Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum. Proszę wszystkich o wyrozumiałość. A więc do rzeczy. Jestem posiadaczem skrzynki rozruchowej do samochodu. Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość przekształcenia jej na spawarkę transformatorową. Poniżej zamieszczam zdjęcia, nie są one najlepszej jakości ponieważ miałem do dyspozycji tylko telefon......
Mógł się zabezpieczyć procesor lub posypać soft - np. przy przepięciach w instalacji samochodowej (rozruch a radio miało źle podłączoną masę).
tylko kupiłem na znanym portalu aukcyjnym z przeznaczeniem na prostownik rozruchowy. ROZRUCH 12/24V PROSTOWNIK SAMOCHODOWY Z ROZRUCHEM DO ŁADOWANIA MOCNY 30A Taki opis gotowego urządzenia znalazłem. Są nawet o mniejszym prądzie.
Wiem o czym piszę 7,5Ah? Na rozruch?? V.
Witam, mam prośbę do znawców urządzeń rozruchowych do samochodów na instalację 12v i 24 v o przedstawienie w jaki sposób mogę domowym sposobem zrobić rozruch na te instalację. Zima sie kończy ale ja mam problem z odplaniem samochodu i chcę zabezpieczyć się na przyszłą zimę. Chcę się dowiedzieć z czego można wziąść podzespoły i jakie powinny być wymagania...
A czy gra? Bo może to po prostu sygnalizacja opóźnionego załączania? Na logikę zielony to praca normalna - czerwony awaria/rozruch.
Kolego "Kabelek" proszę czytać dokładnie co napisałem: Idea tego tematu jest taka aby zbudować rozruch na prąd z sieci.
Kompresorek do pompowania kół samochodowych+prostownik. Ewentualnie urządzenia typu booster, czyli rozruch, kompresor, latarka w jednym. Były nawet takie wyposażone w radio :D
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Witam. Czy jest na rynku dostępny taki akumulator którym będę mógł naładować bez obaw akumulator żelowy w skuterze małej pojemności, oraz jak będzie taka potrzeba szybko w miarę na rozruch akumulator samochodowy? :)
Moderowano przez carrot: Chińska zabawka, nie nadaje się na pewno do rozruchu czegokolwiek. Umknęło mi, że ma być też rozruch. Więc z popularnych jest też Sherman. Nie wiem jak ich prostowniki, ale spawarki mają w miarę dobre opinie. Tak czy owak, przy tej cenie to tylko właśnie chińskie zabawki. [url=https://allegro.pl/oferta/sherman-r...
120 A wystarczy na odpalarkę rozrucznik nie bieże przecież 500A tylko jakieś 150i to w porywach oczywiście mowa o samochodach osobowych z silnikami do 1,9litra. jeśli chodzi o samochody ciężarowe to naprzykład star bieże 700A na rozruch i wtedy to już jest stanowczo za mało nie wiem czy takie trafo jest do dostania najleprzym rozwiązaniem jest kupić...
W tym agregacie jest zamontowany rozrusznik ,nie było akumulatora. Chciałem sprawdzić rozruch z akumulatora samochodowego.
https://obrazki.elektroda.pl/9302299600_... Ostatnie zimniejsze dni utrudniły rozruch pojazdów z wyeksploatowanymi akumulatorami. W materiale zobaczycie wnętrze przenośnego urządzenia rozruchowego, które może uratować nas w sytuacji gdy akumulator nie pozwala na uruchomienie silnika. Urządzenie pomogło kilkukrotnie w pojazdach z silnikiem...
Tam pasuje wtyczka jak od popularnych routerów, zasilacz 14V z plus wewnątrz. Można to też ładować prostownikiem samochodowym. Zasilacz laptopa nie nadaje się do tego.
Tak, w byle sklepie internetowym czy allegro. 16 mm² kosztuje w granicach 8-10 zł za metr. 25mm2 jakieś 12-15 zł/metr. Można kupić super giętki H01N2-D ONS na napięcie do 100 V (w samochodzie i tak masz 14,4 czy 28,8 V). Trochę droższy za to w duży mróz lepiej takimi kablami operować, bo są bardziej elastyczne (guma). Tak, też polecam nie doprowadzać...
Zgadzam się z (at)adamt2 z przekaźnikami samochodowymi, natomiast odcięcie paliwa bezpośrednio sygnałem niskiego ciśnienia oleju może zablokować rozruch silnika. Jeżeli zestaw czujnik - kontrolka daje na tyle wydajną masę w stanie nieaktywnym, żeby wyzwolić cewkę, możesz cewkę 1. przekaźnika podłączyć do czujnika, zamiast do masy. Jeśli nie jest wydajne...
Ludzieeee..., nie róbcie tu przedszkola, Meta jest w jednej puszce z syreną, kluczyk powinien wyłączyć wszystko (odciecie też) jeżeli jest inaczej podejrzewam wilgoć w puszce, a ktoś kto jest "elektrykiem samochodowym" powinien umieć znaleźć kabelek od pompy, tego nie zrobi żadne forum.
Witam, posiadam traktor Władimirec. Ostatnio zakupiłem PROSTOWNIK Z ROZRUCHEM SAMOCHODOWY INWERTEROWY Majster 12/24 V, 400 A, 25-800 Ah. Gdy podłączam go do akumulatorów i włączam funkcje rozruchu stacyjka nie reaguje. Po wyłączeniu z prądu ponownie kręci normalnie. Co może być tego przyczyną? Czy ten prostownik nie nadaje się do Władimirca? AI: Czy...
Dla jasności: używam go do ładowania akumulatorów samochodowych osobowych, czyli o pojemności 44-80 Ah. Czasem rozruch po jakichś naprawach układu paliwowego.
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu.
Brakuje mi tak zwanego ładowania szybkiego . Są nawet takie co pozwolą na rozruch silnika.
Witam. Otóż, nawinąłem linką 50mm2 w przewodzie spawalniczym 12zwoi na uzwojeniu pierwotnym ( akurat cały kawałek jaki był około 5,5metra) i poprawa jest bardzo duża. Jak przedtem elektrodom 3,25 spawało się bardzo ciężko jeśli można było to nazwać spawaniem, teraz przy maksymalnym ustawieniu tą samą elektrodom można nawet ciąć nie grube elementy (mocno...
Tą którą ci pokazałem jest w pełni zabezpieczona ma 3 potencjometry pierwszym ustawiasz napięcie końcowe. Drugim ustawiasz maksymalny prąd ładowania. Trzeci to zabezpieczenie akumulatora dawcy, możesz sobie nastawić napięcie na przykład na 11,5V co ochroni twój akumulator przed nadmiernym wyładowaniem i umożliwia rozruch samochodu.
Rozruch raczej nie jest niezbędny, chce przede wszystkim kupić dobry prostownik.
No temat warty uwagi ale ciężki teoretycznie :) Takiego małego akumulatorka to mógłbyś użyć do podładowania tego aku w samochodzie, szkoda go na rozruch. jak masz taki kupować to szkoda kasy na to wydawać. A jak już chcesz kupić coś koniecznie, to możesz sobie kupić taki samochodowy z 20Ah, nie za duży nie za mały (można go już ładować każdym prostownikiem...
Myślę, że jest kilka funkcji, które można sterować w samochodzie zależne od prędkości: 1. Zamykanie centralnego zamka po ruszeniu pojazdu 2. Wyłączenie wycieraczek przednich z trybu czasowego po zatrzymaniu pojazdu 3. Zasilanie przedniego czujnika cofania dla prędkości poniżej jakiegoś progu 4. Sygnalizacja awaryjnego hamowania Inne zastosowania: Turbo-timer...
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Druga sprawa, to to, że ja specjalnie użyłem tego typu C ("zwłoczny") bo kiedy eksperymentowałem z klasycznymi bezpiecznikami samochodowymi to przy rozruch silnika nawet te 10A strzelały, ten C 6A zachowywał się spokojnie - aż za spokojnie. Jak sam zzauważyleś samochodowy... wiec jest robiony pod inne napiecie :) i inna ma charakterystyke
Rozrusznik przy zimnym silniku może potrzebować nawet kilkaset amper .Rozruch z typowego prostownika jest niemożliwy.Do rozruchu służą rozruszniki-testery .
Szczytowy, _dopuszczalny_ prąd akumulatorów żelowych tej pojemności jest rzędu 90A. Swego czasu użyłem akumulatora 12V 6.5Ah, żeby wspomóc przy rozruchu zajechany akumulator samochodowy - starczyło energii na rozruch a akumulatorek służył jeszcze długie lata w UPSie. Co do czasu pracy - liczy się w takim przypadku średni prąd a ten nie jest duży.
czy ten rozruch 150A działa dzięki chwilowemu przeciążaniu transformatora i prostownikowi z ogromnym prądem tyrystora? Pewnie tak. Pisałem po opisie ze stron, po dokładniejszym sprawdzeniu tyrystory które tam są to :T142-80-1-U-100V ,I-80A, Iimp.-125A, o trafie nie znalazłem nic ale prostownik waży 9,5 kg więc samo trafo 8-8,5 kg, wiem że to słabe...
Mam taki problem ponieważ za każdym razem kiedy mam włączone radio i chce odpalić samochód to wyłącza się radio. Najbardziej to denerwuje jak słucham płyty CD. Myślę że jest to wina małego napięcia w instalacji podczas rozruch silnika. Potrzebuje jakiegoś pomysłu na to podtrzymanie. Radio w stanie pracy pobiera ok 3A przy 12V.
Andrzejowi chodziło chyba nie o akumulatory głębokiego rozładowania a o zwykłe akumulatory tyle że nie samochodowe (one muszą mieć spory prąd na rozruch auta).
Z czystej ciekawości chciałbym zapytać czy dałoby rade przykładowo akumulatorem z wkrętarki o napięciu 14,4V wspomóc rozruch silnika samochodu osobowego? Lepiej doładować akumulator samochodowy odpowiednią ładowarką. Rozrusznik potrafi pobierać kilkaset A.
Zalilacz do LED 13A jest za mały. Rozruch HID to jednokrotność normalnego prądu znamionowego.
Szukam schematu prostownika rozruchowego, obojętnie jakiego Czasopismo "Zrób sam", lata 80-te, zamieściłem tam kilka schematów i opisy.
Poziom 11.5V wydaje się sensownym jeśli chodzi o rozruch samochodu. Głębokie rozładowanie baterii samochodowej mocno skróci jej żywotność poprzez zmniejszenie jej pojemności. Mierzenie napięcia nieobciążonej baterii to słaby wyznacznik poziomu jej naładowania, jednak w przypadku Autora bateria jest wciąż czymś obciążona i pomiar jej napięcia można traktować...
Sam nie stosowałem, ale widziałem że coś takiego działa. Są gotowe boostery na superkondesatorach. Tylko czy to ma sens? W awaryjnej sytuacji kondensator wyciągnie resztki energii a akumulatora żeby dać "strzał" na rozruch, ale w żaden sposób nie poprawi jego kondycji. Taniej będzie od razu zainwestować w nowy akumulator.
Lata temu używałem w pracy urządzenia ZTR-80. Było to urządzenie prostownikowe służące do ładowania aku i rozruchu silnikow samochodowych. Posiadało napięcie wyjściowe 12/24V oczywiście z możliwością regulacji w górę. Ale pomimo tego,że urządzenie było duże i ciężkie i tak do rozruchu silnika potrzebowało akumulatora. Było to urządzenie wspomagające...
Dlatego pytam, jakie ciśnienie podczas rozruchu Panie mechanik samochodowy? Póki co to zero konkretów. Nie piszemy na forum Caps Lock-iem.
Samochodowe przekaźniki wyglądają solidnie tylko z tego co widzę to wszystkie są NO a ja potrzebuję NC Tylko, że w przekaźnikach samochodowych styki nie są przeznaczone do pracy przy napięciu 230 V. po rozpędzeniu się silnika użyłem układu elektronicznego z przekaźnikiem, który po zadanym czasie uruchamia przekaźnik i odłącza kondensator rozruchowy....
rozumiem, że ta teoria tyczy się tez akumulatorów samochodowych... przejrzałem to tak na szybko i widzę, że tutaj temat raczej tyczy sie temperatur dodatnich a mnie interesowałaby zależność prąd/temperatura w drugą stronę czyli w kierunku niskiej temperatury Tyczy się wszelkich kwasowo-ołowiowych. Trzeba brać zarówno poprawki temperaturowe przy rozładowywaniu...
Kluczyk mogl zostac uszkodzony, przez co raz wysyla sygnal a raz nie... A otwieranie z pilota dziala ?? Z karta kodowa podjedz do elektronika samochodowego...
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum i pilnie potrzebny mi prostownik z rozruchem,jestem mechanikiem samochodowym i nie bardzo znam sie na prądach:cry:mam pożyczony od kolegi prostownik z rozruchem taki mały kupiony z allegro waga około 3kg pisze na nim ze daje na rozruch 300A :Dale za Chiny ludowe auto na nim nie kręci.Mam w domu taki transformator...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Witam. Można tez użyc do napędu polęrkę ,( taka jaką uzywaja lakiernicy samochodowi ) .Ma wolny rozruch , regulowane obroty od 800 --- 3000 i mocy pod 1000W powinno wystarczyć . Na obciążenie opornica lub dołączane żarówki .Regler można sprawdzić tylko przy pomocy zasilacza stabilizowanego i woltomierza Polerka w markecie do 100zł.Zasilacz tak samo.Powodzenia
ROZRUCH BD35F BD50F 101N0210113,79 EUR netto np w sieci elektroniki
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch Nie rozumiem dlaczego się kłócicie. Prąd rozruchowy akumulatora jest proporcjonalny do jego pojemności, podobnie jak np. moc silnika samochodowego jest proporcjonalna do pojemności, choć różne silniki (mimo identycznej pojemności) nie osiągają tej samej mocy....
No to ładowanie w normie. Teraz pytanie - czy są problemy z rozruchem po kilku dniach stania ?
Podaj sytuacje w których możnaby praktycznie zastosować takie rozwiązanie to łatwiej będzie zaprojektować układ, znając oczekiwania użytkownika. Na razie nie widzę praktycznego zastosowania. Inny akumulator podłącza się do samochodu tylko na czas rozruch (kilkanaście sekund).
Ciekawe dlaczego takich Power Banków do rozruchu silników samochodowych nie ma w sklepach stacjonarnych? Są tylko w wysyłkowych.... żeby dzieciaki pod trzepakiem mogły się chwalić setkami amper w dronach, które dostaną na Mikołaja ... :D
Pod zapłon. Akcesoria mogą być zasilane wcześniej niż zapłon jeśli jest osobna pozycja kluczyka. Powinny być cztery pozycje: 1. Wyłączenie, kluczyk można wyjąć, 2. Akcesoria zasilone, w niektórych stacyjkach kluczyk można wyjąć, 3. Zapłon, kluczyka nie wyjmuje się, 4. Rozruch, po puszczeniu kluczyka wraca on samoczynnie do pozycji 3.
Witam, mam problem z doborem przekaźnika rozruchowego do silnika pompy próżniowej z maszyny do uzupełniania i wymiany gazu w klimatyzacjach samochodowych. Oryginalny przekaźnik to MTRP 2915. W/g katalogu firmy ELECTRICA ten przekaźnik ma parametry: Pick-up 3,1A, a drop-out 2,6A. Na silniku pisze 1/3HP, czyli 245W. I mam dylemat: na stronie https://www.retekool.com/QD-Starter-Rela...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
witam w radiu spięte kable razem czerwony i żółty i podpięte do czerwonego kabla w kostce samochodowej czyli + i przy rozruch przeważnie traci ustawienia trzeba wszystko na nowo ustawiać miałem podłączone kilka innych i było wszystko ok a z tym problem może być radio uszkodzone pomocy z góry dzięki.pozdrawiam
Czyli potrzebujesz zwykłego zasilacza 12V i minimum 15A, niewrażliwego na chwilowe przeciążenie. Rozruch silnika elektrycznego to pobór mocy dużo powyżej mocy znamionowej urządzenia. Zdecydowana większość zasilaczy impulsowych odpada. Polecałbym zwykły zasilacz transformatorowy, ewentualnie przeróbka ze starego, transformatorowego prostownika do ładowania...
Nie mogę się z Tobą zgodzić. Jeżeli chodzi o akumulatory VARTA - to ostatnio rozmawiałem z mechanikiem samochodowym i ten stwierdził, że VARTA ostatnio podniosła się pod względem, jakości, ponieważ przejął ją jakiś nowy inwestor. To nie są te same VARTA co kiedyś. Poza tym z tego co widziałem. Sam w tym roku kupiłem sobie Vartę 44Ah 420A na Motointegrator...
Lepiej nie słuchaj tego kolesia i oddaj samochodzik do warsztatu. Car Audio ma niewiele wspólnego z mechaniką samochodową.
jest zegar amperaż od 0 do 150 Albo pomyliłeś się i powinno być 0-15 A, albo to prostownik z rozruchem.
Prąd ładowania ogranicza sam akumulator. Ciekaw jestem czy taki grzejniczek poradzi sobie z szybami, z drugiej strony mam w maszynie ogrzewacz przepływowy 2 kw 230v i po godzinie silnik letni. Także ogrzewanie z sieci też średnio to wychodzi, z tym że mi chodziło o sam rozruch silnika.
Witam. Nie ma problemu z krokodylkami, połączenie linki z nimi na zasadzie zaciśnięcia, no chyba że ekstra zrobi się zacisk śrubowy, po przewierceniu otworu w krokodylku. Mam zrobione na zacisk, i problemu nie ma. Przypomniało mi się zdarzenie na parkingu samochodowym, tej zimy. "Sąsiedzi parkingowi" mordują dwa samochody, dla uruchomienia jednego z...
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
podanie zbyt niskiego napięcia jest dużo bardziej szkodliwe dla sprzętu niż zbyt wysokiego. Bzdura, niskie napięcie w instalacji samochodowej to normalność, rozładowany akumulator, rozruch. Nienormalna sytuacja to większe napięcie niż dopuszczalne. Przy 6V ta kamera nie wystartuje albo będzie działać nieprawidłowo, przy 100V i więcej przestanie działać...
witam był bym wdzięczny za rozwinięcie pojęcia różnicy pomiędzy prądem rozruchowym a prądem szczytowym urządzenia jakim jest urządzenie rozruchowe do akumulatorów samochodowych. Mianowicie mam takie urządzenie wg instrukcji ma 400 A prąd rozruchu i 900 A prąd szczytowy. Dowiedziałem się już dzięki temu forum że ta wartość 900 A w takim urządzeniu jest...
Może być byle mało lepki i nie za wiele oraz nie zapomnij o uziemieniu i osłonie rozruchu!!!! i prxekonserwuj rozruch jeśli nie jest półprzewodnikowy (tylko taki zezworą rozbieralny tego wymaga) abyś się nim trochę pocieszył oraz pamietaj że będzie zabierała trochę oleju i pchała wraz ze sprężanym powietrzem.
półsrodek, wiecej na ten temat na forum tuning samochodowy i car audio
Mam używany prostownik, który kiedyś służył do ładowania baterii akumulatorów w wózkach akumulatorowych do przewozu drobnych towarów. Czy możliwa jest przeróbka na mocny amperarzowo prostownik samochodowy 12V i 24V z rozruchem ?
Rozrusznik w samochodzie to tyeż kilkjadziesiąt No chyba w wypadku średniego benzyniaka. W dieslu niestety nieco więcej. Ale ogólnie wszystko zależy od akumulatora. Ostatnio mierzyłem kleszczami rozruch 1.3 diesla było grubo ponad 200A.
potrzebuje dokładny schemat i opis prostownika do ładowania akumulatora z funkcją rozruchu samochdu Dodano po 2 Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15.
sory że odświeżę tak trochę agresywnie ale po co ci rozruch (dla jednego auta i traktora ?) .Taki sprzęt jest opłacalny tylko w przypadku komisów , warsztatów samochodowych ,dużych firm transportowych lub budowlanych , dla dużych gospodarstw ze sporą liczbą maszyn samobieżnych używanych zimą , pks-ów, komunikacji miejskiej , gospodarki komunalnej itp...
Napisałeś: -zabezpieczenie przed zamianą biegunów. W jaki sposób takowe zabezpieczenie zadziała? Czy będzie to przepalenie bezpiecznika? Czy praktycznie przetestowałeś? Przyznam, że w praktyce naprawy prostowników klientów najczęstsze przyczyny uszkodzenia to zamiana biegunów, albo stosowanie prostownika jako "rozruchowego", przy kompletnie rozładowanym...
Witam! Prostownik rozruchowy nie jest prostym urządzeniem, czają się w nim różne pułapki. Podstawowa sprawa: musi być odpowiednio "sztywny", aby - gdy dołączony jest do instalacji samochodowej bez włączonego rozrusznika - nie spowodował przepalenia urządzeń, które są do tej instalacji podłączone (światła, moduł zapłonu, komputer pokładowy, radio, GPS...
Ostatnio serwisowałem stary prostownik do ładowania akumulatorów sprzed około 30 lat. Objawy podobne, pewne wahania napięcia, na wyjściu prostownika niby jest napięcie, które wskazuje multimetr, ale nie ma "amper" i żarówka samochodowa nie świeci. Prostownik posiadał dwa bezpieczniki, sieciowy 230V i drugi w obwodzie ładowania akumulatora. Uszkodzona...
W samochodzie, rozrusznik może pobrać 300A, ale powinno się uruchamiać jak najkrócej, najwyżej na kilka kilka sekund. Rozruch przez kilka sekund (regularny a nie sporadyczny) źle świadczy stanie pojazdu. Normalnie odpala się nie krócej niż 2 sekundy. Bardzo stara metoda oceny stanu akumulatora samochodowego to pomiar napięcia w trakcie rozruchu (akumulator...
tzn przy minimalnie mniejszej sile niz 0,9 Nm jeszcze sie obraca, a przy 0,9 staje. Ale moze tez jest istotne ze silnik ten ma tendencje do rozpedzania sie (jak rozruszniki samochodowe.(ciagle przyspiesza) Poza tym latwy rozruch (bez krecenia), zatrzymanie i zmiana obrotow.
Kiedy jeszcze pracowałem jako elektryk samochodowy/lata 80-90 ub.wieku/do rozruchu samochodów używałem urządzenia ZTR-80.Nie był to zbyt duży transformator z elektroniką służącą do ładowania akumulatorów.Podczas odpalania auta napięcie spadało do ok.11V,lub w wersji 24V do 20V.Odpalałem nim samochody osobowe,duże ciężarówki TIR i nigdy nie zdarzyło...
Fachura od rozruszników samochodowych wcale nie musi być fachurą od rozruszników motocyklowych - w przytłaczającej większości motocykli japońskich są stosowanie malutkie, szybkoobrotowe rozruszniki i małej pojemności akumulatory - i dlatego tu prądy są odpowiednio mniejsze, ktoś kto całe życie grzebie w rozruchach samochodowych może nie widzieć problemu...
Czasem wydaje mi się że największym problemem w odpalaniu ciągników jest ich fatalny stan, szczególnie instalacji wtryskowej i elektrycznej. Ursus C360 w dobrym stanie zapala dosłownie od pół obrotu wału. Poza tym współczesne ciągniki, ze względu na normy spalin i wymagane małe zużycie paliwa mają często silniki nowocześniejsze od samochodowych. System...
Jak auto pali to nie ma co wyliczać pojemność, zmierz w samochodzie po naładowaniu czy napięcie nie spadnie poniżej 10V podczas rozruchu.
Składam taki zasilacz z rozruchem 12V ... Bardzo bym chciał zniechęcić Cię do tego "rozruchu". Kłopoty z rozruchem najczęściej są związane z akumulatorem. Jeśli przyczyną jest niedoładowanie akumulatora, to dobra ŁADOWARKA powinna załatwić sprawę. Jeśli przyczyną jest pogorszenie połączeń między ogniwami (np. korozja), to taki "rozruch" potrafi wymusić...
Powiedzcie mi czy można i jak zrobić prostownik samochodowy ze spawarki albo urządzenia rozruchowego. Słyszałem że coś takiego jest możliwe. Z góry dzięki za pomoc.
Polecam zapisać się na kurs angielskiego, bo jak jest napisane na opakowaniu motor oil to wcale nie znaczy że olej jest do motorów. Jakbyś znał podstawy to byś przeczytał że na dole jest napisane for [...] cars czyli do aut, a nie do motorów. Druga sprawa to taka że oleje samochodowe różnią się od motocyklowych tym że w samochodowych są dodatki ułatwiające...
Jaki przekrój kabli trzeba zastosować do zrobienia kabli samochodowych?
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Ale już dodanie kondensatorów o pojemności kilkuset Faradów, które wspomagają częściowo wyeksploatowany akumulator (o zwiększonej Rw) przy rozruchu silnika samochodowego ma sens fizyczny choć prawdopodobnie nie ekonomiczny ze względu na koszt baterii superkondensatorów.
Proszę o podpowiedzi jak sobie z tym poradzić. To proste jak równik na mapie-jechać do elektryka samochodowego.
Jak bedziesz chciał dopompować z 2 atm do 2,2 w kole samochodowym to może nie ruszyć, bo ma silnik wtedy tzw ciężki rozruch. A i prostownik się zgrzeje , na dłuższą mete to znaczy na kilka minut nie zalecam.
No więc przeprowadziłem w tym tygodniu kilka rozmów z fachowcami. Oto wnioski: 1) Elektromechanik, inżynier, 40 lat w zawodzie, maniak elektromechaniki samochodowej, operujący wzorami matematycznymi i prawami Ohma: "Panie, daj se pan spokój. Instalowanie drugiego akumulatora do auta spowoduje to, że jeśli jeden będzie słabszy, to ten drugi będzie z...
Nie wiem jak masz kamere przy mojej COWON AW1 jest tak samo, ale to wina auta bo odcina (nie spada, po prostu odcina) napięcie przy rozruchu.
Przy pracy 100W to zaledwie 4A więc może pewnie pracować na twoim prostowniku. Rozruch, to jak twój znajomy powiedział, ponad 25A. Jeżeli to tylko rozruch to może startować na takim akumulatorowym urządzeniu rozruchowym jak mają mechanicy samochodowi. Prostownik na taką moc będzie raczej drogi. Dodano po 1 Drogi będzie transformator na ok. 750VA.
Jeżeli pytasz jak podłączyć mostek prostowniczy do transformatora, tak aby powstał prostownik do akumulatora to tak: http://obrazki.elektroda.net/21_12306550... Transformator o napięciu wtórnym 12V to trochę mało, żeby do pełna naładować akumulator samochodowy, może wystarczyć na rozruch po mroźnej nocy. To jeszcze zależy od innych czynników....
Buforowe, to ładowanie ciągłe tak jak w UPS-ie. Akumulator jest przez cały czas podtrzymywany napięciem około 13,8V i sporadycznie rozładowywany. Cykliczne to na przykład w samochodzie. Akumulator jest cyklicznie rozładowywany (rozruch , większe odbiorniki na wolnych obrotach silnika). Przy ładowaniu cyklicznym napięcie około 14,4V.
Dzień dobry, Mam Kompresor samochodowy BLACK&DECKER, 12 V, 8,3 bar. Chce mieć możliwość używania go w domu. Adaptery z allegro z 220 V na 12V nie dają rady. Jak dobrze pamiętam ma pobór mocy 8A ale na rozruch pewnie potrzebuje więcej. Próbowałem podpiąć pod zasilacz komputerowy ale na razie bez efektu.
Witam mam podobny problem , mianowicie zamierzam zbudować prostownik większej mocy z odpadków znalezionych w garażu Zbudowałem już jeden ale nax 6 A ale bez regulacji Mam transformator służący do bezpiecznego zasilania dane z tabliczki mało czytelne Miałem w poprzedniej pracy na identycznym tafo i 20 A dało się wyciągnąć Czy do regulacji prądu mogę...
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
Ładowarka naprawdę dobra. Warto taką mieć chociażby do szybkiego "podniesienia" aku. czy jako zasilacz do urządzeń samochodowych. Co do prądu ładowania; alternator też nie patyczkuje się z aku. i po rozruch pcha kilkadziesiąt amper. Problem w tym że nam chodzi o porządne i spokojne doładowanie aku. czyli prąd ładowania nie więcej niż C/10.
wiesz wikipedia nie jest alfą i omegą :twisted: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... - a mrozik wynosił wtedy -28° Celsjusza golfie 1,6 benzyna wyszło mi 230A, 3,0 diesel w Fordzie wziął 390A (i nie odpalił ).Oba samochodziki stoją na mroziku -28. Są jeszcze samochody osobowe terenowe, może o pojemności 4 litry. Wydaje mi...
To nie licz - PE nie wychodzi z silnika - przychodzi z kabla zasilającego i bywa podpięty w okolicach tabliczki. Zapomniałem o ewentualnych dwóch z hamulca. Więc, aby zmienić obroty silnika jednofazowego, należy na dwóch stycznikach/przekaźnikach "obracać" uzwojenie rozruchu (mniejsze prądy).
Te 8 A to pobiera w czasie pracy, a ile w rozruchu?
rozruch silnik samochodowy rozruch tyrystorowy rozruch wentylator
ogrzewanie elektryczne projekt ustawienie trasy tracer sterowniki myszki
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Skoda Octavia I błąd 01247 – zawór N80 EVAP, objawy, naprawa Kondensator do gasika MOSFET – MKP, C0G, dobór, Kemet R76S, Wurth WE-PPF, snubber