Jest tak-karta wsadzona, sprzęgło wciśnięte, skrzynia na luzie i nie ma reakcji startera po wciśnięciu przycisku start-stop. Moduł w kabinie poprawnie widzi luz i sprzęgło. Samo okablowanie przekaźnika wydaje się ok, bo jak kasowałem błędy z całego wozu to daję sobie fiuta uciąć, że rozrusznik na ułamek sekundy się odezwał. Immo nie blokuje, bo w parametrach...
Masz problem z rozruchem silnika,albo zwarta faza rozruchowa,albo problem w kondensatorze. Silnik się nie grzeje?
Witam. Kategoria AC3 dotyczy łączenia silników klatkowych - rozruch, wyłączanie silnika podczas biegu. Chwilowy prąd rozruchu silnika zwartego wynosi około 7xIn i taki prąd rozruchu stycznik ma też wytrzymać. Producenci przyjmują, że typowy cosinus dla silników zwartych wynosi ok. 0,85 i na tej podstawie można obliczyć maksymalny prąd ciągłego obciążenia...
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
gdyby ten przekaźnik padł o którym mówisz świeciła by sie lampka od ABS-u juz to przerabiałem Nie do końca masz rację - bo tych przekaźników jest sporo rodzajów, może mieć kilka wyjść, może w ogóle mieć wewnątrz kilka styczników, tak więc możliwości uszkodzeń jest sporo. Możesz go zapiąć na krótko - masa i zasilanie. Aby nie chodził cały czas, to wysteruj...
Sprawdź dokładnie jaki kabel przykręciłeś do elektromagnesu(na pewno czerwony?) Do górnej śruby mocującej rozrusznik przykręciłeś masę silnika?(czarny przewód)
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
Najkrócej - przy przeciążeniu pierwszy zadziała B16 niż C16 (przykładem jest rozruch silnika, gdzie podczas uruchomienia prąd rozruchowy kilkakrotnie chwilowo przekracza prąd zadziałania zabezpieczenia), przy zwarciu wyłączą oba kolega sq9jjh z selektywnością ma rację, przy zwarciu metalicznym potrafią zadziałać B16 B25 i C40 razem
Żaden silnik nie jest prosty do sterowania jak ma sterować czymś a nie tylko się z czymś kręcić. BLDC jak sama nazwa mówi to silnik prądu stałego tylko, że z "usuniętym" komutatorem. Podstawowa różnica po między BLDC ze śledzeniem sygnałów w uzwojeniach a z czujnikami Halla jest taka, że w drugim przypadku masz dużo dokładniejsze dane o położeniu wirnika...
Prawdopodobnie z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym , daj zdjęcie i będzie wszystko wiadomo. Dodano po 1 Uzwojenie pracy to U i ma mniejszą rezystancje niż uzwojenie rozruchu, wyłącznik jest zwarty(prawdopodobnie X).
Witam ! Wymien kondensator 16 mikro , ktory stoi w dolnej czesci pralki i sluzy do rozruchu silnika.
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
Witam! Mam roletę podnoszona i opuszczaną silnikiem, który dzisiaj zatrzymał się w połowie drogi i nie chce ani podnosić ani opuszczać rolety tylko buczy. Obojętnie jaki kierunek się włączy. Podejrzewam wyschnięty kondensator w silniku, ale wiąże sie to ze zdjęciem rolety i wyjęciem z niej silnika, a jest to trudne Może ktoś mógłby mi pomóc. Od czego...
Proszę o pomoc w podłączeniu silnika Silnik napędza małą tokarkę Zuch, którą niedawno kupiłem. Rozruch silnika wygląda następująco: 1. włączyć wyłącznikiem 0 na 1, silnik buczy, 2. nacisnąć guzik, który spina dwa dodatkowe przewody jak guzik od dzwonka drzwi 3. silnik startuje. Czy jest możliwość przerobienia tak, żeby silnik startował tylko z wyłącznika...
Witam. Mam do Was pytanie. Szukałem na googlach ale nie dowiedziałem się za dużo. Chodzi o rozruch silnika pierścieniowego. Powiedzcie mi dlaczego ten oto silnik, przy rozwartych zaciskach uzwojenia wirnika startuje? Nie od razu ale po przyłożenie większego napięcia. Tak myślę że związane może to być z prądami wirowymi ale nie wiem jak to się dzieje....
Witam Chciałbym zapytać czy to normalne w tym samochodzie że podczas jego uruchamiania, po przekręceniu kluczyka, gdy silnik już zacznie działać, rozrusznik działa nadal? Przez to po uruchomieniu silnika słychać charakterystyczne tarcie. Aby tego uniknąć trzeba kluczyk przekręcić na ułamek sekundy ale i tak nie zawsze się to udaje. Czy nie powinno być...
Witam serdecznie, jestem początkującym elektrotechnikiem, nie będę ukrywał mam 16 lat i posiadam silnik 1 HC 102 produkcji WSW Andrychów, zamontowany w ciągniku SAM. W nim jest rozrusznik R5 taki jak w żuku, tyle że lewe obroty. I keidyś jeżdżac sobie odleciał mi ten plastik z elektormagnesu, wykręciłęm rozrusznik zakręciłem to, ale rozrusznik nie ruszył,...
Witam serdecznie,może ktoś wie jak rozebrać silnik z odkurzacza ZELMER 919 ? Z góry dzięki
Witam Co może być przyczyną, że silnik rolety zewnętrznej rozwija roletę w dół, a nie ma siły jej podnieść, tylko buczy. Niestety nie mogę podać ani nazwy ani modelu rolety. Roleta może być zwinięta albo przy pomocy ręki mojej żony, która pomaga ją podnosić. Myślałem, że to wina wieszaków, które zmieniłem w ilości 3 sztuk na nowe (jeden z wieszaków...
Witam wszystkich. Kupiłem jakiś czas temu silnik 1.5 kw jednofazowy z rozruchem we włączniku. Dopiero teraz postanowiłem go wykorzystać i okazuje się że ma przebicie - na obudowie jest napięcie. Jest to stary silnik, żeberka aluminiowe, włącznik obrotowy tzn. jeden obrót wprowadza silnik w stan rozruchu, kolejny obrót to praca ciągła, kolejny obrót...
Witam Dostałem deskorolkę dwukołową, w której jeden silnik nie kręcił się, a ręcznie przeskakuje i trzeba trochę siły użyć, by zakręcić. Po rozebraniu uzwojenie wygląda ok, nie ma przebarwień, opory na wszystkich 3 przewodach prądowych są identyczne 0.8Ohm, a cieniutkich nie mierzyłem. Natomiast sam rdzeń wirnika w 3 miejscach się delikatnie rozchodzi....
Jeszcze raz powoli. Krańcówki ustawione. Nie jest przeciążeniowy. Cztery razy zerwał się ten sam wieszak, to znaczy z tej strony, gdzie jest silnik. Chodzi mi o miejsce między silnikiem a rurą, w którym jest zaczepiany. Niby jakiś 1 mm miejsca jest, ale i tak ciężko go zaczepić. Czy lepszym rozwiązaniem nie byłoby założyć sztywne wieszaki? Bo te zwykłe...
Pojemność odsprzęgająca - mała pojemność 100nF która tworzy filtr dolnoprzepustowy dla zasilania procesora- zewrze do masy szumy na zasilaniu(wyższe harmoniczne), tak abyś miał np. czyste 5V bez oscylacji czy dodatkowych harmonicznych. Silnik w czasie rozruchu pobiera znaczny prąd, czyli za każdym razem jak jest włączany, w sieci powstaje jakieś zaburzenie,...
Cęgi do ręki, zmierzyć prąd rozruchu. Miernik pętli zwarcia, zmierzyć prąd zwarcia. Dobrać zabezpieczenie. Można rozważyć zastosowanie BM. Pozdrawiam.
Ty nic nie zrobisz, musi to zrobić elektryk. Inaczej rozdzielić instalację na obwody i sprawdzić wszystkie połączenia oraz pętlę zwarcia. Silnik lodówki pobiera znaczny prąd podczas rozruchu i występuje wtedy gwałtowny spadek napięcia w obwodzie, jego przyczynę trzeba dopiero znaleźć.
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
nie kombinujcie podmiana kondensatora na nowy o tych samych parametrach - jak to nic nie pomorze uzwojenia pracy i rozruchu ma zwarcie
Jak radzi koleżanka Alana - na przedlicznikowym wsadź topik i masz po kłopocie. Wsadzić to sobie można... , tu i tam :D Rodzaj zabezpieczenia przedlicznikowego narzuca zakład energetyczny a nie widzi mi się użytkownika. Jeden ZE wymaga esy a inny topiki a jeszcze inny selektywne. Wasze porady są bez użyteczne gdyż Kolega nie ma wpływu na to. Jedynie...
Można razem z impulsem wejściowym zewrzeć krańcówkę na czas potrzebny do tego by ponownie się włączyła. Można też zrobić inaczej. Krańcówkę dać w szereg z silnikiem i zasilaniem i zwierać ją na określony czas potrzebny do jej ponownego załączenia. Można to robić przekaźnikiem który już nie musi być na włączaniu silnika i nie musi mieć samopodtrzymania....
To oznacza, że w pierwszym momencie, przy poborze prądu 150 mA już nie będzie napięcia. Przypominam, że chcesz łączyć te kondensatory szeregowo, czyli rezystancja się podwoi. Prąd zwarcia wyniesie 150 mA.
Żeby nie było zbytniej filozofii. Zainstaluj C16 (koszt poniżej 20 zł.)i sprawdź, czy to się sprawdzi. To możesz sam zrobić. Jak się sprawdzi ,to zaproś elektryka z miernikiem do SWZ. - pętli zwarcia. Pętla zwarcia odpowiada za zabezpieczenie przeciwporażeniowe gwarantujące bezpieczeństwo w przypadku uszkodzenia silnika. Może być elektryk z wiedzą i...
A może te 22A, które autor zmierzył, to była składowa zmienna prądu wyprostowanego? Wyszło mi, że składowa zmienna, to 42,1% składowej stałej, ktoś może przeliczyć dla sprawdzenia? Całka z 2/pi-sin(x) od x=0 do sin(x)=2/pi, plus całka z sin(x)-2/pi od sin(x)=2/pi do x=pi/2 (w sumie całka z |sin(x)-2/pi| od x=0 do x=pi/2, 2/pi to średnia z sinusa od...
Cześć, dopiero zaczynam pracę z silnikami i mam pytanie co do najczęściej spotykanego silnika 3- fazowego klatkowego. Wiem, że prędkość można regulować falownikiem, można go uruchamiać poprzez rozruch gwiazda-trójkąt lub softstarterem, ale usłyszałem, że każdy taki silnik ma dwa biegi. Czy to prawda? Czy jeśli połączymy 3 fazy po jednej stronie lub...
Rezystory są od rozruchu, prostownik od hamowania. Zmiana rezystorów chyba na niewiele się zda, bo chodzi o mniejszą prędkość w momencie gdy już silnik pracuje, a więc wtedy gdy rezystory już są zwarte. Tu trzeba by sprawdzić, czy na minimalnej prędkości silnika, położenie szczotek (regulowane przez mały silnik) jest faktycznie graniczne. Chyba, że...
Jaka zworę !! Podłączyc styki presostatu NC do zacisków 12 i 18 i ustawić w par. 302/7, by silnik startował po zwarciu tych zacisków, a zatrzymywał się po ich rozwarciu.
Witam Da się tak zrobić ponieważ przy zwartych pierścieniach silnik można traktować jako asynchroniczny, ale po co? Dużo taniej i lepiej będzie wykonać rozruch na oporach, lub wykonać rozrusznik wodny. Zapewniam Pana że taki system nie jest skomplikowany i działa pewnie. Jerzy
Bez diagnozy nie za wiele można powiedzieć, nie jestem wróżką ale bez sprzętu to zaczął bym od sprawdzenia wiązki silnikowej przepustnicy, przepływomierza i wtryskiwaczy, może przy próbie rozruchu wibracje silnika powodują zwarcie i sterownik odcina wtryski? To tak chyba na początek....
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
I bieg i rozruch U z U1/W zwarte II bieg U2 z U i U1/W z X/V zwarte , U z U1/W rozwarte
A co z baterią, nie uszkodzę jej przy zwarciu ? Czy jest możliwe zwarcie? Co ten silnik napędza? Ciężki rozruch silnika DC to jest praktycznie chwilowy stan zwarcia.
Rozruch silnika asynchronicznego zwartego na podany wyzej temat mam napisac referat ale nie wiem dokladnie o jaki silnik chodzi bo moze to byc klatkowy, pierscieniowy Jaki dokladnie to bedzie silnik ?
Nie wiem jak tam sa wlaczone w obwod te kondensatory, ale jest mozliwosc ze po szybkim wylaczeniu i ponownym wlaczeniu, kondensatory rozladowujac sie na wtornym uzwojeniu trafo, indukuja prad przeciwbiezny na uzwojeniu pierwotnym, a zalaczenie zasilania powoduje prad zwarciowy w tym pierwotnym uzwojeniu. Mam nadzieje ze uzylem wlasciwego slownictwa,...
Świeczki działają ;/ Grzeją. Dziwi mnie że problem powstał nagle jakby coś się przepaliło, spaliło, przestało łączyć lub uległo nagłemu przerwaniu. Nie mam pomysłu tylko co ;/
Nie bardzo rozumiem Twoją fotkę. Przecież zaciski na silniku masz zwarte na stałe. To skąd to rozpatrywanie gwiazdy i trójkąta? Dodano po 2 Oczywiście podczas rozruchu silnika, prądy te będą znacznie wyższe. A jeżeli będzie start "miękki" z falownika ? To nie ma znaczenia. Okres rozruchu nie trwa wiecznie, więc rozpatrywanie obciążalności długotrwałej...
W każdym silniku prąd przepływający przez niego jest wprost proporcjonalny do obciążenia. Gdy sinik nie obciążony (zewnętrznym obciążeniem) płynie przez niego bardzo mały prąd biegu jałowego, potrzebny na pokonanie tylko oporów łożysk i przekładni, zniwelowanie strat z tytułu przemagnesowywania, oporów powietrza dla wirnika, itp. Dla jakiegoś tam silnika...
Będzie się niestety przegrzewał, a przy prędkości obrotowej 140 rpm na wale silnika moment obrotowy będzie znikomy. Taka opornica jaką posiadasz, służy WYŁACZNIE do ROZRUCHU ! Przede wszystkim przegrzeje sie ta nieszczęsna opornica. Ten układ, ma na celu zmniejszenie prądu rozruchu, a nie regulacji obrotów. Możesz taką regulację (180 rpm) zrealizować...
Panowie kondensatora nigdy nie było, pytanie czy jest mozliwość dołożenia kondensatora bo są problemy z rozruchem, czy też silnik ma jakieś zwarcie między zwojowe.
Tylko tak jakby podskakiwała i iskrzy. Dlatego wcześniej pytałem o sprężynkę w tym wyłączniku. Ona ma docisnąć styki i niwelować drgania rdzenia. Spróbuj na czas rozruchu, zewrzeć styki "ręcznie", oczywiście zachowując ostrożność.
...Prąd zwarcia wynika np z prądu rozruchu silników. ... Witam, nie czepiam się, ale co ma rozruch silnika do prądu zwarcia to za skarby nie kumam. Niech Kolega rozwinie myśl bo to ciekawe. ...Temat jest "na doktorat"... Dokładnie, zgadzam się z Kolegą z Mysłowic. Pozdrawiam.
Najprostszy schemat: dławik o dużej indukcyjności i małej oporności włączasz między + i - mostka prostowniczego, który końcami ~ włączasz szeregowo z zasilanym urządzeniem. Myślę, że po rozruchu należy mostek zewrzeć. Dławik z mostkiem spowoduje, że prąd w obwodzie nie będzie sinusoidalny (będzie coś pomiędzy sinusoidą a prostokątem) co nie jest korzystne...
U041600 - Elektroniczny program stabilizacji (Sygnał niezrozumiały)P167E00 - System start/stop (Przekroczenie czasu rozruchu)P229500 - Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2 (Zwarcie do masy)U042800 - Czujnik kąta skrętu koła kierownicy (Sygnał niezrozumiały) Sądzę kolego że błędy pierwszy / drugi i czwarty wystąpiły przy okazji bo silnik zgasł właśnie...
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
I po wymuszeniu rozruchu przez zwarcie przekaźnika silnik odpala ? Czytaj ze zrozumieniem posty bo już trzy razy napisał że jak zewrze styki tego przekaźnika to auto odpala.
12,05 na światłach nie jest źle ale 9,38 przy kręcącym rozruszniku to zbyt mało. Różne źródła podają jako dolną granicę od 9,5 do 10 V przy rozruchu zimnego silnika. Wygląda, że nie masz zwarcia celi ale jedna lub kilka cel mogą być silnie zasiarczone i mają bardzo niską pojemność. Dodano po 4 ze światłami i włączonym zapłonem 9,38 Nie odpala się zimnego...
Nie, bo rozruch silnika jest niemal zwarciem dla zasilacza ! Pisałem o tym ! Fakt, pisałeś (#13), lecz moim skromnym zdaniem, zasilacz który zaproponowałem powinien: "dać sobie rade" z tą pompką.
Szczotki minusowe to te których obudowy są przynitowane bezpośrednio do obudowy rozrusznika(nieizolowane) . Plusowe to te przynitowane poprzez izolator .Tak to wygląda kiedy masz już założony alternator jeżeli masz jeszcze prądnice to biegunowość jest odwrotna ale jak pisze Kindlar rozrusznik to silnik szeregowy i nawet jak zmienisz mu biegunowość i...
Może masa między silnikiem a budą się upaliła.
Ja w takim przypadku dawałem C20, możesz spróbować D20, powinno zadziałać, szczególnie jeżeli są tam odprężniki. Za taką poradę następnym razem otrzymasz ostrzeżenie! Nie wolno zmieniać charakterystyk zabezpieczeń bez sprawdzenia instalacji, a szczególnie bez pomiaru impedancji pętli zwarcia w całym obwodzie.
Jeżeli chodzi o pomiary to są prawidłowe, tylko nie mogę zrozumieć czemu czemu nie wskazuje na innych cewkach tylko jednej. Taki efekt wskazuje na uszkodzenie cewek i silnik nie powinien ruszyć w żadnym wypadku. Kolega pisz że silnik rusza co wskazuje na błędny pomiar. Przy jednym kondensatorze silnik warczy i trzeba pomóc kołem na osi wirnika. Wyłącznik...
Moc to moc i koniec. Za pracę silnika 3f zapłacisz tyle samo co za pracę silnika 1f o tej samej mocy no może prawie tyle samo bo 3f są mniejsze straty. Zalety 3f nad 1f spokojnie znajdziesz u nas na forum Wyobrażasz sobie przebicie 400v w samochodzie w którym siedzisz? Rozrusznik w chwili rozruchu pobiera kilkukrotnie większy prąd i pracuje prawie na...
zewrze kabel rozruch silnik dmuchawa zewrze zewrze silnik komutator
niebieski matryca blaupunkt temperatury bojlerze lodówka amica naprawa
płukanie ukladu chłodzenia formowanie kondesatora
Kodowanie wielkości koła w Fordzie za pomocą FORScan FAAC 452 MPS, E045, E145 – lampka miga 2 razy, napęd nie reaguje – fotokomórki, FSW, diagnostyka