali, ale może podładować na szybko akumulator i wspomagać rozruch o ile tak to zaprojektujesz aby nie dawało szpilek napięciowych a jednocześnie nie zwierało trafa i mostka przy zwarciu.
Skoro masz tyrystory to możesz zrobić profesjonalną regulację mocy na nich.Na allegro widziałem gotowe moduły. Co do amperomierza - szukał bym jakiegoś elektronicznego z bocznikiem - ze względu na duży zakres prądów (od kilku amper podczas ładowania do kilkuset przy rozruchu) Widziałem kiedyś ciekawe rozwiązanie prostownika wspomagającego rozruch z...
Jak ktoś nie rozumie niech sobie zrobi prosty test zakręci autem zgasi i zobaczy napięcie na aku. Będzie poniżej 12v ale będzie rosło i po kilku minutach wróci z powotem do 12,6v Albo zgasi auto i zmierzy napięcie na aku .Będzie 13,2 v. To znaczy że akumulator naładował się do 200% pojemności? Właśnie. Właśnie, nic to nie znaczy. Kompletnie nic! No...
. IMHO przy cieńszych przewodach potrzeba większego wzrostu napięcia w samochodzie "dawcy" aby zniwelować większy spadek napięcia na "przewodach rozruchowych", stąd niezbędne jeszcze większe obroty silnika - tylko że regulator napięcia w pojeździe "dawcy" niestety w tym momencie przeszkadza i ogranicza to napięcie :) - nie pozwalając wymusić właściwego...
Przecież soft star dostanie lokalnie w sklepie z częściami do AGD (ok 25 zł). Bierz na wyższy prąd jak ten wyparował. https://e-technik.pl/miekki-start-wolny-... Zanim jednak kupisz pasowało by sprawdzić na krótko czy silnik nie jest spalony.
Zgadzam się z twoją wypowiedzią, kiedyś szacowałem, że akumulator powinien się doładować po przejechaniu 12-15 km a praktyce okazało się, że nawet po przejechaniu 30 km nie był w pełni doładowany choć nie wymagał doładowywania prostownikiem. Zastanawiam się jak to oszacowałeś. Bo wiadomo że choćbyś i 100km przejechał to przy napięciu 14,4V alternatora...
Zastosowałem prostownik rozruchowy, przy odpaleniu na krótko rozrusznik wstawał, było kilka obrotów silnika i zatrzymywał się, jak na załączonym filmie. Następnie odkręciłem rozrusznik i na sucho kręcił jak szalony, zamontowałem go z powrotem. Później odkręciłem świecę i bez kompresji silnik zaczął kręcić w trybie ciągłym, ostatni krok to montaż świecy...
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Jeszcze pytanie. Po co jeździsz do ASO mając taką wiedzę? Musiałem bo doszło do typowej awarii w Lagunie II , czyli obrócenia panewki i zatarcia silnika. Panowie serwisanci źle podpięli klemy z prostownika , za mocno podkręcili napięcie na prostowniku ( bo rozrusznik prawie nie kręcił ) i kiedy komputer samochodu wyłączył rozruch napięcie "wystrzeliło"...
Potrzebne będzie mocniejsze trafo i start będzie dawał mu w kość jak będzie mocno obciążony. A o regulacji autotrafem 1kVA zapomnij, bo ta moc jest dostępna ale przy pełnym napięciu. Regulacje można by zrobić na prostowniku sterowanym co załatwiło by duży prąd na rozruch i umożliwiło regulację obrotów.
A silnik z wkrętarki wraz z przekładnia planetarną? Wkrętarki kupowałem na bazarku po 10 zł i więcej nie warto dawać. Ze dwie trafiły mi się nawet jeszcze ze sprawną regulacją. Trochę prądu mu potrzeba, ale mi z uchwytem założonym bezpośrednio na oś silnika wierci w laminacie do płytek drukowanych. Zasilałem go z prostownika do ładowania akumulatorów...
co do palenia...dzisiaj próbowałem z dodatkowym przewodem masy i brak poprawy, odkręciłem główny przewód z pompy też nic...i jest taka sytuacja bo jak podłączyłem prostownik i dałem na rozruch cyk i pali...w pierwszej chwili podejrzewałem że kupiłem za słaby akumulator ale 120 Ah to wystarczający na taki silniczek...na dniach wymieniam olej w silniku...
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
czyli jak bedzie naladowany i podlaczony pod alternator 14,4 to nie bedzie bral ani 1mA? to po co mowia ze mozna przeladowac? Teoretycznie akumulator w samochodzie ma być cały czas naładowany. Podczas normalnej eksploatacji i należytego stanu technicznego pojazdu nie ma prawa się rozładować. Dlatego będzie pobierał minimalny prąd tak jak pisze kolega...
Ten amperomierz to bardziej wskażnik niż miernik,pokazuje że prąd płynie lub nie tak że do jego wskazań zbytnio nie przywiązuj wagi.Przy tego typu prostownikach szacuje się ładowanie.Ładuje się 10-cio godzinnym prądem równym 1/10 pojemności akumulatora.Regulować nie masz czym czyli to wszystko jest uśrednione,aku są o różnej pojemności.To bardziej ładowarka...
Wzbudzenie jest regulowane przez żródło odniesienia/rozwiązanie prymitywne/, takie kiedyś widziałem. Nie wiadomo jakie jest u Ciebie. Rozruch poprzez prądnicę uważam za niemożliwy. Napiięcie wyjściowe możesz regulować prostownikiem sterowanym na tyrystorach. Wszyscy już o nich zapomnieli. Najłatwiej zbudować agregat na prądnicy prądu stałego, można...
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
Jaki jest maksymalny prąd rozruchu? Testowałeś na jakimś silniku diesla?
Najprawdopodobniej musisz podpiąć akumulator. Mam inny też ruski (z opcją pracy jako wspomaganie rozruchu silnika) i bez podłączenia aku prostownik nie ruszy.
Kup mały silnik spalinowy, do tego alternator na 24V. Zepnij to przekładnią pasową i masz ładowarkę do akumulatora Myślę, że prościej koledze wyjdzie mały generator plus do tego prostownik do podładowania baterii. Przy ciepłym silniku, a mówimy tu też o grzaniu vebasto rozruch nie powinien być trudny. Po uruchomieniu aku i tak będą ładowane z instalacji...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Siemanko .Nie tylko przy rozruch , aallee także pod ,,dużym '' obciążeniem silnik pobiera większą moc . Najlepiej ,, zdobyć - pożyczyć '' zasilacz 10 A i doświadczalnie ,, przetestować '' na nim wiertarkę . Nawiasem mówiąc widziałem jak wkrętarka była zasilana z ,, prostego '' prostownika 12 V do ładowania aku samochodowego .A zasilacze z allegro ......
Co do prostowników, używałem rożnych prostowników i żadne mnie nie zadowalały w końcu kupiłem prostownik mikroprocesorowy 15A i problemy sie skończyły. Od kiedy zaczęło jeździć sie na światłach i przy moich krótkich odcinkach jazdy i bardzo częstych rozruchów silnika zaczynało brakować prądu i musiałem raz na dwa dni doładować akumulator. Jak nowym...
Kondensator jest zbędny bo tętnienia nie mają wpływu na pracę silnika, jego obecność może wręcz "rozwalić" regulację. Regulator obetnie część sinusoidy a kondensator w krótszym czasie pobierze dużą część energii którą potem odda. Co się stanie jak żarówkę włączymy przez mostek i kondensator? Szybko ją spalimy. Ze względu na 180V zasilanie wybrałbym...
No będzie z tym problem - holowanie kilka km się kłania ale jak nic nie wymyślę to oczywiście nieodzowne. A jak jest z tym odpalaniem nowszych samochodów z opcji rozruchu w prostowniku. Trochę podzwoniłem po fachmanach co sterowniki naprawiają i generalnie odpowiadali że nie powinno nic się stać? Z drugiej strony słyszałem że nie powinno ale może więc...
V1 to kondensator. Nie kondensator a warystor! Zabezpieczenie. Wywal go bo robi zwarcie. Możliwa przyczyna usterki to rozruch z bestera. Wytnij go i wszystki będzie działać Mniej więcej się zgadza, tylko z tym "besterem" to bym nie wyrokował. To jedynie marka, a koledze zapewne chodziło o prostownik z funkcją wspomagania rozruchu. Po takim "strzale"...
Musiałbyś mieć kondensator o pojemności 1000F aby skutecznie odciążyć prostownik podczas rozruchu silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/9183095400_... Możesz polecić jakąś ładowarkę prostownik zatem? https://allegro.pl/oferta/automatyczny-p... To zbiera dobre opinie. Ogólnie mam jeszcze jedną kwestię ale muszę założyć jeden temat bo jest rozbudowany. Zapytam tu krótko bo miniładowarka nie chce...
Witam, chciałbym usłyszeć Waszą opinie dot. poprawności działania samochodu osobowego toyota yaris 1.4 d4d 2004 I gen. Samochód ma problem z rozruchem, akumulator padł np. po 7 dniach braku jego użytkowania. Sprawdziłem też pobór prądu multimetrem (ampery) - wynik to 0.015A, i 0.007A po odłączeniu bezpiecznika 15A DOME Jako laik przeprowadziłem podstawowe...
(...) włączam alarm kluczykiem pod maska-dioda za szyba zacznie migać i po sekundzie raz migną kierunkowskazy. ...co sugeruje, że alarm się uzbroił, aby go rozbroić musisz zamknąć i otworzyć centralny zamek (z pilota), dopiero wtedy możesz wsiadać i uruchamiać silnik. Ponawiam też pytanie - czy odłączyłeś akumulator z samochodu na czas ładowania prostownikiem?
Witam Jeżeli jeżdżę na krótkich odcinkach ok. 10km, to nowy akumulator zostawić na noc do ładowania, czy włożyć go do samochodu. Od razu po zakupie podłączyłem go pod prostownik wg. wskazań było ok 30% naładowania, po 3 godzinach jest niby full, ale ze względu na sposób eksploatacji właśnie nie wiem czy go jeszcze zostawić, czy wkładać do samochodu....
Witam Co jest w środku tych prostowników z rozruchem? Miałem kiedyś do naprawy takie coś. Prostownik uległ awarii, podczas pomocy w rozruchu silnika. Mam dwie fotki pokazujące tylko część wnętrza prostownika pokazanego w pierwszych dwóch linkach. Dość duży transformator, 8 diod prostowniczych podobnych jak w alternatorze. http://obrazki.elektroda.pl/1595573900_1...
Napięcie na mrozie miał coś koło 12,05V jak się ogrzał wzrosło chyba do 12,18V Całkiem dobre, choć lepiej gdyby miał 0,2V więcej. Może jednak miałeś pecha i już po roku zaczyna padać, wystarczy jedna cela słabsza i jest kłopot z rozruchem. Albo jeździsz na krótkich trasach, i konieczne jest doładowanie prostownikiem. Dodano po 4 Jak olej zgęstnieje...
Witam! Mam do zaprojektowania i wykonania układ do regulacji obrotów silnika prądu stałego. Będzie więc to najprawdopodobniej prostownik sterowany na tyrystorach. Silnik jest obcowzbudny. Interesuje mnie regulacja od zera więc trzeba zastosować sterowanie prądu twornika a nie wzbudzenia. Podaje dane maszyny: typ P2Bb32b; 0,8kW, 230V; 3,48A; 1450 obr/min;...
Na tabliczce znamionowej podany jest typ: Typ : k7716 Nr 4069 Jest to silnik z tokarki albo z podobnego urządzenia. Do tego silnika mam jeszcze takie informacje: moment przy ciągle zahamowanym wirniku 20,3[Nm] Moment rozruchu przy max prądzie =138,7[Nm] Jeszcze tego silnika nawet nie widziałem(napisałem wcześniej że posiadam ale to tylko dla tego żeby...
rozruch prostownika rozruch silnika jednofazowego łagodny rozruch silnika
zapis kamery ostrość telewizor nawigacja bateria telefon
połączenie tabletów telefonem moduł komfort termet
Jak rozpoznać kondensator bezbiegunowy? Przeciętne obroty silników krokowych NEMA 17 1.7A