Powinieneś mieć wyprowadzone 6 zacisków na kostce połączeniowej. Jeżeli tak jest to można go podłączyć w gwiazdę lub trójkąt i będzie pracował poprawnie. Przełącznik służy tylko do zmniejszania prądu pobieranego podczas rozruchu i jest stosowany do silników o dużej mocy lub mających ciężkie warunki rozruchu. Nie do końca masz racje , tak jak to ktoś...
że po rozruchu jeden kondensator należy odłączyć. Może takie rozwiązanie jest lepsze ? Po co to tylko rozruch stosuje się to wtedy gdy silnik ma większe obciążenie przy rozruchu. Tu nie ma takiego dużego, tylko podczas szlifowania jest większe, a to już jest po za strefą rozruchu.
Rzadsze włączanie to jedno, natomiast ucierpi na tym agregat- gorsze smarowanie,trudniejszy rozruch w niższych temperaturach.A przy bardzo dużych mrozach, może okazać się to zabójcze dla silnika -zgęstniały olej.
Witam Silnik gwiazda/trójkąt ma oznaczenie na tabliczce znamionowej silnika gwiazda 660V trójkąt 380V Przy podłączeniu w gwiazdę silnik pobiera mniejszy prąd ,dlatego jest uruchamiany początkowo w gwiazdę a następnie w tójkąt.Silniki takie mają moc 5.5 KW w zwyż .Taki 5.5Kw w warunkach domowych nie uruchomisz w trójkąt od razu ,gdyż na ogół bezpieczniki...
Proponuję zmierzyć napięcie sieci (220V) w czasie "buczenia". Chwilowy jego spadek wywołany np. włączeniem przepływowego ogrzewacza wody czy rozruch dużego silnika może spowodować przy zasilaczu transformatowym taki objaw.
Jak radzi koleżanka Alana - na przedlicznikowym wsadź topik i masz po kłopocie. Wsadzić to sobie można... , tu i tam :D Rodzaj zabezpieczenia przedlicznikowego narzuca zakład energetyczny a nie widzi mi się użytkownika. Jeden ZE wymaga esy a inny topiki a jeszcze inny selektywne. Wasze porady są bez użyteczne gdyż Kolega nie ma wpływu na to. Jedynie...
Zasilacz nie wyrabia. Przy rozruchu silnik pobiera większy prąd, który przeciąża ten zasilacz tak, że ten się wyłącza. Spróbuj pomóc silnikowi ręką. Jak ruszy, to ewidentnie wina zasilacza.
Inną dziwną dla mnie rzeczą jest podana moc pompy, czyli 1100W, a w dokumentacji, do której udało mi się w końcu dotrzeć jest napisane,że In=7,8A, co daje prawie 1800W, a Istart=24,7A, czyli 5700W. To w końcu jaka jest moc tej pompy - 1100 czy 1800W?! Kolego 1100 W to jest moc czynna pobierana z sieci gdy pompa pompa pracuje w odpowiednim punkcie charakterystyki...
Z tymi pytaniami to raczej do Zakładu Energetycznego, najlepiej na piśmie. Jeżeli transformator jest niewielki to wystarczy rozruch bezpośredni dużego silnika klatkowego by napięcie spadło poniżej 180V. Wcześniej jednak sprawdź tego UPS-a a przynajmniej monitoruj kiedy się przełącza i z czym to jest związane (załączenie silnika, załączenie latarni,...
Jeśli myślisz o odpalaniu dużych diesli bez akumulatorów to raczej trudno będzie wykonać taku rozruch. A jeżeli twój rozruch ma wspomagać uruchamianie silnika podczas np dużych mrozów z akumulatora to twój rozruch powinien się sprawdzić. Pozostałbym przy wersji jednofazowe i poobserwował. Tak jak pisałem wcześniej: nawet bardzo kiepski aku dużo pomoże...
Przegląd instalacji kiedy był robiony? Poluzowane, utlenione złącza i po włączeniu odkurzacza napięcie siada. Jeżeli przygasają silnie w czasie odkurzania to dzwoń po elektryka bo może być nieciekawie :( Jeżeli przygasają minimalnie (ledwo zauważalnie) tylko w momencie załączenia odkurzacza to nie musisz się przejmować - zjawisko spowodowane jest poborem...
Witam proponuje sprawdzić przewody dochodzące do modułu jeśli sprawne to moduł do wymiany (CV-218)
garażu B 16 ostatnio kupiłem silnik 5,5 kW podczas włączenia silnika czasami wybija tylko w garażu Wyłączniki nadprądowe o charakterystyce "B" mogą powodować zbędne zadziałania podczas rozruchu silników dużej mocy. W trakcie rozruchu silnik dużej mocy pobiera znaczny prąd rozruchowy, który jest dużo większy od prądu znamionowego. To powoduje chwilowe...
Tak, ten silnik nie ma dużej mocy. Z uwagi na przekładnię w pralce (ok. 6:1), to tym samym moment jest wystarczający, by obrócić pranie w bębnie. 4A to prąd nominalny silnika. Na rozruchu jest większy, potem nawet mniejszy.
Mam płytę ceramiczną z palnikiem 2,5kW z przekaźnikami w sterowaniu. Co roku wymieniałem przekaźnik oryginalny Omron 230V/16A NO sklejony, mimo że obciążenia rezystancyjnego i to tylko 11A. Pomogło na zawsze - czytaj pow. 20 lat wymiana na taki https://obrazki.elektroda.pl/3355731700_... 230V/30A w takiej obudowie przyklejony silikonem...
Unit 210E ma najmocniejszy zakres 2A, gdzie pomiary prądu kilkunastu mAAC są mocno problematyczne, a przy DC praktycznie niewykonalne. Wpływ pola magnetycznego ziemi już sprawia problem. Kilka przewodów pod obciążeniem w pobliżu to kolejne przeszkody. A jeszcze jak rdzeń się magnesuje np od pomiaru bardzo dużych prądów np rozruch silnika to mamy stały...
Do rozruchu silników o dużej mocy nawet do 200 kW bardzo dobrze sprawują się rozruszniki np. MAWOSTART, są to falowniki (inwertery), które posiadają kontrolę prądu rozruchu, regulację czasu rozruchu, ograniczenie prądowe rozruchu, osobiście eksploatuję takie urządzenia , rozruch silnika wentylatora odciągowego 200kW, na rozruszniku MAWOSTART i działa...
Na podstawie tego doświadczenia wiem, że przy tak słabym starcie nie ma szans na rozruch załadowanej betoniarki. Przesada. Betoniarka na bębnie ma może z 30 obrotów na minutę. Silnik ma 2880, co powoduje potrzebę dużego przełożenia. W tej sytuacji silnik ma bardzo lekki rozruch.
Witam ja zbudowałem coś takiego do suwnicy. Oparłem to na 2 stycznikach i przekaźnikach i wtedy można zastosować wspomniane terowanie od bramy. Dodano po 22 Jak wcześniej pisałem jest to możliwe ale tu istnieje jeszcze jeden problem do rozwiązania, a mianowicie rozruch tak dużego silnika wymaga wyłącznika rozruchowego gwiazda trójkąt który ograniczy...
Charakterystyka bezpiecznika topikowego jest zbliżona do charakterystyki bezpiecznika B. Z tym że bezpiecznik topikowy ma bardzo krótki zakres w stanie obciążenia (tzn. bardzo szybko przechodzi ze stanu obciążenia w stan zwarcia). Bezpiecznik o charakterystyce typu D ma zastosowanie dla typowo dużych obciążenia (np. ciężki rozruch silnika o dużej mocy)...
Jeśli "zapłon" jest wyłączony, to tzw. "ssanie" pozostaje w pozycji "włączone" i wówczas podczas rozruchu silnik dostaje większą dawkę paliwa. Po pewnym czasie element grzejny ssania powoduje jego wyłączenie. Występują też inne rodzaje "ssania" np. sterowane ręczne (lub cięgłem) i bimetalowy, ale o rodzaju ssania w Twoim pojeździe dowiesz się z instrukcji...
Witam Przypomnę że połączenie uzwojeń silnika w trójkąt jest na niższe napięcie. Jeśli na tabliczce znamionowej silnika jest podane napięcie np.220/380 V(wg.starego podziału napięć )to przy połączeniu w trójkąt silnika pracującego jako generator powinieneś otrzymać napięcie międzyfazowe około 220 V a w gwiazdę ok.380V.Prawdopodobnie silnik napędowy...
Tak jak pisałem, regułą jest rozruch bezpośredni silników największych mocy. Ol kolego już nie te technologie odchodzą do lamusa, w nowo budowanych obiektach przeważają nowe rozwiązania. http://www.abb.pl/product/pl/9AAC100218.... http://www.abb.pl/product/pl/9AAC100217....
Nie wiem, jaki prąd pobiera ten silnik - na włączonym triaku jest spadek napięcia około 1V, i jeśli prąd jest duży, to triak mocno się nagrzewa. Z tego względu użycie triaka do rozłączania obwodu przy przeciążeniu jest dość niewygodne przy dużych mocach, triak wymaga wtedy radiatora.
(at)manski Bredzisz Waść jak Piekarski na mękach. Artur wyjaśnił już dostatecznie rolę kondensatora w takim silniku, a Ty dalej swoje. Rozruchowy kondensator i uzwojenie, powiadasz ? W takim razie odłącz ten kondensator po rozruchu silnika i zobacz efekty (porada szkodliwa i niebezpieczna). Zazwyczaj k.pracy występuje w silnikach dużej mocy lub takich...
Przy silnikach wiekszej mocy oraz startujacych pod pewnym obciazeniem moze dojsc do wyzwolenia zabezpieczenia Tak, bo prąd rozruchowy może być dużo większy od znamionowego, ale naprężenia materiałowe podczas rozruchu też są całkiem spore...i tego typu przełączenia stosuje się także, aby nie było *udarów* w silniku, bo źle to się odbija na np. łożyskach....
Przecież to jest typowy silnik do sprężarek tłokowych, posiada dwa oddzielne uzwojenia wewnętrzne połączone w gwiazdę dla mniejszych sprężarek i w trójkąt dla dużych i pracujące równolegle, wykorzystuje je się do rozruchu z tzw. uzwojeniem częściowym. Nie jest możliwa zmiana napięcia przez zmianę połączeń, taki silnik musi mieć jedno napięcie. Aby stosować...
Napięcie 12V z zasilacza komputerowego podłączasz bezpośrednio , to jest już napięcie stałe 12V , najlepiej żeby miał obciążalność ze 20A , silnik przy rozruchu pobiera większy prąd niż w czasie pracy , nie będzie się blokował taki zasilacz.
Myślę, że zdecydowanie prościej technicznie będzie zastosować do rozruchu jakiś silnik DC np od wycieraczek (za przekładnią te silniki mają dużą siłę). Koszt inwertera do rozruchu silnika powali kolegę na ziemie.
Sprawdż czujnik tem. silnika jeżeli świece nie grzeją przy dużych mrozach na zimnym silniku
Kolego wiem co to są stany nieustalone dużych silników. Długi ciężki rozruch a zwarcie to dwie różne rzeczy choć obie charakteryzują się dużymi prądami. Zwarcie to awaria, rozruch to stan normalnej pracy (mimo, że ciężki) więc jeśli się tak czepiać słów to kolega się myli równoważąc pojęcia. Ludzie, zauważcie z czego wynikła sprzeczka a jakich argumentów...
Witam, z racji tego , że ten silnik ma stosunkowo małą moc, rozruch gwiazda/trójkąt nie ma sensu, a jest konieczny przy silnikach o dużych mocach wiec mozesz bez zastanowienia polaczyć uzwojenia w trójkąt i to bez przełącznika gwiazda trójkąt.
nikt z kolegów nie wspomniał że przy tak dużych sprężarkach montuje się specjalny elektrozawór (tzw. odprężnik)który na czas rozruchu silnika odcina instalację ssącą i silnik rusza tak jak bez obciążenia, ma łatwiejszy rozruch, pobiera mniejszy prąd rozruchowy, szybciej osiąga pełne obroty i pełną moc,nie potrzebuje też żadnego falownika ani soft startu....
mokre lepsze to może coś polecisz dobrego Raczej nic lepszego względem suchego nie ma. Do dużych silników, potrzebujesz piec o mocy >5kW. Zaraz zaraz, to moc pieca dobiera się do mocy silnika? Przecież to użytkownik ma mieć ciepło a nie silnik. Mokre to prawie same problemy; Dużo większy pobór prądu (oprócz dmuchawy pieca, pracuje pompa obiegowa płynu...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Obstawiam za duży luz zaworu wydechowego. Powoduje nie uruchomienie a raczej nie upuszczenie ciśnienia na wolnych obrotach, przy odpalaniu mechanizm odprężnika na moment uchyla zawór wydechowy aby dało się go zapalić szarpakiem. Wiem bo tak miałem i bardzo często się tak dzieje.
Witam. Jeśli mogę pomóc to postaram się doradzić w dużym uproszczeniu bez dokładnych wyliczeń za to podam sposób uproszczony i trochę teorii dla zrozumienia. Silniki 3 fazowe w czasie rozruchu pobierają w pierwszych sekundach po włączeniu około 3-4 razy większy prąd a w szczególnych przypadkach nawet 7 krotny. Przy małych mocach jeżeli taki prąd nie...
Rozruchu należy używać max przez 5 sek. po czym należy zrobić przerwę 30 sek. Ze względu na duży prąd rozruchu stosować max 5 cykli. Śmiać mi się chce 5 sekund można używać. I dalej . Znakomicie sprawdza się przy "odpalaniu" busów, ciągników rolniczych, ciągników siodłowych, dużych silników DIESLA. Bez problemu poradzi sobie w sytuacji krytycznej, nawet...
Rezystor lub żarówka to faktycznie mało profesjonalne. Soft start chyba trochę tu za drogie. Soft starty są dla silników bezkomutatorowych nawet o dużych mocach np. 75 kW. Autor pisze, że rozruch jest w zasadzie na biegu jałowym, więc pik prądu jest krótki. Można spróbować, jak się coś znajdzie , zastosować jako dławik - np. jedno uzwojenie transformatora....
Najbliżej jest chyba temat Schrage-Richtera.... Silnik ma, oprócz pierścieni od strony wentylatora ( pod klapką na pierwszym zdjęciu z przodu) jeszcze zespół szczotek w głębi ( też na pierwszym zdjęciu klapka głębiej) Poczytałem trochę teorii z linków, nie za bardzo czuję ten temat ( nie ma elektroniki, falowników itd :cry: ). CZy można zmusić go do...
(at)kannwy Oczywiście że może być to układ z powerbanka. Problemem jedynie może być wydajność prądowa. Ogólnie zależy od poboru prądu silników, przy rozruchu pobierają dużo więcej prądu niż w pracy znamionowej. Myślę, że 2A to powinno bez problemu wystarczyć. Teraz pytanie, na jakie napięcie pracują twoje silniki? Tradycyjnie 5V?
Aha jeszcze to opóźnienie 6/180s. Po co? To jest opcja opoźnienia zadziałania zabezpieczenia nadprądowego. Dla urządzeń napędzanych silnikiem rozruch z poborem dużego prądu może trwać > 6s. BTW - instrukcji nie dostałeś? Tam jest to opisane... Czyli jak mam spory spadek z sieci (dziś chwilowo kilka razy zdarzyło się 206V a często bywa jeszcze gorzej)...
Koncepcja sama w sobie fajna- trzeba tylko zapewnić żeby tłoki chodziły przeciwbieżnie. Bez tego trzeba sporego silnika, trudny rozruch i duży zbiornik do redukcji pulsacji ciśnienia.
Obroty nie zmieniają się, jeżeli przełącznik "gwiazda -trókąt" służy do rozruchu silników większej mocy. Istnieją jednak silniki dwubiegowe w których zmiana obrotów następuje na skutek przełączenia uzwojenia w układzie "trójkąt - podwójna gwiazda"
BMS 100A do lampki to bardzo duży margines. Takie prądy są przy rozruchu silnika dużej mocy. Do lampek wystarczy słabszy wynalazek. Oprócz markowych baterii i ładowarek są jeszcze baterie niemarkowe i takież ładowarki. Baterie niemarkowe mają akumulatory o pojemności np. 1,3 Ah. Można je wymienić na takie o pojemności 3Ah, ale po co sobie utrudniać...
Rozruch jest czysto mechaniczny i bardzo dobrze zdaje egzamin. Silnik pracuje bez przerwy, startuje na "raz". Prędkość 30m/min jest do dużych kół i piły 4850. Po wymiarze kół kolega ma piły 4000 lub 4050. Można przyjechać i pogmerać w moim.
silnik jak jest połączony w trójkąt to pobiera bardzo dużo prądu przy rozruchu i jak jest to duży silnik to mogą zadziałać wyłączniki nadprądowe popularnie zwane "esami" dlatego łączy sie go w gwiazde. A sterowanie najpierw w gwiazde potem trójkąt jest najlepsze za pomocą styczników i czasówki jak będziesz zainteresowany tym rozwiązaniem to schemat...
dodatkowo trojkat gwiazda. silnik ma startowac na trojkacie, a jak juz nabierze predkosci uklad ma byc przelanczany recznie na gwiazde. Jesteś pewny, że nie na odwrót? Zazwyczaj startuje się na gwieździe żeby zmniejszyć udar prądowy przy rozruchu a potem przełącza się na trójkąt żeby uzyskać moc znamionową. Chyba, że chodzi o przyspieszenie rozruchu...
Daj te 50mm2 ma 170 A trwałego obciążenia. Ponieważ silnik przy rozruchu, mimo że będzie bez dużego obciążenia , będzie pobierał 7-10 razy większy prąd rozruchowy, zależy od typu silnika i to ma istotne znaczenie w tym momencie . Obawiam się ,że może przy rozruchu będzie się wyłączał UPS, najlepiej sprawdzić praktycznie.
Panowie, ale o czym tu dyskutujecie? Przecież skoro ten silnik jest oryginalnie nawinięty tylko w Y to będzie to startowało normalnie. Fakt prąd rozruchu będzie troszkę większy niż silnika posiadającego uzwojenie współpracujące z przełącznikiem Y/D, ale różnica nie będzie aż tak wielka aby to nie wystartowało.
Do silnika trójfazowego 0,75kW, zmuszonego do pracy z jednej fazy. To bardzo ciekawe rozwiązanie. Mocno nietypowe, ale czasem może rozwiązać problem, gdy nie ma 3f. Czy mógłbyś "sprzedać" schemat ku potomności? Termik - owszem przydałby się, Wg mnie jest wręcz niezbędny aby Twój patent żył "długo i szczęśliwie". w lodówce ma on nieco inne zastosowanie...
Czyli potrzebujesz zwykłego zasilacza 12V i minimum 15A, niewrażliwego na chwilowe przeciążenie. Rozruch silnika elektrycznego to pobór mocy dużo powyżej mocy znamionowej urządzenia. Zdecydowana większość zasilaczy impulsowych odpada. Polecałbym zwykły zasilacz transformatorowy, ewentualnie przeróbka ze starego, transformatorowego prostownika do ładowania...
Nie zawsze musi to być silnik dwubiegowy obecnie produkuje sie silniki standardowe 6, 9, 12, zaciskowe w 9, 12 zaciskowych uzwojenia skojarzone są w YY/Y lub DD/D. Podwójna gwiazada czy trójkąt ma ułatwic rozruch silników dużej mocy. Jest o wiele lepsze rozwiązanie niz przełązcnik 0-Y-D. Takie rozwiązania od dawna stosują Austria, Nowa Zelandia, Australia,...
Kiesyś myślałem nad czymś w podobie,mianowicie nad butlą ok 50 litrową np po gazie,do której dochodziłaby ciepła woda z dużego obiegu,taką ciepłą wodą możnaby ogrzać silnik po dłuższym postoju z pomocą elektryczej pompki wody. Np po 8 h w pracy włączamy pompkę i ciepła woda ogrzewa silnik do temp 10 st C i rozruch jest dużo łatwiejszy(diesel)
Kontrolki przygasają ponieważ napięcie na akumulatorze siada podczas próby rozruchu silnika dużo poniżej 9 V co oznacza głębokie rozładowanie akumulatora. Najpierw trzeba się zaopatrzyć w miernik co wskazał jeden z kolegów, dalej mierzymy napięcie przed próbą włączenia silnika, w trakcie pracy aby mieć orientację czy jest ładowany a w ogóle to podłączyć...
Są bezpieczniki z większą zwłoką czasową, trzeba byłoby popatrzeć w parametry. Takie wytrzymują przeciążenie przez jakiś czas (niestety nie znam szczegółów) A - natychmiastowe B - mała zwłoka C - dłuższa zwłoka (np. do rozruchu silników) ...
Ale czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Tu nie chodzi o ten co włącza wentylator chłodnicy tylko o ten co jest zintegrowany z MAPa rozruchu silnika. W dużym skrócie gdy sterownik widzi zimny silnik dobiera inny "program" do rozruchu a gdy ciepły inny. Częsta przypadłość w TDI
Prawdą jest to co Masz napisane na tabliczce. Silnik w momencie rozruchu pobiera 6-7 razy większy prąd niż znamionowy. Prawdopodobnie będziesz musiał zastosować wyłączniki-nadmiarowe o charakterystyce C.
Jaki to zasilacz? Prawdopodobnie zasilacz się wyłącza więc jest impulsowy. Silnik w czasie rozruchu pobiera 5-8 razy większy prąd. Dlatego tak jest. Zasilacz się wyłączy przy przekroczeniu prądu, silnik stanie, zasilacz się załączy i tak w kółko.
Jaki jest maksymalny prąd przetwornicy/adaptera? Jaki jest nominalny prąd kompresora? Weź pod uwagę to, że prąd w trakcie rozruchu silnika jest większy inż przy normalnej pracy.
Cześć! Jeśli ma to być duża dmuchawa przemysłowa, to tylko sprzęgło paskowe. Przy dużych bezwładnościach, podczas startu zapewnia poślizg i w miarę delikatny rozruch i nie przeciąża silnika. Tyle pamiętam ze szkoły średniej ;)
Chciałem się was zapytać czy moge podłączyć silnik 12 V 100mA do zasilacza 12V 1A? Możesz podłączyć. I czy oznaczenie na zasilaczu np.1A, 1,2A to oznacza prąd maksymalny? Dokładnie tak, to maksymalny prąd który można pobrać z zasilacza. I dojakiego kolwiek zasilacza na odpowiednie napięcie moge podpiąć silnik rc czy nie? Odpowiednie napięcie i wydajność...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
za duże obciążenie silnika podczas rozruchu możesz dać większy silnik albo drugi dodatkowy który będzie wspomagał pierwszy tylko podczas rozruchu,
Prawdopodobnie silnik musi startować pod dużym obciążeniem i to nie wiadomo czego? Autor tego nie napisał, a jest to kluczowa informacja. Typowe chciejstwo bez wiedzy i wyobraźni. Fizyka znów pokazała, że ma chciejstwo w .... Jedyne rozwiązanie, to sprzęgło rozłączające napęd podczas rozruchu. Jak to nie jest możliwe, bo np. jest to sprężarka chłodnicza,...
Nie radzę tego robić. Silnik podczas rozruchu pobierać może dużo większy prąd i sterownik może tego nie wytrzymać.
Falownikowi na pewno nie, co najwyżej wyrzuci błąd nim dojdzie do rozruchu, spowodowany zbyt dużym prądem początkowym. Ustaw dłuższy czas startu i możesz próbować.
Moje pytanie jest następujące posiadam 2 zasilacze impulsowe (od laptopów - 19 V x 4,75 A (identyczne) które podłączyłem szeregowo i uzyskałem 38 V na 4,75 A - czy gdy odetnę zasilanie z ogniw w baterii i w miejsce plusa i minusa podłączę zasilacze 38 V kosiarka będzie mogła pracować w ten sposób - jako kosiarka sieciowa. Chcąc przeprowadzić taką próbę...
To był przełącznik gwiazda-trójkąt. Najpierw włączasz na gwiazdę i wtedy uzwojenia są tak podłączone że są dłuższe i pobierają mniej prądu a silnik ma mniejszą moc dlatego rozkręca się powoli, po nabraniu obrotów przełączasz na trójkąt i w ten sposób skracasz uzwojenia i silnik pracuje z pełną mocą. Musi on być przystosowany. Jak silnik jest przystosowany...
Razem z kumplami urzadzilismy piwnice w bloku, lecz nie wiemy ona moze,, uciagnac,,. Prawidłowo należy skontaktować się z administracją (nie czekając aż nieżyczliwy sąsiad doniesie) i otrzymać informację o dopuszczalnej mocy podłączanych urządzeń. Nasze piwnice (12 boksów) chroni bezpiecznik B10. sąsiad z bloku obok ma 3 lodowki w piwnicy Trzy lodówki...
Moc wybrałeś chyba niezbyt optymalnie, przy 16A możesz mieć problemy przy rozruchu większych silników. Ale skoro chcesz... W tej sytuacji wystarczyłby kabel YAKY 4 x 16 mm². Spadek napięcia na nim przy rozruchu dużego silnika nie przekroczy 5% Ja jednak radziłbym pomyśleć o przyszłości i zakopać YAKY 4 x 25. Żeby kiedyś nie mieć problemów, a różnica...
Niech kolega pomyśli nad tym, co się stanie w czasie rozruchu silnika - jak duży prąd będzie mógł oddać akumulator samochodowy i jak długo?
Witam, to białe gniazdo jest do podłączenia ładowarki. Sprawdź luzy zaworowe może są za duże i tym samym dekompressor nie jest w stanie obniżyć kompresji do poziomu odpowiedniego do rozruchu silnika. Dlatego cieżko kręci przy rozruchu oraz bateria dostaje zbyt dużego obciażenia. W twoim silniku mogła być zastosowana prądnica 5 amp. lub 9 amp. Wszystko...
Zabezpieczenie należy dobrać do rozruchu i pracy ustalonej O ile dobrze sie domyslam to owe 7,5 KW to moc mechaniczna NA tabliczce powinien być podany prad znamionowy. Jesli niema to można go obliczyć P=pie3*U*I*cosFi*sprawność I=P/(U*cosFi*sprawność*pie3) JAko U to podstawiasz 400 I w ten sposób masz obliczony prąd przy maksymalnym obciążeniu. I tu...
Gdybym chciał aby sprężarka włączała się nieco częściej i zostsowałbym taki sofstart jak niżej to pomógłbym jej czy bardziej zaszkodził: Podczas rozruchu silnik ma wysoki moment obrotowy aby szybko pokonać opory i "dojść" do znamionowej prędkości. W sprężarce nie ma dużych mas bezwładności (koła zamachowe, pasy transmisyjne czy przekładnie) które mogłyby...
Żeby nie było nudno , to prosta zagwozdka. Zakładamy, że mamy trzy obwody i na każdym obwodzie wyłączniki 10A odpowiednio o ch-ce B,C, i D. 1-szy przypadek - prąd zwarcia wynosi 250A 2-gi przypadek - prąd obciążenia długotrwały wynosi 20A. Pytanie brzmi, czy w pierwszym jak i drugim przypadku, któryś z wyłączników zadziała ze zwłoką? Żeby nie było...
Bardzo ciężko będzie tą sprężarkę napędzić z 1 fazy. Ponieważ: 1. Wymaga ona silnika o mocy 4kW i obrotach 1500RPM- To bardzo dużo jak na jedną fazę w gospodarstwie domowym. 3. Kondensator do tego silnika będzie wielkości cegły - to też niedobrze, rozruch silnia z "fazą kondensatorową" nie powinien być stosowany przy tak dużych mocach. Ze względu na...
Witajcie Posiadam Seat Altea 1.9 TDI (wersja BJB, przebieg 70 tys, 2005 r.) Mam dziwne objawy przy rozruchu zimnego silnika. Często się zdarza że rozruch jest mało płynny, słychać zdecydowanie głośniejszy dźwięk zapalania silnika w połączeniu z dużymi wibracjami - do tego stopnia ze trzęsie całym autem. Odczucie dla kierowcy jest takie że silnik chce...
3 KM to ok 2200W. Czyli prąd około 10 amperów. Do tego trzeba przyjąć nawet kilkukrotnie większy prąd rozruchu silnika. Chyba, że bieżnia ma miękki start.
Może podałbyś model tego silnika. Może na tym module elektronicznym jest jakieś oznaczenie. Byłoby o wiele łatwiej. Normalnie to ten większy kondensator służy do rozruchu i po rozpędzeniu silnika, powinien zostać odłączony. Dalej silnik powinien pracować tylko na tym mniejszym kondensatorze.
W bardzo prosty sposób można uzyskać łagodny start silnika włączając szeregowy rezystor w zasilanie. Po czasie np. około 0,2 sekundy rezystor jest zwierany stykami przekażnika (układ czasowy), albo nawet ręcznie. Włączenie szeregowego rezystora (wartość dobrana w rozsądnych granicach oczywiście) nie zmieni momentu obrotowego, zmniejszone jedynie będą...
Lepszy silnik będzie 7.5 KW w połączeniu gwiazda / trójkąt . Bąk wystartuje przy mniejszym obciążeniu dla sieci a ziarno jest dawkowane dopiero po wejściu maszyny na obroty . Do rozruchu bąka potrzeba kopa, potem sobie daje radę :D . Do silnika 11 KW odpalanego na raz potrzebny jest większy przydział mocy przy takim rozruchu. pozdrawiam
Witam Mam takie pytanie podczas rozruchu silnika i poboru dużego prądu na Aku następuje spadek napięcia ,Czy mozna obliczyć spadek napięcia znając prąd obciążenia oraz nominalne napięcie Aku?
Zrozum wreszcie - wentylator pracuje jak tłoczy powietrze - jak nie tłoczy to na 'sucho' kręci łopatkami i pracuje 'na luzie' - to że wytwarza podciśnienie o niczym nie świadczy - każdy wentylator ma określony spręż. Dla testu zmierz sobie prądy silnika z zamkniętą przepustnicą i z otwartą. A jeszcze lepiej zmierz na rozruchu ile razy masz większy prąd...
Sprawdź ładowanie jakie jest miernikiem. Robisz bardzo krótkie trasy a rozruch silnika pobiera dużo prądu a ty robisz trasę taka że można na nogach przejść, dobry pomysł na sprawdzenie pobory czy po wygaszeniu samochodu nic nie pobiera prądu. W nowych silnikach diesla nie ma Sprawdź ładowanie jakie jest miernikiem. Robisz bardzo krótkie trasy a rozruch...
I jak rozumiem będą tam silniki trójfazowe? W takim przypadku falownik raz że zrealizuje przemianę napiecia z jednej fazy na 3, ale także zapewni możliwość rozruchu silników dużej mocy. Do tego istnieje możliwość regulacji predkości obrotowej w niemalże dowolnym zakresie i kupa innych opcji jak na przykład szybkie hamowanie silnika. Stosunkowo nieduży...
Przypuszczalnie jest w tym akumulator o duzej wydajnosci pradowej - ze 300 A. To, co twoj kolega przywiozl, to pewnie byla podrobka (czy falszywka). Akumulator NiMH potrafi dawac prad 25A na 1Ah pojemnosci; NiCd jeszcze ze 2x wiecej - akumulator NiMH 20Ah na 18V powinien do tego wystarczyc. Na przyklad odpowiednio polaczyc 150 "paluszkow" 1.2V 2Ah....
ma długość ok 12 metrów o przekroju 4x2,5² Silnik nie jest jeszcze w pełnych obrotach więc jego prąd rozruchu jest ciągle większy od znamionowego. Prąd znamionowy tego silnika to 13,5 A a krotność rozruchu to 8.2 In zakładając że już mamy po częściowym rozruchu jego prąd w dalszym ciągu może być bardzo duży . Dużo większy od danych znamionowych...
Trzeba zerknąć pod dekiel zaworów, na wałku wydechowym powinien być dekompresator Raczej nie w chińczyku i nie w silniku typu OHV (kopia Hondy CG) gdzie wałek rozrządu to (aż) jedna krzywka. Możliwe że rozrząd jest przestawiony, przez co silnik ma za dużą kompresję. Poza tym w 4T ważne jest aby układ biegu jałowego w gaźniku był prawidłowo ustawiony....
objawy troche wieksze spalanie,bardziej mulowaty.silnik ALT.wlaczaja sie wentylatory po rozruchu.
No to się dziś "nadowiadywałem"!! komutator działa jak prostownik! tego nie wiedziałem Czy ten schemat 3 w kolejności to jest to co mi pomoże? http://obrazki.elektroda.pl/3188806300_1... Czyli jeśli dobrze rozumuje drugi kabel zasilający podłączam do "szcz2" z mojego rysunku? cyt.: silnik szeregowo-bocznikowy – o uzwojeniu wzbudzenia...
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Nie ważne jakie. Spadki tak jak napisałeś są podczas rozruchu dużych silników. Kiedy ruszają lampy gasną na chwilę, chciałbym to wyeliminować.
Jak sam sobie odpowiedziałeś, tak i jest. Jest to modyfikacja silnika pierścieniowego w którym usunięto pierścienie i wprowadzono tzw. klatkę, jedną lub dwie. Przez to ma mniejsze straty w miedzi ale i brak możliwości kształtowania charakterystyki Ms=f(s). Moment początkowy przy rozruchu tego silnika jest mały ale prąd rozruchu duży.
Sprawdż czujnik temperatury cieczy chłodzacej,znajduje sie z tyłu silnika,z niego komputer zczytuje dane o temperaturze silnika,jeśli sie przyciął komputer podaje dużą ilość paliwa(jak przy rozruchu zimnego silnika)i na ciepłym silniku poprostu zalewa go
Może linki coś pomogą http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL... http://www.falowniki.edu.pl/nauka,4,sche... Z jednego z tych linków w dokumencie pdf jest taka oto fotka dotycząca silników dwubiegowych http://obrazki.elektroda.pl/6228319500_1... Chciałem zwrócić uwagę na inne oznaczenia uzwojeń...
piszesz ze "wystarczą w zupełności diody 100A" tak ale ja podałem z zapasem dlatego ze w trudnych warunkach rozruchowych rozrusznik potrafi pobrać chwilowo znacznie więcej prądu niż jego znamionowy.... Średnia wartość prądu z mostka zbudowanego z diod 100 amperowych to prawie 200A , podejrzewam , że ta spawarka tyle nie da . Przy projektowaniu urządzeń...
Podstawa to kształt napięcia - prawdziwy sinus czy coś innego. Silniki AC różnie reagują na podróbki sinusa. Mam tu na myśli silniki głównie indukcyjne, bo te komutatorowe jakoś sobie z tym radzą. Trudno mi odpowiedzieć jaki typ silnika jest w w/w odkurzaczu. Elektronarzędzia zwykle dają radę, ale np: lodówki czy pompy wody mogą "ugotować" silnik. Jeśli...
Przy tak dużych maszynach rozruch bezpośredni z sieci nie wchodzi w rachubę. Domyślam się, że to silniki trójfazowe, klatkowe, asynchroniczne, to najprościej rozruch poprzez gwiazda/trójkąt. Dane silników masz na tabliczce znaminowej ale bezwzględnie musisz wziąć pod uwagę to, co Twoje silniki będą napędzać, tzn. warunki rozruchu - to jest niezbędne...
Witam Sam rezystor będzie się palił bo podczas rozruchu silnik pobiera większy prąd, więc dając rezystor będziesz miał dużo mniej dynamiczny silnik. Potrzebna jest stabilizacja napięcia po to aby silnik bardziej obciążony mógł brać więcej prądu.
rozruch dwóch silników rozruch silników indukcyjnych rozruch trzech silników
podsłuch telefon analogowy tranzystory mutujące akumulator nożyce
delonghi caffe corso moduł komfort termet
Jak połączyć laptop z projektorem Epson EMP-1705? Jak wyłączyć żółte światła w FORScan?