Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
Po takim czasie należy najpierw kranik na PRI ustawić i przelać gaźniki Odpalamy z kranika w poz. ON, wyciągając ssanie do końca i nie dotykamy manetki gazu. Ruszenie manetką gazu przy otwartym ssaniu powoduje natychmiastowe zalanie świec i nici z odpalenia. Przy temperaturach otoczenie pow. 20*C silnik winien zapalać bez użycia ssania, kręcisz rozrusznikiem...
Duży kondensator plus diody na paręset V (jeszcze jakiś dławik) i po pikach. Zresztą nie piki a sinusoida wysokiej częstotliwości. Alternator samochodowy w spokojnie daje radę przy 10 000 -13 000 RPM i pików nie ma. Zakres napięć będzie spory ale do ogarnięcia.
W Szwecji jest przyjety system podgrzewaczy silnika elektrycznych bądź paliwoych np Webasto. Jak ciepły silnik to i akumulator mniej cierpi.
Autobusy, nie wiem jak auta ciezarowe, maja pompke elektryczna oleju. przekrecasz kluczyk, swiece zarowe grzeja i pompka kilka sek kreci. palisz silnik wstepnie podsmarowany. a na foto tam wyzej to rozrusznik? jakis dziwny jest. nie bardzo widze rozruch silnika przez mikropasek. albo nie nadazam za technologiami, chyba stary jestem juz. M.
Spalanie paliwa przez zimny silnik jest ogromne. Ogrzewanie postojowe spala minimalne ilości. Jak dasz wodne i podgrzejesz przy okazji silnik to jesteś na pulsie. Koszty paliwa - ciepły silnik pali mniej ( tu już zyskujesz i o tych kosztach mówię ogrzewanie zużyje tyle samo a nawet mniej paliwa z lepszym efektem. ), zużucie silnika - ciepły rozruch...
Pompa była uszczelniana przez gościa, który ma warsztat samochodowy i zajmuje się tym od lat. Chodź nie daje sobie głowy urwać, że jest wszystko perfect. Silnik pracuje równo i nie szarpie więc pompa powinna być ok. Gdzieś czytałem, że może być minimalnie kąt wtrysku opóźniony i to może skutkować takim zachowanie silnika. Więc jak można to sprawdzić...
Oczko jak oczko :), nie wiem co może być bardziej oszczędnego od wytworzenia najpierw holzgazu do bezpośredniego zasilania kuchenki gazowej, równoległe przetworzenie go w generatorze spalinowym na prąd elektryczny - oba problemy z TEMATU mamy rozwiązane po koszcie drewna i instalacji. A co do wątpliwości - końskie kupska naprawdę są dobrym filtrem,...
Ciekawe dlaczego takich Power Banków do rozruchu silników samochodowych nie ma w sklepach stacjonarnych? Są tylko w wysyłkowych.... żeby dzieciaki pod trzepakiem mogły się chwalić setkami amper w dronach, które dostaną na Mikołaja ... :D
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
https://obrazki.elektroda.pl/9302299600_... Ostatnie zimniejsze dni utrudniły rozruch pojazdów z wyeksploatowanymi akumulatorami. W materiale zobaczycie wnętrze przenośnego urządzenia rozruchowego, które może uratować nas w sytuacji gdy akumulator nie pozwala na uruchomienie silnika. Urządzenie pomogło kilkukrotnie w pojazdach z silnikiem...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Ale już dodanie kondensatorów o pojemności kilkuset Faradów, które wspomagają częściowo wyeksploatowany akumulator (o zwiększonej Rw) przy rozruchu silnika samochodowego ma sens fizyczny choć prawdopodobnie nie ekonomiczny ze względu na koszt baterii superkondensatorów.
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu.
I co z tego, Panowie :) - tester Wam napisze, że dobry lub wymień, albo naładuj i sprawdź... :) Cytuję: "Obok pojemności jednym z najważniejszych parametrów (również obowiązkowo nadrukowanym na akumulatorze) jest tzw. prąd rozruchowy, tj. deklarowana wartość natężenia prądu, który nowy akumulator może dostarczyć do rozrusznika silnika. Cóż bowiem, gdy...
Zgadzam się z (at)adamt2 z przekaźnikami samochodowymi, natomiast odcięcie paliwa bezpośrednio sygnałem niskiego ciśnienia oleju może zablokować rozruch silnika. Jeżeli zestaw czujnik - kontrolka daje na tyle wydajną masę w stanie nieaktywnym, żeby wyzwolić cewkę, możesz cewkę 1. przekaźnika podłączyć do czujnika, zamiast do masy. Jeśli nie jest wydajne...
Witam, trzeba sprawdzic - czy na glowicy jest 'automatyczny / elektromagnetyczny dekompresator' przy zaworze wydechowym [ dzwigienka - uchylajaca zawor wydechowy przy zapalaniu silnika / pociagana linka ], a jesli jest - to najprawdopodobniej linka 'naciagowa' od niego sie poluzowala - 'rozciagnela', powinna miec srubke regulacyjna od pancerzyka - trzeba...
Bateria akumulatorów ma dwa podstawowe parametry: napięcie [V] i pojemność [Ah]. Może sprecyzuj czego oczekujesz. Najprostrzy układ to linka miedziana zakończona żabkami. Linka na wzór tej do rozruchu silnika samochodowego za pomocą akumulatora z drugiego auta, można taką kupić w marketach i stacjach benzynowych. Zwierając część opornicy regulujesz...
Teraz trzeba dolutować bezpiecznik samochodowy. Tylko niech ktoś jeszcze się wypowie, czy bezpiecznik 30A będzie dobry dla tej baterii Rolą bezpiecznika jest być najsłabszym (ale wystarczająco mocnym) ogniwem całości, które na paść w przypadku awarii chroniąc urządzenie. Po prostu przylutuj tam kawałek cienkiego miedzianego drutu pozyskanego z linki...
Zbyt duży spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu - słaby akumulator, lub (w niektórych autach) wyłączanie zasilania radia (+UB) na czas rozruchu. Na próbę, podłącz +UB radia (żółty kabel) bezpośrednio z plusowej klemy akumulatora.
Fakty: Moc urządzenia 150W. Napięcie zasilania 12V (faktycznie 13,8-14,4V w czasie pracy silnika). Uszkodzony przełącznik regulatora mocy. Pytania: Czy potencjometr skopci się przy regulacji mocy? To zależy do mocy odbiornika i mocy strat w potencjometrze. Trzeba to policzyć. Czy przekaźnik 30A będzie odpowiedni czy może trzeba użyć taki 60A? Tu trzeba...
Podstawowa rzecz: aparaty w rozdzielnicy muszą być dostosowane do instalacji trójfazowej. Pamiętałbym też o równomiernym podziale obciążenia na fazy (obliczenia spadków napięć zakładają, że jest to spełnione). Jeśli silniki to warto pomyśleć a zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń nie powodujących wyłączenia przy rozruchu.
Witam ponownie. Odczep już zrobiłem teraz przygotowuje się do budowy podajnika drutu i obudowy moje kolejne pytania: 1. Jakiej mocy potrzebny mi transformator 230/12V do zasilenia elektroniki i silnika podajnika (silnik wycieraczek fiat 126p),czy można go skądś zaadoptować tanim kosztem?? 2. Z odczepu który zrobiłem na 28-32V wyprowadzony przewód należy...
Szukasz dziury w całym... większość odbiorników samochodowych wyłącza się na chwilę w czasie rozruchu silnika i nie jest to wada. Radio ma się wyłączyć jeśli napięcie zasilania spadnie poniżej 10.5V
Już po pierwszych objawach niewłaściwej pracy rozrusznika i związanym z tym problemem z rozruchem silnika, należało udać się do mechanika/elektryka samochodowego. Kombinowanie na różne sposoby z odpalaniem silnika, przyczyniły się do zniszczenia wieńca i rozrusznika - zwłaszcza zębatki jego bendiksa. Wniosek: do zniszczenia w/w elementów przyczynił...
witam był bym wdzięczny za rozwinięcie pojęcia różnicy pomiędzy prądem rozruchowym a prądem szczytowym urządzenia jakim jest urządzenie rozruchowe do akumulatorów samochodowych. Mianowicie mam takie urządzenie wg instrukcji ma 400 A prąd rozruchu i 900 A prąd szczytowy. Dowiedziałem się już dzięki temu forum że ta wartość 900 A w takim urządzeniu jest...
To ja powiem inaczej - samochód działa na instalacji 12V. Tak? Rozrusznik pobiera 200-600A, w zależności od wielkości silnika oraz rodzaju - diesel będzie brał raczej górny zakres tej energii. Miałeś kiedyś kable rozruchowe w rękach? Te w powerbankach, zwłaszcza tych za 250 zł, nie leżały koło nich - bardziej przypominają kabelki z prostych urządzeń...
Deficyt prądu, to konieczność interwencji związana z usterką, która powinna być usunięta. A co powiesz na taki scenariusz - rano 20min pracy ogrzewania postojowego, potem 3km drogi i dwa rozruchy silnika. Po południu kolejne 20min webasto i kolejne 3km drogi oraz 2x uruchamianie silnika. Dodaj jeszcze warunki zimowe, auto fiat 1.9td. Pomimo montażu...
Przekaźnik samochodowy rozłączający obwód świateł w momencie kręcenia rozrusznikiem.
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Brakuje mi tak zwanego ładowania szybkiego . Są nawet takie co pozwolą na rozruch silnika.
Czyli potrzebujesz zwykłego zasilacza 12V i minimum 15A, niewrażliwego na chwilowe przeciążenie. Rozruch silnika elektrycznego to pobór mocy dużo powyżej mocy znamionowej urządzenia. Zdecydowana większość zasilaczy impulsowych odpada. Polecałbym zwykły zasilacz transformatorowy, ewentualnie przeróbka ze starego, transformatorowego prostownika do ładowania...
Samochodowe przekaźniki wyglądają solidnie tylko z tego co widzę to wszystkie są NO a ja potrzebuję NC Tylko, że w przekaźnikach samochodowych styki nie są przeznaczone do pracy przy napięciu 230 V. po rozpędzeniu się silnika użyłem układu elektronicznego z przekaźnikiem, który po zadanym czasie uruchamia przekaźnik i odłącza kondensator rozruchowy....
co to jest cewka startująca silnika, bo jeszcze takie go nazewnictwa nie spotkałem? Niektórzy pseudo fachowcy kondensator rozruchowy tak nazywają, być może ze względu na podobieństwo obudowy kondensatora i cewki wysokiego napięcia w dawnych silnikach samochodowych. Przepraszam za niejasność. Zgadza się, termin "cewka startująca" nie jest...
Generalnie czym wyższy prąd tym wskazanie dokładniejsze. Urządzenie jest znakomite do badania prądu rozruchu, ładowania itp ale już nie nadaje się do pomiarów miliamperów. Tak, należy go kasować przed każdym pomiarem, wynika to z konstrukcji urządzenia. Należy pamiętać, że pomiar dokonywany w pobliżu silników mocy - na przykład rozrusznika samochodowego...
Radia samochodowe mają dwa zasilania: stałe do optrzymania pamięci i po kluczyku, które załącza radio w momencie przekręcenia kluczyka (jesli nie wyłączyliśmy go sami). W niektórych samochodach instalacja elektryczna jest tak skonstruowana, ze w momencie załączenia rozrusznika odcinane są poza zapłonem wszystkie inne systemy: światła, wycieraczki, nawiewy......
Ponieważ w samochodach jest rożnie z tym ładowaniem, czasami jest to 14 V, czasami nawet 15 V. Dlatego najlepiej jest sprawdzić jakie jest faktyczne napięcie ładowania podczas pracy silnika. W zależności od wyniku dobrać diodę, która obniży napięcie ładowania do wartości 13,8 V /maksymalne dopuszczalne dla tych akumulatorów/ a jednocześnie odseparuje...
Z czystej ciekawości chciałbym zapytać czy dałoby rade przykładowo akumulatorem z wkrętarki o napięciu 14,4V wspomóc rozruch silnika samochodu osobowego? Lepiej doładować akumulator samochodowy odpowiednią ładowarką. Rozrusznik potrafi pobierać kilkaset A.
1. Kolego Taj, jakiego użyłeś algorytmu do detekcji najniższego napięcia w trakcie rozruchu? Najpierw robisz detekcje wystąpienia napięcia powyżej. np. 11V i od tej pory wykonujesz ten pomiar? 2. Jaki użyłeś stopień napięciowy mówiący o rozładowanym akumulatorze (napisałeś że Twój układ ma ostrzeżenie o rozładowaniu). 3. Kiedy wyświetlasz najniższą...
Druga sprawa, to to, że ja specjalnie użyłem tego typu C ("zwłoczny") bo kiedy eksperymentowałem z klasycznymi bezpiecznikami samochodowymi to przy rozruch silnika nawet te 10A strzelały, ten C 6A zachowywał się spokojnie - aż za spokojnie. Jak sam zzauważyleś samochodowy... wiec jest robiony pod inne napiecie :) i inna ma charakterystyke
Twój pomiar jest do d... Wynika z tego że w czasie rozruchu silnika wyłączyłoby wszystkie przekaźniki :D :D :D Na szybko, używany 541, napięcie załączenia 6,8 V.
To nie licz - PE nie wychodzi z silnika - przychodzi z kabla zasilającego i bywa podpięty w okolicach tabliczki. Zapomniałem o ewentualnych dwóch z hamulca. Więc, aby zmienić obroty silnika jednofazowego, należy na dwóch stycznikach/przekaźnikach "obracać" uzwojenie rozruchu (mniejsze prądy).
mam właśnie na myśli silnik samochodowy a dokładniej rozrusznik ew. ogrzewanie na rope kture ma grałke 24v 40A do rozruchu
Po co robić jak są mocne elektromagnesy gotowe na 12 Volt każdy rozrusznik samochodowy ma elektromagnes z boku ,który w czasie rozruchu silnika spalinowego wyrzuca zębatkę na koło zamachowe ,wystarczy poszukać na złomowisku a miękki materiał ferromanetyczny to mormalne żelazo które da się ciąć piłką do metalu:D
Silnik prądu stałego zachowuje się jak prądnica, czyli hamować można zwierając jego zaciski (oczywiście po odłączeniu zasilania). Tak m.in. hamowane są silniki od wycieraczek samochodowych. Może hamowanie w ten sposób będzie wystarczające w Twoim przypadku.
Witam, mam problem z doborem przekaźnika rozruchowego do silnika pompy próżniowej z maszyny do uzupełniania i wymiany gazu w klimatyzacjach samochodowych. Oryginalny przekaźnik to MTRP 2915. W/g katalogu firmy ELECTRICA ten przekaźnik ma parametry: Pick-up 3,1A, a drop-out 2,6A. Na silniku pisze 1/3HP, czyli 245W. I mam dylemat: na stronie https://www.retekool.com/QD-Starter-Rela...
Czy można pozostawić to przenośne urządzenie (na baterie) na 3-6-9-12 godzin celem podładowania akumulatora przy wyłączonym silniku i braku kluczyka w stacyjce czy należy używać je tylko przez kilka minut, aby odpalić samochód. Zdecydowanie to drugie - akumulator w tym "starterze" ma zbyt małą pojemność aby naładować aku samochodowy. Powerbanki do...
Witajcie, Posiadam Citroena Xantie 1,9D i caly czas leje 100% biodiesla, zadnych problemow nie liczac tych dotyczacych utrudnionego rozruchu zima (pomaga mix z nafta). Ze wzgledu na ceny paliw (UK: ON 1,44 funta, Nafta (Petroleum) 0,55 za litr) zainteresowalem sie tym tematem i co sie okazalo: wiele samochodow i to nawet z systemem common-rail jezdzi...
Latem nie dziwne. Przy -7 dziwne, bo silnik osiągał tylko 60 stopni. Czas po którym obiżane jest napięcie również podobny. Można to sprawdzić. Fakt, że 13.8 lub 13.9V zostaje do zgaszenia silnika. Po ponownym rozruchu wzrost do 14.4V i spadek do 13.8V.
Lata temu używałem w pracy urządzenia ZTR-80. Było to urządzenie prostownikowe służące do ładowania aku i rozruchu silnikow samochodowych. Posiadało napięcie wyjściowe 12/24V oczywiście z możliwością regulacji w górę. Ale pomimo tego,że urządzenie było duże i ciężkie i tak do rozruchu silnika potrzebowało akumulatora. Było to urządzenie wspomagające...
rozruch samochodowy prostownik rozruch samochodowy softstart rozruch silnik
strojenie cewki wykrywacz przyczepka światła stary schemat oznaczenia
Problem z ustawieniem stacji radiowej po wpisaniu kodu Mastercook IGD 22S - Kompaktowa płyta indukcyjna